Kunadacs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (V. 26.) önkormányzati rendelete
Kunadacs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2022. (V.26.) önkormányzati rendelete az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól
Hatályos: 2024. 03. 29Kunadacs Község Önkormányzat Képviselő-testületének
Általános rendelkezések
1. A rendelet célja, hatálya
1. § (1) E rendelet célja, hogy megfelelően szabályozza Kunadacs Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában álló vagyon megőrzésének, védelmének, valamint a vagyonnal való felelős gazdálkodásnak a követelményeit.
(2) Meghatározza az Önkormányzat törzsvagyonának körét, a vagyon feletti rendelkezési jog alapvető korlátait és feltételeit, annak érdekében, hogy a törvény által kötelezően előírt és önként vállalt feladatait az Önkormányzat minél magasabb színvonalon teljesíthesse.
2. § (1) E rendelet hatálya a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (továbbiakban: Nvtv.) általános rendelkezésében meghatározott nemzeti vagyon körébe tartozó és az Önkormányzat tulajdonában álló, illetve tulajdonába kerülő ingatlan és ingó vagyontárgyakra, vagyoni értékű jogokra, az önkormányzatot megillető társasági részesedésekre, az önkormányzati követelésekre terjed ki.
(2) A rendelet személyi hatálya az önkormányzatra, az önkormányzati vagyon használóira, vagyonkezelőire, működtetőire, illetve az önkormányzati vagyonnal gazdálkodókra:
a) Kunadacs Község Önkormányzatára,
b) az önkormányzati vagyont használó, önkormányzat által fenntartott költségvetési szervekre,
c) az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságra,
d) az önkormányzati vagyont használó természetes és jogi személyekre
terjed ki.
(3) E rendelet alkalmazása során az Nvtv. fogalom meghatározásai az irányadóak.
Az önkormányzati vagyon
2. Önkormányzati vagyon
3. §
.
3. Törzsvagyon
4. §
.
4. Forgalomképtelen vagyon
5. § (1) A forgalomképtelen törzsvagyon részét képezik az Nvtv. forgalomképtelen önkormányzati törzsvagyon körét megállapító rendelkezéseiben meghatározott vagyonelemek.
(2) Az Önkormányzat nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű forgalomképtelen vagyontárgyait e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat kizárólagos, forgalomképtelen vagyontárgyait e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
(4) Az Önkormányzat által e rendeletben nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonként meghatározott vagyonelem elidegenítési és - vagyonkezelői jog, jogszabályon alapuló, továbbá az ingatlanra közérdekből külön jogszabályban feljogosított szervek javára alapított használati jog, vezetékjog, vagy ugyanezen okokból alapított szolgalom, továbbá a helyi önkormányzat javára alapított vezetékjog kivételével - terhelési tilalom, valamint osztott tulajdon létesítésének tilalma alatt áll, biztosítékul kizárólag a Nvtv.-ben meghatározott kivételekkel adható.
5. Korlátozottan forgalomképes törzsvagyon
6. § (1) Korlátozottan forgalomképes törzsvagyon az Nvtv. önkormányzati vagyonra vonatkozó rendelkezéséiben megjelölt korlátozottan forgalomképes törzsvagyon.
(2) Az Önkormányzat korlátozottan forgalomképes vagyontárgyait e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
(3) A korlátozottan forgalomképes nemzeti vagyon önkormányzati hitelfelvétel és kötvénykibocsátás esetén annak fedezetéül nem szolgálhat, és kizárólag az állam, másik helyi önkormányzat vagy önkormányzati társulás részére idegeníthető el.
6. Az önkormányzat forgalomképes vagyona
7. § (1) Az Önkormányzat forgalomképes vagyona mindaz a vagyonelem, amely nem tartozik a forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes törzsvagyon körébe.
(2) Üzleti vagyon mindazon vagyontárgy, amely nem tartozik a törzsvagyon körébe.
(3) Az Önkormányzat forgalomképes vagyontárgyait, üzleti vagyonát e rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.
7. Vagyonnyilvántartás, vagyonkimutatás
8. § (1) Az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyontárgyakról a jogszabályokban meghatározott módon folyamatos nyilvántartást vezet.
(2) A vagyonkimutatás az Önkormányzat tulajdonában – a költségvetési év zárónapján – meglévő vagyoni állapot szerinti kimutatása, melynek célja az önkormányzati vagyontárgyak tételes kimutatása.
(3) A vagyonkimutatásban szerepeltetni kell az önkormányzati vagyont terhelő kötelezettségeket is.
(4) A vagyonkimutatás az önkormányzati vagyont a jogszabályban meghatározott tagolásban, ezen belül forgalomképtelen törzsvagyon, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű
Az önkormányzati vagyon
8. A tulajdoni jogok gyakorlása
9. § (1) Az önkormányzati vagyon feletti tulajdonosi jogokat az Önkormányzat Képviselő-testülete gyakorolja.
(2) Az önkormányzati vagyon forgalomképesség szerinti besorolásának megváltoztatása a Képviselő-testület hatásköre. A Képviselő-testület a besorolás megváltoztatásáról abban az esetben dönthet, amennyiben a kérdéses vagyontárgy rendeltetése megváltozik, és a besorolás megváltoztatása összhangban áll az Nvtv. rendelkezéseivel.
(3) A forgalomképtelen törzsvagyonba tartozó vagyontárgy hasznosításáról az Nvtv.-ben és e rendeletben foglalt korlátozásokkal a Képviselő-testület dönt.
(4) A korlátozottan forgalomképes vagyon bérbe, ellenérték fejében történő használatba adásáról, valamint megterheléséről és annak feltételeiről Képviselő-testület dönt.
(5) Az üzleti vagyon bérbe, ellenérték fejében történő használatba adásáról, valamint megterheléséről és annak feltételeiről a Képviselő-testület dönt.
(6) 7 Az üzleti vagyon körébe tartozó belterületi beépítetlen terület (építési telek) értékesítésére átruházott hatáskörben a Polgármester jogosult a Képviselő-testület által külön határozatban megállapított áron, ha a vagyontárgy becsült forgalmi értéke az 500.000.-Ft-ot nem haladja meg.
(7) 8 Az építési telkek értékesítéséről írásos kérelem alapján a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester dönt.
(8) 9 Az adásvételi szerződés megkötésére a Képviselő-testület nevében eljárva a polgármester jogosult.
(9) 10 A Képviselő-testület az építési telkek árát külön határozatban állapítja meg.
9. A Követelésről való lemondás szabályai
10. § (1) Az Önkormányzatot megillető követelésről - kivéve a behajthatatlan követeléseket - ingyenesen lemondani nem lehet.
(2) Behajthatatlan követelés a hatályos számviteli törvény szerint behajthatatlannak minősített követelés. A behajthatatlanság tényét és mértékét dokumentumokkal igazolni kell.
(3) Az Önkormányzat nevében a Képviselő-testület a következő esetekben mondhat le részben, vagy egészében a követeléséről:
a) csődegyezségi megállapodásban,
b) bírói egyezség keretében,
c) felszámolási eljárás során, ha a felszámoló által írásban adott nyilatkozat alapján az várhatóan nem térül meg,
d) ha a követelés bizonyítottan csak veszteséggel vagy aránytalanul nagy költségráfordítással
11. § (1) Jogszabály eltérő rendelkezése hiányában a behajthatatlannak nem minősülő követelést részben vagy egészben elengedni az adott ügy összes körülményére tekintettel megállapított, különösen indokolt esetben lehet.
(2) Különösen indokolt lehet, amikor a követelés nem minősül behajthatatlannak, de valamennyi körülmény figyelembevételével megállapítható, hogy az érvényesítése aránytalanul hosszú időt venne igénybe, vagy aránytalan nehézségekkel, illetve aránytalan nagy költséggel járna, továbbá, ha a követelés érvényesítésének sikertelensége egyéb okból valószínűsíthető.
A vagyon átruházásainak szabályai
10. Vagyonhasznosítás szabályai
12. § (1) A korlátozottan forgalomképes önkormányzati vagyon értékesítését, bérbeadását, hasznosítását, gazdasági társaságba való bevitelét, koncesszióba adását, megszerzését és megterhelését illetően értékhatártól függetlenül a Képviselő-testület gyakorolja.
(2) A korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak – Képviselő-testületi döntés alapján – akkor idegeníthetők el, ha fenntartásuk gazdaságtalan vagy indokolatlan terhet jelentenek az Önkormányzat számára, vagy területfejlesztési, igazgatási vagy vagyongazdálkodási érdek indokolja.
(3) A Képviselő-testület az Önkormányzat által alapított költségvetési szervek részére közfeladat ellátása céljából a tulajdonát képző ingatlanokat ingyenesen használatba adja, a nem általa alapított jogi személyek részére használatba adhatja.
(4) Az Önkormányzat költségvetési szervei a használati joguk birtokában jogosultak és kötelesek a vagyont rendeltetésszerűen használni, működtetését, fenntartását biztosítani, a vagyonhoz kapcsolódó kötelezettségeket teljesíteni, a terheket viselni, a hatékonyság és a gazdaságosság követelményeit érvényesíteni.
(5) Az önkormányzati intézményeknél feladatváltozás miatt feleslegessé vált ingatlanok hasznosításáról a Képviselő-testület dönt. Az intézmények feleslegessé vált ingatlanjainak értékesítésére vonatkozó döntést megelőzi az adott ingatlannak a korlátozottan forgalomképes vagyoni körből való kivonása és üzleti vagyonná történő átminősítése. Ugyanígy kell eljárni az intézményi ingatlanok hasznosítása esetén, ha az ingatlannal/ingatlanrésszel kapcsolatos Önkormányzat által meghatározott közszolgálati igény megszűnik.
(1) A Képviselő-testület - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - indokolt esetben dönthet a vagyonelem forgalomképességének megváltoztatásáról. Amennyiben egy vagyonelem forgalomképesség szerinti besorolása függ az adott vagyonelem funkciójától vagy jellegétől,
11. Az önkormányzati vagyon versenyeztetésére vonatkozó szabályok
13. § (1) Ha törvény kivételt nem tesz, a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott értékhatár feletti önkormányzati vagyont értékesíteni vagy hasznosítani csak versenyeztetés útján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet.
(2) Amennyiben az önkormányzati vagyon hasznosítására közbeszerzési eljárásban kerül sor (a vagyon hasznosításával kapcsolatos egyes jogok átengedése a beszerzés ellenértékeként, vagy az ellenérték részeként szerepel) úgy a közbeszerzési eljárás - a külön jogszabályokban a közbeszerzésekre előírt szabályok érvényesülésére tekintettel - e rendelet vonatkozásában versenyeztetésnek minősül.
(3) Nem kell alkalmazni a versenyeztetés szabályait, ha:
a) vagyonkezelési szerződés vagy haszonélvezeti jogot alapító szerződés megkötésére kerül sor,
b) a vagyon forgalmi értéke nem éri el a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott értékhatárt,
c) a hasznosítás az államháztartási körbe tartozó szervezet vagy jogszabályban előírt állami, önkormányzati feladatot ellátó gazdálkodó szervezet javára történik,
d) az önkormányzati vagyont nem pénzbeli vagyoni hozzájárulásként bocsátja az Önkormányzat gazdasági társaság rendelkezésére.
(4) A tulajdonosi jogokat gyakorló szerv a (3) bekezdésben felsorolt esetekben is megvizsgálhatja a versenyeztetés lehetőségét, és ilyen esetekben is dönthet a versenyeztetés lefolytatásáról.
14. § (1) A versenyeztetési eljárás módjai:
a) pályázati eljárás,
b) árverés.
(2) A versenyeztetés részletes szabályait a rendelet 5. számú melléklete tartalmazza.
15. § (1) A kiíró, vagy képviselője (a továbbiakban együtt: kiíró) a versenyeztetési eljárás során valamennyi ajánlatot tevő számára egyenlő esélyt köteles biztosítani az ajánlat megtételéhez szükséges információhoz való hozzáférés és az alkalmazott versenyfeltételek megismerése tekintetében. A kiíró a versenyeztetés feltételeit úgy köteles meghatározni, hogy annak alapján az ajánlatot tevők megfelelő ajánlatot tehessenek és a szabályszerűen, időben benyújtott ajánlatok összehasonlíthatók legyenek.
(2) Minden ajánlatot tevőnek joga van a kiíró által rendelkezésre bocsátott valamennyi információhoz hozzáférni. Ennek keretében az ajánlatot tevő számára - lehetőség szerint - hozzáférhetővé kell tenni minden olyan adatot, amely nem sért üzleti titkot, és amely az üzleti életben szokásos és szükséges ahhoz, hogy az ajánlatot tevőnek lehetősége nyíljon megalapozott ajánlattételre.
(3) A versenyeztetési eljárás nyertese az, aki a kiírásban foglalt szempontoknak, és az Önkormányzat tulajdonosi érdekeinek figyelembevételével összességében a legelőnyösebb ajánlatot tette (legjobb ajánlattevő).
16. § (1) Az Önkormányzat tulajdonában lévő - az üzleti vagyon körébe tartozó – 500.000.-Ft értékhatárt meghaladóan vagyontárgy értékesítésére, vagy ellenérték fejében történő hasznosítására és megterhelésére irányuló döntést megelőzően hat hónapnál nem régebbi – erre jogosult szakértő által készített – forgalmi értékbecslés alapján kell az adott vagyontárgy forgalmi értékét meghatározni. Az értékbecslés díjával a vételárat meg kell emelni. A szakértői véleményben meghatározott árat minimális vételárnak kell tekinteni.
(2) Az Önkormányzat a tulajdonában lévő földterületek értékesítése, megterhelése esetén a vagyontárgy értékét a helyben kialakult fogalmi értékben határozza meg.
(3) az (1)-(2) bekezdés szerinti ingatlan, továbbá ingó vagyon értékesítése, megterhelése esetén az Önkormányzat az adott vagyontárgy értékét a könyv szerinti nyilvántartási értékben - amennyiben a piaci érték ennél magasabb, akkor a piaci forgalmi értéken - határozza meg.
(4) Az Önkormányzat a tulajdonában lévő értékpapírok értékét értékesítés, megterhelés esetén névértéken - amennyiben a piaci érték ennél magasabb, akkor a piaci forgalmi értéken - határozza meg.
(6) Örökölt vagyon esetén a hagyatéki eljárás során megállapított értéket kell a vagyonértékének tekinteni, amennyiben az adó- és értékbizonyítvány 6 hónapnál nem régebbi.
12. A felajánlott vagyon elfogadása
17. § (1) Ha a vagyonról az önkormányzat javára lemondtak, ezt a lemondásban megnevezett vagyonkezelő elfogadhatja, feltéve, hogy képes az azzal járó kötelezettségek teljesítésére.
(2) Az önkormányzat részére 500.000.-Ft értékhatár felett ellenérték nélkül felajánlott vagyon elfogadásához szükség van a Képviselő-testület jóváhagyására.
(3) Ingatlan tulajdonjogának megszerzése esetén előzetesen meg kell vizsgálni, hogy az milyen közérdekű cél megvalósításához, milyen feltételek mellett alkalmas, fel kell tárni a továbbhasznosítás lehetőségét, valamint a várható fenntartási, üzemeltetési költségek körét és nagyságát. Az ingatlanról az ügy keletkezésétől számított egy évnél nem régebbi forgalmi értékbecslés álljon rendelkezésre.
13. Vagyongazdálkodási terv
18. § (1) A vagyongazdálkodás rendeltetése biztosításának céljából vagyongazdálkodási tervet kell készíteni.
(2) A vagyongazdálkodási irányelveket, az Önkormányzat vagyongazdálkodási tervét a Gazdasági Program tartalmazza.
Záró rendelkezések
19. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló Kunadacs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2012. (VI.26.) és 12/2020. (IX.17.) önkormányzati rendelete
20. § A rendelet kihirdetése 2022. május 26. napján az önkormányzat hirdetőtábláján való kifüggesztéssel megtörtént.
1. melléklet
Ssz. |
Hrsz. |
Út, utca |
Megnevezés |
Terület (m²) |
Bruttó (E Ft) |
---|---|---|---|---|---|
1. |
1/1 |
Rákóczi u. 2. |
Polgármesteri Hivatal (kivett községháza, udvar 2 db melléképület és helyi piac) |
4 408 |
81 127 |
2. |
445/1 |
belterület |
köztemető, ravatalozó |
24 585 |
19 898 |
3. |
0161/1 |
külterület |
köztemető |
5 892 |
236 |
4. |
0215/7 |
külterület |
köztemető |
5 906 |
236 |
Összesen: |
101 497 |
2. melléklet
Ssz. |
Hrsz. |
Út, utca |
Megnevezés |
Terület (m²) |
Bruttó (E Ft) |
1. |
15 |
Rákóczi u. |
közterület |
3 010 |
8 142 |
2. |
46 |
Arany J. u. |
közterület |
3 055 |
7 728 |
3. |
78 |
Ady E. u. |
közterület |
3 052 |
7 884 |
4. |
109 |
Peregi út |
közterület |
14 279 |
36 663 |
5. |
110/1 |
Katona J. u. |
közterület |
3 878 |
7 866 |
6. |
110/2 |
Hunyadi J. u. |
közterület |
9 187 |
17 229 |
7. |
125 |
belterület |
közterület |
1 452 |
4 814 |
8. |
139 |
belterület |
közterület |
1 141 |
1 109 |
9. |
157 |
Kossuth L. u. |
közterület |
22 189 |
31 612 |
10. |
163/2 |
belterület |
közterület |
369 |
22 |
11. |
174 |
belterület |
közterület |
910 |
55 |
12. |
187/1 |
József A. u. |
közterület |
9 665 |
12 088 |
13. |
187/2 |
József A. u. |
közterület |
2 628 |
6 463 |
14. |
195/1 |
belterület |
közút |
715 |
87 |
15. |
198 |
Petőfi S. u. |
közút |
8 344 |
27 667 |
16. |
246 |
Béke u. |
közterület |
4 857 |
7 610 |
17. |
294/6 |
Halcsik Antal tér |
közterület |
2 087 |
5 859 |
18. |
326 |
Dankó P. u. |
közterület |
4 172 |
52 |
19. |
364 |
Dózsa Gy. U. |
közterület |
5 364 |
6 665 |
20. |
398 |
Vörösmarty u. |
közterület |
4 172 |
6 248 |
21. |
436 |
Széchenyi u. |
közterület |
4 248 |
20 271 |
22. |
443/8 |
belterület |
közút |
5 290 |
32 |
23. |
446 |
Deák F. u. |
közterület |
9 953 |
5 925 |
24. |
447/2 |
belterület |
közterület |
232 |
14 |
25. |
518 |
belterület |
közterület |
1 118 |
12 082 |
26. |
532 |
belterület |
közterület |
1 439 |
4 813 |
27. |
547 |
belterület |
közterület |
1 104 |
66 |
28. |
548 |
Bem u. |
közterület |
13 846 |
36 752 |
29. |
563 |
belterület |
közterület |
1 439 |
66 |
30. |
577 |
belterület |
közterület |
1 119 |
67 |
31. |
297/3 |
belterület |
kivett közterület |
944 |
- |
32. |
597/14 |
belterület |
út |
3 228 |
194 |
33. |
597/25 |
belterület |
út |
4 017 |
1 577 |
34. |
597/34 |
belterület |
kivett út |
97 280 |
5 331 |
35. |
597/41 |
belterület |
út |
2 867 |
215 |
36. |
294/5 |
belterület |
kivett közpark |
1205 |
83 |
37. |
366/2 |
Kossuth L. u. |
kivett játszótér |
1 000 |
18 477 |
38. |
06 |
külterület |
saját használatú út |
10 539 |
395 |
39. |
07/46 |
külterület |
út |
5 514 |
206 |
40. |
08 |
külterület |
saját használatú út |
4 868 |
183 |
41. |
09 |
külterület |
saját használatú út |
6 381 |
239 |
42. |
010 |
külterület |
saját használatú út |
1 975 |
74 |
43. |
013/16 |
külterület |
út |
2 537 |
95 |
44. |
014 |
külterület |
közút |
7 476 |
349 |
45. |
015 |
külterület |
saját használatú út |
6 633 |
249 |
46. |
016/20 |
külterület |
út |
1 535 |
58 |
47. |
017 |
külterület |
saját használatú út |
10 023 |
376 |
48. |
021 |
külterület |
saját használatú út |
4 320 |
163 |
49. |
024 |
külterület |
saját használatú út |
11 056 |
415 |
50. |
025/28 |
külterület |
út |
972 |
36 |
51. |
026 |
külterület |
saját használatú út |
2 056 |
78 |
52. |
027 |
külterület |
saját használatú út |
23 444 |
879 |
53. |
028/19 |
külterület |
út |
400 |
15 |
54. |
029 |
külterület |
saját használatú út |
11 420 |
429 |
55. |
031 |
külterület |
saját használatú út |
8 049 |
303 |
56. |
032/16 |
külterület |
út |
396 |
15 |
57. |
032/21 |
külterület |
út |
1 161 |
44 |
58. |
032/27 |
külterület |
út |
237 |
9 |
59. |
034 |
külterület |
saját használatú út |
14 000 |
525 |
60. |
037/15 |
külterület |
út |
168 |
6 |
61. |
038/23 |
külterület |
út |
7 916 |
298 |
62. |
039 |
külterület |
saját használatú út |
3 391 |
128 |
63. |
042 |
külterület |
saját használatú út |
1 300 |
49 |
64. |
045 |
külterület |
saját használatú út |
1 842 |
69 |
65. |
046/1 |
külterület |
saját használatú út |
4 417 |
166 |
66. |
049 |
külterület |
saját használatú út |
9 017 |
339 |
67. |
051 |
külterület |
kivett út |
7 850 |
180 |
68. |
053 |
külterület |
saját használatú út |
9 677 |
363 |
69. |
054/9 |
külterület |
út |
783 |
29 |
70. |
057 |
külterület |
saját használatú út |
2 244 |
84 |
71. |
061/1 |
külterület |
út |
1 959 |
74 |
72. |
061/2 |
külterület |
út |
1 322 |
50 |
73. |
062/19 |
külterület |
