Bódvarákó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (II. 17.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2022. 03. 01- 2024. 03. 01

Bódvarákó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (II. 17.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2022.03.01.

Bódvarákó Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikkének (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikke (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei

1. § Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Bódvarákó Község Önkormányzata

2. § Az Önkormányzat székhelye: 3764 Bódvarákó, Szabadság út 16.

3. § (1) A Képviselő-testület szervei:

a) polgármester,

b) a Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal,

c) jegyző

d) Edelényi Kistérség Többcélú Társulása

e) Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás

(2) A képviselő-testület tagjainak névsorát a Rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.

2. A Képviselő-testület működésének szabályai

4. § A Képviselő-testület az alakuló ülésén választja meg tagjai sorából titkos szavazással az egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert.

5. § A képviselő-testület évente hét ülést tart.

6. § A képviselőtestület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén az idősebb képviselő, a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén pedig a tisztséget nem viselő képviselő hívja össze.

7. § (1) A képviselő-testület rendes ülését meghívóval kell összehívni.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét, kezdetének időpontját,

b) a javasolt napirendet,

c) a napirendi pontok előadóit,

d) az ülés összehívójának nevét és az önkormányzat pecsétjét.

(3) A meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés napját megelőzően legalább három naptári nappal korábban megkapják.

(4) A meghívó kézbesítésével egyidejűleg az írásbeli előterjesztések megküldésre kerülnek a képviselők, és tanácskozási joggal meghívottak részére.

(5) A zárt ülés tartását nem igénylő írásbeli előterjesztések a képviselők részére elektronikus formában kerülnek kiküldésre. Elektronikus levélcím hiányában, az írásbeli előterjesztéseket papír alapon, postacímre kell eljuttatni.

(6) A zárt tárgyalású napirendi pontra vonatkozó írásos előterjesztést az ülés résztvevői papír alapon, zárt borítékban kapják kézhez.

(7) A rendkívüli ülés távbeszélőn is összehívható. A rendkívüli ülés előterjesztésének anyaga az ülésen kerül kiosztásra. A távbeszélőn összehívott testületi ülés időpontjáról az ülés megkezdése előtt legalább egy órával a szokásos módon tájékoztatni kell a lakosságot.

(8) A képviselő-testület ülésének időpontjáról a község lakosságát a meghívónak a képviselők és a tanácskozási joggal részt vevő egyéb személyek részére történő kézbesítésével egyidejűleg a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.

(9) A rendelet és a normatív határozatok kihirdetésére, illetőleg a közérdekű információk közlésére a helyben szokásos mód az önkormányzat Bódvarákó, Szabadság út 16. szám előtt lévő hirdetőtáblájára való kifüggesztés.

8. § A képviselőtestület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén az idősebb képviselő vezeti.

9. § (1) A Képviselő-testület üléseit a Bódvarákó Község Önkormányzat székhelyén lévő Hivatali épületben tartja. Címe: Bódvarákó, Szabadság út 16.

(2) A Képviselő-testület az ülését –eseti döntése alapján- az (1) bekezdésben megjelölt épületet ért elemi kár, az épületen végzett felújítási munkálatok vagy más rendkívüli ok miatt az önkormányzat közigazgatási területén lévő más épületben vagy helységben is tarthatja.

(3) Az önkormányzat részvételével működő társulást, más önkormányzattal vagy önkormányzatokkal való együttműködést vagy közös feladatellátást érintő ügyek megtárgyalása érdekében a képviselő-testületi ülés helyszíne -az érintett önkormányzatokkal történt egyeztetés alapján- a Bódvarákó község közigazgatási területén kívül eső épület vagy helység is lehet.

(4) A nyílt képviselő-testületi üléseket úgy kell megszervezni, hogy a hallgatóság a képviselő-testületi ülésnek helyt adó teremben helyet tudjon foglalni.

10. § A Képviselő-testület és a meghívottak részére zárt ülés elrendelése esetére a megjelent hallgatóságtól és a nyilvános ülésre meghívottaktól elkülönített tanácskozó helyet kell kialakítani.

11. § A képviselő köteles a képviselő-testületi ülésen

a) olyan magatartást tanúsítani, amellyel megőrizhető az ülés méltósága, tekintélye,

b) a képviselői esküjében foglaltakat és a közjót maradéktanul szem előtt tartani,

c) a Képviselő-testület ülését vezető személynek a Képviselő-testület méltóságának érdekében tett intézkedését tiszteletben tartani.

12. § (1) A Képviselő-testület ülésének napirendjére az éves munkaprogram figyelembevételével a polgármester tesz javaslatot.

(2) A napirendet és a napirendek sorrendjét a Képviselő-testület állapítja meg.

(3) A meghívóban szereplő napirendhez képest újabb napirendek felvételére lehetőség van, erről a Képviselő-testület határoz.

13. § A Képviselő-testület rendes ülésén kötelező napirendi pontok:

a) beszámoló a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról, két ülés közötti fontosabb eseményekről,

b) tájékoztató az előző képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről

14. § A polgármester képviselő-testületi ülés vezetésével összefüggő feladatai:

a) megnyitja az ülést,

b) megállapítja, hogy annak összehívása az SZMSZ szabályai szerint történt,

c) vizsgálja a testület határozatképességét az ülés kezdetén és az ülés teljes tartama alatt,

d) a napirend elfogadása előtt ismerteti a napirend előtti felszólalásokkal kapcsolatos kérelmeket, javaslatokat, a zárt ülés elrendelésére vonatkozó esetleges kezdeményezéseket

e) napirendi javaslatot terjeszt a Képviselő-testület elé döntésre,

f) közli a Képviselő-testületi ülés előtt benyújtott képviselői javaslat tárgyát,

g) biztosítja az ülés folyamatosságát, gondoskodik a tanácskozás rendjének fenntartásáról,

h) megadja a szót az előterjesztőknek, hozzászólóknak, figyelmezteti azt, aki eltér a tárgyalt témától.

i) minden előterjesztés és azzal összefüggő döntési javaslat felett külön-külön vitát nyit,

j) megállapítja a szavazás eredményét, és kimondja a Képviselő-testület döntését,

k) tanácskozási szünetet rendel el.

15. § (1) A Képviselő-testület ülésén a képviselők is nyújthatnak be előterjesztést, és kezdeményezhetik határozat meghozatalát.

(2) Ha a képviselő által az (1) bekezdés szerint kezdeményezett döntéshozatal előkészítést igényel, az ügyet a képviselő-testület következő ülésén tárgyalja.

(3) Az előterjesztő legfeljebb tíz percben előadott válaszának elhangzása után kerül sor a polgármester által a vita megnyitására.

(4) A vitához egy képviselő, vagy más szót kapott személy legfeljebb öt perc időtartamban szól hozzá. Az öt perc letelte után a polgármester a szót megvonhatja.

(5) A vitában elhangzottakra az előterjesztő amennyiben kíván, legfeljebb tíz perc időtartamban reagál.

(6) A vita lezárásáról bármely képviselő javaslatára a Képviselő-testület vita nélkül, szótöbbséggel határoz.

(7) A polgármester a vita lezárását követően ismerteti az előterjesztett és a módosított javaslatot, amelyet követően szavazást rendel el.

(8) Elsőként a módosító javaslatról kell szavazni.

16. § (1) Amennyiben megállapítást nyer, hogy egy képviselő a személyes érintettségét egy adott napirendi pont tárgyalásánál nem jelezte, akkor a polgármester a napirendi pontról új határozat meghozatalát kezdeményezi és a képviselő figyelmét felhívja arra, hogy a jövőben bejelentési kötelezettségét ne mulassza el.

(2) A személyes érintettségének bejelentését elmulasztó képviselő tiszteletdíját a képviselő-testület két hónap időtartamra 50% mértékben csökkenti.

17. § (1) Ha a képviselő-testületi ülésen rendzavarás történik, a polgármester az ülést határozott időre félbe szakíthatja.

(2) Az ülés ismételten csak a polgármester összehívására folytatódik.

18. § (1) A képviselő-testület döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással hozza.

(2) Nyílt szavazás történhet:

a) kézfelemeléssel,

b) név szerinti szavazással.

(3) Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármelyik képviselő azt kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételtetni.

(4) A szavazás módjának megválasztását adott napirend tárgyalása során bármelyik képviselő javasolhatja, a javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

(5) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc szerinti sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők felállva "igen", "nem" vagy "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak.

