Nagyszénás Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelete

Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 10. 19- 2023. 10. 20

Nagyszénás Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelete

Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.10.19.

Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 5. § (4) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testület ülésére a képviselőkön, a jegyzőn és az aljegyzőn kívül meg kell hívni:)

„a) adott napirendi pontra vonatkozó tanácskozási joggal: az Orosházi Járási Hivatal vezetőjét, a Nagyszénási Polgármesteri Hivatal pénzügyi csoportvezetőjét, a Gondozási Központ Nagyszénás intézményvezetőjét, a Nagyszénási Önkormányzati Óvoda intézményvezetőjét, a Nagyszénási Czabán Samu Általános Iskola intézményvezetőjét, a Nagyszénási Kulturális Központ Kft. ügyvezetőjét, az érintett társadalmi szervezetek képviselőjét, a pártok helyi vezetőit és az egyházak képviselőit;”

2. § A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet, majd azt az ülés teljes ideje alatt ellenőrzi. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve az említett tisztségviselők tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testületet az ügyrendi feladatokat ellátó bizottság elnöke vezeti.”

3. § (1) A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(4) A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

4. § Ez a rendelet 2023. október 19-én lép hatályba.

1. melléklet a 13/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelethez

1. A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 1. melléklet cím szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

„Polgármesterre:
a) Dönt a rendkívüli települési támogatás, az első lakáshoz jutók támogatása, a babakelengye és a tanévkezdési támogatás megállapításáról.
b) Gondoskodik a köztemetésről.
c) Dönt a törvényben meghatározott feltételek hiányában, vagy a törvény megsértésével nyújtott szociális ellátás megszüntetéséről, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett összeg igénybevevőjét kötelezi az ellátás visszafizetésére. Indokolt esetben, méltányosságból a megtérítés összegét, a kamat összegét elengedheti, illetve csökkentheti.
d) Dönt a közterület-használat engedélyezésének ügyeiben.
e) Az önkormányzati tulajdonban és használatban lévő lakások tekintetében ellátja a bérbeadói feladatokat.
f) Az 5 millió forintot el nem érő beszerzés esetén értékeli és elbírálja az ajánlatokat.
g) Lefolytatja a településképi véleményezési eljárást.”

2. melléklet a 13/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelethez

1. A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklet cím szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

Pénzügyi Bizottság
(1) Közreműködik az Önkormányzat egy ciklusra szóló programjának kidolgozásában.
(2) Véleményezi az Önkormányzat éves költségvetési koncepcióját, a költségvetés tervezetét és a zárszámadást.
(3) Közreműködik az Önkormányzat éves költségvetésének végrehajtásában.
(4) Javaslatot tesz a képviselő-testület felé az önkormányzati vagyon hasznosítására.
(5) Az 5 millió forintot elérő és a nemzeti közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzés esetén értékeli és elbírálja az ajánlatokat.
(6) Javaslatot tesz a helyi adó megállapítására, eltörlésére, önkormányzati hitel felvételére, önkormányzati intézmény alapítására, önkormányzati társulás létrehozására,
(7) Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására.
(8) Ellenőrzi az önkormányzat gazdálkodásával és vagyonkezelésével kapcsolatos képviselő-testületi döntések végrehajtását.
(9) Véleményezi a társadalmi szervezetek, alapítványok és közalapítványok pályázati kérelmeit és a támogatások felhasználásáról szóló beszámolót.
(10) Dönt a munkahelyteremtő támogatásról.
Ügyrendi Bizottság
(1) Közreműködik az Önkormányzat szervezeti és működési szabályainak kialakításában.
(2) Véleményezi egyes önkormányzati rendeletek tervezeteit, esetenként közreműködik azok kidolgozásában.
(3) Előzetesen állást foglal a képviselő-testület hatáskörébe tartozó személyi kérdésekben.
(4) Lebonyolítja a testület ülésein a titkos szavazást.
(5) Kivizsgálja az összeférhetetlenség, a méltatlanság és a személyes érintettség megállapítására irányuló kezdeményezést, a vizsgálat eredményét a képviselő-testület elé terjeszti.
(6) Ellátja az Mötv. 39. § (3) bekezdésében meghatározott vagyonnyilatkozatok nyilvántartását és ellenőrzését, valamint kezeli a 2007. évi CLII. törvény alapján az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának 3. mellékletében felsorolt, vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek vagyonnyilatkozatait.
(7) Lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárást.
(8) Engedélyezi a Nagyszénás címer használatát.
(9) Felügyeli és ellenőrzi az önkormányzat és intézményeinek a fiatalokkal kapcsolatos tevékenységét.
(10) Véleményezi a rendkívüli települési támogatás iránti kérelmeket.”

3. melléklet a 13/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelethez

1. A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében foglalt táblázat „Nagyszénási Önkormányzati Óvoda és Könyvtár vezetője” sora helyébe a következő rendelkezés lép:

Nagyszénási Önkormányzati Óvoda vezetője

kétévente

4. melléklet a 13/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet