Bajna Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete
Bajna Község Önkormányzat képviselő-testületének 5/2019. ( XI.29.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2023. 01. 26Bajna Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete
Bajna Község Önkormányzat képviselő-testületének 5/2019. ( XI.29.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Bajna Község Önkormányzat képviselő - testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, A népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. Törvény 92 §-ának, nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (2) bekezdésének felhatalmazása alapján a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. Az önkormányzat
1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése:BAJNA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
(2) Az önkormányzat székhelye: 2525. Bajna Kossuth L. u. 1. Postacíme: 2525 Bajna Kossuth L. u. 1.
(3) Bajna Község Önkormányzat alapításának dátuma: 1990. 09. 30. Alapításának módja: jogelőd nélküli alakulás
(4) Illetékességi területe: Bajna Község közigazgatási területe.
(5) Az Önkormányzat Hivatalának megnevezése: Bajnai Közös Önkormányzati Hivatal
(6)1 Az önkormányzat képviselő- testületének szervei:
a) polgármester
b) az állandó bizottság
c) a Bajnai Közös Önkormányzati Hivatal
d) a jegyző
e) a társulás.
2. Az önkormányzat jelképei
2. § (1) Az önkormányzat jelképei: A település címere, zászlója. Az önkormányzat a jelképeit és azok használatát az önkormányzati jelképekről szóló rendeletben határozza meg.
3. §
3. Önkormányzati kapcsolatok
AZ ÖNKORMÁNYZAT FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI ÉS AZOK GYAKORLÁSA
4. Az önkormányzat által ellátott feladat- és hatáskörök
4. § (1) Az új közszolgáltatási feladat felvállalásáról a képviselő-testület dönt.
(2) Az új közfeladat, közszolgáltatás önkéntes felvállalását tartalmazó javaslat csak akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célokat és a megvalósításhoz szükséges költségvetési forrásokat, valamint a feladat pénzügyi, tárgyi és személyi feltételeit.
5. § (1) Önként vállalt önkormányzati feladat:
a) egyesületek, non-profit szervezetek támogatása
6. § (1) Bajna Község Önkormányzatának alaptevékenységi besorolás:
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
|
011220 |
Adó-, vám-, és jövedéki igazgatás |
|
013320 |
Köztemető-fenntartás és - működtetés |
|
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
|
016010 |
Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
|
018030 |
Támogatási célú finanszírozási műveletek |
|
021020 |
Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés |
|
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
|
045120 |
Út, autópálya építése |
|
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
|
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
|
064010 |
Közvilágítás |
|
066010 |
Zöldterület-kezelés |
|
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
|
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
|
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
|
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
|
082091 |
Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
|
082092 |
Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
|
084031 |
Civil szervezetek működési támogatása |
|
096010 |
Óvodai intézményi étkeztetés |
|
096020 |
Iskolai intézményi étkeztetés |
|
104051 |
Gyermekvédelmi pénzbeni és természetbeni ellátások |
|
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
|
107060 |
Egyéb szociális természetbeni és pénzbeni ellátások, támogatások |
|
107051 |
Szociális étkeztetés |
|
107052 |
Házi segítségnyújtás |
|
016080 |
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
|
104042 |
Család-és Gyermekjóléti szolgáltatás |
|
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
5. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök átruházása
7. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatásköröket jelen Szervezeti és Működési Szabályzat (továbbiakban: SZMSZ) 1. melléklete tartalmazza.
(2) Az átruházott hatáskörben eljáró, évente egyszer, a képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről.
8. § (1) Az önkormányzat vállalkozói tevékenységet nem végez.
A KÉPVISELŐ TESTÜLET MŰKÖDÉSE
6. A képviselő-testület ülései
9. § (1)2 A képviselő-testület szabályszerűen összehívott üléseken működik, gyakorolja feladat- és hatáskörét. A képviselő-testület évente legalább 6, azaz hat ülést tart.
(2) Az ülések fajtái:
a) alakuló
b) rendes
c) rendkívüli
d) közmeghallgatás
7. A képviselő-testület megalakulása
10. § (1) Az alakuló ülés kötelező napirendi pontjai:
a) a helyi választási bizottság elnöke tájékoztatót ad a választási eredményről;
b) a helyi választási bizottság elnöke a polgármesternek és a képviselőknek átadja a megbízóleveleket;
c) a települési képviselők, majd ezt követően a polgármester esküt tesznek;
d) a polgármester ismerteti a választási programját;
e) az alpolgármester megválasztása;
f) a polgármester illetményének megállapítása
g) a polgármester költségtérítésének megállapítása
h) az alpolgármester tiszteletdíjáénak és költségtérítésének megállapítása.
8. Rendes ülés
11. § (1)3 A képviselő-testület saját munkaterve szerint tart ülést. Az éves munkatervben elfogadott képviselő- testületi ülések kezdési időpontja, lehetőség szerint minden hónap utolsó szerdája, délután 16.30 óra. A képviselő- testület rendes és rendkívüli ülését Bajna Kossuth L.u.1.sz.alatt található, Községházára kell összehívni.
(1) A képviselő-testület rendes és rendkívüli ülését Bajna Kossuth L u. 1. sz. alatt található Községházára kell összehívni. Ha a napirend vagy egyéb körülmény indokolja, máshová is összehívható a képviselő-testületi ülés.
(2) A képviselő-testület közmeghallgatását a Bajna Hősök tere 2-4 sz. alatt található
(3) Közösségi Házba kell összehívni.
9. Rendkívüli ülés
12. § (1) A polgármester rendkívüli képviselő-testületi ülést hívhat össze. A rendkívüli ülés száma nincs meghatározva és minden olyan esetben összehívható, ha soron kívül kell dönteni a képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyben.
(2) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (továbbiakban: mötv.) 44. §-ában foglaltakon kívül ülés összehívására vonatkozó indítványt benyújthat a képviselők több mint a fele. a polgármester az indítvány benyújtásától számított 15 napon belül köteles összehívni a rendkívüli ülést.
(3) Amennyiben a polgármesterhez benyújtott képviselői indítvány időpontot is tartalmaz, a polgármesternek elsősorban ebben az időpontban kell összehívnia a képviselő-testületi ülést. Amennyiben az időpont valami oknál fogva nem megfelelő, akkor arról tájékoztatja az indítványozó képviselőket, új időpont egyidejű megjelölésével. A polgármester által megjelölt új időpont a (2) bekezdésben meghatározottakkal nem lehet ellentétes.
10. A testületi ülés összehívása
13. § (1) A képviselő-testületi ülést a polgármester írásbeli meghívóval hívhatja össze. Kivételes esetben a rendkívüli képviselő-testületi ülés telefonon is összehívható.
(2) A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi- Ellenőrző Bizottság elnöke (továbbiakban együtt: levezető elnök) hívja össze és vezeti a képviselő-testületi ülést.
(3)4
(4) A képviselő-testületi ülésre meg kell hívni:
a) a helyi képviselőket;
b) a jegyzőt,
(5) A képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni a napirend tárgya szerint:
a) azt a személyt, akinek jelenléte a napirend alapos megtárgyalásához szükséges,
b) a napirendi pont szerint illetékes hivatali ügyintézőt.
(6) A tanácskozási joggal meghívottak akadályoztatásuk esetén helyettesük útján is képviseltethetik szervezeteiket.
(7) A képviselő-testület ülését határozatképtelenség esetén az ülés időpontjától számított 15 napon belül ismételten össze kell hívni.
14. § (1) Az ülés meghívóját, valamint az írásos előterjesztéseket a képviselők részére úgy kell kézbesíteni, hogy az érdekeltek lehetőleg az ülés időpontját megelőzően 5 nappal kézhez kapják.
(2) A képviselők és a jegyző részére kiküldött meghívónak minden esetben tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét, kezdési időpontját, a javasolt napirendeket, a napirendek előterjesztőit;
b) mellékletként az írásbeli előterjesztéseket, a rendelet-tervezetek, határozati javaslatok teljes szövegét.
(3) A 13. § (5) bekezdésében felsorolt meghívottak közül az eseti tanácskozási joggal meghívottak részére a meghívón kívül csak az őket érintő előterjesztéseket kell megküldeni.
(4) A képviselő-testületi ülések időpontjáról a lakosságot lehetőleg az ülés előtt legalább 5 nappal a helyben szokásos módon, a Hivatal helyiségében (2525. Bajna Kossuth L u. 1.) elhelyezett meghívó útján kell értesíteni. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét.
11. Munkaterv
15. § (1) A képviselő-testület rendes üléseit éves munkaterv szerint tartja. A munkaterv elkészítéséről a polgármester gondoskodik.
(2) A munkaterv tartalmazza:
a) a képviselő-testület üléseinek tervezett időpontjait és napirendjét,
b) a tervezett napirendi pontok előterjesztőinek nevét, beosztását,
c) az előterjesztés elkészítésének határidejét, ha az előterjesztés elkészítésének határideje rövidebb a 20. § (6) bekezdésében foglaltaknál,
d) a tervezett napirendi pontokhoz meghívandók felsorolását,
e) szükség szerint a beszámolók, jelentések főbb követelményeit,
f) a közmeghallgatás időpontját.
(3) A munkaterv elfogadásáról a polgármester javaslatára a képviselő-testület minden év első ülésén egyszerű szótöbbséggel határoz.
12. Az ülések nyilvánossága
16. § (1) Az ülésen bármely állampolgár szabadon részt vehet és a képviselő-testület – vita lefolytatása nélkül – egyszerű szótöbbséggel meghozott döntése alapján felszólalhat.
(2) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a képviselő-testületi ülés levezető elnöke gondoskodik.
(3) A képviselő-testületi ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében a levezető elnök a következő intézkedéseket teheti, illetve kell megtennie:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ, illetve a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít,
b) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja,
c) tartós rendzavarás, állandó lárma vagy a vita folyamatos rendjét ellehetetlenítő esemény következtében a levezető elnök - ha ismételt figyelmeztetései sem jártak eredménnyel - felfüggesztheti, vagy berekesztheti az ülést.
(4) Az ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjét megzavaró állampolgárt a levezető elnök rendreutasíthatja, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására kötelezheti, vagy kivezettetheti.
(5) A levezető elnök a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, velük vitába szállni nem lehet.
13. Zárt ülés
17. § (1) A zárt ülésen elhangzottakról tájékoztatást, felvilágosítást csak a polgármester, jegyző adhat a személyi adatok védelmére vonatkozó szabályok betartásával.
14. A rendes ülés napirendje
18. § (1) A napirendre a levezető elnök tesz javaslatot, amely alapján a napirendet a képviselő-testület állapítja meg.
(2) A képviselő-testület a napirend kérdésében egyszerű szótöbbséggel szavaz.
(3) A napirendi pontok tárgyalási sorrendjét az alábbiak szerint célszerű meghatározni:
a) tájékoztatók,
b) rendeleti javaslatok,
c) határozati javaslatok,
d) sürgősségi indítvány,
e) interpellációk,
f) kérdések,
g) bejelentések.
(4) A polgármester a (3) bekezdés a) pontjának keretében köteles beszámolni:
a) a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról,
b) az előző ülés óta tett valamennyi intézkedésről, eseményekről.
(6) Bármely képviselő, a polgármester, az alpolgármester, a jegyző a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt. Az indítványt az indítványtevő köteles indokolni.
(7) A levezető elnök javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását is, de javaslatát indokolni köteles. A napirendek összevonásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.
(8) A határozati javaslatot a levezető elnök ismerteti.
15. Az ülés menete
19. § (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok:
a) a képviselő testület határozatképességének megállapítása,
b) a napirend előterjesztése, elfogadtatása, 21. § (3) bekezdés szerinti sürgősségi indítvány tárgyalásáról való döntés,
c) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről,
d) napirendenként:
da) a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása;
db) a vita összefoglalása;
dc) az indítványok szavazásra való feltevése;
dd) határozati javaslatok szavaztatása;
de) rendelet alkotási javaslatok megszavaztatása;
df) a szavazás eredményének megállapítása, számszerűen;
e) a rend fenntartása;
f) ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése;
g) időszerű kérdésekről tájékoztatás;
h) az ülés bezárása.
16. Az előterjesztések rendje
20. § (1) A képviselő-testület ülésén önálló napirendi pontként olyan előterjesztés tárgyalható, amelyet a (3) bekezdésben felsorolt személyek nyújtanak be. Előterjesztésnek minősül a munkatervben és a testületi ülésen javasolt rendelet-, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái:
a) beszámoló valamely feladat elvégzéséről,
b) az önkormányzat feladatkörébe tartozó önálló döntést igénylő rendelet-tervezet, határozati javaslat, amely rendeletalkotásra vagy határozathozatalra irányul,
c) tájékoztató anyagok, amelyek tudomásul vételt igényelnek,
d) önkormányzati hatósági ügyekben tett előterjesztések.
(3) Az (2) bekezdés b) pontja szerint előterjesztésre jogosult:
a) a polgármester;
b) az alpolgármester;
c) bármely települési képviselő
d) jegyző
e) napirendi pontban megjelölt meghívott vendég
(4) A testületi ülésre az előterjesztés írásbeli vagy szóbeli lehet.
(5) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) a tárgyat és a tényállást az előzményekkel és a tárgyban hozott korábbi döntésekkel,
b) a lehetséges döntési alternatívákat és azok jogszabályi alapját, azok mellett vagy ellen szóló érvekkel,
c) az egyes alternatívák indokait,
d) a határozati javaslatokat,
e) szükség szerint a felelős(ök) és a határidő értelemszerű megjelölését.
(6) Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőzően 8 nappal kell a Hivatalhoz eljuttatni, amely gondoskodik arról, hogy a képviselő-testületi ülés meghívójával együtt a 13. § (4) és (5) bekezdésben foglaltak szerint az érintettekhez eljusson.
(7) Halaszthatatlan és egyszerűen eldönthető esetben az írásba foglalt előterjesztést és határozati javaslatot az ülésen is ki lehet osztani.
(8) A munkatervben előterjesztésre kötelezett az ülés előtt legalább 8 nappal köteles bejelenteni a polgármesternek, ha az előterjesztést valamilyen okból nem tudja elkészíteni, vagy csak szóban tudja előterjeszteni. A bejelentést a polgármester tudomásul veszi, a meghívóban ezt szerepelteti.
