Szentkirályszabadja Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 31.) önkormányzati rendelete
Szentkirályszabadja Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 02. 01- 2023. 02. 01Szentkirályszabadja Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 31.) önkormányzati rendelete
Szentkirályszabadja Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet módosításáról
Szentkirályszabadja Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Szentkirályszabadja Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szentkirályszabadja Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (XI.21.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 4. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat ellátja a törvényben meghatározott kötelező és az általa önként vállalt feladatokat. Az önkormányzat által ellátott alapfeladatokat kormányzati funkciók szerint az 1. melléklet tartalmazza. Az önkormányzat önként vállalt feladata a Szabadi Szó negyedévente megjelenő helyi újság kiadása és a vendégétkeztetés biztosítása.
(2) A Képviselő-testület egyes hatásköreit a Polgármesterre és bizottságaira átruházhatja. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.”
2. § A Rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: "(2) A Képviselő-testület szükség, illetve a saját üléstervében foglaltak szerint, de évente legalább hat ülést tart, általában csütörtöki napokon. A Polgármester jogosult a meghatározottól eltérő napra is összehívni a Képviselő-testület ülését. A Polgármester a Képviselő-testület ülését az üléstervtől eltérő időpontban is összehívhatja."
3. § A Rendelet 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: "(2) A jegyző gondoskodik arról, hogy az ülésterv a község polgárai számára megismerhető legyen, erről a Polgármesteri Hivatali hirdetőtábláján, valamint az önkormányzat honlapján történő elhelyezéssel kell intézkedni."
4. § A Rendelet 9. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: "(5) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról a nyilvánosságot a meghívónak
a) a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és
b) az önkormányzat honlapján - a www.szentkiralyszabadja.hu oldalon - a hírek rovatban történő közzétételével kell értesíteni."
5. § (1) A Rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: "(1) Előterjesztésnek minősül az üléstervbe felvett, továbbá a Képviselő-testület, a Képviselő-testület bizottsága, a Polgármester, az Alpolgármester, a jegyző által előzetesen javasolt
a) rendelettervezet;
b) határozati javaslat;
c) beszámoló és
d) tájékoztató."
(2) A Rendelet 17. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: "(6) Az előterjesztést az ülést megelőzően legalább 5 nappal kell a jegyzőnek leadni, aki gondoskodik e-mailben történő kiküldéséről."
6. § A Rendelet 46. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az állandó bizottságok létszámát és összetételét a 3. melléklet, a bizottságok által ellátandó feladatok felsorolását a rendelet 4. melléklete tartalmazza.”
7. § A Rendelet 46. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) A képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, ellenőrzését, a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásokat, tevékenységeket a Pénzügyi-, Gazdasági és Ügyrendi Bizottság végzi. A vagyonnyilatkozatok kezelésének, nyilvántartásának és ellenőrzésének szabályait az 5. melléklet tartalmazza. A Pénzügyi-, Gazdasági és Ügyrendi Bizottság feladata a képviselő összeférhetetlenségének és méltatlanságának megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása.”
8. § A Rendelet 53. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A Polgármester és az Alpolgármester fogadóóráit a 6. melléklet tartalmazza.”
9. § A Rendelet 59. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: "(2) Az Önkormányzat éves költségvetése alapján Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben, a költségvetési törvényben és más jogszabályban meghatározott feltételek mellett gazdálkodik. A Polgármester jogosult a költségvetési rendeletben meghatározott feltételekkel kötelezettséget vállalni, előirányzatot átcsoportosítani. Az önkormányzat szerveit a 7. melléklet tartalmazza."
10. § A Rendelet 61. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "61. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb és gazdaságosabb ellátása érdekében társulásokban vesz részt. A társulási ülésen az önkormányzatot a polgármester képviseli. (2) Az önkormányzat tagja a Balatonalmádi Szociális Társulásnak. A társulás ellátja a gyermekjóléti szolgálat, a házi segítségnyújtás és az idősek nappali ellátása önkormányzati feladatokat. (3) Az önkormányzat a hulladékgazdálkodási feladatokat az Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás útján látja el. (4) Az önkormányzat tagja továbbá a Kelet-Balatoni Térség Önkormányzati Társulásnak, mely együttműködés keretében a belső ellenőrzési feladatok kerülnek ellátásra.”
11. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Rendelet:
a) 7. § (5) bekezdés d) pontja,
b) a 10. § (1) bekezdés b) és g) pontja,
c) a 20. § (2) bekezdés e) pontja,
d) a 24. § (2) bekezdése,
e) a 45. § (2) bekezdése.