út |
709 |
26 |
74. |
062/25 |
külterület |
út |
3 743 |
140 |
75. |
064 |
külterület |
saját használatú út |
1 996 |
75 |
76. |
068/39 |
külterület |
út |
1 842 |
69 |
77. |
069 |
külterület |
saját használatú út |
6 318 |
238 |
78. |
071 |
külterület |
saját használatú út |
2 052 |
78 |
79. |
077/1 |
külterület |
saját használatú út |
8 743 |
328 |
80. |
078 |
külterület |
árok |
25 434 |
400 |
81. |
080 |
külterület |
kivett csatorna |
1 791 |
112 |
82. |
082 |
külterület |
saját használatú út |
35 388 |
1 328 |
83. |
088 |
külterület |
saját használatú út |
6 534 |
245 |
84. |
093/15 |
külterület |
út |
1 644 |
61 |
85. |
094 |
külterület |
saját használatú út |
2 619 |
164 |
86. |
096 |
külterület |
saját használatú út |
47 350 |
2 960 |
87. |
097/24 |
külterület |
út |
2 489 |
156 |
88. |
098 |
külterület |
saját használatú út |
4 980 |
4 256 |
89. |
0100 |
külterület |
saját használatú út |
1 912 |
120 |
90. |
0101/19 |
külterület |
út |
486 |
30 |
91. |
0101/28 |
külterület |
út |
2 358 |
148 |
92. |
0102 |
külterület |
csatorna |
35 426 |
2 214 |
93. |
0103 |
külterület |
saját használatú út |
13 317 |
833 |
94. |
0105 |
külterület |
csatorna |
4 353 |
204 |
95. |
0110 |
külterület |
saját használatú út |
6 772 |
424 |
96. |
0112 |
külterület |
saját használatú út |
3 423 |
214 |
97. |
0113/9 |
külterület |
út |
1 094 |
69 |
98. |
0125/11 |
külterület |
út |
899 |
56 |
99. |
0126 |
külterület |
saját használatú út |
8 540 |
534 |
100. |
0127/11 |
külterület |
út |
1 286 |
80 |
101. |
0127/18 |
külterület |
út |
2 876 |
180 |
102. |
0127/21 |
külterület |
út |
1 817 |
114 |
103. |
0128 |
külterület |
saját használatú út |
2 812 |
176 |
104. |
0132/2 |
külterület |
út |
2 241 |
140 |
105. |
0133 |
külterület |
árok |
5 828 |
80 |
106. |
0134/7 |
külterület |
út |
2 977 |
186 |
107. |
0191/9 |
külterület |
út |
1 167 |
74 |
108. |
0191/24 |
külterület |
út |
6 127 |
383 |
109. |
0204 |
külterület |
közút |
8 075 |
505 |
110. |
0214 |
külterület |
közút |
9 865 |
616 |
111. |
0234 |
külterület |
saját használatú út |
10 309 |
644 |
112. |
0236/5 |
külterület |
út |
3 239 |
203 |
113. |
0237/6 |
külterület |
út |
1 415 |
89 |
114. |
0238 |
külterület |
saját használatú út |
6 005 |
375 |
115. |
0241 |
külterület |
út |
7 923 |
495 |
116. |
0242 |
külterület |
saját használatú út |
539 |
34 |
117. |
0243 |
külterület |
saját használatú út |
6 502 |
406 |
118. |
0245 |
külterület |
saját használatú út |
3 113 |
195 |
119. |
0248 |
külterület |
saját használatú út |
4 944 |
309 |
120. |
0250 |
külterület |
saját használatú út |
4 686 |
293 |
121. |
0251/22 |
külterület |
út |
1 274 |
80 |
122. |
0253 |
külterület |
saját használatú út |
647 |
40 |
123. |
0254 |
külterület |
saját használatú út |
7 571 |
474 |
124. |
0255/13 |
külterület |
út |
1 919 |
120 |
125. |
0256 |
külterület |
saját használatú út |
7 285 |
455 |
126. |
0258 |
külterület |
saját használatú út |
2 610 |
164 |
127. |
0259 |
külterület |
saját használatú út |
10 571 |
661 |
128. |
0261 |
külterület |
saját használatú út |
8 988 |
561 |
129. |
0262 |
külterület |
saját használatú út |
1 458 |
91 |
130. |
0265 |
külterület |
saját használatú út |
4 395 |
275 |
131. |
0266/19 |
külterület |
út |
10 263 |
641 |
132. |
0266/28 |
külterület |
út |
8 183 |
511 |
133. |
0266/32 |
külterület |
út |
2 514 |
158 |
134. |
0266/50 |
külterület |
út |
1 020 |
64 |
135. |
0266/66 |
külterület |
út |
406 |
- |
136. |
0268/11 |
külterület |
út |
2 755 |
173 |
137. |
0271/39 |
külterület |
út |
1 628 |
101 |
138. |
0271/51 |
külterület |
út |
6 427 |
402 |
139. |
0274/21 |
külterület |
út |
9 642 |
603 |
140. |
0274/24 |
külterület |
út |
1 406 |
88 |
141. |
0276/6 |
külterület |
út |
5 492 |
344 |
142. |
0276/14 |
külterület |
út |
749 |
48 |
143. |
0277 |
külterület |
saját használatú út |
6 416 |
401 |
144. |
0281 |
külterület |
saját használatú út |
2 274 |
143 |
145. |
0284 |
külterület |
saját használatú út |
6 358 |
398 |
146. |
0285/18 |
külterület |
út |
2 417 |
151 |
147. |
0286 |
külterület |
közút |
32 507 |
25 842 |
148. |
0288 |
külterület |
saját használatú út |
4 120 |
258 |
149. |
0292 |
külterület |
saját használatú út |
3 064 |
191 |
150. |
0293/19 |
külterület |
út |
803 |
50 |
151. |
0192 |
külterület |
kivett út |
90 722 |
907 |
Összesen: |
364 252 |
3. melléklet
Ssz. |
Hrsz. |
Út, utca |
Megnevezés |
Terület (m²) |
Bruttó (e Ft) |
---|---|---|---|---|---|
1. |
191 |
Kossuth L.u. 44. |
Orvosi rendelő, lakóház, udvar |
1 956 |
9 670 |
2. |
193 |
Petőfi S. u. 1. |
Általános Iskola, tornacsarnok,rendezv. |
7 845 |
135 306 |
3. |
194 |
Petőfi S. u. 3. |
Óvoda |
2 639 |
92 825 |
4. |
277/1 |
belterület |
Tájház |
699 |
12 931 |
5. |
367 |
Kossuth L. u. 51. |
Művelődési Ház |
3 000 |
31 527 |
6. |
399/1 |
Kossuth L.u. 55. |
Egészségház, Fogorvosi rendelő |
807 |
36 525 |
7. |
443/1 |
Belterület |
kivett, vízmű |
1 352 |
379 |
8. |
597/26 |
Deák F. u. 8. |
lakóház, udvar |
1 440 |
11 168 |
9. |
597/27 |
Deák F. u. . |
lakóház, udvar |
1 439 |
11 969 |
10. |
597/53 |
belterület |
Tárolószín |
1 477 |
2 948 |
11. |
597/65 |
belterület |
Kivett tároló, udvar |
1 715 |
12 120 |
12. |
597/66 |
belterület |
paprika szárító és őrlő üzem |
1 764 |
29 971 |
13. |
195/2 |
belterület |
Sportpálya |
24 294 |
7 765 |
14. |
197/2 |
Petőfi u. |
kivett, vízmű |
6 802 |
380 942 |
15. |
052/32 |
külterület |
kivett szennyvíz, kivett út, legelő |
13 690 |
286 597 |
16. |
1/2 |
belterület |
Kivett beépítetlen terület |
1 194 |
550 |
17. |
304 |
belterület |
Kivett beépítetlen terület |
1 622 |
300 |
18. |
305/1 |
belterület |
Kivett üzlet |
1 873 |
9 119 |
19. |
305/2 |
belterület |
Tsz épület |
4 344 |
5 000 |
Összesen: |
1 077 612 |
||||
műalkotások, művészeti alkotások |
|||||
Ssz. |
Hrsz. |
Megnevezés |
|||
1. |
1/1 |
Kemény Zsolt |
Háborús emlékmű |
||
2. |
294/5 |
Kecskeméti József |
Millenniumi emlékoszlop |
||
3. |
294/6 |
Probstner János |
Sás köteg, díszkút |
||
4. |
366/2 |
Shütz Zoltán |
"Lovak násza" szobor |
4. melléklet 5,12
Ssz. |
Hrsz. |
Út, utca |
Megnevezés |
Terület (m2) |
Bruttó (E Ft) |
---|---|---|---|---|---|
1. |
188 |
Belterület |
erdő |
24 109 |
300 |
2. |
443/5 |
Széchenyi u. |
beépítetlen terület |
1 724 |
129 |
3. |
443/6 |
Széchenyi u. |
beépítetlen terület |
1 724 |
129 |
4. |
443/7 |
Széchenyi u. |
beépítetlen terület |
1 653 |
124 |
5. |
346 |
Dankó P. u. |
beépítetlen terület |
1 440 |
108 |
6. |
347 |
Dankó P. u. |
beépítetlen terület |
1 440 |
108 |
7. |
348 |
Dankó P. u. |
beépítetlen terület |
1 440 |
108 |
8. |
349 |
Dankó P. u. |
beépítetlen terület |
1 440 |
108 |
9. |
350 |
Dankó P. u. |
beépítetlen terület |
1 440 |
108 |
10. |
597/1 |
belterület |
beépítetlen terület |
1 664 |
125 |
11. |
597/54 |
belterület |
beépítetlen terület |
1 481 |
111 |
12. |
597/55 |
belterület |
beépítetlen terület |
1 484 |
111 |
13. |
597/56 |
belterület |
beépítetlen terület |
1 489 |
112 |
14. |
597/57 |
belterület |
beépítetlen terület |
1 491 |
112 |
15. |
597/60 |
belterület |
kivett beépítetlen terület |
2 823 |
290 |
16. |
597/62 |
belterület |
kivett beépítetlen terület |
1 526 |
300 |
17. |
597/65 |
belterület |
beépítetlen terület |
1 715 |
12 250 |
18. |
597/66 |
belterület |
beépítetlen terület |
1764 |
29970,89 |
19. |
597/74 |
belterület |
beépítetlen terület |
1 766 |
137 |
20. |
02/10 |
külterület |
szántó |
539 |
11 |
21. |
052/31 |
külterület |
gyep (legelő) |
138 970 |
13 900 |
22. |
0251/20 |
külterület |
gyep (legelő) |
26 235 |
262 |
23. |
014 |
külterület |
szántó |
7 476 |
349 |
24. |
063 |
külterület |
szántó, gyep |
70 361 |
1 356 |
25. |
065 |
külterület |
szántó |
52 949 |
1 059 |
26. |
0192 |
külterület |
gyep (legelő) |
90 722 |
907 |
27. |
02/13 |
külterület |
erdő |
5 207 |
168 |
28. |
02/14 |
külterület |
erdő |
9 999 |
323 |
29. |
02/15 |
külterület |
erdő |
2 424 |
78 |
30. |
02/16 |
külterület |
erdő |
55 885 |
1 803 |
31. |
03/3 |
külterület |
erdő |
3 565 |
143 |
32. |
277/2 |
Kossuth L. u. 2. |
lakóház, udvar |
450 |
1 290 |
33. |
338 |
Dankó P. u. 1. |
lakóház, udvar |
1 440 |
300 |
34. |
192/3 |
Kossuth L. u. 42. |
Lakóház, udvar |
1 267 |
1 923 |
35. |
190/3 |
Kossuth L. u. 46. |
Lakóház, udvar |
933 |
269 |
36. |
25 |
Rákóczi F. u. 11. |
Lakóház, udvar |
1 267 |
10 031 |
37. |
032/3 |
Felsőadacs tanya 3-1. |
tanya |
5 488 |
350 |
38. |
074 |
külterület |
erdő és út |
19 584 |
783 |
39. |
Bükkszék 109/3 |
belterület |
kivett ifjúsági tábor |
10.136 |
707 |
Összesen: |
56 221 |
||||
Tartós részesedések |
|||||
Ssz. |
Megnevezés |
E Ft |
|||
1. |
BÁCSVÍZ Zrt. részvény |
12269 |
|||
2. |
Kunadacsi Paprika Nonprofit Kft. |
3000 |
5. melléklet
1. Pályázati eljárás
1.1. A pályázati eljárásban a pályázatot Kunadacs Község Önkormányzata hivatalos honlapján és Kunadacs Község Önkormányzatának hirdetőtábláján kell meghirdetni, annak időpontja előtt legalább 15 nappal.
1.2. A kiíró a pályázati kiírásban előírhatja, hogy az ajánlatok benyújtásakor az ajánlattevő szerződéstervezetet is csatoljon, vagy a kiíró által megküldött szerződéstervezet elfogadásáról
1.3. A kiíró jogosult a pályázati felhívást az ajánlattételi határidő letelte előtt visszavonni. Erről a pályázati felhívás közlésével megegyező helyeken és módon az ajánlattételi határidő lejárta előtt köteles hirdetményt közzétenni.
1.4. A pályázati eljárás folyamán a kiíró a pályázati kiírásban meghatározott, illetve a pályázó
1.5. A pályázatok benyújtására nyitva álló határidő – indokolt esetben – egy alkalommal legfeljebb 30 nappal meghosszabbítható.
1.6. A részvétel pályázati biztosíték adásához köthető, melyet a kiíró által megjelölt letéti számlára, a pályázati felhívásban meghatározott időpontig és módon kell a kiíró rendelkezésére bocsátani.
2. A pályázati felhívás
2.1. a pályázatot kiíró szerv megnevezését, székhelyét;
2.2. a pályázat célját, típusát (nyilvános vagy zártkörű), valamint az arra vonatkozó utalást, hogy a pályázó titkosan (a pályázó neve külön zárt borítékban szerepel) vagy név megjelölésével pályázhat-e;
2.3. a pályázat tárgyaként az értékesítendő, hasznosítandó vagyon (rész) megnevezését, – szükség szerint - forgalmi értékét és az értékesítéshez szükséges információkat, fizetés módját;
2.4. az értékesítés, hasznosítás feltételeit és ezek műszaki, gazdasági, jogi feltételeit;
2.5. az ajánlatok benyújtásának helyét, módját, idejét;
2.6. a pályázó ajánlati kötöttsége minimális időtartamát, illetve annak esetleges meghosszabbítására vonatkozó előírásokat;
2.7. a pályázati eljárásra vonatkozó információszerzés helyét és idejét;
2.8. pályázati biztosíték esetén annak letétbe helyezésének határidejét, módját, visszafizetésének szabályait;
2.9. a kiíró azon jogának fenntartását, hogy a pályázatot - akár indokolás nélkül is – eredménytelennek minősítse;
2.10. kiíró azon jogának fenntartását, hogy a nyertes pályázó visszalépése esetén, vagy a szerződéskötés meghiúsulása esetén a pályázat soron következő helyezettjével szerződést kössön;
2.11. a pályázati ajánlat érvényességének feltételeit;
2.12. a vagyontárgy jellege szerint szükséges további információkat.
3. A pályáztatási eljárás szabályai
3.1. A pályázati eljárás menetéről szóló szabályokat a pályázóval ismertetni kell.
3.2. A pályázat kiírója az ajánlatokat a pályázat bontásáig titkosan kezeli, azokat csak a pályázat bontási eljáráson résztvevők előtt bonthatja fel.
3.3. A pályázatra benyújtott ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő részletes és jogilag kötelező erejű nyilatkozatát arról, hogy a pályázati kiírásban foglaltakat, különösen a vételár vagy díj megfizetésének módját és határidejét elfogadja.
3.4. Ha a pályázati kiírás biztosítékadási kötelezettséget tartalmaz, az ajánlat csak akkor érvényes, ha az ajánlattevő igazolja, hogy a kiírásban megjelölt összegű biztosítékot az ott meghatározott formában és módon rendelkezésre bocsátotta.
3.5. A pályázó ajánlati kötöttsége az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő leteltével kezdődik.
3.6. A pályázó ajánlatához a pályázati kiírásban meghatározott időpontig, de legkésőbb a benyújtási határidő lejártától számított 60 napig kötve van, kivéve, ha a kiíró a pályázatot eredménytelennek nyilvánítja, a pályázati felhívást az ajánlattevő visszavonja, vagy a pályázat nyertesével szerződést köt.
3.7. A kiíró a pályázati biztosítékot a pályázati felhívás visszavonása, az eljárás eredménytelensége esetén, valamint az ajánlatok elbírálását követően a nem nyertes ajánlattevők részére köteles 8 napon belül visszafizetni. Nem jár vissza a pályázati biztosíték, ha a pályázó az ajánlatát az ajánlati kötöttség időtartama alatt visszavonta, vagy a szerződés megkötése neki felróható, vagy az érdekkörében felmerült más okból hiúsult meg. A nyertes ajánlattevő esetében az ajánlati biztosíték a vételárba beszámít.
3.8. Érvénytelen az ajánlat, ha nem felel meg a pályázati kiírásban és a jogszabályokban meghatározott feltételeknek. Az érvénytelen pályázatot tevő ajánlattevő a pályázati eljárásban, illetve annak további szakaszában nem vehet részt.
3.9. Az pályázó nem igényelhet térítést a kiírótól az ajánlata kidolgozásáért. A pályázat elkészítésével és a pályázaton való részvétellel kapcsolatos költségek az ajánlat érvényességétől illetve a pályázat eredményességétől függetlenül a pályázót terhelik.
4. Az ajánlatok felbontása, pályázatok értékelése
4.1. A pályázók ajánlatainak felbontásánál, a polgármester, a jegyző és az általa megbízott köztisztviselő, valamint az ajánlattevők vagy meghatalmazottjaik lehetnek jelen.
4.2. Az ajánlatok felbontásáról jegyzőkönyvet kell felvenni, amely a következőket tartalmazza:
4.2.1. a felbontás helyét, idejét, a jelenlévők nevét, a képviselet jellegét;
4.2.2. a beérkezett pályázatok darabszámát és a kiíró képviselője által sorszámot;
4.2.3. a jelenlévők kifogásait, észrevételeit.
4.3. A pályázatok értékelésére, elbírálására nyitva álló határidő maximum 30 nap.
4.4. A pályázatok értékeléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, mely a következőket tartalmazza legalább:
4.4.1. az értékelés helyét, idejét, a jelenlévők nevét, a képviselet jellegét;
4.4.2. a pályázati eljárás rövid ismertetését,
4.4.3. a beérkezett pályázatok számát;
4.4.4. az ajánlatok részletes értékelését,
4.4.5. a pályázati biztosíték megfizetésének tényét, vagy hiányát;
4.4.6. az érvénytelen pályázatok tényének rögzítését;
4.4.7. a pályázati eljárás összefoglaló értékelését, a pályázók rangsorolására vonatkozó javaslatot.
4.5. Az ajánlatok bontását követően a pályázat lezárása a kiíró döntése alapján lehetőség van ártárgyalás tartására, amelyre minden érvényes ajánlatot benyújtó ajánlattevőt meg kell hívni. Amennyiben csak egy érvényes ajánlat érkezett, ártárgyalás helyett az ajánlattevő felhívható ajánlata módosítására.
4.6. Az ártárgyalás során a pályázók ajánlataikat módosíthatják azzal, hogy a korábban megajánlott vételár nem csökkenthető, és a módosított ajánlatnak is meg kell felelnie a pályázati felhívásban meghatározott valamennyi feltételnek. A tárgyalás lezárását követően a kiíró ismételten elvégzi az ajánlatok rangsorolását.
5. A pályázat nyertesének kiválasztása
5.1. A pályázat nyertesének kiválasztására a polgármester jogosult.
5.2. Az ajánlatok közül a nemzeti vagyonról szóló törvényben foglaltaknak megfelelő szempontok figyelembevételével, a megalapozott ajánlat mellett kell dönteni. A pályázati felhívásban közölt bírálati szempontokkal ellentétes döntés nem hozható.
5.3. Az elbírálásra nyitva álló határidő 30 nap, melyet a kiíró egy alkalommal legfeljebb 30 nappal meghosszabbíthat. Erről a feleket egyidejűleg, írásban tájékoztatni kell.
5.4. A pályázó bizonytalan pénzügyi helyzete, korábbi szerződésszegő magatartása, helyi adótartozása esetén a kiíró jogosult a soron következő legjobb ajánlattevővel szerződést kötni vagy újabb pályázat kiírásáról dönteni az előbbi eredménytelennek nyilvánítása mellett.
5.5. A pályázat nyertesére vonatkozó döntést a polgármester a pályázati kiírásban meghatározott időpontban és módon hirdeti ki.
6. A szerződéskötés
6.1. Szerződés azzal a pályázóval köthető, akit a polgármester határozatával a pályázat nyertesének nyilvánít.
6.2. A szerződést a pályázat nyertesével - figyelembe véve a szükséges eljárásokat – a lehető legrövidebb időn belül meg kell kötni.
6.3. Ha a pályázat nyertesével a szerződéskötés a pályázó részére felróható okból meghiúsul, vagy a szerződés aláírása után a nyertes pályázó a szerződést nem teljesíti és ezért a kiíró a szerződéstől eláll, vagy a felek a szerződést megszüntették vagy felbontották azt, úgy a kiíró jogosult a soron következő legjobb ajánlatot tevővel szerződést kötni vagy új pályázatot kiírni.
6.4. Eredménytelen az eljárás, ha
6.4.1. nem érkezett pályázati ajánlat,
6.4.2. a benyújtott pályázatok egyike sem felelt meg a pályázati kiírásban foglaltaknak,
6.4.3. a kiíró a pályázat érvénytelenítéséről döntött,
6.4.4. a legjobb érvényes ajánlat elfogadása jelentős vagyonvesztéssel járna.
7. Összeférhetetlenségi szabályok
7.1. A pályázat értékelésében és az elbírálásban nem vehet részt:
7.1.1. a pályázatot benyújtó természetes személy és annak képviselője, alkalmazottja,
7.1.2. a pályázatot benyújtó jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság képviselője, tulajdonosa, tagja, vezető tisztségviselője, alkalmazottja vagy más szerződéses jogviszony alapján foglalkoztatottja,
7.1.3. annak a jogi személynek vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaságnak a képviselője, vezető tisztségviselője, alkalmazottja, foglalkoztatottja, amelyben a pályázó közvetlen vagy közvetett befolyással rendelkezik, illetőleg amelynek a pályázó tulajdonosa, tagja,
7.1.4. A 7.1.1., 7.1.2 ., 7.1.3. alpontokban megjelölt személy közeli hozzátartozója,
7.1.5. akitől bármely oknál fogva nem várható el az ügy tárgyilagos megítélése.
7.2. A pályázat elbírálásában részt vevő köteles haladéktalanul bejelenteni, ha vele szemben bármilyen összeférhetetlenségi ok áll fenn.
7.3. Összeférhetetlenségi kérdésben vita esetén az a személy vagy testület dönt, aki, illetve amely a pályázat kiírásáról döntött. Ha az összeférhetetlenségi ok a kiíró szerv vezetőjének személyére nézve áll fenn, akkor a vitában a kiíró szerv vezetőjének felettese dönt.
7.4. Érvénytelen és ezáltal eredménytelen a pályázati eljárás, ha a pályázat elbírálásakor az összeférhetetlenségi szabályokat megsértették, illetve, ha valamelyik ajánlattevő az eljárás tisztaságát vagy a többi ajánlattevő érdekeit súlyosan sértő cselekményt követett el.
8. E szabályzat alkalmazásában:
8.1. Zártkörű (meghívásos) pályázat: a vagyon (vagyonrész) hasznosítására vonatkozó ajánlattételre oly módon történő felhívás, hogy a pályázatra kizárólag a kiíró által meghívottak nyújthatnak be pályázatot.
8.2. Az árverést nyilvánosan kell meghirdetni Kunadacs Község hivatalos honlapján és Kunadacs Község Önkormányzatának hirdetőtábláján, annak időpontja előtt legalább 15 nappal.
8.3. Az árverési eljárás során az árverésre bocsátott vagyontárgy tulajdonjogának megszerzésére vonatkozó szerződés megkötésére licitálás útján, a legmagasabb vételárat felajánló árverező szerez jogot. Az árverezést mindaddig folytatni kell, amíg az árverezők újabb ajánlatot tesznek.