Zalakomár Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 10/2019. (VIII. 30.) önkormányzati rendelete
Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő - testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2025. 01. 01Zalakomár Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 10/2019. (VIII. 30.) önkormányzati rendelete
Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő - testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § A Képviselő-testület és szervei számára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban Mötv.) és más jogszabályokban meghatározott feladat- és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat az SZMSZ-ben foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.
2. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Zalakomár Nagyközség Önkormányzata
(2) Az önkormányzat székhelye: Zalakomár, Címe: 8751 Zalakomár, Tavasz u. 13.
(3) Az önkormányzati jogok gyakorlásával felruházott szervezet: Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete
(4) Illetékességi területe: Zalakomár község közigazgatási területe.
(5) A képviselő – testület hivatalának neve: Zalakomári Közös Önkormányzati Hivatal, 8751 Zalakomár, Tavasz u. 13.
Az önkormányzat jelképei
3. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a helyi címerrel ellátott pecsét.
(2) A képviselő – testület, a polgármester, a jegyző és a Közös Önkormányzati Hivatal hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható: Zalakomár Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete, Zalakomár Nagyközség Polgármestere, Zalakomári Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője, Zalakomári Közös Önkormányzati Hivatal
(3) A képviselő – testület pecsétjét kell használni:
a) a képviselő – testület ülésén készített jegyzőkönyv hitelesítésére,
b) a képviselő – testület által adományozott okleveleken,
c) az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.
(4) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét, külön rendelet állapítja meg.
4. § Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapításáról és adományozásáról külön rendeletet alkotott.
5. § (1) Az önkormányzat lapja a ”Zalakomári Hírmondó” megjelenik: havonta.
(2) Az önkormányzat az „Zalakomári Hírmondó” kiadványt a település lakossága számára térítésmentesen biztosítja.
(3) Az önkormányzat lapja tartalma különösen:
a) a képviselő-testület fontosabb döntései kivonatos formában,
b) közérdekű önkormányzati és közigazgatási információkat,
c) a fontosabb társadalmi eseményeket.
(4) Az önkormányzat honlapja, a www.zalakomar.hu, melyen keresztül friss információkkal látja el a község lakosságát.
(5) A honlap tartalmazza:
a) képviselő – testületi ülések jegyzőkönyvét
b) hatályos rendeleteket,
c) költségvetés és azzal kapcsolatos beszámolók,
d) közigazgatási eljárás hirdetményei,
e) közérdekű hírek,
f) az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározott adatok.
6. § A helyi közügyek az Mötv. 4. § –a alapján a lakosság közszolgáltatásának ellátáshoz, a közhatalom önkormányzati típusú helyi gyakorlásához, valamint mindezek szervezeti, személyi és anyagi feltételeinek helyi megteremtéséhez kapcsolódnak.
7. § (1) A képviselő-testület a helyi közszolgáltatások szervezésében, a területfejlesztésben, és gazdaságszervező munkában együttműködik a megyei önkormányzattal, valamint a szűkebb kistérség önkormányzataival. Az együttműködés célja a megyei és kistérségi tervek, koncepciók, elképzelések kidolgozásában való közvetlen részvétel, valamint azok egyeztetése a helyi elképzelésekkel.
(2) A folyamatos és rendszeres kapcsolattartás a polgármester, illetve a jegyző feladata, akik rendszeresen tájékoztatják a képviselő - testületet.
A képviselő-testület feladat- és hatásköre
8. § (1) A helyi önkormányzat ellátja az Mötv-ben meghatározott kötelező és az általa önként vállalt feladat- és hatásköröket.
(2) Zalakomár Nagyközség Önkormányzata a helyi közszolgáltatási feladatairól az alábbiak szerint gondoskodik:
a) egészséges ivóvíz ellátásáról a Délzalai Víz- és Csatornamű Zrt. gondoskodik,
b) közvilágítást, a villamos energiaszolgáltatást az E.ON biztosítja,
c)1 óvodai és bölcsődei nevelésről a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Zalakomári Óvoda-Bölcsőde gondoskodik,
d) egészségügyi alapellátásról, a két háziorvosi körzetben lévő vállalkozási formában a feladat ellátására szerződést kötött háziorvosok biztosítják,
e) a fogorvosi alapellátásról a feladat ellátását vállalkozó fogorvos látja el,
f) szociális alapellátásról Nagykanizsa és Surd településekkel közös intézményfenntartó társulás keretében és a Szociális Alapellátó Szolgálattal kötött feladat-ellátási szerződés útján gondoskodik,
g) az önkormányzat egyéb további helyi közszolgáltatási feladatait pedig az önkormányzat látja el.
9. § (1) A képviselő-testület tevékenységének és a település fejlesztésének irányvonalát, valamint a kiemelt célokat az Mötv. 116. §-a szerinti gazdasági program tartalmazza, amely a képviselő-testület megbízatásának időtartamára, vagy azt meghaladó időszakra szól.
(2) A gazdasági programot az önkormányzati képviselők pártállásuktól függetlenül elfogadás után kötelesek támogatni.
