Onga Város Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2019.(X.25.) önkormányzati rendelete
Onga Város Önkormányzata Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2019. 10. 26- 2020. 05. 13Onga Város Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2019.(X.25.) önkormányzati rendelete
Onga Város Önkormányzata Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2019-10-26-tól 2020-05-13-ig
Onga Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- fejezet
- Általános rendelkezések
1. §
(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Onga Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)
Székhelye: 3562 Onga, Rózsa utca 18.
(2) Az önkormányzat képviselő-testületének megnevezése: Onga Város Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).
(3) A képviselő-testület szervei:
a.) a polgármester
b.)Onga Város Önkormányzata Pénzügyi Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság)
c.) Onga Város Önkormányzata Szociális és Egészségügyi Bizottsága (a továbbiakban: Szociális és Egészségügyi Bizottság)
d.) Ongai Polgármesteri Hivatal
e.) a jegyző
f.) társulások
(4) A képviselő-testület hivatalának elnevezése: Ongai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: hivatal)
Székhelye: 3562 Onga, Rózsa utca 18.
(5) A képviselő-testület bizottságainak elnevezése
a.) Onga Város Önkormányzata Pénzügyi Bizottsága,
b.) Onga Város Önkormányzata Szociális és Egészségügyi Bizottsága.
(6) Az önkormányzat működési területe: Onga város közigazgatási területe, amely magába foglalja Ongaújfalu és Ócsanálos külterületi lakott helyeket.
(7) Az önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyar Köztársaság címerét, körben az önkormányzat elnevezését és a bélyegző sorszámát.
(8) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló.
a.) Az önkormányzat címere: Álló, csücskös talpú, aranyszínű a katonai pajzs, amelynek mezejében (heraldikailag) jobbról egy piros-fehér színek által jellemzett fiatal nőalak, (heraldikailag) balról pedig egy fekete-fehér színekkel jellemzett fiatal férfialak látható; a két alak egymás kezét fogja, méltóságteljesen táncolnak. A pajzson nyitott katonai sisak helyezkedik el, amelyet aranykorona díszít, a koronán pedig természetes színű daru látható, amely a szokásos módon egyik, felemelt lábában követ tart. Az egész címert mindkét oldalon kék-ezüst színű foszlányok díszítik.
b.) A zászló: A település színe a függőlegesen vágott kék-fehér szín, közepén a városi címerrel.
(9) A város címerének és zászlajának használati rendjét az önkormányzat 3/2018. (III. 21.) önkormányzati rendelete szabályozza.
(10) A képviselő-testület üléstermében a település jelképeit el kell helyezni.
(11) A kitüntető címek, díjak alapítását az önkormányzat 14/2014. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete tartalmazza.
(12) Az önkormányzat azonosító adatai:
a.)Törzskönyvi azonosító szám: 726038
b.)Adószám: 15726030-2-05
c.)KSH statisztikai számjel: 15726030-8411-321-05
2. Az önkormányzat feladat- és hatásköre
2. §
(1) Az önkormányzat ellátja azokat a feladatokat, melyeket számára törvény állapít meg.
(2) Az önkormányzat önként vállalt feladatai az alábbiak:
- ) időskorúak támogatása
- ) környezettudatos szemlélet erősítése
- ) önkormányzatok közötti partnerség erősítése
- ) fiatalkorúak egészséges életmódjának támogatása
- ) helyi sportfeladatok és sportrendezvények támogatása
- ) helyi kultúra támogatása
- ) energiatakarékossági programok támogatása
- ) légszennyezés elleni küzdelem
- ) idegenforgalmi tevékenység
- ) gyermekek üdültetésének támogatása
- ) bűnmegelőzési feladatok
- ) helyi közbiztonság erősítése
- ) térinformatikai rendszer támogatása
- ) közhasznú társadalmi szervezetek támogatása
- ) oktatás színvonalának erősítése
- ) allergén növényekkel kapcsolatos feladatok
- ) történelmi múlt ápolása
- ) településkép javítás
(3) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti besorolását a rendelet 3. függeléke tartalm
(4) A képviselő-testület át nem ruházható hatásköreit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv) 42. §-a tartalmazza.
(5) A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreit az 1. melléklet, a bizottságokra átruházott hatásköreit a 2. melléklet, a társulásra átruházott hatásköreit a 3. melléklet tartalmazza.
II. fejezet
- A képviselő-testület működése
3. §
(1) A képviselő-testület tagjainak száma 7 fő.
(2) A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék, a bizottságok elnökeinek és tagjainak a névsorát a 2. függelék tartalmazza.
2.Munkaterv
4. §
(1) A képviselő-testület működésének alapja – az éves munkaterv. A munkatervet a polgármester irányításával a jegyző állítja össze és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. A polgármester az előterjesztéskor tájékoztatást nyújt a munkaterv tervezetébe fel nem vett javaslatokról is, azok mellőzésének indokaival együtt. A munkatervet a képviselő-testület hagyja jóvá.
(2) A munkaterv összeállításához javaslatot tehetnek:
a) a képviselő-testület tagjai,
b) a képviselő-testület bizottságai,
c) az önkormányzat intézményeinek vezetői.
(3) A munkaterv főbb tartalmi elemei:
a) a képviselő-testületi ülések tervezett időpontjai, napirendjei,
b) a napirend előterjesztőjének vagy felelősének a megjelölése.
(4) A munkatervben nem szereplő napirendi pontok előterjesztésének időpontjáról – ha azokról a képviselő-testület nem határozott – a polgármester dönt.
3. A rendes és rendkívüli ülés
5. §
A képviselő-testület
a.) alakuló,
b.) rendes,
c.) rendkívüli ülést és
d.) közmeghallgatást
tart.
6.§
(1) A képviselő-testület alakuló ülését a megválasztott polgármester – a választást követő 15 napon belüli időpontra – hívja össze.
(2) Az alakuló ülés napirendje:
a.) Helyi Választási Bizottság elnökének tájékoztatója a választás eredményéről
b.) a polgármester és az önkormányzati képviselők eskütétele, esküokmány aláírása
c.) polgármesteri ciklus-program ismertetése,
d.) polgármester illetményének megállapítása,
e.) szervezeti és működési szabályzat felülvizsgálata, módosítása,
f.) bizottságok megválasztása, bizottsági tagok eskütétele,
g.) alpolgármester megválasztása,
h.) alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása.
7. §
(1) A képviselő-testület rendes ülését évente legalább hat alkalommal, az éves munkaterv szerint tartja.
(2) A képviselő-testület üléseinek helye a Polgármesteri Hivatal tanácskozó terme (3562 Onga, Rózsa utca 18.).
(3) A képviselő-testület rendkívüli ülését a polgármester az ok felmerülésétől vagy a kezdeményezésétől számított 15 napon belül hívja össze.
(4) A rendkívüli ülés összehívását kezdeményező indítványt – indokolással és döntési javaslattal - írásban a polgármesternél kell előterjeszteni.
(5) A polgármester az indítvány benyújtásától számított 15 napon belül köteles az ülést összehívni.
(6) A képviselő-testület rendkívüli ülését az Mötv-ben foglaltakon túl össze kell hívni a helyi települési nemzetiségi önkormányzat kezdeményezésére.
(7) A rendkívüli ülés napirendjére kerülő előterjesztés tárgyalásának – ha jogszabály másként nem rendelkezik – nem feltétele az előzetes bizottsági vélemény beszerzése.
4.Zárt ülés
8.§
(1) A képviselő-testület zárt ülés tart, illetve zárt ülést rendelhet el az Mötv-ben meghatározott esetekben.
(2) A zárt ülés tartásának szükségességét az előterjesztő köteles előzetesen jelezni.
(3) Zárt ülés megtartását:
a) a polgármester,
b) bármely képviselő,
c) a jegyző és
d) az érintett személy vagy szerv indítványozhatja.
5. A képviselő-testület ülésének összehívása, az ülés nyilvánossága
9. §
(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az általános helyettesítéssel megbízott alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülésének összehívása és vezetése a képviselő-testület Pénzügyi Bizottsága elnökének a feladata.
(2) A képviselő-testületi ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek és a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés napja előtt legalább 5 nappal megkapják. A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi tagok részére az általuk megadott e-mail címre kell megküldeni, papír alapú képviselő-testületi anyag nem kerül kézbesítésre.
(3) Indokolt esetben a képviselő-testület rendkívüli ülése írásbeli meghívó nélkül, rövid úton (telefonon) 5 napon belüli időpontra is összehívható. A telefonon történt összehívás esetén a sürgősség okát közölni kell. Ilyen esetben az írásos előterjesztés az ülésen kerül kiosztásra.
(4) Az írásbeli meghívó tartalmazza:
- a képviselő-testületi ülés helyét és időpontját,
b) a javasolt napirendi pontokat és azok előterjesztőinek megnevezését.
(5) A képviselő-testület ülésének helyéről, kezdési időpontjáról és tervezett napirendjéről a lakosságot a jegyző a meghívónak a Polgármesteri Hivatal épületében elhelyezett hirdetőtáblán történő kifüggesztésével, továbbá a meghívónak a település honlapjára (www.onga.hu) feltöltésével tájékoztatja.
(6) A közmeghallgatás időpontjáról és helyéről a lakosságot 15 nappal korábban kell értesíteni a meghívónak a Polgármesteri Hivatal épületében, valamint a településen elhelyezett hirdetőtáblákon történő kifüggesztésével, továbbá a meghívónak a település honlapjára (www.onga.hu) feltöltésével.
(7) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívandók köre:
- ) a napirend előterjesztője, amennyiben egyébként nem kötelezően meghívott,
- ) akinek a meghívását a polgármester, vagy a képviselő-testület a megtárgyalandó napirend témájától függően indokoltnak tartja,
- ) a Polgármesteri Hivatal érintett ügyintézői,
- ) indokolt esetben az önkormányzati fenntartású intézmények vezetői,
- ) a jegyző,
- ) a települési nemzetiségi önkormányzat elnöke.
(8) A képviselő-testület határozatképtelensége esetén ugyanazon napirendek megtárgyalására a képviselő-testületet 15 napon belül újból össze kell hívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők részére.
6. Ciklus-program, gazdasági program
10.§
A polgármester ciklus-programját az alakuló ülésen ismerteti a képviselő-testülettel.
11. §
(1) A képviselő-testület az Mötv-ben foglaltak alapján határozza meg az önkormányzat által nyújtandó kötelező és önként vállalt feladatok biztosítását, fejlesztését szolgáló Gazdasági Programját.
(2) A Gazdasági Program végrehajtásáról – az elfogadás és felülvizsgálat évének kivételével – a polgármester minden év szeptemberében tájékoztatja a képviselő-testületet.
