Domaszék Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019. (X. 22.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 09- 2024. 10. 10

Domaszék Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019. (X. 22.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.09.

Domaszék Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában és (2) bekezdésében biztosított jogalkotó hatáskörében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019 (X.22.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: rendelet) 4. függeléke az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A rendelet 5. függeléke a 2. melléklet szerint módosul.

2. § Hatályát veszti a rendelet

a) 4. függelék szerinti csatolmánya,

b) 5. függelék szerinti csatolmánya.

3. § Ez a rendelet 2024. október 9-én lép hatályba.

1. melléklet a 11/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

1. A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019 (X.22.) önkormányzati rendelet 4. függeléke a következő címmel egészül ki:

Domaszék Nagyközségi Önkormányzat állandó bizottságainak tagjai

2. A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019 (X.22.) önkormányzati rendelet 4. függeléke a következő 1. ponttal egészül ki:

„1. Pénzügyi és Gazdasági Bizottság

1.1. Ábrahám Zsolt (elnök)

1.2. Ótott-Kovács Tamás (alelnök)

1.3. Dobó Tamás

1.4. Kispéter Géza

1.5. Németh Péter Imre”

3. A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019 (X.22.) önkormányzati rendelet 4. függeléke a következő 2. ponttal egészül ki:

„2. Humán Bizottság

2.1. Kardos Rolland (elnök)

2.2. Simon-Jójárt Renáta Szilvia (alelnök)

2.3. Ábrahám Zoltán

2.4. Ótottné Greguss Éva Judit

2.5. Ferlingné Dósa Anett Diána”

2. melléklet a 11/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

1. A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019 (X.22.) önkormányzati rendelet 5. függeléke a következő címmel egészül ki:

Vagyonnyilatkozatok vizsgálata, nyilvántartások ellenőrzése

2. A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019 (X.22.) önkormányzati rendelet 5. függeléke a következő 1. ponttal egészül ki:

„1. Az önkormányzati képviselő és a vele közös háztartásban élő házas-vagy élettársa, valamint gyermeke(i) vagyonnyilatkozatait a Humán Bizottság tartja nyilván.”

3. A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019 (X.22.) önkormányzati rendelet 5. függeléke a következő 2. ponttal egészül ki:

„2. A vagyonnyilatkozatok őrzését és a nyilvántartásával kapcsolatos adminisztrációs feladatokat a Polgármesteri Hivatal végzi.”

4. A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019 (X.22.) önkormányzati rendelet 5. függeléke a következő 3. ponttal egészül ki:

„3. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos feladatok:

3.1. A vagyonnyilatkozatokat nyilatkozattevőként külön-külön borítékban kell tartani. Amennyiben szükséges, a lezárásnál a Humán Bizottság körbélyegzőjét kell használni.

3.2. Az önkormányzati képviselő vagyonnyilatkozata – az ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatok kivételével – közérdekből nyilvános, így a borítékot lezárni nem kell.

3.3. A hozzátartozó vagyonnyilatkozatát tartalmazó boríték lezárását a borítékon az illetékes képviselő igazolja aláírásával.

3.4. A bizottság által őrzött vagyonnyilatkozatokról nyilvántartást kell vezetni. A nyilvántartás tartalmát az 5. pontban található táblázat tartalmazza.

3.5. A vagyonnyilatkozatokat tűzbiztos biztonsági zárral ellátott lemezszekrényben kell őrizni, mely a jegyző irodájában van elhelyezve.

3.6. A képviselő hozzátartozójának vagyonnyilatkozata nem nyilvános, abba –a nyilatkozat tételre kötelezett vagy az érintett képviselő kivételével –csak az ellenőrző bizottság tagjai tekinthetnek be az ellenőrzés céljából.”

5. A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019 (X.22.) önkormányzati rendelet 5. függeléke a következő 4. ponttal egészül ki:

„4. Ellenőrzéshez követendő eljárás:

4.1. A képviselő hozzátartozója vagyonnyilatkozatának felbontásához a Humán Bizottság határozata szükséges.

4.2. A képviselő hozzátartozója vagyonnyilatkozatának felbontását követően a vagyonnyilatkozatot tartalmazó boríték lezárását a bizottság elnöke igazolja aláírásával.

4.3. Ha a képviselő hozzátartozója vagyonnyilatkozatának felbontását a nyilatkozattevő vagy az érintett képviselő kérte, a boríték ismételt lezárását a felbontást kérő igazolja aláírásával.”

6. A Szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019 (X.22.) önkormányzati rendelet 5. függeléke a következő 5. ponttal egészül ki:

„5. Nyilvántartás a vagyonnyilatkozatokról

Sorszám

Képviselő neve

Vagyonnyilatkozat leadásának időpontja

Vagyonnyilatkozat lezárásnak időpontja

Vagyonnyilatkozat felnyitásának

Betekintők személye

oka

időpontja