(3) A gazdasági program képviselő – testületi tárgyalását és elfogadását közmeghallgatás előzi meg.
10. § (1) Helyi közügy – Mötv 10. § (2) bekezdése - megoldásának felvállalása előtt előkészítő eljárását kell lefolytatni, amelynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselő-testület a vizsgálat lefolytatatásával megbízhatja bizottságát, illetve a polgármestert is.
(2) Az eljárás eredményét összegező előterjesztés akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha az minden tekintetben tisztázott.
11. § (1) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg. E hatásköröket – ha jogszabály lehetővé teszi – rendeletben, vagy más önkormányzati intézkedéssel az Mötv. 41. § (4) bekezdése szerint átruházhatja. A polgármesterre átruházott hatásköröket az SZMSZ 1. melléklet 3. pontja, a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságra átruházott hatásköröket az SZMSZ 1. melléklet 1. pontja, a Szociális és Egészségügyi Bizottságra átruházott hatásköröket az SZMSZ 1. melléklet 2. pontja tartalmazza.
(2) A képviselő - testület hatásköréből át nem ruházható hatásköröket az Mötv. 42. §-a tartalmazza.
(3) Az átruházott hatáskörök gyakorlásáról az azt gyakorló szerv szükség szerint, de legalább évente egyszer köteles a testületnek beszámolni.
12. § A képviselő-testület az Mötv. 55. §-ában meghatározott feltételek alapján mondhatja ki a feloszlatását.
13. § (1) A képviselő-testület, hatáskörének átruházásáról, illetőleg az átruházott hatáskör gyakorlásának visszavonásáról az adott feladatkört szabályozó rendeletben dönt.
(2) A képviselő-testület az átruházott hatásköre gyakorlójának utasításokat adhat, döntését megsemmisítheti és megváltoztathatja. Az átruházott hatáskörben eljáró minden testületi ülésen beszámol az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
14. § A képviselő-testület feladat- és hatáskörét érintő törvényi változásokról a jegyző a képviselő-testületet írásban rendszeresen tájékoztatja.
A képviselő-testület működése
15. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő. A képviselő – testület tagjainak névsorát és lakcímét a rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(2)2 A képviselő-testület évente 9 ülést tart. A munkaterv szerinti soros ülések időpontja a hónap utolsó hetének szerdai napja, 17.00 óra. Rendkívüli esetben soron kívül össze kell hívni a képviselő-testület ülését.
(3) A képviselő - testület ülésére meg kell hívni:
a) a képviselőket,
b) a jegyzőt,
c) a napirend által érintett intézmények, szervezetek vezetőit.
(4) Tanácskozási jog illeti meg az ülésen: érintett napirendi pontjához kapcsolódóan:
a) az illetékes országgyűlési képviselőt,
b) a bizottságok nem képviselő tagjait,
c) a jegyzőt valamennyi napirendi ponthoz kapcsolódóan
d) az intézmények, szervezetek vezetőit,
e) akit a polgármester meghívott az érintett napirendi ponthoz kapcsolódóan.
(5) Az képviselő - testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontok előterjesztéseit a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.
(6) A képviselő - testületi ülések időpontjáról a lakosságot a helyi hirdetőtáblákon plakát kifüggesztése útján kell tájékoztatni, legalább 5 nappal az ülés előtt. A tájékoztatásnak tartalmazni kell: a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét, valamint azt, hogy a napirendek anyagát hol lehet megtekinteni a Közös Önkormányzati Hivatalban.
(7) Halasztást nem tűrő, sürgős esetben az ülés előtti napon is kiküldhető a meghívó. Erre bármilyen célszerű értesítési mód (pl. telefon, hivatalsegéd stb.) igénybe vehető, a sürgősség okát azonban a meghívottal mindenképpen közölni kell.
(8) A közmeghallgatást, igénylő napirendeket tárgyaló ülések időpontját, helyét legalább 7 nappal az ülés előtt –a község hirdető tábláin való kifüggesztés útján – nyilvánosságra kell hozni.
16. § (1) A képviselő-testület évente jóváhagyott ülésterv szerint végzi munkáját.
(2) Az üléstervet a program alapján évente január 31-ig, a jegyző állítja össze.
(3) A program végrehajtásának üléstervére javaslatot tehetnek:
a) a települési képviselők,
b) a bizottságok,
c) az alpolgármester,
d) a jegyző,
e) a civil szervezetek vezetői,
f) intézményvezetők.
(4) Az ülésterv javaslat előterjesztésekor a jegyző tájékoztatást ad a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, azok indokáról.
(5) Az ülésterv tartalmazza:
a) a képviselő - testület üléseinek tervezett időpontjait és napirendjét,
b) a tervezett napirendi pont előterjesztőjének nevét,
c) a tervezett napirendi ponthoz meghívandók felsorolását.
(6) A programot, továbbá a jóváhagyott üléstervet közé kell tenni az önkormányzat hivatalos lapjában.
A képviselő - testület ülése
17. § (1) A képviselő - testület ülését a polgármester vezeti. Ha a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejűleg nincs betöltve, illetve tartósan akadályozva vannak tisztségük ellátásában, ez esetben az ülés összehívására és vezetésére vonatkozóan a hatáskört a korelnök gyakorolja.
(2) A képviselő - testület zárt ülés tartására vonatkozó szabályokat az Mötv 46. § (2) és (3) bekezdése tartalmazza.
(3) Az érintett az ülés megkezdéséig írásban nyilatkozik arról, hogy a személyét érintő ügy tárgyalásakor hozzájárul-e a nyílt ülés tartásához, vagy zárt ülés elrendelését kéri.
(4) Az Mötv 46. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott üzleti érdek sérelme áll fenn, ha a rendelkezés konkrét vagyontárgy (vagyonelem) felett történik és a rendelkezés az adott vagyontárgy (vagyonelem) jogi helyzetét közvetlenül befolyásolja és a döntéshozatali folyamat nyilvánossága vagy a döntés indokainak (előzetes) nyilvánosságra kerülése az önkormányzat gazdasági érdekeit vagy gazdálkodásának biztonságát alaposan vélelmezhetően közvetlenül veszélyeztetné.
(5) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
a) megállapítja, hogy a képviselő-testület ülését milyen minőségben hívták össze,
b) megállapítja az ülés határozatképességét,
c) a jegyzőkönyv hitelesítésére felkér a képviselő-testület tagjai közül két személyt
d) előterjeszti az ülés napirendjét.
(6) A képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.
(7) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével – valamennyi ügyben döntést hozhat.
(8) A képviselő-testületi ülésen a lakosság a részére fenntartott helyen részt vehet. A hallgatóság a napirendhez az előterjesztés után a vita megkezdése előtt maximum 3 percben hozzászólhat. A hallgatóság figyelmét erre a jogára külön fel kell hívni.
Együttes képviselő – testületi ülésre vonatkozó szabályok
18. § (1) Az együttes képviselő – testületi ülést mindig az azt kezdeményező község polgármestere vezeti. Ha az együttes ülést kezdeményező község polgármestere akadályoztatva van úgy az ülést a másik község polgármestere vezeti.
(2) Az együttes ülésen minden napirendről minden testület külön – külön szavaz.
(3) Az együttes ülés vezetésére vonatkozóan a rendes képviselő – testületi ülésre vonatkozó szabályok az irányadók.
(4) Zalakomár nagyközségben az együttes ülés helye: Zalakomári Közös Önkormányzati Hivatal (8751 Zalakomár, Tavasz u. 13.) nagyterem.
Az előterjesztés
19. § (1) Előterjesztésnek minősül:
a) minden a munkatervbe felvett és új, – tervezett napirenden kívüli – anyag,
b) a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztése szóban történt. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásban foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
A sürgősségi indítvány
20. § (1) A képviselő-testület a sürgősségi indítvány elfogadásáról, annak azonnali megtárgyalásáról, vagy elvetéséről a jelenlévők több mint felének egybehangzó szavazatával soron kívül dönt.
(2) A sürgősségi indítvány benyújtásának a feltételei:
a) Sürgősségi indítványt- a sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb az ülést megelőző nap 16.00 óráig írásban nyújtandó be a polgármesternél. Sürgősségi indítványt nyújthat be: a polgármester, az alpolgármester, a bizottságok elnökei, a képviselők, a jegyző.
b) Ha a polgármester vagy valamely sürgősségi indítvány előterjesztésére jogosult ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indokolására.
c) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, s a napirendek, meghatározásakor kell állást foglalni arról, hányadik napirendként tárgyalják.
A napirendek vitája, döntéshozatal
21. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet,
b) az előterjesztés előadójához a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor.
(3) A polgármester soron kívül felszólalást is engedélyezhet.
(4) Az önkormányzat bizottsága bármely előterjesztéshez ajánlást nyújthat be a képviselő-testülethez.
(5) Az előterjesztő – figyelemmel a vitában elhangzottakra – a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és azt szavazás megkezdéséig visszavonhatja. Ha a képviselő a módosító javaslatát megváltoztatja, akkor az elnök azt újabb javaslatként véleményezésre az érintett bizottságnak átadja.
(6) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. A javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása utána napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.
(7) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület – az elhangzás sorrendjében – majd a végleges határozat döntésről.
(8) A jegyző köteles jelezni a testületnek, a bizottságoknak és a polgármesternek az Mötv. 81. § (3) bekezdés e) pontja alapján, ha döntésüknél jogszabálysértést észlel.
(9) A képviselő személyes érintettsége kérdésében az Mötv. 49. § (1) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni. Ha a képviselő személyes érintettségét nem jelenti be, és a köztudomású, vagy a képviselő-testület azt megállapítja, a képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget, szükség esetén döntését felülvizsgálja.
(10) A javaslat elfogadására az Mötv. 47. § (2) bekezdésének szabályai vonatkoznak. Minősített többségű szavazás tárgyköreit az Mötv. 50. §-a szabályozza.
(11) A képviselő - testület a döntéseit nyílt kézfelemeléssel történő szavazással hozza. Titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. A képviselő – testület tagjait titoktartási kötelezettség terheli a tudomásukra jutott személyes adatok és információk tekintetében.
(12) Zárt ülésen hozott közérdekű döntést nyilvános ülésen ismertetni kell.
(13) A név szerinti szavazást úgy kell lefolytatni, hogy a jegyző felolvassa a tagok nevét, a jelenlévő tagok pedig a nevük felolvasásakor érthetően az “igen”, “nem”, vagy “tartózkodom” szavak használatával szavaznak.
(14) A név szerinti szavazásról kötelező jegyzőkönyvet készíteni, amelyet hitelesítve a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
(15) A képviselő - testület határozatait évenként – folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a határozat keltének napjával kell ellátni az alábbi minta szerint: Zalakomár Nagyközség Önkormányzatának ...../20..... (... [hó] ... [nap]) határozata.
(16) A testületi határozatokról a jegyző sorszám szerinti, valamint betűrendes és határidős nyilvántartást vezet, amely alkalmas a gyors keresésére, ellenőrzésre.
(17) A határozatokat, a jegyzőkönyv elkészítését követő 8 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.
(18) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a jegyző készíti elő és terjeszti a képviselő-testület elé.
A titkos szavazás
22. § (1) A testület titkos szavazással dönthet az Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben.
(2) A titkos szavazás az önkormányzat hivatalos pecsétjét tartalmazó szavazólapon történik. A titkos szavazás körülményeinek és eredményének rögzítése a jegyző feladata.
(3) A titkos szavazásnál szavazategyenlőség esetén a szavazás megismétléséről, elhalasztásáról – annak konkrét idejéről – azonnal dönteni kell.
Kérdés és interpelláció
23. § (1) Kérdést az önkormányzati képviselőtestület, valamint a Közös Önkormányzati Hivatal hatáskörébe tartozó bármely ügyben fel lehet tenni.
(2) A kérdésre lehetőleg a képviselő-testület ülésén kell választ adni a megkérdezettnek. A válaszadásnak lényegre törőnek kell lenni. Amennyiben összetett problémáról van szó 8 napon belül, írásban kell a választ megadni.
(3) A képviselő a képviselő-testület ülésén – a napirendek lezárása után:
a) polgármestertől, alpolgármestertől,
b) az önkormányzati bizottságok elnökeitől,
c) a jegyzőtől önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet (interpellálhat), amelyre az ülésen – de legkésőbb 8 napon belül írásban – érdemi választ kell adni.
(4) Ha az interpelláció benyújtására a képviselő-testület ülését megelőzően legalább 8 nappal került sor, akkor arra az ülésen kell érdemi választ adni.
(5) Az interpelláció tárgyának kivizsgálásában az interpelláló képviselőt is be lehet vonni.
(6) Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, vita nélkül a testület dönt az elfogadásról vagy a további napirenden tartásáról.
A tanácskozás rendje
24. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester – illetve a mindenkori levezető elnök – gondoskodik.
(2) A rend és az ülés méltóságának fenntartása érdekében a következő intézkedéseket teheti, illetve kell megtennie:
a) Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ.
b) Rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja.
(3) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.
(4) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
A jegyzőkönyv
25. § (1) A testületi ülésről 2 példányban kell jegyzőkönyvet készíteni, melyből:
a) az eredeti példányt a jegyző kezeli, aki biztosítja a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődő állampolgárok részére,
b) egy példányát évente összefűzve a települési könyvtár kapja.
(2) A képviselő - testület üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót és mellékleteit, az elfogadott rendeleteket, és a jelenléti ívet. Ha a képviselő hozzászólását írásban nyújtotta be azt mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.
(3) A jegyzőkönyv tartalmazza az Mötv-ben foglaltakon kívül:
a) a távol maradt képviselők nevét,
b) külön indítványra a kisebbségi véleményt,
c) a polgármester intézkedéseit a rend fenntartására,
d) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, valamint az azokkal kapcsolatos döntéseket, intézkedéseket a vonatkozó szabályok szerint.
(4) A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és két képviselő, mint jegyzőkönyv hitelesítő írja alá.
A jogszabályalkotás és tájékoztatás
26. § (1) Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) a települési képviselők,
b) az önkormányzat bizottságai,
c) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző,
d) lakossági kezdeményezésre.
(2) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata, aki belátása szerint külső segítséget is igénybe vehet.
(3) A rendelet tervezet képviselő - testület elfogadása:
a) A jegyző – a polgármester, és a bizottságok egyetértése esetén a rendelet - tervezetet indokolással együtt a képviselő - testület elé terjeszti. Tájékoztatni kell a testületet az előkészítés és véleményeztetés során javasolt, de a tervezetbe be nem épített javaslatokról, utalva a mellőzés indokaira.
b) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg. Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
(4) Az önkormányzati rendeletet kihirdetésének módja:
a) Az önkormányzati rendeletet az önkormányzati hivatalban, a hirdetőtáblán, jól látható helyen el kell helyezni.
b) A jegyző gondoskodik arról is, hogy a hatályos rendeleteket 2 évenként gyűjteményes formában is megjelenjenek.
