Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 2/2020.(II.3.) önkormányzati rendelete
egyes önkormányzati rendeleteknek a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet hatálybalépésével összefüggő módosításáról
Hatályos: 2020. 02. 04- 2020. 02. 04Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 2/2020.(II.3.) önkormányzati rendelete
egyes önkormányzati rendeleteknek a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet hatálybalépésével összefüggő módosításáról1
Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése
1. A lakások és helyiségek bérletéről, elidegenítésük szabályairól szóló 3/1994. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása
1. § (1) A lakások és helyiségek bérletéről, elidegenítésük szabályairól szóló 3/1994. (II. 1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R1) 4/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az elővásárlási jogot átruházott hatáskörben a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság gyakorolja.”
(2) Az R1 5/B. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A lakbértámogatás havi mértéke a fizetendő lakbér 50%-a.
(3) Az R1 5/B. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A lakbértámogatás iránti kérelmet átruházott hatáskörben a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság bírálja el, és erről határozatának megküldésével értesíti a bérbeadót.”
(4) Az R1 6/B. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az idősek garzonházában lévő lakások bérlőjének kijelöléséről a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság dönt.”
(5) Az R1 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A meghirdetett szociális bérlakásokra beérkezett pályázatokat átruházott hatáskörben a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság bírálja el, s határozata alapján a bérbeadó köti meg a bérleti szerződést.”
(6) Az R1 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Amennyiben a szociális bérlakás bérlője vagyoni, jövedelmi viszonyaiban, lakáshelyzetében a szerződés lejártáig kedvező változás nem következik be, ebben az esetben a bérlő kérelmére, legfeljebb további 3 évre a bérleti szerződést - a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság határozata alapján - a bérbeadó meghosszabbíthatja.”
(7) Az R1 39. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bérlőt a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság elsősorban a volt állami gondozott személyek közül meghatározott időtartamra jelöli ki.”
2. A helyi környezetvédelmi alap létrehozásáról, az alappal való rendelkezés és gazdálkodás szabályairól szóló 31/1995. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása
2. § A helyi környezetvédelmi alap létrehozásáról, az alappal való rendelkezés és gazdálkodás szabályairól szóló 31/1995. (XII. 1.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az alap felhasználásáról a Közgyűlés - a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság előzetes javaslata alapján - évente a költségvetési rendelet és zárszámadás elfogadásával egyidejűleg rendelkezik.”
3. Az önkormányzat ügykörébe tartozó adóügyi feladatokat ellátó dolgozók érdekeltségi rendszeréről szóló 21/1996. (VI. 5.) önkormányzati rendelet módosítása
3. § Hatályát veszti az önkormányzat ügykörébe tartozó adóügyi feladatokat ellátó dolgozók érdekeltségi rendszeréről 21/1996. (VI. 5.) önkormányzati rendelet 4. § (4) bekezdés b) pontja.
4. A személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjáról szóló 36/2001. (XII. 21.) önkormányzati rendelet módosítása
4. § A személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjáról szóló 36/2001. (XII. 21.) önkormányzati rendelet 2. § (2)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Ha a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátásnál a jogosult, illetve a személyes gondoskodás körébe tartozó gyermekvédelmi ellátásnál a kötelezett a személyi térítési díj összegét vitatja, vagy annak csökkentését, illetve elengedését kéri az (1) bekezdésben szabályozott értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottsághoz fordulhat. Ilyen esetben átruházott hatáskörében eljárva a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság határozattal dönt a személyi térítési díj összegéről. A személyi térítési díj felülvizsgálata során a fentieket értelemszerűen alkalmazni kell.
(3) A Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság a személyi térítési díj összegét a (2) bekezdés szerint előterjesztett kérelemre akkor csökkentheti vagy engedheti el, ha a térítési díj megfizetése a kötelezett saját vagy családja létfenntartását veszélyezteti, illetve szociális körülményei ezt indokolttá teszik.”
5. A lakáscélú önkormányzati támogatások helyi rendszeréről szóló 2/2002. (III. 6.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezése
5. § Hatályát veszti a lakáscélú önkormányzati támogatások helyi rendszeréről szóló 2/2002. (III. 6.) önkormányzati rendelet.
6. A taxiállomás igénybevételének rendjéről szóló 15/2004. (IV. 30.) önkormányzati rendelet módosítása
6. § A taxiállomás igénybevételének rendjéről szóló 15/2004. (IV. 30.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A taxiállomás kijelölése Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének, mint a közút kezelőjének hatáskörébe tartozik, mely hatáskört a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottságra ruházza. A taxiállomás kijelölésével kapcsolatos előkészítő, végrehajtási munkákat a Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési és Üzemeltetési Igazgatóságon látja el, mely előkészítő munkák elvégzése során a taxiszolgáltatást végző egyéni vállalkozókkal, jogi személyek képviselőivel egyeztet.”
7. Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 31/2004. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása
7. § (1) Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 31/2004. (XII. 1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R2) 14. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Közgyűlés hatáskörébe tartoznak az alábbi - önkormányzati vagyonnal kapcsolatos - döntések, értékhatártól függetlenül:)
„b) ingatlan vásárlása, cseréje, értékesítésre történő kijelölése figyelemmel a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság e rendelet 16. § 12. pontjában, valamint 14.-16. pontjában megállapított hatáskörére,”
(2) Az R2 14. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Közgyűlés hatáskörébe tartoznak az alábbi - önkormányzati vagyonnal kapcsolatos - döntések, értékhatártól függetlenül:)
„d) hitel felvétele, illetve annak felvételéhez vagyoni fedezet biztosítékul nyújtása figyelemmel a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság e rendelet 16. § 5. pontjában megállapított hatáskörére,”
(3) Az R2 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„16. § A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság:
1. állást foglalhat minden, az Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos kérdésben,
2. a gazdálkodás színvonalának figyelemmel kísérése körében:
a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, valamint a 8. § (1) bekezdésében meghatározott vagyonkezelő vezetőjétől,
b) javaslatokat fogalmazhat meg a gazdálkodás színvonalának javítása érdekében,
3. a pénzeszközök felhasználása célszerűségének, az erőforrások hatékony működtetésének figyelemmel kísérése körében:
a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, valamint a 8. § (1) bekezdésében meghatározott vagyonkezelő vezetőjétől,
b) javaslatokat fogalmazhat meg a pénzeszközök felhasználásnak célszerűbbé, az erőforrások működtetésének hatékonyabbá tétele érdekében,
4. véleményezi a költségvetésben e célra biztosított előirányzat erejéig a vállalkozásokban való részvételt 5 és 10 millió forint közötti összeg esetén, e körben eljárva:
a) feltárja, vizsgálja, elemzi és értékeli adott vállalkozásban való részvétellel járó kockázati tényezőket,
b) egyéb befektetési alternatívákkal összehasonlítva vizsgálja, elemzi és értékeli adott vállalkozásban való részvétel rövid-, közép- és hosszútávú hatásait, előnyeit, hátrányait különös tekintettel a rentabilitásra,
5. dönt a költségvetési rendeletben meghatározott kiadási előirányzatok finanszírozásához szükséges hitelfelvétel időpontjáról,
6. véleményezi:
a) az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos közgyűlési előterjesztéseket,
b) az Önkormányzat gazdálkodásával összefüggő rendelet-tervezeteket, figyelemmel kíséri azok hatályosulását, kezdeményezheti azok módosítását, illetve javaslatot dolgozhat ki módosításukra,
7. a vállalkozás-fejlesztési célok megvalósulásának szempontjából véleményezi az Önkormányzat beruházási programjait, e körben:
a) vizsgálja és értékeli adott beruházási program összhangját az önkormányzati vállalkozás-fejlesztési célokkal, illetve a környező vállalkozások pillanatnyi struktúrájával,
b) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási program vállalkozási környezetre, szerkezetre gyakorolt hatását,
c) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott beruházási program megvalósításával járó kockázati tényezőket,
d) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási program megvalósításának hatásait, előnyeit, hátrányait az esetlegesen felmerülő egyéb beruházási, befektetési alternatívákkal összehasonlítva,
8. a városfejlesztési, városépítészeti szempontból jelentős beruházási javaslatok véleményezése körében:
a) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott beruházási javaslat megvalósításával járó kockázati tényezőket,
b) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási javaslat megvalósításának hatásait, előnyeit, hátrányait az esetlegesen felmerülő egyéb beruházási, befektetési alternatívákkal összehasonlítva,
9. az Önkormányzat által alapított, illetve részben vagy kizárólagosan az Önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok, 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szervek tevékenységének, működésének, szervezeti kialakításának véleményezése körében:
a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, illetve a gazdasági társaság, valamint a 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv vezetőjétől,
b) az üzleti titok védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezések figyelembe vételével betekinthet a gazdasági társaság, továbbá az 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv irataiba, dokumentumaiba,
c) javaslatokat fogalmazhat meg a gazdasági társaság és a 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv tevékenységének, működésének, szervezeti kialakításának gazdaságosabbá, hatékonyabbá tétele érdekében,
10. 5 millió Ft összeghatárig dönthet vállalkozásban való önkormányzati részvételről a költségvetésben e célra biztosított előirányzat erejéig figyelemmel a Közgyűlés e rendelet 14. §-ában meghatározott kizárólagos hatásköreire,
11. átruházott hatáskörben - a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. §-ában, valamint e rendelet 14. §-ának (1) bekezdésében szereplő korlátozások figyelembe vételével - nettó 15.000.000 Ft összeghatárig gyakorolja az Önkormányzatot, mint tulajdonost megillető jogokat,
12. elidegeníti az építési telek nagyságát el nem érő önkormányzati tulajdonban álló telket, illetve más önkormányzati ingatlant,
13. elidegeníti a Közgyűlés által hatáskörébe utalt, önkormányzati tulajdonban álló ingatlant,
14. dönt a beépítési kötelezettség elmulasztása miatti terület-visszavásárlásról,
15. dönt a külterületi ingatlan elidegenítéséről 5000 m2 nagyságig,
16. dönt a bel- és külterületi ingatlan bérleti díjának megállapításáról, elengedéséről,
17. dönt az Önkormányzatot megillető elővásárlási jogról 5 millió Ft összeghatárig, javaslatot tesz 5 millió Ft felett az elővásárlási joggal kapcsolatos döntésre,
18. javaslatot tehet a mezőgazdasági művelésű ingatlan eladására, vásárlására, cseréjére,
19. előzetesen véleményezi az önkormányzati tulajdonú, mezőgazdasági művelésű földterületekkel kapcsolatos előterjesztéseket,
20. az 1-3., 6-9. és a 18-19. pontok által meghatározott feladatköreiben eljárva észlelt jogszabálysértésről haladéktalanul tájékoztatja az érintett szervet és kezdeményezi felé a jogsértő állapot vagy tevékenység megszüntetését, amennyiben az érintett szerv a Bizottság felhívásának a megadott határidőn belül nem tesz eleget, tájékoztatja a Közgyűlést,
21. az 1-4., 6-9. és a 18-19. pontokban meghatározott feladatkörében végzett tevékenységéről és felmerült javaslatairól a Közgyűlést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal, az 5. és a 10 - 17. pontokban megállapított hatáskörében végzett tevékenységéről, illetőleg meghozott döntéseiről a soron következő ülésen tájékoztatja.”
(4) Az R2 a következő 17-18. §-sal egészül ki:
„17. § A Pénzügyi Bizottság:
1. a vagyonváltozás alakulásának figyelemmel kísérése körében:
a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, valamint a 8. § (1) bekezdésében meghatározott vagyonkezelő vezetőjétől,
b) feltárja és értékeli a vagyonváltozást előidéző okokat,
c) javaslatokat fogalmazhat meg a vagyongazdálkodás hatékonyságának javítása érdekében,
2. a hitelfelvétel indokainak és gazdasági megalapozottságának vizsgálata körében:
a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, valamint a 8. § (1) bekezdésében meghatározott vagyonkezelő vezetőjétől,
b) feltárja és értékeli a hitelfelvételhez vezető okokat,
c) feltárja és értékeli a hitelfelvételen kívül szóba jöhető egyéb alternatívákat, azokra gazdaságilag és pénzügyileg megalapozott javaslatot tesz.
3. az 1-2. pontok által meghatározott feladatköreiben eljárva észlelt jogszabálysértésről haladéktalanul tájékoztatja az érintett szervet és kezdeményezi felé a jogsértő állapot vagy tevékenység megszüntetését, amennyiben az érintett szerv a Bizottság felhívásának a megadott határidőn belül nem tesz eleget, tájékoztatja a Közgyűlést,
4. az 1-2. pontokban meghatározott feladatkörében végzett tevékenységéről és felmerült javaslatairól a Közgyűlést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal tájékoztatja.”
18. § A Kultúra, Civil Szervezetek, Városmarketing Bizottság hozzájárulást adhat az egyes önkormányzati közművelődési célú intézmények használatában lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak határozatlan idejű vagy az egy évet meghaladó határozott idejű bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adásához.”
(5) Az R2 19-20. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„19. § Az Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottság:
a) állásfoglalást ad a jegyző részére az egyes önkormányzati köznevelési intézményekben feleslegessé vált helyiségek hasznosításáról, e körben:
aa) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott helyiség hasznosításának alternatíváit, az egyes alternatívák előnyeit, hátrányait,
ab) javaslatot tehet a feleslegessé vált helyiségek hasznosítására,
b) az a) pont által meghatározott feladatköreiben eljárva észlelt jogszabálysértésről haladéktalanul tájékoztatja az érintett szervet és kezdeményezi felé a jogsértő állapot vagy tevékenység megszüntetését, amennyiben az érintett szerv a Bizottság felhívásának a megadott határidőn belül nem tesz eleget, tájékoztatja a Közgyűlést,
c) az a) pontban meghatározott feladatkörében végzett tevékenységéről és felmerült javaslatairól a Közgyűlést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal tájékoztatja.
20. § A Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság:
a) dönt az Önkormányzat javára a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 119. § (2) bekezdése alapján bejegyzett jelzálogjog törléséről,
b) állásfoglalást ad a jegyző részére az egyes önkormányzati szociális és egészségügyi intézményekben feleslegessé vált helyiségek hasznosításáról, e körben:
ba) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott helyiség hasznosításának alternatíváit, az egyes alternatívák előnyeit, hátrányait,
bb) javaslatot tehet a kihasználatlan helyiségek hasznosítására,
c) az a) pont által meghatározott feladatköreiben eljárva észlelt jogszabálysértésről haladéktalanul tájékoztatja az érintett szervet és kezdeményezi felé a jogsértő állapot vagy tevékenység megszüntetését, amennyiben az érintett szerv a Bizottság felhívásának a megadott határidőn belül nem tesz eleget, tájékoztatja a Közgyűlést,
d) az a)-b) pontokban meghatározott feladatkörében végzett tevékenységéről és felmerült javaslatairól a Közgyűlést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal tájékoztatja.”
(6) Az R2 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzati vagyon kedvezményes átruházásáról - figyelemmel a Közgyűlés e rendelet 14. §-ában meghatározott kizárólagos hatáskörére 500.000 Ft forgalmi értékig a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság, az felett a Közgyűlés dönt.”
(7) Az R2 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Önkormányzatot és intézményeit megillető követelésről való lemondás kérdésében 1.000.000 Ft értékhatárig a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság, az felett a Közgyűlés dönt.”
(8) Az R2 26. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az Önkormányzat intézményei a használatukban lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyakat bevételeik növelése érdekében - az alapfeladat sérelme nélkül - határozott vagy határozatlan idejű bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adás útján - és amennyiben az alaptevékenység jellege lehetővé teszi - a forgalomképes vagyonukat az alaptevékenység elősegítése érdekében egy éven belüli időtartamra bruttó 500 ezer forint szerződéses összeghatárig saját hatáskörben, bruttó ötszázezer forint szerződéses összeghatár felett, vagy egy éven túli időtartamra)
„b) bruttó 5 millió forint szerződéses összeghatárig a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság, továbbá az ágazatilag illetékes bizottság előzetes jóváhagyásával,”
(hasznosíthatják.)
(9) Az R2 27. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az (1) bekezdés szerinti ingó dolgok értékesítéséhez vagy selejtezéséhez a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság hozzájárulása szükséges.”
(10) Az R2 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Adásvétel esetén a fizetés határideje legkésőbb a szerződés aláírását követő 15. nap. Ennél hosszabb - legfeljebb 90 napos - határidőt 5.000.000 Ft értékhatárig a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság, ezeket meghaladóan a Közgyűlés engedélyezhet.”
(11) Az R2 38. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A részletfizetés engedélyezésére 5.000.000 Ft bruttó szerződéses értékig a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság, az felett a Közgyűlés jogosult.”
(12) Az R2 39. § (3)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A behajthatatlannak minősített követelések leírásának engedélyezésére - a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel - a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság jogosult.
(4) Az Önkormányzat intézményeinek vezetői - a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 16. § (3) bekezdése alapján - a térítési díjhátralékról negyedévente tájékoztatják az önkormányzatot, a térítésidíj-hátralék behajtása, vagy a behajthatatlan hátralék törlése érdekében. Az Önkormányzat intézményeire nézve a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott kisösszegű behajthatatlannak minősülő követelések leírásának engedélyezésére az intézmény vezetője jogosult, melyről a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottságot évente legalább egy alkalommal tárgyév végén köteles tájékoztatni.”
(13) Az R2 40. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A behajthatatlan követelésekkel kapcsolatos eljárás:)
„b) A felülvizsgálat során a követelés végleges minősítéséről és a be nem hajtható követelés törléséről a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság dönt.”
(14) Az R2 4. melléklet VI. pont 6. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
8. § Az R2 23. § nyitó szövegrészében az „a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság előzetes véleményének kikérését követően” szövegrész helyébe az „a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság előzetes véleménye alapján” szöveg lép.
9. § Hatályát veszti az R2
a) 13. § (2) bekezdése,
b) 15. § b) pontja,
8. Az Önkormányzati Építészeti- műszaki Tervtanács működésének rendjéről szóló 11/2007. (IV. 11.) önkormányzati rendelet módosításáról
10. § Az Önkormányzati Építészeti- műszaki Tervtanács működésének rendjéről szóló 11/2007. (IV. 11.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Tervtanács 10 tagját a szakmai kamarák által kijelölt személyek közül a Tervtanács elnökének javaslata alapján a Közgyűlés által átruházott hatáskörben a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság hagyja jóvá 4 éves időtartamra, amely meghosszabbítható.”
9. A szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 8/2009. (III. 30.) önkormányzati rendelet módosítása
11. § (1) A szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 8/2009. (III. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R3) 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„7. § (1) A kérelmet - átruházott hatáskörben - Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottsága (a továbbiakban: Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság), valamint Szekszárd Megyei Jogú Város Polgármestere (a továbbiakban: polgármester) bírálja el a 8. § (2) bekezdésében meghatározottak szerint.
(2) Ha a Közgyűlés a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el, a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét - amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné - méltányosságból a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság javaslata alapján
a) elengedheti,
b) csökkentheti,
c) részletekben fizettetheti meg.”
(2) Az R3 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Közgyűlés az (1) bekezdés a) és d) pontjában foglalt hatáskörök gyakorlását a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottságra, az (1) bekezdés b), c), e) és f) pontjában foglalt hatáskörök gyakorlását a polgármesterre ruházza át.”
(3) Az R3 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Átruházott hatáskörben a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság a szociálisan rászorult személyeknek, családoknak az általuk lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásához kapcsolódó rendszeres kiadásaik (villanyáram-, víz-, gázfogyasztás távhőszolgáltatás, csatornahasználat, szemétszállítási díj, lakbér, albérleti díj közös költség, tüzelőanyag költség) viseléséhez e rendeletben meghatározott feltételekkel települési támogatás keretén belül lakhatási támogatást nyújt.”
(4) Az R3 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Átruházott hatáskörben a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság a települési támogatás keretén belül a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére e rendeletben meghatározott feltételek esetén ápolási támogatást nyújt.”
(5) Az R3 10. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) A Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság átruházott hatáskörében eljárva az ápolási támogatásra való jogosultság feltételeinek fennállását évente legalább egyszer felülvizsgálja. Ha a felülvizsgálat megállapítja, hogy a feltételek továbbra is fennállnak, az ellátást a felülvizsgálatnak megfelelő összegben tovább kell folyósítani. Ha a felülvizsgálat eredményeként a jogosultság megszűnik, akkor az ellátás folyósítását a határozat meghozatala hónapjának utolsó napjával meg kell szüntetni.”
(6) Az R3 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A szociálisan rászorult kérelmező részére kivételes méltánylást érdemlő körülmények, így különösen: elemi kár, betegség, baleset, rablás, eltulajdonítás fennállása esetén - az egyéb feltételek hiányában - a polgármester az általános szabályoktól eltérően is állapíthat meg rendkívüli települési támogatást azzal, hogy egyszeri támogatásként legfeljebb az éves összegek kétszerese adható. Ha a kivételes méltánylást érdemlő körülmények indokolják és a költségvetési fedezet is rendelkezésre áll, a polgármester a fenti összeghatártól eltérhet. A kivételes méltányosság gyakorlására a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság javaslatot tehet.”
(7) Az R3 19. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A beérkezett kérelmeket a tárgyévi költségvetés e célra rendelkezésre álló előirányzata figyelembe vételével a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság bírálja el.”
(8) Az R3 41. § (3) d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A szociálpolitikai kerekasztal tagjai:)
„d) Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottságának elnöke;”
12. § Az R3 10/A. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében, valamint az 5. melléklet IV. pontjában a „Szociális és Egészségügyi Bizottság” szövegrész helyébe a „Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság” szöveg lép.
10. A „SZEKSZÁRD VÁROS BORA” elismerő cím alapításáról és odaítéléséről szóló 12/2009. (III. 30.) önkormányzati rendelet módosítása
13. § (1) A „SZEKSZÁRD VÁROS BORA” elismerő cím alapításáról és odaítéléséről szóló 12/2009. (III. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R4) 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Hegyközség, a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság, valamint a Kultúra, Civil Szervezetek, Városmarketing Bizottság a Szekszárdi Borvidéki Borverseny bírálata alapján tesz javaslatot a címre érdemes borra, illetve tulajdonosára, előállítójára.”
(2) Az R4 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A címet elnyert bortermelő részére az elismerést a polgármester, a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság elnöke és a Hegyközség elnöke évente az adott évi Szent György-napi Borünnepen adja át.”
11. A lakások és egyéb építmények építéséhez, kialakításához kapcsolódó parkolóhelyek biztosításáról szóló 41/2011. (VII. 5.) önkormányzati rendelet módosítása
14. § A lakások és egyéb építmények építéséhez, kialakításához kapcsolódó parkolóhelyek biztosításáról szóló 41/2011. (VII. 5.) önkormányzati rendelet 2. § (2d) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2d) Szekszárd város egész területén indokolt esetben a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság a parkolóhely megváltási díjat legfeljebb 25%-kal mérsékelheti.”
12. Szekszárd város sportjáról szóló 9/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet módosítása
15. § (1) Szekszárd város sportjáról szóló 9/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R5) 4. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Az e rendeletben meghatározott sportfeladatok ellátásával kapcsolatos hatásköröket a közgyűlés, illetve a közgyűlés által átruházott hatáskörében az Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottság gyakorolja.
(2) A közgyűlésnek és az Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottságnak a sportfeladatok ellátásával kapcsolatos feladat- és hatásköreit az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzata, tárgyévi költségvetési rendeletei és az önkormányzat vagyonáról és vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendelet, valamint az Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottság ügyrendje határozza meg.”
(2) Az R5 9. § (1)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) E rendeletben meghatározott sportfeladatok ellátásban közreműködő sporttevékenységet folytató civil szervezeteket az önkormányzat az éves költségvetési rendeletben elkülönített az Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottság felhasználási jogkörében felosztható keret terhére pénzügyi támogatásban részesítheti.
(2) Az Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottság pályázati kiírások útján is dönt a támogatás odaítéléséről és annak összegéről.
(3) A pályázatok kiírásakor, illetve a támogatások odaítélésekor az Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottság a következő kiemelt célokat veszi figyelembe:
a) az utánpótlás-nevelés,
b) az eredményesség,
c) a diák és szabadidősport,
d) a nemzetközi és városi sportrendezvények
támogatása.”
(3) Az R5 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A pályázati kiírásról és odaítélésről átruházott hatáskörben az Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottság dönt.”
13. A közterületi parkolók üzemeltetéséről és a parkolási díjakról szóló 5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet módosítása
16. § (1) A közterületi parkolók üzemeltetéséről és a parkolási díjakról szóló 5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R6) 5. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Ideiglenesen (legfeljebb hat hónap) időtartamra létesítendő fizető parkolók eseti kijelöléséről, illetve fizető parkolókban a díjfizetési kötelezettség ideiglenes (legfeljebb hat hónap) időtartamra szóló szüneteltetéséről - az üzemeltető véleményének kikérését követően - a Közgyűlés, illetőleg a két közgyűlési ülés közötti időtartamban a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság dönt.”
(2) Az R6 7. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az (1) - (5) bekezdésben meghatározottaktól eltérő, a lakóhelyi parkolási igazolólapokra vonatkozó kedvezményeket külön kérelemre, egyedi elbírálással a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság engedélyezi.”
17. § Az R6 2. mellékletében a „Helyi önkormányzati képviselők, Közgyűlés bizottságainak nem képviselő tagjai 22 db” szövegrész helyébe a „Helyi önkormányzati képviselők, Közgyűlés bizottságainak nem képviselő tagjai 29 db” szöveg lép.
14. A Szekszárd Város Napjának megállapításáról és a helyi kitüntetések és elismerő címek alapításáról és adományozásának rendjéről szóló 11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet módosítása
18. § (1) A Szekszárd Város Napjának megállapításáról és a helyi kitüntetések és elismerő címek alapításáról és adományozásának rendjéről szóló 11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R7) 15. § (6)-(8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) Az adományozásra vonatkozó javaslatokat véleményezés céljából a polgármester a Kultúra, Civil Szervezetek, Városmarketing Bizottsághoz továbbítja.
(7) A Kultúra, Civil Szervezetek, Városmarketing Bizottság véleményét a Közgyűlés soron következő ülésén a bizottság elnöke terjeszti elő.
(8) A Kultúra, Civil Szervezetek, Városmarketing Bizottság elnöke tájékoztatást ad a Közgyűlésnek az elismerésre javasolt valamennyi személy nevéről, abban az esetben is, ha a Kultúra, Civil Szervezetek, Városmarketing Bizottság nem javasolja az elismerő cím odaítélését.”
(2) Az R7 17. § (5)-(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(5) Az adományozásra vonatkozó javaslatokat a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság véleményezi.
(6) Az adományozásra vonatkozó javaslatokat a bizottsági véleménnyel együtt a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság elnöke terjeszti a Közgyűlés június havi ülése elé.”