(6) A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja és a szavazás eredményét ismerteti.

19. § (1) Törvényben meghatározott esetben a Képviselő-testület titkos szavazást tarthat.

(2) A titkos szavazás megtartását bármelyik képviselő kezdeményezheti.

20. § A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.

21. § (1) Titkos szavazást a jelen lévő jegyző vagy az általa megbízott személy bonyolítja le.

(2) A szavazás eredményéről a polgármester a képviselő-testületnek az ülésen jelentést tesz.

3. Rendeletalkotás, határozathozatal, jegyző jelzési kötelezettsége

22. § Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:

a) helyi képviselők,

b) polgármester,

c) alpolgármester,

d) a jegyző,

23. § (1) A rendeleti javaslatot a polgármesterhez kell benyújtani.

(2) A polgármester gondoskodik a rendeleti javaslatnak a képviselőkhöz, és az általa meghatározott érdekeltekhez történő eljuttatásáról.

(3) A rendelet tervezet kidolgozását a jegyző segíti.

24. § Azon rendelet-tervezeteket amelyek a lakosság mindennapi életkörülményeit szorosan érintik, társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek során biztosítani kell a tervezet és a vélemények helyben szokásos módon történő közzétételét.

25. § (1) A helyi közösségek széles körét érintő tervezettel kapcsolatos vélemények közvetlen megismerése érdekében lakossági fórum is szervezhető.

(2) A lakossági fórum tartásáról a polgármester, a jegyző, a települési képviselő, vagy bármely választópolgár kezdeményezésére a képviselő-testület dönt. A fórumon a tanácskozás rendjének fenntartásával és az ülésvezetéssel összefüggő feladatokat a polgármester, akadályoztatása esetén az általa megbízott alpolgármester vagy jegyző látja el. A lakossági fórumra e rendelet 41. §-ának (1) és (3) bekezdéseit is alkalmazni kell.

26. § (1) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani

a) az állami támogatásokról, a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról,

b) a helyi adókról

c) a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról,

d) a kiemelkedő közérdek miatt sürgős döntésről szóló tervezeteket.

(2) Kiemelkedő közérdek az olyan körülmény, melynek megvalósulása hiányában az önkormányzatot jelentős hátrány érné.

27. § (1) A tervezetet az önkormányzat hirdető tábláján kell közzé tenni. A képviselő-testületi ülést megelőző 8. napon 16.00 órától.. A tervezetre benyújtott véleményeket a képviselő-testületi ülést megelőző 3. nap 12.00 óráig veszi figyelembe a Képviselő-testület.

(2) Az észrevételeket javaslatokat a közös hivatal ügykezelőjénél írásban, vagy e-mailon a kozoshivatal@perkupa.hu-n lehet benyújtani

(3) A beérkező véleménynek tartalmaznia kell:

a) a véleményadó nevét,

b) a véleményadó lakcímét

(4) A vélemény megküldésével a véleményt nyilvánító személyes adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást megadottnak kell tekinteni.

(5) A beérkezett véleményekről az előterjesztő összegzést készít, mely tartalmazza a figyelembe vett észrevételeket, illetve a vélemény figyelmen kívül hagyásának indokait

28. § (1) A rendelet-tervezetet a testületi ülést megelőző 3 nappal a képviselő-testület tagjainak kézbesíteni kell.

(2) Ha a rendelet tervezethez módosító javaslat érkezik, szavazás során módosító indítványról kell először szavazni.

(3) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti meg.

29. § (1) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

(2) Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon az önkormányzat hirdetőtábláján közzé kell tenni. Az önkormányzati rendelet a hirdető táblán való kifüggesztéssel tekinthető kihirdetettnek

(3) Az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit a normatív határozatokra is alkalmazni kell.

30. § Törvényben meghatározott eseteken túl minősített döntés szükséges az alábbi esetekben:

a) kitüntetések, elismerő címek létrehozásához adományozásához,

b) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező,

c) településrendezési tervek jóváhagyásához, terület-felhasználáshoz,

d) hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz.

31. § A jegyző a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 81. §-a (3) bekezdésének e) pontjában meghatározott, a képviselőtestület, a képviselőtestület szerve és a polgármester felé jogszabálysértő döntésük, működésük esetén fennálló jelzési kötelezettségét az ülésen, vagy ha a jogszabálysértés később jut tudomására, a tudomás szerzést követően haladéktalanul teljesíti.