A települési képviselő
27. § A képviselőt az Mötv. – ben és az SZMSZ – ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg, illetőleg terhelik.
A képviselő kötelezettségei
28. § A képviselőnek kötelessége:
a) tevékeny részt venni a képviselő - testület munkájában.
b) olyan magatartás tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára.
c) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban.
d) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrizni. Titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll.
A képviselő-testület bizottságai
A bizottságok
29. § (1) A képviselő - testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat választhat.
(2)3 A képviselő - testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a)4 Pénzügyi- és Ügyrendi Bizottság, létszáma: 3 fő,
b) Szociális és Egészségügyi Bizottság, létszáma: 3 fő. Egy képviselő több bizottság tagjának is megválasztható.
(3) Az egyes bizottságok által ellátandó feladatok részletes jegyzékét az SZMSZ 1. számú melléklete rögzíti.
(4) A bizottság a belső működési szabályait – az Mötv. és az SZMSZ keretei között – maga állapítja meg.
A bizottságok működése
30. § (1) A bizottság elnökének és tagjainak megválasztására az Mötv. 58. § (1) bekezdésének szabályait kell alkalmazni.
(2) A bizottság határozatképességére és határozathozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(3) A képviselő-testület a munkatervében meghatározza azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, illetve azokat, amelyek csak a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testülethez. E meghatározott előterjesztéseket az adott bizottságnak kötelessége megtárgyalni és álláspontját ismertetni a képviselő-testületi ülésen.
(4) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le.
(5) Bármely képviselő javaslatot tehet bizottságnak valamely témakör megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyekre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
(6) A bizottság ülése nyilvános, zárt ülést a testületre vonatkozó szabályok szerint tarthat. A bizottság döntéseiről annak elnöke adhat tájékoztatást.
(7) A bizottság minden tagja köteles az ülésen tudomására jutott szolgálati titkot és személyes adatot megőrizni.
(8) A bizottság üléseiről készített jegyzőkönyvekre az Mötv. 52. § (1) bekezdésében és az SZMSZ 25. § (2) – (3) bekezdésében foglaltak vonatkoznak.
(9) A jegyzőkönyv elkészítésére a képviselő - testület ülésére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A tisztségviselők
31. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.
(2) polgármester foglalkoztatási viszonyával kapcsolatos szabályokat, valamint az összeférhetetlenségre vonatkozó rendelkezéseket a Mötv. szabályozza.
(3) A polgármester az Mötv. 67. § rendelkezései szerint látja el feladatait.
(4) A polgármester a képviselő-testület működésével a Mötv. 65-68. §.-aiban és egyéb jogszabályokban rögzített feladatain túl feladata:
a) segíti a képviselő -testület tagjainak a munkáját,
b) szervezi a településfejlesztést és közszolgáltatásokat,
c) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást és a közakarat érvényesítését
d) ellátja és irányítja az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő protokolláris feladatokat,
e) véleményt nyilvánít a község életét érintő kérdésekben,
f) nyilatkozatot ad a helyi és országos és egyéb hírközlő szerveknek,
g) gondoskodik a képviselő-testület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekének megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról
h) dönt az éves költségvetés felhasználásának sorrendjéről.
(5) A polgármester hetente, szerdai napokon 13-17 óra között fogadóórát tart az önkormányzati hivatalban.
(6) A polgármester két testületi ülés közötti időszakban dönt olyan pályázatok benyújtásáról és az ahhoz kapcsolódó dokumentumok aláírásáról, amelyhez önerő nem szükséges. Döntéséről a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatja.
Az alpolgármester
32. § (1) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
(2) Az alpolgármesterre megfelelően irányadók a polgármesterre vonatkozó szabályok. Az alpolgármester tiszteletdíjának és a költségtérítésének mértékére a Képviselő- testület bármely tagja javaslatot tehet.
(3) Az alpolgármester feladatai – jellegüket, tartalmukat tekintve, a polgármester utasításainak megfelelően végzi.
Polgármester, alpolgármester helyettesítése
33. § (1) Ha a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejűleg nincs betöltve, illetve tartósan akadályozva vannak tisztségük ellátásában, ez esetben a képviselő-testület összehívására, működésére, az ülés vezetésére vonatkozóan a hatáskört a korelnök gyakorolja.
(2) Az ülés vezetésére a jelen szabályzatban foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
(3) Tartós akadályoztatásnak minősül:
a) 90 napot meghaladó betegség, külszolgálat,
b) büntető vagy egyéb eljárás miatti tisztségből való felfüggesztés
c) 90 napot meghaladó fizetés nélküli szabadság.
A jegyző, az aljegyző
34. § (1) A polgármesterek – pályázat alapján – jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki, határozatlan időre az Mötv. 82. § (1) bekezdése és 83. § b) pontja alapján.
