Marcali Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2022. (VI. 16.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2022. 06. 17- 2022. 06. 18Marcali Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2022. (VI. 16.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet módosításáról
Marcali Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (4) bekezdésében és a 143. § (4) bekezdés i) pontjában, valamint a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 5. § (2) bekezdés b) és c) pontjában és a 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ában, valamint a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés j) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(E rendelet hatálya nem terjed ki az Önkormányzat vagyonába tartozó következő vagyonelemekre:)
2. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 3. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az önkormányzati társulásba bevitt önkormányzati vagyont továbbra is az Önkormányzat vagyonaként kell nyilvántartani, a vagyonnövekmény (vagyonszaporulat) azonban a társult helyi önkormányzatok közös vagyona, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény közös tulajdonra vonatkozó szabályait kell alkalmazni.”
3. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az önkormányzati vagyon nyilvántartására egyebekben a vonatkozó jogszabályi előírásokat – különösen az Nvtv. 10. §-a, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 110. §-a, az önkormányzatok tulajdonában lévő ingatlanvagyon nyilvántartási és adatszolgáltatási rendjéről szóló 147/1992. (XI. 6.) Korm. rendelet előírásait, az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet előírásait – kell alkalmazni.”
4. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A felelős önkormányzati vagyongazdálkodás feladata az önkormányzati vagyon megőrzése, értékének és állagának védelme, rendeltetésének megfelelő, az Önkormányzat mindenkori teherbíró képességéhez igazodó, elsődlegesen a közfeladatok ellátásához és a mindenkori társadalmi szükségletek kielégítéséhez szükséges, egységes elveken alapuló, átlátható, hatékony és költségtakarékos működtetése, értéknövelő használata, hasznosítása, gyarapítása, továbbá a helyi önkormányzat feladatának ellátása szempontjából feleslegessé váló vagyontárgyak elidegenítése, azzal hogy a nemzeti vagyon megőrzése érdekében végzett bontás vagy átalakítás nem minősül az állagvédelmi kötelezettség megszegésének.”
5. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 6. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A vagyonkezelő évente az Önkormányzat éves költségvetésének végrehajtásáról szóló beszámolóhoz (zárszámadása) kapcsolódóan köteles számot adni a kezelésében lévő önkormányzati vagyon állapotáról, a beszámolóval érintett időszakban végzett esetleges felújításokról, beruházásról és az Mötv. által kötelezően előírt tartalék-képzésről és a vagyonkezelésbe vett vagyon használatából, működtetéséből származó bevételeket, illetve közvetlen költségeket és ráfordításokat tartalmazó elkülönített nyilvántartásról (Mötv. 109. § (6)-(7) bek.).”
6. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 7/E. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A vagyonkezelési szerződés tartalmazza:
a) a vagyonkezelő által kötelezően ellátandó önkormányzati közfeladatot,
b) a vagyonkezelő által igénybe vehető-e alvállalkozó,
c) a vagyonkezelésbe adott eszközök tételes listáját,
d) a gazdálkodásra vonatkozó rendelkezéseket,
e) a vagyonkezelői jog ellenértékét vagy az ingyenesség tényét,
f) a vagyonkezelésbe vett vagyon tekintetében az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésének módját és formáját,
g) az elszámolásra vonatkozó rendelkezéseket,
h) a szerződés teljesítésének biztosítékait,
i) a vagyonkezelési szerződés időtartamát, valamint,
j) a vagyonkezelésbe adott vagyonra vonatkozóan megkötendő biztosítási szerződésre vonatkozó rendelkezéseket,
k) a vagyonkezelési szerződés megszűnésének módját.”
7. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 7/F. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az ellenőrzést végző feladata a vagyonkezelésbe adott önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás vizsgálata során az, hogy a vagyonkezelő a kezelésébe adott vagyon vagyonkezelését a nemzeti vagyonról, valamint az Mötv. és a vagyonkezelési szerződésben foglaltaknak megfelelően végzi-e, továbbá feladata, hogy az ellenőrzés során feltárt szabálytalanságok megszűntetésére intézkedést kezdeményezzen, valamint az ellenőrzési megállapításokra a vagyonkezelő által készített intézkedési terv végrehajtását ellenőrizze.”
8. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 8. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A nemzeti vagyonról szóló törvény 13. § (7) bekezdése szerinti nemteljesítési kötbér követelése helyett – az érintett átruházott önkormányzati vagyon jellege, értéke, az iránta felmerülő esetleges újbóli szükséglet, valamint a tulajdonjogot megszerző fél vélelmezhető fizetőképességének mérlegelése alapján – a Képviselő-testület dönthet a tulajdonjog átruházást eredményező szerződés elállásáról is. Ebben az esetben az elállási nyilatkozatot haladéktalanul meg kell küldeni a tulajdonjogot megszerző személy részére. A nyilatkozat kézbesítésére a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvénynek az iratok kézbesítésére vonatkozó szabályait kell alkalmazni. Az elállási nyilatkozat kézbesítését – illetve a kézbesítési vélelem beálltát – követően haladéktalanul intézkedni kell az elállás jogkövetkezményeinek – azaz az átadásról szóló szerződést megelőző eredeti állapot helyreállításának – ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetéséről.”
9. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 12. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A kettőmillió forintot meg nem haladó értékű belterületi és külterületi beépítetlen telek, egyéb föld átruházásáról a Pénzügyi, Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság) dönt.”
10. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A tulajdonosi jogokat az e rendeletben foglaltak szerint az Önkormányzat Képviselő-testülete, illetve átruházott hatáskörben a Pénzügyi Bizottság, valamint Marcali Város Polgármestere gyakorolja.”
11. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„15. § (1) Az Önkormányzat által a törvényben meghatározott feladatai ellátása körében okozott kár megtérítésével összefüggésben a károsult által tett egyezségi ajánlat elfogadásáról a – Pénzügyi Bizottság egyetértő javaslata alapján 2 millió Ft értékhatárig – a Polgármester dönt.
(2) A Pénzügyi Bizottság előző bekezdés szerinti határozata meghozatalához szakértőt vehet igénybe. A szakértő költsége az Önkormányzat költségvetését terheli. A szakértőre vonatkozó előírások tekintetében az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény szabályait kell megfelelően alkalmazni.”
12. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az Önkormányzat követeléséről lemondani, tartozást elengedni a következő esetekben lehet:)
13. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 18. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Nem ingyenes vagyonfelajánlás esetén minden esetben vizsgálni kell a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 98. § (4) bekezdés d) pontjában, valamint a 114. § (9) bekezdésében meghatározott feltételek megvalósulását.”
14. § Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 19. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) A Képviselő-testület a pályázat kiírásának jogosultságát bármely – a Képviselő-testület által, az ügy összes körülményét tekintve egyszerűnek ítélt – ügyben, egyedi határozattal a Pénzügyi Bizottságra, vagy a Polgármesterre ruházhatja át.
(5) A Képviselő-testület, illetve átruházott hatáskörben a Pénzügyi Bizottság vagy a Polgármester dönthet úgy, hogy a (6) bekezdés a) pontjában meghatározott értékhatár alatti vagyon értékesítésére, illetve időtartamot meg nem haladó hasznosításra – a vagyontárgy jellegére, egyéb körülményre – tekintettel pályázatot ír ki.”
15. § (1) Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
16. § Hatályát veszti az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet „A rendelet célja” alcíme.
17. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet
1. Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 24. pont helyébe a következő pont lép:
„24. A benyújtott ajánlatokat a Pénzügyi Bizottság – a pályázati felhívásban előírt bírálati/értékelési szempontok, valamint az egyéb kiírt feltételek tüzetes vizsgálata alapján – véleményezi és a kiíró részéről eljáró szervnek (Képviselő-testület, Polgármester) az elbírálásra indokolással ellátott javaslatot tesz.”
2. Az Önkormányzat vagyonáról szóló 29/2012. (X.19.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 40. pont helyébe a következő pont lép:
„40. Adásvétel esetén a fizetés határideje legkésőbb a szerződés aláírását követő 15. nap. Ennél hosszabb – legfeljebb 90 napos – határidőt ötmillió forint értékhatárig a Pénzügyi Bizottság, ezen összeghatárt meghaladóan a Képviselő-testület engedélyezhet, ha a pályázó ajánlatában részletfizetési lehetőséget kért, és a kiíró részéről ennek ismeretében került kihirdetésre a pályázat nyertesének.”
2. melléklet
3. melléklet
4. melléklet