Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XI. 24.) önkormányzati rendelete

Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XI.23.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2024. 01. 01- 2024. 01. 02

Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XI. 24.) önkormányzati rendelete

Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (XI.23.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete módosításáról

2024.01.01.

Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 20. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

2. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 20. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„20. A Jegyző és az aljegyző jogállása és feladatai”

3. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 40. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetére - legfeljebb 6 hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a Polgármesteri Hivatal megbízott köztisztviselője látja el.”

4. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 20. alcíme a következő 40/A. §-sal egészül ki:

„40/A. § (1) A jegyzőt távollétében és akadályoztatása esetén az általa meghatározottaknak megfelelően az aljegyző helyettesíti.

(2) Az aljegyző alapvető feladatai a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatban:

a) munkájával segíti a jegyzőt és a polgármestert,

b) a jegyző munkájának segítése érdekében közreműködik a hivatal szakmai irányításában, amelynek megfelelő ellátásáért szakmai felelősséggel tartozik,

c) szervezi a Polgármesteri Hivatal jogi felvilágosító munkáját,

d) tanácskozási joggal részt vesz a Képviselő-testület, annak bizottságai ülésein,

e) részt vesz - a jegyző távolléte vagy akadályoztatása esetén - a jegyző ügyfélfogadásának megtartásában, annak rendjére vonatkozó szabályok szerint,

(3) Egyéb feladatai:

a) gondoskodik a jogszabályok naprakész nyilvántartásáról,

b) koordinálja a Képviselő-testületi és bizottsági ülések, valamint a közmeghallgatások előkészítését,

c) közreműködik a Képviselő-testületi ülések munkatervének elkészítésében,

d) gondoskodik a vezetői pályázatok szakmai előkészítésében.”

5. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelet 7. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

6. § Ez a rendelet 2024. január 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 11/2023. (XI. 24.) önkormányzati rendelethez

7. melléklet
A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti felépítése, munkarendje és ügyfélfogadási rendje

1. A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységei

1.1. A hivatal engedélyezett köztisztviselői létszáma: 14 fő

1.2. Jegyző 1 fő

1.3. Aljegyző 1 fő

1.4. Belső – nem függetlenített – szervezeti egységek:

1.4.1. Igazgatási Csoport 6 fő

1.4.1.1. anyakönyvvezető, népességnyilvántartó, munkaügyi ügyintéző 1 fő

1.4.1.2. általános igazgatási ügyintéző 1 fő

1.4.1.3. gyámügyi és szociális, közmunka ügyintéző 2 fő

1.4.1.4. pályázatkezelő/titkársági, testületi ügyintéző 1 fő

1.4.1.5. műszaki, településüzemeltetési, építésigazgatási ügyintéző 1 fő

1.4.2. Költségvetési,- gazdálkodási,- adóigazgatás 5 fő

1.4.2.1. költségvetési könyvelés 1 fő

1.4.2.2. gazdálkodási ügyintéző 1 fő

1.4.2.3. pénztáros 1 fő

1.4.2.4. adóigazgatási ügyintéző 1 fő

1.4.2.5. számlázás, közüzemi ügyek 1 fő

1.4.3. Ügykezelő, iktató 2 fő

1.5. A hivatal általános munkarendje:

a) hétfő 7,30 órától – 17,00 óráig

b) kedd-szerda- csütörtök 7,30 órától – 16,00 óráig

c) péntek 7,30 órától – 12,30 óráig

d) A munkaközi szünet (ebédidő) időtartama egységesen 30 perc, melyet 12,00 órától - 13,00 óra között lehet igénybe venni.

1.6. A hivatal ügyfélfogadási rendje

a) hétfő 7,30 órától – 17,00 óráig,

b) kedd-szerda- csütörtök 7,30 órától – 12,00 óráig,

c) péntek 7,30 órától –12,00 óráig”