(2)5 A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós távolléte, akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat legfeljebb hat hónap időtartamra Zalakomár, Balatonmagyaród, Kisrécse és Zalasárszeg községek vonatkozásában a Balatonmagyaród településen dolgozó megfelelő szakképzettséggel rendelkező igazgatási feladatokat ellátó köztisztviselő jogosult. A helyettesítés ellátását a köztisztviselők munkaköri leírása tartalmazza.
A Képviselő-testület Hivatala
35. § (1) A Közös Önkormányzati Hivatal székhelye Zalakomár, elnevezése: Zalakomári Közös Önkormányzati Hivatal címe: 8751 Zalakomár, Tavasz u. 13.
(2) Az együttműködési megállapodásban kell rögzíteni a Közös Önkormányzati Hivatal fenntartásához való hozzájárulás szabályait, munkáltatói jogok gyakorlásának rendszerét, az együttműködés részletes feltételeit.
(3) A Közös Önkormányzati Hivatal előirányzatai feletti rendelkezési jogára tekintettel teljes jogkörű, önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
(4) A Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadás rendjét, idejét, a hivatal szervezeti felépítését a Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ-e rögzíti.
(5) Az Önkormányzatnál a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséggel járó munkaköröket az SZMSZ 2. melléklete tartalmazza, a Közös Önkormányzati Hivatalnál a hivatal SZMSZ- e tartalmazza a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséggel járó munkaköröket.
(6) Hivatal igény és szükség szerint köteles adatokat szolgáltatni és jelentést készíteni a képviselő - testületnek és az önkormányzati bizottságnak.
Az önkormányzati társulás
36. § (1) Az Mötv. 87. §-a alapján a helyi önkormányzatok képviselő-testületei megállapodhatnak abban, hogy egy vagy több önkormányzati feladat- és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hoznak létre.
(2) A képviselő-testület a rendelkezésre álló (szellemi és anyagi) eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok (közügyek) megoldására irányulnak.
A lakossági fórumok
37. § A helyi népszavazásra a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvényben és a képviselő-testület önálló rendeletében foglaltak irányadók.
38. § A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal közmeghallgatást tart, az alábbi szempontok szerint:
a) A közmeghallgatás alkalmával az azon megjelentek közérdekű kérdést intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatot tehetnek.
b) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgykörökről, jelen rendelet 16. § (10) bekezdésében meghatározott módon kell tájékoztatni a lakosságot, a fórum előtt legalább 7 nappal.
c) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
d) A közmeghallgatás testületi ülés keretében történik, azon a testület tagjainak határozatképes számban meg kell jelenni.
e) A közmeghallgatásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a jelen rendelet 25. §-ában meghatározott szabályok.
Az önkormányzat vagyona
39. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat vagyona fölött való rendelkezésről külön rendeletben rendelkezik.
(2) A polgármester az önkormányzati vagyon helyzetének alakulásáról köteles tájékoztatni az állampolgárokat minden évben az éves közmeghallgatáson.
Az önkormányzat költségvetése
40. § (1) A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg.
(2) A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik.
a) Az első forduló:
aa) A költségvetési irányelvek tartalmának egybevetése az önkormányzat alapellátási kötelezettségével, a vállalható feladatokkal,
ab) a bevételi források,
ac) a lehetőségek és a célok egybevetése,
ad) sorrend meghatározása,
ae) hatásvizsgálat,
af) a helyi közösség véleményének igényeinek felmérése.
b) A második fordulóban a költségvetési rendelet-tervezet legalább alternatív részletező módon történő elkészítése.
(3) A költségvetési rendelet tervezetét szakmailag a jegyző készíti el, a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. Az előterjesztést a Pénzügyi- és Ügyrendi Bizottság köteles megtárgyalni.
(4) A zárszámadásról szóló rendelet elkészítése és előterjesztésére a (3) bekezdésben foglaltak szerint történik
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai
41. § (1) A helyi önkormányzat gazdálkodására az Mötv. 111. §.-115. §- ának szabályai és egyéb ágazati jogszabályok vonatkoznak.
(2) A mérleghiány helyreállítása érdekében az önkormányzat köteles felfüggeszteni a hatósági és az alapvető lakossági szolgáltatások kivételével a feladatok finanszírozását, az alábbi sorrendben:
a) jutalmak,
b) el nem kezdett betervezett beruházások,
c) folyamatban lévő beruházások.
(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az SZMSZ szabályai szerint, a költségvetési gazdálkodással kapcsolatos ügyekben járjon el a testületet folyamatos tájékoztatása mellett.
(4) Az önkormányzat gazdálkodási operatív feladatait a Közös Önkormányzati Hivatal látja el, a jogszabályi előírások alapján.
(5) Az önkormányzat által létesített és fenntartott intézmények önállóan működő intézmények.
Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése
42. § (1) Az önkormányzat gazdálkodását az Állami Számvevőszék ellenőrzi.
(2) A saját intézmények pénzügyi ellenőrzését a képviselő-testület látja el.
(3) A képviselő-testület gazdálkodásának belső ellenőrzéséről jogszabályban meghatározott képesítésű ellenőr útján gondoskodik.
Felterjesztési jog
43. § A képviselő-testület az önkormányzati jogokat, illetőleg a helyi önkormányzat feladat- és hatáskörét érintő bármely kérdésekben – közvetlenül vagy érdekképviseleti szervezete útján – az adott kérdésben hatáskörrel rendelkező állami szerv vezetőjéhez fordulhat és a jogszabályokban előírt lehetőségekkel élhet.
Záró rendelkezések
44. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. Kihirdetéséről a helyben szokásos módon-hirdetőtáblára való kifüggesztéssel a jegyző gondoskodik.
(2) A jelen SZMSZ hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 17/2010. (XII.01.) számú rendelet.
1. melléklet6
1.7 Pénzügyi- és Ügyrendi bizottság feladatai
1.1. előkészíti a Szervezeti és Működési Szabályzat tervezetét, figyelemmel kíséri hatályosulását, javaslatot tesz a szükséges módosításokra
1.2. ügyrendi kérdésekben állást foglal a képviselő-testületi üléseken
1.3. ellátja a képviselő-testületi ülésen a titkos szavazással kapcsolatos szavazatszámláló bizottsági teendőket
1.4. véleményezi a költségvetési koncepciót, a költségvetési rendeletet, a végrehajtásáról szóló féléves, háromnegyedéves és az éves beszámoló tervezeteit- erről írásos véleményt alkot
1.5. figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat
1.6. ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesülését
1.7. döntésre előkészíti az önkormányzati számlavezetésre érkezett ajánlatokat
1.8. véleményt nyilvánít a könyvvizsgáló személyéről annak megbízása előtt
1.9. ellátja a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott feladatokat az önkormányzati képviselők, polgármester összeférhetetlenségével kapcsolatos feladatokat, illetve mindazokat a feladatokat, amelyeket egyéb önkormányzati rendeletek a hatáskörébe utalnak.
1.10. javaslatot tesz a civil szervezetek részére nyújtandó önkormányzati támogatás mértékére.
1.11. ellátja az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat tételének nyilvántartásba vételével és ellenőrzésével kapcsolatos feladatot.
1.12. ellátja a polgármester vagyonnyilatkozat tételének nyilvántartásba vételével és ellenőrzésével kapcsolatos feladatot.
1.13. döntés a helyi települési értékké nyilvánításról, a települési értéktár bizottsági teendők ellátása.
2. Szociális- és Egészségügyi bizottság feladatai
2.1. véleményezi a szociális és gyámügyi rendelettervezeteket,
2.2. értékeli a szociális, gyermekjóléti és egészségügyi alapfeladatok ellátását,
2.3. rangsorolja a szociális bérlakások igénylésére benyújtott pályázatokat,
2.4. dönt a képviselő-testület által átruházott ügyekben:
2.5. a BURSA ösztöndíjpályázatok
2.6. dönt a rendkívüli települési támogatás megállapításáról,
2.7. dönt a települési támogatás- középfokú és általános iskola 5-8. évfolyamán tanulói jogviszonnyal rendelkezők részére tanulmányi ösztöndíj odaítéléséről,
2.8. dönt a települési támogatás- főiskolai és egyetemi hallgatók támogatásáról,
2.9. dönt a települési támogatás- rászoruló gyermekek nyári táboroztatásához támogatás nyújtásáról,
2.10. ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket egyéb önkormányzati rendeletek a hatáskörébe utalnak.
3. A képviselő – testület hatásköréből a polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök
3.1. engedélyezi a közterület használatot,
3.2. dönt a települési támogatás- lakhatási támogatás megállapításáról,
3.3. dönt a települési támogatás- gyermekek részére étkezési támogatás megállapításáról,
3.4. dönt a települési támogatás- közlekedési tanulóbérlet támogatás megállapításáról,
3.5. dönt a települési támogatás- újszülött gyermekek támogatásáról,
3.6. dönt a települési támogatás- fiatal házaspárok életkezdési támogatásáról
3.7. dönt a rendkívüli települési támogatás kamatmentes kölcsön formájában történő megállapításáról,
3.8. engedélyezi a köztemetést,
3.9. dönt az egyes védőoltások költségéhez nyújtott támogatásról
3.10. elbírálja az Szt. 17. § (5) bekezdésében meghatározott kérelmeket
3.11. a mezőőri járulék megállapításával elsőfokú hatáskör,
3.12. közösségi együttélés szabályaival ellentétes magatartásokkal kapcsolatos hatáskör gyakorlását,
3.13. az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok tekintetében tulajdonosi hozzájárulás megadása,
3.14. a Kkt. 46. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezéseknek megfelelően az egyes közútkezelői feladatok ellátása,
3.15. a településképi véleményezési és bejelentési eljárás, a településképi kötelezés és bírság kiszabása, valamint a kötelezést tartalmazó döntés végrehajtásának foganatosítása
3.16.8 dönt a beiskolázási támogatásról
3.17.9 dönt a hátrányos helyzetű családok részére gyümölcsfa csemete telepítési támogatásról
3.18.10 dönt a települési gyógyszertámogatásról
3.19.11 dönt a gyermekek részére bölcsődei gondozási díj megállapításáról
3.20.12 dönt a házi segítségnyújtás díjának támogatásáról
2. melléklet
3. melléklet1314
1. Horváth Zoltán polgármester
2. Bagó Csaba
3. Baranyai Attila
4. Baranyai József
5. Csizmadia László
6. Szalai László
7. Tóth-Pajor Szabolcs alpolgármester
4. melléklet1516
1. Pénzügyi- és Ügyrendi Bizottság létszáma: 3 fő
1.1. Baranyai Attila elnök
1.2. Baranyai József (tag)
1.3. Kovács Mária (külsős tag)
2. Szociális- és Egészségügyi Bizottság létszáma: 3 fő
2.1. Szalai László (elnök)
2.2. Bagó Csaba (tag)
2.3. Bekéné Böte Bernadett (külsős tag)
5. melléklet1718
1. Zalakaros Kistérség Többcélú Társulása
2. Nagykanizsa- Surd- Zalakomár Szociális Társulása
3. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás
6. melléklet
1. sz. függelék
IGAZOLÁS
A vagyonnyilatkozatok átvételéről
Alulírott …………………………………… mint a vagyonnyilatkozat tételre kötelezett helyi önkormányzati képviselő, a mai napon az alábbi vagyonnyilatkozatot adom át:
……………………………. helyi önkormányzati képviselő
…………………………….. házastárs/élettárs
……………………………… gyermek
……………………………… gyermek
……………………………… gyermek
……………………………… gyermek
Zalakomár, 20.... …………………. hó ………….. nap
…………………………… …………………………….
átadó átvevő
2. sz. függelék
NYILVÁNTARTÁS
A vagyonnyilatkozat ellenőrzési eljárásáról
Nyilatkozattételre kötelezett |
Hozzátartozó vagyonnyilatkozatok száma |
Átvétel |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Házastárs/élettárs |
Gyermek |
iőpontja |
||||
1. |
||||||
2. |
||||||
3. |
||||||
4. |
||||||
5. |
||||||
6. |
||||||
7. |
||||||
8. |
||||||
9. |
||||||
10. |
||||||
11. |
3. sz. függelék
NYILVÁNTARTÁS
a vagyonnyilatkozatok ellenőrzési eljárásáról
A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás kedvezményező neve, címe:
Név: ………………………………..
Cím: ………………………………………………..
Az eljárás kezdeményezésének időpontja: ………………….………..
Az eljárásban érintett képviselő: ……………………………………..
A vagyonnyilatkozat kifogásolt része: …………………………….............
A 4. pont megjelölésének hiányában a hiánypótlásra felhívás időpontja: ……………………..
Az érintett tájékoztatásának időpontja a bejelentésről: ………………………..
Az azonosító adatok átadásának időpontja a Bizottság részére: ………………………….
A Bizottság ülésének időpontja: ………………………………..
Az eljárás eredménye: ………………………………..
A bejelentés elutasítva, mert
Nyilvánvalóan alaptalan;
A bejelentő a hiánypótlásnak nem tett eleget;
Az ismételt kedvezményezés új tényállást nem tartalmaz
A bejelentés alapján a Bizottság az alábbiakat állapította meg.
Az azonosító adatok törlésének időpontja: ……………………………………..
A Képviselő-testület tájékoztatásának időpontja az eljárás eredményéről: …..…………….
4. sz. függelék
NYILVÁNTARTÁS
A vagyonnyilatkozatokba történő betekintésről
Betekintő személy neve |
Aláírása |
Betekintés időpontja |
Megjegyzés |
7. melléklet19
A 8. § (2) bekezdés c) pontja a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 15/2019. (XI.6.) ör.1. §-a. Hatályos 2019. november 7-től. A 15. § (2) bekezdése a Zalakomár Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 7.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 15. § (2) bekezdése a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 14/2019. (X.29.) ör. 1. §-a. Hatályos 2019. október 30. napjától.
A 29. § (2) bekezdés a) pontja a Zalakomár Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 7.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 34. § (2) bekezdése a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2021. (X. 26.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 1. pontja a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 3.16. pontját a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdése iktatta be.
Az 1. melléklet 3.17. pontját a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdése iktatta be.
Az 1. melléklet 3.18. pontját a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdése iktatta be.
Az 1. melléklet 3.19. pontját a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdése iktatta be.
Az 1. melléklet 3.20. pontját a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdése iktatta be.
Módosította a 15/2019. (XI.6.) ör. 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2019. november 7. napjától.
A 3. melléklet a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 15/2019. (XI.6.) ör. 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2019. november 7. napjától. A 4. melléklet a Zalakomár Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2021. (VII. 8.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 4. melléklet a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 12/2020. (XI.30.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2021. január 1-től.
Az 5. melléklet a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 7. mellékletet a Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte.