Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének 2/2020. (III.25.) önkormányzati rendelete

veszélyhelyzetben megtett járványügyi intézkedések keretében Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata szervei működési rendjének módosításáról

Hatályos: 2020. 03. 26- 2020. 06. 23

Szolnok Megyei Jogú Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46.§ (4) bekezdésében meghatározott jogkörében, figyelemmel a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41.§ (4) bekezdésében foglaltakra


Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1.§ Szolnok Megyei Jogú Város Polgármestere és alpolgármesterei és Szolnok Megyei Jogú Város Jegyzője a fogadónapok, Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése a közmeghallgatások, Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának bizottságai üléseik megtartását határozatlan időre szüneteltetik.


2.§ A Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendeletben és a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának rendeleteiben Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése által bizottságaira átruházott valamennyi hatáskört átmeneti időre, visszavonásig a polgármester gyakorolja.


3 Ez a rendelet 2020. március 26-án lép hatályba.


Kelt: Szolnok, 2020.  március 25.



 Szalay Ferenc

 Dr. Sebestyén Ildikó

polgármester

jegyző







INDOKOLÁS

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének

veszélyhelyzetben megtett járványügyi intézkedések keretében

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata szervei működési rendjének módosításáról szóló

2/2020. (III.19.) önkormányzati rendeletéhez


Általános indokolás


Magyarország Kormánya 2020. március 11-én 40/2020. (III.11.) Korm. rendeletével az élet-és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány következményeinek elhárítására, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében Magyarország egész területére veszélyhelyzetet hirdetett.

A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése szerint veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja.

Jelen rendelet annak érdekében került megalkotásra, hogy az emberek egy helyen történő tömeges előfordulásának lehetőségeit és ezáltal a fertőzésveszélyt a korlátozásokkal csökkentse.


Jelen rendelet és az európai uniós jogból eredő kötelezettségek összhangban vannak, az Európai Unió alapját képező szerződések vagy uniós jogi aktus rendelkezései előzetes bejelentést vagy egyéb véleményezést a jogszabály megalkotása kapcsán nem írnak elő.



Részletes indokolás


az 1-2. §-hoz

A polgármesteri, alpolgármesteri és jegyzői fogadónapok, valamint a közmeghallgatások megtartására határozatlan ideig nem kerül sor.  

A bizottsági ülések megtartására nem kerül sor, ezért a bizottsági hatáskörbe delegált feladatokat átmeneti időre a polgármester látja el.


a 3. §-hoz

Hatályba léptető rendelkezést tartalmaz.


Előzetes Hatásvizsgálat

a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§ -a alapján


I. Az önkormányzati rendelet hatásai

a.) társadalmi hatásai: az önkormányzati szervek működési rendjének ideiglenes korlátozása az arányosság és szükségesség követelményének megfelelően magasabb szintű egyéni és közösségi jogok védelme érdekében történik

b.) gazdasági hatásai: nincsenek

c.) költségvetési hatásai: nincsenek   

      d.) környezeti következményei: nincsenek

      e.) egészségi következményei: az új koronavírus járvány terjedésének fékezése várható a    rendeleti intézkedésektől  

      f.) adminisztratív terheket befolyásoló hatásai: a Polgármesteri Hivatal adminisztratív terhei minimálisan nőnek

           

II. Az önkormányzati rendelet megalkotásának szükségessége, elmaradásának várható következményei


Az intézkedés megelőző jellegű helyi reagálás az országosan kihirdetett veszélyhelyzetre, az egészségügyi kockázatok minimalizálása érdekében történik a rendeletalkotás.


III. Az önkormányzati rendelet alkalmazásához szükséges feltételek


  1. személyi feltételek: adottak
  2. szervezeti feltételek: biztosítottak
  3. tárgyi feltételek: adottak
  4. pénzügyi feltételek: adottak