Ladánybene Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2019. (XI. 20.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2020. 09. 26- 2024. 06. 21

Ladánybene Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2019. (XI. 20.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

2020.09.26.

Ladánybene Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42- §. 2. pontjában, 53. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva, Ladánybene Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2011. (V. 26.) önkormányzati rendeletének 29. § (1) bekezdése alapján – az Ügyrendi, Vagyon-nyilatkozattételi, Összeférhetetlenségi és Településfejlesztési Bizottság véleményének kikérésével – a Szervezeti és Működési Szabályzatával kapcsolatban a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzat

1. § (1) Az önkormányzat megnevezése: Ladánybene Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat), székhelye és címe: 6045 Ladánybene, Fő utca 66. 1

(2) Az önkormányzat illetékességi területe: Ladánybene Község közigazgatási területe, beleérte a kül- és belterületeket egyaránt.

(3) A képviselő-testület Kunbaracs Község Önkormányzat Képviselő-testületével közös önkormányzati hivatalt tart fenn Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.

2. § (1) Az Önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.

(2) Az Önkormányzat kitüntetései: Ladánybene Községért Emlékérem, Ladánybene Község Díszpolgára.

(3) Ladánybene Község ünnepe: július 31, amely a település önállóvá válásának napja. A helyi ünnephez tartozó rendezvény: „Falunap”.

(4) Az önkormányzat hivatalos kapcsolatot tart fenn a Romániai Szentábrahám, valamint a Németországi Nebelsütz településekkel.

3. § 1. Az Önkormányzat önként vállat feladatai:

1. tanyagondnoki szolgálat működtetése,

2. mezőőri szolgálat működtetése,

3. integrált közösségi és szolgáltató tér működtetése.

4. Az önkormányzat által ellátott feladatok államháztartási kormányzati funkció szerinti besorolása felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

5. A képviselő-testület által egyéb önkormányzati rendeleteiben meghatározott hatáskörök listáját a 2. melléklet tartalmazza.

2. A képviselő-testület működése

4. § (1) A képviselő-testület tagjainak a száma: 6 fő és a polgármester.

(2) A képviselő-testület évente legalább 10 alkalommal ülésezik saját, előre megállapított munkaterve alapján.

(3) A képviselő-testület üléseit a Községháza Tanácstermében tartja.

(4) A képviselő-testületi ülés meghívóját, és az írásos előterjesztéseket írásban úgy kell megküldeni, hogy azt az ülést megelőző 5. napig a képviselő-testület tagjai és a meghívottak kézhez kapják.

(5) A meghívónak tartalmaznia kell Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 44. §-ában szabályozottakon túl a napirendi pontok előterjesztőit is.

(6) A képviselő-testületi ülések időpontjáról és napirendjéről a meghívónak a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján történő elhelyezésével, az önkormányzat honlapján – www. ladanybene.hu – történő megjelenésével tájékoztatni kell a lakosságot is.

5. § (1) A polgármester képviselő-testület rendkívüli ülését a munkatervtől eltérő időpontban és helyen is összehívhatja.

(2) Sürgős halasztást nem tűrő esetben az ülést megelőzően egy nappal is kiküldhető a meghívó. Amennyiben az idő rövidsége miatt írásos meghívót küldeni nem lehet, a képviselő-testület tagjait személyesen történő értesítéssel kell tájékoztatni az ülés helyéről, idejéről, a napirendről, a sürgősség okát azonban feltétlenül közölni kell.

(3) A képviselő-testületi ülésre meg kell hívni:

1. a napirend tárgya szerint illetékes köztisztviselőket,

2. azoknak a bizottságoknak a nem képviselő tagjait, amely bizottságokat a napirend érint,

3. napirendi pontok előadóit,

4. a közös önkormányzati hivatalt érintő kérdésekben Kunbaracs Község polgármesterét.

3. A képviselő-testület ülése

6. § (1) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv. A munkaterv tervezetét – előzetes egyeztetések alapján – a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé jóváhagyásra.

(2) A munkatervben szereplő napirendekre javaslatot tehetnek az önkormányzat által fenntartott intézmények vezetői, a képviselők, a bizottságok.

7. § 1. A munkatervnek tartalmaznia kell:

1. az előző munkatervi időszak főbb feladatai végrehajtásának értékelését,

2. az ülések várható időpontját,

3. a közmeghallgatás időpontját,

4. a napirendek címét, előadóját, a 9. § (5) bekezdésében meghatározott sorrendben,

5. az előkészítésért felelős nevét.

6. A következő évi munkaterv elfogadásáról a polgármester javaslatára a képviselő-testület minden év utolsó ülésén határoz.

8. § (1) Az ülést a polgármesteri, és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ügyrendi feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottság elnöke (a továbbiakban: levezető elnök) hívja össze, és vezeti le.

(2) A polgármester akadályoztatásának minősül az is, amennyiben az Mötv. 49. § (1) bekezdésében szabályozott személyes érintettség merül fel vele szemben.

9. § (1) A levezető elnök a testületi ülés vezetése során:

1. megállapítja, hogy a képviselő-testület ülését a Szervezeti és Működési Szabályzatban (továbbiakban: SZMSZ) szabályai szerint hívták össze,

2. megállapítja, és folyamatosan vizsgálja az ülés határozatképességét, számba veszi az igazoltan, illetve az igazolatlanul távollevőket,

3. figyelemmel kíséri az Mötv. 49. § (1) bekezdésében szabályozott személyes érintettséget,

4. tájékoztatást ad a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról és a két ülés között történt legfontosabb eseményekről,

5. előterjeszti az ülés napirendjét,

6. az ülést megnyitja, szünetet rendel el, berekeszti azt,

7. megadja a szót, illetve megtagadja azt,

8. megvonja a szót, a tárgyra térésre szólít fel,

9. megadja a szót ügyrendi kérdésben, illetve megtagadja azt,

10. javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,

11. javaslattétel a napirendek összevont tárgyalására.

(2) A levezető elnök vitavezetési feladatai:

1. napirendi pontonként megnyitja, vezeti és berekeszti a vitát,

2. szavazást rendel el,

3. megállapítja a szavazás eredményét,

4. kimondja a határozatot.

(3) A levezető elnök az ülés rendjének biztosítása érdekében:

1. figyelmezteti a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő megfogalmazást használ,

2. rendre utasítja azt, aki képviselőhöz méltatlan magatartást tanúsít,

3. a rendre utasított felszólalótól megvonja a szót, és szükség esetén javaslatot tesz a vitából való kizárásra, amely javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz,

4. rendre utasítja, illetve a terem elhagyására kötelezheti a rendzavarást tanúsító – nem képviselő jelenlévő(ket).

(4) A képviselő-testület a napirend kérdésében vita nélkül határoz. A napirend elfogadása után az előterjesztő az elfogadott napirendi ponthoz kötve van. A napirend megváltoztatására csak a képviselő-testület döntése alapján van lehetőség.

(5) A napirend keretében tárgyalásra kerülő előterjesztések sorrendje:

1. közérdekű bejelentések,

2. lejárt határidejű határozatok,

3. rendelet-tervezetek,

4. normatív határozati javaslatok,

5. határozati javaslatok,

6. beszámolók

7. tájékoztatók,

8. bejelentések.

(6) A képviselő-testület a levezető elnök javaslatára az ülés napirendjét a napirendi pontokhoz meghívottakra tekintettel az (5) bekezdésben szereplő sorrendtől eltérően is meghatározhatja.

(7) Az írásbeli bejelentést az ülés megkezdésének kezdetéig a levezető elnöknél kell benyújtani.

10. § (1) A képviselő-testület tagjai, a bizottságok és a jegyző javasolhatják a képviselő-testületnek az előterjesztés sürgős tárgyalását.

(2) A sürgőségi javaslatot – a sürgősség tényének indokolásával és az anyag becsatolásával – írásban az ülés előtt legalább 24 órával a polgármesterhez kell benyújtani.

(3) A sürgősségi ok elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül határoz. Elfogadása esetén a javaslatot a képviselő-testület a napirendjére tűzi.

11. § (1) Előterjesztésnek minősül a rendelet-tervezet, normatív határozat-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató. A képviselő-testületi előterjesztések és a testületi ülés előkészítésének részletes szakmai követelményeit a vonatkozó szabályzat tartalmazza.

(2) Az előterjesztés írásban készülhet.

12. § (1) Az előterjesztés főbb elemei:

1. az előterjesztés címe, tárgya, ismertetni kell az előzményeket ezen belül különösen a hozott határozatokat, a tárgykört szabályozó jogszabályokat, az előkészítésben résztvevők nevét, véleményét, mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, döntési alternatívákat, melyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést alátámasztják,

2. határozati javaslat és annak tárgya, amely egyértelműen tartalmazza a döntés tartalmát, a végrehajtásért felelősök megnevezésével és a határidők megjelölésével.

