Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályairól

Hatályos: 2024. 02. 28

Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályairól

2024.02.28.

Kistokaj Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdésében a) pontjában, (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 8. és 8.a pontjában meghatározott feladatkörében, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1.§ (2) bekezdésében, 10.§ (1) bekezdésében, 25.§ (3) bekezdés b) pontjában, 26.§-ában, 32.§ (3) bekezdésében, 45.§ ában, 48.§ ában, 58/B.§ (2) d) pontjában, 62.§ (2) bekezdésében, 92.§ (1)-(2) bekezdésében, 132.§ (4) bekezdésben, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról 1997. évi XXXI. törvény 18.§ (2) bekezdése 131.§ (1) bekezdésében rögzített felhatalmazás alapján, az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI.24.) önkormányzati rendelet 4. mellékletében foglaltak szerint Kistokaj Község Önkormányzat Képviselő-testületének, Ügyrendi Bizottságának, Szociális és Kulturális, Pénzügyi és Fejlesztési Bizottságának véleményének kikérésével, a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § (1) E rendelet meghatározza Kistokaj Község Önkormányzatának Képviselő-testülete által települési támogatásként biztosított pénzbeli, természetbeni támogatások és a személyes gondoskodást nyújtó helyi szociális szolgáltatások formáit, a jogosultság feltételeit, illetve a megállapításának módját.

(2) Ha a jogszabály másként nem rendelkezik e rendelet hatálya a Kistokaj Község közigazgatási területén életvitelszerűen élő, és érvényes lakó- illetve tartózkodási hellyel rendelkező, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 3. §-ában meghatározott személyre terjed ki.

(3) Az önkormányzat helyi szociálpolitikai kerekasztalt hoz létre, különösen a szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére.

(4) A helyi szociálpolitikai kerekasztal évente legalább egy alkalommal ülést tart, tagjai:

a) Polgármester,

b) Családsegítő Szolgálat képviselője,

c) Gyermekjóléti Szolgálat képviselője,

d) Háziorvos,

e) Védőnő,

f) Házi szociális gondozó szolgálat munkatársa,

g) Általános Iskola Ifjúságvédelmi felelőse,

h) Óvoda gyermekjóléti felelőse,

i) Szociális és Kulturális Bizottság elnöke,

j) a Kistokaji Közös Önkormányzati Hivatal szociális feladatokat ellátó köztisztviselője

(5) A szociálpolitikai kerekasztal összehívásával és az ülés jegyzőkönyvének vezetésével kapcsolatos adminisztratív feladatokat a Kistokaji Közös Önkormányzati Hivatal látja el. A szociálpolitikai kerekasztal maga határozza meg működési rendjét, véleményét a Képviselő-testület előtt ismerteti, ezzel egyik tagját bízza meg. A szociálpolitikai kerekasztal összehívását bármely tag kezdeményezheti.

Hatáskör átruházás szabályai

2. § (1) E rendeletben szabályozott települési támogatások esetében a képviselő-testület hatáskörét az e rendelet 11. §-ában, 14. §-ában és 16. §-ában foglalt kivételekkel átruházza Kistokaj Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szociális és Kulturális Bizottságára.

(2) Az e rendelet 11. §-ában, 14. §-ában és 16. §-ában szabályozott települési támogatások esetében a képviselő-testület hatáskörét a Polgármesterre ruházza át.

(3) A hatáskört gyakorló képviselő-testületi szerv –vagy a Polgármester- az e rendeletben előírt feltételektől rendkívüli, indokolt esetben eltérhet.

(4) Rendkívüli, indokolt eset különösen

a) a családot ért elemi kár bekövetkezése,

b) öt napot meghaladó kórházi kezelés,

c) családi tragédia, hozzátartozó halálának bekövetkezése.

d) Eljárási szabályok

3. § (1) E rendelet alapján megállapított szociális ellátás iránti kérelmet írásban, az erre rendszeresített formanyomtatványon, postai úton vagy személyesen a Kistokaji Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal), vagy elektronikus úton lehet benyújtani. Az eljárás - indokolt esetben - hivatalból is indítható.

