Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete
ZALAKOMÁR NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ - TESTÜLETÉNEK SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL SZÓLÓ 10/2019. (VIII.30.) RENDELET MÓDOSÍTÁSÁRÓL
Hatályos: 2024. 10. 30- 2024. 10. 31Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete
ZALAKOMÁR NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ - TESTÜLETÉNEK SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL SZÓLÓ 10/2019. (VIII.30.) RENDELET MÓDOSÍTÁSÁRÓL
Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő - testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (VIII. 30.) önkormányzati rendelet 8. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Zalakomár Nagyközség Önkormányzata a helyi közszolgáltatási feladatairól az alábbiak szerint gondoskodik:)
2. § A Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő - testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (VIII. 30.) önkormányzati rendelet 34. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós távolléte, akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat legfeljebb hat hónap időtartamra Zalakomár, Balatonmagyaród, Kisrécse és Zalasárszeg községek vonatkozásában a Balatonmagyaród településen dolgozó megfelelő szakképzettséggel rendelkező igazgatási feladatokat ellátó köztisztviselő jogosult. A helyettesítés ellátását a köztisztviselők munkaköri leírása tartalmazza.”
3. § (1) A Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő - testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (VIII. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő - testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (VIII. 30.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő - testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (VIII. 30.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő - testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (VIII. 30.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez
1. A Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő - testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (VIII. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1. pontja helyébe a következő pont lép:
„1. Pénzügyi- és Ügyrendi bizottság feladatai
1.1. előkészíti a Szervezeti és Működési Szabályzat tervezetét, figyelemmel kíséri hatályosulását, javaslatot tesz a szükséges módosításokra
1.2. ügyrendi kérdésekben állást foglal a képviselő-testületi üléseken
1.3. ellátja a képviselő-testületi ülésen a titkos szavazással kapcsolatos szavazatszámláló bizottsági teendőket
1.4. véleményezi a költségvetési koncepciót, a költségvetési rendeletet, a végrehajtásáról szóló féléves, háromnegyedéves és az éves beszámoló tervezeteit- erről írásos véleményt alkot
1.5. figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat
1.6. ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesülését
1.7. döntésre előkészíti az önkormányzati számlavezetésre érkezett ajánlatokat
1.8. véleményt nyilvánít a könyvvizsgáló személyéről annak megbízása előtt
1.9. ellátja a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott feladatokat az önkormányzati képviselők, polgármester összeférhetetlenségével kapcsolatos feladatokat, illetve mindazokat a feladatokat, amelyeket egyéb önkormányzati rendeletek a hatáskörébe utalnak.
1.10. javaslatot tesz a civil szervezetek részére nyújtandó önkormányzati támogatás mértékére.
1.11. ellátja az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat tételének nyilvántartásba vételével és ellenőrzésével kapcsolatos feladatot.
1.12. ellátja a polgármester vagyonnyilatkozat tételének nyilvántartásba vételével és ellenőrzésével kapcsolatos feladatot.
1.13. döntés a helyi települési értékké nyilvánításról, a települési értéktár bizottsági teendők ellátása.”
2. A Zalakomár Nagyközség Önkormányzata Képviselő - testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (VIII. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 3. pontja a következő 3.16–3.20. ponttal egészül ki:
„3.16. dönt a beiskolázási támogatásról
3.17. dönt a hátrányos helyzetű családok részére gyümölcsfa csemete telepítési támogatásról
3.18. dönt a települési gyógyszertámogatásról
3.19. dönt a gyermekek részére bölcsődei gondozási díj megállapításáról
3.20. dönt a házi segítségnyújtás díjának támogatásáról”
2. melléklet a 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez
1. Horváth Zoltán polgármester
2. Bagó Csaba
3. Baranyai Attila
4. Baranyai József
5. Csizmadia László
6. Szalai László
7. Tóth-Pajor Szabolcs alpolgármester”
3. melléklet a 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez
1. Pénzügyi- és Ügyrendi Bizottság létszáma: 3 fő
1.1. Baranyai Attila elnök
1.2. Baranyai József (tag)
1.3. Kovács Mária (külsős tag)
2. Szociális- és Egészségügyi Bizottság létszáma: 3 fő
2.1. Szalai László (elnök)
2.2. Bagó Csaba (tag)
2.3. Bekéné Böte Bernadett (külsős tag)”
4. melléklet a 11/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez
1. Zalakaros Kistérség Többcélú Társulása
2. Nagykanizsa- Surd- Zalakomár Szociális Társulása
3. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás