Szentendre Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2023. (V. 3.) önkormányzati rendelete

Szentendre Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2016. (IX. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 04- 2023. 05. 05

Szentendre Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2023. (V. 3.) önkormányzati rendelete

Szentendre Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2016. (IX. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.05.04.

Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:

1. § A Szentendre Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2016. (IX.13.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester az ülést az alábbiak szerint vezeti:)

„f) A képviselő-testület éves munkaterve szerinti rendes ülésein „Egyebek” címmel olyan napirendi pontot tart, amelynek során megtehető minden olyan képviselői, bizottsági, hivatali bejelentés, közlés, amely nem igényel határozati formában hozott döntést, feltehető minden olyan kérdés, mely a város működésével kapcsolatos, továbbá minden olyan egyéb jellegű tájékoztató, mely a következő időszak munkáját érinti és amely nem minősül jelen rendelet szerinti interpellációnak, vagy kérdésnek. „Egyebek” címszó alatt önálló előterjesztést tárgyalni nem lehet. Az Egyebek napirendi pont alatt egy alkalommal, két percben lehet a fentiekben meghatározott bejelentést, közlést, kérdést, tájékoztatást megtenni.”

2. § A Szentendre Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2016. (IX.13.) önkormányzati rendelet 18. § (1)–(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület tagjai a képviselő-testület rendes üléseire önkormányzati ügyben a polgármesternek, az általános alpolgármesternek, a költségvetésért felelős alpolgármesternek és a jegyzőnek címezve interpellációt nyújthatnak be.

(2) Amennyiben a benyújtott interpelláció a címzett részéről a képviselő-testületi ülésen nem válaszolható meg, akkor a címzett az ülést követő 15 napon belül írásban köteles választ adni az interpellálónak.

(3) A polgármester gondoskodik az interpelláció és az arra adott írásbeli válasz képviselő-testület tagjai részére való eljuttatásáról. Az interpellációt a benyújtását követő 15. nap után következő első rendes ülésen tárgyalni kell. Abban az esetben, ha az interpelláló nincs jelen és magát nem mentette ki, a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt a válasz elfogadásáról. Ha az interpelláló képviselő az ülésről igazoltan van távol, az interpellációt el kell napolni arra a következő rendes ülésre, amelyen az interpelláló jelen van.

(4) Az interpelláló az interpellációt az azt tárgyaló képviselő-testületi ülésen – választásától függően – szóban ismertetheti, de a benyújtott interpellációtól eltérni nem lehet. Az interpelláló nem kötelezhető az interpellációra adott válasz egyidejű ismertetésére, azonban az interpelláció címzettje – választásától függően – a választ teljes körűen ismertetheti az ülésen. Amennyiben az interpelláló az ülést vezető kérdésére úgy nyilatkozik, hogy nem él az ismertetés jogával, úgy az interpelláció címzettjének joga van az interpelláció és az arra adott válasz ismertetésére.

(5) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik. Amennyiben az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, az interpelláció elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.”

3. § A Szentendre Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2016. (IX.13.) önkormányzati rendelet 12. alcíme a következő 18/A. és 18/B. §-sal egészül ki:

„18/A. § (1) A képviselő-testület tagjai a képviselő-testület rendes üléseire önkormányzati ügyben a polgármesternek, az általános alpolgármesternek, a költségvetésért felelős alpolgármesternek, bizottsági elnöknek, a jegyzőnek címezve kérdést tehetnek fel.

(2) A kérdező – amennyiben igényli – azt szóban ismertetheti az ülésen, de a benyújtott kérdéstől szóban eltérni nem lehet. Amennyiben a kérdező az ülést vezető kérdésére úgy nyilatkozik, hogy nem él az ismertetés jogával, akkor a kérdés címzettjének joga van a kérdés és az arra adott válasz ismertetésére. Kérdés és válasz ismertetésére azon a testületi ülésen van lehetőség, amelyre a képviselő azt benyújtotta.

(3) Amennyiben a kérdés a címzett részéről a képviselő-testületi ülésen nem válaszolható meg, akkor a címzett az ülést követő 15 napon belül írásban köteles választ adni a kérdezőnek.

(4) A kérdést az arra adott írásbeli válasszal együtt a képviselő-testület minden tagja megkapja.

(5) A képviselő-testület a képviselői kérdésre adott válasz elfogadásáról nem szavaz.

18/B. § (1) Az interpellációt és a kérdést legkésőbb a képviselő-testület rendes ülését megelőző harmadik napon (amennyiben ez a nap szabadnapra vagy munkaszüneti napra esik, akkor az azt megelőző munkanapon) 12.00 óráig lehet benyújtani a Hivatal Önkormányzati és Ügyfélszolgálati Irodájának vezetője és a polgármesteri titkárság e-mail címére. Az interpellációnak és kérdésnek tartalmaznia kell a vele kapcsolatos tények és körülmények közlését.

(2) Az interpelláció és kérdés tárgyalására az ülés végén, az Egyebek napirendi pont tárgyalása előtt kerül sor.”

4. § A Szentendre Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2016. (IX.13.) önkormányzati rendelet 27. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Széksértést követ el az az önkormányzati képviselő, aki)

„c) másik képviselő szavazógépét használva a képviselő helyett hozzászólásra jelentkezik vagy helyette szavaz.”

5. § A Szentendre Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2016. (IX.13.) önkormányzati rendelet 33. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az önkormányzat által igazolható módon előzetesen, eseti vagy állandó megbízással szerződtetett személy a képviselő-testület nyilvános ülésén az ülésteremben a képviselők számára fenntartott helyen és a karzaton elhelyezkedve is készíthet hang- és képfelvételt.”

6. § A Szentendre Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2016. (IX.13.) önkormányzati rendelet 48. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Hivatal szervezetének tagozódása: iroda, kabinet. A Hivatal az alábbi szervezeti egységekből épül fel:

a) Jegyző

b) Aljegyző

c) Humánszolgáltatási Iroda

d) Jegyzői Iroda

e) Polgármesteri Kabinet

f) Főépítészi Kabinet

g) Önkormányzati és Ügyfélszolgálati Iroda

h) Városfejlesztési és Vagyongazdálkodási Iroda

i) Hatósági Iroda

j) Adóiroda

k) Pénzügyi Iroda”

7. § Hatályát veszti a Szentendre Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2016. (IX.13.) önkormányzati rendelet

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.