4. A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

32. § A jegyzőkönyv elválaszthatatlan mellékleteit képezik a törvényben meghatározottakon túl a meghívó és a jelenléti ív.

5. A polgármester

33. § (1) A polgármester főállásban látja el feladatait.

(2) A polgármester minden hétfői napon 8-10 óra között ügyfélfogadást tart.

34. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza az alábbi, szociális ügyekkel kapcsolatos hatásköreit:

a) Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtott települési támogatás, valamint rendkívüli sürgős esetben egyéb települési támogatás megállapítása

b) Szociális étkeztetés iránti kérelem elbírálása

(2) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza a Településképi eljárás körébe tartozó településkép-érvényesítési eszközök alkalmazását ( tájékoztatás, szakmai konzultáció, településképi véleményezési eljárás, településképi bejelentési eljárás, településképi kötelezés.)”

35. § A polgármester a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Törvény (a továbbiakban: Mötv) 68. § (2) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

a) az egészségügyi alapellátást veszélyeztető váratlan helyzetek megszüntetése érdekében a szükséges intézkedések megtétele,

b) az ivóvízellátás színvonalának növekedését eredményező felújítások, fejlesztések végrehajtása, önkormányzati út felújítása, ha az önkormányzatot döntés hiányában kár érné, vagy támogatástól esne el,

c) az önkormányzat költségvetési rendelete alapján meghatározott eredeti előirányzati főösszeg 5 %-át meg nem haladó kiadás megtakarítást, vagy bevételszerzést eredményező új kötelezettségvállalása,

36. § A polgármester az Mötv. 68. § ( 3) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

a) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtása, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár,

b) közvilágításról való gondoskodás körében üzemzavar elhárítása érdekében szükséges intézkedések,

c) a helyi közutak és tartozékainak közlekedésbiztonságát veszélyeztető meghibásodása esetén a szükséges javítások elvégeztetése,

d) a környezetet, a köztisztaságot, vagy az emberi egészséget veszélyeztető szennyeződések, károsodások megszüntetése, rágcsálóirtás,

e) a lakás- és helyiséggazdálkodás körében a födél nélkül maradt személyek, családok önkormányzati tulajdonú ingatlanokban való elhelyezése,

f) a helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás körében jelentkező élet- vagy vagyonbiztonságot veszélyeztető események megakadályozása érdekében intézkedések megtétele,

g) természeti vagy környezeti katasztrófával fenyegető helyzetek megszüntetése,

h) közfoglalkoztatást támogató programokban, pályázatokon való részvétel,

i) a település közbiztonságát veszélyeztető helyzet megszüntetése érdekében intézkedések megtétele,

37. § (1) Az egy fő alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.

(2) Az alpolgármester minden hónap első szerdáján 8-10 óra között ügyfélfogadást tart.

6. A Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal és a jegyző

38. § (1) A Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal Perkupa Község Önkormányzatának, Szögliget Község Önkormányzatának, Varbóc Község Önkormányzatának, Szőlősardó Község Önkormányzatának, Égerszög Község Önkormányzatának, Teresztenye Község Önkormányzatának, Hidvégardó Község Önkormányzatának, Tornabarakony Község Önkormányzatának és Bódvarákó Község Önkormányzatának a közös hivatala.

(2) A Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 3756. Perkupa Kossuth Lajos út 12.

(3) A Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltségei:

a) 3762 Szögliget Kossuth Lajos utca 57.

b) 3764 Hidvégardó Tornai út 106.

c) 3757 Szőlősardó Széchenyi István utca 23.

39. § (1) A Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal vezetője a jegyző.

(2) A jegyző helyettesítését a Mötv. 82. § (3) bekezdése szerinti esetben a jegyző megbízása alapján a vezető főtanácsos besorolású általános ügyintéző végzi a munkaköri leírásában foglaltak szerint.

(3) A közös hivatal szervezeti felépítését és működési rendjét a hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.

7. A közmeghallgatás

40. § Közmeghallgatást kell tartani szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal az előző évi zárszámadás elfogadása után vagy az adott év költségvetésének elfogadása előtt, illetve más fontos ügyben a Képviselő-testület döntése szerint.

