Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2023. (VII. 4.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet és a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 07. 05- 2023. 07. 05

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2023. (VII. 4.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet és a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 07. 05- 2023. 07. 05

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 2. pontjában, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdés j) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

1. A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet módosítása

1. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 3. § a következő 15-24. pontokkal egészül ki:

„15. kérelmező: az a természetes személy, jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki közterület rendeltetésétől eltérő jogszerű használata, valamint hatósági szerződés megkötése céljából közterület-használati kérelmet nyújt be az Önkormányzathoz.
16. jogosult: az a természetes személy, jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki a közterület rendeltetésétől eltérő jogszerű használatára vonatkozó hatályos hatósági szerződéssel rendelkezik, illetve az, aki a közterületet jogszabály eltérő rendelkezése alapján szabadon használhatja.
17. tömegrendezvény biztosítására szolgáló terület: akár közterületen, akár magánterületen megtartott tömegrendezvényre érkező és távozó személyek biztonságos közlekedéséhez szükséges, (teljes vagy részleges forgalomeltereléssel, érintett) gépjárműforgalomtól elzárt terület.
18. elektromos töltőállomás: kizárólag elektromos autók töltésére szolgáló kizárólagosan kijelölt várakozóhely, ideértve a hozzá tartozó töltőoszlopot is.
19. mikromobilitási eszköz: a kerékpár, a roller, továbbá az emberi erővel hajtott, illetve ennek segítésére vagy önálló hajtás céljából legfeljebb 350 W névleges teljesítményű és 25 km/h vagy azt meghaladó sebesség esetén a teljesítményleadást megszüntető elektromos motorral rendelkező és kifejezetten valamely személy szállítására szolgáló egyéb eszközök, így különösen az önkiegyensúlyozó eszközök (hoverboard, monocycle).
20. mikromobilitási pont: a közterületnek mikromobilitási eszközök elhelyezése, tárolása céljából kijelölt és ebből a célból üzemeltetett része, ide nem értve a közösségi kerékpáros rendszer gyűjtőállomásainak területét.
21. mikromobilitási szolgáltató: kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök üzemeltetője, aki üzletszerű gazdasági tevékenység keretében mikromobilitási eszköz bárki számára elérhető, jellemzően rövid távú bérbeadására irányuló szolgáltatási tevékenységet végez, ide nem értve a közösségi kerékpáros rendszer üzemeltetőjét.
22. kölcsönzési célú mikromobilitási eszköz: mikromobilitási szolgáltató által üzletszerű gazdasági tevékenység keretében, szolgáltatás nyújtása céljából üzemeltetett mikromobilitási eszköz, ide nem értve a közösségi kerékpáros rendszerben bérelhető kerékpárt.
23. közösségi kerékpáros rendszer: a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján a fővárosi helyi személyszállítási szolgáltatásokba integrált közösségi kerékpáros rendszer.
24. CityLight formátumú eszköz: olyan függőleges elhelyezésű berendezés, amely reklámközzétételre is alkalmas, és amely legfeljebb 118 cm * 175 cm analóg képi megjelenítésre alkalmas felülettel vagy 72’’-tól 90’’-ig terjedő képátlójú, szabványos 16:9 arányú digitális kijelzővel rendelkezik.

2. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdése a következő f)-g) pontokkal egészül ki:

„f) elektromos töltőállomás létesítése és fennmaradása céljából történő közterület-használat,

g) kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök mikromobilitási pontokon történő elhelyezése és tárolása

(ügyében.)

3. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 22. § a következő (6)-(7) bekezdésekkel egészül ki:

„(6) A hatósági szerződésben meghatározott épület vagy pavilon tulajdonjogának átruházását a jogosult a tulajdonjog átruházását követő 3 munkanapon belül köteles – a tulajdonjog átruházását igazoló dokumentum egyidejű csatolásával – az Önkormányzathoz írásban bejelenteni.

(7) Az épület vagy pavilon tulajdonjogát megszerző személy a tulajdonszerzés napját követő 10 napon belül köteles benyújtani a közterület-használati kérelmet azzal, hogy a közterület-használat kezdő időpontja az épület vagy pavilon tulajdonjoga megszerzésének napja. Örökléssel való tulajdonszerzés esetén a megszerző személy a hagyatékátadó végzés jogerőre emelkedésének napját követő 10 napon belül köteles benyújtani a közterület-használati kérelmet azzal, hogy a közterület-használat kezdő időpontja a jogosult halálát követő nap.

4. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 23. § helyébe a következő rendelkezés lép:

„23. § (1) A kérelemhez csatolni kell:

a) a gazdasági társaság kérelmező aláírási címpéldányának egyszerű másolatát,

b) a használni kívánt közterület elhelyezkedését és nagyságát feltüntető méretezett helyszínrajzot, amelyen szerepel a határoló közterületek megnevezése is,

c) az Ügyfél képviseletére jogosító dokumentumot (képviselő útján eljáró Ügyfél esetén),

d) zöldfelület használata esetén fényképekkel kiegészített állapot-felmérési dokumentációt,

e) ha a közterületet nem a közterületen álló felépítmény (épület vagy pavilon) tulajdonosa használja, a felépítmény tulajdonosa és a harmadik személy között létrejött, a felépítményben folytatott tevékenységre vonatkozó megállapodást,

f) a rendezvény esetében a keletkező hulladék elszállításáról szóló szerződést,

g) a közút kezelőjének a hozzájárulását, ha a közterület-használat olyan tevékenység gyakorlásához kapcsolódik, amely csak közútkezelői hozzájárulással gyakorolható, feltéve, hogy azt nem a jegyző adja ki,

h) a közút igénybevétele esetén a forgalomtechnikai kezelői hozzájárulást,

i) a világörökség, kulturális örökség részét képező területeken a műemlékvédelmi hatóság engedélyét,

j) amennyiben a közterület használat – a külön jogszabály hatálya alá tartozó – településképi bejelentési eljárás köteles tevékenység végzésére irányul, a településképi bejelentési eljárásban hozott érdemi döntést

k) mozgóboltból történő vendéglátás esetén a tevékenység folytatására szolgáló jármű látványtervét,

l) zöldség-gyümölcs árusítása esetén az árusítóhely látványtervét, vendéglátó terasz és vendéglátó előkert esetén a terasz és az előkert látványtervét,

m) a Zuglói Polgármesteri Hivatal által kiállított, az Önkormányzattal szemben fennálló, lejárt tartozás mentességéről szóló 30 napnál nem régebbi igazolást, adóigazolást

n) az állami adóhatóság által kiállított, 30 napnál nem régebbi együttes nemleges (nullás) adóigazolást vagy a kérelmező nyilatkozat át, a köztartozás mentes állapotról,

o) a kérelmező gazdasági társaság cégjegyzésre jogosult képviselőjének nyilatkozatát, mely szerint a vezető tisztségviselő nem áll a cégbíróság által elrendelt, a tevékenységtől eltiltás hatálya alatt, továbbá a kérelmező gazdasági társaság nem áll csőd-illetve felszámolási eljárás, vagy kényszertörlés alatt.

(2) Települési szilárdhulladék-gyűjtő és törmeléktároló konténer kihelyezése céljából történő közterület-használat esetén a kérelmező mentesül a 23. § m)-o) pontokban meghatározott dokumentumok csatolása alól.

5. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 25. § (1)-(4) bekezdés helyébe a következő rendelkezések lépnek és a következő (5)-(7) bekezdésekkel egészül ki:

„25. § (1) Az óvadék mértéke a közterület-használati díj 30 napi összege, vagy ha a közterület-használat időtartama a 365 napot meghaladja, a közterület-használati díj 60 napi összege.

(2) Az óvadék a hatósági szerződés megszűnését vagy megszüntetését követően visszajár, ha a jogosult:

a) az állagmegóvási, karbantartási kötelezettségének eleget tett,

b) a közterület-használatot megelőző, eredeti állapotot helyreállította,

c) a közterület-használati díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségének maradéktalanul eleget tett, és

d) az a)-c) pontokban meghatározott kötelezettségei teljesítésének elvégzésére vonatkozó jognyilatkozatát a jogosultra irányadó szabályoknak megfelelő módon az Önkormányzat részére benyújtotta.

(3) A jogosult (2) bekezdés d) pontjában meghatározott jognyilatkozatának tartalmazni kell továbbá az óvadék által biztosított hatósági szerződés ügyiratszámát, a visszajáró óvadék összegének megjelölését, valamint a pénzügyi intézeti számlának az egyedi azonosító adatát, amelyre a jogosult az óvadék összegének visszautalását kéri.

(4) A jogosult a (2)-(3) bekezdésekben foglalt kötelezettségeit legkésőbb az óvadék által biztosított hatósági szerződés hatályának lejártát követő 8 napon belül köteles teljesíteni.

(5) A (2) – (4) bekezdésekben foglaltak maradéktalan teljesülése esetén az Önkormányzat – szükség esetén a (6) bekezdésben meghatározott összeggel csökkentett – óvadék összegének visszautalásáról gondoskodik.

(6) Amennyiben a jogosult a (2) bekezdésben meghatározott kötelezettségeit az Önkormányzat felhívásában meghatározott határidőn belül sem teljesíti, az Önkormányzat a (2) bekezdésben meghatározott kötelezettségek teljesítését a jogosult költségére és kárveszélyviselése terhére elvégezheti. Az Önkormányzat a fenti költségeket és a közterület-használati díjat az óvadék összegéből – a jogosult erre vonatkozó tájékoztatását követően – jogosult kiegyenlíteni.

(7) Amennyiben a jogosult a (2) bekezdés a)-b) pontjaiban foglalt kötelezettségeit a (4) bekezdésben foglalt határidőn belül nem teljesíti, a határidő lejártát követő naptól az a jogosulatlan közterület-használat jogkövetkezményeit vonja maga után.

6. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 26. § (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A közterület rendeltetésétől eltérő használatához való hozzájárulás tárgyában az Önkormányzat – a 15. §-ban meghatározott döntési jogkör gyakorlójának döntését követően – határozathozatal helyett hatósági szerződést köt.

7. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 31. § helyébe a következő rendelkezés lép:

„31. § (1) A hatósági szerződés megkötését megelőzően az Önkormányzat – a döntésről szóló tájékoztatással egyidejűleg – díjfizetési felhívást bocsát ki. A díjfizetési felhívásban foglalt fizetési kötelezettség teljesítésének igazolását követő 5 munkanapon belül az Önkormányzat a kérelmező számára köteles biztosítani a hatósági szerződés aláírásának lehetőségét. A kérelmező az értesítés kézhezvételét követő 5 munkanapon belül köteles a hatósági szerződést aláírni.

(2) Amennyiben a jogosult a hatósági szerződést a fenti határidőn belül neki felróható okból nem írja alá és a határidő mulasztását az eljáró hatóság felé a határidő lejártát követő 3 napon belül nem igazolja, az Önkormányzat az eljárást megszünteti. Ha a hatósági szerződés határidőn belüli aláírásának elmaradása a feleknek nem felróható, az aláírás későbbi időpontja érdekében a szerződő feleket együttműködési kötelezettség terheli.

8. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 32. § helyébe a következő rendelkezés lép:

„32. § (1) A közterület-használati kérelem visszautasításáról rendelkező és az eljárást megszüntető hatósági döntést a döntés véglegessé válását követően meg kell küldeni az Önkormányzat közterület-felügyeleti feladatait ellátó rendészeti szervnek.

(2) A hatósági szerződést a megkötését követően meg kell küldeni az Önkormányzat közterület-felügyeleti feladatait ellátó rendészeti szervnek.

9. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet a következő 41/A. §-sal egészül ki:

„41/A. § (1) Elektromos töltőállomás közterület-használatáért fizetendő közterület-használati díj mértékét töltőoszloponként, valamint az elektromos autók töltése céljára szolgáló, kizárólagosan e célra kijelölt várakozóhelyenként meghatározott napi díjtétel szerint kell számítani.

(2) Amennyiben az elektromos autók töltése céljára szolgáló és kizárólagosan e célra kijelölt várakozóhely díjfizetési kötelezettséggel érintett várakozási övezet (zóna) területén helyezkedik el, a közterület-használati díj összege megegyezik az (1) bekezdésben meghatározottak szerinti és az övezetre (zónára) érvényes, óránkénti várakozási díj és a díjköteles időszak szorzatának számított összegével.

10. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 47. § a következő 47/A. §-sal egészül ki:

„47/A. § Nem minősül jogellenes közterület-használatnak az épület vagy pavilon tulajdonjogának megszerzése napjától számított, az e rendelet 22. § (7) bekezdésében szabályozott időtartam. Örökléssel való tulajdonszerzés esetén nem minősül jogellenes közterület-használatnak a hagyatékátadó végzés jogerőre emelkedését követően, az e rendelet 22. § (7) bekezdésében szabályozott időtartam.

11. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet a 48/A. §-sal egészül ki:

„48/A. § (1) Jogellenesen használja a közterületet az a mikromobilitási szolgáltató,

a) amelynek a mikromobilitási ponton vagy egyéb közterületen elhelyezett vagy tárolt kölcsönzési célú mikromobilitási eszköze a vonatkozó jogszabályok szerinti műszaki követelményeknek nem felel meg, és rendeltetésszerű használatra nem alkalmas,

b) amelynek a kölcsönzési célú mikromobilitási eszköze a mikromobilitási ponton közterület-használati hozzájárulása nélkül, vagy a közterület-használati hozzájárulásban foglaltaktól eltérően kerül elhelyezésre, tárolásra, vagy

c) amelynek a kölcsönzési célú mikromobilitási eszköze a közterületen, mikromobilitási ponton kívül kerül elhelyezésre, tárolásra.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogellenes közterület-használat esetén a mikromobilitási szolgáltató a jogellenesen elhelyezett, tárolt mikromobilitási eszközei után a jogellenes használattal érintett napokra közigazgatási bírságot köteles megfizetni, a bírságösszeget megállapító, végleges hatósági határozat alapján.

(3) Nem minősül jogellenesnek a közterület-használat, ha a kölcsönzési célú mikromobilitási eszköz teljes terjedelmében a mikromobilitási pont hozzá legközelebbi külső szélétől számított 5 méteren belül került elhelyezésre azzal, hogy ez az elhelyezés egyébként a közterület rendeltetésszerű használatát –, így különösen a gyalogos közlekedést – nem akadályozza, továbbá a közúti közlekedés rendjét, a biztonságos járműközlekedést semmilyen módon nem zavarja.

(4) Nem minősül jogellenesnek a közterület-használat, ha a más által jogellenesen elhelyezett mikromobilitási eszközt a mikromobilitási szolgáltató a közterületről a jogellenes elhelyezésről történő tudomásszerzést követően, legkésőbb 3 órán belül –, balesetveszélyt előidéző elhelyezés esetén haladéktalanul – eltávolítja.

12. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet a következő 15/A. alcímmel

egészül ki:

„15/A. A mikromobilitási eszközök elhelyezése céljából történő közterület-használatra vonatkozó különös rendelkezések

50/A. § (1) Kölcsönzési célú mikromobilitási eszközöknek az Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken történő elhelyezése és tárolása vonatkozásában e rendelet szabályait a jelen alcímben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) Közterület-használatra vonatkozó hatósági szerződést kell kötni a kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök közterületi elhelyezéséhez, tárolásához, ide nem értve a mikromobilitási eszközzel használat közben való olyan ideiglenesen megállást, ami az eszköz adott személy általi bérleti szerződés szerinti használatát (kölcsönzését) nem szakítja meg.

(3) Nem adható közterület-használati hozzájárulás olyan kölcsönzési célú mikromobilitási eszköz elhelyezéséhez vagy tárolásához, amely a vonatkozó jogszabályok szerinti műszaki követelményeknek nem felel meg, rendeltetésszerű használatra nem alkalmas.

(4) Az Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken kölcsönzési célú mikromobilitási eszköz kizárólag az erre a célra kijelölt mikromobilitási ponton helyezhető el és tárolható.

(5) Nem jelölhető ki mikromobilitási pont azon szociális, oktatási , nevelési feladatot ellátó intézmények és közintézmények főbejáratától mért 100 m sugarú körben amelyek látás-,mozgás-, hallássérült személyek ellátását, gondozását végzik.

(6) A közterület használatára irányuló kérelemmel a kölcsönzési célú mikromobilitási eszközökkel rendelkező mikromobilitási szolgáltató élhet.

(7) A kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök elhelyezésére az e rendelet 4. mellékletében meghatározott mikromobilitási zónák vonatkoznak.

(8) A kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök elhelyezése szempontjából az Önkormányzat területe a következő mikromobilitási zónákra osztott:

a) átmeneti zóna,

b) külvárosi terület zóna.

(9) A (8) bekezdés a) és b) pontja szerinti zónák pontos területi lehatárolását a 4. melléklet szerinti térkép határozza meg.

(10) A mikromobilitási szolgáltató az általa üzemeltetett kölcsönzési célú mikromobilitási eszközöket csak érvényes közterület-használati engedély birtokában helyezheti el és tárolhatja a közterületen.

(11) Az Önkormányzat a tulajdonában álló közterületeken előre kijelölt mikromobilitási pontok

a) egyedi azonosítóját;

b) a 50/A. § (7) bekezdése szerinti zóna-besorolását és földrajzi címét,

c) középpontjának tekintendő pont GPS-koordinátáit, területének méretét, valamint

d) az adott mikromobilitási ponton egyszerre elhelyezhető mikromobilitási eszközök legmagasabb számát,

e) az adott mikromobilitási ponton egyazon szolgáltató által egyszerre elhelyezhető mikromobilitási eszközök legmagasabb számát

az Önkormányzat honlapján folyamatosan, a mikromobilitási pontok térképen való kereshetőségét is biztosító módon közzé teszi.

50/B. § (1) Kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök közterületen történő elhelyezése, tárolása céljából akkor adható közterület-használati hozzájárulás a mikromobilitási szolgáltató részére, ha a mikromobilitási szolgáltató

a) az általa üzemeltetett valamennyi mikromobilitási eszközt – a jogszerű közterület-használat ellenőrizhetősége érdekében – olyan egyedi azonosító jellel látta el, amely

aa) a latin ábécé nagybetűiből és arab számokból képzett, legalább négy, legfeljebb hét karakterből áll,

ab) a mikromobilitási eszköz két oldalán egy-egy példányban, minimum 30mm magas és 4mm vonalvastagságú karakterekkel, az eszköz hátulján pedig egy példányban, minimum 50mm magas és 7mm vonalvastagságú karakterekkel jelenik meg,

ac) karaktereinek háttérhez viszonyított kontrasztaránya legalább 4,5:1 arányú;

b) a megosztott szolgáltatás részeként működő mikromobilitási eszközök kölcsönzésére vonatkozó szerződés megkötésére előre meg nem határozott személyek számára nyilvánosan ajánlatot tett közzé;

c) vállalja, hogy mikromobilitási eszközeit a 50/A. § (4) bekezdése szerinti összes zónában üzemelteti;

d) igazolja, hogy az általa üzemeltetett minden egyes mikromobilitási eszköz közterületi elhelyezésének helye és időtartama, valamint az adott eszköz adott időpontban fennálló használati állapota (kölcsönzött, vagy kölcsönzésre váró) a saját telematikai rendszerében hitelesen, olyan adatrögzítési eljárással kerül rögzítésre, amely biztosítja ezen adatok változatlanságának utólagos ellenőrzési lehetőségét; és

e) folyamatos hozzáférést biztosít a d) pontnak megfelelő telematikai rendszeréhez az Önkormányzat számára annak érdekében, hogy az általa üzemeltetett kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök tényleges önkormányzati tulajdonú közterületek közterület-használatának ellenőrzéséhez szükséges - személyes adatokat nem tartalmazó - adatok korlátlanul megismerhetők legyenek.

(2) Az adott zónában kialakított és működtetett összes mikromobilitási pontra közterület-használati engedély csak együttesen adható.

(3) Egyazon mikromobilitási szolgáltató egyazon típusú mikromobilitási eszközei tekintetében legalább a zónán belüli mikromobilitási pontok darabszáma egyharmadának megfelelő számú, és legfeljebb a zónában elhelyezett összes mikromobilitási pont tekintetében az egy adott mikromobilitási szolgáltató által az adott mikromobilitási ponton maximálisan igénybe vehető mikromobilitási helyek összesített számának megfelelő számú mikromobilitási eszköz kihelyezésére adható csak közterület-használati engedély.

(4) A mikromobilitási szolgáltató a mikromobilitási pontot érvényes közterület-használati engedélye birtokában is csak a többi jogszerű közterület-használóval (érvényes közterület-használati engedéllyel rendelkezőkkel) közösen, egymást nem korlátozva veheti igénybe kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök elhelyezése, tárolása céljából.

(5) A mikromobilitási pontok közterület-használatára csak határozott időre, de legalább 6 hónap és legfeljebb 36 hónap időtartamra adható hozzájárulás azzal, hogy a mikromobilitási szolgáltató számára első alkalommal legfeljebb 18 hónap időtartamra adható közterület-használati hozzájárulás.

(6) A kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök elhelyezésére vonatkozó közterület-használati hozzájárulás iránti kérelméhez a 23. §-ban meghatározottakon túl a mikromobilitási szolgáltatónak nyilatkoznia kell:

a) az elhelyezni kívánt mikromobilitási eszközök számáról, és azon belül zónánként,

b) az elhelyezni kívánt egyes mikromobilitási eszközök műszaki jellemzőiről, így legalább

ba) az eszköz típusáról (pl. elektromos rásegítésű roller, kerékpár, elektromos rásegítésű kerékpár, stb.),

bb) elektromos rásegítés meglétéről, elektromos rásegítés esetén annak névleges teljesítményéről,

bc) az eszköz tömegéről, hosszáról, szélességéről és magasságát centiméterben,

bd) az eszköz világítási jellemzőiről,

be) az azonosító jel megjelenítésének tervezett formájáról és méretéről,

c) az elhelyezni kért mikromobilitási eszközök egyedi azonosítójáról,

d) a mikromobilitási eszköz üzemeltetése során általa alkalmazott általános szerződési feltételekről és alkalmazott logisztikai, technikai megoldásokról, továbbá telematikai rendszeréről és annak a 50/B. § (1) bekezdés d) pontja szerinti megfelelőségéről csatolva az ennek alátámasztására szolgáló adatokat,

e) az általa használt mikromobilitási eszközök vonatkozó jogszabályok szerint megkövetelt műszaki követelményeknek való megfelelőségéről.

50/C. § (1) A mikromobilitási szolgáltató által a kölcsönzési célú mikromobilitási eszközeinek mikromobilitási pontokon történő elhelyezésével és tárolásával megvalósuló közterület-használatért fizetendő közterület-használati díj megállapítására az e szakaszban foglalt eltérésekkel kerül sor.

(2) A kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök mikromobilitási pontokon történő elhelyezése és tárolása után fizetendő közterület-használati díj a 3. mellékletben található díjtételek alapján kerül kiszámításra, a mikromobilitási pontok zónák szerinti elhelyezkedésére és a mikromobilitási szolgáltató által az adott zónában kihelyezendő eszközök számára tekintettel.

(3) Ha a közterület-használattal érintett területen rendelkezésre álló mikromobilitási pontok számának megváltozása miatt az adott területen a mikromobilitási szolgáltató által kihelyezhető mikromobilitási eszközök száma módosult, a mikromobilitási szolgáltató által fizetendő díj arányosan megváltozik. Ebben az esetben az Önkormányzat a megkötött hatósági szerződést megfelelően módosítja.

13. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet

a) 15. § (4) bekezdés b) pontjában „a 6 hónapot meg nem haladó építési tevékenység végzésével összefüggésben állványzat, építőanyag és építési törmelék tárolásához, tevékenység végzéséhez szükséges terület lehatárolásához, továbbá építőanyag-szállítás közterület-foglalásához kapcsolódó közterület-használat,” szövegrész helyébe „a 185 naptári napot meg nem haladó építési tevékenység végzésével összefüggésben állványzat, építőanyag és építési törmelék tárolásához, tevékenység végzéséhez szükséges terület lehatárolásához, továbbá építőanyag-szállítás közterület-foglalásához kapcsolódó közterület-használat,” szöveg,

b) 15. § (4) bekezdés c) pontjában „a 3 hónapot meg nem haladó, idény-jellegű zöldség és gyümölcs árusításához kapcsolódó közterület-használat,” szövegrész helyébe „a 185 naptári napot meg nem haladó, idény-jellegű zöldség és gyümölcs árusításához kapcsolódó közterület-használat,” szöveg,

c) 15. § (4) bekezdés d) pontjában „az ünnepek előtti egyedi árusításhoz, sport-, közösségi, kulturális eseményekkel kapcsolatos egyedi árusításhoz, a művészeti, vagy kulturális jellegű tevékenységhez, a mutatványos tevékenységhez, továbbá a szórólaposztáshoz kapcsolódó közterület-használat,” szövegrész helyébe „az ünnepek előtti egyedi árusításhoz, sport-, közösségi, kulturális eseményekkel kapcsolatos egyedi árusításhoz, a művészeti, vagy kulturális jellegű tevékenységhez, a mutatványos tevékenységhez, a szórólaposztáshoz kapcsolódó, továbbá a tömegrendezvény biztosítására szolgáló terület igénybevételéhez szükséges közterület-használat ,” szöveg,

d) 22. § (1) bekezdés „A közterület-használati hozzájárulás iránti kérelmet a (2) bekezdésében, valamint a 15. § (3) bekezdésében meghatározott kivételektől eltekintve a kérelem benyújtására jogosultnak a használat megkezdése előtt legkésőbb 60 (hatvan) nappal, fennálló közterület-használat esetén – amennyiben a jogosult a közterületet az érvényes szerződés lejártát követően is igénybe kívánja venni – a szerződés megszűnését megelőző legkésőbb 45 (negyvenöt) nappal kell benyújtania.” szövegrész helyébe „A közterület-használati hozzájárulás iránti kérelmet a (2) bekezdésében, valamint a 15. § (3) bekezdésében meghatározott kivételektől eltekintve a kérelem benyújtására jogosultnak a használat megkezdése előtt legkésőbb 45 (negyvenöt) nappal kell benyújtania.” szöveg,

e) 22. § (2) bekezdés „A közterület-használatra irányuló kérelmet a használat megkezdését megelőző legalább 8 nappal kell benyújtani, ha a közterület-használat a 30 (harminc) napot nem haladja meg, és a kérelem 50 m2-nél kisebb terület használatára irányul.” szövegrész helyébe „A közterület-használatra irányuló kérelmet a használat megkezdését megelőzően legalább 8 nappal kell benyújtani, ha a közterület-használat a 30 (harminc) napot nem haladja meg, és a kérelem 50 m2-t meg nem haladó közterület használatára irányul.” szöveg,

f) 24. § (2) bekezdés „Nem kell óvadékot fizetni a közterület-használatért, ha a használat a

3 hónapot nem haladja meg.” szövegrész helyébe „Nem kell óvadékot fizetni a közterület-használatért, ha a használat a 95 napot nem haladja meg.” szöveg,

g) 43. § „A Magyar Honvédség a tulajdonában álló épület főbejáratának a homlokzata előtti közterület-használatért átalánydíjat fizet, amelynek napi mértéke 10 000 Ft.” szövegrész helyébe „A honvédelemért felelős minisztérium és szervei, a tulajdonában vagy vagyonkezelésében álló épület főbejáratának a homlokzata előtti közterület-használatért átalánydíjat fizetni, amelynek napi mértéke 10 000 Ft.” szöveg lép.

14. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 2. melléklet helyébe a jelen rendelet 1. melléklete lép.

15. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a jelen rendelet 2. melléklete lép.

16. § A Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet a jelen rendelet 3. mellékletével egészül ki.

17. § Hatályát veszti a Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról és a rendjéről szóló 22/2020. (VI. 9.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdés b) pontja, és a 13. Díjbeszámítás értéknövelő beruházás esetén megnevezésű alcíme.

2. Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet módosítása

18. § Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a jelen rendelet 4. melléklete lép.

19. § Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet 9. melléklete helyébe

a jelen rendelet 5. melléklete lép.

3. Záró rendelkezések

20. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

21. § Jelen rendelet rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.