17. Sürgősségi indítvány
21. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, amely az ülés meghívójában nem szerepel. A képviselők, a bizottság, a polgármester, a jegyző javasolhatják a képviselő-testületnek valamely előterjesztés sürgősségi tárgyalását. Sürgősségi indítványt az előterjesztéssel együtt a képviselő-testület ülését megelőzően 3 nappal a polgármesternek kell benyújtani.
(2) Sürgősségi indítványt az (1) bekezdésben meghatározott személyek az ülésen a napirendi pontok elfogadása előtt szóban is benyújthat. A sürgősségi indítvány napirendbe való felvételéről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.
18. Interpelláció
22. § (1) Az önkormányzati képviselő a települési önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó minden ügyben magyarázat kérése céljából a polgármesterhez, a jegyzőhöz és a bizottság elnökéhez interpellációt intézhet. Az interpellációt és az ezzel kapcsolatos tényleírást legkésőbb az ülésen kell benyújtani. Az interpellációra az ülésen – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – érdemi választ kell adni.
(2) Ha az interpelláló a testületi ülésen nincs jelen, akkor az interpellációt előterjeszteni nem lehet. Az előterjesztést a következő testületi ülésre kell áttenni. Amennyiben ezen a testületi ülésen sincs jelen az interpelláló, akkor a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt az interpelláció megtárgyalásáról, vagy végleges elvetéséről.
(3) Az interpellálót az írásbeli bejelentés mellett a szóbeli előterjesztés joga is megilleti.
(4) A válasz elhangzása után – írásban 15 napon belül adott válasz esetében a képviselő-testület következő ülésén – az interpelláló képviselőnek viszontválaszra van joga. Ennek keretében nyilatkozik arról, hogy a választ elfogadja-e. Ezt követően a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt a válasz elfogadásáról.
(5) Ha a képviselő-testület a választ nem fogadta el, a képviselő-testület vizsgálat céljából kiadja a bizottságnak, vagy új válaszadási kötelezettséget ír elő. Az ezzel kapcsolatos döntéseit a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel hozza.
(6) Elutasított válasz esetén a képviselő-testület az interpelláció tárgyában végzett bizottsági jelentés alapján a következő rendes ülésen az interpellációt benyújtó képviselő véleményének meghallgatása után vita nélkül szavaz. A szavazás egyszerű szótöbbséggel történik.
19. Kérdés
23. § (1) A képviselő a képviselő-testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, a bizottsági elnökökhöz önkormányzati ügyekben kérdést intézhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb a következő testületi ülésen – érdemi választ kell adni.
(2) Felvilágosítás kérésnek az a kérdés-, illetve problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, illetőleg valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.
(3) A kérdésre az interpellációra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A kérdés az interpellációtól abban különbözik, hogy azt elegendő kizárólagosan szóban feltenni, írásos megfogalmazása nem szükséges.
20. A képviselő-testület tanácskozási rendje
24. § (1) Az ülést a levezető elnök nyitja meg, megállapítja a jelenlévő képviselők számát és az ülés határozatképességét.
(2) Bármely képviselő, polgármester illetve előterjesztő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Ha az elnapolással az előterjesztő egyetért, erről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz. Elnapolási határozat esetén az elnapolást kérő javaslatára meghatározza a napirend tárgyalásának időpontját.
21. A vitavezetés szabályai
25. § (1) Az ülést levezető elnöke minden napirendi pont felett vitát nyit. Nem nyithat vitát a tájékoztató jellegű napirendek esetében.
(2) Az írásbeli előterjesztést az előadó a napirend tárgyalásának kezdetekor szóban kiegészítheti. A szóbeli kiegészítés nem jelentheti az írott anyag ismertetését, csak annak összefoglalását követően egyes új adatok, információk bemutatását.
(4) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a polgármester és a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek, amelyekre az előterjesztő köteles választ adni.
(5) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor.
26. § (1) Az önkormányzat bizottsága, valamint a képviselő-testület tagjai, a polgármester, a jegyző, a vita lezárásáig, bármely előterjesztéshez módosító indítványt nyújthatnak be a képviselő-testülethez.
(2) Az előterjesztő – figyelemmel a vitában elhangzottakra - az előterjesztésben szereplő javaslatot, illetve a módosító javaslatot benyújtó javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, vagy azt a szavazás megkezdéséig visszavonhatja.
27. § (1) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, az ülés levezető elnöke a vitát lezárja.
(2) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja, javaslatot tehet. A javaslatról a testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz. A vita lezárásáról szóló döntést a levezető elnök hozza meg.
(3) A napirend vitáját a levezető elnök foglalja össze, egyúttal válaszol az elhangzott észrevételekre és előadja az esetleges módosító indítványait.
22. A szavazás módja
28. § (1) A szavazás nyíltan vagy titkosan történhet, a nyílt szavazás név szerinti is lehet.
(2) A képviselők „igen„ vagy „nem” szavazatokkal, illetve „tartózkodással” vesznek részt a szavazásban.
(3) A szavazás módjának megváltoztatását az adott napirend tárgyalása során bármelyik képviselő javasolja. A képviselő-testület a javaslatról vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) A levezető elnök a vita során elhangzott javaslatokkal érintett részeket külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító és kiegészítő, majd az eredeti javaslatot bocsátja szavazásra. Ha a módosító vagy kiegészítő javaslat elfogadásra kerül, az eredeti javaslatot egységes szerkezetben (az elfogadott módosításokkal, valamint kiegészítésekkel kiegészítve) kell szavazásra bocsátani.
(5) A szavazás számszerű eredményének megállapítása után a levezető elnök kihirdeti a döntést.
23. A nyílt szavazás
29. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A polgármester, vagy levezető elnök felteszi szavazásra a kérdést, majd kézfelemeléssel jelzik a mellette, majd ellene szavazók a véleményüket, végül a szavazástól tartózkodók számát.
30. § (1) Bármely képviselő, javaslatot tehet név szerinti szavazásra. A kérdésben a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(2) A név szerinti szavazás esetén a képviselők névsorát ABC sorrendben kell felolvasni. A képviselők „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja, és a szavazás eredményét – a névsorral együtt – átadja az levezető elnöknek. A szavazás eredményét a levezető elnök hirdeti ki. A szavazási névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni, vagy a jegyzőkönyvben kell rögzítni.
24. A titkos szavazás
31. § (1) A titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos feladatokat a titkos szavazás előtt felállított Szavazatszámláló Bizottság látja el. A Szavazatszámláló Bizottság 3 fő képviselőből áll. Az elnöki tisztséget, a szavazás lebonyolítását a korelnök látja el.
(2) A titkos szavazás szavazólappal történik.
(3) A szavazás lebonyolításának technikai feltételeit a Hivatal biztosítja.
(4) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, a szavazás eredményét.
(5) A szavazás eredményéről a bizottság korelnöke a képviselő-testületnek jelentést tesz. A titkos szavazásra bocsátott ügyben a döntés eredményét – tájékoztatás alapján – a levezető elnök mondja ki.
(6) A titkos szavazásról a titkos szavazás előtt felállított Szavazatszámláló Bizottságnak külön jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
(7) A jegyzőkönyv tartalmazza: a szavazás helyét, napját, a szavazás kezdetét, és végét, a szavazás során felmerült körülményeket, a szavazást lebonyolító bizottság tagjainak nevét és tisztségét, a szavazással eldönteni kívánt ügy tárgyát, a szavazás eredményét.
25. Határozathozatal
32. § (1) A képviselő-testület határozatának elfogadása történhet egyszerű szótöbbséggel vagy minősített szótöbbséggel.
(2) Minősített többség szükséges az Mötv. 50. §-ban foglaltakon kívül
a) helyi népszavazás kiírásához;
b) átruházott hatáskör esetileg történő visszavonásához;
c) kitüntetés, díszpolgári cím adományozásához;
d) az önkormányzat kötelező feladatain túli közfeladat önkéntes felvállalása, illetve erről történő lemondásához
e) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, alapítás, megszüntetés. esetén.
26. A képviselő-testületi határozatok
33. § (1) A testületi határozatokról a Hivatal naprakészen határidős nyilvántartást köteles vezetni.
(2) A határozatokat a képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyv elkészültét követően azonnal,( 15 nap) de legkésőbb a jegyzőkönyv elkészültétől számított 3 munkanapon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.
(3) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket Hivatal készíti el, s a levezető elnök terjeszti a képviselő-testület elé.
27. Az önkormányzati rendelet
34. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a képviselők,
b) az önkormányzat bizottságai,
c) a polgármester, az alpolgármester,
d) a jegyző,
(2) A képviselő-testület döntést hozhat a rendelet-tervezet kétfordulós tárgyalásáról is oly módon, hogy mind a koncepció, mind a tervezet vita tárgya legyen.
(3) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a Hivatal feladata. A képviselő-testület a rendelet előkészítésére bizottságot hozhat létre.
(4) A tervezetet a Hivatal készíti el. Megbízható az előkészítéssel a tárgy szerint illetékes külső szakértő is.
(5) Az önkormányzati rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, mely tartalmazza a rendelet számát, tárgyát, megalkotásának, valamint hatálybalépésének időpontját.
(6) Az önkormányzati rendeleteket a Hivatal hirdetőtábláján kifüggesztve kell kihirdetni. A kifüggesztés napja minősül a rendelet kihirdetése napjának.
(7) A rendeleteket a Hivatal hirdetőtábláján a kifüggesztéstől számított 30 napig kell elhelyezni.
28. A képviselő- jegyzőkönyve
35. § (1) A képviselő-testületi ülésről készült 1 példányos jegyzőkönyv kivonatos, nem szószerinti.