41. § A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok, társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szervezetek képviselői közérdekű ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez kérdéseket intéznek, illetve közérdekű javaslatokat tesznek.

42. § (1) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörről a helyben szokásos módon, hirdetmény útján, legalább 6 nappal a közmeghallgatás időpontja előtt tájékoztatni kell lakosságot.

(2) A közmeghallgatást nyilvános testületi ülés keretében kell megtartani, a közmeghallgatás mellett az ülésen más napirendi pontok is tárgyalhatók. A jegyzőkönyvre a nyilvános képviselő testületi ülés szabályai vonatkoznak

(3) A közmeghallgatáson előterjesztett bejelentéseket, javaslatokat, közérdekű bejelentésként kell kezelni.

8. Belső ellenőrzés

43. § (1) A belső ellenőrzést végző személy, szervezett jogállása: A belső ellenőrzés külső szolgáltató által megbízási szerződéssel kerül ellátásra. A szolgáltató neve: REV-JUR Tanácsadó Betéti Társaság adószáma: 25849259-1-05.

(2) A belső ellenőrzést végző személy feladatait a költségvetési szervek belső kontroll rendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 21. §-a határozza meg.

9. Vegyes rendelkezések

44. § Az Önkormányzat által ellátott alaptevékenységek felsorolását és az ahhoz kapcsolódó kormányzati funkció rendet a rendelet 2. függeléke tartalmazza.

45. § (1) A család- és gyermekjóléti szolgáltatásnak az önkormányzat közigazgatási területén való biztosításáról a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv 86. §-a (1) bekezdésének a) pontja, és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv 94. §-ának (2a) bekezdése alapján a közös hivatal székhelytelepülésének (Perkupa) önkormányzata gondoskodik az általa és a közös hivatalhoz tartozó települések önkormányzatai által kötött feladat ellátási megállapodásban foglaltaknak megfelelően.

(2) Az önkormányzat a házi segítségnyújtás feladatát feladat ellátási megállapodás keretében Perkupa Község Önkormányzata útján látja el.

(3) Az önkormányzat a háziorvosi és házi gyermekorvosi, valamint az anya és csecsemővédelemmel kapcsolatos feladatokat feladat ellátási megállapodás keretében Bódvaszilas Község Önkormányzata útján látja el.

(4) Az önkormányzat az óvodai nevelés és ellátás feladatait feladat ellátási megállapodás keretében Bódvaszilas Község Önkormányzata útján biztosítja.

46. § (1) Az önkormányzat az egészségügyi alapellátás körébe tartozó orvosi ügyeletet az Edelényi Kistérség Többcélú Társulásán keresztül biztosítja, melyre ezt a hatáskörét átruházza.

(2) Az önkormányzat a Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás feladatát a Sajó-Bódva Völgy és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás útján látja el, melyre ezt a hatáskörét átruházza.

(3) Az Önkormányzat által fenntartott intézményeket és az Önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulások felsorolását a Rendelet 3. függeléke tartalmazza.

10. Záró rendelkezések

47. § Ez a rendelet 2022. március 1-jén lép hatályba.

48. § Hatályát veszti Bódvarákó Község Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (VI.25.) önkormányzati rendelete valamint az azt módosító 4/2019. (VIII.29.) önkormányzati rendelet.

1. függelék

Bódvarákó Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, módosított 1/2022. (II.17.) önkormányzati rendelet függeléke :
A képviselők névsora:
Képes László polgármester
Kovácsné Fülöp Klára alpolgármester
Bári-Gál Réka képviselő

2. függelék

Bódvarákó Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, módosított 1/2022. (II.17.) önkormányzati rendelet függeléke :
Kormányzati funkció rend
Szakmai alaptevékenységek kormányzati funkciók szerinti megjelölése:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és – működtetés
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
063020 Víztermelés, - kezelés, - ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

3. függelék

Bódvarákó Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, módosított 1/2022. (II.17.) önkormányzati rendelet függeléke :
Az Önkormányzat által fenntartott intézmények és az Önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulások felsorolása
A) Önkormányzat által fenntartott intézmények:
Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal
B) Az Önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulások :

1. Edelény Kistérség Többcélú Társulása

2. Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás