Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2017 (XII.12.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2025. 10. 16Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2017 (XII.12.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Gersekarát Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:
Általános rendelkezések
1. §1
2. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Gersekarát Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat)
(2) Az Önkormányzat székhelye: 9813 Gersekarát, Béke utca 12.
(3) Az Önkormányzat hivatalos bélyegzője: kör alakú, melynek közepén Magyarország címere, körfelirata „Gersekarát Község Önkormányzata *Gersekarát*”
(4) Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet: Gersekarát Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület)
(5)2 Az Önkormányzat hivatala: Kámi Közös Önkormányzati Hivatal, székhelye: 9841 Kám, Kossuth Lajos utca 26. (a továbbiakban: Hivatal). Állandó jelleggel, aljegyző vezetésével kirendeltség működik Gersekarát községben Kámi Közös Önkormányzati Hivatal Gersekaráti Kirendeltsége (9813 Gersekarát, Béke utca 12.) elnevezéssel.
(6) Az Önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.
(7) Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a Képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.
(8)3 Az önkormányzat működési területe megegyezik a település közigazgatási területével.
A Képviselő-testület feladat és hatásköre
3. § (1)4
(2) Az önkormányzat által ellátandó alaptevékenységek kormányzati funkcióit az 1. számú melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat önként vállalja az alábbi feladatok ellátását:
a) civil szervezetek támogatása,
b)5
c) vérszállítás támogatása,
d)6
e)7
(4) További feladatok önkéntes vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelyben tisztázni szükséges a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az előkészítő eljárást a Képviselő-testület döntésétől függően a polgármester vagy az e célra létrehozott ideiglenes bizottság folytathatja le.
(5) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörök felsorolását a 2. számú melléklet tartalmazza.
(6) A polgármester és a jegyző az átruházott hatáskörökben hozott döntésekről – eltérő rendelkezés hiányában – a Képviselő-testület soron következő ülésén beszámolni köteles.
A Képviselő-testület működése
A Képviselő-testület ülése
4. § (1) A Képviselő-testület munkáját rendes és rendkívüli ülés keretében végzi.
(2) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(3)8 A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze az önkormányzat székhelyére. Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy egyéb körülmény indokolja a Képviselő-testület ülése a székhelyén kívül máshol is összehívható, azonban az ülésre való eljutás nem jelenthet aránytalanul nagy terhet a lakosság részére.
(4) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze az ülést.
5. § A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a napirend előadóját,
b) akinek meghívását a polgármester és a testület indokoltnak tartja,
c)9 a községben székhellyel rendelkező, működő civil szervezet, - a Gersekarátért Baráti Kör - képviselőét a tevékenységi körét érintő napirend tárgyalásakor.
6. § (1) A Képviselő-testület rendes ülésének időpontjáról a polgármester, az ülés összehívását megelőzően egyeztet a Képviselő-testület tagjaival.
(2) A képviselő-testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább három nappal megkapják.
(3)10 Indokolt esetben a Képviselő-testület rendkívüli ülést tart. A rendkívüli ülés összehívására a (2) bekezdésben leírtakat azzal kell alkalmazni, hogy ha a Képviselő-testület valamennyi tagja értesül az ülésről, az ott megfogalmazott határidőtől el lehet térni.
(4) Az ülés meghívóját – a kézbesítéssel egyidejűleg – az Önkormányzat épületének (9813 Gersekarát, Béke utca 12.) hirdetőtáblájára ki kell függeszteni.
7. §11
8. §12 A közmeghallgatást igénylő napirendeket tárgyaló ülések időpontját, helyét legalább 5 nappal a közmeghallgatás előtt, a meghívó hirdetőtáblán (9813 Gersekarát, Béke utca 12.) történő elhelyezésével nyilvánosságra kell hozni.
9. § (1)13 A Képviselő-testület ülését a polgármester, távollétében az alpolgármester vezeti. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk vagy érintettségük esetén a Képviselő-testület ülését a korelnök vezeti.
(2) Az ülésen megjelent állampolgárok az ülésteremben részükre kijelölt helyet foglalhatják el.
(3) A Képviselő-testület tagjai – az ülés megkezdése előtt jelenléti ívet írnak alá.
(4) Határozatképtelenség esetén a képviselő-testületi ülést 5 napon belül ismételten össze kell hívni. Az összehívás írásban, új meghívó kiküldésével történik.
Napirend előtti témák és a napirend
10. § (1) A Képviselő-testület két ülése közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló tájékoztatót a testület a napirend előtti témák között tudomásul veszi, valamint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolók, illetőleg az átruházott hatáskörben hozott intézkedések elfogadásáról.
(2) A képviselő-testületi ülés meghívójában szereplő napirendi javaslatot a polgármester állítja össze, a napirendi pont előadójának megjelölésével.
(3) A Képviselő-testület tagjai az ülésen - a napirend jóváhagyását megelőzően - halaszthatatlan esetben tehetnek új napirendi pontra vonatkozó, illetőleg a meghívóban egyébként szereplő napirendi pontot tartalmilag módosító javaslatot. A javaslatról a Képviselő-testület a napirend jóváhagyását megelőzően minősített többséggel dönt. Ez esetben a napirend előadója a javaslatot tevő képviselő-testületi tag lesz.
(4) A Képviselő-testület az ülés napirendjéről egyszerű szótöbbséggel határoz.
(5) Már elfogadott, de az ülésen még nem tárgyalt napirendi pont elnapolásáról a Képviselő-testület minősített többséggel dönt.
(6) Az önkormányzati képviselő a Képviselő-testület ülésén határozat meghozatalát szóban, rendelet megalkotását írásban kezdeményezheti. A rendelet-tervezetet a Képviselő-testület következő ülésén napirendre kell tűzni.
A napirendek vitája, döntéshozatal, határozatok nyilvántartása
11. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során:
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóbeli kiegészítést tehet,
b) az előterjesztőhöz a Képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek, amelyekre az előterjesztő köteles választ adni.
(2)14 A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor, de a polgármester soron kívül felszólalást is engedélyezhet.
(3) A Képviselő-testület tagjai a vita lezárásáig bármely előterjesztéshez módosító indítványt nyújthatnak be a Képviselő-testülethez.
(4) Az előterjesztő – figyelemmel a vitában elhangzottakra – az előterjesztésben szereplő javaslatot, illetve a módosító javaslatot benyújtó javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, vagy azt a szavazás megkezdéséig visszavonhatja.
12. § (1) A polgármester a vitát akkor zárja le, ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, vagy a Képviselő-testület – egyszerű szótöbbséggel – a polgármester javaslatára a vita folytatását szükségtelennek tartja.
(2) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a testület vita nélkül határoz.
(3) A vita bármelyik szakaszában, illetve annak lezárása után, a jegyző a törvénysértést jelzi a Képviselő-testületnek.
(4) Bármelyik képviselő, illetve a napirendi pont előadója a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.
A tanácskozás rendjének fenntartása
13. § (1) A levezető elnök gondoskodik a tanácskozás rendjének a fenntartásáról, ennek során:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendi ponttól, valamint a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ, aki a Képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít,
b) rendreutasítja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja,
c)15 ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi az ülésen szavazati joggal nem rendelkező rendbontót,
d) tartós rendzavarás, állandó lárma, vagy a tanácskozást lehetetlenné tevő egyéb körülmény esetén a levezető elnök az ülést felfüggesztheti, vagy az ülést berekesztve a még meg nem tárgyalt napirendi pontokat a soron következő ülésre elnapolja, vagy rendkívüli ülést hív össze.
(2) A levezető elnöknek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
Nyílt szavazás
14 § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) Az ülés elnöke a vita lezárása után az elhangzás sorrendjében először a módosító indítványokat, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra. Először az „igen” szerinti válaszra kér szavazást, majd a „nem” szavazatokra.
(3) Az ülés elnöke megállapítja és kihirdeti a javaslat mellett, majd az ellene szavazók, illetve a tartózkodók számát.
(4) Szavazategyenlőség esetén a szavazást ugyanazon az ülésen meg kell ismételni.
(5) Ismételt szavazategyenlőség esetén a Képviselő-testület a következő ülésen határoz.
Név szerinti szavazás
15. § (1) Név szerinti szavazást a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, Mötv.-ben meghatározott ügyek kivételével bármely ügyben elrendelhet.
(2) Név szerinti szavazás esetén a polgármester felolvassa a képviselő-testületi tagok névsorát, a képviselő válaszát „igen”-nel vagy „nem”-mel adja meg.
(3) A név szerinti szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet hitelesítve a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
(4) A szavazás eredményét a levezető elnök állapítja meg, illetőleg – a szavazatok téves összeszámlálása miatti panasz esetén – elrendeli a szavazás megismétlését.
Titkos szavazás
16. § (1) Titkos szavazásra bármely képviselő tehet javaslatot. Titkos szavazás tartásáról a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(2) A titkos szavazás lefolytatása az Ügyrendi Bizottság feladata.
(3) A szavazás borítékba zárt szavazólapon és urna igénybevételével történik.
(4) A szavazólapon fel kell tüntetni a döntési javaslatot. A képviselők úgy szavaznak, hogy „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozatot jelölnek meg, két egymást metsző vonallal.
