Tolna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2022. (XII. 12.) önkormányzati rendelete

A szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 01. 01- 2023. 01. 02

Tolna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2022. (XII. 12.) önkormányzati rendelete

A szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.01.01.

Tolna Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 48. § (4) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1) és (2) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján - Tolna Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 27/2019. (XII.13.) önkormányzati rendeletének 3. melléklete I. Állandó bizottságok feladatai címe Jogi Bizottság feladatai 10/a alpontjában meghatározott feladatkörében eljáró Jogi Bizottság véleményének kikérésével - a szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályairól a következőket rendeli el:

1. § A szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról szóló 6/2015 (II.27.) önkormányzati rendelet „Létfenntartáshoz nyújtott települési támogatás” alcíme a következő 9/A. §-sal egészül ki:

„9/A. § (1) A Humán Bizottság átruházott hatáskörben természetbeni ellátásként egyszeri tűzifa támogatást állapíthat meg

a) egy főre számított családi jövedelem vizsgálata nélkül annak a személynek, aki

aa) háztartásában három vagy több gyermeket nevel, vagy

ab) háztartásában hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket/gyermekeket nevel, vagy

ac) időskorúak járadékában részesülő egyedül élő,

ad) rokkantnyugdíjban részesülő egyedül élő.

b) akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 200%-át és

ba) gyermekét/gyermekeit egyedül nevelő szülő, vagy

bb) 65 év feletti egyedül élő nyugdíjas.

(2) A tűzifa támogatás utalványban kerül megállapításra, a támogatás összege 40.000,-Ft. A tűzifa támogatás a fűtési idényben egy ingatlanra egy személynek adható, kivéve, ha az ingatlanon ellenőrizhetően több lakrész került kialakításra. A rendelet alkalmazása szempontjából fűtési idény az október, november, december, január, február, március hónap.

(3) Nem jogosult tűzifa támogatásra – az (1) bekezdésben meghatározott feltételek fennállta esetén sem – a kérelmező azon ingatlan vonatkozásában, mely tűzifával egyáltalán nem fűthető, vagy üresen áll.

(4) Tűzifa támogatás iránti kérelmeket kizárólag minden év október-március hónapokban lehet benyújtani, ezen rendelet 4. melléklete szerinti nyomtatványon.

(5) Amennyiben az eljárás során kétséget kizáróan megállapításra kerül, hogy a tűzifa igénylése során visszaélésre (így különösen: hamis adatok közlése, a tűzifa értékesítése 3. személy részére) került sor, az azt elkövető és az általa lakott ingatlan az elkövetkezendő öt évben nem részesülhet tűzifa támogatásban.”

2. § A szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról szóló 6/2015 (II.27.) önkormányzati rendelet „[6]15/A. §” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„Étkeztetés szabályai Fadd Nagyközség közigazgatási területén”

3. § A szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról szóló 6/2015 (II.27.) önkormányzati rendelet „Étkeztetés szabályai Fadd Nagyközség közigazgatási területén” alcíme a következő 15/A. §-sal egészül ki:

„15/A. § (1) Étkeztetés vonatkozásában

a) életkora miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki 70. életévét betöltötte,

b) egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki krónikus vagy akut megbetegedése, fogyatékossága miatt, illetve a szakorvos igazolása alapján mozgásában olyan mértékben korlátozott, hogy önmaga ellátásáról nem tud gondoskodni,

c) fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki önmaga ellátásáról nem tud gondoskodni és fogyatékosságát az ellátás megállapítását, illetve folyósítását igazoló határozattal vagy más okirattal, az ellátás megállapításának alapjául szolgáló, a fogyatékosság fennállását igazoló szakvéleménnyel igazolja,

d) pszichiátriai betegsége, illetve szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátásáról nem tud gondoskodni. A pszichiátriai, illetve a szenvedélybetegséget szakvéleménnyel kell igazolni.

(2) Ingyenes étkezésben kell részesíteni azt a személyt, akinek a családja jövedelemmel nem rendelkezik.

(3) Kiszállítással történő étkeztetés azon személy részére biztosítható, aki szakorvos által igazoltan egészségi állapota vagy fogyatékossága miatt az ételért nem tud elmenni a főző- és tálalóhelyre és nincs olyan Ptk. szerinti hozzátartozó, vagy vele együtt élő személy, aki számára az ételt házhoz tudja szállítani.”

4. § A szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról szóló 6/2015 (II.27.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„Nappali ellátás szabályai Fadd Nagyközség közigazgatási területén

19/A. § (1) Nappali ellátás keretében az önkormányzat lehetőséget biztosít a 18. életévüket betöltött, egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására részben képes személyek részére nappali tartózkodásra. A nappali ellátás keretében az Idősek Otthonában lehetőség van napközbeni tartózkodásra, társas kapcsolatokra, az alapvető higiéniai szükségletek kielégítésére, továbbá igény szerint az ellátottak napközbeni étkezésére.

(2) A nappali ellátás szolgáltatásai:

a) napi egyszeri étkeztetés,

b) szabadidős programok, foglalkozások (sajtótermékek, könyvek, kártya- és társasjáték)

c) egészségügyi ellátás (alapellátáshoz, szakellátáshoz jutás megszervezése),

d) hivatalos ügyek intézése,

e) mentális gondozás.

(3) Megszűnik a jogosult ellátása:

a) ha kéri az ellátás megszüntetését,

b) ha ápolásra szorul és házi segítségnyújtásra van szüksége,

c) ha kórokozó-hordózóvá válik,

d) ha közveszélyes, vagy többszöri agresszív, fenyegető magatartásával a közösséget zavarja és nem tud, vagy nem akar beilleszkedni,

e) ha a közösség sérelmére szabálysértést vagy bűncselekményt követ el.

(4) Azonnali hatállyal meg kell tagadni az ellátást annak a jogosultnak, aki:

a) az ellátást ittas állapotban veszi igénybe,

b) az alapvető közegészségügyi, járványügyi szabályokat nem tartja be,

c) agresszív magatartásával zavarja a közösséget.”

5. § A szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról szóló 6/2015 (II.27.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

6. § Hatályát veszti a szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról szóló 6/2015 (II.27.) önkormányzati rendelet

a) „[4]9/A. §” alcím címe,

c) „Étkeztetés szabályai Fadd Nagyközség közigazgatási területén” alcím címe,

d) (1) és (2) bekezdése,

e) „[7]19/A. §” alcím címe,

f) „Nappali ellátás szabályai Fadd Nagyközség közigazgatási területén” alcím címe,

7. § Ez a rendelet 2023. január 1-jén lép hatályba, és 2023. január 4-én hatályát veszti.

1. melléklet a 24/2022. (XII. 12.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet