Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselőtestületének 5/2016(I.29.) önkormányzati rendelete
a 2016. évi költségvetésről
Hatályos: 2016. 01. 30Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselőtestületének 5/2016(I.29.) önkormányzati rendelete
a 2016. évi költségvetésről
2016-01-30-tól
a 2016. évi költségvetésről
Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselőtestülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében a 2016. évi költségvetésről a következőket rendeli el:
I. rész
A 2016. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatai
- A képviselőtestület a 2016. évi költségvetés bevételi főösszeg előirányzatát 28.168.838 e Ft-ban határozza meg.
A 2016. évi bevételi főösszegen belül a
költségvetési bevételek előirányzata 25.568.838 e Ft
finanszírozási műveletek előirányzata 2.600.000 e Ft
ezen belül
előző évek pénzmaradvány előirányzata: 2.600.000 e Ft
fejlesztési hiteligény, kötvénykibocsátás előirányzata 0 e Ft
melynek részletezését az „Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat 2016. évi bevételi és kiadási MÉRLEGE” (továbbiakban „Mérleg”) tartalmazza.
- A képviselőtestület a 2016. évi költségvetés kiadási főösszeg előirányzatát 28.168.838 e Ft –ban, ezen belül a költségvetési (felhalmozási-működési) kiadások előirányzatát 27.950.495 e Ft-ban, a finanszírozási kiadások előirányzatát 218.343 e Ft-ban határozza meg. A kiadási előirányzatokat a „MÉRLEG” tartalmazza.
- A 2016. évi illetmények megállapításánál a központi költségvetésben meghatározott 38.650,- Ft illetményalapot, a pótlékok megállapításánál a Képviselőtestület által korábban megállapított 39.000 Ft illetményalapot kell figyelembe venni.
- A Polgármesteri Hivatalnál 2016. évben várható bérmegtakarítás teljes összege a tárgyévben jutalmazásra fordítható, a korábbi évek gyakorlatának megfelelően.
- A jutalomkeret, valamint a bérmegtakarításból kifizethető jutalom felhasználásának feltételeit – a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvény (a továbbiakban: Kktv.) előírásait is figyelembe véve - a Közszolgálati Szabályzat V. fejezete tartalmazza.
- A Polgármesteri Hivatal, valamint az önkormányzat költségvetési szervei 2016. évi létszámadatait a II.8. melléklet tartalmazza.
- Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata a 2016. évi költségvetés előirányzatait címenként (Önkormányzat, Polgármesteri Hivatal, költségvetési szervenként), valamint a 4/2013. (I.3.) Korm. rendelet által meghatározott rovatrend szerinti bontásban határozza meg.
- Az Önkormányzat Önként vállalt feladatait a II.3 melléklet, a közvetett támogatások szerkezetét II.4. melléklet, 2016. évi pályázatait (Európai Uniós pályázatokkal együtt) a II.5., a helyi adók szerkezetét a II.9 melléklet, a címrendet a tartalomjegyzék tartalmazza.
- Az 1. § (2) bekezdésében meghatározott kiadási főösszeg címek, alcímek, rovatrend szerinti előirányzatok bontását a I.2. melléklet tartalmazza.
- Az alcímeket az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal I.2.,I.5. mellékletben és azok alábontásaiban meghatározott feladatok (költségvetési előirányzatok) jelentik.
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat felhalmozási kiadásokon belüli felújítási előirányzatait célonként a II.6. melléklet tartalmazza.
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat felhalmozási kiadásokon belüli fejlesztési előirányzatait célonkénti bontásban a II.7. melléklet tartalmazza.
Az 1. § (1) bekezdésében meghatározott bevételi főösszeg címek, alcímek, rovatrend szerinti előirányzatok bontását az I.2.,I.5. mellékletek tartalmazzák.
Az Önkormányzat költségvetésének mérlegét, bevételi források és kiadási előirányzatok bontásban: „Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata 2016. évi költségvetésének mérlege” című melléklet tartalmazza.
- §
Az Önkormányzat hosszúlejáratú kötelezettségeit éves bontásban a II.4. melléklet tartalmazza. Ebben a mellékletben szerepelnek az adott költségvetési évet pénzforgalmi szempontból nem érintő, többéves kihatású pályázati önrészekre vonatkozó képviselő-testületi kötelezettség-vállalások is.
- §
Az általános és céltartalékok előirányzatait a II.10. melléklet tartalmazza.
A 2016. évre tervezett ingatlan-hasznosítási listát a III. kiegészítő információk rész tartalmazza.
- A költségvetési évet követő 3 év várható előirányzatait és a stabilitási törvény 3.§- ában meghatározott adósságot keletkeztető ügyletek kihatását a I.4. melléklet tartalmazza.
- A 2016. évi költségvetés bevételeinek és kiadásainak éves ütemezésére vonatkozó előirányzat felhasználási ütemtervet a II.2. melléklet tartalmazza.
A 2016. évi költségvetésről készült könyvvizsgálói záradék a rendelet részét képezi.
II. rész
A 2016. évi költségvetés végrehajtásával, költségvetési szervek finanszírozásával kapcsolatos rendelkezések
Az önkormányzat, az önkormányzati költségvetési szervek és a Polgármesteri Hivatal költségvetési alapokmányaikat a költségvetési rendelet mellékleteiben jóváhagyott előirányzatok alapján készítik el.
- §
A Képviselőtestület felhatalmazza a felügyelete alá tartozó költségvetési szervek vezetőit és a Polgármestert a 2016. évi költségvetésében előírt bevételek beszedésére, valamint a kiadásoknak a bevételektől függő, bevételek arányában történő teljesítésére.
- Az éves költségvetést
- az alapító okiratban előírt, illetve engedélyezett, valamint a költségvetési szervek költségvetési alapokmányaiban és szervezeti működési szabályzataiban részletezett feladatkörökben és kötelezettségük mellett,
- a szakmai hatékonyság és gazdaságosság, a vagyon rendeltetésszerű használata követelményeinek érvényesítésével,
- a gazdálkodási és számviteli, belső ellenőrzési előírások betartásával,
- az Önkormányzat fizetőképességének biztosításával
kell teljesíteni úgy, hogy
2016. június 30-áig felül kell vizsgálni a költségvetési szervek, az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok gazdálkodásának hatékonyságát, személyi állományának összetételét.
(2) A Képviselőtestület felhatalmazza a Polgármestert a szükséges utasítások, zárlatok elrendelésére. A Polgármester az intézkedések eredményéről az önkormányzat gazdálkodásának féléves értékelésével egy időben számol be a Képviselőtestületnek.
A 2016. évi kiadási előirányzatok finanszírozása
- Az önkormányzatnak elsősorban törvény által meghatározott kötelező feladatokat, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdésében felsorolt feladatok köréből az önkormányzat által vállalt közszolgáltatásokat, a felsorolt feladatokhoz szorosan kapcsolódó működési (igazgatási) kiadásokat, valamint az előző évekről áthúzódó kötelezettségeket kell finanszíroznia.
- A rendeletben előirányzott saját bevételek tartósan időarányosnál kisebb mértékű realizálása esetén csak a működési kiadások finanszírozhatók:
- 2016. évre vonatkozó jogszabályok alapján meghatározott rendszeres személyi juttatások és járulékai,
- dologi kiadásokon belül a közüzemi számlák kifizetése,
- gyermek és felnőtt étkeztetés,
- határozattal megállapított szociális kiadások (települési támogatások),
- 2015. és előző évekről áthúzódó kötelezettségek,
- eseti pénzbeli támogatások,
- életveszély- és katasztrófa helyzetek elhárítására vonatkozó
kötelezettség-vállalások teljesítése,
- Az önkormányzatnak, a Polgármesteri Hivatalnak, a költségvetési szerveknek ágazati bontásban - az önkormányzat pénzügyi egyensúlyának megőrzése és a költségvetési előirányzatok realizált forrásarányos teljesítésének érdekében - havi bevételek beszedésének és a kiadások teljesítésének ütemezéséről, az éves előirányzat felhasználási ütemtervet figyelembe véve, havi pénzforgalmi tervet kell készíteni. Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok ennek a 17/2011. (V. 11.) önkormányzati rendelet szerint tesznek eleget.
- havi pénzforgalmi tervnek tartalmaznia kell:
- A kötelezettségvállalások havi tervét az alábbi bontásban:
- Adott hónapban esedékes kötelezettségvállalások terve (szerződéskötés jogcímének, dátumának, összegének, és a teljesítés várható dátumának feltüntetésével).
ab) Adott hónapban beindítandó közbeszerzési eljárások (közbeszerzési eljárás jogcímének, összegének, és a szerződéskötés, teljesítés várható dátumának feltüntetésével).
- Az adott hónapban tervét az alábbi bontásban:
ba) a szorosan vett működési kiadások (pl.: közüzemi díjak, élelmezési kiadások stb.) tárgyhónapban esedékes kifizetései
bb) a felújítási, ingatlan-karbantartási munkák tárgyhónapban esedékes kifizetései
bc) felhalmozási kiadások belül, a nagy értékű tárgyi eszközök tárgyhónapban esedékes kifizetései,
bd) a létszámmal nem lefedett túlórák várható felhasználása és kifizetésének várható időpontja,
be) a rendszeres személyi juttatások havi várható alakulása,
bf) a nem rendszeres személyi juttatások várható alakulása (különös tekintettel a megbízási díjakra),
bg) kis értékű tárgyi eszközök beszerzésének és kis értékű karbantartási kiadások,
bh) pályázatokhoz kapcsolódó önrészek kifizetései
bi) civil szervezetek támogatása.
- A bevételek havi alakulását az alábbi bontásban
ca) a saját bevételek várható alakulása (az alszámlákat is beleértve)
cb) pályázati forrásból származó bevételek
cc) központi és központosított támogatásból származó bevételek
cd) helyi adóbevételek
ce) fővárosi forrásmegosztásból származó bevételek
cf) egyéb támogatások
- A havi pénzforgalmi tervet a Polgármester hagyja jóvá.
- Az önállóan működő és gazdálkodó valamint az önállóan működő költségvetési szervek havonta, az előirányzat felhasználási ütemterv és a hónap elején elkészítendő tárgyhónapra vonatkozó ,
- A az önkormányzati a költségvetési szerveknél ténylegesen felmerült és indokolt kiadások és a költségvetési szerv elszámolási számlája egyenlegének figyelembevételével, maximum a II.2. mellékletekben meghatározott időarányos előirányzatok mértékéig történik.
- A jogszabályok alapján meghatározott és a működéshez közvetlenül szükséges személyi juttatásokon felüli bér kifizetése csak a Polgármester jóváhagyása mellett történhet.
- Pályázati önrészek finanszírozásánál elsősorban az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a költségvetési szervek költségvetésében szereplő eredeti előirányzatokat kell figyelembe venni.
- Az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal, a költségvetési szervek
- A havi rendszerességgel jelentkező szorosan vett működési kiadási előirányzatokon felüli kifizetés (teljesítés) csak a havi pénzforgalmi terv jóváhagyását követően történhet.
- A Polgármesteri Hivatal szervezet egységei, az önkormányzat költségvetésében szereplő alapítványok és civil szervezetek, valamint az önkormányzat költségvetési szervei a havi kiadási igényeiket írásban, indokolással ellátva, a tárgyhót megelőző hónap 20-áig megküldik a szakmai irányítást ellátó osztálynak.
- A szakmai irányítást ellátó osztály az igényeket írásban véleményezve tárgyhót megelőző hónap 25-éig megküldi a Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály részére.
- A Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály vezetője A jóváhagyott pénzforgalmi tervet a Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály tárgyhó 5-éig megküldi a költségvetési szervek részére.
- A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeinek és a költségvetési szerveknek a havi pénzforgalmi terv teljesüléséről a Pénzügyi és Gazdasági Főosztály részére tárgyhót követő 10-éig az osztály által megadott táblázat és adatok alapján jelentést kell készíteni.
- A pénzforgalmi tervben szereplő kiadások és bevételek teljesüléséről tárgyhót követő 15-ig a Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály jelentést készít a Polgármester részére.
- A II.10 mellékletben szereplő egyéb működési és felhalmozási kiadásokat –(1) bekezdésben meghatározott feladatok teljesítése után – az alábbi sorrend szerint kell finanszírozni:
- Közoktatási megállapodásban vállalt feladatok (Waldorf Óvoda, Semper Stúdió)
- Szent Margit Rendelőintézet Nonprofit Kft., Óbudai Kulturális Központ Nonprofit Kft., Óbudai Sport és Szabadidő Nonprofit Kft., Óbudai Közbiztonsági Nonprofit Kft., Óbuda-Békásmegyer Városfejlesztő Nonprofit Kft, Esernyős nonprofit Kft.
- Lakáscélú támogatások (első lakáshoz jutók támogatása, munkáltatói kölcsön)
- Polgármesteri Céltartalék
- Külkapcsolat és reprezentáció
- Közszolgáltatási megállapodásban vállalt feladatok
- az egyéb az előzőekben fel nem sorolt szervezeteknek történő pénzeszközátadás, civil szervezetek támogatása csak az áprilisi iparűzési adóbevétel realizálódása után történhet - lehetőleg időarányosan - a civil szervezet finanszírozási ütemterve és a Polgármester jóváhagyása alapján.
- A központi költségvetésből finanszírozott művészeti szervezetek támogatást csak a végleges, megerősített támogatási előirányzat a központi költségvetésből leutalt részének beérkezését követő hónapban részesülhetnek.
III. rész
Költségvetési szervekre vonatkozó rendelkezések
- §
A költségvetési szerv költségvetési támogatása csak az alaptevékenységre és az ezzel összefüggő egyéb kiadásokra használható fel.
- A költségvetési szerv vezetője a bevételi és kiadási főösszeget érintő módosításokat nem hajthat végre. Az önkormányzati költségvetési szerv az élelmezési, ingatlan-karbantartási, közmű-szolgáltatás kiadási részelőirányzatait .
- Az (1) bekezdésben foglaltak kivételével a gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv saját és a gazdálkodási körébe tartozó költségvetési szervek – előirányzat-módosítási hatáskörében bevételi és kiadási részelőirányzatait a jogszabályi előírások betartása mellett módosíthatja.
- Jutalmat kifizetni a költségvetési szervek vezetőinek javaslata alapján a kerület pénzügyi-likviditási helyzetének figyelembevételével a Polgármester jóváhagyásával lehet.
- A (2) bekezdés szerint végrehajtott előirányzat-módosítás többlettámogatási igénnyel nem járhat.
- A költségvetési szervek élet- és balesetveszély elhárításához, megszüntetéséhez szükséges forrásokat a 23. §-ban meghatározott céltartalékból csak a saját előirányzatuk felhasználása után igényelhetnek.
- A gazdálkodási feladatokat ellátó költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat módosításokról havonta tájékoztatja a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztályvezetőjét.
- A Költségvetési Szerveket Kiszolgáló Intézmény, valamint a gazdálkodási köréhez tartozó költségvetési szervek gazdálkodási kapcsolatának részletes szabályozását a Képviselőtestület által jóváhagyott külön megállapodás tartalmazza.
- A költségvetési szerv vezetője köteles a Képviselőtestület által, az intézmény részére jóváhagyott éves költségvetési előirányzaton (intézmény főösszege, kiemelt előirányzatok) belül gazdálkodni. Az intézményvezető a költségvetés szabályos végrehajtásáért fegyelmi felelősséggel tartozik.
- A központi támogatás szerkezetét az I.3 melléklet tartalmazza.
- A költségvetési szervek a kötött felhasználású normatív támogatásokat a teljesítés függvényében, a költségvetési szervekre vonatkozó mutatószámok által meghatározott mértékig igényelhetik. A finanszírozás szabályai megegyeznek a 15. §-ban foglaltakkal.
IV. rész
Képviselőtestületre vonatkozó rendelkezések
(1) A Képviselőtestület előirányzat-módosítási jogát – a 19. §-ban foglaltak kivételével – magának tartja fenn úgy, hogy a jogszabályon alapuló előirányzat módosításokon túl a kapcsolódó bevételek vagy kiadáscsökkentések megjelölésével lehet kiadást növelni vagy bevételt csökkenteni.
- A Képviselőtestület előirányzat-módosítási joga kiemelten az alábbiakra terjed ki:
- Költségvetési főösszeget érintő módosítások
- A címrendben rögzített önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek költségvetési támogatásának módosítása,
- Felhalmozási előirányzatok módosítása,
- Külön döntést igénylő önkormányzati bevételek változtatása,
- Pénzmaradvány jóváhagyása,
- Általános és céltartalék főösszegének módosítása.
- A Nemzetiségi Önkormányzatok részére átadott költségvetési előirányzat:
a) eFt
Megnevezés Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat támogatása
Bolgár Nemzetiségi Önkormányzat 2.300
Roma Nemzetiségi Önkormányzat 2.300
Görög Nemzetiségi Önkormányzat 2.300
Német Nemzetiségi Önkormányzat 2.300
Örmény Nemzetiségi Önkormányzat 2.300
Szerb Nemzetiségi Önkormányzat 2.300
Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat 2.300
Ruszin Nemzetiségi Önkormányzat 2.300
Román Nemzetiségi Önkormányzat 2.300
Lengyel Nemzetiségi Önkormányzat 2.300
- A Nemzetiségi Önkormányzatok 2016. évi működési kiadásainak helyi Önkormányzati forrásból történő finanszírozása havi ütemezésben, a Nemzetiségi Önkormányzatok által benyújtott igény, valamint a helyi Önkormányzat Polgármestere által jóváhagyott havi pénzforgalmi terv alapján történik. A finanszírozásnál figyelembe kell venni a Nemzetiségi Önkormányzatok és a helyi Önkormányzat között létrejött megállapodásban (továbbiakban: Megállapodás) meghatározott pénzügyi-számviteli szabályokat is.
- 2016. évben Nemzetiségi önkormányzat önkormányzati támogatást csak akkor kaphat, ha a 2015. évi és előző évek önkormányzati támogatásaival a számviteli-pénzügyi jogszabályoknak és a Megállapodásnak megfelelően elszámolt.
- §
A Képviselőtestület az alábbi esetekben biztosít előirányzat-módosítási jogot a Polgármester részére:
- Céltartalékon belül a polgármesteri, reprezentációs, turisztikai és testvérvárosi keret előirányzatai közötti átcsoportosításra,
- Az 1. § (4) bekezdésében meghatározott, a Polgármesteri Hivatal éves bérmaradványból képződő és tervezett jutalomkeret felosztására,
- A 17. § (3) bekezdésében meghatározott, az költségvetési szervek éves bérmaradványból képződő és tervezett jutalomkeret felosztására.
- Turisztikai keret tartalék előirányzat felosztására.
- A lakossági kiadványokra tervezett előirányzat felhasználására
- Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok működési és felhalmozási támogatás előirányzatai közötti átcsoportosításra.
- §
(1) Közép- és hosszú lejáratú hitel felvételére vonatkozó döntés meghozatala a Képviselőtestület kizárólagos hatáskörébe tartozik.
(2) Éven belüli likviditási – folyószámla – hitel 2016. évben egyidejűleg felvett összege az 1.500.000 e Ft-ot nem haladhatja meg. A folyószámla hitelkeretet a pénzügyi-likviditási helyzet függvényében a Polgármester által jóváhagyott havi pénzforgalmi terv alapján lehet igénybe venni.
(3) 2016. évben felvehető fejlesztési hitel és fejlesztési kötvénykibocsátás nagysága maximum 0 e Ft lehet.
- §
(1) A civil szervezetek és közalapítványok legkésőbb a tárgyévet követő január 31-éig kötelesek elszámolni az önkormányzati támogatás felhasználásáról. Az elszámolásokat a pénzügyekért felelős bizottság, valamint a szakbizottságok vizsgálják felül és hagyják jóvá. Civil szervezet csak megkötött együttműködési megállapodás alapján és jóváhagyott elszámolás után finanszírozható a rendeletben meghatározott előirányzat mértékéig. A Bizottsági előterjesztéseket az ágazatot felügyelő szervezeti egységek készítik elő.
(2) A 2015. évről áthúzódó támogatások felhasználásáról a támogatás utalását követő 20 munkanapon belül kell elszámolni.
