Sima Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelete

Sima Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 10. 07

Sima Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelete

Sima Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2025.10.07.

Sima Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Sima Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) Székhelye: 3881 Sima, Fő út 38.

(2) Az önkormányzat képviselő-testületének megnevezése: Sima Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).

(3) A képviselő-testület hivatalának elnevezése: Abaújszántói Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: hivatal). Székhelye:3881 Abaújszántó, Béke út 51.

(4) Az önkormányzat működési területe: Sima község közigazgatási területe.

(5) Az önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét, körben az önkormányzat elnevezését, székhelyét és sorszámát.

(6) A hivatal körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét, körben a hivatal elnevezését, székhelyét és sorszámát.

2. § Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.sima.hu

3. § (1) Az önkormányzat által alapított jelképek:

a) városi címer, és

b) városi zászló,

c) pecsét.

(2) Az önkormányzat által alapított jelképekkel kapcsolatos szabályokról az önkormányzat önálló rendeletet alkot.

II. Fejezet

Az önkormányzat feladat és hatásköre

1. Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatai

4. § (1) Az önkormányzat ellátja azokat a kötelező feladatokat, melyeket számára törvény állapít meg.

(2)1 Az önkormányzat alaptevékenységének „kormányzati funkció” szerinti besorolását a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat önként vállalt feladatai:

a) önszerveződő közösségek, szervezetek, civil szervezetek, alapítványok működésének támogatása és

a) társulásban való részvétel.

2. Az önkormányzat átruházott hatáskörei

5. § A képviselő-testület –a helyi önkormányzatiról szóló törvényben meghatározott kivételekkel – hatásköreit a polgármesterre, a jegyzőre, a társulására ruházhatja át. E hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja.

6. § A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat-és hatásköröket az 1. melléklet tartalmazza.

III. Fejezet

A Képviselő-testület

1. A képviselő-testület működése

7. § A képviselő-testület tagjainak száma: 3 fő.

8. §2

9. § A képviselő-testület

a) alakuló,

b) rendes,

c) rendkívüli ülést tart.

10. § A képviselő-testület rendes ülését évente legalább hat alkalommal, az éves munkaterve szerint tartja.

11. § A Képviselő-testület üléseinek helye az Abaújszántói Közös Önkormányzati Hivatal Simai Kirendeltsége. Amennyiben valamely oknál fogva az ülés a Kirendeltség termében nem tartható meg, úgy az ülés helyét a polgármester jelöli ki.

12. § A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül (a továbbiakban: rendkívüli ülés), melyet a polgármester a rendes üléstől eltérő időpontban hívhat össze.

13. § A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó indítványt írásban a polgármesternél kell előterjeszteni – szöveges indoklással és döntési javaslattal- az ülés napirendjének, helyének és idejének megjelölésével. A polgármester az indítvány benyújtástól számított 15 napon belül- lehetőleg a kezdeményező által megjelölt időpontra- köteles az ülést összehívni.

2. Munkaterv

14. § A képviselő-testület működésének alapja az éves időtartamra elkészített munkaterv.

15. § A munkaterv tervezetének elkészítéséről a polgármester iránymutatása alapján a jegyző gondoskodik, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé.

16. § A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) az ülések tervezett időpontjait,

b) a tárgyalni kívánt napirendi pontokat,

c) a napirendi pontok előadóit.

17. § A képviselő-testület munkatervéhez javaslat kérhető:

a) a képviselőktől,

b) a bizottságtól,

c) a jegyzőtől, mint a hivatal vezetőjétől,

d) az önkormányzati intézmények vezetőitől.

3. Gazdasági program

18. § (1) A képviselő-testület a helyi önkormányzatokról szóló törvényben foglaltak alapján határozza meg az önkormányzat által nyújtandó kötelező és önként vállalt feladatok biztosítását, fejlesztését szolgáló Gazdasági Programját.

(2) A Gazdasági Program végrehajtásáról ―az elfogadás, és felülvizsgálat évének kivételével― a polgármester minden év szeptemberében tájékoztatja a képviselő- testületet.

4. A képviselő-testület ülésének összehívása, a nyilvánosság biztosítás

19. §3 (1) A képviselő-testület ülését a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti.

(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetében, a képviselők száma a képviselő-testület működéséhez szükséges létszám alá csökken, így testületi ülést nem lehet tartani.

20. § (1) A képviselő-testület tagjait az ülés helyének, napjának, kezdési időpontjának, a napirend tárgyának és előadójának megjelölését tartalmazó írásbeli meghívóval kell összehívni.

(2) A rendkívüli ülés indokolt esetben telefonon is összehívható. A telefonon történő összehívás esetén a meghívó és az írásos előterjesztés az ülésen kerül kiosztása.

(3) A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testületnek az ülésének napját megelőzően lehetőleg öt nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót lehetőleg huszonnégy órával előbb ki kell kézbesíteni.

(4) A kézbesítés elektronikus formában ―e-mail útján ― történik. Amennyiben a hivatal részéről felmerülő technikai okok miatt elektronikus formában nem lehetséges, papíralapon történik a kézbesítés.

(5) A papíralapon történő kézbesítés tényét a képviselő vagy az általa megbízott személy a kézbesítőív aláírásával igazolja. Az átvétellel megbízott személy nevét a képviselőnek írásban kell bejelenteni a hivatal titkárságán a képviselő-testület alakuló ülését követő 30 napon belül.

21. § A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a jegyzőt,

b) az aljegyzőt,

c) a hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,

e) a könyvvizsgálót az őt érintő napirendek tekintetében,

f) akit a polgármester a napirendi pontra való tekintettel indokoltnak tart.

22. § A képviselő-testület ülésének időpontjáról a nyilvánosságot a hivatal hirdetőtábláján történő közzététel útján kell értesíteni. A képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár részt vehet.

23. § (1) A képviselő-testület határozatképtelensége esetén ugyanazon napirendek megtárgyalására a képviselő-testületet 15 napon belül újból össze kell hívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

(2) A képviselő-testület ismételt határozatképtelensége esetén a polgármester a rendkívüli ülés összehívására vonatkozó szabályok szerint köteles intézkedni, és az így tartott rendkívüli ülésen tisztázni kell a határozatképtelenség okait.

5. Ülésvezetés, tanácskozás rendjének fenntartása

24. § A polgármesternek ―mint a képviselő-testület elnökének― ülésvezetési feladatai, és jogköre:

a) megnyitja az ülést, megállapítja a jelenléti ív alapján számszerűen a határozatképességet és folyamatosan figyelemmel kíséri azt,

b) előterjeszti a meghívó alapján a napirendi javaslatot és szavazásra bocsátja,

c) napirendenként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát, a bizottsági vélemények elhangzása után a jelentkezés sorrendjében megadja a szót a hozzászólásokra,

d) a vita és az előterjesztés során elhangzott határozati javaslatokat és módosító indítványokat egyenként ―az elhangzás sorrendjében― szavazásra bocsátja,

e) megállapítja a szavazás eredményét, és kihirdeti a képviselő-testület határozatát,

f) biztosítja az ülés zavartalan rendjét,

g) berekeszti az ülést,

h) a szó megadása vagy annak megtagadása,

i) a napirendi pont tárgyalásának elnapolására való javaslattétel,

j) tartalmilag összefüggő napirendek együttes tárgyalására való javaslattétel.

25. § A napirendi pont tárgyalása során a polgármester egy alkalommal tanácskozási szünetet rendelhet el, amelynek időtartama legfeljebb tíz perc lehet. Ezt bármelyik képviselő kezdeményezheti. Vita esetén a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt a tanácskozási szünet elrendeléséről.

26. § A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik, melynek során:

a) figyelmezteti azt a felszólalót, aki a tanácskozáshoz nem méltó magatartást tanúsít, másokra sértő kifejezéseket használ,

b) akinek magatartása az a) pont szerinti figyelmeztetés ellenére ismételten kifogás alá esik, azt rendre utasítja, ha a rendreutasítás eredménytelen, a polgármester kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület a képviselőt rója meg, melyről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz.

c) ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely az ülés folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést határozott időre felfüggeszti.

6. Napirendi javaslat, sürgősségi indítvány

27. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének napirendjére a meghívó alapján a polgármester tesz javaslatot. A napirendet a képviselő-testület állapítja meg.

(2) Napirendi javaslaton kívüli téma sürgősségi indítvány esetén, valamint a polgármester külön indítványára tárgyalható.

