10/2022.(VIII.11.) önkormányzati rendelet

Vilmány község Képviselő-testületének 10/2022.(VIII.11.) önkormányzati rendelete az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2022. 08. 16

10/2022.(VIII.11.) önkormányzati rendelet

Vilmány község Képviselő-testületének 10/2022.(VIII.11.) önkormányzati rendelete az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

2022.08.16.

Vilmány Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya kiterjed Vilmány Község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötések létesítésére (a továbbiakban: anyakönyvi esemény).

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) hivatali helyiség: A Vilmányi Közös Önkormányzati Hivatal

b) hivatali munkaidő: a Vilmányi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

c) Fejezet

1. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai.

3. § (1) A hivatali eseményen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését a rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor.

(2) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt.

(3) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, illetve szombaton lehet.

(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn belül csak ügyfélfogadási időn kívül lehet lebonyolítani.

(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyező hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

(6) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszínen az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyvi alapiratok és a személyes adatok védelme biztosított. A külső helyszínen zajló anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.

(7) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelemhez csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának, üzemeltetőjének, azzal rendelkezni jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló nyilatkozatát, vagy a használatról szóló megállapodás másolatát.

2. Az anyakönyvi események díjazása

4. § Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:

a) amennyiben legalább az egyik fél vilmányi állandó lakóhellyel rendelkezik: 0.- forint, vagy

b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik vilmányi állandó lakóhellyel: 0.- forint.

5. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget. Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:

a) amennyiben legalább az egyik fél vilmányi állandó lakóhellyel rendelkezik : 0.- forint.

b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik vilmányi állandó lakóhellyel: 0.- forint.

(2) A 4. és 5. §-ban meghatározott díjak a mindenkori hatályos ÁFA-t nem tartalmazzák.

(3) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:

a) (a) A hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben közreműködő és az egyéb szolgáltatás nélkül lebonyolított anyakönyvi esemény, továbbá

b) (b) a rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben vagy lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény.

6. § (1) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a szolgáltatási díjfizetési kötelezettséget az anyakönyvvezető által biztosított csekkel kell teljesíteni.

(2) A szolgáltatási díjnak a befizetését a feladóvevény bemutatásával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat legkésőbb az anyakönyvi esemény létesítését megelőzően egy héttel kell teljesíteni.

(3) Amennyiben az anyakönyvi esemény az Önkormányzat hibájából meghiúsul, a kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.

3. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke.

7. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti bruttó 20 000 ft díjazás illeti meg.

(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenkénti bruttó 20 000 ft díjazás illeti meg.

8. § A rendelet 2017. április 1.-től lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.

9. § Ez a rendelet 2022. augusztus 16-án lép hatályba.