(2) Az egyes napirendi pontok tárgyalását megelőzően az előterjesztő, vagy az előterjesztés készítője az általa elkészített anyagot szóban kiegészítheti.

(3) A kiegészítés után az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előterjesztő, vagy az előterjesztés készítője köteles választ adni még a vita előtt.

(4) A képviselő-testület ülésén a napirenddel kapcsolatban a tanácskozási joggal rendelkezőkön túl felszólalhat az, akinek a levezető elnök szót ad.

13. § (1) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. Egyazon napirendi pontnak a vitája kapcsán a képviselő legfeljebb két alkalommal kérhet szót.

(2) A képviselő részére a harmadik felszólalás engedélyezéséről a képviselő-testült vita nélkül határoz.

(3) A elszólalások időtartama legfeljebb 5 perc. Az idő túllépése miatt a levezető elnök megvonhatja a szót.

(4) Bármikor szót kérhet:

1. az előterjesztő,

2. az, aki a személyét érintő hozzászólásokra kíván reagálni,

3. a jegyző, ha a törvényességi észrevételi jelzést kíván tenni az Mötv. 81. § (1) bekezdés e) pontja alapján.

(5) A napirend tárgy szerinti bizottság elnöke közvetlenül a határozathozatal előtt felszólalhat, ajánlást nyújthat be a képviselő-testületnek.

14. § (1) A vita lezárására a testület bármely tagja tehet javaslatot, melyről a testület vita nélkül határoz.

(2) Az érdemi vitát követően a napirend előterjesztője, vagy az előterjesztés készítője válaszol a kérdésekre és a hozzászólásokra. A válasz után a levezető elnök az elhangzottakat összefoglalja.

15. § (1) Kérdés: az önkormányzat hatáskörébe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés vagy érdeklődés.

(2) A kérdésre a képviselő-testület ülésén köteles választ adni a megkérdezett.

16. § (1) Ha az interpelláció írásbeli benyújtására a képviselő-testület soron következő ülését megelőzően legalább 8 nappal sor került, úgy arra az ülésen kell érdemi választ adni.

(2) Az interpelláció tárgyának kivizsgálásába az interpelláló képviselőt kérésére be kell vonni.

(3) A képviselő-testület részletesebb kivizsgálást is elrendelhet, ezzel megbízhatja bizottságát. A megbízásról a testület vita nélkül határoz.

(4) A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló képviselő nyilatkozik, amennyiben nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a testület vita nélkül határoz.

17. § (1) A nyílt testületi ülésről 2 példányban készül jegyzőkönyv:

1. az eredeti példányt a jegyző kezeli, évente kötetbe kell kötni és a közös önkormányzati hivatalban kell elhelyezni,

2. a második példányt a kormányhivatalnak kell megküldeni.

(2) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvekhez csatolni kell a meghívót, az előterjesztéseket és a mellékleteket, az elfogadott rendeleteket, a jelenléti ívet, az esetleges kisebbségi véleményt.

(3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni 2 példányban. Az első példány a páncélszekrénybe kerül, míg a második példányt a kormányhivatalnak kell megküldeni.

(4) A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző, amennyiben az aljegyző is jelen van a képviselő-testület ülésén az aljegyző és 2 jegyzőkönyv hitelesítő írja alá.

4. A képviselő-testület döntései

18. § (1) A képviselő-testület rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

(2) A szavazás megkezdése előtt bármely képviselő javasolhatja a névszerinti szavazást, amelyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(3) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a közös önkormányzati hivataldolgozója felolvassa a testületi tagok nevét ABC sorrendben, akik nevük elhangzása után „igen”-nel, vagy „nem”-mel, „tartózkodom”-mal szavaznak. Ezt követően a levezető elnök a szavazás eredményét kihirdeti.

(4) Az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben a titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül határoz az Mötv. 50. §-ában szabályozottak figyelembe vételével.

(5) Titkos szavazás esetén a szavazás borítékban elhelyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.

(6) A titkos szavazást a képviselő-testület tagjaiból vita nélkül választott 3 tagú szavazatszámláló bizottság bonyolítja le. A bizottság tagjaira a levezető elnök tesz javaslatot.

(7) A titkos szavazást jegyzőkönyvben kell rögzíteni, melynek tartalmaznia kell a szavazás helyét, napját a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, tisztségét, a szavazás során felmerült egyéb körülményeket. A szavazás eredményét a képviselő-testület határozattal fogadja el.

