Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzata Képviselő-testületének 38/2022. (XII. 15.) önkormányzati rendelete

Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmenti Polgármesteri Hivatal szervezetéről, munkarendjéről és ügyfélfogadási rendjéről

Hatályos: 2022. 12. 16- 2025. 12. 31

Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzata Képviselő-testületének 38/2022. (XII. 15.) önkormányzati rendelete

Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmenti Polgármesteri Hivatal szervezetéről, munkarendjéről és ügyfélfogadási rendjéről

2022.12.16.

Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzatának Képviselő-testülete Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzata Képviselő-testületének a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2022. (VI.23.) önkormányzati rendelete 84. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikke (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

1. A Polgármesteri Hivatal

1. § Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 84. § (1) bekezdése értelmében a helyi önkormányzat képviselő-testülete az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt hoz létre, melyet a Mötv. 81. § (1) bekezdése alapján a jegyző vezet, s ennek keretein belül gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.

2. A hivatal megnevezése, székhelye

2. § (1) A hivatal megnevezése: Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmenti Polgármesteri Hivatal.

(2) A hivatal székhelye: 1173 Budapest, Pesti út 165.

3. A hivatal szervezeti felépítése

3. § A Képviselő-testület hivatalon belül a szükséges munkamegosztás céljából az alábbi egységeket hozza létre:

1. A Polgármesteri Irodát, és ezen belül:

a) Polgármesteri Titkárságot,

b) Főépítészetet,

c) Sajtó és kommunikációt,

d) Szociális és Egészségügyi Csoportot,

e) Köznevelési, Művelődési és Civilkapcsolati Csoportot.

2. A Jegyzői Irodát, s ezen belül:

a) Jegyzői Titkárságot,

b) Iktatót,

c) Gondnokságot,

d) Képviselő-testületi Csoportot,

e) Igazgatási Csoportot,

f) Ügyfélszolgálati Csoportot.

3. A Gazdasági Irodát, és ezen belül:

a) Pénzügyi és Számviteli Csoportot,

b) Adócsoportot.

4. A Városüzemeltetési Irodát, és ezen belül:

a) Magasépítési Csoportot,

b) Mélyépítési Fejlesztési Csoportot,

c) Mélyépítési Üzemeltetési Csoportot.

5. A Vagyonkezelői Irodát, és ezen belül:

a) Ingatlangazdálkodási Csoportot,

b) Ingatlankönyvelési Csoportot.

6. A Belső Ellenőrzést.

7. Az Informatikát.

8. A Környezetvédelmi Irodát.

4. A hivatal munkarendje

4. § (1) A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal munkarendjét az alábbiak szerint állapítja meg. Hétfő 8:00 órától 18:00 óráig. Kedd-Szerda-Csütörtök 8:00 órától 16:30 óráig. Péntek 8:00 órától 12:30 óráig.

(2) A Képviselő-testület megállapítja, hogy az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően a Jegyzői Iroda szervezeti egységébe tartozó közterület-felügyelők változó munkarendben látják el feladatukat.

(3) A Polgármesteri Hivatal munkarendjétől a jegyző különösen indokolt esetben, munkaszervezési okokból eltérhet.

5. Az ügyfélfogadás rendje

5. § (1) A Képviselő-testület az Ügyfélszolgálati Csoport ügyfélfogadási rendjét az alábbiak szerint állapítja meg. Hétfő 8:00 órától 18:00 óráig. Kedd-Szerda-Csütörtök 8:00 órától 16:00 óráig. Péntek 8:00 órától 12:00 óráig.

(2) A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal - (1) bekezdésben nem nevesített - szervezeti egységeinek ügyfélfogadási rendjét az alábbiak szerint állapítja meg. Hétfő 13:00 órától 18:00 óráig. Szerda 8:00 órától 16:00 óráig. Péntek 8:00 órától 12:00 óráig.

(3) Az országgyűlési képviselők, az Európai Parlament magyar képviselői, a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzatok tagjai választásakor - az időközi választásokra is kiterjedően -, illetve az országos és helyi népszavazás esetében a választás, illetve a népszavazás napját követő munkanapon az ügyfélfogadás szünetel.

6. Záró rendelkezések

6. § Hatályát veszti Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzata Képviselő-testületének a Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmenti Polgármesteri Hivatalának szervezetéről, munkarendjéről és ügyfélfogadási rendjéről szóló 20/2015. (V. 28.) önkormányzati rendelete.

7. § Ez a rendelet 2022. december 16-án lép hatályba.