Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2019 (IX.25..) önkormányzati rendelete
A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2025. 11. 28Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2019 (IX.25..) önkormányzati rendelete
A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. Az önkormányzat hivatalos elnevezése és székhelye, a képviselő-testület és szervei és bélyegzői
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Nyírkércs Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat). Székhelye: 4537 Nyírkércs, Fő utca 84.
(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: 4537 Nyírkércs, Fő utca 84.
(3) A Képviselő-testület szervei:
a) Nyírkércs Község Önkormányzata Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester);
b) Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága (a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság);
c) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Önkormányzati Hivatal),
d) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője (a továbbiakban: Jegyző)
e)1 Az Önkormányzat társulásokban való részvételének szabályait és a társulások jegyzékét az SZMSZ 32. §-a és az 1. számú függelék tartalmazza.
(4) Az Önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzat elnevezését, és a bélyegző sorszámát.
(5) A Képviselő-testület körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Képviselő-testület elnevezését és a bélyegző sorszámát.
(6) A Polgármester körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Polgármester elnevezését és a bélyegző sorszámát.
(7) A Képviselő-testület bizottságának körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a bizottság elnevezését, székhelyét és a bélyegző sorszámát.
(8)2 A Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Hivatal elnevezését és a bélyegző sorszámát.
(9)3 A Jegyző körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a „Hivatal elnevezését és a Nyírkércsi Kirendeltség" feliratot, valamint a bélyegző sorszámát.
(10) Nyírkércs Község Önkormányzata közfeladatainak, szakmai alaptevékenységeinek megfelelő kormányzati funkciók felsorolását jelen Rendelet 2. melléklete tartalmazza.
2. Az Önkormányzat jelképei, ünnepei, rendezvényei
2. § Az Önkormányzat jelképei:
(1) Település címere: 
3. §4 Az önkormányzat rendezvényei: falunap kétévente és alkalmi rendezvények.
a) a falunap pénzügyi fedezetét a tárgyév költségvetésében kell meghatározni.
b) az alkalmi rendezvények pénzügyi fedezetét a tárgyév költségvetésében kell meghatározni.
3. Az Önkormányzat által működtetett médiaszolgáltatások és az Önkormányzat által kiadott sajtótermékek
4. § (1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.nyirkercs.hu
(2) Az Önkormányzat évi egy alkalommal megjelenő lapjának címe: Nyírkércsi Híradó
(3)5 Az Önkormányzat a lakosság gyors és hiteles tájékoztatása érdekében Facebook profilt hoz létre és üzemeltet.
4. A Képviselő-testület átruházott hatáskörei
5. §6 A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át
a) a közfoglalkoztatással kapcsolatos munkáltatói jogok gyakorlását és a közfoglalkoztatási pályázatokhoz kapcsolódó döntések meghozatala hatáskörét
b) a lakások és nem lakáscélú helyiségek bérletéről, valamint elidegenítésükről szsóló 4/2020. (II.20.) önkormányzati rendelet 1. § (6) bekezdése szerint az alábbiakat:
ba) a részletfizetés engedélyezésének jogkörét,
bb) a fizetési halasztás engedélyezésének jogkörét,
bc) a lakásba befogadás engedélyezésének jogkörét,
bd) a lakásbérleti jogviszony idején elvégzett felújítás, számla ellenében, lakbérbe történő beszámítás jogkörét,
be) vis maior helyzetben legfeljebb egy év időtartamra bérlőkijelölés jogkörét,
bf) nem lakáscélú helyiség bérbeadásának jogkörét.
5/A. §7 (1) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről évente legalább egy alkalommal, továbbá a képviselő-testület felhívására beszámol.
(2) Az átruházott hatáskörben keletkezett kérelmeket – eltérő jogszabályi rendelkezés hiányában – írásban, a Hivatalhoz kell benyújtani. A kérelem benyújtható postai úton, személyesen vagy elektronikus úton.
(3) Az átruházott hatáskör visszavonásáról a képviselő-testület minősített többséggel dönt; a visszavonás nem érinti a már meghozott döntések joghatásait.
(4) Az átruházott hatáskör gyakorlója részére a képviselő-testület utasítást adhat; az utasítás nem lehet jogszabállyal ellentétes.
6. § (1) Az Önkormányzat hatáskörének átruházására, illetve visszavonására a polgármester vagy a képviselő tesz javaslatot.
(2)8 Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha azt a képviselő-testület 2/3-as, legalább 4 fő kezdeményezi
(3) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről beszámol évente egy alkalommal a képviselő-testületi ülésen.
A Képviselő-testület működése
5. A Képviselő-testület összehívása, vezetése
7. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a korelnök hívja össze és vezeti.
(2)9 Az (1) bekezdés alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével 1 hónap időtartamot meghaladó távollét.
8. § (1) A Képviselő-testület évente legalább 6 ülést tart.
(2)10 A Képviselő-testület ülését az Önkormányzat székhelyén (4537 Nyírkércs, Fő utca 84.) tartja.
(3)11 Kivételesen indokolt esetben az ülés a település közigazgatási területén kívül csak a Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal illetékességi területén működő hivatali helyiségben tartható, úgy, hogy a választópolgári nyilvánosság tényleges biztosítása (megközelíthetőség, befogadóképesség) ne sérüljön.
9. § (1) A Képviselő-testületet összehívására vonatkozó meghívó tartalmazza az ülés
a) tervezett időpontját,
b) helyszínét,
c) a napirendi javaslatot, az előadók megjelölésével,
d) az egyes napirendi pontokhoz meghívottak nevét,
(2)12 A meghívót és mellékleteit az ülés tervezett időpontja előtt legalább 3 nappal kell a képviselők és a meghívottak részére megküldeni. A megküldés elsődlegesen elektronikus úton (hivatalos e-mail-címen) történik olvasási visszaigazolással; sikertelenség esetén postai úton tértivevénnyel vagy hivatali kézbesítő útján kell biztosítani az átvételt.
(3) A Képviselő-testület üléseit az ülésterv szerint tartja.
(4) Az üléstervre javaslatot tehetnek:
a) a polgármester, alpolgármester
b) a képviselők
c) a bizottság
d) a jegyző, aljegyző
(5) A Képviselő-testület üléstervét a megelőző év december 31. napjáig fogadja el.
(6) Az ülésterv tartalmazza:
a) Az év folyamán megvalósítandó főbb célkitűzéseket, feladatokat
b) a képviselő-testületi ülések tervezett időpontjait (hónap megjelölésével) napirendre kerülő tárgyait, előadóit
(7) Az ülésre meg kell hívni:
a) a települési képviselőket
b) jegyzőt, aljegyzőt
c) előterjesztőt, előadót
d) akik meghívását törvény vagy önkormányzati rendelet kötelezővé teszi az adott napirend tárgyalásánál;
e) akit az ülés összehívója megjelöl.
(8) A képviselő-testület és a bizottság ülésén a (9) bekezdésben megjelölt személyek részt vehetnek, részükre előterjesztés nélkül csak meghívót kell küldeni, amennyiben tevékenységi körükbe tartozó napirendi pont kerül megtárgyalásra.
(9) Csak a tevékenységi körükbe tartozó ügyben tanácskozási joggal vesznek részt a képviselő-testület ülésén a jegyzőn, aljegyzőn kívül az alábbi személyek, szervezetek, önszerveződő közösségek képviselői:
a) helyi egyházak képviselői
b) Nyírségi Napfény Összevont Intézmény intézményvezetője
c)13
10. §14 (1)15 A Képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő időpontra is összehívható, mely esetben az rendkívüli ülésnek minősül. Rendkívüli ülést kell összehívni a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 44. §-ában meghatározott esetben.
(2) A Képviselő-testület rendkívüli ülését az indítvány alapján a polgármester hívja össze, az ő feladata a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározása. A rendkívüli ülést a polgármesternek a kezdeményezéstől számított 15 napon belüli időpontra kell összehívnia.
(3) Sürgős, halasztást nem tűrő oknak minősül, ha a döntés hiánya valamilyen határidő elmulasztását, vagy jogvesztést eredményez az önkormányzat vagy a lakosság számára.
