Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 05. 01- 2023. 05. 02Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet módosításáról
Gagyapáti Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1.§ (2) bekezdésében, 26.§-ában, 32.§ (3) bekezdésében, 45.§-ában és 132.§ (4) bekezdés d) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 8.a pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet 9. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A rendszeres gyógyszertámogatás megállapítására a 4. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani.”
2. § A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek települési támogatása megállapítására az 5. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani.”
3. § A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet 14. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A temetési támogatás megállapítására a 2. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani. ”
4. § A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet 15. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) Eseti támogatás megállapítására az 1. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani. ”
5. § (1) A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(2) A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(3) A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(4) A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 5/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
6. § Ez a rendelet 2023. május 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelethez
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
1. Házastársa, élettársa |
||||
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
3. Gyermekei |
||||
4. A kérelem indokolása:
........................................................................................................................................................... |
5. Jövedelmi adatok
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Mint kérelmező büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom, hogy közgyógyellátásra való jogosultsággal nem rendelkezem. Amennyiben közgyógyellátásra való jogosultságot szerzek, köteles vagyok arról az önkormányzatot 15 napon belül értesíteni.
8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a GYES igazolását, amennyiben azt nem munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a GYET és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolását továbbá orvosi igazolást a rendszeres gyógyszerköltségről.
Kelt: ………………………..…………………………………………………….. |
Kérelmező aláírása: ……………………………………………………………… |
2. melléklet a 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelethez
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
1. Házastársa, élettársa |
||||
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
3. Gyermekei |
||||
4. A kérelemmel érintett hátrányos helyzetű gyermek
4.1. neve: ……………………………………………………..
4.2. oktatását/nevelését biztosító intézetének neve, címe: ….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...……….
5. Jövedelmi adatok
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre eső havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat. A kérelemhez be kell nyújtani a kérelmező háztartásában élő gyermek hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetét - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben foglaltak szerint - kimondó jegyzői határozatot.
Kelt: ………………………..…………………………………………………….. |
Kérelmező aláírása: ……………………………………………………………… |
3. melléklet a 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelethez
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
1. Házastársa, élettársa |
||||
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
3. Gyermekei |
||||
4. Az elhunyt személy
4.1. neve: ...........................................................................................................................................
4.2. lakcíme: ......................................................................................................................................
5. Jövedelmi adatok
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre eső havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az adatok a valóságnak megfelelnek.
8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, a temetés költségeiről a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított temetési számla eredeti példányát és az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatának másolatát.
Kelt: ………………………………………………………………… |
Kérelmező aláírása: …………………………….…… |
4. melléklet a 3/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelethez
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
1. Házastársa, élettársa |
||||
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
3. Gyermekei |
||||
4. A kérelem indokolása:
........................................................................................................................................................... |
5. Jövedelmi adatok
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben szereplő adatok a valóságnak megfelelnek.
8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a GYES igazolását, amennyiben azt nem munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a GYET és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolását.
Kelt: ………………………..…………………………………………………….. |
Kérelmező aláírása: ……………………………………………………………… |