Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2019 (IX.26..) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2025. 12. 09

Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2019 (IX.26..) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

2025.12.09.

Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az önkormányzat hivatalos elnevezése és székhelye, a képviselő-testület és szervei és bélyegzői

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Ramocsaháza Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat). Székhelye: 4536 Ramocsaháza, Fő tér 1.

(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: 4536 Ramocsaháza, Fő tér 1.

(3) A Képviselő-testület szervei:

a) Ramocsaháza Község Önkormányzata Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester);

b) Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága (a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság);

c) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Önkormányzati Hivatal);

d) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője (a továbbiakban: Jegyző);

e) Társulások: a társulások jegyzéke jelen rendelet 1. számú függeléke.

(4) Az Önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzat elnevezését, és a bélyegző sorszámát.

(5) A Képviselő-testület körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Képviselő-testület elnevezését és a bélyegző sorszámát.

(6) A Polgármester körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Polgármester elnevezését és a bélyegző sorszámát.

(7) A Képviselő-testület bizottságának körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a bizottság elnevezését.

(8) A Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Hivatal elnevezését és a bélyegző sorszámát.

(9) A Jegyző körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a „Hivatal elnevezését és a jegyzője feliratot, valamint a bélyegző sorszámát.

(10) Ramocsaháza Község Önkormányzata közfeladatainak, szakmai alaptevékenységeinek megfelelő kormányzati funkciók felsorolását jelen Rendelet 2. melléklete tartalmazza.

2. Az Önkormányzat jelképei, ünnepei, rendezvényei

2. § Az Önkormányzat jelképei:

(1) Település címere:

Háromszögű pajzs középen vágva; felül kék alapon lebegő, tárt szárnyú aranypelikán ül a fészkén.
Három, feltartott fejű, tárt csőrű, aranyfiókáját saját maga által - jobbra lehajtott fejjel, nyitott csőrrel - mellén ejtett sebből vérével táplálja.
Az aranyfészek leveles; a madarak tollazata stilizáltan, fekete vonallal jelzett. A pajzs alsó fele zöld, benne könyökben enyhén behajlított egész emberi jobb kar, mely ezüstpáncéllal borított.
Kézrésze három arany búzakalászt markol, melyek szimmetrikusan helyezkednek el.
Mindkét mező motívumai lebegők, középen elhelyezve.
A címerpajzs alatt fekete színű felirat olvasható: RAMOCSAHÁZA
(2) Település zászlaja:
Fehér, középen a település címerével.

3. § Az Önkormányzat ünnepei: Ramocsaháza Község XX. századi hősi halottainak és az elhurcoltak emléknapja, minden év október 23-át követő vasárnap.

4. §1 Az Önkormányzat rendezvényei:

a) Kétévente tartja a település a falunapját. A falunap pénzügyi fedezetét a tárgyév költségvetésében meg kell határozni.

b) Alkalmi rendezvények. Az alkalmi rendezvények pénzügyi fedezetét a tárgyév költségvetésében meg kell határozni.

3. Az Önkormányzat által működtetett médiaszolgáltatások és az Önkormányzat által kiadott sajtótermékek

5. § (1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.ramocsahaza.hu

(2)2

4. A Képviselő-testület átruházott hatáskörei

6. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át a:

a) a közfoglalkoztatással kapcsolatos munkáltatói jogok gyakorlását és a közfoglalkoztatási pályázatokhoz kapcsolódó döntések meghozatala hatáskörét,

b) eseti, rendkívüli települési támogatást és a,

c)3 települési temetési támogatást,

d)4 a tanévkezdési települési támogatást,

e)5 a pénzbeli élelmiszer támogatást,

f)6 köztemetést,

g)7 az önkormányzat tulajdonában álló lakások bérlőjének kijelölése, a lakásbérleti jog folytatása (bérlő halálát követően) hatáskörét, a lakásbérleti jogviszony meghosszabbítása vagy megszüntetése hatáskörét,

h)8 az önkormányzat tulajdonában álló lakások esetében a részletfizetés engedélyezése, a fizetési halasztás engedélyezése, a befogadás engedélyezése, a lakásbérleti jogviszony idején elvégzett felújítás, számla ellenében, lakbérbe történő beszámítása, vis maior helyzetben bérlőkijelölése - legfeljebb egy év időtartamra, nem lakáscélú helyiség bérbeadása hatáskörét,

i)9 a nem lakáscélú helyiségek bérletére irányuló kérelem elbírálását.

(2) A Képviselő-testület a jegyzőre ruházza át a:

a) a települési lakásfenntartási támogatást.

(3)10 A képviselő-testület hatásköreinek átruházására és visszavonására vonatkozó elveket és rendet e rendelet határozza meg. Átruházásra – törvény eltérő rendelkezése hiányában – rendelettel kerül sor.

(4)11 Az átruházott hatáskör gyakorlásához a Képviselő-testület iránymutatást, utasítást adhat.

(5)12 Az átruházott hatáskört a Képviselő-testület minősített többséggel vonhatja vissza.

(6)13 Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről évente legalább egy alkalommal beszámol a Képviselő-testületnek.

6/A. §14 (1) Az átruházott hatáskörben eljáró szerv (polgármester, jegyző) előtt kezdeményezett ügyekben a kérelmet a Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatalhoz kell benyújtani írásban (személyesen vagy postai úton), elektronikus úton (e-Papír szolgáltatáson keresztül) vagy e-mailben, a hatáskör gyakorlójának címzésével.

(2) A kérelem kötelező tartalmi elemeit és mellékleteit az ügyfajtára vonatkozó önkormányzati rendelet határozza meg; ennek hiányában a Hivatal által közzétett ügyintézési tájékoztató az irányadó.

(3) A döntéshozatal határidejére a vonatkozó ágazati jogszabályok az irányadók; ennek hiányában a kérelem beérkezésétől számított 21 nap.

(4) Hiánypótlás esetén a Hivatal a kérelmezőt legalább 8 napos határidővel felhívja a hiányok pótlására.

7. § (1) Az Önkormányzat hatáskörének átruházására, illetve visszavonására a polgármester vagy a képviselő tesz javaslatot.

(2)15 Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha azt a képviselő-testület 2/3-a, legalább négy fő kezdeményezi.

(3) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről beszámol évente egy alkalommal a képviselő-testületi ülésen.

II. Fejezet

A Képviselő-testület működése

5. A Képviselő-testület összehívása, vezetése

8. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a korelnök hívja össze és vezeti.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével 1 hónap időtartamot meghaladó távollét.

9. § (1) A Képviselő-testület évente legalább 6 ülést tart.

(2)16 A Képviselő-testület ülését az Önkormányzat székhelyén (4536 Ramocsaháza, Fő tér 1.) tartja.

(3)17 A Képviselő-testület – a választópolgárok részvételének biztosítása mellett – az (2) bekezdésben meghatározott helyszíntől eltérő helyszínen is tarthat ülést, de kizárólag Ramocsaházán vagy Ramocsaházával közvetlenül szomszédos településen, olyan helyen, amely a választópolgárok számára aránytalan megterhelés nélkül elérhető. Az eltérő helyszínről az ülés összehívására jogosult rendelkezik és azt a meghívóban kifejezetten megjelöli.

10. § (1) A Képviselő-testületet összehívására vonatkozó meghívó tartalmazza az ülés

a) tervezett időpontját,

b) helyszínét,

c) a napirendi javaslatot, az előadók megjelölésével,

d) az egyes napirendi pontokhoz meghívottak nevét,

(2)18 A meghívót és mellékleteit az ülés tervezett időpontja előtt legalább 3 nappal a képviselők és a meghívottak részére elsődlegesen elektronikus úton (e-mail) kell megküldeni. A helyi választópolgárok tájékoztatása érdekében a polgármester a meghívót az ülés tervezett időpontját megelőző 3 nappal az Önkormányzat hirdetőtábláján és a honlapon – a helyben szokásos módon – közzéteszi.

(2a)19 A meghívó és mellékletei megküldésének és átvételének igazolására e-mail esetén a kézbesítési vagy olvasási visszaigazolás, hivatali kézbesítő útján történő átadás esetén az átvételi elismervény, postai kézbesítés esetén a tértivevény szolgál. Elektronikus kézbesítés sikertelensége esetén a meghívót hivatali kézbesítő útján vagy postai úton kell megküldeni.

(2b)20 Rendkívüli ülés esetén a meghívót elektronikus úton kell megküldeni; emellett – a sürgős összehívás igazolására – telefonon vagy SMS-ben is értesítést kell adni. Rendkívüli ülés csak halasztást nem tűrő esetben hívható össze.

(3) A Képviselő-testület üléseit az ülésterv szerint tartja.

(4) Az üléstervre javaslatot tehetnek:

a) a polgármester, alpolgármester

b) a képviselők

c) a bizottság

d) a jegyző, aljegyző.

(5) A Képviselő-testület üléstervét a megelőző év december 31. napjáig fogadja el.

(6) Az ülésterv tartalmazza:

a) Az év folyamán megvalósítandó főbb célkitűzéseket, feladatokat

b) a képviselő-testületi ülések tervezett időpontjait (hónap megjelölésével) napirendre kerülő tárgyait, előadóit.

(7) Az ülésre meg kell hívni és részükre előterjesztést kell küldeni:

a) a települési képviselőket

b) jegyzőt, aljegyzőt

c) előterjesztőt, előadót

d) akik meghívását törvény vagy önkormányzati rendelet kötelezővé teszi az adott napirend tárgyalásánál;

e) nemzetiségi önkormányzat elnökét;

f) akit az ülés összehívója megjelöl.

(8) A képviselő-testület és a bizottság ülésén a (9) bekezdésben megjelölt személyek részt vehetnek, részükre előterjesztés nélkül csak meghívót kell küldeni, amennyiben tevékenységi körükbe tartozó napirendi pont kerül megtárgyalásra.

(9) Csak a tevékenységi körükbe tartozó ügyben tanácskozási joggal vesznek részt a képviselő-testület ülésén a jegyzőn, aljegyzőn kívül az alábbi személyek, szervezetek, önszerveződő közösségek képviselői:

a) Ramocsaházi Polgárőr Egyesület elnöke

b) Ramocsaházi Közösségi Sportegyesület elnöke

c) helyi egyházak képviselői

d) Nyírségi Napfény Összevont Intézmény intézményvezetője

e) Ramocsaháza-Nyírkércs-Nyíribrony Községi Óvoda vezetője

11. §21 (1) A Képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő időpontra is összehívható, mely esetben az rendkívüli ülésnek minősül. Rendkívüli ülést kell összehívni az Mötv. 44. §-ában meghatározott esetben.

(2) A Képviselő-testület rendkívüli ülését az indítvány alapján a polgármester hívja össze, az ő feladata a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározása. A rendkívüli ülést a polgármesternek a kezdeményezéstől számított 15 napon belüli időpontra kell összehívnia.

(3) Sürgős, halasztást nem tűrő oknak minősül, ha a döntés hiánya valamilyen határidő elmulasztását, vagy jogvesztést eredményez az önkormányzat vagy a lakosság számára.

(4)22 Rendkívüli ülés összehívása esetén a meghívó írásbeli formája mellőzhető; a képviselők értesítése e-mailben történik, és az értesítést telefonon vagy SMS-ben meg kell erősíteni.

11/A. §23 (1) Ünnepi ülést a Képviselő-testület emlék- és díjátadások, kitüntetések, díszpolgári címek adományozása, települési jelentőségű események (pl. szoboravatás) alkalmából tarthat.

(2) Az ünnepi ülés összehívására és levezetésére – az eltérő jelleghez igazodó sajátosságokkal – a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(3) Ünnepi ülésen döntéshozatalra csak akkor kerülhet sor, ha a meghívó a döntéshozatal tényét és tárgyát előre tartalmazza.

12. § A határozatképtelen ülést 5 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

13. § A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.

14. § Az ülésvezető jogkörei:

a) megállapítja az ülés határozatképességét,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,

d) szünetet rendelhet el,

e) lezárja a vitát,

f) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

g) lezárja a napirendi pontok tárgyalását,

h) rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt,

i) bezárja az ülést.

6. A tanácskozás rendje

15. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) polgármesteri beszámoló a két ülés közötti tárgyalásokról, eseményekről, fontosabb intézkedésekről;

b) beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról;

c) a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok;

d) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok;

e) határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok.

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet.

(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez;

b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét;

c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések;

d) vita az előterjesztéssel kapcsolatban;

e) módosító javaslatok megtétele;

f) döntés a módosító javaslatokról javaslatonként;

g) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról az esteleges módosításokkal kiegészítve.

(4) A döntés meghozatala előtt az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.

16. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.

(2) Egy napirendi pont esetében 2 alkalommal lehet hozzászólni legfeljebb 3 perc időtartamban.

(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:

a) ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik,

b) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén,

c) ha a hozzászólásban más személyt sértő vagy lealacsonyító kifejezés hangzik el.

(4) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a polgármester az ülés rendjének fenntartása figyelembe vételével biztosítja.

(5) A Polgármester feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. A rend biztosítása érdekében intézkedéseket tehet:

a) Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, ha tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása,

b) Rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,

c) Ismétlődő rendzavarás esetén, figyelmeztetés után a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót és a Képviselő-testület vita nélkül dönt arról, hogy a továbbiakban részt vehet-e a tanácskozáson. E szabályt a települési képviselőre nem lehet alkalmazni,

d) Figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, amelynek következménye az, hogy az illető személy ugyanazon ügyben továbbá nem szólalhat fel.

7. Az előterjesztések

17. § (1) Előterjesztésnek minősül minden olyan rövid határozati javaslatot megfogalmazó, rendeletalkotási alapot bemutató, megalapozó, értékelő, elemző anyag, amelyről a képviselő-testület érdemi döntést hoz.

(2) Az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén írásban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.

(3) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) polgármester, alpolgármester

b) jegyző, aljegyző

c) képviselők

d) bizottság

e) intézményvezetők.

(4) Az Ügyrendi Bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:

a) személyi döntést, állásfoglalást igénylő előterjesztések.

(5) Kizárólag írásban nyújthatóak be a (4) bekezdésben felsorolt előterjesztések, valamint a rendelettervezetek.

(6) Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.

(7) A rendelet-tervezethez készítendő előzetes hatásvizsgálat eredményéről és indokolásról a 1. melléklet szerinti minta alkalmazásával kell a képviselő-testületet tájékoztatni.

(8) Az Ügyrendi Bizottság nyújtja be a

a) összeférhetetlenség, méltatlanság, vagyonnyilatkozat megállapítását tartalmazó előterjesztéseket.

(9) A rendelet-tervezetet a Hivatal készíti el és - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.

(10)24 Előterjesztést a Hivatal titkárságára kell benyújtani írásban és elektronikusan (hivatal@ramocsahaza.hu). Rendes ülés esetén az előterjesztés benyújtási határideje az ülés kitűzött időpontját megelőző 5. munkanap 12.00 óra; rendkívüli ülés esetén legalább 24 órával az ülés előtt.

(11)25 A képviselő az ülésen is kezdeményezhet rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát; ebben az esetben a döntési javaslatot írásban kell benyújtani az ülésvezetőnek a vita lezárásáig.

(12)26 Rendelet-tervezethez – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – előzetes hatásvizsgálat és indokolás csatolandó az SZMSZ 1. melléklete szerinti mintának megfelelően.

(13)27 Az előterjesztés kötelező tartalmi elemei: cím, jogszabályi felhatalmazás, rövid összefoglaló, részletes indokolás, a döntési javaslat szövege, felelős és határidő, mellékletek felsorolása.

(14)28 Az előterjesztések formai követelményeit és kötelező mellékleteit a polgármester rendelkezésben állapítja meg és a honlapon közzéteszi.

(15)29 Az Ügyrendi Bizottság személyi ügyekben, összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyekben állásfoglalást ad, és titkos szavazást bonyolít le.

8. Az alakuló ülésre vonatkozó szabályok

18. § (1) Az alakuló ülésre a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az ebben az alcímben foglalt eltérésekkel.

(2) Az alakuló ülés napirendje:

a) Tájékoztatás az önkormányzati választás eredményéről,

b) megválasztott képviselők, polgármester eskütétele,

c) SZMSZ módosítása, felülvizsgálata,

d) bizottságok megválasztása,

e) alpolgármester megválasztása,

f) döntés polgármester és az alpolgármester illetményéről, tiszteletdíjáról,

g) tiszteletdíjról szóló rendelet felülvizsgálata,

h) összeférhetetlenséggel kapcsolatos tájékoztató,

i) az alakuló ülésen más kérdések és napirendi pontok is napirendre tűzhetők.

(3) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást lebonyolító bizottság az Ügyrendi Bizottság.

(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást előre elkészített szavazólap és urna felhasználásával az önkormányzati választáshoz hasonló módon bonyolítja le, úgy hogy a szavazólapon az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés szerepel.

(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a választás időpontját,

b) választáson megjelent képviselők nevét,

c) az érvényes és érvénytelen szavazatok számát,

d) a választás számszerű eredményét,

e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.

(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

9. A döntéshozatali eljárás

19. § (1)30 A Képviselő-testület főszabályként nyílt szavazással dönt; a nyílt szavazás módja kézfelnyújtás.

(2)31 Név szerinti szavazást kell tartani, ha azt a polgármester elrendeli, vagy legalább a megválasztott képviselők egynegyede indítványozza; a név szerinti szavazás módja, hogy a jegyző ábécé sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” nyilatkozatot tesznek.

(3)32 Titkos szavazást kell tartani a jogszabályban meghatározott esetekben, különösen személyi ügyekben, továbbá a Képviselő-testület döntése alapján, ha azt a megválasztott képviselők minősített többsége elrendeli és azt jogszabály nem zárja ki. A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság bonyolítja le.

(4)33 A szavazás eredményét az ülésvezető állapítja meg és hirdeti ki.

20. § (1)34 A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A módosító indítvány elfogadásához ugyanazon szavazati arány szükséges, mint az eredeti döntés elfogadásához.

(2) A módosító indítványt előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.

(3) Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt akkor a képviselő-testület elutasító döntést hoz. Amennyiben ügyrendi javaslatra, szünet elrendelése után a polgármester újból szavazásra bocsátja a javaslatot, és a javaslat ismételten nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt, akkor a képviselő-testület ismételten elutasító döntést hoz.

(4) Ha a Képviselő-testület a (3) bekezdésben szabályozott eljárásában elutasító döntést hozott, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésére ismételten napirendre kell tűzni, ha a döntésre:

a) törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség,

b) önkormányzat működőképességének megőrzéséhez szükséges döntés.

21. § (1) A jegyző az önkormányzati rendeletet az Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, mint helyben szokásos módon hirdeti ki.

(2) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:

a) a rendelet számát, tárgyát,

b) a rendelet címét,

c) hatályba lépés dátumát,

d) a módosító vagy hatályon kívül helyező rendelet számát, hatályba lépésének dátumát.

22. § (1)35 Az önkormányzati határozatok és jegyzőkönyvek formai és jelölési szabályaira a hatályos igazságügyi miniszteri rendelet – különösen az 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 15. §-a és 19. §-a – az irányadó.

(2)36

(3)37

(4)38

(5)39

10. A jegyzőkönyv

23. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 1 példányban készül, melyet az Önkormányzat épületében kell elhelyezni.

(2) A jegyzőkönyv a Magyarország helyi önkormányzatokról szóló törvényben (a továbbiakban: Mötv.) meghatározottakon túl tartalmazza:

a) Az ülés megnyitásának és lezárásának, szünet kezdetének és végének időpontjait,

b) A megjelent állampolgárok számát, ha ez a nagy számuk miatt nem állapítható meg becsült számát.

(3)40 A Képviselő-testület nyilvános üléseiről készült jegyzőkönyvek közérdekből nyilvános adatok. A megismerés iránti igény szóban, írásban vagy elektronikus úton is benyújtható; az igénynek az adatkezelő a beérkezéstől számított legfeljebb 15 napon belül tesz eleget. A másolatkészítésért járó költségtérítés mértékét – a vonatkozó kormányrendelet alapján végzett költségszámítás szerint – az Önkormányzat közzéteszi. A nyílt ülés jegyzőkönyvét az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

11. A közmeghallgatás

24. § A Képviselő-testület évente legalább egy alkalommal a Közösségi Házban (4536 Ramocsaháza, Fő tér 2.) közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal az önkormányzat hirdetőtábláján, mint helyben szokásos módon közzéteszi.

III. Fejezet

Az Önkormányzat szervei, azok jogállása, feladataik

12. A Polgármester jogállása, feladatai

25. § A polgármester tisztségét főállásban látja el.

26. § (1) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester

a) önkormányzati pályázat benyújtása, azon pályázatok tekintetében, melyek pénzügyi kötelezettségvállalást nem igényelnek, önkormányzati támogatás igénylésére vonatkoznak,

b) önkormányzati intézmény, vagy szervezet működőképességének fenntartása,

c) önkormányzat működő képességét biztosító határidős döntés meghozatala,

d) olyan a települést, vagy annak lakosságát érintő, előre nem látható esemény bekövetkezése esetén (káresemény, veszélyhelyzet, vis maior, szociális, egészségügyi helyzet), melynek elhárításához ez haladéktalanul szükséges ügyben döntést hozhat.

(2) A polgármester egymillió forint értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről, a döntést követő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.

13. Az alpolgármester jogállása

27. §41 A Képviselő-testület tagjai közül a polgármester javaslatára egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.

14.42 A Bizottság jogállása feladatai

28. §43 Az Ügyrendi Bizottság 3 tagból áll, a bizottsága elnöke és 2 tagja önkormányzati képviselő.

29. §44 Az Ügyrendi Bizottság nyilván tartja és ellenőrzi a polgármester és hozzátartozója, az önkormányzati képviselő és hozzátartozója vagyonnyilatkozatát, ellátja az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal összefüggő, az Mötv.-ben meghatározott bizottsági feladatokat. A személyi döntést, állásfoglalást érintő ügyekkel kapcsolatosan véleményezési jogköre van, és ellátja a titkos szavazással kapcsolatos feladatokat.

15. A Hivatal jogállása és feladatai

30. §45 A Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal illetékességi területe Ramocsaháza, Nyírkércs, Nyíribrony, Magy és Laskod községek közigazgatási területe.