(4)16 Rendkívüli ülést e-mailben kell összehívni; halasztást nem tűrő esetben telefonon is kezdeményezhető az összehívás, amelyet haladéktalanul, de legkésőbb az ülés megkezdéséig írásban (e-mail) meg kell erősíteni.
(5) A rendkívüli ülésen azt a napirendi pontot, amire az indítvány vonatkozott, meg kell tárgyalni és további napirendi pontok is felvehetők a napirendek közé.
11. § A határozatképtelen ülést 5 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.
12. § A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.
13. § Az ülésvezető jogkörei:
a) megállapítja az ülés határozatképességét,
b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat
d) szünetet rendelhet el,
e) lezárja a vitát
f) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat
g) lezárja a napirendi pontok tárgyalását
h) rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt
i) bezárja az ülést.
6. A tanácskozás rendje
14. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:
a) polgármesteri beszámoló a két ülés közötti tárgyalásokról, eseményekről, fontosabb intézkedésekről;
b) beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról;
c) a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok;
d) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok;
e) határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok;
(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet.
(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:
a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez;
b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét;
c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,
d) vita az előterjesztéssel kapcsolatban;
e) módosító javaslatok megtétele;
f) döntés a módosító javaslatokról javaslatonként;
g) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról az esteleges módosításokkal kiegészítve.
(4) A döntés meghozatala előtt az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.
15. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.
(2) Egy napirendi pont esetében 2 alkalommal lehet hozzászólni legfeljebb 3 perc időtartamban.
(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:
a) ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik,
b) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén,
c) ha a hozzászólásban más személyt sértő vagy lealacsonyító kifejezés hangzik el.
(4) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot polgármester az ülés rendjének fenntartása figyelembe vételével biztosítja.
(5) A Polgármester feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. A rend biztosítása érdekében intézkedéseket tehet:
a) Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, ha tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása,
b) Rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
c) Ismétlődő rendzavarás esetén, figyelmeztetés után a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót és a Képviselő-testület vita nélkül dönt arról, hogy a továbbiakban részt vehet-e a tanácskozáson. E szabályt a települési képviselőre nem lehet alkalmazni,
d) Figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, amelynek következménye az, hogy az illető személy ugyanazon ügyben továbbá nem szólalhat fel.
7. Az előterjesztések
16. § (1) Előterjesztésnek minősül minden olyan rövid határozati javaslatot megfogalmazó, rendeletalkotási alapot bemutató, megalapozó, értékelő, elemző anyag, amelyről a képviselő-testület érdemi döntést hoz.
(2) Az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén írásban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.
(3) Előterjesztés benyújtására jogosultak:
a) polgármester, alpolgármester
b) jegyző, aljegyző
c) képviselők
d) bizottság
e) intézményvezetők.
(4)17 Az Ügyrendi Bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések a személyi döntést, állásfoglalást igénylő előterjesztések.
(5) Kizárólag írásban nyújthatóak be a (4) bekezdésben felsorolt előterjesztések, valamint a rendelettervezetek.
(6) Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.
(7) A rendelet-tervezethez készítendő előzetes hatásvizsgálat eredményéről és indokolásról a 1. melléklet szerinti minta alkalmazásával kell a képviselő-testületet tájékoztatni.
(8)18 Az Ügyrendi Bizottság nyújtja be az összeférhetetlenség, méltatlanság, vagyonnyilatkozat megállapítását tartalmazó előterjesztéseket.
(9) A rendelet-tervezetet a Hivatal készíti el és - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.
(10)19 Az előterjesztéseket – eltérő jogszabályi rendelkezés hiányában – írásban, az Önkormányzati Hivatalhoz kell benyújtani elektronikus úton vagy papír alapon.
(11)20 A rendes ülésre szánt előterjesztéseket főszabály szerint az ülés tervezett időpontját megelőző 5. nap 12:00 óráig kell benyújtani.
(12)21 Rendkívüli ülés esetén az előterjesztés benyújtási határideje az ülés összehívásával azonos; az előterjesztést haladéktalanul meg kell küldeni a képviselők részére.
16/A. §22 (1) Ünnepi ülést a képviselő-testület a település életében kiemelt alkalmakhoz kapcsolódóan tarthat (pl. díszpolgári cím adományozása, díjátadás, emlékév).
(2) Az ünnepi ülésen – a méltóság és a nyilvánosság biztosítása mellett – az ülésvezetésre és a felszólalások rendjére a Képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az e §-ban foglalt eltérésekkel.
8. Az alakuló ülésre vonatkozó szabályok
17. § (1) Az alakuló ülésre a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az ebben az alcímben foglalt eltérésekkel.
(2) Az alakuló ülés napirendje:
a) Tájékoztatás az önkormányzati választás eredményéről
b) megválasztott képviselők, polgármester eskütétele
c) SZMSZ módosítása, felülvizsgálata,
d) bizottságok megválasztása,
e) alpolgármester megválasztása
f)23 döntés polgármester és az alpolgármester tiszteletdíjáról,
g) tiszteletdíjról szóló rendelet felülvizsgálata,
h) összeférhetetlenséggel kapcsolatos tájékoztató,
i) az alakuló ülésen más kérdések és napirendi pontok is napirendre tűzhetők.
(3) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást lebonyolító bizottság az Ügyrendi Bizottság.
(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást előre elkészített szavazólap és urna felhasználásával az önkormányzati választáshoz hasonló módon bonyolítja le, úgy hogy a szavazólapon az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés szerepel.
(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
a) a választás időpontját,
b) választáson megjelent képviselők nevét
c) az érvényes és érvénytelen szavazatok számát
d) a választás számszerű eredményét
e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.
(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
9. A döntéshozatali eljárás
18. § (1) A Képviselő-testület nyílt szavazása során a képviselők kézfelnyújtással közlik az adott javaslattal kapcsolatos döntésüket.
(2)24 A név szerinti szavazás során a jegyző ábécé sorrendben felolvassa a megválasztott képviselők nevét, akik egymás után, szóban az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés alkalmazásával szóban közlik döntésüket.
(3) Titkos szavazás eseten előre elkészített szavazólap és urna felhasználásával az önkormányzati választáshoz hasonló módon történik a döntéshozatal, úgy, hogy a szavazólapon az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés szerepel.
(4) Titkos szavazás során az Ügyrendi Bizottság bonyolítja le a szavazást.
(5)25 Név szerinti szavazást kell tartani jogszabályban meghatározott esetben, vagy ha azt a polgármester, illetve bármely képviselő indítványára a képviselő-testület egyszerű többséggel elrendeli.
(6)26 Titkos szavazást kell tartani a személyi ügyekben és minden olyan esetben, amikor azt jogszabály kötelezővé teszi.
(7)27 A nyílt szavazás kézfelnyújtással történik; a szavazás eredményét a levezető elnök állapítja meg és hirdeti ki.
19. § (1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról bejelentésük sorrendjében dönt. A módosító indítványok elfogadásához egyszerű többségű szavazati arány szükséges.
(2)28 A módosító indítvány elfogadásához ugyanazon szavazati arány (egyszerű vagy minősített többség) szükséges, mint amely az eredeti döntés elfogadásához szükséges.
(3) Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt akkor a képviselő-testület elutasító döntést hoz. Amennyiben ügyrendi javaslatra, szünet elrendelése után a polgármester újból szavazásra bocsátja a javaslatot, és a javaslat ismételten nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt, akkor a képviselő-testület ismételten elutasító döntést hoz.
(4) Ha a Képviselő-testület a (3) bekezdésben szabályozott eljárásában elutasító döntést hozott, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésére ismételten napirendre kell tűzni, ha a döntésre:
a) törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség,
b) önkormányzat működőképességének megőrzéséhez szükséges döntés.
20. § (1) A jegyző az önkormányzati rendeletet az Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, mint helyben szokásos módon hirdeti ki.
(2) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:
a) a rendelet számát, tárgyát
b) a rendelet címét
c) hatályba lépés dátumát
d) a módosító vagy hatályon kívül helyező rendelet számát, hatályba lépésének dátumát.
21. § (1)29 Az önkormányzati határozatok megjelölése, sorszámozása, nyilvántartása és közzététele során az 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 15. §-ában és 19. §-ában foglalt szabályokat kell alkalmazni.
(2)30
(3)31 A határozat az IM rendelet előírásain túl tartalmazza:
a) a Képviselő-testület döntését
b) a végrehajtására szolgáló határidő és a végrehajtásáért felelős megnevezését.
(4)32
(5)33
10. A jegyzőkönyv
22. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 1 példányban készül, melyet az Önkormányzat épületében kell elhelyezni.
(2) A jegyzőkönyv a Magyarország helyi önkormányzatokról szóló törvényben (a továbbiakban: Mötv.) meghatározottakon túl tartalmazza:
a) Az ülés megnyitásának és lezárásának, szünet kezdetének és végének időpontjait.
b) A megjelent állampolgárok számát, ha ez a nagy számuk miatt nem állapítható meg becsült számát.
(3) A nyílt ülésről készült jegyzőkönyvbe való betekintést a jegyzőnél vagy a polgármesternél lehet kezdeményezni. A jegyzőkönyv az önkormányzatnál munkaidőben tekinthető meg. A jegyzőkönyvről másolat kérhető, melynek díja 30 Ft/oldal. A nyílt ülésről készült jegyzőkönyvet az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni.
11. A közmeghallgatás
23. § A Képviselő-testület évente legalább egy alkalommal a Művelődési Házban (4537 Nyírkércs, Fő utca 98.) közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal az önkormányzat hirdetőtábláján, mint helyben szokásos módon közzéteszi.
Az Önkormányzat szervei, azok jogállása, feladataik
12. A Polgármester jogállása, feladatai
24. § A polgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
25. § (1)34 Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester a működőképesség biztosítása érdekében a következő tárgykörökben hozhat halaszthatatlan döntést:
a) önkormányzati pályázat benyújtása, amennyiben az nem jár költségvetést érintő kötelezettségvállalással;
b) az önkormányzati intézmények működőképességének fenntartásához szükséges intézkedések;
c) működőképességet biztosító, határidős döntések;
d) előre nem látható esemény bekövetkezése esetén halaszthatatlan döntések. A polgármester döntése nem terjedhet ki a képviselő-testület át nem ruházható hatásköreire; döntéséről a legközelebbi ülésen beszámol.
(2)35 Polgármester a Képviselő-testület hatáskörében az önkormányzat vagyonát vagy tulajdonát érintő ügyekben az önkormányzat költségvetési rendeletében jóváhagyott előirányzatok terhére évente 1.000.000 Ft összeghatárig - mely ügyletenként a bruttó 500.000 Ft összeghatárt nem haladhatja meg - köthet szerződéseket, vállalhat kötelezettségeket, írhat alá megállapodásokat. Az általa megkötött szerződésekről, kötelezettség vállalásokról, megállapodásokról a soron következő ülésen a képviselő-testületnek beszámolni köteles.
(3)36
(4)37
13. Az alpolgármester jogállása
26. §38 A Képviselő-testület tagjai közül a polgármester javaslatára egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.
14.39 A Bizottság jogállása feladatai
27. §40 Az Ügyrendi Bizottság 3 tagból áll, a bizottsága elnöke és 2 tagja önkormányzati képviselő.
28. §41 Az Ügyrendi Bizottság nyilván tartja és ellenőrzi a polgármester és hozzátartozója, az önkormányzati képviselő és hozzátartozója vagyonnyilatkozatát, ellátja az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal összefüggő, az Mötv.-ben meghatározott bizottsági feladatokat. A személyi döntést, állásfoglalást érintő ügyekkel kapcsolatosan véleményezési jogköre van, és ellátja a titkos szavazással kapcsolatos feladatokat.
15. A Hivatal jogállása és feladatai
29. §42 A Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal illetékességi területe Ramocsaháza, Nyírkércs, Nyíribrony, Magy és Laskod községek közigazgatási területe.
30. § A Hivatal neve, címe:
(1) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal, 4536 Ramocsaháza, Fő tér 1.
(2) Kirendeltségek:
a) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Nyírkércsi Kirendeltsége, 4537 Nyírkércs, Fő utca 84.
b) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Nyíribronyi Kirendeltsége 4535 Nyíribrony, Fő út 84.
c) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Magyi Kirendeltsége 4556 Magy, Hősök tere 4.
d)43 Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Laskodi Kirendeltsége 4543 Laskod, Kossuth Lajos utca 59.
16. A Jegyző, aljegyző jogállása és feladatai
31. § (1)44 A jegyző jogszabályban meghatározott feladatait Ramocsaháza, Nyírkércs, Nyíribrony, Magy és Laskod településeken látja el.
(2) A jegyzőt akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.
(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatás esetén a jegyzői feladatokat az adóügyi előadó látja el.
(4)45 A jegyző köteles a jogszabálysértő működés és döntés észlelését a képviselő-testület felé jelezni és a jogszerű döntés meghozatalát elősegíteni.
17. Társulások jogállása, feladatai
32. § (1)46 Az Önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb és gazdaságosabb ellátása érdekében a hatályos jogszabályok szerint társulásokban vehet részt.
(2)47 A társulás önálló jogalanyiságát a társulási megállapodás és a vonatkozó jogszabályok határozzák meg.
(3)48 A társulásban az Önkormányzatot – eltérő megállapodás hiányában – a polgármester képviseli; akadályoztatása esetén a képviseletet az alpolgármester vagy a képviselő-testület által kijelölt személy látja el.
(4)49 A társulási döntéshozatalban képviseletet ellátó személy köteles a képviselő-testület felhatalmazását beszerezni minden olyan ügyben, amely az Önkormányzat költségvetését, vagyoni jogait és kötelezettségeit érinti.
(5)50 A társulásban való részvétel pénzügyi, vagyoni és feladatellátási feltételeit, a költségviselés és beszámolás rendjét a társulási megállapodás rögzíti. A képviseletet ellátó személy a társulási döntésekről évente legalább egy alkalommal, továbbá szükség szerint beszámol a képviselő-testületnek.
(6)51 A társuláshoz történő csatlakozásról, onnan való kiválásról a képviselő-testület minősített többséggel dönt.
(7)52 Az Önkormányzat társulásokban való részvételének aktuális jegyzékét, a társulások megnevezésével, székhelyével, jogi formájával, a társulás által ellátott feladatok rövid megjelölésével és – amennyiben ismert – a csatlakozás időpontjával az 1. számú függelék tartalmazza.
(8)53 A társulások működésének ellenőrzésére – az Önkormányzatot érintő tekintetben – a képviselő-testület jogosult; a jegyző gondoskodik a társulási dokumentumok nyilvántartásáról.
(9)54 A társulási megállapodásból eredő kötelezettségek teljesítéséért az Önkormányzat a társulási megállapodásban meghatározottak szerint felel.
(10)55 A társulások jegyzéke az SZMSZ 1. számú függelékeként kerül közzétételre.
A képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
33. § (1) A települési képviselő Mötv.-ben meghatározottakon kívüli kötelességei:
a) Tevékenyen részt vesz a képviselő-testület és bizottsága munkájában, és ennek érdekében a polgármesternél, a levezető elnöknél előzetesen bejelenti, ha a testület ülésén nem tud megjelenni, vagy egyéb képviselői megbízatásának teljesítése akadályba ütközik.
b) Felkérés alapján részt vesz a testületi ülések előkészítésében és a különböző vizsgálatokban.
c) A tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrzi.
d) Kapcsolatot tart a választópolgárokkal, azok szervezeteivel, önszerveződő közösségeivel.
e) Olyan magatartást tanúsít, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára, és óvja a képviselő-testület, valamint annak szervei tekintélyét és hitelét.
(2) Ha a települési képviselő az Mötv.-ben meghatározott kötelezettségét megszegi, első alkalommal a polgármester - polgármester esetén az alpolgármester - felszólítja a kötelezettsége teljesítésére 15 napos határidő megállapításával. A határidő elmulasztása esetén, illetve ismételt kötelezettségszegés esetén az Ügyrendi Bizottság javaslata alapján a képviselő-testület az érintett képviselő következő havi tiszteletdíját egyszeri 10 %-os mértékben csökkentheti.
(3) A települési képviselőt, amennyiben a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, első alkalommal a polgármester - polgármester esetén az alpolgármester - figyelmezteti, minden további esetben a következő havi tiszteletdíjának egyszeri 10 %-os mértékű levonására kerül sor.
A képviselő-testület ülésének rendje
34. § Az ülés rendjének, méltóságának fenntartásáról a polgármester, a levezető elnök gondoskodik, aki a következő intézkedést teheti meg:
a) Figyelmezteti a képviselő-testület azon tagját, illetve azt a tanácskozási joggal résztvevőt, aki eltér a tárgytól, a tanácskozáshoz nem illő, sértő, rágalmazó kifejezést használ, vagy az üléshez méltatlan egyéb magatartást tanúsít. Eredménytelen figyelmeztetés esetén a képviselő-testület ülését meghatározott időre - legfeljebb 60 percre - félbeszakíthatja, vagy szünetet rendelhet el.
b) Az indokolatlanul hosszúra nyúlt vita lezárását indítványozza.
c) A hozzászólások időtartamának korlátozását indítványozza.
d) Tárgyalási szünetet rendel el legfeljebb hatvan percre.
e) A tanácskozás folytatását akadályozó nem várt rendkívüli körülmény, így különösen áramszünet, rosszullét, baleset, természeti katasztrófa bekövetkezésekor, vagy túl hosszúra nyúlt ülés miatt az ülést meghatározott időre félbeszakítja; ez esetben az ülés folytatásáról három napon belül, a képviselők értesítésével, gondoskodnia kell.
35. § (1) A képviselő-testület nyilvános ülésén azok, akik tanácskozási joggal nem rendelkeznek, a hallgatóság és a meghívott vendégek, a számukra kijelölt helyen foglalnak helyet.
(2) A hallgatóként megjelent személy köteles tiszteletben tartani az ülés rendjét, méltóságát, magatartásával azt nem zavarhatja. Jelentkezését követően akkor szólhat hozzá legfeljebb öt percben, ha arra a polgármester, levezető elnök engedélyt ad.
(3) A tanácskozás rendjének, méltóságának megzavarása esetén a polgármester, levezető elnök rendreutasítja a hallgatóként résztvevő rendzavarót, ismétlődő rendzavarása esetén pedig a tanácskozóterem elhagyására kötelezi, szükség esetén karhatalom igénybevételével.
36. § A levezető elnöknek a rendfenntartás érdekében tett intézkedése ellen felszólalni nem lehet.
Együttműködés a lakossággal, lakossági fórum
37. § (1) A képviselő-testület a rendelkezésére álló szellemi és anyagi eszközökkel támogatja a lakosság olyan öntevékeny szervezetét, önszerveződő közösségét és ezek összefogását, melynek célja az önkormányzati feladatok, helyi közügyek megtárgyalása, az életminőség, a közérzet, a szolgáltatások javítása, a település fejlesztése, a társadalmi, kulturális élet ápolása.
(2) A lakosság társadalmi szervezetével, önszerveződő közösségével való együttműködés érvényre juttatása érdekében annak képviselője, e rendelet szerint, tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület ülésén.
(3) A lakossággal, annak önszerveződő közösségével való együttműködés célja, rendeltetése:
a) a tervek, fejlesztési koncepciók, programok, akciók ismertetése, egyeztetése
b) a lakosságnak a közügyek intézésébe történő bevonása, a jogalkalmazási tapasztalatok megvitatása.
(4) A képviselő-testület döntése alapján vagy saját hatáskörében a polgármester lakossági fórumot hív össze a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, a helyi közügyek megvitatására, önkormányzati döntések előkészítésének, végrehajtásának megbeszélésére, valamint az ezekről történő tájékoztatás elősegítésére. A lakossági fórum nem minősül képviselő-testületi ülésnek.
(5) A lakossági fórum helyéről, idejéről és a megvitatásra kerülő témákról, annak megtartása előtt legalább 15 nappal, hirdetményt kell közzétenni az önkormányzat hirdetőtábláján és honlapján. A hirdetményt meg kell küldeni azoknak a személyeknek és szervezeteknek, akik egyébként a képviselő-testület ülésére szóló meghívót is megkapják.
(6) A lakossági fórumot a polgármester, távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester, vezeti. Lebonyolítására a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni.
(7) A lakossági fórumról annak lényegét rögzítő jegyzőkönyv készül, melynek vezetéséről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyvet a polgármester, a levezető elnök és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyvet az önkormányzat irattárában kell elhelyezni.
(8) A lakossági fórumon elhangzottakról, az ott született állásfoglalásokról és felmerült véleményekről a polgármester szóban - szükség szerint írásban - tájékoztatja a képviselő-testületet annak következő soros ülésén.
Záró rendelkezések
38. § (1) Jelen rendelet 2019. szeptember 25-én 16 óra 45 perckor lép hatályba.
(2) Jelen rendelet hatályba lépésével együtt hatályát veszti Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2014. (X.21.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet
1. Tájékoztatás az előzetes hatásvizsgálat eredményéről
1.1. a tervezett önkormányzati rendelet valamennyi jelentősnek ítélt hatása, így különösen
1.1.1. társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
1.1.2. környezeti és egészségi következményei:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
1.1.3. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
1.2. az önkormányzati rendelet megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
1.3. a jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Kelt: ………………………….
………………………………………………
az előzetes hatásvizsgálatot végző aláírása
1. Indokolás a rendelet-tervezethez
2.1. Az önkormányzati rendelet megalkotásának
2.1.1. társadalmi oka és célja:
2.1.2. gazdasági oka és célja:
2.1.3. szakmai oka és célja:
2.2. A jogi szabályozás várható hatása:
2.3. A javasolt szabályozás és az európai uniós jogból eredő kötelezettségek összhangja:
2.4. A javasolt szabályozás esetében a Jat. 20. § -ában nevesített eljárás lefolytatása kötelező-e? igen/nem*
2.5. Amennyiben igen, az előzetes bejelentési eljárás befejeződött-e?
Kelt:
………………………………………….
aláírás
Az 1. § (3) bekezdés e) pontja a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. § (8) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. § (9) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § (3) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 21.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
Az 5. § a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. Az 5. § a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (X. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 5/A. §-t a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 6. § (2) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 7. § (2) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 16. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § (2) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § (3) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § (2) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § (9) bekezdés c) pontját a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 15.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte.
A 10. § a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § (1) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 16. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 10. § (4) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 16. § (4) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 16. § (8) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 16. § (10) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.
A 16. § (11) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.
A 16. § (12) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.
A 16/A. §-t a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.
A 17. § (2) bekezdés f) pontja a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 18. § (2) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 16. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A 18. § (5) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 9. §-a iktatta be.
A 18. § (6) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 9. §-a iktatta be.
A 18. § (7) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 9. §-a iktatta be.
A 19. § (2) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.
A 21. § (1) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 11. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 21. § (2) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 17. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 21. § (3) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 21. § (4) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 17. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 21. § (5) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg. A 21. § (5) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 17. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 25. § (1) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 12. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 25. § (2) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 21.) önkormányzati rendelete 3. §-a hatályon kívül helyezte. A 25. § (2) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 12. § (2) bekezdése iktatta be.
A 25. § (3) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 21.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be. A 25. § (3) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte.
A 25. § (4) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 21.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be. A 25. § (4) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte.
A 26. § a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 14. alcím címe a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 27. § a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 28. § a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 29. § a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 15.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 30. § (2) bekezdés d) pontját a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 31. § (1) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 15.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 31. § (4) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 13. §-a iktatta be.
A 32. § (1) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 14. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 32. § (2) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 14. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 32. § (3) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 14. § (2) bekezdése iktatta be.
A 32. § (4) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 14. § (2) bekezdése iktatta be.
A 32. § (5) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 14. § (2) bekezdése iktatta be.
A 32. § (6) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 14. § (2) bekezdése iktatta be.
A 32. § (7) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 14. § (2) bekezdése iktatta be.
A 32. § (8) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 14. § (2) bekezdése iktatta be.
A 32. § (9) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 14. § (2) bekezdése iktatta be.
A 32. § (10) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 14. § (2) bekezdése iktatta be.
A 2. melléklet a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 9. § - 1. mellékletével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet 1. függelék a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.