Komádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2018. (XII. 19.) önkormányzati rendelete
egyes önkormányzati rendeleteknek az önkormányzati ASP rendszerhez való csatlakozással összefüggő módosításáról
Hatályos: 2019. 01. 01- 2022. 10. 21Komádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2018. (XII. 19.) önkormányzati rendelete
egyes önkormányzati rendeleteknek az önkormányzati ASP rendszerhez való csatlakozással összefüggő módosításáról
Komádi Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az 1. § vonatkozásában a környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény 21/A § (2) bekezdésében, a 26. § (4) bekezdésében, valamint a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 58. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva;a 2. § vonatkozásában meghatározott feladatkörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 10. § (1), 25. § (3), 26. §, 32. § (1), (3), 45. § (1), 48. § (4), 62. § (2), 90.§ (3), 92. § (1)-(2), 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva;a 3. § vonatkozásában az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva;Komádi Városi Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljárva, a képviselő-testület valamennyi bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. § A talajterhelési díjról és a környezetvédelmi alapról szóló 1/2005. (I. 27.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A kedvezmények és a mentesség megadását az érintett ingatlantulajdonosok vagy használók kérelmezhetik az adóhatóságtól, adataik közlésével együtt. Az adatok közlését elektronikus ügyintézés esetében az ügyfél másolat benyújtásával is teljesítheti.”
2. § (1) A szociális ellátások helyi szabályairól szóló 21/2013. (XII. 19.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület hatáskörébe tartozó ellátások iránti kérelmet a képviselő-testület hivatalához (a továbbiakban: hivatal) kell benyújtani.”
(2) A szociális ellátások helyi szabályairól szóló 21/2013. (XII. 19.) önkormányzati rendelet 3. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) E rendelet által szabályozott ellátások igénylésére vonatkozó rendelkezéseket az elektronikus igénylés tekintetében azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a kérelmező az adott kérelem kötelező mellékletét képező igazolás, irat benyújtási kötelezettségének az elektronikus kapcsolattartás esetén másolat benyújtásával is eleget tehet.”
3. § A szociális ellátások helyi szabályairól szóló 21/2013. (XII. 19.) önkormányzati rendelet 11. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A gyógyszertámogatást egy évre, a kérelem benyújtását követő hónap első napjától kell megállapítani. A gyógyszertámogatás kifizetése az 5. § (1) bekezdésében foglaltak szerint történik. A jogosult köteles az adott hónap utolsó napjáig a gyógyszertámogatás felhasználásáról szóló, saját nevére kiállított pénzügyi bizonylatot (számlát) vagy elektronikus ügyintézés esetén annak másolatát a hivatalhoz benyújtani. Amennyiben ezen kötelezettségét felróhatóan megszegi, és az eljáró hatóság felhívására azt utólag 8 napon belül nem igazolja, a gyógyszertámogatásra való jogosultságát haladéktalanul meg kell szüntetni.”
4. § A helyi közutak védelméről szóló 22/2016. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdésében a „hivatalánál” szövegrész helyébe a „hivatalához” szöveg lép.
5. § Ez a rendelet 2019. január 1-jén lép hatályba.
6. § E rendelet előírásait a hatályba lépést követően indult ügyekben kell alkalmazni.