Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2024. (II. 1.) önkormányzati rendelete

Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 02. 02- 2024. 02. 02

Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2024. (II. 1.) önkormányzati rendelete

Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.02.02.

Úrhida Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

1. § Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 87. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület Pénzügyi Bizottságot, valamint Szociális és Ügyrendi Bizottságot hoz létre. A bizottságok tagjainak száma 2 fő képviselő és 1 fő nem képviselő.”

2. § (1) Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 7. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

3. § Hatályát veszti az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.

1. melléklet az 1/2024. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület átruházott feladat- és hatásköreiről
A képviselő-testület polgármesterre ruházott hatáskörei:

1. Úrhida Község Önkormányzat Képviselő-testületének a közterületek használatáról szóló 9/2013. (VII. 18.) önkormányzati rendeletében meghatározott hatáskörök gyakorlása.

2. A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások szabályozásáról szóló 16/2020. (X. 30.) önkormányzati rendeletében meghatározott

2.1. temetési támogatás megállapítása,

2.2. a köztemetés költségeire vonatkozó részletfizetés, illetve a köztemetés költségeinek megtérítése alóli mentesítés,

2.3. a születési támogatás megállapítása.

2.4. a 65. életév feletti időskorúak támogatásának megállapítása.

3. A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 48. §-ában szabályozott köztemetési ügyekben fennálló hatáskörének gyakorlása.

4. Úrhida Község Önkormányzat Képviselő-testületének Úrhida Község címeréről és zászlajáról, lobogójáról és használatuk rendjéről szóló 9/2009. (VI.25.) önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskörök gyakorlása.

5. Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 15/2020. (X. 30.) önkormányzati rendelet

5.1. 3. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározottak szerint az államháztartáson kívüli forrás – az alapítványi forrás kivételével - önkormányzat részére történő átvételéről szóló döntés meghozatala, amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent,

5.2. 3. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározottak szerint az államháztartáson kívüli forrás önkormányzat részére történő átvételről szóló döntés meghozatala, amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást jelent 100 e Ft értékhatárig.

5.3. 5. § b) pontja szerinti egyedi személyi kérelem alapján, az államháztartáson kívüli forrás átadásáról szóló döntés meghozatala.

6. Aláírja a képviselő-testület ésa bizottságok döntése alapján megkötendő szerződéseket.

7. A képviselő-testület jegyzőre átruházott hatáskörei: az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás alapjairól szóló önkormányzati rendelet alapján a helyi önkormányzat tulajdonában lévő utakkal összefüggésben a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 36. §-a szerinti közútkezelői hozzájárulás megadására vonatkozó hatáskör.

8. A képviselő-testület Szociális és Ügyrendi Bizottságra átruházott hatáskörei: a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások szabályozásáról szóló 16/2020. (X. 30.) önkormányzati rendeletben meghatározott

8.1. lakhatási támogatás és

8.2. eseti támogatás

megállapítása.

9. A képviselő-testület Pénzügyi Bizottságra átruházott hatáskörei:

9.1. Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 15/2020. (X. 30.) önkormányzati rendelet 5. § a) pontja szerint az államháztartáson kívüli forrás átadásáról szóló döntés meghozatala a képviselő-testület által kiírt pályázat, felhívás alapján igényelt forrás átadás esetén.

9.2. A településen megrendezésre kerülő önkormányzati rendezvények műsorrendjének meghatározása, fellépőinek kiválasztása, a technikai feltételek biztosításához szükséges vállalkozások kiválasztása.

10. A képviselő-testület Székesfehérvári Többcélú Kistérségi Társulásra átruházott hatáskörei: a hétközi, illetve hétvégi gyermek és felnőtt lakosság házi és házi gyermekorvosi ügyeleti feladatainak ellátása.

11. A képviselő-testület Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Társulásra átruházott hatáskörei: a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 36. §-a alapján ugyanezen törvény 33. §, 34. §, 37. §, 90. § (8) bekezdésekben, a települési önkormányzatokra vonatkozó szabályokban meghatározott szilárdhulladék-gazdálkodási közfeladat ellátására vonatkozó feladat- és hatáskör.

12. A képviselő-testület a Sárrét Kistáj Önkormányzati társulásra átruházott hatáskörei:

12.1. a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 57. § (1) bekezdés d), e), és 63-64. §-aiban nevesített kötelező szociális alapszolgáltatási feladatok (házi segítségnyújtás, családsegítés) ellátása,

12.2. a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 15. 0 (2) bekezdés a) pontja, a 39-40. §-a szerinti gyermekjóléti szolgáltatás feladatainak ellátása.”

2. melléklet az 1/2024. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

1. Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 2. pontja helyébe a következő pont lép:

„2. A Pénzügyi Bizottság

2.1. A bizottság létszáma: 3 fő, melyből 2 fő települési képviselő tag, 1 fő nem képviselő (külsős) tag.

2.2. Feladatkörében ellátja:

2.3. Támogatja a kulturális és sport jellegű lakossági önszerveződő közösségeket, kialakítja a település éves kulturális, ifjúsági és szabadidősport koncepcióját a költségvetése keretei között.

2.4. Részt vesz a civil szféra támogatásának előkészítésében.

2.5. Kezdeményez kistérségi együttműködési formákat a civil kapcsolatok területén.

2.6. Részt vesz a települési és a kistérségi kulturális sportrendezvények lebonyolításában.

2.7. Részt vesz a községi szintű rendezvények, ünnepségek előkészítésében és lebonyolításában.

2.8. Közreműködik sportcélú beruházások megvalósításában.

2.9. Kapcsolatot tart a községben működő civil szervezetekkel. Évente megszervezi a civil kerek asztal megbeszélést.

2.10. Előzetesen véleményezi a civilszféra és az önkormányzat által közösen megpályázható programokat.

2.11. Foglalkozik az ifjúság nevelésének, társadalmi beilleszkedésének kérdéseivel.

2.12. Dönt a hatáskörébe került költségvetésben kulturális és civil támogatásra elkülönített pénzeszközök felhasználásáról.

2.13. Véleményezi a gazdálkodásról szóló költségvetési rendelettervezetet a képviselő-testületi előterjesztések előtt.

2.14. Véleményezi a költségvetést érintő előterjesztéseket, a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolókat, zárszámadást.

2.15. Véleményezi az önkormányzati intézmények (létrehozásáról, megszüntetéséről) gazdálkodási formájának megváltoztatására irányuló előterjesztéseket.

2.16. Véleményezi a nevelési-oktatási intézmények működési előirányzatainak módosítására vonatkozó javaslatokat, az önkormányzati bizottságok fejlesztési elképzeléseire vonatkozó javaslatokat.

2.17. Vizsgálja a hitelfelvételre irányuló javaslatot, annak indokait, gazdasági megalapozottságát.

2.18. Közreműködik a helyi adókról szóló rendelettervezetek előkészítésében, figyelemmel kíséri a helyi adózás és adógazdálkodás megvalósítását, költségvetési bevételek és kiadások alakulását.

2.19. Javaslatot tesz az oktatási-nevelési intézmények térítési díjainak mértékére a képviselő-testület felé.

2.20. A pénzügyi bizottság meghatározza az önkormányzat tulajdonát képező és leltár szerint kiselejtezett ingóságok értékét és lefolytatja a csak általa kezdeményezhető értékesítést.

2.21. A pénzügyi bizottság az önkormányzat intézményeinél szükség szerint vizsgálatot végez, amelynek eredményéről az intézmény vezetőjét és a képviselő-testületet tájékoztatja, a vizsgálat befejezését követő 15 napon belül.

2.22. A gazdálkodást érintő kérdésben a pénzügyi bizottság elnöke és tagjai a hivataltól és az önkormányzat intézményei vezetőitől felvilágosítást kérhetnek és minden iratba bármikor betekinthetnek.”

3. melléklet az 1/2024. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

1. Az Úrhida Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 7. melléklet 1. pontja helyébe a következő pont lép:

„1. Pénzügyi Bizottság

1.1. Szabó Zoltán István bizottság elnöke

1.2. Czentárné Kunos Renáta bizottsági tag

1.3. Jánosi László bizottsági tag”