SÁRSZENTLŐRINC KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA POLGÁRMESTERÉNEK 3/2020 (III.30.) önkormányzati rendelete

Sárszentlőrinc Község Önkormányzata Polgármesterének

Hatályos: 2020. 04. 01- 2020. 04. 01

SÁRSZENTLŐRINC KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA POLGÁRMESTERÉNEK 3/2020 (III.30.) önkormányzati rendelete

Sárszentlőrinc Község Önkormányzata Polgármesterének

2020.04.01.
a szociális ellátásokról szóló 2/2015. (II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról
Sárszentlőrinc Község Önkormányzatának Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020.(III.11.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII törvény 46. § (4) bekezdésében, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 1. § (2) bekezdésében, a 10. § (1) bekezdésében, a 32. § (3) bekezdésében, az 58/B. § (2) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdésének g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Sárszentlőrinc Község Önkormányzata Képviselő-testületének rendeletalkotási hatáskörét gyakorolva a következőket rendeli el:

1. § A szociális ellátásokról szóló 2/2015. (II.19.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: R) az alábbi 13/A paragrafussal egészül ki:

13/A § (1) A polgármester kihirdetett veszélyhelyzet idején – a különös méltánylást érdemlő körülményeket értékelve - a 11. § (1) bekezdés szerinti rendkívüli települési támogatást jövedelmi helyzetre való tekintet nélkül is megállapíthatja azon kérelmező számára, aki a veszélyhelyzetben hatóságilag elrendelt házi karantén miatt, vagy külföldről hazatérve önkéntes karanténba vonulása miatt az alapvető élelmiszerek és háztartási cikkek beszerzését nem tudja megoldani.
(2) Az (1) bekezdés szerinti kamatmentes kölcsön formájában nyújtott rendkívüli települési támogatás egyszeri összege 10.000,- Ft/háztartás.
(3) A támogatás kérelemre természetbeni támogatásként is nyújtható, amelynek kötelező minimum tartalma:
a) WC-papír, papír zsebkendő, szappan, mosogatószer, fertőtlenítőszer,
b) liszt, cukor, só, száraztészta, rizs, tej, olaj,
c) konzervek, burgonya, hagyma, tojás,
d) kenyér-pékáru.
(4) A kérelmet a veszélyhelyzetre való tekintettel írott formában e-mailben, illetve szóban telefonon is be lehet nyújtani. A telefonos bejelentésről az ügyintéző feljegyzést köteles készíteni.
(5) A támogatás visszafizetésének határideje: a karantén megszűntét követő hónap 10. napja.

2. § Az R az alábbi 14/A paragrafussal egészül ki:

Egészségmegőrző rendkívüli települési támogatás

14/A. § A polgármester veszélyhelyzetben, vagy rendkívüli helyzetben hivatalból induló eljárás alapján eseti ellátásként természetbeni támogatást (például vitaminokat, fertőtlenítőszereket) nyújthat az egészség fenntartása és a betegségek – különösen járványok – terjedésének megelőzése céljából a 60. életévét betöltött helyi lakosok részére.

3. § Ez a rendelet április 1-vel lép hatályba.

Sátor Géza dr. Orova Dániel
polgármester jegyző
Záradék:
A rendelet kihirdetve:
Sárszentlőrinc, 2020. március 30.
dr. Orova Dániel
jegyző
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP

(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)

A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
a) Társadalmi, gazdasági, költségvetési hatása:
A veszélyhelyzet kihirdetése a lakosságot felkészületlenül érte, a kötelező vagy önkéntes karanténba kerülők nem rendelkeznek megfelelő tartalékokkal a 14 napra vonatkozó szükségleti cikkek terén, illetőleg a külföldről visszatérők nem rendelkeznek megfelelő mennyiségű kézpénzzel.
b) Környezeti, egészségi következményei:
A veszélyeztetett korosztály egészségvédelme érdekében az immunrendszer erősítéséhez illetve a fertőzések terjedésének megakadályozása érdekében e paragrafus szerint nyújtott ellátási forma pozitívan befolyásolja a védekezést.
c) Adminisztratív terheket befolyásoló hatása:
A rendeletben foglaltak végrehajtásának adminisztratív terheket jelentősen befolyásoló hatásai nincsenek, az adminisztratív erőforrások rendelkezésre állnak.
d) Egyéb hatása: Nincsen.
e) A rendelet megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Az érintettek krízis helyzetbe kerülhetnek, miközben a 40/2020.(III.11.) Korm.rendelet alapján az önkormányzat nem tesz eleget kötelezettségének.
f) Alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, tárgyi, szervezeti és pénzügyi feltételek (utóbbiak a támogatás megítélése esetén) pénzügyi átcsoportosítással rendelkezésre állnak.