(5) A titkos szavazás eredményét az Ügyrendi Bizottság állapítja meg. Összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát és a szavazás eredményét. A szavazásról jegyzőkönyvet készít, amit a bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezető ír alá. A titkos szavazásról felvett jegyzőkönyv az ülés jegyzőkönyvének melléklete.
(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
17. § (1)16
(2)17 A Képviselő-testület határozatait évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint az elfogadás dátumával (hónap, nap) kell ellátni a következők szerint:
18. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a Képviselő-testület tagja;
b) a polgármester, az alpolgármester; a jegyző;
c) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetek vezetői;
d) önkormányzati társulás tagjai;
e)18
(2) A rendelet-tervezet Képviselő-testület elé terjesztése és elfogadása:
19. § (1) A Képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót, az előterjesztéseket, az elfogadott rendeleteket, határozati javaslatokat, a tárgyalt írásbeli anyagokat és a jelenléti ívet. A képviselő kérelmére az írásban benyújtott hozzászólását mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.
(2) A Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv az Mötv-ben meghatározottakon túl tartalmazza:
a) az ülésen jelenlévő képviselők közül megválasztott jegyzőkönyv-hitelesítő aláírását.
Képviselő személyes érintettsége
20. § (1) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően – bejelenteni személyes érintettségét.
(2) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására - annak ismertté válását követően azonnal - a Képviselő-testület vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása az Ügyrendi Bizottság hatáskörébe tartozik.
(3) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(4)19 A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. Amennyiben a Képviselő-testület megállapítja, hogy a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztotta, a képviselő tiszteletdíját 25 %-kal, 12 havi időtartamra csökkenti.
(5)20
Képviselő kötelezettségszegése
21. §21 Az önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját az Mötv-ben előírt kötelezettségeinek megszegése esetén a Képviselő-testület 25 %-kal 12 havi időtartamra csökkenti.
A Képviselő-testület Bizottsága
22. § (1) A Képviselő-testület tagjai sorából, 2 tagból és elnökből álló háromfős Ügyrendi Bizottságot választ.
(2) Az Ügyrendi Bizottság feladatai:
a) Ellátja a Képviselő-testület működésével kapcsolatos ügyrendi feladatokat, közreműködik a titkos szavazás lebonyolításában.
b)22
c) Döntésre előkészíti a képviselők, és a nem képviselő bizottsági tagok összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyeit. Kezdeményezést követően az elnök 5 napon belül összehívja a Bizottságot. A Bizottság 10 napon belül dönt, ezt követően döntését a Képviselő-testület elé terjeszti.
d) Biztosítja a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvánosságát, megtekinthetőségét. A vagyonnyilatkozatokba való betekintés biztosítása legalább havi két alkalommal az elnökhöz benyújtott írásbeli kérelem alapján, melynek időpontjáról az elnök dönt és értesíti a kérelmezőt.
e) Lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos, továbbá a személyes érintettség bejelentésének elmulasztása miatt kezdeményezett eljárást. Az eljárás eredményéről tájékoztatja a soron következő ülésen a Képviselő-testületet.
22/A. §23 (1) A bizottsági elnököt távolléte esetén a bizottság korelnöke helyettesíti.
(2) A bizottság ülésén megjelent állampolgárok az ülés napirendi pontjához kapcsolódva legfeljebb 5 percben hozzászólhatnak.
(3) Az előterjesztéseket írásban kell elkészíteni. A biztossági ülés meghívóját és a napirendi javaslatok anyagait írásban kapják meg a bizottság tagjai.
(4) Előterjesztést tehetnek a polgármester, az alpolgármester, képviselők, jegyző, aljegyző.
(5) A meghívót a javasolt napirendi pontok anyagaival együtt legalább 4 nappal korábban ki kell küldeni. Halaszthatatlan esetekben az ülés előtt írásban kiosztott vagy szóban előterjeszteni kívánt ügyek napirendre tűzéséről a bizottság az ülés megnyitása után határoz.
(6) A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vevő személy a bizottság ülésén kérdést tehet fel, véleményt nyilváníthat. A bizottság döntésében részt venni azonban csak a bizottság tagja jogosult, szavazati joggal kizárólag csak a bizottság tagja rendelkezik.
(7) A bizottság ülését követően 3 napon belül a határozatokat az elnök által jóváhagyott formában írásba kell foglalni.
(8) A határozatokat bizottságonként külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal, évszámmal és a bizottság nevének feltüntetésével kell ellátni, feltüntetve a végrehajtásért felelős személy nevét és a határidőt.
(9) Önkormányzati ügyekben a polgármestert, alpolgármestert, jegyző és a bizottság elnökét vagy tagját lehet végrehajtásért felelősként megjelölni.
23. § (1) A Képviselő-testület – meghatározott szakmai feladat ellátására, illetve időtartamra – ideiglenes bizottságot alakíthat.
(2) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a bizottság megalakításakor dönt, e döntés módosítását szükség esetén bármelyik képviselő írásban indítványozhatja.
(3) Az ideiglenes bizottság a Képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését, illetve mandátuma lejártát követően megszűnik.
A polgármester
24. § (1)24 A polgármester tisztségét főállásban látja el.
(2)25
(3) A polgármester a Hivatalban minden hónap 4. csütörtök 8 órától 10 óráig fogadóórát tart.
(4)26 A Képviselő-testület tagjai közül egy alpolgármestert választ. Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.
A jegyző
25. § (1) A jegyző jogállására az Mötv. 81. § (1) bekezdését kell alkalmazni.
(2)27 A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra – a kirendeltségvezető látja el a jegyzői feladatokat.
A közös önkormányzati hivatal
26. §28 A Képviselő-testület az Mötv. 84. §-ában foglalt feladatok ellátására Rábahídvég, Sárfimizdó, Telekes, Csehi, Csehimindszent, Alsóújlak, Csipkerek, Kám, Szemenye, Egervölgy, Mikosszéplak, Bérbaltavár és Nagytilja önkormányzataival megállapodás alapján Közös Önkormányzati Hivatalt hoz létre.
A társulások
27. § (1) a) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb és gazdaságosabb megoldása érdekében az alábbi társulásokban vesz részt:
1. Vasi Hegyhát Önkormányzati Társulás
2. Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás.”
b) Vasi Hegyhát Önkormányzati társulás jogállása: jogi személy, szociális és gyermekjóléti feladatok ellátása a feladata. A Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás jogállása: jogi személy, hulladék gyűjtése a feladata.
(2)29
(3)30
Közmeghallgatás
28. § A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal közmeghallgatást tart az alábbi szabályok figyelembevételével:
a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek képviselői közérdekű ügyben, helyi önkormányzati ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek,
b)31 a közmeghallgatásra az önkormányzat székhelyén, de indokolt esetben az önkormányzat által létrehozott intézmény székhelyén is sor kerülhet,
c)32 a közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgykörökről a hirdetőtáblán (9813 Gersekarát, Béke utca 12.) elhelyezett hirdetménnyel kell a lakosságot a rendezvény előtt legalább öt nappal tájékoztatni.
Falugyűlés
29. § (1)33 A lakosság, társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása érdekében falugyűlés hívható össze.
(2)34
Záró rendelkezések
30. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2011. (IV. 29.) önkormányzati rendelete.
Az 1. §-t a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 2. § (5) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2021. (IX. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 2. § (5) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (8) bekezdését a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.
A 3. § (1) bekezdését a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. § (3) bekezdés b) pontját a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. § (3) bekezdés d) pontját a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. § (3) bekezdés e) pontját a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
A 4. § (3) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § c) pontja a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 6. § (3) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 7. §-t a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § e) pontja hatályon kívül helyezte.
A 8. § a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § (1) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (XI. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (2) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (1) bekezdés c) pontja a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 17. § (1) bekezdését a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § f) pontja hatályon kívül helyezte.
A 17. § (2) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 18. § (1) bekezdés e) pontját a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § g) pontja hatályon kívül helyezte.
A 20. § (4) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
A 20. § (5) bekezdését a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § h) pontja hatályon kívül helyezte.
A 21. § a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.
A 22. § (2) bekezdés b) pontját a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § i) pontja hatályon kívül helyezte.
A 22/A. §-t a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.
A 24. § (1) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 24. § (2) bekezdését a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § j) pontja hatályon kívül helyezte.
A 24. § (4) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.
A 25. § (2) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.
A 26. § a Gersekarát Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2021. (IX. 15.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 26. § a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.
A 27. § (2) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2021. (IX. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 27. § (2) bekezdését a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § k) pontja hatályon kívül helyezte.
A 27. § (3) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2021. (IX. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 27. § (3) bekezdését a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § k) pontja hatályon kívül helyezte.
A 28. § b) pontja a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg.
A 28. § c) pontja a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg.
A 29. § (1) bekezdése a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg.
A 29. § (2) bekezdését a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 18. § l) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 17. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. melléklet a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (XI. 29.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 2. melléklet a Gersekarát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (IX. 24.) önkormányzati rendelete 17. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.