31. § A Hivatal neve, címe:

(1) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal, 4536 Ramocsaháza, Fő tér 1.

(2) Kirendeltségek:

a) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Nyírkércsi Kirendeltsége, 4537 Nyírkércs, Fő utca 84.

b) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Nyíribronyi Kirendeltsége 4535 Nyíribrony, Fő út 84.

c) Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Magyi Kirendeltsége 4556 Magy, Hősök tere 4.

d)46 Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal Laskodi Kirendeltsége 4543 Laskod, Kossuth Lajos utca 59.

16. A Jegyző, aljegyző jogállása és feladatai

32. § (1)47 A jegyző jogszabályban meghatározott feladatait Ramocsaháza, Nyírkércs, Nyíribrony, Magy és Laskod településeken látja el.

(2) A jegyzőt akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.

(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatás esetén a jegyzői feladatokat az adóügyi előadó látja el.

(4)48 A jegyző köteles a jogszabálysértő döntés, illetve működés észlelése esetén – jogszabályban meghatározottak szerint – a Képviselő-testület felé jelzéssel élni. A jelzést írásban kell megtenni és azt az ülésen ismertetni kell.

(5)49 Ha a Képviselő-testület a jelzés ellenére sem tesz eleget jogszabályban előírt kötelezettségének, a jegyző haladéktalanul tájékoztatja az illetékes Kormányhivatalt.

17. Társulások jogállása, feladatai

33. § (1)50 Az Önkormányzat az önkormányzati feladatok hatékonyabb, célszerűbb és gazdaságosabb ellátása érdekében társulásokban vesz részt.

(2)51 Az Önkormányzat által kötött társulási megállapodások jegyzékét – a társulások jogállásának és feladatainak meghatározásával – az 1. számú függelék tartalmazza.

(3)52 Az 1. számú függelékben fel kell tüntetni társulásonként legalább a következőket: a társulás neve, rövid neve, székhelye, jogi formája, alapításának dátuma, az Önkormányzat csatlakozásának dátuma, a társulás feladatköre (a Mötv. 13. § (1) bekezdése szerinti közfeladat megjelölésével), az együttműködés jogalapja (társulási megállapodás), kapcsolattartó, valamint a hatályos társulási megállapodás elérhetősége.

(4)53 Az 1. számú függelék adatait a jegyző évente felülvizsgálja és szükség szerint aktualizálja.

IV. Fejezet

A képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok

34. § (1) A települési képviselő Mötv.-ben meghatározottakon kívüli kötelességei:

a) Tevékenyen részt vesz a képviselő-testület és bizottsága munkájában, és ennek érdekében a polgármesternél, a levezető elnöknél előzetesen bejelenti, ha a testület ülésén nem tud megjelenni, vagy egyéb képviselői megbízatásának teljesítése akadályba ütközik.

b) Felkérés alapján részt vesz a testületi ülések előkészítésében és a különböző vizsgálatokban.

c) A tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrzi.

d) Kapcsolatot tart a választópolgárokkal, azok szervezeteivel, önszerveződő közösségeivel.

e) Olyan magatartást tanúsít, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára, és óvja a képviselő-testület, valamint annak szervei tekintélyét és hitelét.

(2)54 Ha a települési képviselő az Mötv.-ben meghatározott kötelezettségét megszegi, első alkalommal a polgármester - polgármester esetén az alpolgármester - felszólítja a kötelezettsége teljesítésére 15 napos határidő megállapításával.

(3)55 A települési képviselőt, amennyiben a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a polgármester - polgármester esetén az alpolgármester - figyelmezteti.

V. Fejezet

A képviselő-testület ülésének rendje

35. §56 Az ülés rendjének, méltóságának fenntartásáról a polgármester, a levezető elnök gondoskodik, aki a következő intézkedést teheti meg:

a) Figyelmezteti a képviselő-testület azon tagját, illetve azt a tanácskozási joggal résztvevőt, aki eltér a tárgytól, a tanácskozáshoz nem illő, sértő, rágalmazó kifejezést használ, vagy az üléshez méltatlan egyéb magatartást tanúsít. Eredménytelen figyelmeztetés esetén a képviselő-testület ülését meghatározott időre - legfeljebb 60 percre - félbeszakíthatja, vagy szünetet rendelhet el.

b) Az indokolatlanul hosszúra nyúlt vita lezárását indítványozza.

c) A hozzászólások időtartamának korlátozását indítványozza.

d) Tárgyalási szünetet rendel el legfeljebb hatvan percre.

e) A tanácskozás folytatását akadályozó nem várt rendkívüli körülmény, így különösen áramszünet, rosszullét, baleset, természeti katasztrófa bekövetkezésekor, vagy túl hosszúra nyúlt ülés miatt az ülést meghatározott időre félbeszakítja. Ez esetben az ülés folytatásáról három napon belül, a képviselők értesítésével, gondoskodnia kell.

36. § (1) A képviselő-testület nyilvános ülésén azok, akik tanácskozási joggal nem rendelkeznek, a hallgatóság és a meghívott vendégek, a számukra kijelölt helyen foglalnak helyet.

(2) A hallgatóként megjelent személy köteles tiszteletben tartani az ülés rendjét, méltóságát, magatartásával azt nem zavarhatja. Jelentkezését követően akkor szólhat hozzá legfeljebb öt percben, ha arra a polgármester, levezető elnök engedélyt ad.

(3) A tanácskozás rendjének, méltóságának megzavarása esetén a polgármester, levezető elnök rendreutasítja a hallgatóként résztvevő rendzavarót, ismétlődő rendzavarása esetén pedig a tanácskozóterem elhagyására kötelezi, szükség esetén karhatalom igénybevételével.

37. § A levezető elnöknek a rendfenntartás érdekében tett intézkedése ellen felszólalni nem lehet.

VI. Fejezet

A nemzetiségi önkormányzattal való együttműködés szabályai

38. § (1) Az Önkormányzat a településen, a megyében működő roma települési, területi és országos nemzetiségi Önkormányzat részéről érkező kezdeményezéseket az Ügyrendi Bizottságnak adja át véleményezésre. A Bizottság a kezdeményezéssel kapcsolatban 15 napon belül alakítja ki álláspontját és terjeszti a Képviselő-testület elé. A Képviselő-testület a Bizottság véleményének megérkezését követő ülésén dönt.

(2) A nemzetiségi önkormányzat véleményét a polgármester kéri ki a döntés meghozatala előtt.

(3) A nemzetiségi önkormányzat jogszabályban meghatározott egyetértési jogát polgármester kéri ki a jogszabályban meghatározott határidő figyelembevételével.

39. § (1)57 Az Önkormányzat a Ramocsaháza Község Roma Nemzetiségi Önkormányzata működéséhez, az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiséget ingyenesen biztosítja a Settlement Ház épületében (4536 Ramocsaháza, Kossuth Lajos u. 1. szám alatt).

(2)58 A Settlement Házban rendelkezésre álló helyiség alkalmas a helyi nemzetiségi önkormányzat működéséhez (a testületi, tisztségviselői, képviselői feladatok ellátásához) szükséges tárgyi feltételek biztosítására.

(3) Az önkormányzat a (2) bekezdésben szereplő feladatok személyi feltételeit és a testületi ülések előkészítése (különösen a meghívók, az előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek és valamennyi hivatalos levelezés előkészítése), és postázása feladatokat valamint a helyi nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok az Önkormányzati Hivatalon keresztül biztosítja.

VII. Fejezet

Együttműködés a lakossággal, lakossági fórum

40. § (1) A képviselő-testület a rendelkezésére álló szellemi és anyagi eszközökkel támogatja a lakosság olyan öntevékeny szervezetét, önszerveződő közösségét és ezek összefogását, melynek célja az önkormányzati feladatok, helyi közügyek megtárgyalása, az életminőség, a közérzet, a szolgáltatások javítása, a település fejlesztése, a társadalmi, kulturális élet ápolása.

(2) A lakosság társadalmi szervezetével, önszerveződő közösségével való együttműködés érvényre juttatása érdekében annak képviselője, e rendelet szerint, tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület ülésén.

(3) A lakossággal, annak önszerveződő közösségével való együttműködés célja, rendeltetése:

a) a tervek, fejlesztési koncepciók, programok, akciók ismertetése, egyeztetése

b) a lakosságnak a közügyek intézésébe történő bevonása, a jogalkalmazási tapasztalatok megvitatása.

(4) A képviselő-testület döntése alapján vagy saját hatáskörében a polgármester lakossági fórumot hív össze a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, a helyi közügyek megvitatására, önkormányzati döntések előkészítésének, végrehajtásának megbeszélésére, valamint az ezekről történő tájékoztatás elősegítésére. A lakossági fórum nem minősül képviselő-testületi ülésnek.

(5) A lakossági fórum helyéről, idejéről és a megvitatásra kerülő témákról, annak megtartása előtt legalább 15 nappal, hirdetményt kell közzétenni az önkormányzat hirdetőtábláján és honlapján. A hirdetményt meg kell küldeni azoknak a személyeknek és szervezeteknek, akik egyébként a képviselő-testület ülésére szóló meghívót is megkapják.

(6) A lakossági fórumot a polgármester, távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester, vezeti. Lebonyolítására a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni.

(7) A lakossági fórumról annak lényegét rögzítő jegyzőkönyv készül, melynek vezetéséről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyvet a polgármester, a levezető elnök és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyvet az önkormányzat irattárában kell elhelyezni.

(8) A lakossági fórumon elhangzottakról, az ott született állásfoglalásokról és felmerült véleményekről a polgármester szóban - szükség szerint írásban - tájékoztatja a képviselő-testületet annak következő soros ülésén.

VIII. Fejezet

Záró rendelkezések

41. § (1) Jelen rendelet 2019. szeptember 26-án 17 óra 00 perckor lép hatályba.

(2) Jelen rendelet hatályba lépésével együtt hatályát veszti Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2014. (X.22.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet

1. Tájékoztatás az előzetes hatásvizsgálat eredményéről

1.1. a tervezett önkormányzati rendelet valamennyi jelentősnek ítélt hatása, így különösen

1.1.1. társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

1.1.2. környezeti és egészségi következményei:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

1.1.3. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

1.2. az önkormányzati rendelet megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

1.3. a jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Kelt: ………………………….

………………………………………………

az előzetes hatásvizsgálatot végző aláírása

2. Indokolás a rendelet-tervezethez

2.1. Az önkormányzati rendelet megalkotásának

2.1.1. társadalmi oka és célja:

2.1.2. gazdasági oka és célja:

2.1.3. szakmai oka és célja:

2.2. A jogi szabályozás várható hatása:

2.3. A javasolt szabályozás és az európai uniós jogból eredő kötelezettségek összhangja:

2.4. A javasolt szabályozás esetében a Jat. 20. § -ában nevesített eljárás lefolytatása kötelező-e? igen/nem*

2.5. Amennyiben igen, az előzetes bejelentési eljárás befejeződött-e?

Kelt:

………………………………………….

aláírás

1

A 4. § a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 16.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 5. § (2) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 16.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte.

3

A 6. § (1) bekezdés c) pontja a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 6. § (1) bekezdés d) pontját a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

5

A 6. § (1) bekezdés e) pontját a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

6

A 6. § (1) bekezdés f) pontját a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be. A 6. § (1) bekezdés f) pontja a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 6. § (1) bekezdés g) pontját a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

8

A 6. § (1) bekezdés h) pontját a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

9

A 6. § (1) bekezdés i) pontját a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

10

A 6. § (3) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

11

A 6. § (4) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

12

A 6. § (5) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

13

A 6. § (6) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

14

A 6/A. §-t a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

15

A 7. § (2) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

16

A 9. § (2) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

17

A 9. § (3) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

18

A 10. § (2) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

19

A 10. § (2a) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdése iktatta be.

20

A 10. § (2b) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdése iktatta be.

21

A 11. § a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

22

A 11. § (4) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

23

A 11/A. §-t a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.

24

A 17. § (10) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

25

A 17. § (11) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

26

A 17. § (12) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

27

A 17. § (13) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

28

A 17. § (14) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

29

A 17. § (15) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

30

A 19. § (1) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

31

A 19. § (2) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

32

A 19. § (3) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

33

A 19. § (4) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

34

A 20. § (1) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

35

A 22. § (1) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

36

A 22. § (2) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 15. §-a hatályon kívül helyezte.

37

A 22. § (3) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 15. §-a hatályon kívül helyezte.

38

A 22. § (4) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 15. §-a hatályon kívül helyezte.

39

A 22. § (5) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 22. § (5) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 15. §-a hatályon kívül helyezte.

40

A 23. § (3) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

41

A 27. § a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

42

A 14. alcím címe a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

43

A 28. § a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

44

A 29. § a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

45

A 30. § a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 16.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

46

A 31. § (2) bekezdés d) pontját a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 16.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

47

A 32. § (1) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 16.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

48

A 32. § (4) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 12. §-a iktatta be.

49

A 32. § (5) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 12. §-a iktatta be.

50

A 33. § (1) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

51

A 33. § (2) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

52

A 33. § (3) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdése iktatta be.

53

A 33. § (4) bekezdését a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdése iktatta be.

54

A 34. § (2) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

55

A 34. § (3) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

56

A 35. § a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

57

A 39. § (1) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

58

A 39. § (2) bekezdése a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

59

A 2. melléklet a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2022. (XI. 21.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 2. melléklet a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

60

A 2. melléklet 1. függelék a Ramocsaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XI. 14.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.