Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és ellátásokról
Hatályos: 2023. 07. 21Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és ellátásokról
Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1.§ (2) bekezdésében, 26.§-ában, 32.§ (3) bekezdésében, 45.§-ában és 132.§ (4) bekezdés d) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 8.a pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1
Általános rendelkezések
A rendelet hatálya
1. § Ha jogszabály vagy e rendelet másként nem rendelkezik, a rendelet hatálya kiterjed a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3.§ (1)-(3) bekezdése szerint Gagyapáti község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén lakcímmel rendelkezőkre.
Értelmező rendelkezések
2. § (1) E rendelet alkalmazásában:
a) lakcím: a bejelentett lakó- vagy tartózkodási hely, melyre a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadók;
b) lakóhely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él;
c) tartózkodási hely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, ahol a polgár – lakóhelye végleges elhagyásának szándéka nélkül – három hónapnál hosszabb ideig tartózkodik;
d) hozzátartozó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 81. § (1) bekezdés 2. pont szerint, a közeli hozzátartozó, az élettárs, az egyeneságbeli rokon házastársa, a házastárs egyeneságbeli rokona és testvére, és a testvér házastársa;
e)2
(2) Az (1) bekezdésben nem szabályozott fogalmak tekintetében az Szt. 4. § rendelkezései az irányadók.
Hatásköri és eljárási rendelkezések
3. § (1)3 A rendelet 9 §.- 16. §-ában szabályozott önkormányzati szociális feladat- és hatásköröket a Képviselő-testület első fokon a Polgármesterre ruházza.
(2) A Polgármester önkormányzati hatósági jogkörben hozott döntése ellen a Képviselő-testülethez címzett, de a Krasznokvajdai Közös Önkormányzati Hivatal Felsőgagyi Kirendeltségére benyújtandó illetékmentes fellebbezéssel lehet élni.
4. § (1) A szociális ellátás igénybevételének eljárása kérelemre indul, melyhez formanyomtatvány áll rendelkezésre. A kérelemhez az egyes ellátási formáknál felsorolt mellékleteket és nyilatkozatokat kell csatolni.
(2) Indokolt esetben a hatáskörrel rendelkező szerv a kötelező mellékleteken kívül egyéb, a kérelem elbírálásához szükséges mellékletek benyújtását is elrendelheti.
(3) Az e rendeletben szabályozott ellátások iránti kérelmek – ha e rendelet másként nem rendelkezik – a Krasznokvajdai Közös Önkormányzati Hivatal Felsőgagyi Kirendeltségére postai úton, személyesen, vagy elektronikus úton (felgagy@gmail.com) nyújthatók be.
(4) Az e rendeletben szabályozott szociális ellátásokra való jogosultság elbírálása során a jövedelemszámításnál az Szt. 10. § (2)-(5) bekezdéseiben foglaltak az irányadók.
(5) A rendelet 8. § (2) bekezdés szerinti ellátási formák a településen lakcímmel rendelkező és életvitelszerűen is Gagyapáti településen élő személyek részére állapíthatók meg.
5. § (1) A havi rendszerességgel folyósított pénzbeli ellátások a kérelmezőt a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illetik meg.
(2) Az e rendelet alapján folyósított pénzbeli ellátásra jogosult halála esetén a fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő és testvér egymást követő sorrendben veheti fel a halál időpontját követő hónap utolsó napjáig.
(3) Az e rendeletben szabályozott pénzbeli ellátások a tárgyhónapot követő hó 05-ig kerülnek folyósításra folyószámlára történő utalással, vagy házpénztárból a jogosult kérésének megfelelően.
(4) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt. rendelkezései az irányadóak.
Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése
6. § (1) Az Szt. 17. §-ban szabályozottaknak megfelelően a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett ellátást az igénybevevő köteles visszafizetni.
(2) Indokolt esetben, amennyiben a visszafizetés a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyezteti az önkormányzat Képviselő-testülete a visszafizetésre kötelezett összeget méltányosságból
a) elengedheti,
b) csökkentheti,
c) részletekben történő megfizetését engedélyezheti.
Adatkezelés
7. § (1)4 A jegyző a szociális ellátásra való jogosultság megállapítása, az ellátás biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából az Szt. 18-19. §-ban foglaltaknak megfelelően helyi nyilvántartást vezet.
(2) A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozását a változás bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles az Önkormányzatnak bejelenteni.
Ellátási formák
8. § (1)5 A jogosult részére jövedelme kiegészítéseként, pótlásaként pénzbeli, illetve természetbeni szociális ellátást nyújt.
(2) Az Önkormányzat Képviselő-testülete szociális rászorultság esetén a jogosult számára
a) települési támogatást
aa) rendszeres gyógyszertámogatást
ab)6 gyermekek települési támogatása
ac) szépkorúak támogatása
ad) óvodai- és iskolakezdési támogatása
b)7 rendkívüli települési támogatást
ba) temetési támogatást
bb) eseti támogatást
c) köztemetést
d)8
állapít meg az Szt. 45. §-ában és 48. §-ában foglaltak figyelembevételével, valamint e rendeletben meghatározott feltételek szerint.
Rendszeres gyógyszertámogatás
9. § (1) A képviselő-testület gyógyszertámogatás formájában települési támogatást nyújt a szociálisan rászorult azon személyek részére, akik az Szt. 50. § (1) és (2) bekezdés szerinti közgyógyellátásra nem jogosultak, de egészségi állapotuk, diagnosztizált krónikus betegségük miatt rendszeres gyógyszerszedésre szorulnak.
(2) Gyógyszertámogatásra az a településen lakcímmel rendelkező személy jogosult, aki családjában az egy főre eső havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át, egyedül élő esetében annak 450 %-át nem haladja meg.
(3) A gyógyszertámogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell
a. a családban élő személyek jövedelemigazolását
b. orvosi igazolást.
(4) A gyógyszertámogatás mértéke havonta 12.000.-Ft.
(5) A gyógyszertámogatás egy év időtartamra kerül megállapításra azzal, hogy amennyiben a jogosult ezen időtartam alatt jogosultságot szerez közgyógyellátásra, a részére megállapított gyógyszertámogatást e naptól meg kell szüntetni.
(6) Az ellátásban részesülő, amennyiben közgyógyellátásra való jogosultságot szerez, köteles erről az Önkormányzatot értesíteni.
(7)9 A rendszeres gyógyszertámogatás megállapítására a 4. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani.
Gyermekek települési támogatása10
10. §11 (1) Gyermekek települési támogatására jogosult az a személy, aki Gagyapáti településen lakcímmel, vagy tartózkodási hellyel rendelkezik.
(2) Az (1) bekezdés szerinti kérelemhez be kell nyújtani a kérelmező háztartásában élő gyermek adatait.
(3) Az (1) bekezdés szerint rögzített támogatásra akkor jogosult, ha a családjában az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap összegének 600%-át nem haladja meg.
(4)12 A gyermekek települési támogatása iránti kérelmet évente egy alkalommal lehet benyújtani.
(5)13 A támogatás mértéke 15.000 Ft/ gyermek/ negyedév.
(6)14 A gyermekek települési támogatása megállapítására az 5. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani.
Szépkorúak támogatása
11. § (1)15 A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, de minden Gagyapáti településen lakcímmel rendelkező 60. életévét betöltött és öregségi nyugdíjellátásban részesülő személy részére - egységes mértékben - személyenként támogatást nyújt, annak akinek a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 600%-át, egyedül élő esetében a szociális vetítési alap összegének 650%-át.
(2) A támogatás negyedévente kerül kifizetésre az (1) bekezdésben meghatározott feltételek fennállása esetén.
(3) A támogatás összege 30.000 Ft/fő/ negyedév.
(4) A támogatás igénybevételéhez a nyugdíjkorhatárt betöltött személyeknek kérelmet nem kell benyújtani, a jogosultak körét a helyi népesség-nyilvántartás adatai alapján lehet megállapítani, akik esetében jövedelemvizsgálat lefolytatása szükséges.
Óvodai- és iskolakezdési támogatás
12. § (1)16 A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, de minden Gagyapáti településen lakcímmel rendelkező óvodai vagy iskolai ellátásban részesülő gyermek részére - egységes mértékben - gyermekeként támogatást nyújt annak, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 600%-át, egyedül élő esetében a szociális vetítési alap összegének 650%-át.
(2) A támogatás minden év augusztusában kerül kifizetésre az (1) bekezdésben meghatározott feltételek fennállása esetén.
(3)17 A támogatás összege: 30.000 Ft /gyermek/ év.
(4)18 A támogatás igénybevételéhez a 6. melléklet szerinti kérelmet, valamint óvoda- vagy iskolalátogatási igazolást kell benyújtani.