(2)5
(3) Az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon kívül a jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
a) az ülést levezető elnök esetleges intézkedéseit (az ülésen történt fontosabb eseményeket);
b) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat;
c) a határozatképtelenség miatt félbeszakadt ülés időpontját, és a jelenlévő képviselők névsorát;
(4) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót és mellékleteit, az elfogadott rendeleteket és a jelenléti ívet.
(5) A képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyv eredeti példányát a Hivatal kezeli, évente bekötteti és elhelyezi a Hivatal irattárában;
(6) A zárt ülésről az (1)-(3) bekezdésben foglaltak szerint külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
(7) A zárt ülésről készített testületi ülés jegyzőkönyvének eredeti példányát a Hivatal a nyilvános testületi ülés jegyzőkönyvétől elkülönítetten kezeli.
A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐK
29. Képviselői kötelesség megszegésének következményei
36. § (1)6
(2)7 Az önkormányzati képviselő köteles az Mötv.32. § (2) bekezdésében meghatározott jogain és kötelezettségein túl :
a) előzetesen írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő- testület, vagy a bizottság ülésén a megjelenésében akadályoztatva van;
b) olyan magatartást tanúsít, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára;
c) a képviselői munkája során tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magántitkot megőrizni.
(3)8 A képviselőt külön önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű tiszteletdíj illeti meg.
(4)9 A képviselő- testület az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az alábbiak szerint határozza meg:
a) az önkormányzati képviselő a testületi ülésre köteles pontosan megjelenni;
b) a testületi ülésen való megjelenése, ruházata, viselkedése legyen kulturált, önkormányzati képviselőhöz méltó;
c) a jelen szervezeti- és működési szabályzatban meghatározott hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni,
d) az önkormányzati képviselő köteles az ülésre részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni.
(5)10 A képviselő- testület a személyes érintettség bejelentésének elmulasztása esetén a képviselő megállapított tiszteletdíját 5 %- al, egy havi időtartamra csökkentheti.
(6)11 A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására - annak ismertté válását követően azonnal - a képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása az Egészségügyi és Szociális Bizottság hatáskörébe tartozik.
(7)12 A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(8)13 A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. A képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI
30. Az önkormányzat által létrehozott állandó bizottságok
37. § (1) A képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó vagy ideiglenes bizottságot választ.
(2) A képviselő testület feladatainak eredményes ellátása érdekében az alábbi állandó bizottságot hozza létre: Kulturális Bizottság 5 fő
(3) Az állandó bizottság általános feladatai:
a) dönt a hatáskörébe utalt ügyekben;
b) a képviselő-testület döntéseinek előkészítése érdekében megvitatja és állást foglal a feladatkörébe tartozó ügyekben, beleértve a képviselő-testületi előterjesztések véleményezését is;
c) közreműködik a feladatkörébe tartozó önkormányzati rendeletek és határozatok előkészítésében;
d)14 foglalkozik a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával, kezelésével és őrzésével
(4) A Kulturális Bizottság vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos feladatainak részletes jegyzékét az SZMSZ 2. melléklete rögzíti.
(5)15 A Kulturális Bizottság ülésein tanácskozási joggal részt vehetnek azon önszerveződő közösségek képviselői, akik a tárgyalandó napirendi pontokban érintettek.
31. Ideiglenes bizottság
38. § (1) A képviselő-testület indokolt esetben az általa meghatározott feladatok ellátására ideiglenes bizottságot is létrehozhat. A bizottság részletes feladatait a képviselő-testület határozza meg.
(2) Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
(3) Az ideiglenes bizottság feladata különösen:
a) az esetenként jelentkező, mérlegelést és körültekintést igénylő feladatok végrehajtásának előkészítése;
b) egyes képviselő-testületi rendeletek vagy döntések előkészítése, végrehajtásának ellenőrzése;
c) társulási megállapodások előkészítése;
d) vizsgálatok, ellenőrzések lefolytatása.
32. A bizottságok ülései
39. § (1) A bizottság üléseit a képviselő-testület üléseihez igazodva, szükség szerint tartja, de legalább havonta egy alkalommal ülésezik. A meghívót az ülés előtt legalább 5 nappal ki kell küldeni.
(2) A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes hívja össze és vezeti le.
(3) Az elnök az Mötv. 61. § (1) bekezdésében meghatározott eseten kívül köteles a határozatban, indítványban megjelölt határidőn belülre összehívni a bizottságot:
a) a képviselő-testület határozatára,
c) a jegyző indítványára;
d) a bizottsági tagok legalább felének indítványára.
(4) A bizottság tevékenységéről évenként beszámol a képviselő-testületnek.
A TISZTSÉGVISELŐK
33. A polgármester
41. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.
42. § (1) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai:
c) segíti a képviselő-testület tagjainak a munkáját;
d) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat;
e) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást és a közakarat érvényesítését;
f) véleményt nyilvánít a község életét érintő kérdésekben.
(2) A polgármester rendszeresen tájékoztatja a képviselőket, a község egész lakosságát érintő minden fontos eseményről, intézkedésről. A tájékoztatás történhet írásban, szóban, személyes felkérés útján, vagy a képviselők megbeszélésre való összehívásával.
(3) A polgármester teljes munkaidejében ügyfélfogadást tart.
34. Alpolgármester
43. § (1) Bajna Község képviselő-testülete egy képviselői megbízatással rendelkező társadalmi megbízatású, alpolgármestert választ.
35. A jegyző
44. § (1) A Hivatal aljegyzőt nem alkalmaz.
(2) A jegyző vagy megbízottja minden héten ügyfélfogadást tart:
a) Bajna Községben hétfőn,szerdán: 8,00-15,00 óráig, pénteken:8,00-12.00 óráig
b) Epöl Községben kedden, csütörtökön: 9,30-15,00 óráig
(3) A jegyző a képviselő-testület jogszabálysértő döntések, működés jelzésére irányuló kötelezettségét a testületi ülésen az adott napirendi ponton belül vagy a jogszabálysértő döntés, vagy a jogszabálysértő működés jogszabálysértésének voltáról való tudomására jutását követő képviselő-testületi ülésen teljesíti. A jegyző abban az esetben is teljesíti a jogszabálysértő döntések, működés jelzésének kötelezettségét, ha a Komárom- Esztergom Megyei Kormányhivatal szakmai segítségnyújtás keretében tett javaslatát a testület elé terjeszti.
(4)16 A jegyző távollétében a jegyző helyettesítését a jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az adóügyi munkakört ellátó ügyintéző látja el.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET HIVATALA
36. Hivatal hatásköre, székhelye, megállapodás tartalmi elemei
45. § (1) A képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati ügyek végrehajtására, a működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és a jogszabályban előírt államigazgatási feladatok ellátására Bajna és Epöl községek önkormányzataival közösen Közös Hivatalt működtet.
(2) Hivatal székhelye : 2525. Bajna Kossuth L. u. 1. A társközségben, Epölön kirendeltség működik. Kirendeltség címe: 2526. Epöl Kossuth L.u.8.
46. § (1) A Hivatal létszámát, belső szervezeti felépítését, működési rendjét, valamint részletes feladat és hatáskörét a Hivatalt alapító együttműködési megállapodás részletezi. E megállapodás tartalmazza:
a) a Hivatal nevét, címét, jogállását;
b) a Hivatal létszámát;
c) a Hivatal belső szervezeti felépítését;
d) a Hivatal alapvető feladatait, ezen belül az önkormányzatok képviselő-testületének működésével kapcsolatos feladatokat és a jogszabályokban rögzített államigazgatási feladatokat;
e) a Hivatal köztisztviselőinek munkarendjét, ügyfélfogadási rendjét;
f) a Hivatal fenntartásával kapcsolatos terhek megosztását.
47. §17
AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDASÁGI ALAPJAI, TÁRSULÁSAI
37. A költségvetés
48. § (1) A költségvetési rendelet-tervezet elfogadása két fordulóban történik:
(2) Az első forduló (koncepció) főbb elemei:
a) a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv tartalmának figyelembe vétele;
b) az önkormányzat részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható feladatok körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérése ezen belül:
ba) bevételi források felmérése;
bb) azok bővítésének lehetőségei;
bc) a kiadási szükségletek;
bd) azok gazdaságos, törvényes keretek között mozgó célszerű megoldásainak a meghatározása;
be) az igények és célkitűzések egyeztetése;
bf) a szükségletek kielégítési sorrendjének a meghatározása;
bg) a várható döntések hatásainak előzetes felmérése.
B) A második forduló főbb elemei:
a) az érdekegyeztetést és az illetékes bizottság véleményének kikérését követően, a képviselő-testület megtárgyalja a költségvetési rendelet tervezetét.
38. Az önkormányzat vagyona
49. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat vagyongazdálkodásával kapcsolatos részletes szabályokat (vagyontárgyak köre, elidegenítésre, megterhelésre, vállalkozásba vitelére, illetőleg más célú hasznosítására vonatkozó előírások) Bajna Község Önkormányzata vagyonáról, a vagyonnal való rendelkezés szabályairól szóló önkormányzati rendeletben határozza meg.
(2) A képviselő-testület csak abban az esetben vesz fel hitelt, ha más finanszírozási mód nem lehetséges, vagy a hitelfelvétel gazdaságilag célszerű.
(3) A polgármester az önkormányzati vagyon helyzetéről (vagyonérték, jelzálogterhek ) évenként a közmeghallgatáson köteles tájékoztatni az állampolgárokat.