(2) E rendelet alapján a támogatást igénylő szociális, vagyoni körülményeinek, valamint egészségi állapotának megismerése érdekében szükség szerint környezettanulmányt kell készíteni kérelmező által megadott lakcímen, tartózkodási helyen. A környezettanulmány szükségességének elkészítéséről a polgármester dönt. Kötelező a környezettanulmány készítése lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez első alkalommal megállapítandó ellátás esetében. A környezettanulmány az elkészítésétől számított 6 hónapig érvényes.

(3) A kérelem benyújtásakor a szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező köteles a családjában vagy háztartásában élő személyek adataira, vagyoni és jövedelmi viszonyaira vonatkozóan, a kérelem beadását megelőző hónap nettó jövedelméről szóló igazolást és vagyonnyilatkozatot becsatolni, melyek nem szerezhetőek be nyilvános vagy jogszabállyal rendszeresített közhiteles nyilvántartásból. E rendelet alkalmazásában a jövedelem, a vagyon, a család, a közeli hozzátartozó, az egyedül élő, a házastárs, a rendszeres pénzellátás, a keresőtevékenység, az aktív korú, az egyedülálló fogalmak meghatározásában a Szoctv. 4. § (1) bekezdése az irányadó.

(4) A jövedelem számítása tekintetében a kérelemhez mellékelni kell a Szoctv. 10. § (2)-(5) bekezdésében foglaltak alapján:

a) a havi rendszerességgel folyósított jövedelemről szóló igazolást,

b) a nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén

ba) lezárt adóidőszakra vonatkozó adóhatóság által kiállított jövedelemigazolást,

bb) le nem zárt adóidőszakra vonatkozó könyvelő által kiállított jövedelemigazolást, ennek hiányában,

bc) egyéb nyilatkozatot,

c) amennyiben kérelmező jövedelemmel nem rendelkezik, Járási Foglalkoztató Központtal történő együttműködést igazoló irat.

(5) A kérelmekhez benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát a Kistokaji Közös Önkormányzati Hivatal ellenőrizheti:

a) más szervet vagy személyt kereshet meg, aki az eljárás során szükséges adattal vagy irattal rendelkezik.

b) helyszíni szemlét tarthat, mely során az ügyre vonatkozó lényeges nyilatkozatokat és a megállapításokat jegyzőkönyvben (a továbbiakban: környezettanulmány) rögzíti.

(6) Amennyiben a kérelmező (nyilatkozó) nem teszi lehetővé, vagy megakadályozza az eljáró szerv általi környezettanulmány készítését, úgy az eljáró szerv a szociális ellátás ügyében indított eljárását megszünteti.

4. § (1) E rendeletben a jövedelem számításánál irányadó időszak meghatározása, az igazolás módja, valamint a jövedelem számítása a Szoctv. 10. § (2)-(5) bekezdésében foglaltak szerint alkalmazható.

(2) Az e rendeletben megállapított támogatások egymást nem zárják ki, újabb kérelem elbírálásánál azonban a család bármely tagja részére a tárgyévben belül nyújtott valamennyi önkormányzati támogatást figyelembe véve kell eljárni.

(3) A támogatás megállapítása szempontjából a személyiadat- és lakcímnyilvántartás adatai az irányadó.

(4) E rendelet alapján megállapított támogatásokra nem jogosult az, akinek családja a Szoctv. 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott értéknél nagyobb értékű vagyonnal rendelkezik.

(5) Megszűnik a támogatás folyósítása amennyiben a jogosultság feltételei nem áll fenn:

a) ha a jogosult a támogatást két egymást követő kifizetéskor nem veszi fel, kivéve, ha e kötelezettségének neki fel nem róható okból nem tud eleget tenni és ezt hitelt érdemlő módon igazolja (pl. orvosi igazolás, kórházi zárójelentés),

b) amennyiben a támogatott személy lakcíme Kistokaj Község közigazgatási területén megszűnik, c) amennyiben a jogosultság jövedelmi feltétele nem áll fenn.

5. § (1) E rendelet alapján megállapított támogatások folyósítása a jogosult részére folyószámlára utalással történik. Amennyiben a jogosult folyószámlával nem rendelkezik, úgy a támogatás készpénzben pénztári kifizetéssel, postai utalással folyósítható. A folyósítás módjáról a szociális ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.

(2) A pénztári kifizetés a Kistokaji Közös Önkormányzati Hivatal házipénztárából történik, az átvétel időpontjáról a jogosult külön értesítést kap. Amennyiben a jogosult a támogatást személyesen átvenni nem tudja, azt meghatalmazottja teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt meghatalmazással és a meghatalmazott személyi okmányainak bemutatásával átvehet.

(3) A havi rendszerességgel adott szociális ellátásokat utólag, minden hónap 5-éig kell folyósítani. Az eseti ellátások folyósítása hó közbeni kifizetéssel is történhet. Kivételt képez ez alól a lakhatási támogatás, melynek folyósítása évente négy alkalommal, március, június, szeptember, december hónapokban, a hónap utolsó hetében történik.

(4) A jogosult a végleges határozatból eredő igényét a kifizetés esedékességétől számított hat hónapon belül érvényesítheti.

(5) A rendelet alapján megállapított támogatások jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevétele esetén a Szoctv. 17. § rendelkezései az irányadóak.

(6) Végleges pénzbeli és természetbeni juttatás pénzegyenértékének és kamatának visszafizetési kötelezettsége esetén – amennyiben a visszafizetés elrendelése a kötelezett és családja megélhetését súlyosan veszélyeztetné – a visszafizetésre méltányosságból részletfizetési kedvezmény adható.

(7) A megélhetés súlyos veszélyeztetettsége akkor áll fenn, ha a kötelezett családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 250%-át.

(8) E rendeletben nem szabályozott eljárási kérdésekben az ellátásra való jogosultságra, a jogosultat érintő jogok és kötelezettségek megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre a Szoctv., valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni

(9) A szociális ellátások formái

6. § (1) Az önkormányzat által nyújtott szociális ellátások lehetnek pénzbeli, természetbeni vagy személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások.

(2) Az Önkormányzat által települési támogatásként biztosított pénzbeli szociális ellátások formái:

a) Lakhatási támogatás

b) Gyógyszertámogatás

c) Rendkívüli települési támogatás

d) Temetési támogatás

e) Beiskolázási támogatás

f) Tandíj hozzájárulás

(3) Az önkormányzat által biztosított természetbeni szociális ellátások formái:

a) Rendkívüli települési támogatás

b) Köztemetés

(4) Az Önkormányzat által a szociálisan rászorultak részére személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások formái:

a) Családsegítés

b) Szociális étkeztetés

c) Házi segítségnyújtás

(5) E rendeletben meghatározott támogatások megállapításakor, a hatáskör gyakorlója, az önkormányzat éves költségvetésben biztosított előirányzat erejéig jogosult dönteni.

Lakhatási támogatás

7. § (1) Az Önkormányzat a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez (továbbiakban: lakhatási támogatás) települési támogatást nyújt a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez.

(2) Lakhatási támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 400%-át.

(3) A támogatás elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában gáz, víz, áram, tűzifa költségek viseléséhez állapítható meg.

(4) A lakhatási támogatás összege:

a)1 ha az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap legkisebb összegét, a támogatás mértéke havi 7000 Ft,

b)2 ha az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap 300 %-át, a támogatás mértéke havi 6000 Ft,

c)3 ha az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap 400%-át, a támogatás mértéke havi 5000 Ft.

8. § (1) A lakhatási támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell:

a) a jövedelemigazolást 3. § (3)–(4) bekezdésében foglaltak alapján,

b) a kérelmező lakhatását biztosító ingatlan vonatkozásában, a kérelem beadását megelőző legközelebbi időszakról szóló közüzemi számlát,

c) amennyiben a kérelmező, az érintett ingatlanban nem tulajdonos, akkor tulajdonos hozzájáruló nyilatkozatát, a támogatás igénybevételéhez.

(2) Lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek számától.

(3) A támogatás 1 évre kerül megállapításra a kérelem benyújtása hónapjának 1. napjától.

(4) Amennyiben a lakhatási támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult meghal, a változás, illetve a haláleset hónapjára járó támogatást teljes összegben kell folyósítani, és a támogatásra való jogosultágát illetve további folyósítását a hónap utolsó napjával meg kell szüntetni.