(8) A képviselő-testület minősített többségű döntése szükséges a hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz és a kitüntetések és elismerő címek adományozásához.

19. § (1) A képviselő-testület határozatait külön – külön naptári év elejétől kezdődően – folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint:

a) Ladánybene Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2019. (I. 10.) határozata

b) (A zárójelben feltüntetett dátum a határozatot hozó testületi ülés napját jelöli.)

(2) A határozatokról a jegyző nyilvántartást vezet.

20. § (1) A rendeletek jelölése a kihirdetés során: Ladánybene Község Önkormányzata Képviselő-testületének sorszám/év (hónap, nap) önkormányzati rendelete a {a rendelet címe} – ról/ről. A zárójelben feltüntetett dátum a rendelet kihirdetésének időpontja.

(2) A képviselő-testület által elfogadott rendelet kihirdetése a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel történik.

(3) A rendeletet kihirdetési záradékkal kell ellátni.

(4) A rendeletet meg kell küldeni azon személyeknek, szerveknek, akik, vagy amelyek számára feladatot, vagy hatáskört állapít meg, és a kormányhivatalnak.

(5) A rendeletekről a közös önkormányzati hivatal nyilvántartást vezet.

5. Lakossági fórum

21. § (1) A képviselő-testület a falugyűlésen tájékoztatja a lakosságot:

1. az önkormányzat éves költségvetéséről,

2. az önkormányzat éves és középtávú terveiről,

3. a képviselő-testület munkájáról,

4. a lakosságot érintő kérdésekről.

(2) A falugyűlés megtartásának időpontjáról a képviselő-testület dönt.

(3) Évente legalább egy falugyűlést kell tartani.

(4) A képviselő-testület a falugyűlés előkészítésével, összehívásával és vezetésével a polgármestert bízza meg.

(5) A falugyűlést Ladánybene Község Művelődési Házában kell megtartani.

22. § (1) A falugyűlésen elhangzott javaslatok alapján hozott intézkedésekről a lakosságot a képviselőkön keresztül tájékoztatni kell.

(2) A falugyűlésről a tanácskozás lényegét és a javaslatokat tartalmazó feljegyzést kell készíteni, melynek az elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

6. A települési képviselő

23. § (1) A képviselő kötelezettségei:

1. olyan magatartás tanúsítása, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

2. köteles bejelenteni, ha a képviselő-testület, vagy a bizottság ülésén akadályoztatása miatt nem tud megjelenni,

3. az arra jogosult a képviselő-testület ügyrendi feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottság részére adja át a képviselői jogviszony megszüntetéséről szóló nyilatkozatát az összeférhetetlenség megszüntetése érdekében.

(2) A képviselők munkájukért tiszteltdíjban nem részesülnek.

7. A képviselő-testület bizottságai

24. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére a döntések végrehajtásának szervezésére és ellenőrzésére állandó és ideiglenes bizottságokat hoz létre.

(2) A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:

1. Pénzügyi – és Ellenőrző Bizottság (3 fő),

2. Ügyrendi, Vagyon-nyilatkozattételi, Összeférhetetlenségi és Településfejlesztési Bizottság (5 fő).

(3) A bizottság üléseit a bizottság elnöke írásban hívja össze – akadályoztatása esetén az általa írásban meghatalmazott képviselő – az ülést megelőzően legalább 3 munkanappal.

(4) A bizottság határozatképességére és határozathozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(5) A bizottságok ügyviteli feladatait a közös önkormányzati hivatal látja el.

(6) A bizottság általános feladatai:

1. a képviselő-testület döntéseinek előkészítése,

2. bizottsági ajánlástétel,

3. javaslatot tesz az önkormányzati intézmények létesítésével, átszervezésével, megszüntetésével és az ellátottságával kapcsolatos testületi döntésekhez,

4. javaslatot tesz a képviselő-testület hatáskörébe tartozó és a bizottság feladatkörét érintő személyi kérdésekben,

5. közreműködik a képviselő-testület által elrendelt szakmai és pénzügyi vizsgálatokban.

25. § A Pénzügyi – és Ellenőrző Bizottság:

1. véleményezi a képviselő-testület elé kerülő összes gazdasági tárgyú előterjesztést,

2. vizsgálati témákat jelölhet meg a közös önkormányzati hivatal és az intézmények pénzügyi ellenőrzéséhez,

3. előzetesen megtárgyalja és véleményezi a kiírt gazdasági témájú pályázatokra beérkezett ajánlásokat,

4. elemi kár esetén ellátja a kárbecslő bizottsági feladatokat.