(3) Az indítvány a sürgősség tényének és rövid indoklásának ismertetése mellett terjeszthető be, melyet testületi ülésen ismertetni kell.

(4) A sürgősségről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többségű szavazással dönt.

(5) Ha valamely képviselő ellenzi a sürgősségi megtárgyalást, akkor a polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indoklására.

(6) A sürgősség elfogadása azt jelenti, hogy az indítványozott kérdést a képviselő-testület napirendként tárgyalja.

(7) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, vagy elismeri, de a téma az előkészítés hiánya miatt megtárgyalásra nem alkalmas, úgy azt a soron következő ülésre kell napirendi pontként felvenni.

(8) A képviselő-testület rendkívüli ülésén az a napirend tárgyalható, amelyre a rendkívüli ülés tartására irányuló indítvány vonatkozott, valamint a polgármester külön indítványa alapján napirendre vett téma.

28. § Az előterjesztés visszavonható, illetve a napirendi pont tárgyalása elnapolható. A napirend elnapolására vonatkozó javaslatot indokolni kell, s arról a képviselő-testület vita nélkül határoz, szükség esetén meghatározza a további előkészítés rendjét.

29. § A képviselő-testület a rendeletben meghatározott módon ülésének napirendjére felveszi

a) a polgármesteri beszámolót, ezen belül:

aa) két képviselő-testületi ülés közötti időszak fontosabb eseményeit.

b) a munkatervben szereplő előterjesztéseket, ezen belül:

ba) a rendelettervezeteket,

bb) a beszámolókat, jelentéseket és az ahhoz kapcsolódó határozati javaslatokat,

bc) a tájékoztatókat, és egyéb bejelentések.

c) az önálló indítványokat.

7. Előterjesztések, önálló és nem önálló indítványok

30. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) a rendelettervezet,

b) a beszámoló,

c) a határozati javaslat,

d) a tájékoztató,

e) az indítvány.

(2) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) polgármester,

b) alpolgármester,

c) képviselők,

d) jegyző,

e) aljegyző,

valamint az (1) bekezdés a) pontjában szabályozott előterjesztés kivételével
f) hivatal belső szervezeti egységeinek vezetői,
g) akiket a képviselő-testület felkér.

31. § A képviselő-testület ülésére az előterjesztést írásban és szóban egyaránt meg lehet tenni. A szóbeli előterjesztést közvetlenül a képviselő-testület előtt kell megtenni, az írásbeli előterjesztést pedig legkésőbb az ülés napját megelőző ötödik napig a polgármesterhez kell benyújtani.

32. § (1) A napirendek tárgyalásának sorrendjét lehetőleg az alábbiak szerint kell meghatározni:

a) polgármesteri beszámoló,

b) rendelettervezet,

c) beszámoló (jelentés) és határozati javaslat,

d) sürgősséggel tárgyalandó javaslat,

e) tájékoztató,

f) napirend utáni felszólalás (nyílt ülés utolsó napirendi pontja után).

(2) A napirendek tárgyalásának sorrendjénél a képviselő-testület az egy témakörbe tartozó előterjesztéseket egymás után, együtt tárgyalja meg, függetlenül a megállapított sorrendtől.

33. § A munkatervben nem szereplő képviselői önálló indítványt a rendes ülés napját megelőzően legalább hét nappal írásban kell a polgármesterhez beterjeszteni.

34. § (1) Napirendi ponthoz kapcsolódóan a következő, nem önálló indítványok nyújthatók be:

a) sürgősségi javaslat

b) módosító javaslat

c) bizottsági vélemény

(2) Módosító javaslatot bármely képviselő és a jegyző is előterjeszthet. A módosító javaslatokat az ülés előtt írásban vagy az ülésen szóban lehet előterjeszteni. A módosító javaslatokat indokolni kell.

(3) A módosító javaslatismertetést követően az elnök a napirend előterjesztőjét érdemi nyilatkozattételre hívja fel.

8. Felszólalások

35. § (1) A felszólalások lehetnek:

a) napirend utáni felszólalás,

b) napirendhez kapcsolódó felszólalás,

c) ügyrendi felszólalás.

(2) A meghívottak a képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal vesznek részt. Azok, akiket valamelyik napirend tárgyalásához hívtak meg, a meghívásuk szerinti napirend vitájában vehetnek részt.

36. § (1) A napirendhez kapcsolódó képviselői felszólítások sorrendjét a jelentkezés sorrendjében a polgármester határozza meg.

(2) A képviselő-testület ülésén a nem tanácskozási joggal jelenlévők közül eseti jelleggel az szólalhat fel, akinek a polgármester a képviselő-testület egyszerű többséggel hozott döntése alapján szót ad.

9. Határozathozatal és rendeletalkotás

37. § A képviselő-testület a rendeletalkotás körébe nem tartozó érdemi döntést igénylő kérdésben határozatot hoz.

38. § (1) Az önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) a polgármester,

b) a képviselők,

c) a jegyző,

d) aljegyző,

(2) A kezdeményezőnek a rendelettervezetet a polgármesterhez kell benyújtania. A polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület következő ülésén állást foglal a rendelet szükségességéről és meghatározza az előkészítés menetét.

(3) Az önkormányzati rendeleteket a képviselő-testület ciklusonként felülvizsgálja. A felülvizsgálatra a képviselő-testület külön bizottságot alakíthat.

(4) A rendeletek naprakész nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

39. § (1) A rendeletek kihirdetésének helyben szokásos módja az Abaújszántói Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés.

(2) Kihirdetni csak a polgármester és a jegyző által aláírt rendeletet lehet. A kihirdetés napja azonos a kifüggesztés napjával.

10. Szavazás

40. § (1) Szavazás közben a szavazást indokolni nem lehet.

(2) A szavazás általában nyíltan kézfelemeléssel történik.

(3) Szavazni először a napirendi érintő módosító javaslatokról kell. A polgármester a módosító javaslatokat elhangzás sorrendjében teszi fel szavazásra.

41. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat.

(2) A képviselő-testület- indítvány alapján- esetenként egyszerű szótöbbséggel dönt a titkos szavazásról.

(3) A titkos szavazás lebonyolítására a képviselő-testület a jegyzőkönyvvezetőt kéri fel.

(4) A titkos szavazást borítékba helyezett szavazólappal, lezárt urnába történő helyezéssel bonyolítják le.

(5) Szavazategyenlőség esetén vagy eredménytelen titkos szavazás ugyanazon az ülésen egy alkalommal megismételhető.

42. § (1) Név szerinti szavazást bármelyik képviselő indítványozhat a szavazás megkezdése előtt, annak rövid indokolásával. Az indítványról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc sorrendben felolvassa a képviselők nevét. A képviselők a nevük elhangzását követően „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a nyilatkozatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és a szavazás eredményéről a polgármestert tájékoztatja. A szavazás eredményét az elnök hirdeti ki. A névsort csatolni kell a jegyzőkönyvhöz.

43. § A szavazás eredményét ülésvezetési jogosítványai keretében a polgármester állapítja meg és ismerteti az önkormányzat döntését.

11. Jegyzőkönyv

44. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, mely a helyi önkormányzatokról szóló törvény szerinti tartalmon túl az alábbiakat tartalmazza:

a) az ülésről távolmaradt képviselő nevét,

b) a napirendek előterjesztőinek nevét,

c) a polgármester esetleges intézkedéseit,

d) az ülésen történt fontosabb eredményeket,

e) az elhangzott kérdéseket, bejelentéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat.

(2) A jegyzőkönyv mellékletét képezi:

a) a meghívó,

b) az írásos előterjesztések,

c) a képviselői önálló indítványok és írásban benyújtott hozzászólások,

d) a nem önálló indítványok,

e) a jelenléti ív,

f) a titkos szavazásról készült jegyzőkönyv és mellékletei,

g) a név szerinti szavazásról készült névsor.

(3) A képviselő-testületi ülésről készített jegyzőkönyveket – a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével – az Abaújszántói Közös Önkormányzati Hivatal titkárságán bárki megtekintheti.

(4) A jegyzőkönyvből készített kivonat, másolat, az önkormányzati rendelet, hozott határozat szövegének hitelesítésére a jegyző, távolléte esetén az aljegyző, vagy együttes akadályoztatásuk esetén az általuk megbízott személy jogosult.

IV. Fejezet

Bizottságok

45. § A bizottsági feladat-és hatásköröket a Képviselő-testület látja el.

V. Fejezet

A képviselők jogai és kötelezettségei

46. § (1) A képviselő kötelessége az általa tartott fogadóórán kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, illetve a különböző önszerveződő lakossági közösségekkel.

(2) Köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára.

(3) A képviselő köteles tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában, felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban.

(4) Köteles tevékenysége során tudomására jutott állami és szolgálati titkot megőrizni. Titoktartási kötelezettsége megbízatásának lejárta után is fennáll.

(5) A képviselő köteles jelezni a polgármesternek vagy a jegyzőnek, ha az ülésen nem tud megjelenni, vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van.

(6) A polgármester a képviselő testületi ülésen való részvételét kérésére írásban igazolja.

(7) A képviselőt a polgármester, a jegyző, aljegyző, a hivatal dolgozói, az önkormányzat irányítása, illetve felügyelete alá tartozó intézmények vezetői munkaidő alatt soron kívül kötelesek fogadni, és az általa előadott ügyben ―amennyiben az azonnal lehetséges― érdemi választ adni.

A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztásának jogkövetkezményei

47. § (1) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén –közeli hozzátartozójára is kiterjedően - bejelenteni személyes érintettségét.

(2) A Képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az személyesen érinti. A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére vagy bármely képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.

48. § Amennyiben egy képviselő nem tesz eleget az ügyben való személyes érintettsége bejelentésére vonatkozó kötelezettségének, úgy az első kötelezettség mulasztást követeően a polgármester felhívja a figyelmét, hogy a jövőben tegyen eleget a bejelentési kötelezettségének, ismételt kötelezettszegés esetén a képviselő-testület bármely képviselő javaslatára a képviselőt 5000,- forint rendbírsággal sújthatja. A kérdésben a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz. Ismételt kötelezettségszegés esetén a rendbírság újra kiszabható.

VI. Fejezet

A képviselő-testület tisztségviselői

1. A polgármester

49. § (1) A polgármester megbízatását főállásban tölti be.

(2) A polgármester feladatai a rendeletben és a helyi önkormányzatokról szóló törvényben foglaltakon túl – különösen, hogy:

a) segíti a képviselők munkáját,

b) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát,

c) együttműködik az egyházakkal, társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel.

(3) A polgármester feladata az önkormányzat képviselete során a médiával való kapcsolattartás.

(4) A polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzékét az 1. melléklet tartalmazza.

(5) A polgármester ügyfélfogadást tart minden hét keddi napján 14:00 órától 16:00 óráig az Abaújszántói Közös Önkormányzati Hivatal Simai Kirendeltségének épületében.

2. Az alpolgármester

50. § (1) A képviselő-testület egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester tevékenységét a polgármester irányítja, és esetenként dönt a helyettesítés rendjéről.

VII. Fejezet

Jegyző és aljegyző

51. § (1) A jegyző feladata a helyi önkormányzatokról szóló törvényben foglaltakon túl az önkormányzati munkával összefüggésben a következők:

a) közreműködik a képviselő-testület munkatervi javaslatának elkészítésében,

b) gondoskodik arról, hogy az előterjesztések és a döntéstervezetek a törvényességi követelményeknek megfeleljenek,

c) ellátja továbbá mindazon feladatokat, amellyel a képviselő-testület és a polgármester megbízza.

(2) A jegyző ügyfélfogadást tart minden hét szerdai napján 08.00 órától 12:00 óráig az Abaújszántói Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén.

52. § (1) A jegyzőt akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.

(2) Az aljegyző feladatát a jegyző határozza meg.

53. § A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő, a hivatal alkalmazásban álló, legmagasabb fizetési osztályba besorolt köztisztviselő látja el.

VIII. Fejezet

A képviselő-testület hivatala

54. § (1)4 Abaújszántó Város Önkormányzata Képviselő-testülete, Boldogkőváralja Községi Önkormányzat Képviselő-testülete, Felsődobsza Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Sima Község Önkormányzata Képviselő-testülete az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására közös önkormányzati hivatalt (továbbiakban: Hivatal) hoztak létre, melynek neve: Abaújszántói Közös Önkormányzati Hivatal (3881 Abaújszántó, Béke út 51.).

(2) A Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát a Hivatalhoz tartozó önkormányzatok képviselő-testületei hagyják jóvá.

