Géderlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 21- 2024. 11. 22Géderlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete módosításáról
Géderlak Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében; az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 4. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A Képviselő-testület a polgármesterre átruházott feladat és hatásköreit a 2. melléklet tartalmazza.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 4. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a 4. melléklet tartalmazza.
(7) Az önkormányzat a személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül a család- és gyermekjóléti szolgálat, az étkeztetés, a házi segítségnyújtás, a falugondnoki szolgáltatás szociális alapszolgáltatásokat biztosítja költségvetési szerv létrehozása nélkül, kormányzati funkción történő elszámolással. A szociális alapszolgáltatásokkal kapcsolatos részletes szabályokat az önkormányzat helyi szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendelete, valamint a szolgáltatások szakmai programja tartalmazza. Az ellátások szervezeti ábráit a rendelet 5. melléklete tartalmazza.”
2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 23. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„23. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.
(2) A polgármester munkarendje a hivatali munkarend szerinti, fogadóórát hetente keddi napon tart 8.00-12.00 óra között.
(3) A polgármester felett az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester gyakorolja, de a polgármester tartós szabadság igényét köteles a Képviselő-testületnek bejelenteni. A szabadság engedélyezése, nyilvántartása az alpolgármester, akadályoztatása esetén a korelnök hatásköre.”
3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az alpolgármester igény esetén előre egyeztetett időpontban tart ügyfélfogadást.”
4. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
5. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelet 22. § (5) bekezdése.
6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 11/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 11/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet a 11/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelethez