Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelete
Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 05. 31- 2023. 05. 31Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelete
Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Úrhida Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. § Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 1. § (5) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önkormányzat szervei:)
2. § Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Önkormányzat önként vállalt feladatainak felsorolását a 1. melléklet, az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerinti felsorolását az 5. melléklet tartalmazza.”
3. § Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület 7 főből áll. A képviselő-testület tagjainak felsorolását a 6. melléklet tartalmazza.”
4. § Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 29. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A képviselő-testület ülése, ha a a napirendi pontok tárgyalása 20.00 óráig nem fejeződik be, akkor a képviselő-testület egyszerű többséggel hozott határozata alapján félbeszakítható. Az ily módon félbeszakított ülés le nem tárgyalt napirendi pontjainak megtárgyalására szolgáló új ülés időpontjáról a képviselő-testület a félbeszakítás tárgyában hozott határozatában dönt. Az így megtartott ülést a félbeszakított ülés időpontját követő legkésőbb 3 munkanapon belül meg kell tartani, mely új ülésnek minősül.”
5. § Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 73. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„73. § Amennyiben a képviselő, nem képviselő bizottsági tag (a továbbiakban: képviselő) az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott bejelentési kötelezettségét nem teljesíti, első alkalommal a polgármester – a polgármester személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a Szociális és Ügyrendi Bizottság elnöke figyelmezteti.”
6. § Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 85. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„85. § A képviselők névsorát a 6. melléklet tartalmazza.”
7. § Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 87. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület Pénzügyi Bizottságot, Szociális és Ügyrendi Bizottságot, valamint Kulturális Bizottságot hoz létre. A bizottságok tagjainak száma 2 fő képviselő és 1 fő nem képviselő.”
8. § Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 90. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„90. § A bizottság feladatköreit a rendelet 3. melléklete, a bizottságok összetételét a 7. melléklet tartalmazza.”
9. § (1) Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(2) Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(3) Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.
(4) Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 6. melléklettel egészül ki.
(5) Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 7. melléklettel egészül ki.
10. § Hatályát veszti az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet
b) 4. melléklet 1. függelék 1. pont,
c) 4. melléklet 1. függelék 2. pontja,
d) 4. melléklet 2. függelék 1. pont,
e) 4. melléklet 2. függelék 1. pontja,
f) 4. melléklet 3. függelék 1. pontja.
11. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.
1. melléklet a 7/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelethez
1. Alaptevékenységi besorolás: államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége.
2. Kormányzati funkciók száma, megnevezése:
2.1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2.2. 013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés
2.3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
2.4. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
2.5. 032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
2.6. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
2.7. 045120 Út, autópálya építése
2.8. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
2.9. 047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
2.10. 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
2.11. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
2.12. 061020 Lakóépület építése
2.13. 063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
2.14. 064010 Közvilágítás
2.15. 066010 Zöldterület-kezelés
2.16. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
2.17. 072111 Háziorvosi alapellátás
2.18. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
2.19. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
2.20. 081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
2.21. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
2.22. 082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme
2.23. 082044 Könyvtári szolgáltatások
2.24. 082091 Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
2.25. 082092 Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
2.26. 082094 Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés
2.27. 086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
2.28. 086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás
2.29. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
2.30. 091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok
2.31. 092120 Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok
2.32. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
2.33. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
2.34. 104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása
2.35. 104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében
2.36. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
2.37. 104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások
2.38. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
2.39. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
2.40. 107052 Házi segítségnyújtás”
2. melléklet a 7/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelethez
1. A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐK NÉVSORA
2. A települési képviselők névsora
2.1. Bognár József polgármester
2.2. Bátorné Solymár Alexandra
2.3. Czentárné Kunos Renáta
2.4. Bozsák Szilvia
2.5. Kovács Elemérné
2.6. Kurucz Zsuzsanna
2.7. Szabó Zoltán István”
3. melléklet a 7/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelethez
1. Pénzügyi Bizottság
1.1. Szabó Zoltán István bizottság elnöke
1.2. Czentárné Kunos Renáta bizottsági tag
1.3. Jánosi László bizottsági tag
2. Szociális és Ügyrendi Bizottság
2.1. Kurucz Zsuzsanna bizottsági elnök
2.2. Bozsák Szilvia bizottsági tag
2.3. Csontos Jánosné bizottsági tag
3. Kulturális Bizottság
3.1. Czentárné Kunos Renáta bizottsági elnök
3.2. Bátorné Solymár Alexandra bizottsági tag
3.3. Polyák István bizottsági tag ”
4. melléklet a 7/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelethez
1. a polgármesterre ruházza
1.1. Úrhida Község Önkormányzat Képviselő-testületének a közterületek használatáról szóló 9/2013. (VII. 18.) önkormányzati rendeletében meghatározott hatáskörök gyakorlását,
1.2. a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások szabályozásáról szóló 16/2020. (X. 30.) önkormányzati rendeletében meghatározott
1.2.1. temetési támogatás,
1.2.2. a köztemetés költségeire vonatkozó részletfizetés, illetve a köztemetés költségeinek megtérítése alóli mentesítés, és az
1.2.3. születési támogatás
1.2.4. 65. életév feletti időskorúak támogatása
vonatkozásában hatáskörének gyakorlását,
1.3. a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 48. §-ában szabályozott köztemetési ügyekben fennálló hatáskörének gyakorlását,
1.4. Úrhida Község Önkormányzat Képviselő-testületének Úrhida Község címeréről és zászlajáról, lobogójáról és használatuk rendjéről szóló 9/2009. (VI.25.) önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskörök gyakorlását,
1.5. az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 15/2020. (X. 30.) önkormányzati rendelet
1.5.1. 3. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározottak szerint az államháztartáson kívüli forrás – az alapítványi forrás kivételével - önkormányzat részére történő átvételéről szóló döntés meghozatalát, amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent,
1.5.2. 3. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározottak szerint az államháztartáson kívüli forrás önkormányzat részére történő átvételről szóló döntés meghozatalát, amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást jelent 100 e Ft értékhatárig.
1.5.3. 5. § b) pontja szerinti egyedi személyi kérelem alapján, az államháztartáson kívüli forrás átadásáról szóló döntés meghozatalát.
1.6. A víziközműszolgáltatásról szóló 2001. évi CCIX. törvény 8. §-ában a képviselő-testület, mint ellátásért felelős, előzetes jóváhagyásáról szóló döntés meghozatalát.
1.7. a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. § (2) bekezdésében meghatározott hatásköreinek gyakorlását.
2. a jegyzőre ruházza az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás alapjairól szóló önkormányzati rendelete alapján a helyi önkormányzat tulajdonában lévő utakkal összefüggésben a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 36. §-a szerinti közútkezelői hozzájárulás megadására vonatkozó hatáskörét.
3. a Szociális és Ügyrendi Bizottságra ruházza a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások szabályozásáról szóló 16/2020. (X. 30.) önkormányzati rendeletében meghatározott
3.1. lakhatási támogatás és
3.2. eseti támogatás
vonatkozásában hatáskörének gyakorlását.
4. a Kulturális Bizottságra ruházza az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 15/2020. (X. 30.) önkormányzati rendelet 5. § a) pontja szerint az államháztartáson kívüli forrás átadásáról szóló döntés meghozatalát a képviselő-testület által kiírt pályázat, felhívás alapján igényelt forrás átadás esetén
5. a Székesfehérvári Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza a hétközi, illetve hétvégi gyermek és felnőtt lakosság házi és házi gyermekorvosi ügyeleti feladatainak ellátását,
6. a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Társulásra ruházza a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 36. §-a alapján ugyanezen törvény 33. §, 34. §, 37. §, 90. § (8) bekezdésekben, a települési önkormányzatokra vonatkozó szabályokban meghatározott szilárdhulladék-gazdálkodási közfeladatuk ellátására vonatkozó feladat- és hatásköreit,
7. a Sárrét Kistáj Önkormányzati társulásra ruházza
7.1. a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 57. § (1) bekezdés d), e), és 63-64. §-aiban nevesített kötelező szociális alapszolgáltatási feladatokat (házi segítségnyújtás, családsegítés),
7.2. a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 15. 0 (2) bekezdés a) pontja, a 39-40. §-a szerinti gyermekjóléti szolgáltatás feladatait.”
5. melléklet a 7/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelethez
1. Szociális és Ügyrendi Bizottság
1.1. A Szociális és Ügyrendi Bizottság létszáma 3 fő, melyből 2 fő települési képviselő tag, 1 fő nem képviselő (külsős) tag.
1.2. Részt vesz a település szociális ellátását érintő helyi rendeletek kidolgozásában, azok érvényesülésében. Állást foglal az önkormányzatokat érintő szociális kérdésekben.
1.3. Javaslatot tesz az önkormányzat költségvetésében a szociális célokra meghatározott előirányzatok nagyságára és felhasználására, figyelemmel kíséri a végrehajtást.
1.4. Figyelemmel kíséri a településen élő idősek, nyugdíjasok helyzetét, javaslatot tesz életkörülményeik javítására. Különös méltánylást igénylő esetben javaslatot tesz nagyobb összegű eseti segély folyósítására.
1.5. Figyelemmel kíséri a gyámügyi tevékenységet, a veszélyeztetett kiskorúak, krízishelyzetben lévő fiatalok helyzetét, együttműködik a családgondozóval, pedagógusokkal, védőnővel, háziorvossal. Véleményezi a település egészségügyi helyzetét és működését.
1.6. Együttműködik az önkormányzat más bizottságaival a szociális területet érintő ügyekben. Együttműködik a nem önkormányzati szociális tevékenységet végző civil szervekkel, társulásokkal.