Az önkormányzat társulásai
50. § (1) Az Önkormányzat az alábbi társulásoknak tagja:
a) Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás
b) Bajnai Közös Önkormányzati Hivatal
c) Bajna Epöl Védőnői Szolgálat
d) Bajna-Epöl- Nagysáp Fogorvosi Szolgálat
A LAKOSSÁGI FÓRUMOK ÉS AZ ÖNKORMÁNYZAT KAPCSOLATRENDSZERE
I.
Helyi népszavazás
51. §19
II.
Lakossági fórumok
52. § (1) A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre.
(2) Fontosabb lakossági fórumok:
a) közmeghallgatás;
b) állampolgári közösségek rendezvényei.
(3) A lakossággal való szorosabb kapcsolattartást szolgálja az önkormányzattal összefüggő híreknek a www.bajna.hu elnevezésű honlapon és a Bajnai Képújságban való megjelentetése.
Közmeghallgatás
53. § (1) A képviselő-testület a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.
(2) A közmeghallgatás idejét, helyét és témáját, valamint más lakossági fórumok megtartásának tervét a képviselő-testület határozza meg határozatában. A közmeghallgatás pontos időpontjára vonatkozó javaslatot a polgármester a közmeghallgatás üléstervével egyidejűleg terjeszti elő.
(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgykörökről a helyben szokásos módon - a Hivatal helyiségében (2525. Bajna Kossuth L.u.1.), a kábeltelevízióban és a honlapon elhelyezett meghívó útján, valamint a község területén lévő hirdetőtáblákon történő tájékoztató kifüggesztésével - tájékoztatni kell a lakosságot a rendezvény előtt legalább 5 nappal.
54. § (1) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
(2) A közmeghallgatáson felvetett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal szóban, illetve ha erre nincs mód, legkésőbb 8 napon belül írásban kell választ adni.
(3) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül.
Az önkormányzat kapcsolatrendszere
55. § (1) A települési önkormányzat feladatainak ellátása és hatáskörének gyakorlása során, kölcsönös érdekek alapján együttműködik a kistérségben és a régióban más helyi önkormányzatokkal, részt vesz érdekképviseleti és egyéb szervek tevékenységében.
(2)20 A települési önkormányzat feladatainak ellátása során együttműködik a helyi önszerveződő közösségekkel. Többek között: Borbarát Egyesülettel, Bajnai Tábortűz Hagyományőrző Egyesülettel, Csima Hagyományéltető Egyesülettel, Bajnai Természetjáró Egyesülettel, Bajnai Kick-Boksz-és Szabadidő Sport Egyesülettel.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
56. § (1) Ez a rendelet 2019.11.29.-én lép hatályba. Hatályát veszti a Bajna Község Önkormányzat Képviselő- testületének 11/2016.(XII.11.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról.
3. melléklet
1. Pénzügyi- Ellenőrző jövőben: Kulturális Bizottság vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos feladatköre
1.1 Kivizsgálja az Mötv. 37. § (3) bekezdésében foglaltak alapján az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló, a polgármester által a Bizottság részére átadott kezdeményezést és a kezdeményezés tárgyában előterjesztést nyújt be a Képviselő-testületnek.
1.2 Az Mötv. 37. § (2) bekezdésében és 39. § (3) bekezdésben foglaltak szerint, nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, az alpolgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát, továbbá nyilvántartja a polgármester, az alpolgármester és az önkormányzati képviselő házas-vagy élettársának, valamint gyermekének a vagyonnyilatkozatát és azokba ellenőrzés céljából betekinthet, valamin lefolytatja a Bizottságnál kezdeményezett vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást és az eljárás eredményéről tájékoztatja a soron következő ülésen a Képviselő- testületet.
1.3. Ellátja a külsős bizottsági tag vagyonnyilatkozatának az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvényben a vagyonnyilatkozat őrzéséért felelős szerv részére meghatározott feladatait.
1.4. Átveszi a 30 napon belül meg nem szüntethető összeférhetetlenség esetén az Mötv. 37. § (1) bekezdés alapján a képviselő lemondó nyilatkozatát.
2.Az Egészségügyi- Szocális Bizottság feladatai
2.1. Dönt a méltányossági ápolási díj ügyében.
Megszűnik
A Kulturális Bizottság feladatai:
Kialakítás alatt
Az 1. § (6) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A 9. § (1) bekezdése a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (1) bekezdése a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (3) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 10. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 35. § (2) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 10. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 36. § (1) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 10. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 36. § (2) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 36. § (3) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 36. § (4) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 36. § (5) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 36. § (6) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 36. § (7) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 36. § (8) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 37. § (3) bekezdés d) pontját a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdése iktatta be.
A 37. § (5) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be.
A 44. § (4) bekezdése a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 47. §-t a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 10. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
Az IX. Fejezet címe a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
Az 51. §-t a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 10. § e) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 55. § (2) bekezdését a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 8. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet a Bajna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.