Újcsanálos község képviselő testületének 2/2020 (II.29..) önkormányzati rendelete
Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2020. 03. 01- 2021. 09. 29
Újcsanálos község képviselő testületének 2/2020 (II.29..) önkormányzati rendelete
Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2020.03.01.
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Újcsanálos Község Önkormányzata
(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe:
3716 Újcsanálos, Hősök tere 1.
(3) Az önkormányzat képviselő-testületének hivatalos elnevezése:
Újcsanálos község Önkormányzata Képviselő-testülete
(4) A képviselő-testület hivatala: Hernádkaki Közös Önkormányzat Hivatal
Székhelye: 3563 Hernádkak, Rákóczi út 42.
Újcsanálosi Kirendeltsége: 3716 Újcsanálos, Hősök tere 1.
A Képviselő-testület működése
A Képviselő-testület ülései
2. § (1) A Képviselő-testület évente legalább hat ülést tart.
(2) A Képviselő-testület évente a munkaterv szerinti ülésezik.
(3) A munkatervet minden év első képviselő-testületi ülésén a polgármester terjeszti elő.
(4) A munkaterv tartalmazza:
az ülések várható időpontját
az adott ülésen tárgyalandó napirendet és előadóját
közmeghallgatás, falugyűlés időpontját
A Képviselő-testületi ülések összehívása
3. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetében az Összeférhetetlenségi és Vagyon-nyilatkozat-kezelési Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a Képviselő-testület ülését.
4. § (1) A Képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.
(2) A meghívónak tartalmaznia kell:
a.) az ülés helyét,
b.) az ülés időpontját,
c.) a tervezett napirendeket,
d.) a napirendek előadóit,
e.) az ülés összehívójának nevét és tisztségét.
(3) A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket. A polgármester felmentést adhat az előterjesztések írásban történő kiadása alól. Amennyiben az előterjesztések postázásra nem a meghívóval egyidejűleg kerül sor, azokat olyan időpontban kell kézbesíteni, hogy az az ülésen tárgyalható legyen.
(4) A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni.
(5) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni:
a.) képviselőknek,
b.) jegyzőnek,
c.) nem állandó meghívottaknak:
ca.) előterjesztőknek,
cb.) akiket az ülés összehívója megjelöl:
cc.) intézményvezetőnek, amennyiben az intézményt érinti az előterjesztés és költségvetés, féléves beszámoló, tájékoztató, zárszámadás tárgyalásakor,
cd.) szakértőnek.
5. § (1) Amennyiben az ülés összehívását a települési képviselők egynegyede vagy a képviselő-testület bizottsága indítványozza, az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát. Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni.
(2) A polgármester indokolt esetben összehívhat rendkívüli képviselő-testületi ülést.
(3) A meghívót a napirendek írásos anyagaival együtt legalább az ülés megkezdése előtt 2 nappal kell elektronikus formában kézbesíteni. Indokolt esetben a meghívó és a napirendek írásos anyaga a képviselő-testületi ülés megkezdése előtt is kiosztható. Rendkívüli esetben a meghívás rövidebb úton is történhet (pl.: telefon, e-mail stb.).
(4) A képviselő-testületi ülés összehívására telefonon keresztül szóbeli meghívással is sor kerülhet.
6. § (1) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:
jegyzőt,
előterjesztőt,
szakértőt,
nemzetiségi önkormányzat elnökét.
(2) Önszerveződő közösséget nem illet meg tanácskozási jog a Képviselő-testület vagy a bizottság ülésein.
7. § A Képviselő-testület üléséről a lakosságot az ülés előtt tájékoztatni kell.
A tájékoztatás formája a meghívó kifüggesztése az önkormányzati hirdetőtáblára. A képviselő-testületi ülés meghívóját egyidőben kell kifüggeszteni a lépviselők meghívójának kiküldésével.
A Képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok
8. § (1) A polgármester feladata:
a) képviselő-testület határozatképességének megállapítása,
b) javasolt napirend előterjesztése, elfogadtatása,
c) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzat döntésekről,
d) az ülés jellegének (nyílt, zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,
e) tárgyalt napirendként:
e/a) vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre,
kiegészítésekre a szó megadása,
e/b) vita összefoglalása,
e/c) indítványok szavazásra való feltevése,
e/d) határozati javaslatok szavaztatása,
a/e) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
e/f) a napirend tárgyában hozott döntés (ek) kihirdetése.
f) a rend fenntartása,
g) időszerű kérdésekről tájékoztatás,
h) az ülés bezárása.
(2) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:
rendre utasítja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,
figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő,
a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót,
amennyiben az ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülést a polgármester az általa meghatározott időre felfüggeszti.
(3) Az ülésen megjelent tanácskozási joggal nem rendelkező személyek tetszésüket vagy nemtetszésüket nem nyilváníthatják ki, az ülést nem zavarhatják. rendzavarás esetén a polgármester a rendzavarót figyelmezteti, szükség esetén távozásra szólítja fel.
A döntéshozatali eljárásról a szavazás módjáról
A határozatképesség megállapítása
9. § (1) A Képviselő-testület tagjainak választáskori létszáma: 5 fő
(2) A Képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselők több mint a fele, azaz 3 fő jelen van.
(3) Ha a (2) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 10 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.
Napirendi javaslat előterjesztése és elfogadtatása
10. § (1) A polgármester előterjeszti a javasolt napirendi pontokat. A képviselők javaslatot tehetnek a napirendi pontok tárgyalási sorrendjének felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, javasolt napirendi pontok törlésére.
(2) A napirend elfogadásáról a testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.
(3) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát és bocsátja szavazásra.
A Képviselő-testület döntései
11. § (1) Minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 3 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges.
(2) A Képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
(3) A Képviselő-testület név szerinti szavazás elrendeléséről egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) A név szerinti szavazás alkalmazásával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, a képviselő által adott válasz (igen, nem, tartózkodom) a jegyző névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.
(5) A titkos szavazásról a Képviselő-testület esetenként dönt, egyszerű szótöbbséggel.
(6) A titkos szavazás lebonyolításáról az Összeférhetetlenségi és Vagyon-nyilatkozat-kezelési Bizottság gondoskodik. A Bizottság határozatképtelensége esetén a Képviselő-testület eseti bizottságot választ a titkos szavazás lebonyolítására.
(7) Minősített többség szükséges a Magyarországi helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározottakon túl:
a.) helyi népszavazás kiírásához,
b.) hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz, kölcsönfelvételhez vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállaláshoz,
c.) települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárásával kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyben való döntéshez,
d.) összeférhetetlenség és méltatlanság megállapításához.
(8) Döntéshozatal során amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja és bármely képviselő vagy a polgármester tudomására jut a képviselő személyes érintettsége, első alakalommal a polgármester felszólítja kötelezettsége jövőbeni teljesítésére. Következő alkalommal bírság kiszabására kerül sor. A bírság mértéke 1000 Ft/alkalom.
Képviselő-testületi határozat
12. § (1) A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a döntést szó szerinti megfogalmazásban, szükség szerint a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.
(2) A Képviselő-testület hatósági határozataira - az Mötv.-ben foglalt eltérésekkel – az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. tv. (Ákr.) rendelkezéseit kell alkalmazni.
(3) Nem kell számozott határozattal ellátni az intézmények szakmai beszámolóit.
13. § (1) A Képviselő-testület által hozott határozatok jelölése a következő formában történik:
Újcsanálos Község Önkormányzata Képviselő-testületének
sorszám/évszám (hó. nap.) Határozata.
(2) A képviselő-testületi határozatok nyilvántartásának vezetéséről a jegyző gondoskodik.
Önkormányzati rendelet
14. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a.) – polgármester,
b.) – jegyző
c.) - képviselő-testület bizottsága,
d.) – képviselő.
(2) A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(3) Az önkormányzat rendeletét a helyben szokásos módon ki kell hirdetni.
(4) Helyben szokásos módnak minősül: önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés.
15. § (1) Az önkormányzati rendeleteket a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által alkotott rendelet megjelölése:
Újcsanálos község Önkormányzata Képviselő-testületének
…/év (hó, nap) Önkormányzati Rendelete és a rendelet címe „ról” „ről” toldalékkal ellátva.
(2) A Képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
A jegyzőkönyv
16. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyvet 1 példányban kell készíteni, melyeket a jegyző kezel. Az ülésről készült jegyzőkönyvet a Nemzeti Jogszabálytárba 15 napon belül fel kell tölteni.
(2) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:
a meghívót,
a jelenléti ívet,
írásos előterjesztéseket,
illetve a képviselők kérése alapján a képviselői beadványokat, hozzászólásokat és írásban benyújtott képviselői hozzászólásokat.
(3) A jegyzőkönyv közhitelességének biztosítása érdekében a jegyzőkönyv oldalát zsinórral át kell fűzni, majd a zsinórt a jegyzőkönyv hátoldalán az önkormányzat bélyegzőjével ellátott zárcédulával rögzíteni.
(4) A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvébe és mellékleteibe, térítési díj ellenében másolatot kérhetnek.
(5) A jegyzőkönyvek betekinthetőségéről a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvnek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.
(6) A Képviselő-testület jegyzőkönyveinek tárolásáról a jegyző gondoskodik.
A képviselők névsora
17. § A települési képviselők névsorát az 1. függelék tartalmazza.
A képviselők tiszteletdíja
18. § (1) A képviselő tiszteletdíjra jogosult.
(2) A képviselő tiszteletdíjra jogosult abban az esetben is, ha az ülésről igazoltan hiányzott.
(3) Igazoltnak kell tekinteni a képviselő távolmaradását, ha az ülés megkezdése előtt jelzi indokolt távolmaradását a polgármesternek.
(4) Indokolt a távolmaradás:
betegség miatt,
munkájával kapcsolatos elfoglaltság miatt,
halaszthatatlan családi esemény miatt.
A távolmaradás „igazolt” vagy „igazolatlan” tényét a jelenléti íven és a jegyzőkönyvben is rögzíteni kell.
Ha a képviselő indokolatlanul és előzetes bejelentés nélkül nem vett részt a képviselő-testületi ülésen, a következő hónap képviselő-testületi ülés után járó tiszteletdíja 100 %-ban megvonásra kerül.
Az ismételt kötelezettség szegés esetén ismételten megállapítható a megvonás.
A (6)-(7) bekezdésében foglaltak utáni tiszteletdíj megvonás a jelenléti ívek alapján történik.
A tiszteletdíjak kifizetése utólag a tárgynegyedévet követően kerül sor a tárgynegyedévet követő hó 20-ig.
A képviselő tiszteletdíjáról írásban lemondhat.
A tiszteletdíjról történő írásbeli lemondó nyilatkozatnak tartalmaznia kell:
mely időtartamra járó tiszteletdíjról kíván lemondani vagy az összeg meghatározása,
az a) pontban meghatározott tiszteletdíj mely célra kerüljön felhasználásra.
A települési képviselők tiszteletdíja havonta 20.000.-Ft.
A Képviselő-testület bizottságai
A bizottságok létrehozása
19. § A Képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságot hozhat létre.
A bizottságok működése
20. § (1) A bizottsági üléseket a bizottság elnöke hívja össze.
(2) A bizottsági ülések meghívóját a képviselő-testületi ülések meghívójának kiküldésével azonos módon kell megküldeni az írásbeli előterjesztésekkel egyidejűleg.
(3) A bizottsági ülésén tanácskozási joggal részt vesz:
jegyző
nemzetiségi önkormányzat elnöke.
(4) A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vehetnek:
képviselők,
bizottság által meghívott személyek.
(5) Az üléseket a bizottság elnöke vezeti.
(6) A bizottság ülése nyilvános, a zárt ülésre vonatkozó szabályok a képviselő-testületi zárt ülésre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.
(7) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles felterjeszteni a Nemzeti Jogszabálytár felületén a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal felé.
(8) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Hernádkaki Közös Önkormányzati Hivatal látja el.
A Képviselő-testület állandó bizottsága
21. § A Képviselő-testület állandó Bizottsága az Összeférhetetlenségi és Vagyon-nyilatkozat-kezelési Bizottság. A tagok névsorát a 2. függelék tartalmazza.
A bizottság feladata:
Javaslatot tesz a polgármester illetményének emelésére, jutalmazására.
Ellátja a képviselőtestület tagjait terhelő vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket. Kivizsgálja a képviselőtestületi tagok esetében az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést, előterjesztést tesz a képviselő-testületnek.
Méltatlansági eljárás lefolytatása a Képviselő-testület tagjaival szemben, méltatlansági eljárás lefolytatására tesz javaslatot.
A Képviselő-testület ideiglenes bizottságai
22. § (1) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot hoz létre:
meghatározott időre, vagy
meghatározott feladat elvégzésére
(2) A bizottság a meghatározott idő vagy a meghatározott feladat elvégzését követően automatikusan megszűnik.
(3) A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létrehozásakor:
dönt a bizottság elnevezéséről,
rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról,
meghatározza azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, továbbá azokat, amelyek a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testülethez,
meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.
(4) Az ideiglenes bizottságra, az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell – értelemszerűen – alkalmazni.
A Polgármester Alpolgármester Jegyző
A polgármester
23. § A polgármester megbízatását főállásban látja el.
24. § A polgármesterre átruházott feladatkörök.
A szociális ellátásokról szóló
5/2015 (II.28.) önkormányzati rendelet 5. § (2) A rendkívüli települési támogatás megállapítása, megszüntetése, felülvizsgálata, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás visszatérítésére való kötelezés továbbá a megtérítés és a kamat összegének a méltányosságból való elengedése, csökkentése, illetve részletekben történő visszafizettetése Újcsanálos Község Polgármestere hatáskörébe tartozik. Ugyancsak a polgármester hatáskörébe tartozik a köztemetés elrendelése, megtérítésre való kötelezés és a megtérítési kötelezettség alóli mentesítés.
Az önkormányzati tulajdonban álló lakások bérleti díjáról és a lakbér megállapítás elveiről szóló
1/2003 (I.30.) önkormányzati rendelet 14. § A lakásbérleti szerződések megkötése és felmondása tárgyában a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester jár el és dönt.
25. § A polgármester két képviselő-testületi ülés közötti időszakban felmerülő, halasztást nem tűrő önkormányzati ügyekre vonatkozó döntési jogköre a következő ügyekre terjed ki:
- döntés azon pályázat benyújtásáról, melynek fedezete a költségvetésben biztosított,
- pályázati eljárásban hiánypótlás teljesítése, egyéb nyilatkozatok megtétele,
- a képviselőtestület által elfogadott szerződések módosítása, melyek nem járnak többletkötelezettség vállalással az önkormányzat részéről, illetve nem járhat műszaki tartalom csökkenésével az önkormányzat részéről
Az alpolgármester
26. § (1) A Képviselő-testület tagjai közül alpolgármestert választ.
Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.
Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
A jegyző
27. § (1) A jegyzői tisztség betöltetlensége esetén ill. tartós akadályoztatása esetére a jegyzői feladatok ellátásáról - legfeljebb hat hónap időtartamra- a hivatalnak a közszolgálati dolgozója gondoskodik.
(2) Amennyiben a jegyző jogszabálysértést észlel, köteles azt a Képviselő-testület ülésén szóban jelezni, s ezt a jegyzőkönyvben rögzíteni, vagy a jelzést írásban az ülésről készült jegyzőkönyvhöz mellékelni.
A Képviselő-testület hivatala
28. § A hivatal a jegyző által elkészített SZMSZ szerint működik, amely részletezi a hivatal feladatait és a belső szervezetét és a szervezeten belüli munkamegosztást.
A hivatal által ellátandó önkormányzati feladatok kormányzati funkciók szerinti felsorolását a 3. függelék tartalmazza.