1.7. Értékeli a nevelési, oktatási intézmények (szakértői vizsgálat alapján) pedagógiai programjában meghatározott feladatok végrehajtását, a nevelési, oktatási intézményekben folyó szakmai munka eredményességét.
1.8. Javaslatot tesz az iskolaszék, óvodaszék önkormányzat által delegált tagjának/tagjainak személyére, illetve javaslatot tesz a képviselő-testület felé az bizottság által hozott döntések elleni fellebbezésre.
1.9. Közreműködik az oktatási-nevelési célprogramok elkészítésében. Javaslatot tesz az oktatási- nevelési intézmények átszervezésére, összevonására.
1.10. Javaslatot tesz a nevelési-oktatási területen dolgozók kitüntetésére és elismerésére.
1.11. Állást foglal az önkormányzatot érintő jogszabályból eredő nevelési-oktatási feladatok tekintetében. Együttműködik a nevelési, oktatási intézményeket (óvoda, iskola) érintő kérdésekben az intézmények alkalmazotti közösségével, diákönkormányzattal, iskolaszékkel.
1.12. Vizsgálja az önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyeit, képviselő-testület elé terjeszti az önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyében készült előterjesztést,
1.13. Ellátja a polgármester, az alpolgármester és az képviselők, nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatokat, képviselő-testület elé terjeszti a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos előterjesztést.
2. A Kulturális Bizottság
2.1. A bizottság létszáma: 3 fő, melyből 2 fő települési képviselő tag, 1 fő nem képviselő (külsős) tag.
2.2. Feladatkörében ellátja:
2.3. Támogatja a kulturális és sport jellegű lakossági önszerveződő közösségeket, kialakítja a település éves kulturális, ifjúsági és szabadidősport koncepcióját a költségvetése keretei között.
2.4. Részt vesz a civil szféra támogatásának előkészítésében.
2.5. Kezdeményez kistérségi együttműködési formákat a civil kapcsolatok területén.
2.6. Részt vesz a települési és a kistérségi kulturális sportrendezvények lebonyolításában.
2.7. Részt vesz a községi szintű rendezvények, ünnepségek előkészítésében és lebonyolításában.
2.8. Közreműködik sportcélú beruházások megvalósításában.
2.9. Kapcsolatot tart a községben működő civil szervezetekkel. Évente megszervezi a civil kerek asztal megbeszélést.
2.10. Előzetesen véleményezi a civilszféra és az önkormányzat által közösen megpályázható programokat.
2.11. Foglalkozik az ifjúság nevelésének, társadalmi beilleszkedésének kérdéseivel.
2.12. Dönt a hatáskörébe került költségvetésben kulturális és civil támogatásra elkülönített pénzeszközök felhasználásáról.
3. Pénzügyi Bizottság
3.1. A Pénzügyi Bizottság létszáma 3 fő, melyből 2 tag képviselő, 1 tag nem képviselő.
3.2. Feladatkörében ellátja:
3.3. Véleményezi a gazdálkodásról szóló költségvetési rendelettervezetet a képviselő-testületi előterjesztések előtt.
3.4. Véleményezi a költségvetést érintő előterjesztéseket, a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolókat, zárszámadást.
3.5. Véleményezi az önkormányzati intézmények (létrehozásáról, megszüntetéséről) gazdálkodási formájának megváltoztatására irányuló előterjesztéseket.
3.6. Véleményezi a nevelési-oktatási intézmények működési előirányzatainak módosítására vonatkozó javaslatokat, az önkormányzati bizottságok fejlesztési elképzeléseire vonatkozó javaslatokat.
3.7. Vizsgálja a hitelfelvételre irányuló javaslatot, annak indokait, gazdasági megalapozottságát.
3.8. Közreműködik a helyi adókról szóló rendelettervezetek előkészítésében, figyelemmel kíséri a helyi adózás és adógazdálkodás megvalósítását, költségvetési bevételek és kiadások alakulását.
3.9. Javaslatot tesz az oktatási-nevelési intézmények térítési díjainak mértékére a képviselő-testület felé.
3.10. A pénzügyi bizottság meghatározza az önkormányzat tulajdonát képező és leltár szerint kiselejtezett ingóságok értékét és lefolytatja a csak általa kezdeményezhető értékesítést.
3.11. A pénzügyi bizottság az önkormányzat intézményeinél szükség szerint vizsgálatot végez, amelynek eredményéről az intézmény vezetőjét és a képviselő-testületet tájékoztatja, a vizsgálat befejezését követő 15 napon belül.
3.12. A gazdálkodást érintő kérdésben a pénzügyi bizottság elnöke és tagjai a hivataltól és az önkormányzat intézményei vezetőitől felvilágosítást kérhetnek és minden iratba bármikor betekinthetnek.”