Csengele Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017.(II.14.) önkormányzati rendelete

Csengele Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2017.(II.14.) Önkormányzati rendelete az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2017. 02. 14- 2022. 05. 31

Csengele Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017.(II.14.) önkormányzati rendelete

Csengele Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2017.(II.14.) Önkormányzati rendelete az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

2017.02.14.

Csengele Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás és a 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában , valamint az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 23. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, a Közös Önkormányzati hivatalra , az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervre ( intézményekre) ,valamint a támogatásban részesített jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre erjed ki.

A költségvetés címrendje

2. § Csengele Község Önkormányzat a költségvetési címrendet a következők szerint határozza meg 2017. évre:

Cím Neve Alcím Neve
száma száma
1 Községi Önkormányzat 1 Csengele Önkormányzat
2 Közös Önkormányzati Hivatal
2 Oktatási feladatok 1 Csengelei Szivárvány Óvoda és
Egységes Óvoda és Bölcsőde

3. § /1/ Csengele Község Képviselőtestülete az Önkormányzat 2017 évi

Költségvetésének
bevételi nettó főösszegét 422 982 eFt
kiadási nettó főösszegét 422 982 eFt összeggel
állapítja meg.
2/ A bruttó bevételi főösszeg 556 350 eFt Önkormányzat és költségvetési szervei címek, alcímek, előirányzat-csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti részletezését e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
/3/ A bruttó kiadási főösszeg 556 350 eFt Önkormányzat és költségvetési szervei címek, alcímek, előirányzat-csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti részletezését, valamint a létszámot e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
/4/ Csengele Község Önkormányzat 2016-2017.évi összevont mérlegét e
rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
/5/ A működési és fejlesztési célú bevételi és kiadási előirányzatok finanszírozási művelek 2017-2018-2019. évi alakulását külön bemutató mérleg - tájékoztató jelleggel – a 7/a,7/b, számú melléklet tartalmazza.

4. § Az Önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek intézményi működési bevétele 20 380 eFt a 1. számú melléklet

1 cím, 1 alcím, 1 előirányzat-csoport, 1 kiemelt előirányzat
2 cím, 1 alcím, 1 előirányzat-csoport, 1 kiemelt előirányzat
szám szerint.
/1/ Az 1. számú melléklet 1 cím, 1 alcím, 1 előirányzat-csoport szám,
2 kiemelt előirányzat: , helyi adók 73 000.-Ft,
1 cím, 1 alcím,1 előirányzat-csoport szám,3 kiemelt előirányzat :átengedett központi adók 6 000 eFt, 1 cím, 1 alcím, 1 előirányzat-csoport szám, 4 kiemelt előirányzat: önkormányzatok költségvetési támogatása : 147 350 eFt. Részletezését a 1/a. számú melléklet tartalmazza.
/2/ Az Önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek működési célra átvett pénzeszköze: 11 802 eFt a 1. számú melléklet
1 cím, 1 alcím, 1 előirányzat-csoport, 5 kiemelt előirányzat 6 000 eFt
1 cím, 2 alcím, 1 előirányzat-csoport, 5 kiemelt előirányzat 5 802 eFt
/ 3/ Működési célú pénzmaradvány: 164 300 eFt.
1 számú melléklet 1 cím , 1 alcím, 1 előirányzat-csoport szám,
6 kiemel előirányzat szám, 160 000 eFt,
2 cím, 1 alcím, 1 előirányzat-csoport szám 6 kiemelt előirányzat 4 300 eFt,
/4/ Intézményfinanszírozás:133 368 eFt.
1 cím, 2 alcím 3 előirányzat-csoport szám:Közös Önkormányzati Hivatal:
70 217. eFt
2 cím, 1 alcím 3 előirányzat-csoport szám: Csengelei Szivárvány Óvoda és
Egységes Óvoda és Bölcsőde: 63 151 eFt.

5. § /1/ A 3 § /3/ bekezdésében megállapított kiadási főösszegen belül az

1 cím,1 alcím szerinti Csengele Községi Önkormányzat feladatonkénti , kiemelt előirányzatait,
1. cím, 2 alcím,Közös Önkormányzati Hivatal feladatonkénti, kiemelt előirányzatait ,
2 cím 1 alcím Csengelei Szivárvány Óvoda és Egységes Óvoda és Bölcsőde,feladatonkénti, kiemelt előirányzatait a 2/a számú melléklet tartalmazza.
A Csengelei Közös Hivatal kiemelt előirányzatonkénti megosztása
( Csengele-Pusztaszer) a 2/b számú melléklet szerint alakul.
/2/ A 3. § /3 bekezdésében megállapított kiadási főösszegen belül az 1 cím,
1 alcím, 1 előirányzat-csoport szám, 4 kiemelt előirányzat szám
működési célú pénzeszköz átadás egyéb szervezeteknek 19 006 e.Ft.
( 2/c. számú melléklet)
1 cím 1 alcím, 1 előirányzat csoport-szám 5 kiemelt előirányzat
szociális és gyermekvédelmi kiadások7 078 eFt.
( 2/d. számú melléklet)
/3/ A 3 §/3/ bekezdésében megállapított kiadási főösszegen belül 1 cím, 1 alcím, 3 előirányzat-csoport szám1 kiemelt előirányzat: általános tartalék: 29 150 eFt, 1 cím, 1 alcím, 3 előirányzat-csoport szám 2 kiemelt előirányzat: működési céltartalék: 9 600 eFt, 1 cím, 1 alcím, 3 előirányzat-csoport szám 3 kiemelt előirányzat: beruházási tartalék: 104 336 eFt.
( 4. számú melléklet )

6. § /1/ Az Önkormányzat felhalmozási célú bevételei: 150 eFt,

1. számú melléklet: 1 cím, 1 alcím, 2 előirányzat-csoport szám, 1, kiemelt előirányzat , szerint .

7. § /1 Intézményfinanszírozás:133 368 eFt.

1 cím, 2 alcím 3 előirányzat-csoport szám:Közös Önkormányzati Hivatal:
70 217. eFt
2 cím, 1 alcím 3 előirányzat-csoport szám: Csengelei Szivárvány Óvoda és
Egységes Óvoda és Bölcsőde: 63 151 eFt
/2/ Csengele Községi Önkormányzat és intézményeinek finanszírozási kapcsolatát az 5. számú melléklet részletezi.
A 2017 évi tervezett költségvetésük:
18,04 % saját bevétel,pénzmaradvány átvett pénzeszköz
56,37 % állami támogatás
25,59 % önkormányzati támogatás

8. § /1/ Csengele Község Önkormányzat 2017. évi előirányzat felhasználási ütemterve a 6. számú melléklet szerint alakul.

/2/ Csengele Község Önkormányzata 2017.évben közvetett támogatást nem állapított meg.
A költségvetés végrehajtásának szabályai

9. § /1/ Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

/2/ Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester a felelős.
/3/ A Közös Önkormányzati Hivatal kötelezettsége, hogy az önkormányzatot megillető állami hozzájárulás és egyéb központi támogatás folyósításához szükséges információt a Magyar Államkincstár Csongrád Megyei Igazgatóságához folyamatosan biztosítsa.

10. § /1/ A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a 2017. évi költségvetésben az önkormányzatot, illetve a hivatalát megillető, jóváhagyott bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítéséhez szükséges intézkedések megtételére.

/2/ Az Önkormányzat irányítása alá tartozó, költségvetési szervek saját működési bevételeik beszedésére saját hatáskörben jogosultak, illetve kötelesek.
/3/ Az intézmények pályázati tevékenysége az alapító okiratban megjelölt alapfeladat-ellátás minőségének javítására irányulhat.
/ 4 / Az önkormányzatnál benyújtásra kerülő pályázatokhoz , a költségvetésben
meghatározott tartalékok rendelkezésre állnak, felhasználásához a képviselő- testület döntése szükséges.
A rendkívüli kiadásokra elkülönített előirányzat szükség szerinti felhasználásáról, az élet-és balesetveszély elhárítása érdekében a polgármester dönt.

11. § /1/ A Képviselőtestület által jóváhagyott költségvetési létszámkeretek között átcsoportosítást a Képviselőtestület engedélyezheti.

/2/ Az Önkormányzat önállóan működő költségvetési szervei az Önkormányzat költségvetési rendeletében foglaltak szerint módosíthatják egyes kiemelt ezen belül részelőirányzataikat.
/3/ A költségvetési szervek saját előirányzat - módosítási hatáskörükben - a bevételi és kiadási előirányzatok főösszegét, a kiemelt előirányzatokat felemelhetik
a.) a tervezett előirányzatot meghaladó többlet bevételükből,
b.) meghatározott célra kapott pénzeszközökből.
/4/ Az intézmények többletbevételeiket alaptevékenységük ellátására kötelesek fordítani. A többletbevétel az önkormányzati támogatást csökkenti.
/ 5 / Nem emelhető a személyi juttatások előirányzata az intézményi ellátási díjak
az alkalmazottak térítése,, kártérítés, felhalmozási és tőke jellegű bevételek,
továbbá az átvett pénzeszközök előirányzatot meghaladó többletbevételéből,
kivéve ha a bevétel személyi juttatásból teljesítendő kiadást szolgál, vagy a
megkötött szerződés , megállapodás költségterve személyi célú kifizetéseket
tartalmaz.
/6/ Az intézmények előirányzat maradványukból csak az előző évben vállalt kötelezettségek áthúzódó teljesítésével összefüggő kiadásokat teljesíthetnek.
/7/ Az Önkormányzathoz tartozó költségvetési szervek saját hatáskörben
végrehajtott előirányzat-változtatásról a jegyző előkészítésében a polgármester a képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja. A képviselő-testület döntése szerint időközönként ,de legkésőbb
december 31.-i hatállyal módosítja ennek megfelelően költségvetési rendeletét.

12. § /1/ Amennyiben a 2017 év folyamán az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a Képviselőtestületet tájékoztatja. A Képviselőtestület negyedévenként, de legkésőbb a zárszámadást megelőzően dönt a költségvetési rendelet ennek megfelelő módosításáról.

/2/ Ha év közben az Országgyűlés előirányzatot zárol az Önkormányzatnál, annak kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselőtestület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

13. § Önkormányzati támogatásban – céljelleggel- az éves költségvetésben meghatározott szervezetek , közhasznú társaságok, közalapítványok, alapítványok, társadalmi szervezetek, az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatellátáshoz kötődő non-profit szervezetek részesülhetnek.

A támogatott szervezetek a részükre juttatott összegek felhasználásáról kötelesek elszámolni. Az elszámolás szabályait megállapodásban kell rögzíteni.
Amennyiben a támogatott szervezet az előírt számadási kötelezettségének nem tesz eleget, részére további támogatás nem nyújtható.

14. § /1/ A Képviselőtestület a 2017. évi felújítási pénzeszközökkel való önálló gazdálkodásra intézményt nem jogosít fel.

/2/ Az intézmények elhasználódott, feleslegessé vált vagyontárgyaival kapcsolatos eljárást külön rendelet szabályozza.
/3/ Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek december 31.-i fordulónappal készített, könyvviteli mérlegekben kimutatott eszközöket és forrásokat – ide értve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is- kétévente kell leltározni, amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött. Az eszközökről és forrásokról folyamatosan , részletező nyilvántartást kell vezetni mennyisében és értékben. A leltározás végrehajtását leltárral kell alátámasztani.
/ 4 / A fordított adózás alá eső ügyletekre vonatkozó szerződések megkötésekor a szerződő feleknek közösen és egybehangzóan nyilatkozniuk kell arról, hogy esetükben a fordított adózás alá eső jogügylet valamennyi törvényi alkalmazási feltétele fennáll és az adott ügylet vonatkozásában a fordított adózás alá eső általános forgalmi adót a szolgáltatás igénybevevője fizeti meg.

15. § Az Önkormányzat a 4/2013.(I.13.) Korm. rendeletben előírt költségvetési információs adatszolgáltatási kötelezettségének érdekében a 2017 évi költségvetés

valamint a2016.évi zárszámadásáról számára előírt módon, hozza meg rendeletét.

16. § A közszolgálati tisztviselőkre vonatkozó 2011.évi CXCIX törvény 132. §.szerinti illetményalap 2017.évben változatlanul 38 650.-Ft..

Közalkalmazotti illetmény pótlék számításának alapja 2017. évben 20 000 Ft a 2016 évi XC. tv. értelmében.

17. § Cafetéria juttatás :az Önkormányzatnál és a Közös önkormányzati hivatalnál , Csengele esetében nettó: 100 000.-Ft/ év., Pusztaszer önkormányzati hivatalnál: nettó: 144 700.-Ft/év.

18. § Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek az Áht-ban,

meghatározott , kötelezően közzéteendő adataikról az ott meghatározott
időben szolgáltatnak információt.
A közérdekű adatoknak az önkormányzat internetes honlapján történő közzétételéről a jegyző gondoskodik.

19. § /1/ Csengele Községi Önkormányzat 2017 évben a K&H Bank Zrt. Kiskunmajsai Kirendeltségénél -nél vezeti költségvetési elszámolási számláját és az ahhoz kapcsolódó alszámlákat.

/2/ Csengele Községi Önkormányzat az EU-s forrásból származó bevételeit és kiadásait a költségvetési elszámolási számlához kapcsolódó alszámlákon köteles vezetni.
/4/ Az Önkormányzat és intézményei külföldi támogatás, segély fogadására deviza számlát vezethet.
/5/ Az Önkormányzat biztosítja az irányítása alá tartozó költségvetési szervek részére 2017.évben –időarányosan- működésükhöz szükséges pénzeszközöket -jóváhagyott költségvetésük erejéig. A támogatás összege a nettó finanszírozás figyelembevételével kerül átutalásra.
Az Önkormányzat költségvetési szervei pénzellátását önálló fizetési számlák mellett bonyolítja.
/6/ / Csengele Községi Önkormányzat és intézményeinek dolgozói munkabérük az általuk megnyitott folyószámlán vehetik fel.
A rendszeres szociális juttatásokban részesülők postai úton, készpénzben vagy az általuk megnyitott folyószámlán vehetik fel ellátásaikat.

20. § /1/ A Képviselő-testület az irányítása alá tartozó intézmények 2017 évi házipénztár keretösszegét, és a, állandó ellátmányát az alábbiak szerint határozza meg:

Csengele Község Önkormányzat: 500 000.-Ft,
Közös Önkormányzati Hivatal: 500 000.-Ft,
Csengelei Szivárvány Óvoda és Egységes Óvoda és Bölcsőde: 50 000.-Ft.
Az államháztartásról szóló törvény 109. § (6) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a Képviselő-testület a készpénzben történő teljesítés eseteit a következők szerint állapítja meg az önkormányzat és irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél:
:
- lakossági folyószámlával nem rendelkező ellátottak szociális juttatásainak kifizetése,
- személyi juttatások közül a külső személyi juttatások, a költségtérítések
- igazgatás-szolgáltatási díjak,
- a munkába járással, munkavégzéssel összefüggő napidíj saját gépjármű vagy tömegközlekedési eszköz használatának megtérítése,
- illetményelőleg kifizetése egyedi engedély alapján,
- térítési díj túlfizetések visszafizetése,
- dologi kiadások közül a 100.000,-Ft értékhatárt el nem érő kötelezettségvállalás alapján fizetendő készletbeszerzés, eseti szolgáltatás igénybevétel, óvoda esetében 150.000 Ft, az önkormányzati rendezvényekhez kapcsolódó eseti kulturális-rendezvény szolgáltatás vonatkozásában ezen értékhatár 500.000,- Ft,
- vásárlásra, elszámolásra kiadott előlegek,
- egyéb előre nem látható fentiekben nem részletezett működtetéssel, üzemeltetéssel kapcsolatban felmerülő azonnali kifizetések esetei engedély alapján.

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

23. § Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer

keretében, illetőleg megbízott belső ellenőr által valósul meg.
Működtetéséért, továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző,intézmények esetében az intézményvezető a felelős.

24. §

Záró rendelkezés

E rendelet kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit 2017. január 01-től kell alkalmazni.
1

A rendeletet a 7/2022. (V.31.) Ör. 1.§ i) pontja hatályon kívül helyezte.