Rendkívüli települési támogatások
13. § (1) A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére e rendeletben meghatározottak szerint rendkívüli települési támogatást nyújt
a) halálesetre tekintettel temetési támogatás,
b)19 átmeneti létfenntartási gondok enyhítése céljából eseti támogatás formájában.
Temetési támogatás
14. § (1)20 Temetési támogatás formájában rendkívüli települési támogatást állapít meg annak a településen lakcímmel rendelkező elhunyt személy hozzátartozójának, aki
a) a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott, vagy
b) tartásra köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése saját, illetve családja létfenntartását veszélyeztetik, és
c) az eltemettető családjában az egy főre eső családi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át nem haladja meg.
(2) A temetési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell
a) a temetés költségeiről a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított számla eredeti példányát,
b) a halotti anyakönyvi kivonat másolatát,
c) a kérelmező és családja jövedelemigazolását.
(3) A kérelmet a halálesetet követő vagy a halotti anyakönyvi kivonat kiállításától számított 60 napon belül kell benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(4) A temetési támogatás összege esetenként 100.000,-Ft.
(5) A megállapított temetési támogatás összegét vagy a kérelem elutasításának tényét az erről szóló határozat számával együtt a temetési számlára rá kell vezetni és a számlát a kérelmező részére vissza kell küldeni.
(6)21 A temetési támogatás megállapítására a 2. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani.
Eseti települési támogatás
15. § (1)22 Eseti települési támogatás formájában rendkívüli települési támogatást állapít meg annak a településen lakcímmel rendelkező személynek, aki vagy akinek a családja átmenetileg létfenntartási gondokkal küzd.
(2) Eseti támogatásra az a kérelmező jogosult, akinek
a) a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át, egyedülálló esetében 450 %-át, és
b) az általa lakott lakóházon kívül vagyona nincs.
(4)23
(5) Az eseti támogatás egy alkalommal folyósított összege nem lehet kevesebb 5.000.-Ft-nál, és nem lehet több 50.000,-Ft-nál.
(6)24 Eseti támogatás megállapítására az 1. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani.
15/A. § (1) A K25épviselő-testület az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, minden Gagyapáti településen lakcímmel rendelkező részére - egységes mértékben - személyenként év végi támogatást nyújt annak, akinek a családjában az egy főre eső havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 900%-át.
(1a) A támogatás 2024. december 16. és 2024. december 20. között kerül kifizetésre az (1) bekezdésben meghatározott feltételek fennállása esetén. A határidő jogvesztő.
(1b) A támogatás összege személyenként 30.000 Ft.
(1c) A támogatás igénybevételéhez az 7. melléklet szerinti kérelmet és október havi jövedelem igazolást kell benyújtani.
(1d) A támogatás iránti kérelmet 2024. december 2. napjától 2024. december 9. napjáig lehet benyújtani személyesen vagy postai úton a Krasznokvajdai Közös Önkormányzati Hivatal Felsőgagyi Kirendeltségénel (3837 Felsőgagy, Rákóczi u. 78.), vagy elektronikus úton a kirendeltseg.kkoh@gmail.com email címre. A határidő jogvesztő.
(1e) A hiánytalanul beérkezett, vagy a hiánypótlást követően a fentiekben foglaltaknak megfelelő kérelmeket a polgármester bírálja el legkésőbb 2024. december 13. napjáig.
Köztemetés
16. § (1) A köztemetéssel összefüggő feladatokat az Szt. 48. §.-ban foglaltak szerint kell ellátni.
(2) A köztemetést a Polgármester rendeli el.
(3) A köztemetés összege nem haladhatja meg a 250.000 Ft-ot.
Lakás fenntartásához kapcsolódó támogatás
17. §26
Szociális szolgáltatások
18. § (1) Gagyapáti község Önkormányzata az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:
a) szociális étkeztetés,
b) házi segítségnyújtás,
c) falugondnoki szolgáltatás.
(2) Gagyapáti község Önkormányzata
a) az (1) bekezdés a)–b) pontban meghatározott alapszolgáltatásokról a Baktakéki Gondozási Központ közreműködésével,
b) a falugondnoki szolgáltatást a Falugondnoki Szolgálat működtetésével
gondoskodik.
(3) A szociális alapszolgáltatások igénybevétele önkéntes, az ellátás az igénylők kérelmére történik.
Étkeztetés27
18/A. § (1) Az Önkormányzat szociális étkeztetést biztosít a településen idős koruk, egészségi állapotuk miatt saját maguk ellátására nem képes személyeknek.
(2) Az étkeztetés, mint természetbeni ellátás iránt benyújtott kérelem elbírálására és az ellátásra való jogosultság feltételei fennállásának vizsgálatára a Baktakéki Gondozási Központ keretében az intézmény vezetője jogosult.
(3) Külön eljárás lefolytatása nélkül kell gondoskodni a létfenntartásában súlyosan veszélybe került személy étkeztetéséről, feltéve, hogy az eljárás lefolytatása, a késedelem a rászorult egészségét, testi épségét súlyosan veszélyeztetné, vagy emiatt akárcsak időszakosan is, emberhez méltatlan körülmények közé kerülne.
Házi segítségnyújtás28
18/B. §29 (1) A házi segítségnyújtás feladatainak ellátása során a Szt. 63. §-a és az 1/2000.(I.7.) SzCsM rendelet 25. §-ában foglaltak az irányadók.
(2) A házi segítségnyújtás keretében nyújtott ellátások (személyes gondozás, szociális segítés) iránt benyújtott kérelmekről, az ellátásra való jogosultság feltételeinek fennállásáról a Baktakéki Gondozási Központ keretében az intézmény vezetője jogosult.
19. § (1) Az ellátás iránti kérelmet a 18. § (1) bekezdés a)–b) pontja szerinti ellátásra vonatkozóan a Baktakéki Gondozási Központ vezetőjéhez, a 18. §. (1) bekezdés c) pontja szerinti ellátásra vonatkozóan a polgármesterhez kell benyújtani.
(2) A személyes gondoskodást nyújtó szolgáltatásokért térítési díjat kell fizetni, kivéve a falugondnoki szolgáltatást.
(3) A fizetendő térítési díjak mértékét Baktakék község Önkormányzatának rendelete tartalmazza.
(4)30
Szociális étkeztetés
20. § (1) A Képviselő-testület szociális étkeztetés lehetőséget biztosít - a Baktakéki Gondozási Központon keresztül - a településen élő időskorúak, vagy egyéb rehabilitációs, vagy rokkantsági ellátásban részesülők, valamint egyedül élő és egészségi állapotuk miatt saját maguk ellátására nem képes személyeknek.
(2) Az ellátás igénybevétele kérelemre indul, melyet a Baktakéki Gondozási Központnál kell benyújtani. A igénybevételt, az étkeztetés elbírálását, illetve az igénylés egyéb feltételeit a Baktakéki Gondozási Központ határozza meg.
(3) A szociális étkeztetés térítési díj köteles. A képviselő-testület a térítési díjak megfizetését átvállalja a fizetésre kötelezettektől.
(4) Egy fő csak egy szociális ebédet igényelhet.
Családsegítés- és gyermekjóléti szolgáltatás
21. § (1) Csenyéte Község Önkormányzata Krasznokvajda Község Önkormányzatán keresztül biztosítja a családsegítés- és gyermekjóléti szolgáltatást.
(2)31
(3) A családsegítés- és gyermekjóléti szolgáltatás feladat ellátásából származó állami normatíva által nem fedezett összeget az önkormányzat szociális kerete terhére biztosítja.
(4) A szolgáltatást ellátja Krasznokvajda, Büttös, Kány, Keresztéte, Perecse, Felsőgagy, Csenyéte, Gagyapáti települések vonatkozásában is.
Záró rendelkezések
22. § (1) A rendelet 2021. március 01. napján lép hatályba.
(2) Rendelkezéseit a folyamatban lévő még el nem bírált ügyeknél is alkalmazni kell.
(3) Hatályát veszti a szociális juttatások rendszeréről szóló 4/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet, valamint annak módosításai.
1. melléklet32
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
|
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
|
1. Házastársa, élettársa |
||||
|
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
|
3. Gyermekei |
||||
4. A kérelem indokolása:
|
........................................................................................................................................................... |
5. Jövedelmi adatok
|
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
|
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
|
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
|
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
|
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
|
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
|
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
|
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
|
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben szereplő adatok a valóságnak megfelelnek.
8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a GYES igazolását, amennyiben azt nem munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a GYET és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolását.
|
Kelt: ………………………..…………………………………………………….. |
|
Kérelmező aláírása: ……………………………………………………………… |
2. melléklet33
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
|
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
|
1. Házastársa, élettársa |
||||
|
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
|
3. Gyermekei |
||||
4. Az elhunyt személy
4.1. neve: ...........................................................................................................................................
4.2. lakcíme: ......................................................................................................................................
5. Jövedelmi adatok
|
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
|
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
|
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
|
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
|
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
|
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
|
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
|
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
|
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre eső havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az adatok a valóságnak megfelelnek.
8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, a temetés költségeiről a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított temetési számla eredeti példányát és az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatának másolatát.
|
Kelt: ………………………………………………………………… |
|
Kérelmező aláírása: …………………………….…… |
4. melléklet34
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
|
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
|
1. Házastársa, élettársa |
||||
|
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
|
3. Gyermekei |
||||
4. A kérelem indokolása:
|
........................................................................................................................................................... |
5. Jövedelmi adatok
|
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
|
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
|
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
|
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
|
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
|
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
|
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
|
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
|
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Mint kérelmező büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom, hogy közgyógyellátásra való jogosultsággal nem rendelkezem. Amennyiben közgyógyellátásra való jogosultságot szerzek, köteles vagyok arról az önkormányzatot 15 napon belül értesíteni.
8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a GYES igazolását, amennyiben azt nem munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a GYET és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolását továbbá orvosi igazolást a rendszeres gyógyszerköltségről.
|
Kelt: ………………………..…………………………………………………….. |
|
Kérelmező aláírása: ……………………………………………………………… |
5. melléklet35
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
|
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
|
1. Házastársa, élettársa |
||||
|
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
|
3. Gyermekei |
||||
4. A kérelemmel érintett gyermek
4.1. neve: ……………………………………………………..
4.2. oktatását/nevelését biztosító intézetének neve, címe: ….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...……….
5. Jövedelmi adatok
|
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
|
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
|
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
|
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
|
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
|
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
|
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
|
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
|
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre eső havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat.
|
Kelt: ………………………..…………………………………………………….. |
|
Kérelmező aláírása: ……………………………………………………………… |
6. melléklet az 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelethez36
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
|
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
|
1. Házastársa, élettársa |
||||
|
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
|
3. Gyermekei |
||||
4. A kérelemmel érintett hátrányos helyzetű gyermek
4.1. neve: ……………………………………………………..
4.2. nevelését/oktatását biztosító intézetének neve, címe: ….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...………..
5. Jövedelmi adatok
|
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
|
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
|
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
|
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
|
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
|
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
|
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
|
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
|
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre eső havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az általam szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek.
8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat. A kérelemhez be kell nyújtani a kérelmező háztartásában élő gyermek hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetét - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben foglaltak szerint - kimondó jegyzői határozatot, valamint a gyermek óvodai, vagy iskolalátogatási igazolását.
|
Kelt: ………………………..…………………………………………………….. |
|
Kérelmező aláírása: ……………………………………………………………… |
A bevezető a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § (1) bekezdés e) pontját a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 8. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. § (1) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 7. § (1) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 8. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § (1) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 7. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § (2) bekezdés a) pont ab) alpontja a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (V. 17.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § (2) bekezdés b) pontja a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § (2) bekezdés d) pontját a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 8. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 9. § (7) bekezdését a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A „ Gyermekek települési támogatása” alcím címe a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (V. 17.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (V. 17.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § (4) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § (5) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (V. 6.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § (6) bekezdését a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 11. § (1) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 7. § b) pontja szerint módosított szöveg. A 11. § (1) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (V. 17.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (1) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 7. § c) pontja szerint módosított szöveg. A 12. § (1) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (V. 17.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (3) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (V. 6.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 12. § (3) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (VII. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (4) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (VII. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (1) bekezdés b) pontja a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 8. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A 14. § (1) bekezdés nyitó szövegrésze a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 7. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A 14. § (6) bekezdését a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 15. § (1) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 7. § e) pont, 8. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A 15. § (4) bekezdését a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 8. § f) pontja hatályon kívül helyezte.
A 15. § (6) bekezdését a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
Gagyapáti Község Önkormányzata képviselő- testülete a 17/2024.(XI.29.) önkormányzati rendelettel beiktatott szövegrész (15/A.§.-a)
A 17. §-t a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 8. § g) pontja hatályon kívül helyezte.
Az „Étkeztetés” alcímet (18/A. §, 19. §) a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A „Házi segítségnyújtás” alcím címét a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.
A 18/B. §-t a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.
A 19. § (4) bekezdését a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 8. § h) pontja hatályon kívül helyezte.
A 21. § (2) bekezdését a Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 8. § i) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. melléklet a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete 5. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. melléklet a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete 5. § (4) bekezdésével megállapított szöveg. Az 5. melléklet a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (V. 17.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 6. mellékletet a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (VII. 20.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.