NYÍRADONY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 12/2017(V.31.)
önkormányzati rendelete a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól
Hatályos: 2017. 06. 01- 2019. 03. 28NYÍRADONY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 12/2017(V.31.)
önkormányzati rendelete a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól
2017-06-01-tól 2019-03-28-ig
Nyíradony Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv (továbbiakban: Szt.) 10. § (l) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. FEJEZET
Általános rendelkezések
A rendelet célja
1. §
E rendelet célja, hogy meghatározza a helyi sajátosságoknak megfelelő szociális rászorultságtól függő pénzben, természetben biztosított szociális ellátások formáit, az eljárási és jogosultsági szabályokat, azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit, ellenőrzésének és a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett ellátások megtérítésének szabályait.
A rendelet hatálya
2. §
(1) A Rendelet hatálya kiterjed a Nyíradony város közigazgatási területén élő az Szt. 3. § (1) –(2) bekezdés, valamint (3) bekezdés a) pontja által szabályozott személyekre.
(2) A Rendelet hatálya kiterjed az Szt. 7.§ (1) bekezdésében szabályozott esetekre.
II. FEJEZET
Eljárási rendelkezések
Kérelmek beadása
3. §
(1) Az e Rendelet alapján adható pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások iránti kérelmet írásban postai úton vagy személyesen a Nyíradonyi Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal) Ügyfélszolgálati Irodáján lehet benyújtani.
(2) A kérelmekhez az igénylő, valamint családja vagyoni, jövedelmi viszonyait feltáró, e rendeletben megjelölt nyilatkozatokat és igazolásokat – jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában – minden esetben csatolni kell.
(3) A kérelemhez csatolt nyilatkozatok és vagyoni, jövedelem igazolások tekintetében az Szt. rendelkezései az irányadóak.
(4) E rendeletben szabályozott ellátásokra az Szt., valamint a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Kormány rendeletben (továbbiakban: Pr.), valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben (továbbiakban: Gyvt.) foglalt általános szabályait és fogalom meghatározásokat kell érteni és alkalmazni.
Az elbírálásra és a folyósításra vonatkozó szabályok
4. §
(1) A pénzbeli és természetbeni ellátások iránti igények döntésére való előkészítését a Polgármesteri Hivatal Hatósági Irodájának ügyintézője végzi. Az ügyintézők feladatkörükben gondoskodnak a szociális ellátások iránti kérelmekkel kapcsolatos előkészítő eljárás lefolytatásáról, valamint döntések határidőben történő végrehajtásáról.
(2) A szükséges környezettanulmányok lefolytatására a hatáskör gyakorlója felkérheti a Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központot.
(3) A rendszeres ellátások folyósításáról a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Irodája a Pr. idevonatkozó rendelkezéseit figyelembe véve a jogosult kérelmének megfelelően házi pénztári kifizetéssel, folyószámlára utalással vagy jogosult lakcímére utalással gondoskodik.
(4) A nem rendszeres ellátások kifizetése a Polgármesteri Hivatal pénztárában a határozat kézhezvételét követően azonnal, ha a pénztár nyitvatartási ideje lejárt, az azt követő első pénztári napon a Hivatal pénztárból, vagy az ügyfél kérésére, három munkanapon belül átutalással történik.
(5) A települési támogatás részben vagy egészben természetbeni ellátás formájában is nyújtható.
Hatásköri rendelkezések
5. §
(1) Nyíradony Város Önkormányzata az Szt-ben, illetve e Rendeletben meghatározott feltételek szerint az alábbi ellátásokat biztosítja
a) rendszeres települési támogatás
aa) lakhatási támogatás
ab) gyógyszerköltség támogatás
ac) ápolási támogatás
b) rendkívüli települési támogatás
c) köztemetés
d) egyéb helyi támogatás.
(2) A képviselő-testület hatáskörébe tartozó, a Rendeletben meghatározott pénzbeli és természetbeni ellátások ügyében a Képviselő-testület az e rendeletben szabályozott szociális ellátásokkal kapcsolatos hatáskörét a Polgármesterre ruházza át.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott szerv átruházott hatáskörében hozott döntés ellen benyújtott jogorvoslati kérelemről a Képviselő-testület dönt.
(4) A Nyíradony Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szociális és Egészségügyi Bizottsága a havi rendszerességgel adott települési támogatás megállapítására, elutasításra való véleményezéssel, javaslattétellel élhet.
(5) A Polgármester gyakorolja az alábbi hatásköröket:
a) rendszeres települési támogatás
b) rendkívüli települési támogatás
c) köztemetés
d) egyéb helyi támogatás.
A jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése
6. §
(1) A Szt-ben, valamint e rendeletben meghatározott feltételek hiányában, vagy azok megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni.
(2) A szociális ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevő személyt megtérítésre kell kötelezni az Szt. 17. § (1) bekezdés a) és b) pontja, illetve a (2)-(3) bekezdéseiben foglaltak szerint.
(3) A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó jogosulatlanul igénybe vett ellátás és annak kamatai megtérítésének elrendelése esetén azt méltányosságból csökkentheti vagy elengedheti, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.
(4) Ha a képviselő-testület a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el és a megtérítésre kötelezett családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének két és félszeresét úgy a megtérítés összegét a kötelezett részletekben fizetheti meg, azonban ez a 12 hónapot nem haladhatja meg.
III. FEJEZET
A pénzbeli és természetbeni ellátások
Rendszeres települési támogatás
7.§
(1) A havi rendszerességgel nyújtott települési támogatás megállapítására, elutasítására véleményezéssel, javaslattétellel élhet a Nyíradony Város Önkormányzat Képviselő-testület Egészségügyi és Szociális Bizottsága.
(2) A havi rendszerességgel folyósított települési támogatást legfeljebb 12 hónapra lehet megállapítani úgy, hogy azt a kérelem benyújtása hónapjának első napjától kell megállapítani.
Lakhatási támogatás
8. §
(1) A lakhatási támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség lakhatásához kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott hozzájárulás. A polgármester a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, illetve a tüzelőanyag költségeihez lakhatási támogatást nyújthat.
(2) A lakhatási támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában, és a lakhatással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.
(3) A polgármester lakhatási támogatást nyújthat legalább 2500 Ft, de legfeljebb 5000 Ft összegben annak
a) akinek a háztartásában az egy főre számított havi jövedelem összege nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegét,
b) aki egyedülélő és háztartásában az egy főre számított havi jövedelem összege nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250 %-át
c) aki egyedülélő vagy kizárólag házas/ élettársával együtt élő és 70. életévét betöltött személy és háztartásában az egy főre számított havi jövedelem összege nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250 %-át
és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.
(4) A polgármester 2500 Ft lakhatási támogatást nyújthat annak, akinek a háztartásában az egy főre számított havi jövedelem összege nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.
(5) A lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
(6) A támogatás megállapításánál külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.
(7) A lakáshatási támogatás iránti kérelmet az 1. számú melléklet szerinti nyomtatványon kell benyújtani.
(8) A kérelemhez minden esetben csatolni szükséges a 3.§ (2) bekezdésében foglaltakon túl
a) a lakáshasználat jogcímét igazoló iratot,
b) az Szt. 18.§ la) pontja szerinti adat megállapítására, igazolására szolgáló iratot.
Ápolási támogatás
9.§
(1) Az ápolási támogatás a 18. életévet betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére nyújtható települési támogatás.
(2) Ápolási támogatás állapítható meg a nagykorú hozzátartozónak, aki 18. életévét betöltött tartósan beteg személy gondozását, ápolását végzi, és családjában az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegét, egyedülálló esetén annak 150 %-át nem haladja meg.
(3) E Rendelet alkalmazásában ápolási támogatás szempontjából tartósan betegnek minősül az a személy, aki életkora vagy betegsége és általános fizikai állapota végett mások személyes segítsége nélkül önállóan nem képes
a) étkezni vagy tisztálkodni vagy öltözködni vagy illemhelyet használni vagy lakáson belül közlekedni és ezen feltételek közül egyidejűleg legalább három feltétel fennáll vagy
b) gyógyászati kezeléseken részt venni vagy betegszállítóval részvétele nem megoldható
és állandó és tartós gondozásra szorul azonban nem minősül külön jogszabály szerint meghatározott fogyatékos személynek.
(4) Az ápolási támogatásra jogosult személy köteles az ápolási, gondozási tevékenységen túl különösen:
a) az ápolásra, gondozásra szoruló személy lakókörnyezetének, ruházatának tisztán tartására
b) az élelmezésnek megoldására,
c) rendszeres bevásárlásra, a szükséges gyógyszerek beszerzésére.
(5) Az ápolási támogatás megállapítását megelőzően a Bizottság 2 tagja valamint a Hatósági Iroda ügyintézője a helyszínen környezettanulmányt készít elsősorban annak megállapítása végett, hogy a (4) bekezdésben foglalt kötelezettségek teljesülnek-e.
(6) A folyósítás időtartama alatt az ápolási kötelezettség teljesítésének ellenőrzésére a Hatósági Iroda ügyintézője, az illetékes háziorvos, valamint a Bizottság két tagja jogosultak.
(7) Nem állapítható meg ápolási támogatás annak,
a) akinek 18. életévét betöltött hozzátartozója az Szt. szerint súlyosan fogyatékosnak minősül és ez alapján a járási hivatal ápolási díjat folyósít,
b) aki az ápolásra, gondozásra szoruló személy kérelmezővel vagy más hozzátartozóval tartási vagy életjáradéki szerződést kötött,
c) aki keresőtevékenységet folytat és munkaideje meghaladja a napi 4 órát,
d) aki nappali tagozaton tanulmányokat folytat.
(8) Meg kell szüntetni az ápolási támogatást, ha
a) az ápolt személy állapota nem igényli az ápolást, gondozást,
b) az ápolást, gondozást végző (4) bekezdésben foglalt kötelezettség valamelyikének nem tesz eleget,
c) a (7) bekezdésben szabályozott eset következik be,
d) az ápolt személy meghalt.
(9) Az ápolási támogatást a
a) (8) bekezdés a) – b) pontjában foglalt esetekben a tudomásszerzés
b) az ápolt személy halála esetén a halál
hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.
(10) E Rendelet alkalmazásában a hozzátartozó meghatározására a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény idevonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.
(11) Az ápolási támogatás iránti kérelmet a 2. számú melléklet szerinti nyomtatványon kell benyújtani.
(12) A kérelemhez minden esetben csatolni szükséges a 3.§ (2) bekezdésében foglaltakon túl a házi orvos 3. számú melléklet szerinti igazolását a tartósan beteg állapot fennállásáról.
(13) Az ápolási támogatás összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege.
Gyógyszerköltség támogatás
10.§
(1) A polgármester gyógyszer-kiadások viseléséhez rendszeres települési támogatást nyújthat.
(2) Gyógyszerköltség támogatásban részesülhet az:
a) akinek a családjában az egy főre számított havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő esetén a 200 %-át és havi rendszeres gyógyszerkiadásuk és gyógyászati segédeszköz beszerzésével kapcsolatos kiadásuk költsége eléri a család jövedelmének 30 %-át,
b) a 70. életévét betöltött személy, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át, egyedül élő esetén a 300 %-át és a havi rendszeres gyógyszerkiadásuk és gyógyászati segédeszköz beszerzésével kapcsolatos kiadásuk költsége eléri a család jövedelmének 30 %-át.
(3) Gyógyszer/gyógyászati segédeszköz-szükséglet háziorvosi igazolás nélkül gyógyászati kezelésének segítése érdekében gyógyszerköltség támogatásban kell részesíteni azt az igazoltan daganatos kérelmezőt, kinek családjában az egy főre jutó jövedelem összege nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át.
(4) E Rendelet alkalmazásában gyógyszerkiadásként és gyógyászati segédeszköz beszerzésével kapcsolatos kiadásként kizárólag a társadalombiztosítási támogatásba befogadott gyógyszerek, illetve gyógyászati segédeszközök vehetőek figyelembe, úgy hogy nem tehető különbség a háziorvos által rendelhető, valamint a csak szakorvos által, illetve a szakorvosi javaslatra rendelhető gyógyszerek között.
(5) A kérelemhez nem szükséges csatolni a háziorvos által kiadott gyógyszer/gyógyászati segédeszköz-szükségletről kiadott igazolást.
(6) Amennyiben a kérelmező a (2) bekezdésben szabályázott jövedelmi feltételeknek eleget tesz, úgy a polgármester megkeresi a kérelmező háziorvosát, hogy a 4. számú melléklet szerinti gyógyszer/gyógyászati segédeszköz-szükségletről kiadott igazolását küldje meg.
(7) A gyógyszer/gyógyászati segédeszköz-szükséglet háziorvosi igazolásban szereplő térítési díját az Országos Egészségbiztosítási Pénztár internetes oldalán található hivatalos információ alapján kell meghatározni.
(8) Igazoltan daganatos kérelmezőnek az tekinthető, aki e tényt kórházi zárójelentéssel, ambuláns lappal vagy szakorvosi igazolással igazolja.
(9) A gyógyszerköltség támogatás összege
a) a (2) bekezdésben szabályozott rendelkezések alapján legalább 5.000 Ft
b) a (3) bekezdésben szabályozott rendelkezések alapján legalább 10.000 Ft.
(10) A (3) bekezdés szerinti jogosultak kivételével nem részesülhet gyógyszerköltség támogatásban az akinek a járási hivatal alanyi vagy normatív jogcímen közgyógyellátásra való jogosultságot állapított meg.
(11) A gyógyszerköltség támogatás legfeljebb 12 hónapra állapítható meg.
(12) A gyógyszerköltség támogatás iránti kérelmet a 5. számú melléklet szerinti nyomtatványon kell benyújtani.
Rendkívüli települési támogatás
11.§
(1) A polgármester rendkívüli települési támogatásban részesítheti azt a szociálisan rászoruló személyt
a) akiknek családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 % -t, illetve azt az
b) egyedül élő és jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-t
nem haladja meg.
(2) Rendkívüli települési támogatás nyújtható különösen az Szt. 45. § (4) bekezdésben foglaltakon túl:
a) közüzemi szolgáltatás éves elszámoló számla kifizetése, kikapcsolt közüzemi szolgáltatás újra üzembe helyezése,közüzemi szolgáltatónál fennálló hátralék rendezésére;
b) súlyos baleset, illetve bűncselekmény áldozatának
c) nyugdíjkifizetése valamely ok miatt késik (nyugdíjazás elhúzódása, rokkantsági fok megállapítása).
(3) A kérelemhez minden esetben csatolni kell az annak megalapozottságát igazoló, rendelkezésre álló dokumentumokat.
(4) Természetben kell megállapítani a rendkívüli települési támogatást, amennyiben:
a) a kérelem kifejezetten arra irányul, vagy
b) az az ellátást igénylő és családja vagyoni, jövedelmi, szociális körülményeire, életmódjára, életvitelére figyelemmel indokolt.
(5) Természetbeni ellátásként egyszeri tűzifa segély a fűtési szezonban nyújtható annak a kérelmezőnek, akinek a tűzifa hiánya életét, testi épségét veszélyezteti, valamint az általa életvitelszerűen lakott ingatlan tűzifával fűthető.
(6) Az egyszeri tűzifa segély egy naptári éven belül 1 alkalommal állapítható meg, háztartásonként legfeljebb 8 q mennyiségben.
(7) A gyermekneveléssel kapcsolatos kiadások támogatására jogosult a gyermek szüleje vagy törvényes képviselője illetve a fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel, aki az Szt. szerint időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került.
a) akiknek családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 % -t,
b) egyedülálló és jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-t nem haladja meg.
(8) A támogatást a gyermekre, illetve a fiatal felnőttre kell megállapítani és a szülejének vagy törvényes képviselőjének, illetve a fiatal felnőttnek kell folyósítani, úgy hogy alkalmankénti összege nem lehet kevesebb gyerekenként 1500 Ft-nál.
(9) Elhunyt személy eltemetésének költségeihez való hozzájárulásként állapítható meg temetési támogatás annak a személynek, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.
(10) A jogosultság szempontjából figyelembe vehető – a kérelmező családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével számított egy főre jutó – havi jövedelem nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át.
(11) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt települési támogatás összege a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség mértékének
a) minimum 10%-a, de elérheti annak teljes összegét, ha a kérelmező illetve családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át;
b) 10 %-a, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át meghaladja, de nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át.
(12) A helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének összege a Hajdú-Bihar Megyei Temetkezési Vállalat által évente kiadott tájékoztatója alapján kerül megállapításra.
(13) A rendkívüli települési támogatás adható estenként és havi rendszerességgel is.
(14) A havi rendszerességgel folyósított rendkívüli települési támogatást a 7.§-ban foglaltak alapján kell megállapítani.
(15) A rendkívüli települési támogatás alkalmankénti legmagasabb összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át nem haladhatja meg.
(16) A rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet a 6. számú mellékleten kell benyújtani.
Köztemetés
12. §
(1) A polgármester kérelemre, a temetésre köteles személyt a temetési költség visszafizetése alól mentesítheti, illetve részletekben történő megfizetését engedélyezheti:
(2) A köztemetés iránti kérelmet az 7. számú mellékleten kell benyújtani.
Egyéb helyi támogatás
13.§
(1) A polgármester települési támogatásban részesíti azokat a 65. életévüket tárgyévben betöltött, időskorú személyeket, akik életvitelszerűn is Nyíradony közigazgatási területén élnek.
(2) Az (1) bekezdésben szabályozott települési támogatás évente egy alkalommal természetbeni támogatás formájában nyújtható, s annak összege 2000 Ft.
(3) A polgármester települési támogatásban részesíti azon kiskorú gyermeket nevelő családokat, ahol legalább egy kiskorú gyermeknek a Gyvt. által szabályozott rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága a tárgyév december 1-jén fennáll.
(4) A (3) bekezdésben szabályozott települési támogatás évente egy alkalommal természetbeni támogatás formájában nyújtható, s annak összege 1500 Ft.
