Gesztely Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018(II.15.)önkormányzati rendelete

Gesztely község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2018. 02. 16- 2018. 02. 15

Gesztely Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018(II.15.)önkormányzati rendelete

Gesztely község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2018.02.16.

Gesztely község Önkormányzat Képviselő-testületének az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli

Általános rendelkezések

1. §

1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése:

Gesztely község Önkormányzat

2. Az önkormányzat székhelye, pontos címe:

3715 Gesztely, Szabadság tér 2.

3. Az önkormányzat képviselő-testületének hivatalos elnevezése:

Gesztely község Önkormányzatának Képviselő-testülete

1. A képviselő-testület hivatala: Gesztelyi Közös Önkormányzat Hivatal
Székhelye: 3715 Gesztely, Szabadság tér 2.
Hernádkaki Kirendeltsége: 3563 Hernádkak, Rákóczi Ferenc utca 42.
Sóstófalvai Kirendeltsége: 3716 Sóstófalva, Kossuth utca 48.

A Képviselő-testület működése

A Képviselő-testület ülései

2. § (1) A Képviselő-testület évente legalább hat ülést tart.

(2) A Képviselő-testület évente a munkaterv szerinti ülésezik

(3) A munkatervet minden év február 15-ig a polgármester terjeszti elő.

(4) A munkaterv tartalmazza:

- az ülések várható időpontját.
- az adott ülésen tárgyalandó napirendet és előadóját.
- közmeghallgatás, falugyűlés időpontját.

A Képviselő-testületi ülések összehívása

3. § A polgármester és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetében az Pénzügyi- Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze a Képviselő-testületet és vezeti a Képviselő-testületi ülést.

4. §

1. A Képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.
2. A meghívónak tartalmaznia kell:
- az ülés helyét,
- az ülés időpontját,
- a tervezett napirendeket,
- a napirendek előadóit,
- a Képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.
3. A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket. A polgármester felmentést adhat az előterjesztések írásban történő kiadása alól. Amennyiben az előterjesztések postázásra vagy email-ben történő elküldése nem a meghívóval egyidejűleg kerül sor, azokat olyan időpontban kell kézbesíteni, hogy tárgyalható legyen.
4. A meghívót és az előterjesztéseket a Képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni.
5. A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni:
-
- jegyzőnek, aljegyzőnek,
- bizottságok nem képviselő tagjainak, ha a napirend a bizottság előterjesztésében, vagy állásfoglalásával kerül megtárgyalásra,
- nem állandó meghívottaknak:
d/a) előterjesztőknek,
d/b) akiket az ülés összehívója megjelöl:
d/c) intézményvezetőnek, amennyiben az intézményt érinti az előterjesztés és költségvetés, féléves beszámoló, tájékoztató, zárszámadás tárgyalásakor,
d/d) szakértőnek.

5. §

1. A Képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása, a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történhet, a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal.
2. A Polgármester rendkívüli ülést bármikor összehívhat.
3. Indokolt esetben lehetőség van a Képviselő-testületi ülés összehívására telefonon keresztül történő szóbeli meghívással. A szóbeli meghívás esetében lehetőség szerint biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.

6. § A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:

- a jegyzőt,
- az aljegyzőt,
- a bizottság nem képviselő tagját,
-
-
- nemzetiségi önkormányzat elnökét.

7. § A Képviselő-testület üléséről a lakosságot az ülés előtt 5 nappal tájékoztatni kell.

A tájékoztatás formája a meghívó kifüggesztése az önkormányzati hirdetőtáblára, közösségi hirdetőtáblákon.

A Képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok

8. § (1) A polgármester feladata:

a) képviselő-testület határozatképességének megállapítása,
b) javasolt napirend előterjesztése, elfogadtatása,
c) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati
döntésekről,
d) az ülés jellegének (nyílt, zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,
e) tárgyalt napirendként:
e/a) vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,
e/b) vita összefoglalása,
e/c) indítványok szavazásra való feltevése,
e/d) határozati javaslatok szavaztatása,
a/e) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
e/f) a napirend tárgyában hozott döntés(ek) kihirdetése.
f) a rend fenntartása,
g) időszerű kérdésekről tájékoztatás,
h) az ülés bezárása.
(2) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:
a. rendre utasítja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,
b. figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő,
c. a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót,
d. amennyiben az ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülést a polgármester az általa meghatározott időre felfüggeszti.
(3) Az ülésen megjelent tanácskozási joggal nem rendelkező személyek tetszésüket vagy nemtetszésüket nem nyilváníthatják ki, az ülést nem zavarhatják. rendzavarás esetén a polgármester a rendzavarót figyelmezteti, szükség esetén távozásra szólítja fel.

A döntéshozatali eljárásról a szavazás módjáról

A határozatképesség megállapítása

9. §

1. A Képviselő-testület tagjainak választáskori létszáma: 7 fő
2. A Képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 4 fő jelen van.
3. Ha a (2) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 10 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.

Napirendi javaslat előterjesztése és elfogadtatása

10. §

1. A polgármester előterjeszti a javasolt napirendi pontokat. A képviselők javaslatot tehetnek a napirendi pontok felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, javasolt napirendi pontok törlésére.
2. A napirend elfogadásáról a testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.
3. A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát és bocsátja szavazásra.

A Képviselő-testület döntései

11. §

1. Minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges.
2. A Képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
3. A Képviselő-testület a név szerinti szavazás elrendeléséről egyszerű szótöbbséggel dönt.
4. A név szerinti szavazás alkalmazásával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott válasz (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.
5. A titkos szavazásról a képviselő testület esetenként dönt, egyszerű szótöbbséggel.
6. A titkos szavazás lebonyolításáról az esetenként megválasztott bizottság gondoskodik.
7. Minősített többség szükséges a Magyarországi helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározottakon túl
a. helyi népszavazás kiírásához,
b. hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz, kölcsönfelvételhez vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállaláshoz,
c. települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati
eljárásával kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyben való döntéshez,
d. összeférhetetlenség és méltatlanság megállapításához.
1. Döntéshozatal során amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozóbejelentési kötelezettségét elmulasztja és bármely képviselő vagy a polgármester tudomására jut a képviselő személyes érintettsége, első alkalommal a polgármester felszólítja kötelezettsége jövőbeni teljesítésére, következő alkalommal bírság kiszabására kerül sor. A bírság mértéke 1000 Ft.

Önkormányzati határozat

12. §

1. A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, szükség szerint a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.
2. Határozathozatal nélkül jegyzőkönyvben rögzítendő beszámolók és szakmai beszámolók elfogadása.
3. A Képviselő-testület hatósági határozataira - az Ötv.-ben foglalt eltérésekkel – a közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. tv. rendelkezéseit kell alkalmazni.

13. §

1. A Képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által hozott határozatok jelölése a következő formában történik:
Gesztely község Önkormányzata Képviselő-testületének sorszám/évszám (hó. nap.) KT Határozata.
1. A jegyző gondoskodik a Képviselő-testületi határozatok nyilvántartásáról.

Önkormányzati rendelet

14. §

1. Önkormányzati rendeletalkotást kezdeményezheti:
-
-
- képviselő-testület bizottsága,
-
2. A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
3. Az önkormányzat rendeletét helyben szokásos módon ki kell hirdetni.
4. Helyben szokásos módnak minősül: önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés.

15. §

1. A Képviselő-testület rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által alkotott rendelet megjelölése:
Gesztely község Önkormányzat Képviselő-testületének…/év (hó, nap) Önkormányzati Rendelete és a rendelet címe „ról” „ről” toldalékkal ellátva.
1. A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.

A jegyzőkönyv

16. §

1. A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyvet egy példányban kell készíteni, melyet 15 napon belül aláírásokkal, pecséttel ellátva a Nemzeti Jogtár felületére fel kell tölteni, melyért a jegyző a felelős.
2. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:
- a meghívót,
- a jelenléti ívet,
- írásos előterjesztéseket,
- illetve a képviselők kérése alapján a képviselői beadványokat, hozzászólásokat és írásban benyújtott képviselői hozzászólásokat.
1. A jegyzőkönyv közhitelességének biztosítása érdekében a jegyzőkönyv oldalát zsinórral át kell fűzni, majd a zsinórt a jegyzőkönyv hátoldalán az önkormányzat bélyegzőjével ellátott zárcédulával rögzíteni.
2. A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvébe és mellékleteibe, térítési díj ellenében másolatot kérhetnek.
3. A jegyzőkönyvek betekinthetőségéről a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvnek az anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.
4. A Képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti tárolásáról a jegyző gondoskodik.
5. A jegyzőkönyvet a polgármesteren és a jegyzőn kívül 2 jegyzőkönyv hitelesítő írja alá.

A képviselők névsora

17. § A települési képviselők névsorát az 1.sz. függelék tartalmazza.

A képviselők tiszteletdíja

18. §

1. A képviselő tiszteletdíjra jogosult, melynek összege havonta 20.000.-Ft.
2. A képviselő tiszteletdíjra jogosult abban az esetben is, ha az ülésről igazoltan hiányzott.
3. Igazoltnak kell tekinteni a képviselő távolmaradását, ha az ülés megkezdése előtt jelzi indokolt távolmaradását a polgármesternek.
4. Indokolt a távolmaradás:
- betegség miatt,
- munkájával kapcsolatos elfoglaltság miatt,
- halaszthatatlan családi esemény miatt.
1. Ha a képviselő indokolatlanul és előzetes bejelentés nélkül nem vett részt a képviselő-testületi ülésen, a következő hónap képviselő-testületi ülés után járó tiszteletdíjra nem jogosult.
2. Az ismételt kötelezettség szegés esetén ismételten megállapítható a megvonás.
3. Az (5)-(6) bekezdésében foglaltak utáni tiszteletdíj megvonás a jelenléti ívek alapján történik, ahol jelezni kell az igazolt vagy igazolatlan távolmaradás tényét.
4. A tiszteletdíjak kifizetése utólag a tárgyfélévet követően kerül sor a tárgyfélévet követő hó 20-ig.
5. A képviselő tiszteletdíjáról írásban lemondhat.
6. A tiszteletdíjról történő írásbeli lemondó nyilatkozatnak tartalmaznia kell:
- mely időtartamra járó tiszteletdíjról kíván lemondani vagy az összeg meghatározása,
- az a) pontban meghatározott tiszteletdíj mely célra kerüljön felhasználásra.

A Képviselő-testület bizottságai

A bizottságok létrehozása

19. § A Képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságot hoz létre.

A bizottságok működése

20. §

1. A bizottsági üléseket a bizottság elnöke hívja össze, a polgármester indítványozhatja a bizottsági ülés összehívását.
2. A bizottsági ülések meghívóját a képviselő-testületi ülések meghívójának kiküldésével egyidejűleg kell megküldeni az írásbeli előterjesztésével egyidejűleg.
3. A bizottsági ülésén tanácskozási joggal részt vesz:
- jegyző, aljegyző,
- nemzetiségi önkormányzat elnöke.
1. A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vehetnek:
-
- bizottság által meghívott személyek.
1. Az üléseket a bizottság elnöke vezeti.
2. A bizottság ülése nyilvános, a zárt ülésre vonatkozó szabályok a Képviselő-testületi zárt ülésre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.
3. A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles a Nemzeti Jogtár felületére feltölteni.
4. A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Képviselő-testület hivatala látja el.
5. Igazoltnak kell tekinteni a nem képviselő bizottsági tag távolmaradását, ha az ülés megkezdése előtt jelzi indokolt távolmaradását a polgármesternek.
6. Indokolt a távolmaradás:
- betegség miatt,
- munkájával kapcsolatos elfoglaltság miatt,
- halaszthatatlan családi esemény miatt.
7. A bizottság nem képviselő-testületi tagjai közül választott tagja vagyonnyilatkozat tételre kötelezett, vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségének 2 évente köteles eleget tenni.

A bizottság feladatai

21. § Kizárólag bizottsági állásfoglalással benyújtható előterjesztések:

Pénzügyi-, Fejlesztési-, Ügyrendi Bizottság:
a. költségvetés,
b. féléves beszámoló zárszámadás
c. zárszámadás
d. hitelfelvétel.

A Képviselő-testület állandó bizottságai

22. §

1. A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó bizottságot hoz létre. A Pénzügyi-, Fejlesztési-, Ügyrendi Bizottság tagjainak száma: 3 fő, a Kulturális és Sport Bizottság tagjainak száma: 3 fő.
2. Az (1) bekezdésben felsorolt bizottságok feladatait a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
3. A bizottsági tagok névsorát a rendelet 2. számú függeléke tartalmazza.

A Képviselő-testület ideiglenes bizottságai

23. §

1. A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot:
- meghatározott időre, vagy
- meghatározott feladat elvégzésére hoz létre.
1. A bizottság a meghatározott idő vagy a meghatározott feladat elvégzését követően automatikusan megszűnik.
2. A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létrehozásakor:
- dönt a bizottság elnevezéséről,
- rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról,
- meghatározza azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, továbbá azokat, amelyek a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testülethez,
- meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.
1. Az ideiglenes bizottságra, az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell – értelemszerűen – alkalmazni.

A Polgármester, Alpolgármester, Jegyző, Aljegyző

A polgármester

24. § A polgármester megbízatását főállásban látja el.

25. § A polgármester szabadságának kiadását a Képviselő- testület engedélyezi egyszerű szótöbbséggel.

26. § (1) A polgármester két testületi ülés közötti időszakban felmerülő, halasztást nem tűrő önkormányzati ügyekre vonatkozó döntési jogköre a következő ügyekre terjed ki:

- döntés azon pályázat benyújtásáról, melynek fedezete a költségvetésben biztosított,
- pályázati eljárásban hiánypótlás teljesítése, egyéb nyilatkozatok megtétele,
- a képviselőtestület által elfogadott szerződések módosítása, melyek nem járnak többletkötelezettség vállalással az önkormányzat részéről.
(2) A polgármesterre átruházott hatáskört a 2. számú melléklet tartalmazza.

Az alpolgármester

27. §

1. A képviselő-testület képviselő–testületi tagjai közül alpolgármestert választ.
2. Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.
3. Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

A jegyző, aljegyző

28. §

1. A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége esetén ill. tartós akadályoztatásuk esetére a jegyzői feladatok ellátásáról - legfeljebb hat hónap időtartamra - a hivatalnak az a közszolgálati dolgozója végzi, akinek a munkaköri leírásban szerepel és aki rendelkezik a jegyzői munkakör betöltéséhez szükséges képesítéssel.
2. Amennyiben a jegyző, aljegyző jogszabálysértést észlel, köteles azt a testület ülésén szóban jelezni, valamint jelzést írásban az ülésről készült jegyzőkönyvhöz mellékelni.

A Képviselő-testület hivatala

29. § A hivatal a jegyző által elkészített Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik, amely részletezi a hivatal feladatait és a belső munkamegosztást.

Közmeghallgatás

30. §

1. A Képviselő-testület évente legalább egyszer – előre meghirdetett – közmeghallgatást tart.
2. A közmeghallgatást előre meg kell hirdetni a község hirdetőtábláján, a közmeghallgatás időpontja előtte legalább 7 nappal.
3. A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét, helyét, idejét.
4. Közmeghallgatáson az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést vethetnek fel és javaslatot tehetnek, az ülés előtt írásban vagy az ülésen szóban.
5. A közmeghallgatást a polgármester vezeti, melyről jegyzőkönyvet kell készíteni és azt aláírás után a jegyző 15 napon belül köteles feltölteni a Nemzeti Jogszabálytár felületére.

Nemzetiségi Önkormányzat

31. §

1. Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók értékeinek kifejezésre juttatása érdekében együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzattal.
2. Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek lebonyolításához szükséges helyiséget a 3715 Gesztely, Szabadság tér 2. „házasságkötő terem” helyiséget illetve közmeghallgatásaihoz, fórumaihoz. A Képviselő-testület biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását és az ezzel járó költségek viselését, a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket. A Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző vagy az aljegyző és a hivatal témafelelősei részt vesznek.
3. A Nemzetiségi Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a hivatalon keresztül látja el.
4. A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele stb.) a hivatal biztosítja.
5. A polgármester a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX, törvényben (a továbbiakban: Njtv,) előírtak szerint köteles a nemzetiségi önkormányzat kezdeményezései, javaslatai tárgyában történő döntéshozatal iránt intézkedni. A kezdeményezés, javaslat kézhezvételét követő képviselő-testületi ülésen a kezdeményezést, javaslatot napirendre tűzi. A döntésről írásban tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzat elnökét és képviselő-testületét.
6. Azon előterjesztések esetében, amelyek vonatkozásában az Njtv. alapján a nemzetiségi önkormányzatot egyetértési, véleményezési jog illeti meg, annak beszerzéséről a polgármester gondoskodik. A polgármester köteles tájékoztatni a nemzetiségi önkormányzatot véleményezési, egyetértési jogának gyakorlásáról, úgy, hogy megfelelő idő álljon rendelkezésére joga gyakorlásához. A tájékoztatást írásban kell eljuttatni a nemzetiségi önkormányzat elnökéhez.
7. Az együttműködési megállapodást a 3. sz. melléklet tartalmazza.

Társulás

32. § (1) Gesztely község Önkormányzata az alábbi társulásoknak a tagja:

- Gesztely és Társult Települések Gyermekvédelmi, Szociális és Óvodai Társulása, (székhelye: Gesztely)
- Onga és Társult Települések Szociális és Gyermekjóléti Társulása, (székhelye: Onga)
- Sajó-Bódva völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás, (székhelye: Kazincbarcika)
- Körömi Agglomeráció Szennyvíztisztító Fejlesztési Önkormányzati Társulás. (székhelye: Hernádkak)
(2) A Társulási Tanácsok ülésén az önkormányzatot a polgármester képviseli, akadályoztatása esetén feladatát a képviselő-testület kijelölő határozata alapján az alpolgármester látja el.
(3) A Képviselő-testület által az (1) bekezdésben meghatározott Társulások Tanácsára átruházott hatáskörök:
a) Körömi Agglomeráció Szennyvíztisztító Fejlesztési Önkormányzati Társulás
a/a) polgári jog szabályainak megfelelően megbízást ad, szerződést köt a projekt tervezésével, megvalósíthatóságával kapcsolatos feladatok ellátása érdekében,
a/b) megbízást ad, a polgári jog szabályainak megfelelően szerződést köt a projekttel kapcsolatos pályázati anyagok dokumentációjának az elkészítésére, dönt a pályázat benyújtásáról,
a/c) dönt a projekt megvalósításával kapcsolatosan elnyert pályázatok igénybevételével összefüggő támogatási szerződések megkötéséről,
a/d) dönt, és a polgári jog szabályainak megfelelően szerződést köt a projekt beruházásával kapcsolatos beruházási, kivitelezési, műszaki-ellenőri, finanszírozási, fedezetbiztosítási megállapodásokkal összefüggésben,
a/e) projekt megvalósulását követően dönt annak üzemeltetésével, bérbeadásával kapcsolatos szerződésekről, a hatályos jogszabályoknak megfelelően,
a/f) szervezi a Társult Önkormányzatok együttműködését, a társulási szerződésben meghatározott mértékben beszámol a Társulás tagjainak,
a/g) azon esetekben, ahol a törvény kötelezővé teszi, a Társulás nevében kiírja, és lebonyolítja a projekt megvalósításához szükséges közbeszerzési eljárásokat,
a/h) szervezi és megvalósítja a Társulással összefüggésben keletkezett költségvetési, adóelszámolási kötelezettségből fakadó feladatokat.

Vagyongazdálkodás

33. § Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkcióit a rendelet 3. számú függeléke tartalmazza.

1. melléklet

1 sz. melléklet 2/2018. (II.15) Önkormányzati rendelete
Az átruházott feladat és hatáskörökről
A polgármester eljár az Önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás rendjéről szóló 3/2013. (II. 15.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdésében illetve a 10. § (2) bekezdésben leírtaknak megfelelően:
„A képviselő-testület az alább felsorolt tulajdonosi jogok és kötelezettségek tulajdonosi joggyakorlására a polgármestert hatalmazza fel:

a) a képviselő-testület által szövegszerűen elfogadott szerződések aláírására;

b) a képviselő-testület szerződéskötésről szóló döntése alapján, amennyiben a testület a szerződést nem szövegszerűen fogadta el, az önkormányzati határozat keretei között a szerződés szövegének megállapítása, elfogadás, a szerződés aláírása;

c) az önkormányzat vagyonának, továbbá jogos érdekeinek védelme céljából szerződés felbontására, vagy megszűntetésére irányuló jognyilatkozatok megtétele, az önkormányzat igényeinek érvényesítését célzó jognyilatkozatok kiadása;

d) az önkormányzati igények érvényesítése, az önkormányzat jogvédelme érdekében közigazgatási, peres, vagy nemperes eljárás megindítása;

e) közművezetékek elhelyezése céljára vezetékjogot, szolgalmi jogot, vagy közérdekű használati jogot biztosító szerződések megkötése, feltéve, hogy e jogok biztosítása nem eredményez változást, vagy korlátozást az érintett ingatlanok településrendezési terv szerinti felhasználhatóságában”

„A polgármester jogosult az 500.000.-Ft egyedi értéket el nem érő követelés elengedésére.”
A polgármester eljár a közterület használatáról szóló rendeletben meghatározott hatáskörben, - A közterület használatra engedélyt a rendeletben meghatározott feltételek mellett a polgármester ad.
A polgármester eljár a szociális ellátásokról szóló hatályos helyi önkormányzati rendeletben leírtak alapján.
Hatásköri szabályok
A képviselő-testület a törvény alapján őt megillető önkormányzati hatósági jogkör (megállapítás, felülvizsgálat, megvonás) gyakorlását
a. rendkívüli települési támogatás
b. temetési segély
c. lakhatási támogatás
d. óvodai, iskola, napközi-otthonos térítési díj mérséklése, elengedése, szociális étkeztetésre való jogosultság megállapítása
átruházza a polgármesterre.

1.számú függelék a 2/2018. ( II. 15) Önkormányzati rendelethez

A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐK NÉVSORA
Simon István polgármester
3715 Gesztely, Malom u. 2. sz.
Hajdu Péter alpolgármester
3715 Gesztely, Esze T. u. 31. sz.
Kiss Imréné képviselő
3715 Gesztely, Csokonai u. 16.
Gonosz Jánosné képviselő
3715 Gesztely, Vörösmarty u. 26.
Pásztor István Zoltán képviselő
3715 Gesztely, Posta u. 6.
Sztrakon Tamás képviselő
3715 Gesztely, Dobó I. u. 15.
Szűcs Tibor képviselő
3715 Gesztely, Sport u. 15. sz.

3. melléklet

2.sz. melléklet a 2/2018 (II.15) Önkormányzati rendelethez
Az állandó bizottságok, a bizottságok feladata, hatásköre
Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság feladatai:
- véleményezi a rendelet-tervezeteket
- javaslatot tehet az önkormányzat törvényes működésének ellenőrzésére és közreműködhet is az ellenőrzésben
- a képviselő-testület tagjait terhelő vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget nyilvántartja, ellenőrzi és az ezzel összefüggő kezdeményezéseket vizsgálja
- a képviselői összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést vizsgálja
- az önkormányzati intézmények dolgozóinak magatartásával kapcsoltban felmerülő etikai észrevételek kivizsgálása
- az önkormányzati fejlesztési feladatok rangsorolása és előkészítési, hatástanulmányok készítése, véleményezése
- környezetvédelmi feladatok meghatározása, megvalósításukra javaslattétel
- pénzügyi, fejlesztési és környezetvédelmi tárgykörökben pályázati lehetőségek keresése véleményezése
- a pénzügyi bizottság az önkormányzatnál és intézményeinél
- véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló féléves, háromnegyed éves tájékoztatást, éves beszámoló tervezeteit,
- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés,- csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,
- vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését,
- javaslatot tesz a polgármester illetményének emelésére.
Kulturális és Sport Bizottság feladatai:

1. A művelődéssel, közoktatással, sporttal kapcsolatos érdekek feltárása. Közreműködés a helyi közművelődési, közoktatási és sport feladat kidolgozásában.

2. Közreműködik a hozzátartozó területek programjainak, költségvetésének előkészítésében, véleményezi programjaikat és ellenőrzi a végrehajtást.

3. Kapcsolatot tart:

a) az önkormányzat nevelési, oktatási, közművelődési intézményeivel

b) a kulturális hagyományok és értékek ápolása érdekében a művelődésre, társas életre szerveződő közösségekkel a lakosság művészeti kezdeményezéseivel, önszerveződő közösségeivel.

4. Ellenőrzi

a) az önkormányzati intézményekben folyó közoktatási, közművelődési és sport munkát

b) a gyermekek és az ifjúság érdekképviseletet.

5. Figyelemmel kíséri és támogatja a község tehetséges fiataljainak előmenetelét, a községben való letelepedését.

6. Támogatja az új közművelődési formák kialakítását, a testneveléssel és sporttal foglalkozó szervezeteket.

7. Előzetesen véleményezi és képviseli

a) az önkormányzati közoktatási, közművelődési intézmények alapítására,

b) összevonására, megszüntetésére irányuló javaslatokat

8. Aktívan részt vesz az önkormányzat által szervezett kulturális és sport események szervezésében, lebonyolításában.

3. számú függelék

A Gesztely község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló
2/2018. (II.15) Önkormányzati rendelet

kor.funk.

megnevezés

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és - működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236

Országos közfoglalkoztatási program

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

064010

Közvilágítás

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság – egészségügyi gondozás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

082091

Közművelődés és közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

096010

Óvodai intézményi étkeztetés

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096020

Iskolai intézményi étkeztetés

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

107051

Szociális étkeztetés

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

2.számú függelék a 2/2018 (II.15) Önkormányzati rendelethez

Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság
Elnök:
Szűcs Tibor képviselő
Tagok:
Pásztor István Zoltán képviselő
Görcsös Ferenc külsős tag
Kulturális és Sport Bizottság
Elnök:
Sztrakon Tamás képviselő
Tagok:
Kiss Imréné képviselő
Gonosz Jánosné képviselő