Gyógyszertámogatás

9. § (1) Az önkormányzat gyógyszertámogatás formájában települési támogatást nyújt a szociálisan rászorult azon személy részére, aki a Szoctv. 50. § (1) és (2) bekezdése szerinti közgyógyellátásra nem jogosult, de egészségi állapota, diagnosztizált krónikus betegsége miatt jövedelmét rendszeres gyógyszer vagy gyógyászati eszköz költsége (továbbiakban: gyógyellátás) terheli.

(2) A gyógyszertámogatásra való jogosultság annak a kérelmezőnek állapítható meg, akinek a családjában az 1 főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 300%-át, egyedül élő esetén a 400%-át, és a havi rendszeres gyógyellátásának költsége meghaladja a szociális vetítési alap összegének 20%-át.

(3) A gyógyszertámogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell:

a) a családban élő személyek jövedelemigazolását,

b) a gyógyszertár által beárazott, a diagnosztizált krónikus betegséghez közvetlenül kapcsolódó gyógyszereket tartalmazó háziorvosi igazolást.

(4) A gyógyszertámogatás mértéke legfeljebb havi 5000 Ft.

(5) A gyógyszertámogatás egy év időtartamra kerül megállapításra azzal, hogy amennyiben a támogatott részére ezen időtartam alatt közgyógyellátásra való jogosultság kerül megállapításra, azt az Önkormányzat részére 15 napon belül bejelenteni köteles. Az érvényes határozat alapján a közgyógyellátásra való jogosultság első napjától a gyógyszertámogatást meg kell szüntetni.

Rendkívüli települési támogatás

10. § (1) Az e rendeletben meghatározottak szerint a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő családok részére, elsősorban a Szoctv. 45. § (4) bekezdésében meghatározott esetekben rendkívüli települési támogatást adható.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában létfenntartási gond, illetve rendkívüli élethelyzet különösen:

a) az egészségmegőrzés érdekében az egészségbiztosítás által nem, vagy csak részben támogatott egészségügyi szolgáltatás igénybevétele, ha a szolgáltatás díja a szociális vetítési alap 30%-át meghaladja;

b) ha a kérelmező önmaga és családja fenntartásáról más módon nem tud gondoskodni és a kialakult helyzet életüket, testi épségüket veszélyezteti;

c) ha a kérelmező alkalmanként jelentkező többletkiadásai miatt, –különösen betegség vagy egyéb, előre nem látható esemény következtében– saját és családjában élők létfenntartása veszélyeztetett;

d) elemi kár (pl:tűz, robbanás, nagy sebességű szélvihar, földrengés, földcsuszamlás, felhőszakadás, árvíz, belvíz, jégverés) lakásban, családi házban történő váratlan meghibásodás, különösen csőtörés, tetőbeomlás- amennyiben a kárt a biztosító nem téríti meg.

(3) Rendkívüli települési támogatás nyújtható pénzbeli ellátásként, valamint természetbeni ellátásként. A megállapított rendkívüli települési támogatás célzott felhasználásának biztosítása érdekében a támogatás felhasználása utólag ellenőrizhető.

(4) A rendkívüli települési támogatás abban az esetben állapítható meg, ha a rászoruló családjában az egy főre számított jövedelem a szociális vetítési alap összegének 300%-át, egyedülálló személy esetén 400%-át nem haladja meg.

(5) A jövedelmi helyzet vizsgálata nélkül állapítható meg rendkívüli települési támogatás annak a kérelmezőnek, aki önhibáján kívül krízishelyzetbe került, különösen a lakásában bekövetkezett, a lakhatását veszélyeztető elemi kár miatt.

(6)4 Az eseti támogatás mértéke alkalmanként nem lehet kevesebb 2.000 Ft-nál és nem lehet több a szociális vetítési alap 200%-nál. Éves összege családonként nem haladhatja meg a 80.000 Ft összeghatárt.

(7) Amennyiben a Szociális és Kulturális Bizottság által javasolt összeg a szociális vetítési alap 200%-át meghaladja, a döntés, a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik. A Képviselő-testület a támogatás felhasználását feltételekhez kötheti.