Közmeghallgatás
29. § (1) A Képviselő-testület évente legalább egyszer – előre meghirdetett – közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatást előre meg kell hirdetni a község hirdetőtábláján a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 7 nappal.
(3) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét, helyét, idejét.
(4) Közmeghallgatáson az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést vethetnek fel és javaslatot tehetnek, az ülés előtt írásban vagy az ülésen szóban.
(5) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
Nemzetiségi Önkormányzat
30. § (1) Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók értékeinek kifejezésre juttatása érdekében együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzatokkal.
(2) Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek lebonyolításához szükséges helyiséget a Újcsanálos, Hősök tere 1. alatt.
(3) A Képviselő-testület biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását és az ezzel járó költségek viselését, a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket. A Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző és a hivatal témafelelősei részt vesznek.
(4) A Nemzetiségi Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a hivatalon keresztül látja el.
(5) A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele stb.) a hivatal biztosítja.
(6) A polgármester a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX, törvényben (a továbbiakban: Njtv,) előírtak szerint köteles a nemzetiségi önkormányzat kezdeményezései, javaslatai tárgyában történő döntéshozatal iránt intézkedni. A kezdeményezés, javaslat kézhezvételét követő képviselő-testületi ülésen a kezdeményezést, javaslatot napirendre tűzi. A döntésről írásban tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzat elnökét és képviselő-testületét.
(7) Azon előterjesztések esetében, amelyek vonatkozásában az Njtv. alapján a nemzetiségi önkormányzatot egyetértési, véleményezési jog illeti meg, annak beszerzéséről a polgármester gondoskodik. A polgármester köteles tájékoztatni a nemzetiségi önkormányzatot véleményezési, egyetértési jogának gyakorlásáról, úgy, hogy megfelelő idő álljon rendelkezésére joga gyakorlásához. A tájékoztatást írásban kell eljuttatni a nemzetiségi önkormányzat elnökéhez.
(8) Az együttműködési megállapodást az 1. számú melléklet tartalmazza.
Társulás
31. § (1) Újcsanálos község Önkormányzata az alábbi társulásoknak a tagja:
a.) Hernádnémeti-Újcsanálos Intézményfenntartó Társulás
b.) Sajó-Bódva völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás,
(2) A Társulási Tanácsok ülésén az Önkormányzatot a polgármester képviseli, akadályoztatása esetén a feladatot az alpolgármester látja el.
(3) A Képviselő-testület által az
(1) bekezdésben meghatározott társulások Tanácsára átruházott hatáskörök:
a) polgári jog szabályainak megfelelően megbízást ad, szerződést köt a projekt tervezésével, megvalósíthatóságával kapcsolatos feladatok ellátása érdekében,
b) megbízást ad, a polgári jog szabályainak megfelelően szerződést köt a projekttel kapcsolatos pályázati anyagok dokumentációjának az elkészítésére, dönt a pályázat benyújtásáról,
c) dönt a projekt megvalósításával kapcsolatosan elnyert pályázatok igénybevételével összefüggő támogatási szerződések megkötéséről,
d) dönt, és a polgári jog szabályainak megfelelően szerződést köt a projekt beruházásával kapcsolatos beruházási, kivitelezési, műszaki-ellenőri, finanszírozási, fedezetbiztosítási megállapodásokkal összefüggésben,
e) projekt megvalósulását követően dönt annak üzemeltetésével, bérbeadásával kapcsolatos szerződésekről, a hatályos jogszabályoknak megfelelően,
f) szervezi a Társult Önkormányzatok együttműködését, a társulási szerződésben meghatározott mértékben beszámol a Társulás tagjainak,
g) azon esetekben, ahol a törvény kötelezővé teszi, a Társulás nevében kiírja, és lebonyolítja a projekt megvalósításához szükséges közbeszerzési eljárásokat,
h) szervezi és megvalósítja a társulással összefüggésben keletkezett költségvetési, adóelszámolási kötelezettségből fakadó feladatokat.
Záró rendelkezések
32. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.