(5) A polgármester települési támogatásban részesíti azon fiatal felnőtteket, akiknek a Gyvt. által szabályozott rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága a tárgyév december 1-jén fennáll.
(6) Az (5) bekezdésben szabályozott rendkívüli települési támogatás évente egy alkalommal nyújtható, s annak összege 5000 Ft.
(7) A Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központ javaslatára a polgármester jövedelemtől függetlenül települési támogatást nyújt.
(8) A (7) bekezdésben szabályozott települési támogatás évente egy alkalommal természetbeni támogatás formájában nyújtható, s annak összege 3000 Ft.
(9) A polgármester települési támogatásban részesíti azon kiskorú gyermeket és fiatal felnőtteket, akik művészeti oktatásban vagy tehetséggondozásban vesznek részt és a Gyvt. által szabályozott rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága a támogatás megállapításkor fennáll.
(10) A (9) bekezdésben szabályozott települési támogatás természetbeni támogatás formájában nyújtható, s annak összege a térítési díj vagy a tandíj összege, de legfeljebb 30.000 Ft.
(11) A polgármester települési támogatásban részesíti a tárgyév decemberében közfoglalkoztatásban résztvevőket, akik életvitelszerűn is Nyíradony közigazgatási területén élnek.
(12) Az (11) bekezdésben szabályozott települési támogatás évente egy alkalommal természetbeni támogatás formájában nyújtható, s annak összege 2000 Ft.
(13) Az (1), (3), (5), (7), (9), (11) bekezdésben szabályozott feltételek meglétére vonatkozó dokumentumokat a hatáskör gyakorlója hivatalból szerzi be, valamint az e jogcímen támogatásban részesülők esetén az eljárást hivatalból indult eljárásként kell kezelni.
(14) A mezőgazdasági terménytámogatás a közfoglalkoztatás keretében vagy az önkormányzat által saját forrásából megtermelt mezőgazdasági terményekből és termékekből álló alkalmanként azonos értékű természetbeni ellátás. A polgármester a terméshozam függvényében határozza meg az ellátás értékét és annak odaítélését.
(15) A polgármester természetbeni ellátás keretében mezőgazdasági terménytámogatásban részesítheti azt a szociálisan rászoruló személyt
a) akiknek családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 % -t, illetve azt
b) aki egyedül élő és jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-t nem haladja meg.
(16) A polgármester természetbeni ellátás keretében mezőgazdasági terménytámogatásban részesítheti azokat a 65. életévüket tárgyévben betöltött, időskorú személyeket, akik életvitelszerűn is Nyíradony közigazgatási területén élnek.
(17) Az (16) bekezdésben szabályozott feltételek meglétére vonatkozó dokumentumokat a hatáskör gyakorlója hivatalból szerzi be, valamint az e jogcímen támogatásban részesülők esetén az eljárást hivatalból indult eljárásként kell kezelni.
(18) A mezőgazdasági terménytámogatás iránti kérelmet a 6. számú mellékleten kell benyújtani.
III. FEJEZET
Szociálpolitikai Kerekasztal
14.§
(1) A Szociálpolitikai, gyermekvédelmi koncepciók, döntések, jogszabály-tervezetek véleményezése, a szolgáltatási típusok, formák és rendszerek értékelése, elemzése, valamint az önkormányzat szolgáltatás-tervezési koncepciójában megfogalmazott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése érdekében szociálpolitikai kerekasztal működik.
(2) Helyi Szociálpolitikai Kerekasztal tagjai:
- polgármester
- jegyző
- Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke,
- az alpolgármester
- Pénzügyi Iroda vezetője
- Hatósági Iroda vezetője
- közigazgatási területén működő nevelési oktatási intézmények gyermekvédelmi felelősei, szociális, gyermekvédelmi ellátást nyújtó intézmények vezetői, és háziorvosok;
- kisebbségi önkormányzat elnöke,
- közfoglalkoztatás szervezését ellátó ügyintéző
(3) A szociálpolitikai kerekasztal évente egy alkalommal, illetve szükség szerint ülésezik, valamint működéséről tájékoztatja az önkormányzat Képviselő-testületét.
IV. FEJEZET
Átmeneti és záró rendelkezések
15. §
(1) Ez a rendelet 2017. június 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.
(2) E rendelet hatályba lépésének napján hatályát veszti Nyíradony Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 23/2016. (XII.07.) Ö.r számú rendelete
Nyíradony, 2017. május 31.
Kondásné Erdei Mária Benő János
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet 2017. június 01-én kihirdetésre került.
Benő János
jegyző