(8) Rendívül halaszthatatlan esetben az (1) bekezdésben meghatározott rászoruló részére –a kérelmező lakhatását, vagy egészségét veszélyeztető körülmény esetén a polgármester eseti támogatást állapíthat meg, mely eseti támogatás összege a szociális vetítési alap összegének 200%-át nem haladhatja meg.

Temetési támogatás

11. § (1) Települési támogatás elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként is megállapítható.

(2) A temetési költségek viseléséhez nyújtott vissza nem térítendő rendkívüli települési támogatás összege 20.000 Ft, amennyiben a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap tizennyolcszorosát.

(3) A kérelemről a polgármester dönt.

(4) A temetési költségek viseléséhez nyújtott rendkívüli települési támogatás az eltemettetőt illeti meg.

(5) A kérelemhez, melyet a haláleset bekövetkezésétől számított 90 napon belül kell a Hivatalhoz benyújtani, csatolni szükséges. jövedelemigazolást a 3. § (3)–(4) bekezdésében foglaltakon szerint, a kérelmező nevére kiállított eredeti temetési számlát, és az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatát.

Beiskolázási támogatás

12. § (1)5 Beiskolázási támogatásban részesíthető,

a) a nappali tagozaton tanulmányokat folytató kiskorú, vagy

b) a nappali tagozaton középfokú tanulmányokat folytató nagykorú, legfeljebb 23. életévének betöltéséig,

c) a nappali tagozaton felsőfokú tanulmányokat folytató nagykorú, legfeljebb 25. életévének betöltéséig,

akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a szociális vetítési alap 500%-át nem haladja meg.

(2)6 A beiskolázási hozzájárulás évente egy alkalommal adható, melynek összege általános iskolás és középiskolás esetében 15.000 Ft, felsőfokú tanulmányokat folytató esetében 20.000 Ft.

(3) A támogatás iránti kérelem benyújtási határideje minden év szeptember 01. napjától október 15-ig terjedő időszak, ezen határidő elmulasztása jogvesztő. A beiskolázási támogatás iránti kérelem mellé csatolni a kérelmező és családja jövedelemét igazoló dokumentumokat, továbbá az (1) bekezdés b) és c) pontjában meghatározott tanulók esetében az oktatási intézmény igazolását a nappali oktatás rendje szerint fennálló aktív tanulói vagy hallgatói jogviszonyról.

Tandíj hozzájárulás

13. § (1) Tandíj hozzájárulás címen támogatás állapítható meg azon tanuló részére, aki a Kistokaji Általános Iskolával együtt működő alapfokú művészeti iskolában tanulói jogviszonnyal rendelkezik, és a családjában az egy főre jutó havi jövedelme nem több mint a szociális vetítési alap tizenötszöröse továbbá a fizetendő tandíj összege: 1.000 Ft/hó összeghatárt eléri, vagy meghaladja.

(2)7 A tandíjtámogatást egy tanévre lehet megállapítani, mely összege maxim: 4.000 Ft/tanuló/hó.

(3) A támogatás iránti kérelem benyújtási határideje minden év szeptember 01. napjától október 15. napjáig terjedő időszak, ezen határidő elmulasztása jogvesztő. A kérelem mellé csatolni kell: jövedelemigazolást, a 3. § (3)–(4) bekezdésében foglaltak figyelembe vételével, és az alapfokú művészeti iskola igazolását a fennálló tanulói jogviszonyról, valamint a tanuló által fizetendő tandíj összegéről.

(4) Amennyiben a tanulói jogviszony megszűnt, vagy a tandíj befizetése bármely okból elmaradt azt a támogatásban részesült személynek haladéktalanul jeleznie kell a Hivatal felé. A hivatal a támogatás folyósítását felfüggeszti a jogosultság felülvizsgálatáig.

Köztemetés

14. § (1) Az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről a Polgármester gondoskodik. A polgármester jogosult és köteles megtenni mindazokat az intézkedéseket, amelyek a Szoctv. 48. § (2)-(4) bekezdése alapján szükségessé válhatnak.

(2) A Polgármester az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítését legfeljebb 12 havi részletben kötelezheti.

(3) Különös méltánylást érdemlő körülmény akkor áll fenn, ha az eltemettetésre köteles személy családjában az egy főre számított jövedelem a szociális vetítési alap összegének 400%-át nem haladja meg.

Családsegítés

15. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások keretében az Önkormányzat gondoskodik a családsegítő szolgálat működtetéséről a Szoctv. 64-65 §-ában foglaltak szerint. A feladat ellátása szolgáltatási szerződés keretében a Felsőzsolcai Szociális Szolgáltató Központ útján történik.

(2) A családsegítés igénybevétele térítésmentes.

Szociális étkeztetés

16. § (1) Az Önkormányzat szociális étkezést biztosít a Szoctv. 62. § (1) bekezdésében foglaltakon túl azon személyek részére, akik:

a) aktív korúak ellátásában részesülnek, vagy

b) az önkormányzatnál közfoglalkoztatási jogviszonyt létesítenek

c) aki a 70. életévét betöltötte.

(2) A szociális étkeztetés keretében az önkormányzat napi egyszeri meleg étkeztetés biztosításáról gondoskodik.

(3) A szociális étkezésre való jogosultság megállapításáról a Polgármester dönt. Az ellátásra való jogosultságot évente felül kell vizsgálni.

(4) A szociális étkeztetés megállapított intézményi térítési díja 700 Ft/nap, mely térítési díj összege az ÁFA-t nem tartalmazza. A térítési díjat havonta utólag kell megfizetni.

(5) A szociális étkeztetés keretében biztosított szolgáltatás személyi térítési díját az igénybevevő családjának rendszeres havi jövedelme figyelembevételével kell megállapítani úgy, hogy:

a) a szociális vetítési alap alatti jövedelemmel rendelkezők esetében ne haladja meg az igénybe vevő egy főre jutó havi jövedelmének 30%-át

b) abban az esetben, ha az 1 főre jutó jövedelem nem éri el a szociális vetítési alap 150%-át, a fizetendő térítési díjat 20%-kal kell csökkenteni.

c) abban az esetben, ha az 1 főre jutó jövedelem nem éri el a szociális vetítési alap 200%-át, a fizetendő térítési díjat 10%-kal kell csökkenteni.

(6) A szociális étkezés iránti igényt a Hivatalban erre a célra rendszeresített nyomtatványon lehet benyújtani, melyhez mellékelni kell:

a) jövedelemigazolást a 3. § (3)–(4) bekezdésében foglaltakon szerint,

b) az 17. § (1) bekezdésben meghatározott jogosultságot igazoló iratot.

(7) Az Önkormányzat kérelem alapján a szociális ebéd térítésmentes kiszállítását biztosítja a 70. életévüket betöltött személyek részére, továbbá abban az esetben, ha a kérelmező orvosi igazolással bizonyítja, hogy egészségi állapota miatt nem képes étkezéséről más módon gondoskodni.

(8) Azon személyek, akik nem jogosultak a (6) bekezdés alapján az ebéd térítésmentes kihordására, térítési díj megfizetése ellenében kérhetik az ebéd házhoz szállítását. A kiszállítás térítési díja 61 Ft + ÁFA/alkalom.

Házi segítségnyújtás

17. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások keretében az Önkormányzat a Szoctv. 63. §-ában foglaltak szerint gondoskodik a házi segítségnyújtás működtetéséről. A feladat ellátása szolgáltatási szerződés keretében a Felsőzsolcai Szociális Szolgáltató Központ útján történik.

(2) A házi segítségnyújtás igénybevétele térítésmentes.

Hatályba lépés

18. §8

19. § Ez a rendelet 2023. április 1-jén lép hatályba.

20. § E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépéskor folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

1

A 7. § (4) bekezdés a) pontja a Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2024. (II. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 7. § (4) bekezdés b) pontja a Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2024. (II. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 7. § (4) bekezdés c) pontja a Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2024. (II. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

4

A 10. § (6) bekezdése a Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2024. (II. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

5

A 12. § (1) bekezdése a Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

6

A 12. § (2) bekezdése a Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2024. (II. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

7

A 13. § (2) bekezdése a Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2024. (II. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

8

A 18. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.