(3) Az R7 19. § (6) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az előkészítő csoport tagjai:)
„c) Közgyűlés Gazdasági és Városfejlesztési Bizottságának elnöke;”
(4) Az R7 21. § (5) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az előkészítő csoport tagjai:)
„c) Közgyűlés Gazdasági és Városfejlesztési Bizottságának elnöke;”
(5) Az R7 30/A. § (5) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az előkészítő csoport tagjai:)
„e) Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság elnöke,”
(6) Az R7 30/B. § (5) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az előkészítő csoport tagjai:)
„d) Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság elnöke,”
19. § Az R7 27. § (1) bekezdésében a „Humán Bizottság Mecénás Tehetséggondozó Támogatására” szövegrész helyébe a „Mecénás Tehetséggondozó Támogatásra” szöveg lép.
15. A közpénzek felhasználásának átláthatóságáról, valamint az államháztartáson kívüli források átadásáról és átvételéről szóló 3/2017. (II. 8.) önkormányzati rendelet módosítása
20. § A közpénzek felhasználásának átláthatóságáról, valamint az államháztartáson kívüli források átadásáról és átvételéről szóló 3/2017. (II. 8.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében a „Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Humán Bizottsága/Gazdasági és Pénzügyi Bizottsága/Szociális és Egészségügyi Bizottsága” szövegrész helyébe a „Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének ..... Bizottsága” szöveg, a „Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése Humán Bizottságának/Gazdasági és Pénzügyi Bizottságának/Szociális és Egészségügyi Bizottságának” szövegrész helyébe a „Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése ....... Bizottságának” szöveg lép.
16. A helyi közművelődési feladatok ellátásáról szóló 33/2017. (X. 9.) önkormányzati rendelet módosítása
21. § A helyi közművelődési feladatok ellátásáról szóló 33/2017. (X. 9.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Kult. tv. és e rendelet által meghatározott közművelődési feladatok ellátásával kapcsolatos egyes fenntartói, felügyeleti és más jogköröket Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése (a továbbiakban: közgyűlés), illetve a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet 1. melléklete szerinti átruházott hatáskörben a közgyűlés Kultúra, Civil Szervezetek, Városmarketing Bizottsága gyakorolja.”
17. A helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételéről szóló 47/2017. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosítása
22. § A helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételéről szóló 47/2017. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az igénybevételi díj kivételes méltánylást érdemlő esetekben, így különösen a helyi érdekek érvényesítése érdekében, és helyi karitatív tevékenység végzése céljából, kérelemre mérsékelhető vagy megállapítása mellőzhető. A Közgyűlés e kérelmek elbírálásával kapcsolatos hatáskörét a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottságra ruházza át.”
18. A közterületek használatáról szóló 4/2019. (II. 5.) önkormányzati rendelet módosítása
23. § A közterületek használatáról szóló 4/2019. (II. 5.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A közterület használati díj kivételes méltánylást érdemlő esetekben, így különösen amennyiben a közterület használatára közösségi vagy jótékonysági célú tevékenység végzése céljából kerül sor, kérelemre mérsékelhető vagy megállapítása mellőzhető. A Közgyűlés e kérelmek elbírálásával kapcsolatos hatáskörét a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottságra ruházza át.”
19. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 27/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 27/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezése
24. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 27/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 27/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelet.
20. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosítása
25. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet a következő 72/A. §-sal egészül ki:
„72/A. § A közpénzek felhasználásának átláthatóságáról, valamint az államháztartáson kívüli források átadásáról és átvételéről szóló 3/2017. (II. 8.) önkormányzati rendelet alapján megkötésre került támogatási megállapodás, illetve támogatói okirat módosítása tekintetében 2019. december 23-tól a döntéshozó
a) Humán Bizottság által nyújtott sport, ifjúsági és oktatási célú támogatás esetén az Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottság, kulturális célú és civil szervezeteknek nyújtott támogatás esetén a Kultúra, Civil Szervezetek, Városmarketing Bizottság,
b) Gazdasági és Pénzügyi Bizottság által nyújtott támogatás esetén a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság;
c) Szociális és Egészségügyi Bizottság által nyújtott támogatás esetén a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság.”
21. Záró rendelkezések
26. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2020. február 5. napjával.