Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2019 (XI.28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2025. 11. 01Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2019 (XI.28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról
Nagyrábé Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésébe foglalt eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013.(II.14.) önkormányzati rendelet 2. mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzati hivatalos megnevezése: Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).
(2) Az önkormányzat székhelye: 4173 Nagyrábé, Kossuth Lajos út 5.
(3) Az önkormányzat adószáma: 15728726-2-09
(4) Az önkormányzat hivatalos internetes oldala: www.nagyrabe.hu
(5) Az önkormányzat elektronikus levelezési címe: hivatal@nagyrabe.hu
(6) Az önkormányzat illetékességi területe: Nagyrábé Nagyközség közigazgatási területe
2. § (1) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati jogokat a település lakossága a megválasztott képviselőkből álló Képviselő-testület útján gyakorolja.
(2) A Képviselő-testület törvényes képviselője a polgármester, aki a képviseleti jog esetenkénti átadásával az alpolgármestert megbízhatja.
(3) Az önkormányzat hivatalos jelképei a település címere, zászlója és pecsétje. Azok leírását és használatának rendjét külön önkormányzati rendelet tartalmazza.
3. § (1) Az önkormányzat kötelező feladat- és hatáskörét jogszabályok állapítják meg.
(2) Az önkormányzat a képviselő-testület döntése alapján önként vállalhatja minden olyan helyi közügy megoldását, mely nem tartozik más szerv kizárólagos hatáskörébe.
(3) Az önként vállalt feladat megoldása nem veszélyeztetheti a törvény által kötelezően előírt önkormányzati feladat ellátását.
A Képviselő-testület
1. A képviselő-testület szervezeti felépítése
4. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma 7 fő, egy főállású polgármester és 6 települési képviselő.
(2) A képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.
(3) A képviselő-testület tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(4) A képviselő-testület szervei:
a) Polgármester,
b) Ügyrendi Bizottság,
2.A képviselő
5. § (1) A képviselő az Mötv.-ben biztosított jogok gyakorlásával, kötelezettségek teljesítésével végzi tevékenységét.
(2) Az önkormányzati képviselő az Mötv. rendelkezésein túl:
a) köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre,
3.Kérdés, interpelláció
6. § Kérdés, interpelláció:
4.A képviselő-testület működésének általános szabályai
7. § (1) A képviselő-testület alakuló, soros, és rendkívüli ülést tart. Az alakuló ülés meghívóját és a javasolt napirendi pontokat – a Mötv. szabályainak megfelelően- a polgármester állítja össze. Az alakuló ülésre előterjesztett napirendi pontok esetében a – Mötv.-ben meghatározott előterjesztések, határozati javaslatok és rendelet-terveztek kivételével- az előterjesztések formai követelményeire vonatkozó előírás mellőzhető.
(2)1 A képviselő-testület soros ülését minden hónap negyedik szerdáján 15 óra 30 perctől tartja.
(3) A képviselő-testület június- augusztus hónapban nem tart soros ülést.
(4) A képviselő-testület minden évben előre meghatározott időpontban közmeghallgatást tart.
(5) A képviselő-testület munkáját éves ülésterv alapján végzi, melyet a tárgyévet megelőző év decemberi soros ülésén fogad el.
(6) Az ülésterv tartalmazza az ülések tervezett:
a) helyét, időpontját,
8. § (1)2 A képviselő-testület ülését 15 napon belül össze kell hívni a képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének indítványára.
(2) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti.
(2a)3 A polgármesteri és alpolgármesteri tisztségének egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze és vezeti.
(3) A jegyző feladata a meghívó kiküldése és az ülés tárgyalási anyagának összeállítása.
(4) A meghívót és az írásbeli előterjesztéseket a jegyző az ülés időpontját megelőzően 5 nappal köteles megküldeni az érintettek részére elektronikusan vagy papír alapon.
(5) A képviselő-testület különösen indokolt esetben rendkívüli ülést tart. Rendkívüli ülésre a képviselő-testület rövid úton (telefonon, faxon, e-mail útján) is összehívható.
(6) Különösen indokolt eset, ha azt jogvesztő határidő bekövetkezte, más szerv megkeresése, vagy pályázati eljárásban előre nem tervezhető döntés határidőben történő meghozatala indokolja, és a döntés más időpontban nem pótolható.
(7) A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a meghívó egy példányának az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, valamint az önkormányzati portálon való közzététellel -az ülés előtt 5 nappal-tájékoztatja a jegyző a lakosságot.
9. § (1) Az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt:
5.Előterjesztések
10. § (1) Az előterjesztéssel érintett kérdésben a képviselő-testület döntése szükséges.
(2) A képviselő-testület ülésére előterjesztést tehet:
11. § A lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról a polgármester a határidő lejártát követő testületi ülésen ad jelentést a képviselő- testület részére.
6.Sürgősségi indítvány
12. § (1) Sürgősségi indítványt a polgármester, a bizottság tagjai, bármelyik képviselő írásban terjeszthet elő.
(2) A sürgősség azt jelenti, hogy az indítványt a képviselő-testület első napirendként tárgyalja. A sürgősségi indítványt a sürgősség tényének indokolásával legkésőbb az ülés napján 8 óráig írásban lehet benyújtani a polgármesternél.
(3) A polgármester ismerteti az indítványt, majd lehetőséget ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid megalapozására. A sürgősségről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.
7.Az ülés rendje
13. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános.
(2) Zárt ülés elrendelésére az Mötv. 46. § (2) bekezdése az irányadó.
(3) A képviselő-testület zárt ülést rendelhet el bármely képviselő-testületi tag javaslatára, minősített többségi szavazattal, a vagyonával való rendelkezés és az általa kiírt pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.
(4) A képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontja alapján zárt ülést tart, ha az érintett zárt ülés tartását kéri, és az erre vonatkozó kérést legkésőbb a képviselő-testületi ülésen előterjeszti. Választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és állásfoglást igénylő személyi ügy tárgyalása esetén az értinett meghívása kötelező.
(5) Zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, meghívása esetén a Hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.
14. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti.
(2) A polgármester akadályoztatása esetén az ülést az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti a polgármesterre vonatkozó szabályok szerint.
(3) Az ülés menete:
15. § (1) Az ülés vezetője felel a képviselő-testületi ülés rendének biztosításáért.
(2) Az ülésen tanácskozási joggal részt vevők az ülésen a hozzászólási szándékukat kézfelemeléssel jelzik.
(3) A tanácskozási joggal rendelkezők részére a hozzászólási jogot az ülés vezetője adja meg, egy időben csak egy személy rendelkezik hozzászólási joggal.
(4) Azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a polgármester haladéktalanul felszólítja, hogy térjen a tárgyra. A polgármester a második felszólítás után megvonja a szót a felszólalótól.
(5) A polgármesternek a rend fenntartása érdekében tett intézkedése ellen vitának, felszólalásnak, visszautasításnak helye nincs.
16. § (1) A képviselő-testület az előterjesztett napirendi javaslatról nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(2) A két ülés közötti legfontosabb eseményekről, megtett intézkedésekről szóló tájékoztatást, valamint a lejárt idejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentést a testület elfogadja.
(3) Amennyiben a testület nem ért egyet valamelyik intézkedéssel, döntését határozatba foglalja.
8.A vita és a döntéshozatal
17. § (1) A napirendi pont tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek megtételére az előterjesztő, vagy az általa kijelölt személy jogosult.
(2) A bizottság által megtárgyalt előterjesztésekre vonatkozóan véleményt, javaslatot a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a bizottság elnöke által kijelölt képviselő tag ismerteti.
(3) A napirenddel kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek.
(4) A kérdések elhangzása és az előterjesztő válaszadása után a képviselő-testület tagjai, majd a tanácskozási joggal meghívottak hozzászólása következik.
(5) A polgármester a hozzászólás lehetőségét a jelentkezés sorrendjében adja meg.
(6) A vitát a polgármester vezeti és zárja le.
(7) A vita lezárása után az előadó reagálhat a hozzászólásokra.
(8) A jegyző köteles jelezni a testületnek, a bizottságoknak és a polgármesternek, ha döntésüknél jogszabálysértést észlel.
(9) A polgármester a vita összefoglalása, lezárása után először -ha van – a vita során elhangzott módosító indítványokat és határozati javaslatokat teszi fel szavazásra. Ezt követően dönt a képviselő-testület az egységes szerkezetű határozati javaslatok, rendelet-tervezetek elfogadásáról.
(10) A polgármester megállapítja a szavazás eredményét, és kihirdeti a döntést.
18. § (1) A képviselő-testület határozatképes, ha az ülésen a képviselők több, mint fele jelen van. Ha a képviselő-testület nem határozatképes, vagy határozatképtelenné válik, a polgármester kísérletet tesz a határozatképesség helyreállítására.
(2) Amennyiben a képviselő-testület határozatképessége nem állítható helyre, a polgármester az ülést berekeszti. Az ülés berekesztése esetén a képviselő-testületi ülést a polgármester 8 napon belül köteles az eredeti napirenddel illetve a határozatképtelenség miatt nem tárgyalt napirendi pontokkal újra összehívni.
(3) A képviselő-testület határozatait általában egyszerű szótöbbséggel, a jelenlévő képviselők több, mint felének igen szavazatával hozza. Ha a szükséges számú igen szavazat nincs meg, a határozati javaslatot a képviselő-testület nem fogadta el, ezt elutasító határozatba kell foglalni.
(4) A döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. Aki ezen kötelezettségének nem tesz eleget, az 5. § (4) bekezdése szerint kell eljárni.
(5) A minősített többségű döntéshez a megválasztott képviselők több, mint felének -4- igen szavazata szükséges.
(6) A minősített többséggel dönt az Mötv-ben meghatározottakon túl:
19. § (1) A képviselő-testület döntéseit általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
(2) Név szerinti szavazást kell tartani a polgármester, vagy a képviselők ¼-e indítványára.
(3) Név szerinti szavazás esetén a jegyző felolvassa a névsort, a képviselő „igen”-nel, vagy „nem”-mel szavaz.
(4) A képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben titkos szavazást tarthat, és bármely képviselő javaslatára titkos szavazást rendelhet el a rendelet 10. § (2)-(3) bekezdésében foglalt ügyben, egyszerű többséggel. A szavazás elrendeléséről és a szavazás eredményeként létrejött döntésről a képviselő-testület határozatot hoz.
(5) A titkos szavazás szavazólapon, külön helyiségben, vagy szavazófülkében, urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza a szavazás helyét, idejét, a titkos szavazást lebonyolító bizottság tagjainak nevét, aláírását, a szavazás tárgyát, eredményét.
(6) A titkos szavazás előkészítése és lebonyolítása az Ügyrendi Bizottság feladata. A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti.
20. § A képviselő-testület hatáskörébe tartozó választást, kinevezést, megbízást megelőző kiválasztási eljárás során a pályázatokat az Ügyrendi Bizottság véleményezi.
9.A képviselő-testület döntései
21. § (1) A képviselő-testület feladat- és hatáskörében, önkormányzati hatósági jogkörében határozatot hoz, valamint az Alaptörvényben kapott felhatalmazás alapján törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.
(2)5
(3)6
(4) Az önkormányzati határozatokról és rendeletekről a jegyző nyilvántartást vezet.
22. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
10.Jegyzőkönyv
23. § (1)7 A képviselő-testület üléséről az Mötv.-ben meghatározott tartalommal, gyorsírásos feljegyzés alapján jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyző gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről, annak az ülést követő 15 napon belül a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal vezetője részére történő megküldéséről, továbbá a döntések végrehajtásában érintettek értesítéséről.
(2) Bármelyik képviselő kérésére hozzászólását szó szerint kell a jegyzőkönyvben rögzíteni.
(3) A jegyzőkönyv mellékletei:
11.A képviselő-testület bizottsága
24. § (1) A képviselő-testület állandó – és meghatározott időre vagy feladat ellátására- ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság feladatkörét létrehozásakor a képviselő-testület határozza meg. Az ideiglenes bizottság feladata teljesítésével megszűnik.
(2) A bizottságok feladatkörében előkészíti a képviselő-testület döntéseit, szervezik és ellenőrzik a döntések végrehajtását.
(3) A képviselő-testület feladatának eredményesebb ellátása érdekében az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
25. § (1) A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik. A bizottságot össze kell hívni a polgármester indítványára is.
(2) A bizottság ülése nyilvános. A zárt ülésre a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(3) A bizottság ülését a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az általa megbízott bizottsági tag vezeti.
(4) A bizottság a feladatkörébe tartozó ügyet bármely képviselő javaslatára köteles a következő ülésen megtárgyalni.
(5) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, melyet a bizottság elnöke és a bizottság egy tagja ír alá. Tartalmi követelményei megegyeznek a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv tartalmi követelményeivel.
(6)8 A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet a jegyző az ülést követő 15 napon belül a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal vezetője részére megküldi, gondoskodik az iratanyag szabályszerű kezeléséről.
(7) A polgármester felfüggesztheti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület döntésével, vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésén határoz.
(8) A bizottsági döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A bizottsági tag a személyes érintettségét köteles bejelenteni. A kizárásról a bizottság minősített többséggel dönt.
(9) A bizottság konkrét témakörben szakértőt is igénybe vehet.
12.A Polgármester
26. § (1) A polgármester megbízását főállásban látja el.
(2) A polgármester tagja a képviselő-testületnek, a képviselő-testület határozatképessége, döntéshozatala szempontjából képviselőnek tekintendő.
(3) A polgármester illetményét és egyéb juttatásait a törvények által szabályozott keretek között a képviselő-testület állapítja meg.
(4) A polgármester feladatait az Mötv. 67. §-a, valamint ágazati jogszabályok határozzák meg.
(5) A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatásköröket a rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(6) A polgármester minden héten fogadóórát tart az önkormányzat polgármesteri irodájában. A fogadóóra időpontját a 3. függelék tartalmazza.
27. § (1) A polgármester az Mötv. 68. § (2) bekezdése alapján -a képviselő-testület határozatképtelensége vagy a határozathozatal hiánya miatt- ha két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható hatáskörök kivételével valamennyi ügyben döntést hozhat.
(2) Döntéséről a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni köteles.
(3) A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerült, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyben:
13.Alpolgármester
28. § (1) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban tölti be tisztségét. Tiszteletdíját és költségtérítésének mértékét az Mötv. 80. § (2)-(3) bekezdésében meghatározott szabályok alapján a képviselő-testület határozatban állapítja meg.
(2) Az alpolgármester a polgármestert hosszabb távolléte estén helyettesíti minden olyan ügyben, amellyel a polgármester megbízza. Tanácskozási joggal vehet részt a képviselő-testület bizottságainak ülésén.
14.A jegyző
29. § (1) A jegyző vezeti és képviseli a Hivatalt, megszervezi annak munkáját, felelős a hivatal működésének jogszerűségéért. A jegyző feladatait az Mötv. 81. § (3) bekezdése határozza meg. Ezen túlmenően:
15.Közös önkormányzati hivatal
30. § (1) A képviselő-testület a Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján közös önkormányzati hivatalt hoz lére az önkormányzat működésével, valamint a közigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Nagyrábéi Közös Önkormányzati Hivatal néven. A Hivatal, mint költségvetési szerv működésének személyi és tárgyi feltételeit a fenntartó önkormányzatok éves költségvetésük útján biztosítják.
(2) A Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése határozza meg. A Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza. A Hivatal ügyfélfogadási idejét és a pénztári órákat a 4. függelék tartalmazza.
16.Lakossági fórumok
31. § (1)9 A képviselő-testület közmeghallgatást tart a rendelet 7. § (4) bekezdésében meghatározottak szerint.
(2) A közmeghallgatás helyéről és idejéről a lakosságot legalább az ülés előtt 10 nappal tájékoztatni kell.
(3)10 A lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, véleményének kikérése, a fontosabb döntések előkészítésében történő bevonása érdekében szükség szerint lakossági fórum hívható össze.
(4)11 A lakossági fórum szükségességéről, előkészítéséről, lebonyolításáról a képviselő-testület dönt. A fórum helyéről és idejéről a lakosságot a helyben szokásos módon értesíteni kell.
17.Az önkormányzat kapcsolatrendszere
32. § (1) Az önkormányzat és szervei feladataik ellátásában, a döntések előkészítésében, a hozott határozatok végrehajtásában és a végrehajtás ellenőrzésében együttműködik a nem önkormányzati szervekkel.
(2) Az együttműködési megállapodásokat az önkormányzat nevében a képviselő-testület döntése alapján a polgármester jogosult megkötni.
(3) A polgármester az együttműködési megállapodásokról, szerződésekről és azok megvalósulásáról a képviselő-testületet rendszeresen tájékoztatja.
33. § (1) Az Önkormányzat feladatainak ellátása és hatásköreinek gyakorlása során – a kölcsönös érdekek alapján – együttműködik Nagyrábé Nagyközség Roma Nemzetiségi Önkormányzatával .
(2) A Hivatal a Nemzetiségi Önkormányzat részére a testületi működösének feltételeit az alábbiak szerint biztosítja:
18.Az önkormányzat gazdasági alapjai
34. § (1) A képviselő-testület éves költségvetését önkormányzati rendelettel állapítja meg.
(2) A költségvetés tárgyalására, illetve az ezzel kapcsolatos rendelet megalkotására kétfordulós eljárásban kerül sor.
Záró és hatályba léptető rendelkezések
35. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon hatályba.
(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013. (II.14.) önkormányzati rendelete.
2. melléklet
3. melléklet
I. Polgármesterre átruházott hatáskörök
4. melléklet
11. Javaslatot dolgoz ki az önkormányzat gazdasági programjához.
12. Áttekinti és véleményezi a belső ellenőrzési tervet, a belső ellenőrzésekről szóló jelentéseket.
13. Vizsgálja a hitelfelvétel okait, gazdasági megalapozottságát.
14. Javaslatot tesz önkormányzati intézmény alapítására, átszervezésére, illetve megszüntetésére.
15. Javaslatot tesz a polgármester illetményének, alpolgármester tiszteletdíjának megállapítására, bérfejlesztésre.
16. Véleményezi a feladatkörét érintő rendelet-tervezeteket és előterjesztéseket.
II. Népjóléti Bizottság
III. Ügyrendi Bizottság
A 7. § (2) bekezdése a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 26.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § (1) bekezdése a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 8. § (2a) bekezdését a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.
A 9. § (2) bekezdése a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 21. § (2) bekezdését a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-a hatályon kívül helyezte.
A 21. § (3) bekezdését a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-a hatályon kívül helyezte.
A 23. § (1) bekezdése a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 25. § (6) bekezdése a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 31. § (1) bekezdése a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 31. § (3) bekezdését a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be.
A 31. § (4) bekezdését a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be.
Az 1. melléklet a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XI. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 26.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.