Nádudvar Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelete

Nádudvar Város Önkormányzata 2023. évi költségvetéséről szóló 3/2023. (II.24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 09. 30- 2023. 10. 01

Nádudvar Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelete

Nádudvar Város Önkormányzata 2023. évi költségvetéséről szóló 3/2023. (II.24.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.09.30.

Nádudvar Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában a Magyarország 2023. évi központi költségvetéséről szóló 2022. évi XXV. törvény 65. § (6) bekezdése és a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3)-(4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Nádudvar Város Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V.2.) önkormányzati rendelet 5. mellékletében meghatározott véleményezési jogkörében eljáró Gazdaságstratégiai-, Városfejlesztési-, és Pénzügyi Bizottság véleményének kikérésével Nádudvar Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2023. évi költségvetéséről szóló 3/2023. (II.24) önkormányzati rendelete (továbbiakban: rendelet) módosításáról a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet 2. § (1) bekezdés a)–d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A képviselő-testület az önkormányzat 2023. évi költségvetését 1-12 melléklettel:)

„a) 5.816.731.077 Ft bevételi főösszeggel,
b) 5.816.731.077 Ft kiadási főösszeggel,
c) 3.553.633.478 Ft költségvetési bevétellel,
d) 4.618.413.523 Ft költségvetési kiadással,

(2) A rendelet 2. § (1) bekezdés e) pont ea) és eb) alpontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A képviselő-testület az önkormányzat 2023. évi költségvetését 1-12 melléklettel:

1.064.780.045 Ft költségvetési hiánnyal, melyből:)

„ea) 443.556.252 Ft működési hiány

eb) 621.223.793 Ft felhalmozási hiány

(állapítja meg.)

(3) A rendelet 2. § (4) bekezdés b)–f) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A felhalmozási és működési költségvetés egyensúlyi mérlege az alábbiak szerint alakul:)

„b) A 2023. évi felhalmozási kiadási terv: 1.810.000.771 Ft
c) Felhalmozási hiány: 621.223.793 Ft
d) A 2023. évi működési bevételi terv: 2.808.412.752 Ft
e) A 2023. évi működési kiadási terve: 2.364.856.500 Ft
f) Működési hiány: 443.556.252 Ft”

(4) A rendelet 2. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében (korrigálva a hiány összegét egyéb finanszírozási kiadással) a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el 455.340.252 Ft összegben.”

(5) A rendelet 2. § (7) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A felhalmozási hiány finanszírozását (hiteltörlesztéssel korrigált összeg) egyrészt belső, másrészt külső erőforrások bevonásával oldja meg:]

„a) Belső finanszírozásból (előző évi maradványból): 514.334.770 Ft”

2. § A rendelet 3. § (4) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, a kötelező és önként vállalt feladatokat, az éves tervezett létszámot költségvetési szervenként, a 9. melléklet 9.1. - 9.4. mellékletek szerint határozza meg. Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek tervezett létszámát 2023. évben az alábbiak szerint fogadja el a képviselő-testület:]

„f) Közfoglalkoztatottak száma: 70 fő”

3. § A rendelet 4. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A képviselő-testület a 2. § (1) bekezdésben foglalt összesített költségvetési működési és felhalmozási hiány (a tárgyévi hiteltörlesztéssel növelt összeg) finanszírozásának módját az alábbiak szerint hagyja jóvá:]

„c) Összesen: 1.107.495.657 Ft, korrigálva az egyéb finanszírozási kiadásokkal és bevételekkel.”

4. § A rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzat a kiadások között 66.523.243 Ft tartalékot állapít meg, melyből 46.523.243 Ft általános tartalékot, és 20.000.000 Ft céltartalék, „Rezsivédelmi Alap”- ként állapít meg.”

5. § (1) A rendelet 8. § (7) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[A polgármester az intézményeinek pénzellátásáról a havi finanszírozási szükségletnek, az időarányos előirányzat-felhasználásnak, a beszedett intézményi saját bevételek, illetve az önkormányzat rendelkezésére álló pénzeszközök figyelembevételével gondoskodik. A fentiekre havi likviditási tervet kell kidolgozni. Az önkormányzati irányítás alá tartozó költségvetési szervek részére az alábbi összegű irányítószervi támogatást (intézményfinanszírozást) biztosítja az önkormányzat:]

„a) Nádudvari Polgármesteri Hivatal: 362.254.761 Ft,
b) Napfény Óvoda és Bölcsőde: 546.655.156 Ft,”

(2) A rendelet 8. § (7) bekezdés d)–f) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[A polgármester az intézményeinek pénzellátásáról a havi finanszírozási szükségletnek, az időarányos előirányzat-felhasználásnak, a beszedett intézményi saját bevételek, illetve az önkormányzat rendelkezésére álló pénzeszközök figyelembevételével gondoskodik. A fentiekre havi likviditási tervet kell kidolgozni. Az önkormányzati irányítás alá tartozó költségvetési szervek részére az alábbi összegű irányítószervi támogatást (intézményfinanszírozást) biztosítja az önkormányzat:]

„d) Összesen: 1.029.359.917 Ft
e) A Nádudvari Szociális Intézményfenntartó Társulás részére 368.296.061 Ft összegű támogatást nyújt az önkormányzat.
f) A Nádudvari Nonprofit Kft. részére az önkormányzat 214.000.000 Ft, a Napfény Óvoda és Bölcsőde 4.200.000 Ft, az Ady Endre Művelődési Központ és Városi Könyvtár 4.000.000 Ft összegben nyújt támogatást a városüzemeltetési és intézményi karbantartási feladatok ellátásához. A támogatás kiutalásához az ügyvezető köteles havi likviditási tervet benyújtani, amellyel igazolja, hogy a havi kiadásaihoz megfelelő likvid pénzeszközzel rendelkezik.”

6. § (1) A rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A rendelet 6. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(4) A rendelet 7. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

(5) A rendelet 8. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.

(6) A rendelet 9. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.

(7) A rendelet 11. melléklete helyébe a 7. melléklet lép.

7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 15/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet a 15/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet a 15/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet a 15/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelethez

5. melléklet a 15/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelethez

6. melléklet a 15/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelethez

7. melléklet a 15/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelethez