Szabadszállás Város képviselő testületének 5/2017 (IV.27..) önkormányzati rendelete

Az anyakönyvi események hivatali helyiségen és a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól és díjazásáról

Hatályos: 2024. 05. 24

Szabadszállás Város képviselő testületének 5/2017 (IV.27..) önkormányzati rendelete

Az anyakönyvi események hivatali helyiségen és a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól és díjazásáról

2024.05.24.

Szabadszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a 7. § (2) bekezdés tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában biztosított feladatkörében eljárva, Szabadszállás Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2013.(XI.28.) önkormányzati rendelet 54. § (1) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya Szabadszállás Város Önkormányzat közigazgatási területén történő házasságkötések létesítésére (a továbbiakban: anyakönyvi esemény), az esemény kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint a Szabadszállási Polgármesteri Hivatalnál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.

2. A hivatali munkaidőn, illetve hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

2. § (1)1 Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseménynek minősül a Szabadszállás, Kálvin tér 1. szám alatt lévő Polgármesteri Hivatal dísztermén, valamint a Szabadszállás, Bajcsy-Zs. utca 2. szám alatt lévő Régi Óvodán kívüli helyen történő házasságkötés.

(2) Hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseménynek minősül a hétfőtől-csütörtökig 8.00-16.00 óra közötti időtartamon kívül, pénteken 8.00-13.30 óra közötti időtartamon kívül és a szombati napon történő házasságkötés.

(3) A hivatali helyiségen kívül történő, valamint hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelmet az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg írásban kell benyújtani az anyakönyvvezető útján az önkormányzat jegyzőjéhez.

3. Díjfizetési kötelezettség

3. § (1) Az önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiséget.

(2) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén a hivatali helyiségben történő lebonyolításnak a szolgáltatási díja nettó 15.000,-Ft/esemény.

(3) Hivatali munkaidőben hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja nettó 20.000,-Ft/esemény.

(4) Hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény esetén nettó 25.000 Ft díjat kell fizetni.

(5) Amennyiben a hivatalos helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor, a házasulók mentesülnek a díjfizetési kötelezettség alól. Rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik házasuló mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatalos helyiségében történő megjelenés. E körülmény fennállását kérelmükben a házasulók megjelölni és igazolni kötelesek.

4. § (1) A díjfizetési kötelezettség az önkormányzat költségvetési számlájára történő készpénz átutalási megbízással teljesíthető.

(2) A díjnak a teljesítését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A díjat legkésőbb a házasságkötést megelőzően nyolc nappal kell teljesíteni.

(3) A befizetett díjat vissza kell utalni az ügyfél részére, ha a házasságkötés lebonyolítása az önkormányzat hibájából meghiúsul.

4. Az anyakönyvvezető részére járó díjazás mértéke

5. § (1) A közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy e rendelet 6. §-ában meghatározott díjazás illeti meg.

6. § (1) Hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn kívül megkötött házasság esetén a

közreműködő anyakönyvvezetőt házasságkötésenként bruttó 15.000 Ft díjazás illeti
meg.
(2) Hivatali helyiségen kívül, munkaidőn túl megkötött házasság esetén a közreműködő anyakönyvvezetőt házasságkötésenként bruttó 18.000 Ft díjazás illeti meg.

5. Záró rendelkezések

7. § (1) E rendelet 2017. május 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett házassági szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

(2) Az e rendeletben megállapított díjakat kell alkalmazni a családi események társadalmi megünneplése során.

8. § Hatályát veszti az anyakönyvi események hivatali helyiségen, és a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, és díjazásáról szóló 10/2011. (V.26.) rendelet.

1

A 2. § (1) bekezdése a Szabadszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (V. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.