26. § (1) Az Ügyrendi, Vagyon-nyilatkozattételi, Összeférhetetlenségi és Településfejlesztési Bizottság:

1. véleményezi az önkormányzati rendelet-tervezeteket, illetve részt vesz előkészületükben,

2. figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek végrehajtását,

3. véleményezi a sport témájú előterjesztéseket és ügyeket,

4. véleményezi az oktatási, kulturális intézmények szervezeti, strukturális fejlesztésére vonatkozó indítványokat,

5. figyelemmel kíséri a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok ellátását,

6. véleményezi a község egészségügyi, szociális ellátásával kapcsolatos előterjesztéseket,

7. javaslatot tesz Ladánybene Község Díszpolgára kitüntető cím, illetve Ladánybene Községért díj odaítélésre, valamint véleményezi a beérkezett javaslatokat,

8. javaslatot tesz az önkormányzat által közvetlenül támogatott szervezetek által benyújtott támogatási igények elbírálására,

9. véleményezi azokat az előterjesztéseket, melyek az egyházakkal, civil szervezetekkel kapcsolatosak,

10. javaslatot tesz az első lakáshoz jutó fiatal házasok támogatásának megállapítására,

11. programjavaslatot dolgoz ki a település rendezvényeire, különösen Falunap, a Mindenki Karácsonya és a Polgármesteri bál megrendezésére,

12. feltárja és figyelemmel kíséri az önkormányzat által benyújtandó pályázatokat.

(2) A bizottság ellátja a képviselők és a polgármester tekintetében a vagyonnyilatkozat tétellel kapcsolatos feladatokat. A bizottság működésének speciális szabályait a 3. melléklet tartalmazza, amely külön részletezi a vagyonnyilatkozatok nyilvántartási rendjét, a nyilvánosság biztosítását, a nem nyilvános adatok védelmét, valamint a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának részletes rendjét.

(3) A bizottság vizsgálja ki a képviselők esetében benyújtott összeférhetetlenségi, vagy méltatlansági kezdeményezést, valamint a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásával kapcsolatos ügyeket.

27. § (1) A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására, javaslat kidolgozására ideiglenes bizottságot választhat.

(2) Az ideiglenes bizottság feladatát és megbízatásának idejét a képviselő-testület esetenként határozza meg.

(3) Az állandó bizottságok működésére vonatkozó szabályokat e bizottságokra is alkalmazni kell.

8. A polgármester, alpolgármester, a jegyző, aljegyző

28. § (1) A polgármester Ladánybene Község Önkormányzatának vezetője, a Képviselő-testület elnöke. Megbízatását társadalmi megbízatásban látja el. Hatósági tevékenységéért a közszolgálati szabályok szerint felelős.

(2) A polgármester összehangolja a bizottságok működését, elnökeit egyeztető megbeszélésre összehívja

29. § (1) A képviselő-testület egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.

30. § (1) A jegyző előkészíti és ellenőrzi a képviselő-testületi ülés, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket.

(2) Az Mötv. 82. § (3) bekezdésében foglalt esetben a közös önkormányzati hivatal gazdálkodási előadója látja el a jegyzői feladatokat.

9. A közös önkormányzati hivatal

31. § (1) Az 1. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően Kunbaracs Község Önkormányzatával fenntartott közös önkormányzati hivatal

1. székhelye: 6045 Ladánybene, Fő utca 66

2. telephelye: 6043 Kunbaracs, Kölcsey út 1.

(2) A közös önkormányzati hivatal hivatali munkarendje:

1. hétfő – csütörtök 7.30 – 16.00

2. péntek 7.30 – 13.30.

9/A.2 A társulás

31/A. § (1) Az önkormányzat szerve a Ladánybene – Felsőlajos Szennyvízelvezetési Önkormányzati Társulás. Rövidített neve: Ladánybene – Felsőlajos Szennyvíztársulás.

(2) A társulás jogi személy, létrehozásához jogszabály alapján társulási megállapodás szükséges. A társulást a társulási tanács elnöke képviseli. A társulási a társulási megállapodásban foglalt feladatokat látja el az Mötv. 88 – 95. §-ában foglaltak szerint.

10. Záró rendelkezések

32. § (1) E rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Ladánybene Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 5/2011. (V. 26.) önkormányzati rendelete.