IX. Fejezet

Közmeghallgatás és lakossági fórum

55. § (1) Az önkormányzat a lakosság és a társadalmi szervezetek tájékoztatását, a fontosabb döntésekbe való bevonását lakossági fórumok és a közmeghallgatás intézményével biztosítja.

(2) A képviselő-testület a lakossági fórumok szervezéséről esetenként dönt.

56. § (1) A képviselő-testület évente egy alkalommal előre meghirdetett munkaterv szerinti időpontban közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás helyét és időpontját legalább hét nappal korábban a lakosság tudomására kell hozni az Abaújszántói Közös Önkormányzati Hivatal Simai Kirendeltségének hirdetőtábláján történő közzététel útján.

(2) A közmeghallgatáson kötelesek részt venni a képviselők és a jegyző.

(3) Az ülésen a lakosok közérdekű ügyben szólalhatnak fel.

(4) A lakosok a képviselő-testülethez, a képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterekhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, amelyre a megkérdezettnek kell válaszolni.

(5) Az ülésen elhangzott közérdekű kérdéseket és javaslatokat a képviselő-testület megtárgyalja és értékeli. Amennyiben az azonnali válaszadásra, intézkedésre nincs lehetőség, kijelöli azt a szervet, vagy személyt, amely/aki az elhangzott felszólalás tartalmát megvizsgálja és a szükséges intézkedéseket megteszi.

(6) A közmeghallgatáson elhangzott hozzászólások tartalmát a polgármester által kijelölt személy/ bizottság megvizsgálja és a szükséges intézkedéseket előkészíti. A polgármester azokra a kérdésekre, amelyekre azonnal nem tud választ adni, 15 napon belül értesíti az illetékest.

X. Fejezet

Az önkormányzat költségvetése és vagyona

57. § Az önkormányzat gazdálkodásával, költségvetésével és vagyonával kapcsolatos rendelkezéseit a képviselő-testület önálló önkormányzati rendeletekben szabályozza.

XI. Fejezet

A Képviselő-testület társulásai

58. § (1) A képviselő-testület az alábbi önkormányzati társulások tagja:

a) Abaúj-Hegyközi Többcélú Kistérségi Társulás,

b) Abaújszántó és Térsége Szociális és Gyermekjóléti Alapellátási Társulása,

c)5

d) Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulás.

(2) A Társulási Tanácsokba Sima Község Önkormányzatát a polgármester képviseli.

(3) A polgármester akadályoztatása esetén a helyettesítés a Képviselő-testület által hozott határozat alapján történik.

(4) A társulásokra átruházott feladatokat és hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.

XII. Fejezet

Záró rendelkezések

59. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszíti Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (III.13.) önkormányzati rendelete.

1. függelék a 8/2019. (XII. 2.) önkormányzati rendelethez a 8/2019. (XII. 2.) önkormányzati rendelethez7

2. függelék a 8/2019. (XII. 2.) önkormányzati rendelethez a 8/2019. (XII. 2.) önkormányzati rendelethez8

3. melléklet a 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelethez9

4. melléklet a 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelethez10

Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

Kormányzati funkció

Megnevezés

1

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2

013320

Köztemető-fenntartás és –működtetés

3

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

411

5

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

6

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

7

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

8

045120

Út, autópálya építése

9

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

10

064010

Közvilágítás

11

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

12

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

13

082043

Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

14

082044

Könyvtári szolgáltatások

14a12

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

1513

107052

Házi segítségnyújtás

1614

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

1

A 4. § (2) bekezdése a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (III. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 8. § a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (III. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 8. §-t a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 6.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

3

A 19. § a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 6.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

4

Az 54. § (1) bekezdése a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

5

Az 58. § (1) bekezdés c) pontját a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

6

A 2. melléklet a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

7

Az 1. függeléket a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (III. 1.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

8

A 2. függeléket a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (III. 1.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

9

A 3. mellékletet a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (III. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdése iktatta be. A 3. mellékletet a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 6.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

10

A 4. mellékletet a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (III. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdése iktatta be.

11

A 4. mellékletben foglalt táblázat 4. sorát a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

12

A 4. mellékletben foglalt táblázat 14a. sorát a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdése iktatta be.

13

A 4. mellékletben foglalt táblázat 15. sora a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

14

A 4. mellékletben foglalt táblázat 16. sora a Sima Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.