Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelete
Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2025. 05. 14 17:00Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelete
Szervezeti és Működési Szabályzatról
Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Mötv. 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a Humán és Szociális Bizottság valamint a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Az önkormányzat hivatalos elnevezése és székhelye, a képviselő-testület és szervei, bélyegzői, az önkormányzat társulásai
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Máriapócs Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat). Székhelye: 4326 Máriapócs, Kossuth tér 2.
(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: 4326 Máriapócs, Kossuth tér 2.
(3) A Képviselő-testület szervei:
a) Máriapócs Város Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester);
b) Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének Humán és Szociális Bizottsága ( a továbbiakban: Humán és Szociális Bizottság)
c) Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság)
d) Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Önkormányzati Hivatal)
e)1
(4) Az önkormányzat államháztartási szakágazata, közfeladatainak és alaptevékenységeinek kormányzati funkcióit a 2. melléklet tartalmazza.
2. § (1) Az Önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzat elnevezését.
(2) A Képviselő-testület körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Képviselő-testület elnevezését.
(3) A Polgármester körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Polgármester elnevezését.
(4) Az Önkormányzati Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzati Hivatal elnevezését.
(5) A Jegyző körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője elnevezését.
3. § Az önkormányzat a Kelet-Nyírségi Többcélú Kistérségi Társulás és a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulásnak a tagja.
Az önkormányzat jelképei, ünnepei, rendezvényei
4. § (1) Az Önkormányzat jelképei:
a) címer
b) zászló
(2) Az Önkormányzat jelképeinek leírását és használatuk módját külön rendelet szabályozza.
5. § Az Önkormányzat ünnepei: December 1. Városnap
6. § Az Önkormányzat rendezvényei:
a) Pócsi Karácsony
b) Pócsi Passió
c) Nemzeti ünnepek ( március 15, augusztus 20, október 23.)
Az önkormányzat által működtetett média szolgáltatások és az önkormányzat által kiadott sajtótermékek
7. § (1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.mariapocs.hu.
(2) Az Önkormányzat évente nyomtatott formában megjelenő lapjának címe: Pócsi Újság.
(3) Az Önkormányzat elektronikus formában megjelenő Pócsi Hírlevél. Megjelentetés helye: Máriapócs Város honlapja és facebook oldala.
(4) Az Önkormányzat által működtetett helyi televízió.
(5) Az Önkormányzat által működtetett Képújság és YouTube csatorna.
Az Önkormányzat által alapított elismerések
8. § (1) Az Önkormányzat által alapított kitüntető címek:
a) Máriapócs Város Díszpolgára, Máriapócs Város Posztumusz Díszpolgára
b) Máriapócsért emlékérem
c) Önkormányzati elismerés
d) Máriapócsért emlékérem „posztumusz”
e) Máriapócsért díszoklevél
(2) Az Önkormányzat által alapított kitüntetések és elismerő címek adományozásával kapcsolatos szabályokat az önkormányzat külön rendelete szabályozza.
Az Önkormányzat nemzetközi kapcsolatai
9. § (1) Az Önkormányzat testvér települései: Mezőgecse (Ukrajna), Csíkpálfalva (Románia), Csikszereda (Románia),Beit Jala (Palesztina)
(2) Az Önkormányzat partnertelepülései: Klokocov, (Szlovákia), Mezőfény, (Románia) Mariabild (Ausztria)
A Képviselő-testület átruházott hatáskörei
10. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át a
a) A Máriapócsi önkormányzat költségvetési rendeletében foglaltak szerint az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát.
b) A szociális ellátások helyi szabályairól szóló rendeletben meghatározott támogatások megállapítását.
c) Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő - testületének, a településkép védelméről szóló rendelteben foglaltak alapján a településképi bejelentési eljárás lefolytatását.
d) Az önkormányzati jelképek használatának rendjéről szóló rendeletben foglaltak szerint a névfelvétel vagy névhasználat engedélyezése, az engedély visszavonása, a névhasználat megtiltása.
e) Hatósági, pályázati ügyekben hiánypótlás megtétele.
f) Pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok.
c)Véleménynyilvánítás területi, központi államigazgatási szervek megkeresésére.
(2) A Képviselő-testület a Humán és Szociális Bizottságra ruházza át a
a) A titkos szavazás lebonyolítását.
b) A szociális ellátások helyi szabályairól szóló rendeletben az eseti rendkívüli települési támogatások elbírálását.
c) A képviselő személyes érintettsége bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálása.
(3) A Képviselő-testület a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottságra ruházza át, a vagyonvizsgálat nyilvántartását és ellenőrzését.
11. § (1) Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha
a) törvényesen nem látja el feladatát,
b) rendszeresen nem határozatképes a Bizottság.
(2) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről beszámol a döntés meghozatalát követő legközelebbi testületi
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
A Képviselő-testület összehívása, vezetése
12. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti.
(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(3) Az (2) bekezdés alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével 30 nap időtartamot meghaladó távollét.
13. § (1) A képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. melléklet tartalmazza.
(2) A Képviselő-testület az ülését a székhelyén tartja (4326 Máriapócs, Kossuth tér 2. Hivatali tárgyaló).
(3) A polgármester indokolt esetben dönthet arról, hogy ülését a (2) bekezdésben megjelölt helyszíntől eltérő helyszínen tartja. Ebben az esetben az ülés helyszíne:
a) Máriapócsi Művelődési Ház és Városi Könyvtár ( 4326 Máriapócs, Kossuth tér 2.).
b) Pócspetri Község Önkormányzatával együttesen tartott testületi ülés helyszíne, Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal Pócspetri kirendeltségén is megtartható( Pócspetri, Iskola u. 13. ).
(4) A közmeghallgatás helyszíne: Máriapócsi Művelődési Ház és Városi Könyvtár ( 4326 Máriapócs, Kossuth tér 2.).
14. § (1) A Képviselő-testület üléseit általában szerdai napon délután 14.00 órától tartja.
(2) A Képviselő-testületet összehívására vonatkozó meghívó tartalmazza az ülés:
a) tervezett időpontját,
b) helyszínét,
c) a napirendi javaslatot, az előterjesztők megjelölésével,
d) az egyes napirendi pontokhoz meghívottak nevét,
e) azon bizottságok megnevezését, melyek az adott napirendi pontot tárgyalják.
(3) A meghívót a polgármester írja alá és azt, valamint az üléstervben tervezett napirendhez kapcsolódó írásos előterjesztést, döntés-tervezetet, valamint mellékleteket, tájékoztató anyagokat úgy kell megküldeni, hogy a képviselők és a meghívottak legalább az ülést megelőző három nappal megkapják.
(4) A meghívót és a hozzá kapcsolódó írásos anyagokat elektronikus úton kell megküldeni a képviselőknek az általuk megjelölt e-mail címükre. Papír alapon is megkapja a képviselő a meghívót, az előterjesztést (mellékletek nélkül) és a döntés tervezetét (mellékletek nélkül), amennyiben írásbeli nyilatkozatában ezt kéri. A helyi választópolgárok tájékoztatása érdekében az ülés tervezett időpontját megelőző 3 nappal a meghívót ki kell függeszteni a Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, valamint közzé kell tenni a városi televízióban és a városi honlapon.
(5) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a jegyzőt,
b) az egyház képviselőjét,
c) a témában érinett hivatali dolgozót,
d) a nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,
e) egyéb személyeket, akiknek a jelenléte az előterjesztés tárgyalásánál a polgármester megítélése szerint szükséges
f) az előterjesztőt, az általa előterjesztett napirendi ponthoz,
g) továbbá mindazokat, akiknek a meghívását egyéb jogszabályok teszik kötelezővé.
(6) Egyes napirendek tárgyalásához a polgármester a (5) bekezdésben felsoroltokon kívül más személyeket is meghívhat.
15. § (1) A polgármester soron kívüli ülést hívhat össze amennyiben ezt megalapozó körülmény merül fel. Így különösen:
a) beruházások vagy pályázatok döntése esetén,
b) gazdálkodást érintő kérdésbe,
c) halaszthatatlan ügyek,
d) rendkívüli esemény
(2) A Képviselő-testület soron kívüli ülése szóban, (telefonon) is összehívható, az ülés időpontját megelőző legalább 3 órával korábban. Ez esetben a polgármester telefonon tájékoztatja a Képviselő-testület tagjait a sürgősségi összehívás indokáról.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott esetben az előterjesztés szóban is előterjeszthető.
16. § A határozatképtelen ülést öt napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.
17. § A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.
18. § (1) Az ülésvezető jogkörei:
a) megállapítja az ülés határozatképességét,
b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat
d) szünetet rendelhet el,
e) lezárja a vitát,
f) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,
g) lezárja a napirendi pontok tárgyalását,
h) rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt, ülésen jelenlévőt
i) bezárja az ülést.
(2) A Képviselő-testület elfogadott ülésterve szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(3) A Képviselő-testület üléstervét a megelőző év december 31. napjáig fogadja el.
(4) Az ülésterv tartalmazza:
a) Képviselő-testület rendes ülésének időpontjait hónap megjelöléssel,
b) a Képviselő-testület által megtárgyalni kívánt napirendi pontokat,
c) jogszabály alapján kötelezően megtárgyalandó napirendi pontokat,
d) az egyes napirendi pontok előterjesztőit,
(5) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a polgármesterhez írásban lehet benyújtani.
(6) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 15 napon belül hívja össze.
(7) A határozatképtelen ülést 3 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.
A képviselő-testület ülések napirendjeinek megtárgyalása
19. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:
a) „0” napirend keretében:
aa) beszámoló az átruházott hatáskörben hozott döntésekről;
ab) beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról;
ac) polgármesteri beszámoló a két ülés közötti tárgyalásokról, eseményekről;
b) a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok, kivéve, ha az egymásra épülő napirendi témák vagy a külsös előadók elfoglaltsága ezt indokolja;
c) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok;
d) közérdekű bejelentések, tájékoztatók.
(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet.
(3) A napirendi pont tárgyalási rendje:
a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez;
b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét;
c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,
d) vita az előterjesztéssel kapcsolatban;
e) a polgármester lezárja a vitát;
f) vita lezárását követően az előterjesztő válaszol az elhangzottakra;
g) kiegészítő javaslatok megtétele;
h) módosító javaslatok megtétele;
i) döntés a kiegészítő javaslatokról
j) döntés a módosító javaslatokról;
k) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról,
(4) A napirendi tervezetet a polgármester terjeszti elő.
(5) A döntés meghozatala előtt az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.
20. § (1) Egy napirendi pont esetében 1 alkalommal maximum 2 perc időtartamban lehet hozzászólni. A polgármester indokolt esetben további, legfeljebb, egy perces időkeretet biztosíthat. A polgármester, mint az ülés vezetője, az alpolgármester, jegyző, valamint az előterjesztő, a vita során időbeli és számbeli korlátozás nélkül jogosult kérdést feltenni, hozzászólni, vagy a felmerült kérdésekre válaszolni.
(2) A hozzászólás jelentkezés sorrendjében történik.
(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót a 20.§ (1) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén, valamint ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik.
(4) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot Polgármester biztosítja az adott napirendi ponthoz. Egy napirendi pont esetében 1 alkalommal maximum 2 perc időtartamban.
(5) A képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal vesznek részt a meghívott személyek.
(6) A meghívottak közül, azok, akiket csak meghatározott napirendhez hívtak meg, tanácskozási joggal csak annak a napirendnek a vitájában vehetnek részt, amelyikre meghívták őket. A tanácskozási joggal rendelkezők a napirend során legfeljebb egy esetben és 5 perc időtartamban szólalhatnak fel.
(7) Az előadót megilleti a szóbeli kiegészítés, a kérdésre, valamint a hozzászólásokra adott válasz, valamint a zárszó joga is.
21. § (1) A Polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében:
a) figyelmeztetheti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása;
b) rendreutasíthatja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít;
(2) A képviselő-testület tagjai a lejárt határidejü határozatokról szóló tájékoztatóban foglaltakhoz egy alkalommal, egy percben kérdéseket tehetnek fel, amelyre polgármester megadja a választ.
(3) A testület a lejárt határidejü határozatok végrehajtásáról szóló tájékoztató elfogadásáról vita nélkül, egyszerű többséggel határoz.
Az előterjesztések
22. § (1) A képviselő-testület tárgyalási anyagai általában írásos előterjesztések. Az egyedi és sürgős döntést igénylő ügyekben a polgármester az írásbeli előterjesztéstől eltekinthet, kivéve a 21.§ (7) bekezdésében meghatározott eseteket.
(2) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett az ülés napirendjéhez kapcsolódó:
a) döntést igénylő határozati javaslat,
b) rendelet-tervezet.
(3) Az előterjesztést és a döntési javaslatot a polgármesternek történő leadást megelőzően a jegyzőnek törvényességi ellenőrzésre be kell mutatni, aki ennek megtörténtét aláírásával igazolja.
(4) Az előterjesztéseket, illetve a döntési javaslatokat legkésőbb az ülést megelőző tizedik munkanapon kell az előterjesztőnek leadni a polgármesterhez. A polgármester aláírásával ellátott előterjesztést a postázást megelőzően iktatni kell. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásban foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(5) Az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén írásban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.
(6) Előterjesztés benyújtására jogosultak:
a) polgármester,
b) alpolgármester,
c) testületi képviselő,
d) a bizottság, bizottság tagja
e) jegyző,
f) nemzetiségi önkormányzatok
(7) Az illetékes bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:
a) az önkormányzat költségvetésével és gazdálkodásával kapcsolatos döntés-tervezetek,
b) pénzügyi tárgyú előterjesztések,
c) az önkormányzat vagyonával kapcsolatos döntés-tervezetek,
d) rendelet módosítását igénylő előterjesztések,
e) személyi döntést, állásfoglalást igénylő előterjesztések,
f) lakosság szélesebb körét érintő egyéb alapvető döntések.
(8) Kizárólag írásban nyújtható be a (7) bekezdésben felsorolt előterjesztések.
(9) A rendelet-tervezethez készítendő előzetes hatásvizsgálat eredményéről és indokolásról a képviselő-testületet tájékoztatni kell.
(10) A rendelet-tervezetet a polgármesteri hivatal készíti el és - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.
Önálló képviselői indítvány
23. § (1) A képviselő-testület ülésének napirendjére önálló napirendi pontként felvehető indítványok a rendeleti és határozati javaslatok lehetnek.
(2) Az önálló képviselői indítványt a polgármesternél kell benyújtani a rendes ülést megelőzően legalább 10 munkanappal, írásban. Az önálló képviselői indítvány előterjesztésnek minősül.
Sürgősségi indítvány
24. § (1) A polgármester, az alpolgármesterek, bizottság elnöke, a képviselő, a jegyző, a nemzetiségi önkormányzat testülete javasolhatja a képviselő-testületnek valamely előterjesztés vagy önálló indítvány sürgős tárgyalását. A sürgősségi javaslatot írásban vagy szóban indokolni kell.
(2) A sürgősségi indítvány legkésőbb az ülést megelőző nap 12 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.
(3) A sürgősségi indítványról a képviselő-testület egyszerű többséggel határoz.
Az alakuló ülésre vonatkozó szabályok
25. § (1) Az alakuló ülésre a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az ebben az alcímben foglalt eltérésekkel.
(2) Az alakuló ülés napirendje:
a) a Helyi Választási Bizottság tájékoztatója a választás eredményéről,
b) a képviselő-testület eskütétele,
c) polgármester eskütétele,
d) az SZMSZ megalkotása vagy felülvizsgálata- a bizottságok tagjainak megválasztása
e) alpolgármester megválasztása, eskütétele,
f) polgármester, alpolgármester, illetményének, tiszteletdíjának megállapítása,
g) képviselő-testületi tagok tiszteletdíjának megállapítása
h) a bizottság nem képviselőtagjának eskütétele
(3) Az alakuló ülésen a polgármester illetményére és költségtérítésére a jegyző tesz javaslatot.
(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást lebonyolító bizottság az ülésen választott szavazatszámláló bizottság.
(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást módját az ülésen megválasztott bizottság határozza meg. (milyen módon bonyolítja le)
(6) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
a) a választás időpontját,
b) a választás helyét,
c) a választás módját,
d) a választás eredményét,
e) a bizottság tagjainak aláírását.
(7) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
A döntéshozatali eljárás
26. § (1) A Képviselő-testület nyílt szavazása során a képviselők kézfelnyújtással közlik az adott javaslattal kapcsolatos döntésüket. Szavazni "igen" "nem" "tartózkodás" lehet.
(2) A szavazatokat az ülés vezetője számolja össze, és állapítja meg a szavazás eredményét.
(3) Az ülés vezetője a napirendi pont keretében előterjesztett határozati javaslatokat és a vitában elhangzott konkrét javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, először a módosító indítványokról, majd a módosító indítvánnyal kiegészített, az előterjesztésben szereplő indítványról dönt a képviselő-testület.
(4) A névszerinti szavazás során a polgármester abc sorrendben felolvassa a megválasztott képviselők nevét, akik egymás után, felállva szóban az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés alkalmazásával szóban közlik döntésüket.
(5) Titkos szavazás lebonyolítása során a Humán és Szociális Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság jár el.
(6) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiségben elhelyezett urna igénybevételével történik.
(7) A szavazatszámláló bizottság lebonyolítja a szavazást, összesíti a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát és a szavazás eredményét jegyzőkönyvben rögzíti.
(8) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke a képviselő-testületnek jelentést tesz, és átadja a szavazás eredményéről rögzítő jegyzőkönyvet, melyet a képviselő-testület üléséről készítendő jegyzőkönyvhöz kell csatolni. A névszerinti szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg.
27. § (1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról elhangzás sorrendjében dönt. A módosító indítványok elfogadásához egyszerű szavazati arány szükséges.
(2) A módosító indítványt előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.
(3) Minősített többség szükséges a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvényben ( a továbbiakban: Mötv.) szabályozott esetekben, valamint a képviselő-testület által elfogadott egyéb rendeleteiben szabályozott esetekben.
(4) Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt ügyrendi javaslatra, szünet elrendelése után a polgármester újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.
(5) Ha a Képviselő-testület az (4) bekezdésben szabályozott eljárásában újból elutasító döntést hoz, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésére ismételten napirendre kell tűzni, ha a döntésre:
a) törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség,
b) az önkormányzat működésének fenntartása érdekében.
Önkormányzati rendelet alkotás
28. § (1) Az önkormányzati rendelet-tervezet szakszerű- jogszabályoknak, az Európai Unió jogharmonizációs követelményeinek és a jogszabály előkészítés, szerkesztés, kodifikáció, követelményeinek megfelelő – előkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) a polgármester,
b) a képviselő,
c) a képviselő-testület bizottságai,
d) a jegyző,
e) nemzetiségi önkormányzat,
f) társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetek vezetői,
(3) A kezdeményezést a jegyzőhöz kell benyújtani, aki a hivatal bevonásával elkészíti a rendelet tervezetét, és - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.
(4) A jegyző az önkormányzati rendeletet a Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel hirdeti ki és a Máriapócs Város Önkormányzat honlapján (www.mariapocs.hu) is közzéteszi.
(5) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:
a) évenkénti, sorszámát
b) címét
c) hatályba lépésének időpontját
(6) A képviselő-testület döntését követően-az elfogadott módosító indítványokra figyelemmel –az önkormányzati rendelet végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.
Önkormányzati határozathozatal
29. § (1) A képviselő testület normatív vagy egyedi határozatot hoz. A normatív határozat megjelölésére a 5/2019.(III.13.) IM rendelet 15.§-ában foglaltakat kell alkalmazni. Egyedi önkormányzati hatósági ügyben az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016.Cl. törvény rendelkezései kell alkalmazni ,mind a formai, mind a tartalmi követelményekre.
(2) A Képviselő-testület egyedi nem hatósági ügyben hozott határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.
a) A határozat megjelölése tartalmazza:
b) a Képviselő-testület megnevezését,
c) a „határozata” kifejezést
d) a határozat meghozatalának évét, hónapját és napját,
e) a határozat címét.
(3) Példa a határozat megjelölésére:„ Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 57/2024.(XII. 16.) határozata a Képviselő-testület 2025. évi üléstervéről „
(4) A határozat a 29.§ (2) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza a Képviselő-testület döntését, a végrehajtására szolgáló határidő és a végrehajtásáért felelős megnevezését.
A személyes érintettség
30. § (1) A képviselő személyes érintettsége bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálását- tudomásra jutást követően- a képviselő-testület rendeli el, melyet a Humán és Szociális Bizottság folytat le.
(2) Az eljárás során biztosítani kell az érintett képviselőnek a nyilatkozattétel lehetőségét.
(3) Az eljárás lefolytatásának eredményéről a bizottság a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet. Amennyiben megállapításra kerül, hogy a képviselő kötelezettségét elmulasztotta tárgyhavi tiszteletdíjának 10%-a megvonásra kerül.
A jegyzőkönyv
31. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 2 példányban készül.
(2) A képviselő-testületi ülésről hangfelvétel alapján jegyzőkönyv készül, mely nem szószerinti rögzítéssel történik.
(3) A képviselő-testület nyilvános és soros üléséről képfelvétel is készül. A képfelvételt a városi tévé élő adásban közvetíti.
(4) A nyilvánosság biztosítása céljából a jegyzőkönyvbe való betekintést a Jegyzőnél lehet kezdeményezni. A jegyzőkönyv a Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőnél munkaidőben tekinthető meg.
A közmeghallgatás
32. § (1) A Képviselő-testület minden évben legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart, melyen az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.
(2) A közmeghallgatást a képviselő-testület a Máriapócsi Művelődési Ház és Városi Könyvtárban tartja.
(3) A közmeghallgatás időpontjáról, helyéről és napirendjéről a helyi választópolgárok tájékoztatása érdekében az ülés tervezett időpontját megelőző 15 nappal a meghívót ki kell függeszteni a Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, valamint közzé kell tenni a városi televízióban és a városi honlapon.
(4) A közmeghallgatáson egy alkalommal, legfeljebb 5 percben lehetséges felszólalni. A polgármester az időkeretet egyszer 5 percre meghosszabíthatja. Amennyiben a szóban felvetett közérdekű kérdésekre, vagy javaslatokra a közmeghallgatáson közvetlenül válaszolni nem lehet, úgy arra 15 napon belül írásban kell válaszolni.
(5) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, melyre a testületi jegyzőkönyv szabályai értelemszerűen alkalmazandók.
(6) A közmeghallgatásról élő közvetítés készül.
AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEI, AZOK JOGÁLLÁSA, FELADATAIK
A Polgármester jogállása, feladatai
33. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.
(2) A polgármester feladatai a Mötv.67. §-ában foglaltakon túl
a) Képviselő-testület döntésének végrehajtása.
b) egyéb munkáltatói jogkör gyakorlása a közfoglalkoztatás keretébe.
c) dönt a 10. § (1) bekezdés szerinti átruházott hatáskörben.
(3) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyekben történő döntési jogköre az alábbi ügyekre terjed ki:
a) hatósági, pályázati ügyekben hiánypótlás megtétele,
b) pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok,
c) véleménynyilvánítás területi, központi államigazgatási szervek megkeresésére.
(4) A polgármester, a Máriapócs Város Önkormányzata képviselő-testületének a az önkormányzat költségvetéséről szóló rendeletében meghatározott értékhatárig dönt az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás forrásfelhasználásról. A döntést követő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
(5) A Polgármester ügyfélfogadási rendje: hétfő 8.00-12.00 óráig és csütörtökön: 8.00-10.00 óráig.
34. § (1) A képviselő-testület saját tagjai közül a polgármester javaslatára- titkos szavazással- egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester a tisztségét társadalmi megbízásban látja el. Az alpolgármesteri tisztség betöltésnek módját a képviselő-testület a megbízás időtartamán belül egy esetben, a polgármester egyetértésével, az SZMSZ egyidejű módosításával megváltoztathatja.
(3) Az alpolgármester tevékenységét a polgármester irányításával végzi.
(4) Az alpolgármester munkarendje: Hétfőtől-péntekig minden nap 15.00 órától 16.00 óráig.
(5) Az alpolgármester ügyfélfogadási rendje: szerdai napokon 7.30-9.00 óráig.
A Bizottságok jogállása feladatai
35. § (1)2 A Humán és Szociális Bizottság 7 tagból áll, a bizottsága elnöke, alelnöke és 2 tagja önkormányzati képviselő, 3 tagja nem önkormányzati képviselő. A bizottság elnökének akadályoztatása esetén az elnöki feladatokat az alelnök látja el.
(2)3 A Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság 7 tagból áll, a bizottsága elnöke, alelnöke és 2 tagja önkormányzati képviselő, 3 tagja nem önkormányzati képviselő. A bizottság elnökének akadályoztatása esetén az elnöki feladatokat az alelnök látja el.
(3) Humán és Szociális Bizottság, valamint a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság ( együtt Bizottságok) együttes ülést tartanak amennyiben mindkét Bizottság feladatkörébe tartozik a véleményezés.
(4) A bizottságok tagjainak névsorát és feladatait a 3. melléklet tartalmazza.
36. § (1) A bizottság ülését a bizottság elnöke –az ülés előtt 3 nappal- írásos meghívóval és előterjesztés megküldésével hívja össze.
(2) A bizottság elnöke köteles összehívni a bizottságot:
a) Képviselő-testület ilyen értelmű határozatára,
b) polgármester indítványára,
c) bizottsági tagok legalább 3 tagjának írásban tett indítványára
37. § (1) Meghatározott kérdés megvizsgálására, javaslat kidolgozására a képviselő-testület ideiglenes bizottságot választhat, amelynek működésére a bizottságokra vonatkozó szabályok érvényesek.
(2) Az ideiglenes bizottság feladatát és megbízatásának terjedelmét a képviselő-testület esetenként határozza meg
Önkormányzati társulások
38. § (1) A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás. A Társulás költségvetési előirányzatai felett teljes jogkörrel rendelkező, önállóan gazdálkodó, önálló jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulás. A Társulás célja a Társulás működési területét átfogó, térségi, regionális hulladékgazdálkodási rendszer megvalósítása, mely magában foglalja a szilárd települési hulladék gyűjtését, válogatását, újrahasznosítását, a válogatási maradványanyagok korszerű, az EU szabályozásnak megfelelő lerakón való elhelyezését; az ehhez kapcsolódó technikai és technológiai rendszerek kialakítását, az eszközök beszerzését, a szükséges beruházások megvalósítását, az illegális hulladéklerakók felszámolását, a felhagyott hulladéklerakók rekultivációs munkáit.
(2) Kelet-Nyírsági Többcélú Kistárségi Társulás. A Társulás költségvetési előirányzatai felett teljes jogkörrel rendelkező, önállóan gazdálkodó, önálló jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulás. A Társulás célja a közszolgáltatások gazdaságosabb és magasabb szakmai színvonalon történő, hatékonyabb ellátása, a kistérségi területfejlesztési feladatok ellátása.
Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal Hivatal jogállása és feladatai
39. § (1) Máriapócs Város Önkormányzata, Pócspetri Község Önkormányzatával közös önkormányzati hivatalt hozott létre és tart fenn Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.
(2) A jegyző a Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal Pócspetri Kirendeltségén kedd délelőtt 7.30 órától -12.00 óráig, pénteki napokon 7. 30 órától 13.30 óráig tart ügyfélfogadást.
(3) A Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal Alapító Okiratát a képviselő-testület hagyja jóvá, a működéséhez, fenntartásához szükséges költségvetési előirányzatokat és létszámkereteket a rendelkezési jogosultságokat az éves költségvetési rendelet szabályozza.
(4) Máriapócs Város Önkormányzata által ellátott önkormányzati feladatok államháztartási kormányzati funkció szerinti besorolását a 2. melléklet tartalmazza.
(5) Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét a Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, amelyet a Képviselő-testület határozattal fogad el a Jegyző javaslatára.
A jegyző jogállása és feladatai
40. § (1) A jegyző ellátja azokat a feladatokat, melyeket számára törvény, illetve más jogszabály megállapít.
(2) A jegyző vezeti a Máriapócsi Közös Önkormányzati Hivatalt.
(3) A képviselő-testület jegyzőre átruházott hatáskörei:
a) jogosult a közösségi együttélés alapvető szabályaival ellentétes magatartással összefüggő önkormányzati hatósági eljárás lefolytatására és a közigazgatási bírság kiszabására,
b) gyakorolja a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 3. § (2) bekezdésében, 7. § (3) bekezdésében, 12. § (5) bekezdésében, 14. § (1) bekezdés a) pontjában, 29/B. § (2) bekezdés a) pontjában, 34. § (3) bekezdésében, (4) és (6) bekezdésében, 35. § és 36. § (1) bekezdésében, (3) és (4) bekezdésében, 37. § (1), (2) és (3) bekezdésében, 39. §-ában, 41. § (1) és (2) bekezdésében, 42. § (3) bekezdésében, 42/A. § (1) és (2) bekezdésében, 43. § (1) bekezdésében meghatározott hatásköreit,
(4) A jegyzőt feladatai ellátásában a Hatósági és Igazgatási csoportvezető helyettesíti.
(5) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a hatósági és igazgatási csoportvezető látja el. A hatósági és igazgatási csoportvezető akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a jegyző által kijelölt, a jegyzőre vonatkozó képesítési előírásokkal rendelkező köztisztviselő látja el.
A jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzési kötelezettsége
41. § (1) A jegyző jelzési kötelezettsége jogszabálysértés esetén keletkezik. Jelzési kötelezettsége van a jegyzőnek akkor, ha a döntés törvénybe, kormányrendeletbe, miniszteri rendeletbe vagy önkormányzati rendeletbe ütközik.
(2) A jelzési kötelezettségének szóban tesz eleget, amelyet jegyzőkönyvbe kell foglalni és a képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell.
A KÉPVISELŐKRE VONATKOZÓ MAGTARTÁSI SZABÁLYOK
42. § (1) A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülést megelőző 13 óráig. (időpontig) a polgármesternek köteles bejelenteni szóban vagy írásban. A polgármester erről az testületi ülésen tájékoztatja a megjelent képviselőket.
(2) A helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület a Humán és Szociális Bizottság javaslata alapján
a) eskü letételének hiánya miatt,
b) személyes érintettség bejelentésének elmulasztása miatt,
c) a képviselő-testület üléséről való igazolatlan távollét miatt, a tiszteletdíját a csökkentheti.
(3) A Képviselő-testület az (2) bekezdés a) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját a mulasztást megszüntetéséig, de legfeljebb tizenkettő havi időtartamra 50 %-ban csökkenti.
(4) A Képviselő-testület az (2) bekezdés b) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő tiszteletdíját a 30.§ (3) bekezdésében meghatározottak szerint csökkenti.
(5) A Képviselő-testület az (2) bekezdés c) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselőt a tárgyhavi tiszteletdíjának, 25%-kal csökkentett összege illeti meg.
A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATTAL VALÓ EGYÜTTMŰKÖDÉS SZABÁLYAI
43. § (1) Máriapócs Város közigazgatási területén, Máriapócsi Ruszin Nemzetiségi Önkormányzat, Máriapócsi Roma Nemzetiségi Önkormányzat működik.
(2) Máriapócs Város Önkormányzata minden nemzetiség számára igény szerint, de legalább havonta 32 órában biztosítja az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközzel felszerelt helyiség ingyenes használatát a Hivatal tanácstermében, hivatalos helyiségében.
(3) A helyi önkormányzat ingyenesen gondoskodik a nemzetiségi önkormányzatok működése technikai feltételeinek biztosításáról, testületi ülésekkel kapcsolatos segítő tevékenységről, előkészítő és adminisztrációs feladatokról és utómunkák ellátásáról.
(4) Máriapócs Város Jegyzője támogatja és segíti a nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodásával, számvitelével, valamint törvényes működésével kapcsolatos feladatait.
(5) Az együttműködés részletes szabályairól a nemzetiségi önkormányzatokkal kötött külön közigazgatási szerződések rendelkeznek.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
44. §4
45. § Ez a rendelet 2024. november 20-án 16 órakor lép hatályba.
1. melléklet a 12/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelethez
1. Papp Bertalan polgármester
2. Vonáné Pásztor Éva alpolgármester
3. Bereznyák Mihály
4. Dr. Kiss Lajos
5. Polyák Tibor
6. Tóthné Seres Éva Zsuzsanna
7. Tamás László
2. melléklet a 12/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelethez
1. 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
2. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
3. 013320 Köztemető -fenntartás és -működtetés
4. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
5. 013370 Informatikai fejlesztések, szolgáltatások
6. 016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
7. 016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
8. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
9. 031030 Közterület rendjének fenntartása
10. 041140 Területfejlesztés igazgatása
11. 041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
12. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
13. 041236 Országos közfoglalkoztatási program
14. 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
15. 042180 Állat-egészségügy (kivéve:kóbor állatokkal kapcsolatos feladatok)
16. 045120 Út, autópálya építése
17. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
18. 047120 Piac üzemeltetése
19. 047310 Turizmus igazgatása és támogatása
20. 047320 Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek,
21. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
22. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
23. 054010 Természet- és tájvédelem igazgatása és támogatása
24. 062020 Településfejlesztési projektek és támogatások
25. 063020 Víztermelés,- kezelés, -ellátás
26. 064010 Közvilágítás
27. 066010 Zöldterület-kezelés
28. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
29. 072111 Háziorvosi alapellátás
30. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
31. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
32. 076062 Település-egészségügyi feladatok
33. 081010 Sportügyek igazgatása
34. 082010 Kultúra igazgatása
35. 082044 Könyvtári szolgáltatások
36. 082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
37. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
38. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
39. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
40. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
41. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
42. 107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok
43. 104060 A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok (kivéve: tanoda)
44. 086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
45. 086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás
3. melléklet a 12/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelethez
1. HUMÁN ÉS SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG TAGJAI:
1.1. Elnök: Polyák Tibor,
1.2. Tamás László
1.3. Dr. Kiss Lajos Gábor
1.4. Tóthné Seres Éva Zsuzsanna
1.5. Oszlávszki Nikoletta
1.6. Iváncsik Lászlóné /Borsi Zsuzsanna/
1.7. Kovácsné Lazók Szabina
2. HUMÁN ÉS SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG FELADATAI:
2.1. Véleményezi a lakosságot érintő szociális, gyámügyi rendelet – tervezeteket.
2.2. Véleményezi az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatát.
2.3. Javaslatot tehet a rendelkezésre álló szociális keret felosztására.
2.4. Javaslatot tesz a fel nem használt szociális pénzösszegek más szociális célra történő átcsoportosításáról.
2.5. Állást foglal a lakosság széles körét érintő új központilag meghatározott és bevezetésre kerülő szociális intézkedésekkel kapcsolatban.
2.6. Titkos szavazás lebonyolítása.
2.7. Gyakorolja a képviselőtestület által rá átruházott hatásköröket.
2.8. Az összeférhetetlenséggel és méltatlanságal összefüggő, a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott feladatok.
2.9.5 Véleményezi valamennyi, a képviselő-testület által tárgyalandó, a szociális bizottság feladat- és hatáskörét érintő kulturális, egészségügyi, szociális, karitatív, gyermekjóléti és gyermekvédelmi tárgyú előterjesztést.
2.10.6 Véleményezi annak elfogadása, módosítása előtt az önkormányzat Helyi Esélyegyenlőségi Programját.
2.11.7 Javaslatot tesz az önkormányzat által biztosított egészségügyi, szociális, karitatív, gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátások fejlesztésére.
2.12.8 Javaslatot tesz a közösségi kulturális hagyományok és értékek ápolása, a művelődés, társas életre szerveződő közösségek tevékenysége, a lakosság életmódjának, életkörülményeinek javítását szolgáló kulturális, egészségügyi és szociális célok megvalósítására.
2.13.9 Ellátja a szociálpolitikai és családvédelmi tevékenységgel kapcsolatos bizottsági feladatoka.
2.14.10 Hátrányos helyzetű lakosok körülményeinek folyamatos figyelemmel kisérése, a problémák megoldásához javaslatok, javaslat programok kidolgozására,
2.15.11 Javaslatot tesz veszélyeztetett helyzetű kiskorúak, egyedülállók, idősek ellátására, problémáik megoldására.
2.16.12 Javaslaslatot tesz a települési sportfejlesztési célkitűzések előkészítéséra, figyelemmel kíséri azok megvalósulását.
2.17.13 Javaslatot tesz a település népesség megtartó erejének növelésére.
2.18.14 Véleményezi a Máriapócsi Művelődési Ház és Városi Könyvtár munkatervét.
2.19.15 Véleményezi és javaslatot tesz Máriapócs közterületén elhelyezésre kerülő köztéri szobrok és művészei alkotások vonatkozásban.
3. PÉNZÜGYI ÉS VÁROSFEJLESZTÉSI BIZOTTSÁG TAGJAI:
3.1. Elnök: Tamás László
3.2. Polyák Tibor,
3.3. Dr. Kiss Lajos Gábor,
3.4. Bereznyák Mihály
3.5. Peley Szabolcs,
3.6. Vona István
3.7. Szahajda Gergely
4. PÉNZÜGYI ÉS VÁROSFEJLESZTÉSI BIZOTTSÁG
4.1. Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló éves tervezetet.
4.2. Véleményezi a költségvetést érintő rendelet tervezeteket.
4.3. Véleményezi az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatát.
4.4. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és a gazdasági megalapozottságát.
4.5. Véleményezi a képviselő – testület hatáskörébe tartozó kiírt pályázati felhívásokat. Javaslatot tesz településfejlesztéssel kapcsolatos pályázatokon való részvételre.
4.6. Ellenőrizheti a beruházások megvalósulását, a végrehajtás során észlelt hibák, hiányosságok megszüntetésére javaslatot tehet.
4.7. Véleményezi a közbeszerzéssel, iparral, kereskedelemmel, természetvédelemmel, környezetvédelemmel, területfejlesztéssel, területrendezéssel, építésüggyel, közlekedéssel, és a vízügyi ágazattal kapcsolatos rendelet – tervezeteket.
4.8. Véleményezi a helyi építésügyi szabályzatot.
4.9. Javaslatot tehet a helyi jelentőségű természeti érték védetté nyilvánítására.
4.10. Ellátja a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatával, valamint összeférhetetlenségével kapcsolatos feladatokat.
4.11. Gyakorolja a képviselőtestület által rá átruházott hatásköröket.
4.12. Nemzetiségi Önkormányzat kezdeményezésének véleményezése.
4.13.16 Véleményezi és javaslatot tesz közterület és közintézmény akadálymentesítésére.
Az 1. § (3) bekezdés e) pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 3. §-a hatályon kívül helyezte.
A 35. § (1) bekezdése a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 35. § (2) bekezdése a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 44. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 3. melléklet 2.9. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 2.10. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 2.11. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 2.12. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 2.13. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 2.14. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 2.15. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 2.16. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 2.17. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 2.18. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 2.19. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 4.13. pontját a Máriapócs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.