(3) Az Egyházak az előirányzatokat ingatlan felújításra-karbantartásra, tárgyi eszköz beszerzésre, korszerűsítésre és a szokásos egyházi ceremóniákon kívül eső egyházi rendezvényekre fordíthatják.
(1) A rendelet és a mellékleteiben foglaltak végrehajtásáról a Polgármester a Jegyző útján gondoskodik. A rendeletben, illetve a mellékleteiben foglaltak végrehajtását a pénzügyekért felelős bizottság jogosult és köteles ellenőrizni.
(2) A vagyongazdálkodásért felelős bizottság negyedévente – először a féléves önkormányzati tájékoztatással egy időben - köteles tájékoztatni a Képviselő-testületet a vagyonhasznosításból tervezett bevételek alakulásáról.
Feladat- és időarányosan 15 %-os előirányzat-eltérés esetén a Képviselőtestület felé előterjesztést kell benyújtani.
(1) A költségvetési szervek felsorolását a címlista tartalmazza. A gazdasági szervezettel rendelkező, és a gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek együttműködését háromoldalú szerződés szabályozza.
(2) Az élet- és balesetveszély elhárításához, megszüntetéséhez szükséges finanszírozásról a műszaki indokoltság figyelembevételével a Polgármester vagy az általa kijelölt helyettese dönt, a Képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett.
(3) Az oktatási-nevelési, szociális és egészségügyi költségvetési szervek ingatlan felújítási-karbantartási címeiről a költségvetési kereten belül, a költségvetési szervek vezetői javaslata alapján szakértők bevonásával a Vagyonkezelő Zrt., Polgármesteri jóváhagyással dönt. Erről beszámolót készít a Képviselőtestület felé a költségvetési rendelet végrehajtásáról szóló tájékoztatókkal és beszámolóval egy időben. A felújítási-karbantartási munkákat a Vagyonkezelő Zrt. az egységes közbeszerzési eljárás keretében valósítja meg.
(4) A Polgármesteri Hivatal, az Óbudai Társaskör, az Óbuda Múzeum és az Óbudai Közterület-felügyelet saját költségvetésében címenként határozza meg felújítási kiadásait.
Felhalmozási előirányzatok felhasználása
Az önkormányzat pénzügyi-likviditási egyensúlyának megtartása érdekében a rendeletben szereplő felhalmozási kiadási előirányzatok felhasználása és a közbeszerzési eljárások beindítása csak az évközben elkészülő „2016. évi közbeszerzések ütemezése” kiegészítő információk melléklete alapján a későbbiekben meghatározásra kerülő preferencia-sorrend szerint, a likviditási-pénzügyi helyzet figyelembevételével, a fejlesztési előirányzatokhoz kapcsolódó forrás megléte esetén a Polgármester engedélyével valósítható meg.
Az ütemezést a költségvetési rendelet kihirdetését követő 10 napon belül el kell végezni.
A fejlesztési kiadások ütemezésénél a külső forrásokkal támogatott előirányzatokat kell elsősorban figyelembe venni.
Legkésőbb az I. félévi beszámoló-jelentés elfogadásáig felül kell vizsgálni a fejlesztési kiadások és források alakulását és a források függvényében a költségvetési rendeletet módosítani kell.
A Városfejlesztési Kft. költségvetésében szereplő felhalmozási kiadások megvalósításához szükséges előkészítési–tervezési feladatok kötelezettségvállalása csak Polgármesteri engedéllyel történhet meg.
(1) A Képviselőtestület 2016. évre a Polgármesteri Hivatal, Költségvetési Szerveket Kiszolgáló Intézmény, valamint az Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelet részére, a Kktv-ben meghatározott kereteken belül és a Magyarország 2016. évi központi költségvetéséről szóló törvény alapján bruttó 200 e Ft/év/fő cafetéria keretet biztosít.
(2) A képviselőtestület által meghatározott cafetéria keretek fel nem használt előirányzatát az önkormányzat céltartalékába kell beemelni.
26. §
Jelen rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba. A kihirdetés a helyben szokásos módon, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel történik.
27. §
Hatályát veszti az önkormányzat 2016. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló
61/2015. (XII. 10.) önkormányzati rendelet.
Kiss Anita Bús Balázs
Jegyző Polgármester
Elfogadva: 2016. január 28.