III. fejezet
A képviselő-testület elnöke, az elnök jogköre
1. Az ülésvezetés szabályai
12. §
A polgármesternek – mint a képviselő-testület elnökének - ülésvezetési feladatai és jogköre:
a) megnyitja az ülést, a jelenléti ív alapján számszerűen megállapítja a határozatképességet, valamint azt, hogy az ülést a Szervezeti és Működési Szabályzat szerint hívták össze,
b) az ülés határozatképességét az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri,
c) a meghívó alapján előterjeszti az ülés napirendi javaslatát és szavazásra bocsátja,
d) napirendenként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát, a bizottsági vélemények elhangzása után a jelentkezés sorrendjében megadja a szót a hozzászólásokra,
e) a vita és az előterjesztés során elhangzott határozati javaslatokat és módosító indítványokat egyenként - az elhangzás sorrendjében - szavazásra bocsátja,
f) megállapítja a szavazás eredményét és kihirdeti a képviselő-testület határozatát,
g) biztosítja az ülés zavartalan rendjét,
h) a napirendi pont tárgyalásának elnapolására való javaslattétel,
i) tartalmilag összefüggő napirendek együttes tárgyalására való javaslattétel,
j) tájékoztatást nyújt a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról, az előző ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,
k) berekeszti az ülést.
13.§
(1) A képviselő-testület minden előterjesztés, önálló indítvány és azzal kapcsolatos határozati javaslat felett külön-külön vitát nyit, amelynek során:
a) az írásbeli előterjesztést az előadó a vita előtt röviden szóban indokolhatja, kiegészítheti,
b) az előadóhoz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre a vita előtt válaszolni kell,
c) a válaszadással kapcsolatosan a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak további egy alkalommal kérdéseket tehetnek fel,
d) a válaszadás után a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak észrevételeiket, javaslataikat ismertethetik.
(2) A hozzászóló az adott témában legfeljebb kétszer szólalhat fel. Az első hozzászólás időtartama témánként és hozzászólónként legfeljebb 5 perc, a második hozzászólás időtartama legfeljebb 3 perc. Harmadik hozzászólást a polgármester engedélyezhet.
(3) A képviselő-testület esetenként - vita nélkül - dönt arról, hogy a tanácskozási joggal nem rendelkezők részére felszólalási jogot biztosít-e.
(4) A napirend előadója válaszol a kérdésekre, hozzászólásokra, ezt követően a polgármester lezárja a vitát, összefoglalja a vita lényegét és a javaslatokat szavazásra bocsátja. A vita lezárása után, a szavazás előtt az előterjesztő viszontválaszra jogosult, amelynek időtartama legfeljebb 3 perc.
(5) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő bármely kérdésben törvényességi észrevételt kíván tenni.
(6) A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elhalasztását, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz és megjelöli a napirend tárgyalásának legközelebbi időpontját.
(7) A képviselő-testület nyilvános ülésein a napirendhez kapcsolódóan - a képviselő-testület külön döntése nélkül - szót kaphatnak az országos hatáskörű szervek képviselői, valamint meghívás esetén a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal képviselője.
2. A polgármester egyéb feladatai
14.§
(1) A napirendi pont tárgyalása során a polgármester egy alkalommal tanácskozási szünetet rendelhet el, amelynek időtartama legfeljebb tíz perc lehet. Ezt bármelyik képviselő kezdeményezheti. Vita esetén a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt a tanácskozási szünet elrendeléséről.
(2) Azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a polgármester felszólítja a tárgyszerűségre, tárgyra térésre. A felszólítás eredménytelensége esetén a polgármester a szót megvonhatja.
IV. fejezet
A képviselő-testület ülése
- A napirend megállapítása, elnapolása, napirendek
15.§
(1) A képviselő-testület rendes ülésének napirendjére a meghívó alapján a polgármester tesz javaslatot. A napirendet a képviselő-testület állapítja meg.
(2) Rendelet-tervezetet csak önálló napirendi pontként lehet előterjeszteni.
(3) Sürgősségi indítványként valamely kérdés napirendre tűzését indítványozhatja:
a) a polgármester,
b) az alpolgármesterek,
c) a képviselő-testület bizottságai,
d) bármelyik települési képviselő,
e) a jegyző.
(4) Sürgősségi indítvány írásban vagy szóban is előterjeszthető.
(5) Az indítvány a sürgősség tényének és rövid indoklásának ismertetése mellett terjeszthető be, melyet testületi ülésen ismertetni kell.
(6) A sürgősségről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többségű szavazással a napirend megállapítása előtt dönt.
(7) Ha valamely képviselő ellenzi a sürgősségi megtárgyalást, akkor a polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak - legfeljebb 2 percben – a sürgősség tényének rövid indoklására.
(8) A sürgősség elfogadása azt jelenti, hogy az indítványozott kérdést a képviselő-testület napirendként tárgyalja.
(9) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, vagy elismeri, de a téma az előkészítés hiánya miatt megtárgyalásra nem alkalmas, úgy azt a soron következő ülésre kell napirendi pontként felvenni.
16. §
A képviselő-testület rendkívüli ülésén az a napirend tárgyalható, amelyre a rendkívüli ülés tartására irányuló indítvány vonatkozott, valamint a polgármester külön indítványa alapján napirendre vett téma.
17.§
Az előterjesztés visszavonható, illetve a napirendi pont tárgyalása elnapolható. A napirend elnapolására vonatkozó javaslatot indokolni kell, s arról a képviselő-testület vita nélkül határoz, szükség esetén meghatározza a további előkészítés rendjét.
18.§
A képviselő-testület a rendeletben meghatározott módon ülésének napirendjére felveszi
a) a polgármesteri beszámolót, ezen belül:
aa) két képviselő-testületi ülés közötti időszak fontosabb eseményeit.
b) a munkatervben szereplő előterjesztéseket, ezen belül:
ba) a rendelet-tervezeteket,
bb) a beszámolókat, jelentéseket és az ahhoz kapcsolódó határozati javaslatokat,
bc) a tájékoztatókat és egyéb bejelentéseket,
c.) az önálló indítványokat.
2. Az előterjesztés, önálló és nem önálló indítvány
19. §
(1) Előterjesztésnek minősül:
a.) rendelet-tervezet,
b.) beszámoló,
c.) határozati javaslat,
d.) tájékoztató.
(2) Előterjesztés benyújtására jogosultak:
a) a polgármester,
b) az alpolgármesterek,
c) a képviselő,
d) a jegyző, aljegyző,
e) a bizottság,
f) a polgármesterrel és a jegyzővel egyeztetve az önkormányzati és nem önkormányzati szervek, azok képviseletre jogosult vezetői,
g.) akiket a képviselő-testület felkér.
(3) A képviselő-testület ülésére előterjesztést írásban vagy szóban lehet benyújtani. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor.
(4) A szóbeli előterjesztést közvetlenül a képviselő-testület előtt kell megtenni, az írásbeli előterjesztést legkésőbb az ülés napját megelőző 5. napig a polgármesterhez kell benyújtani.
(5) Sürgősségi indítvány az ülésen írásban és szóban is előterjeszthető, a sürgősséget minden esetben indokolni kell.
20. §
(1) Napirendi ponthoz kapcsolódóan a következő, nem önálló indítványok nyújthatók be:
a) módosító indítvány
b) bizottsági vélemény.
(2) Módosító indítványt bármely képviselő és a jegyző is előterjeszthet. A módosító indítványt az ülés előtt írásban vagy az ülésen szóban lehet előterjeszteni. A módosító indítványt indokolni kell.
(3) A módosító indítvány ismertetését követően az elnök a napirend előterjesztőjét érdemi nyilatkozattételre hívja fel.
21.§
Az illetékes bizottság a rendelet-tervezethez, határozati javaslathoz – a benyújtott módosító indítványt is értékelő – véleményt nyilváníthat, a Szervezeti és Működési Szabályzatban (a továbbiakban: SZMSZ) meghatározott esetben az illetékes bizottság véleményezi a rendelet-tervezetet. A véleménynek az esetleges kisebbségi álláspontot is tartalmaznia kell.
3. Az előterjesztések vitája
22. §
(1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, de az egyes napirendi pontok összevont tárgyalását is javasolhatja.
(2) A napirend előadója a vita előtt az előterjesztést szóban kiegészítheti, ezt követően kerül sor a bizottsági vélemények, észrevételek elhangzására.
(3) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni.
(4) A vita során a hozzászólások sorrendje a következő:
a) települési képviselők,
b) tanácskozási joggal meghívottak.
(5) A napirend előterjesztője a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító indítványát a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja. Ha az előterjesztő javaslatát módosítja vagy kiegészíti, a módosított, kiegészített döntési javaslat eredeti javaslatnak minősül.
(6) A napirend előterjesztője a szavazás megkezdése előtt javaslatot tehet az előterjesztés napirendről történő levételére. A javaslatról a testület vita nélkül, egyszerű többséggel határoz.
4. Ügyrendi javaslat, észrevétel
23. §
(1) A tárgyalt napirendi pontot érintően a képviselő-testület tagjai és a jegyző bármikor szót kérhetnek, ügyrendi javaslatot, észrevételt tehetnek.
(2) Ügyrendi javaslat, észrevétel az ülés vezetésével, rendjével, a szavazás módjával, a vita lezárásával összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő, döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozhat.
(3) Az ügyrendi javaslatról, észrevételről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel határoz.
5. Kérdés, interpelláció
24. §
(1) Kérdés az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntés-előkészítés jellegű felvetés vagy tudakozódás. A kérdésre az ülésen vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.
(2) Az interpelláció felvilágosítás kérés, melynek tárgya szoros kapcsolatban áll a képviselő-testület hatáskörének ellátásával, vagy valamely szervezete, intézménye feladat- és hatáskörét érinti.
(3) Az interpellációt a testületi ülésen kell megválaszolni, feltéve ha azt a címzett az ülést megelőzően legalább 3 munkanappal írásban megkapta. Ellenkező esetben 15 napon belül, írásban kell az interpellálónak választ adni.
6. Szavazás
25.§
(1) A polgármester a vita lényegének összefoglalását követően az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. A képviselő-testület - az elhangzás sorrendjében - először a módosító és kiegészítő indítványokról, majd az eredeti határozati javaslatról dönt.
(2) A képviselő-testület nyílt szavazással hozott döntéseinél a képviselők kézfelemeléssel szavaznak.
(3) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat.
(4) Titkos szavazás tartásáról - bármelyik települési képviselő javaslatára - a képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(5) A titkos szavazás lebonyolításáról a Pénzügyi Bizottság gondoskodik.
A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólappal, lezárt szavazóurnába történő helyezéssel, külön szavazóhelyiség igénybevételével történik.
(6) Név szerinti szavazást bármely képviselő indítványozhat a szavazás megkezdése előtt, annak rövid indokolásával. Az indítványról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(7) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc sorrendben felolvassa a képviselők nevét. A képviselők a nevük elhangzását követően „igen”, „nem” és „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazatokat összeszámlálja és a szavazás eredményéről a polgármestert tájékoztatja.
(8) A név szerinti szavazás tényét és eredményét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
(9) A szavazás eredményét ülésvezetési jogosítványai keretében a polgármester állapítja meg és ismerteti az önkormányzat döntését.
7. A képviselő-testület döntései
26. §
(1) A képviselő-testület a napirendi pont vitájának lezárása után rendeletet alkot vagy határozatot hoz a rendeletalkotás körébe nem tartozó érdemi döntést igénylő kérdésben.
(2) A képviselő-testület határozatait általában egyszerű többséggel hozza meg. Egyszerű többség esetén a javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének „igen” szavazata szükséges.
(3) Minősített többség – legalább 4 települési képviselő „igen” szavazata – szükséges az Mötv-ben felsorolt döntéseken túl az alábbi ügyekben:
a.) képviselő-testület hatáskörének átruházása,
b.) hitelfelvétel, kötvénykibocsátás,
c.) önkormányzati jelképek, kitüntetések, elismerő címek alapítása, szabályozása,
d.) a polgármester fegyelmi felelősségének megállapítása,
e.) önkormányzati vagyonnal való rendelkezés,
f.) településszerkezeti terv jóváhagyása.
(4) A módosító indítvány elfogadásához ugyanolyan szavazati arány szükséges, mint a döntés egészéhez.
8. Rendeletalkotás
27.§
(1) Önkormányzati rendelet megalkotását - amennyiben azt törvény nem írja elő kötelező jelleggel - kezdeményezheti:
a.) polgármester,
b.) képviselők,
c.) a képviselő-testület bizottsága,
d.) jegyző,
f.) települési nemzetiségi önkormányzat.
(2) A kezdeményezőnek a rendelet-tervezetet a polgármesterhez kell benyújtania, aki azt az illetékes képviselő- testületi bizottsággal és a jegyzővel egyeztetve a képviselő-testület elé terjeszti.
(3) Rendelet-tervezet akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha azt előzetesen a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta, valamint a jegyző törvényességi szempontból véleményezte.
(4) Az önkormányzati rendeleteket évenként folyamatos növekvő arab számmal és évszámmal az 5/2019. (III. 13.) IM rendelet szabályainak megfelelően kell jelölni.
(5) A képviselő-testület rendeletének megjelölése:
Onga Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.…./…év (….hó…nap) önkormányzati rendelete
………….(ról/ről) (A rendelet címe)
(6) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján kifüggesztéssel és a város honlapján történő megjelentetéssel gondoskodik.
9. Határozathozatal
28.§
(1) A képviselő-testület a rendeletalkotás körébe nem tartozó érdemi döntést igénylő kérdésben határozatot hoz.
(2) A képviselő-testület határozatait évenként folyamatos arab sorszámmal és évszámmal a 5/2019. (III. 13.) IM rendelet szabályainak megfelelően kell jelölni.
(3) A határozat jelölése:
Onga Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.…./…év (….hó…nap) határozata
Cím: ……………………………………………............
(4) A határozatok naprakész nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
(5) A képviselő-testület határozatáról - a határozat meghozatalától számított 15 napon belül - értesíteni kell az annak végrehajtásában érdekelteket. A határozatot a jegyzőkönyv vezetője hitelesíti.
10. A jegyzőkönyv
29. §
(1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléseiről a jegyzőkönyvet 15 nap alatt kell elkészíteni. Külön jegyzőkönyvet kell készíteni a titkos szavazásról, amelyet a titkos szavazást lebonyolító bizottság elnöke és tagjai írnak alá.
(2) A jegyzőkönyv – a Mötv-ben foglaltakon túl - tartalmazza:
a.) az ülés minősítését,
b.) az ülésről távolmaradt, illetve a vége előtt eltávozó képviselők nevét, a végleges távozás időpontját,
c.) a napirend előtti felszólalásokat és azok lényegét,
d.) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat, illetve határozatokat,
e.) a polgármester ülésvezetéssel összefüggő intézkedéseit,
f.) a képviselő-testület ülésén történt fontosabb eseményeket,
g.) külön indítványra az elhangzott bizottsági véleményt.
(3) A jegyzőkönyv mellékletét képezi:
a.) a meghívó,
b.) az írásos előterjesztések és azok mellékletei,
c.) a képviselői önálló indítványok és írásban benyújtott hozzászólások,
d.) a nem önálló indítványok,
e.) a jelenléti ív,
f.) a jegyző törvényességi észrevétele,
g.) titkos szavazás esetén az eredményt megállapító jegyzőkönyv.
(4) A képviselő-testület bármely tagja kérheti egy-egy napirendi pont szó szerinti jegyzőkönyvezését.
(5) A képviselő-testület üléseinek előterjesztéseibe, a testület üléseinek jegyzőkönyveibe - a zárt ülés előterjesztései és jegyzőkönyvei kivételével - a Polgármesteri Hivatal titkárságán bárki betekinthet. A zárt ülés előterjesztéseinek és jegyzőkönyveinek őket érintő részébe az érintettek az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek betartásával tekinthetnek be.
(6) A jegyzőkönyvet – külön a nyílt és külön a zárt ülés jegyzőkönyveit – mellékleteikkel együtt évente be kell köttetni. A zárt ülés jegyzőkönyveit a Polgármesteri Hivatalban a nyilvános ülések jegyzőkönyveitől elkülönítetten, zárt helyen kell tárolni.
11. Közmeghallgatás, lakossági fórum
30. §
(1) A képviselő-testület az Mötv. 54. §-ának megfelelően – tárgy megjelölése nélkül – évente egy alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás időpontjáról, helyéről a lakosságot 15 nappal korábban a település hirdetőtábláin és a város honlapján kell tájékoztatni.
(3) A közmeghallgatáson az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű ügyben szólalhatnak fel.
(4) A kérdések és közérdekű javaslatok írásban is benyújthatók a jegyzőhöz három nappal a közmeghallgatás időpontját megelőzően.
(5) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőség szerint azonnal kell válaszolni. A megválaszolatlan kérdést, javaslatot - annak vizsgálatát követően - 15 napon belül meg kell válaszolni és a következő ülésen tájékoztatni kell a képviselő-testületet is.
(6) A közmeghallgatásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek elkészítésére, tárolására és kezelésére a képviselő- testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveire vonatkozó szabályozás az irányadó.
(7) A képviselő-testület bármely tagja kezdeményezheti lakossági fórum tartását
a.) jelentősebb döntések előkészítése,
b.) az állampolgárokkal, valamint társadalmi szervezetekkel való párbeszéd fenntartása céljából.
(8) A lakossági fórum megtartásáról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel határoz.
(9) A lakossági fórumra a közmeghallgatás szabályai az irányadóak azzal az eltéréssel, hogy arról jegyzőkönyv helyett feljegyzés készül.
(10) A közmeghallgatás és a lakossági fórum helye a Művelődési Ház Nagyterme (Onga, Rákóczi utca 11.)
V. fejezet
1. A képviselő-testület bizottságai
31. §
(1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre
a) Pénzügyi Bizottság (4 fő)
b) Szociális és Egészségügyi Bizottság (3 fő)
(2) A bizottságok elnökét és tagjainak több, mint felét a települési képviselők közül kell megválasztani.
(3) A bizottságok feladatkörét a 4. melléklet, míg a bizottságok személyi összetételét a képviselő-testület határozatban állapítja meg.
(4) A bizottsági tag tisztségéből visszahívható, melyre a bizottsági tag megválasztására vonatkozó szabályokat megfelelően kell alkalmazni.
(5) A bizottságok nem képviselő tagjait az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény szerinti, nem nyilvános vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség terheli.
(6) A bizottságok működésének feltételeit a Polgármesteri Hivatal biztosítja.
32. §
(1) A bizottságok a végzett tevékenységükről választási ciklusonként egy alkalommal beszámolnak a képviselő-testületnek.
(2) Az átruházott hatáskör gyakorlásáról a bizottságok kötelesek - a képviselő-testület igénye szerinti időpontban, de naptári évente legalább egy alkalommal - beszámolni a képviselő-testületnek.
33. §
(1) A bizottság üléséről és az átruházott hatáskörben hozott döntésekről jegyzőkönyv készül.
(2) A bizottság üléséről készített jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt, továbbá a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.
(3) A képviselő-testület bizottságainak működésével kapcsolatosan felmerülő, e fejezetben nem szabályozott kérdésekben a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
34. §
(1) A képviselő-testület jelentősebb időszakos vagy egyedi feladat elvégzésére ideiglenes (ad-hoc) bizottságot hozhat létre.
(2) Az ideiglenes bizottság megválasztására és működésére az Mötv. 60. §. rendelkezései az irányadóak.
(3) Az ideiglenes bizottság a feladatainak elvégzése és az arról tett jelentés elfogadása után megszűnik.
VI. fejezet
A polgármester, az alpolgármesterek, a képviselők
1. A polgármester
35. §
(1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el. A polgármester felelős a képviselő-testület és szervei eredményes működéséért.
(2) A polgármester feladatai a rendeletben és az Mötv-ben foglaltakon túl
a.) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát,
b.) figyelemmel kíséri és segíti a települési képviselők és a bizottságok munkáját,
c.) részt vesz a bizottságok ülésein, segíti munkájukat,
d.) szervezi és irányítja a képviselő-testület kapcsolattartását a megyei önkormányzattal és más települési önkormányzatokkal, képviseli a képviselő-testületet,
e.) gondoskodik a társadalmi szervezetekkel, önszerveződő közösségekkel való együttműködés folyamatosságáról,
f.) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,
g.) meghatározza az alpolgármesterek részletes feladatait és koordinálja tevékenységüket,
h.) dönt a képviselő-testület két ülése közötti időszakban olyan pályázatok benyújtásáról – és aláírja a benyújtáshoz szükséges dokumentumokat -, amelyekhez önerőt nem kell biztosítani, azzal, hogy a döntéséről a képviselő- testületet a soron következő ülésen köteles tájékoztatni.
(3) A polgármester köteles a képviselő-testület igénye szerinti időpontban, de évente legalább egy alkalommal beszámolni a képviselő-testületnek az átruházott hatáskörök gyakorlásáról.
(4) A polgármester szabadságát igény szerint veszi ki azzal, hogy a szabadság kivételét megelőzően a polgármesteri feladatok folyamatos ellátása – a távollét ideje alatti helyettesítés biztosítása – érdekében a szabadság időtartamát az alpolgármesterekkel egyezteti.
(5) A polgármester hivatali munkaidőben - csütörtökön 10.00-16.00 óráig - fogadja az állampolgárokat panaszos és egyéb ügyeikben.
2. Az alpolgármesterek
36.§
(1) A képviselő-testület – a polgármester javaslatára, titkos szavazással a képviselő-testület megbízatásának időtartamára – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére alpolgármestereket választhat.
(2) A polgármesterek társadalmi megbízatásban, a polgármester irányításával látják el feladataikat.
(3) A polgármester általános helyettesítését a képviselő-testület tagjai közül megválasztott alpolgármester látja el.
(4) Az alpolgármesterekre megfelelően irányadók a polgármesterre vonatkozó jogszabályi előírások.
(5) Az alpolgármesterek feladatát, hatáskörét a polgármester határozza meg, irányítja tevékenységüket.
(6) A polgármesterre átruházott hatáskörben kizárólag az általános helyettesítéssel megbízott alpolgármester jogosult döntést hozni.
3. A képviselők
37. §
(1) A települési képviselő a gazdasági programban megfogalmazott célkitűzések, az önkormányzati feladat- és hatáskörök megvalósításáért a település egészéért vállalt felelősséggel vesz részt választói érdekeinek képviseletében.
(2) A képviselő főbb jogai a jogszabályokban foglaltakon túl, hogy
a.) részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében, ellenőrzésében,
b.) a jegyzőn keresztül betekintési joga van a Polgármesteri Hivatal munkájába,
c.) a képviselő tiszteletdíjra jogosult, melynek összegét a képviselő-testület önálló önkormányzati rendeletben állapítja meg.
(3) A képviselőt a polgármester, a jegyző, aljegyző munkaidő alatt soron kívül kötelesek fogadni és az általa előadott ügyben - amennyiben az azonnal lehetséges - érdemi választ adni.
(4) A képviselő főbb kötelessége, hogy
a.) képviselje választóinak érdekeit,
b.) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
c.) általa tartott fogadóórán kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, illetve a különböző önszerveződő lakossági közösségekkel,
d.) legjobb tudása szerint részt venni a képviselő-testület munkájában,
e.) távolmaradását vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatását előzetesen bejelentse a polgármesternek, a jegyzőnek, vagy a bizottság elnökének,ha az ülésen nem tud részt venni,
f.) esküjéhez híven a tudomására jutott állami és szolgálati titkokat megőrizze,
g.) titoktartási kötelezettsége megbízatásának lejárta után is fennáll,
h.) bejelentse – a döntéshozatal előtt – a személyes érintettségét, amennyiben az ügy őt, vagy közeli hozzátartozóját személyesen érinti.
(5) A képviselő fogadóórát szervezhet a Polgármesteri Hivatal épületében, ehhez segítséget a jegyzőtől kérhet.
(6) Amennyiben a képviselő a (4) bekezdés e) pontjában foglalt bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a bejelentés elmulasztásától számított 1 hónapig tiszteletdíjának 25 %-kal csökkentett összegére jogosult.
4. A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség
elmulasztásának jogkövetkezményei
38.§
(1) Ha a képviselő személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a következő jogkövetkezmények alkalmazhatók:
a.) az első kötelezettség mulasztást követően a polgármester felhívja a figyelmét, hogy a jövőben tegyen eleget a bejelentési kötelezettségének
b.) ismételt kötelezettségszegés esetén a polgármester 5.000.- forint rendbírsággal sújtja, melyet a polgármester erről szóló közlésétől számított nyolc napon belül az önkormányzat költségvetési számlájára köteles befizetni. A közlés időpontjának
ba.) amennyiben a bejelentési kötelezettség elmulasztása a képviselő-testület ülésén jut tudomására, az ülésen való szóbeli közlést, vagy
bb.) amennyiben a bejelentési kötelezettség elmulasztása az ülést követően jut a képviselő-testület tudomására, úgy a polgármester erről szóló értesítésének érintett általi kézhezvételét kell tekinteni.
(2) Ismételt kötelezettségszegés esetén a rendbírság újra kiszabható.
VII. fejezet
A Polgármesteri Hivatal
39. §
(1) A képviselő-testület a saját, a képviselő-testület bizottságai és a tisztségviselők munkájának segítésére, a döntések szakmai előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére és ellenőrzésére – külön alapító okirattal – egységes hivatalt hoz létre.
(2) A Polgármesteri Hivatal elnevezése: Ongai Polgármesteri Hivatal
Székhelye: 3562 Onga, Rózsa utca 18.
(3) A Polgármesteri Hivatal költségvetési szervként működik és ellátja a jogszabályok szerint hatáskörébe tartozó feladatokat.
(4) A Polgármesteri Hivatal a jogszabályok és belső szabályzatai alapján látja el feladatait.
(5) A Polgármesteri Hivatal munkarendje hétfőtől csütörtökig 7.30 -16.00 óráig, pénteken 7.30 -13.30 óráig tart.
(6) A Polgármesteri Hivatal ügyintézőinek ügyfélfogadási ideje:
hétfő: 8.00 - 12.00 óráig
szerda: 8.00 - 16.00 óráig
csütörtök: 8.00 – 12.00 óráig
(7) A Polgármesteri Hivatal feladatainak és szervezeti tagozódásának részletezését a képviselő-testület határozattal állapítja meg a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában.
VIII. fejezet
- A jegyző
40. §
A jegyző feladata az Mötv-ben foglaltakon túl az önkormányzati munkával összefüggésben:
a.) gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,
b.) közreműködik a képviselő-testület munkatervi javaslatának elkészítésében,
c.) gondoskodik arról, hogy az előterjesztések és a döntéstervezetek a törvényességi követelményeknek megfeleljenek,
d.) iztosítja a testületi ülésekről a jegyzőkönyvek elkészítését, határidőn belüli megküldését a törvényességi felügyeletet gyakorló szerv részére,
e.) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét, gyakorolja a munkáltatói jogokat a képviselő-testület hivatalának köztisztviselői tekintetében. A kinevezéshez, felmentéshez, jutalmazáshoz a polgármester egyetértése szükséges.
f.) megszervezi a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
g.) tájékoztatja a képviselő-testületet az önkormányzatot érintő új jogszabályokról,
h.) gondoskodik a testületek és a tisztségviselők munkájának segítéséről, a munkájukhoz szükséges feltételek megteremtéséről,
i.) rendszeres kapcsolatot tart azokkal a nem önkormányzati szervekkel, amelyek tevékenységi köre az önkormányzati ügyintézéssel összefügg
j.) irányítja a közigazgatási munka egyszerűsítésével és korszerűsítésével kapcsolatos feladatok végrehajtását,
k.) elemzi, értékeli, ellenőrzi a hivatal döntés-előkészítő, a végrehajtást szervező tevékenységét,
l.) biztosítja a hivatal működési rendjét és fegyelmét és vezeti a hivatalt,
m.) ellátja mindazon feladatokat, amellyel a képviselő-testület és a polgármester megbízza.
n.) A jegyző a képviselő-testület ülésén jelzi, ha valamely döntési javaslat jogszabálysértő, ez a tény a jegyzőkönyvben is rögzítésre kerül.
- Az aljegyző
41. §
- A polgármester a jegyző javaslatára – a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint – a jegyző helyettesítésére és az általa meghatározott feladatok ellátására aljegyzőt nevez ki.
- Az aljegyző feladatát a jegyző határozza meg.
- A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége vagy akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a jegyzői referens látja el.
IX. fejezet
A képviselői-testület társulásai
42. §
(1) A képviselő-testület feladatainak hatékonyabb, célszerűbb és gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vesz részt.
(2) A képviselő-testület az alábbi önkormányzati társulások tagja:
a.) Onga és Társult Települések Szociális és Gyermekjóléti Társulása
b.) Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás
c.) Körömi Agglomeráció Szennyvíztisztító Fejlesztési Önkormányzati Társulás
(3) A Társulási Tanácsokban Onga Város Önkormányzatát a polgármester képviseli.
(4) A polgármester akadályoztatása esetén az általános helyettesítéssel megbízott alpolgármester, vagy együttes akadályoztatásuk, esetén a képviselő-testület határozatban jelöli meg a helyettesítésére jogosult személyt.
X. fejezet
Az önkormányzat gazdálkodása
1. Az önkormányzat gazdasági alapjai
43. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat gazdasági programját, fejlesztési tervét, az Mötv.-ben meghatározott tartalommal fogadja el.
(2) gazdasági program, fejlesztési terv a képviselő-testület megbízatásának időtartamára, vagy azt meghaladó időszakra szól.
(3) A gazdasági programot, fejlesztési tervet a képviselő-testület az alakuló ülését követő hat hónapon belül fogadja el, ha az egy választási ciklus idejére szól. Ha a meglévő gazdasági program, fejlesztési terv az előző ciklusidőn túlnyúló, úgy azt az újonnan megválasztott képviselő-testület az alakuló ülését követő hat hónapon belül köteles felülvizsgálni, és legalább a ciklusidő végéig kiegészíteni vagy módosítani.
2.Az önkormányzat költségvetése és vagyona
44. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetését rendeletben állapítja meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét a költségvetésről szóló törvény, valamint az ezekhez kapcsolódó egyéb jogszabályok határozzák meg.
(2) A költségvetési rendelet tervezetét a jegyző készíti elő, s a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. Az előterjesztést előzetesen a pénzügyi bizottság kötelezően megtárgyalja.
(3) A képviselő-testület az önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzését folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéssel, valamint külső szakmai szervezet szolgáltatásának igénybevételével biztosítja.
.
(4) A költségvetési évet követően a polgármester a zárszámadási rendeletet a jogszabályban meghatározott időpontban terjeszti a testület elé.
(5) Az önkormányzat vagyonával kapcsolatos rendelkezéseit a képviselő-testület önálló önkormányzati rendeletben szabályozza.
XI. fejezet
Együttműködés a települési nemzetiségi önkormányzattal
45. §
- Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók értékeinek kifejezésre juttatása, a helyi nemzetiségi életkörülményeinek javítása, kulturális értékeinek megőrzése érdekében együttműködik a közvetlen választással létrehozott roma nemzetiségi önkormányzattal. (továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat)
- A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njtv.) vonatkozó rendelkezése alapján, az ott felsorolt témakörökben meghozandó helyi önkormányzati határozat kapcsán a nemzetiségi önkormányzatokat véleményezési, egyetértési jog illeti meg.
- Azon előterjesztéseknél, melyek esetében a Njtv. alapján a nemzetiségi önkormányzatot egyetértési, véleményezési jog illeti meg, annak beszerzéséről a polgármester gondoskodik.
- Az önkormányzat az Ongai Polgármesteri Hivatal útján gondoskodik a nemzetiségi önkormányzat működésével kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról.
- Az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére Együttműködési megállapodásban foglaltak szerint biztosítja a működés feltételeit. (4. függelék)
- Az (5) bekezdésben foglalt megállapodást szükség szerint, de évente legalább egyszer felül kell vizsgálni.
- Az önkormányzat képviselő-testületének hatáskörébe tartozó ügyekben a nemzetiségi közügyek intézése érdekében a polgármesternél lehet kezdeményezni a képviselő-testület eljárását, ilyen ügyekről tájékoztatás kérését, javaslat tételét.
- A polgármester az Njtv-ben előírtak szerint köteles a kezdeményezés, javaslat tárgyában történő döntéshozatal, illetve tájékoztatás megadása iránt intézkedni.
- A nemzetiségi önkormányzatnak az Njtv-ben rögzített egyetértési és vélemény-nyilvánítási jogának gyakorlása során az egyetértés tárgyában hozott döntését, a kialakított és írásba foglalt véleményét a polgármesternek kell megküldeni.
- A települési nemzetiségi önkormányzatnak a polgármesterhez eljuttatott kezdeményezését, javaslatát, véleményét, egyetértését a képviselő-testület ülésén a kapcsolódó előterjesztés tárgyalásakor vagy önálló előterjesztésben ismertetni kell.
XII. fejezet
Helyi népszavazás
46. §
A képviselő-testület a helyi népszavazással kapcsolatos szabályokról önálló önkormányzati rendeletet alkot.
XIII. Fejezet
Záró rendelkezések
47. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Onga Város Önkormányzata Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013. (VIII. 28.), 17/2013. (IX. 25.), 3/2015. (II. 12.), 1/2016. (II. 10.), 12/2016. (X. 26.), 16/2016. (XII.14.) és 1/2017. (I. 18.) önkormányzati rendeletekkel módosított 8/2013. (IV. 24.) önkormányzati rendelete.
dr. Nevelős Szabolcs dr. Madzin Tibor
jegyző polgármester