Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete
Kunszentmárton Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2025. 09. 27Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete
Kunszentmárton Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról
[1] Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testülete a törvények keretei között önállóan szabályozza és igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, ehhez szükséges a szervezetének kialakítása és működésének meghatározása.
[2] Kunszentmárton Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1
Általános rendelkezések
1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Kunszentmárton Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat).
(2) Az önkormányzat székhelye: 5440 Kunszentmárton, Köztársaság tér 1.
(3) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei látják el.
(4) Az önkormányzat törzskönyvi nyilvántartási száma: 732945
(5) Az önkormányzat szakmai alaptevékenységek kormányzati funkció szerinti megjelölését a rendelet 5. melléklete tartalmazza.
2. § (1) A Képviselő-testület hivatalos megnevezése: Kunszentmárton Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).
(2) A képviselő-testület szervei:
a) főállású polgármester,
b) a képviselő-testület bizottságai,
c) a jegyző,
d) a közös önkormányzati hivatal.
e)2 önkormányzati társulások
(3) A képviselő-testület hivatalának megnevezése: Kunszentmártoni Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: hivatal).
3. § (1) Az önkormányzat hivatalos jelképei: a címer és a zászló. A címer és a zászló használatának rendjét a helyi címer és zászló alapításáról és használatának rendjéről szóló önkormányzati rendelet szabályozza.
(2) Az önkormányzat hivatalos bélyegzője kör alakú, Kunszentmárton Város Önkormányzata, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye felirattal, középen Magyarország címerével.
(3) A polgármester hivatalos bélyegzője kör alakú, Kunszentmárton Város Polgármestere, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye felirattal, középen Magyarország címerével.
(4) A jegyző hivatalos bélyegzője kör alakú, Kunszentmártoni Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye felirattal, középen Magyarország címerével.
Az önkormányzat feladata, hatásköre, szervezete
4. § (1) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg.
(2) Az önkormányzat ellátja a törvényben meghatározott kötelező feladat- és hatásköröket továbbá önként vállalhatja mindazon helyi közügy ellátását, amelyet jogszabály nem utal más szerv kizárólagos hatáskörébe. Az önként vállalt feladat- és hatáskörök tárgyában a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetésében – a fedezet biztosításával – dönt.
(3) A helyi közügyek, valamint helyi lakosság alapvető létfeltételei, a gazdasági teljesítőképesség és lakossági igény függvényében helyben biztosítható önkormányzati közfeladatokat törvény, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdése tartalmazza.
(4) Az önkormányzat önként vállalt feladatait a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
5. § (1) A képviselő-testület rendeletében egyes átruházható hatáskör gyakorlásának jogát átengedheti a polgármesternek, a képviselő-testület bizottságának, a jegyzőnek és az önkormányzati társulásnak.
(2) A képviselő-testület hatásköre gyakorlásának átruházásáról – az átruházás visszavonásáról – minősített többséggel dönt, és egyben meghatározza a hatáskör gyakorlásának általános szempontjait, feltételrendszerét.
(3) A képviselő-testület át nem ruházható hatásköreit a Mötv. 42. §-a tartalmazza.
(4) A képviselő-testület nem hatósági hatásköreit, amelyeknek gyakorlását a polgármesterre és a bizottságokra ruházza át, a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(5) Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható át.
(6) A polgármester, a bizottságok az átruházott hatáskörbe tartozó ügyek intézéséről az intézkedést követő legközelebbi képviselő-testületi ülésen beszámolnak.
(7) A képviselő kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a képviselő-testület által átruházott önkormányzati ügyben hozott döntését.
6. § Az önkormányzat a kötelező és az önként vállalt feladatai mellett, elsődlegesen azok jobb ellátása érdekében, jogszabály által meghatározottak szerint saját vagyonával önállóan gazdálkodhat.
A képviselő-testület működése
1. A képviselő-testület összehívása, munkaterv
7. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma: 9 fő. A képviselő-testület tagjainak és a képviselő-testület állandó bizottságai tagjainak felsorolását a rendelet 1. függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő-testület
a) alakuló ülést,
b) munkaterv szerinti soros ülést,
c) soron kívüli ülést,
d) rendkívüli ülést és
e) közmeghallgatást tart.
(3) A képviselő-testület üléseit – eltérő képviselő-testületi döntés hiányában – az önkormányzat székhelyén tartja.
(4) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a Humán és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
8. § (1) A képviselő-testület alakuló ülését a választást követő 15 napon belül össze kell hívni.
(2) Az alakuló ülést a polgármester hívja össze és vezeti.
(3) Az alakuló ülésen a polgármester és a képviselők esküt tesznek. A képviselő-testület már az alakuló ülésen dönthet az alpolgármester választásáról, a bizottsági szerkezet kialakításáról.
9. § (1) A képviselő-testület üléseit – félévre előre elfogadott munkaterv alapján – havonta a hónap utolsó csütörtökén tartja (munkaterv szerinti soros ülés). A képviselő-testület az elfogadott munkatervtől eltérő időpontban, szükség szerint ülést tarthat (soron kívüli ülés).
(2) A testületi ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal rendelkező meghívottaknak és az ügyben érintetteknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.
(3) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, idejét, napirendi pontjait, az ülés összehívójának nevét, aláírását és dátumozását, az előterjesztést és előadójának nevét.
10. § (1)3 A polgármester rendkívüli ülést köteles összehívni a képviselők 1/4-ének, a bizottságnak, továbbá a kormányhivatal vezetőjének indokolással ellátott indítványára.
(2) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze sürgős, halasztást nem tűrő esetben. Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek és a tanácskozási joggal rendelkező meghívottaknak az ülés előtt 24 órával meg kell küldeni, és erről egyidejűleg a meghívottakat telefonon értesíteni.
(3) Amennyiben valamely napirend rendkívüli módon – a felmerült szoros határidő, az önkormányzat halasztást nem tűrő érdeke, vagy más különösen nyomós indok miatt – nem terjeszthető elő és az csak rendes ülésen adható át a Képviselő-testület tagjainak – a polgármester vagy az előterjesztő szóbeli indokolását követően – a Képviselő-testület egyszerű többséget igénylő döntésével felvehető a napirendek közé.
(4) Olyan helyzetben, amikor azonnali döntés meghozatalára van szükség (pl. vis maior) bármilyen értesítési mód igénybe vehető, illetve a (2) bekezdésben foglalt időtartamtól is el lehet tekinteni.
(5) Rendkívüli ülés összehívása esetén is biztosítani kell a nyilvánosságot, a lakossági részvétel lehetőségét.
11. § (1) Az előrelátható feladatok jobb előkészítése érdekében a képviselő-testület féléves munkaterv alapján dolgozik. A munkaterv javaslatot a polgármester irányításával a jegyző állítja össze.
(2) A képviselő-testület munkaterv tervezetét a polgármester az alakuló ülést követő első testületi ülésén, illetve az adott félévet megelőző hónap utolsó munkaterv szerinti soros ülésén terjeszti a képviselő-testület elé jóváhagyásra. A munkaterv elkészítéséért a polgármester felelős.
(3) A képviselő-testület által elfogadott munkaterv tartalmazza az ülés idejét, napirendjét, kihelyezett ülés esetén annak helyét, a napirend előadóját.
12. § (1) A képviselő-testület napirendjét beszámolók, tájékoztatók és egyéb előterjesztések alapján tárgyalja.
(2) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a jegyzőt,
b) a hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit és az előterjesztés készítőjét,
c) a nemzetiségi önkormányzat elnökét,
d) Jász-Nagykun-Szolnok vármegye 4. számú egyéni választókerület országgyűlési képviselőjét.
e) az őket érintő napirendhez az érintett intézmények vezetőit,
f) a napirend tárgya szerint illetékes szerv vezetőjét, szakértőjét,
g) a Kunszentmártoni Járási Hivatal vezetőjét,
h) továbbá azokat, akiket a polgármester tanácskozási joggal meghív.
(3) A testületi ülés összehívásáról egyidejűleg a lakosságot is tájékoztatni kell az ülés előtt. A meghívót ki kell függeszteni a hivatal hirdetőtábláján, közzé kell tenni Kunszentmárton város honlapján.
(4)4 A Képviselő-testület és a bizottságok ülésén önszerveződő közösségek képviselőinek tevékenységi körében tanácskozási jogot nem állapít meg.
13. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egyszer közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás időpontját, az azt megelőző 14 nappal közhírré kell tenni, és gondoskodni kell arról, hogy az előterjesztést az állampolgárok megismerhessék, amennyiben a közmeghallgatásra készül előterjesztés.
(3) Közmeghallgatásra sor kerülhet konkrét téma megjelölésével és anélkül is.
(4) A közmeghallgatáson a résztvevőknek tanácskozási joguk van, egyebekben az ülés vezetésére, a tanácskozás rendjére a képviselő-testület üléseire vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(5) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésre, javaslatra lehetőség szerint azonnal, de legkésőbb 15 napon belül köteles a képviselő-testület, vagy annak szerve választ adni.
(6) A képviselők évente legalább egy alkalommal kötelesek beszámolni a választópolgároknak a képviselői tevékenységükről.
2. Képviselő-testület ülése
14. § (1) A képviselő-testületi ülések összehívása meghívóval történik.
(2) A meghívóhoz mellékelni kell az írásos előterjesztéseket.
(3) A meghívót és a hozzá kapcsolódó előterjesztéseket a meghívottak a képviselő testület honlapján keresztül, elektronikus formában, letölthető dokumentumként kapják meg, amelyről elektronikus levélben és telefonon kapnak tájékoztatást a hivataltól. A korlátozott hozzáférésű zárt ülésen tárgyalandó előterjesztéseket a zárt ülésen résztvevők szintén a képviselő-testület honlapján keresztül egyedi azonosítást követően kapják meg. A testületi ülés nyilvános meghívója és nyilvános ülésen tárgyalandó napirendi pontjainak előterjesztéseit letölthető formátumban közzé kell tenni a város honlapján is.
15. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános.
(2) A zárt ülés tartására kizárólag az Mötv. rendelkezései az irányadóak.
(3) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, meghívása esetén a hivatal ügyintézője, valamint az ügy szakértője vehet részt. Nemzetiségi önkormányzat elnöke a képviselt nemzetiséget érintő ügy tárgyalása esetén vehet részt zárt ülésen.
16. § (1)5 A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti.
(2) Az ülés határozatképes, ha a megválasztott képviselők több mint a fele jelen van. A képviselő-testület határozatképességét az ülésen folyamatosan figyelemmel kell kísérni. Határozatképtelenség esetén az ülést 8 napon belül ismételten össze kell hívni változatlan napirenddel.
(3) A polgármester az ülés vezetése során:
a) megállapítja, hogy a képviselő-testület ülésének összehívása e rendeletben foglaltak szerint történt,
b) megállapítja az ülés határozatképességét,
c) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
d) tájékoztatást ad az előző ülés óta történt fontosabb eseményekről,
e) havi rendszerességgel előterjeszti a lejárt határidejű határozatokról szóló jelentést,
f) napirendi pontonként, illetve előterjesztésenként vezeti, összefoglalja és lezárja a vitát,
g) folyamatosan figyelemmel kíséri az ülés határozatképességét,
h) szavazásra bocsátja az előterjesztéseket, megállapítja a szavazás eredményét,
i) biztosítja a képviselők interpellációs és kérdezési jogának gyakorlását.
17. § (1) A képviselő-testület a testületi ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű többséggel hozott határozattal dönt.
(2) Figyelemmel e rendelet 10. § (3) bekezdésére, a polgármester, az alpolgármester, a képviselő, a bizottság elnöke, a jegyző vagy a nemzetiségi önkormányzat elnöke – sürgősségi indítványként – javasolhatja a képviselő-testületnek az ülés meghívójában nem szereplő, napirendi javaslatba fel nem vett ügyek tárgyalását. Az indítvány meg kell, hogy feleljen az előterjesztésekre vonatkozó tartalmi és formai követelményeknek. A napirend meghatározásakor – indítványonként – kell egyszerű többséggel dönteni arról, hogy azt napirendre tűzi-e a képviselő-testület. A képviselő-testület, ha az indítványt elfogadja, azt az írásban megküldött napirendi sorozat után tárgyalja.
(3) A meghirdetett napirendi pont tárgyalásának elhalasztására, a napirendi pontok sorrendjének a megváltoztatására az ülésen jelen lévő bármelyik meghívott javaslatot tehet. Az indítvány elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű többséggel dönt, e tekintetben nem kerül sor határozat-hozatalra.
18. § (1) A polgármester valamint felelősségi körében a jegyző havonta tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról. Amennyiben a képviselő-testület nem ért egyet valamely intézkedéssel, vagy a végrehajtás módjával, határozatában a végrehajtással kapcsolatban – az iránymutatás megadásával – újból kötelezi a végrehajtásért felelőst.
(2)6 A két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló tájékoztatást a testület tagjai kiegészíthetik. A tájékoztatásról vita nélkül, egyszerű többséggel dönt a képviselő-testület.
3. Az előterjesztés
19. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, valamint a polgármester, a képviselő vagy a bizottságok által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban kerülhet benyújtásra. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(3) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért annak előadója felel. Az ügy előadója köteles figyelembe venni a témában érintett szervek, szervezetek, lakossági érdekcsoportok, közösségek esetenkénti véleményét, javaslatát. Az előterjesztés tartalmazza a tárgy részletes kidolgozását, a szükséges elemzéseket, esetleges kisebbségi véleményt.
(4) Az előterjesztések rendjét, tartalmi és formai követelményeit a rendelet 3. melléklete tartalmazza.
4. A tanácskozás rendje, szavazás
20. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során:
a) a napirend előterjesztője szóbeli beajánlást tesz egy alkalommal legfeljebb 5 perc terjedelemben,
b) ezt követően a polgármester legfeljebb 5 percben ismerteti a bizottságok véleményét, állásfoglalását az előterjesztésről,
c) a vita megkezdése előtt az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdést tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid, legfeljebb 5 perc időtartamban választ adni.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama legfeljebb 5 perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.
(3) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.
(4) A polgármester és a jegyző a határozathozatalt megelőzően bármikor felszólalhat 5 perc időtartamban.
(5)7 A nyílt ülésen a tanácskozási joggal nem rendelkező megjelentek a napirendhez kapcsolódva legfeljebb 2 perces időkeretben kérdést tehetnek fel és az üggyel kapcsolatban hozzászólhatnak. Ennek engedélyezéséről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.
21. § (1) Az előterjesztő a javaslatot vagy a képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
(2) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a döntési javaslatra törvényességet érintő észrevételt kíván tenni.
(3) Ha a tárgyalt napirendhez több felszólaló nincs, akkor az ülés vezetője a vitát lezárja.
(4)8 Szavazás előtt a polgármester vagy bármelyik képviselő tárgyalási szünetet (legfeljebb 10 perc) javasolhat. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.
22. § (1) Az előterjesztett és a vitában elhangzott javaslatokat a polgármester egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület – az elhangzás sorrendjében – majd az egész javaslatról.
(2) A döntéshozatalból kizárható, akit, vagy akinek hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettségét. A személyes érintettség bejelentésével egyidejűleg a képviselő bejelentheti, hogy a szavazásban nem kíván részt venni. A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére vagy bármely képviselő javaslatára a képviselő-testület minősített többséggel dönt. A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.
(3) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálását – annak ismertté válását követően haladéktalanul, azonban a bejelentési kötelezettség elmulasztását követő egy éven belül – a képviselő-testület rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a képviselő-testület Humán és Ügyrendi Bizottságának hatáskörébe tartozik.
(4) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(5) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. A vizsgálat lezárásaként a képviselő-testület külön határozattal megállapítja a személyes érintettség hiányát, vagy a személyes érintettség bejelenésének elmulasztását.
(6) Amennyiben a képviselő-testület a személyes érintettség bejelenésének elmulasztását állapítja meg, határozatában
a) dönt az érintett képviselő döntéshozatalban leadott szavazatának érvénytelenné nyilvánításáról,
b) dönthet a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról és.
c) dönthet az érintett képviselő írásbeli figyelmeztetéséről.
(7) Amennyiben az érvénytelenné nyilvánított szavazat a képviselő-testület korábbi döntését (egyszerű többség, minősített többség) érdemben befolyásolja és a képviselő-testület a (6) bekezdés b) pontja szerint nem erősíti meg az érintett képviselő részvételével hozott döntést, úgy azt érvénytelennek kell tekinteni és az érintett képviselőt az érvénytelen döntés miatti jogkövetkezmények tekintetében a polgári jog szabályai szerint felelősség terheli.
5. A képviselő-testület döntései
23. § (1) A képviselő-testület rendeleteket alkot és határozatokat hoz.
(2) A rendelet elfogadásához a képviselő-testület megválasztott tagjai többségének "igen" szavazata szükséges (minősített többség).
(3) A határozathozatalhoz – a (4) bekezdésben meghatározott ügyek kivételével – a jelenlévő képviselők többségének "igen" szavazata szükséges (egyszerű többség).
(4) Az Mötv. 50. §-ában foglaltakon túl minősített többség szükséges
a) közterület elnevezéséhez,
b) önkormányzati kitüntetés és elismerő cím adományozásához,
c) az önkormányzat gazdasági programjának elfogadásához.
(5) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza. Szavazni csak személyesen lehet. A képviselők “igen”, “nem” szavazatukat, vagy tartózkodásukat kézfelemeléssel jelzik.
24. § (1) A képviselő-testület titkos szavazással dönt az alpolgármester választásáról.
(2) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. A titkos szavazás lebonyolítása a Humán és Ügyrendi Bizottság feladata.
(3) A képviselők szavazatukat – a testületi ülés helyszínétől eltérő – külön hivatali helyiségben, egyenként, zárt borítékba helyezett szavazólapokon, zárt szavazóurnába adhatják le.
(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvben rögzíteni kell:
a) szavazás helyét és idejét,
b) a szavazás tárgyát,
c) a szavazás lebonyolításában részt vevő bizottsági tagok nevét és aláírását,
d) a szavazás lényeges körülményeit, (kiosztott szavazólapok száma, a szavazóurnában lévő szavazólapok száma, érvényes szavazatok száma, érvénytelen szavazatok száma, szavazati arány, stb.)
e) a titkos szavazás eredményét.
(5) Név szerinti szavazást kell elrendelni:
a) ha azt a törvény írja elő, vagy
b) a polgármester vagy legalább három képviselő javaslatára.
(6) A név szerinti szavazáskor a jegyző névsor szerint felolvassa a képviselők nevét, akik nevük elhangzásakor „igen”, „nem”, „tartózkodom” szavazatukat szóban jelzik. A névsorban rögzített szavazatok alapján az eredményt a polgármester hirdeti ki.
6. Interpelláció
25. § (1) A képviselő a Képviselő-testület ülésén:
a) a polgármestertől és az alpolgármestertől,
b) a jegyzőtől,
c) a bizottság elnökétől
önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet (interpelláció), amelyre az ülésen – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – érdemi választ kell adni.
(2) Az interpellációt az ülés napját megelőzően legalább 2 nappal a polgármesternél kell írásban bejelenteni.
(3) A bejelentésnek tartalmaznia kell:
a) az interpelláló nevét,
b) az interpelláció tárgyát.
(4) Az interpellálót megilleti az írásbeli bejelentés mellett a szóbeli kiegészítés joga is.
(5)9 Sürgős esetben az ülés vezetőjének engedélyével az ülésen szóbeli interpelláció is előterjeszthető. Ha az ülést vezető az engedélyt megtagadja, a képviselő kérésére, az interpelláció engedélyezéséről a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(6) Ha az interpelláló képviselő írásban kapott választ, akkor a következő rendes ülésen nyilatkoznia kell a válasz elfogadásáról.
(7) Amennyiben az interpellációra adott szóbeli vagy írásbeli választ a képviselő nem fogadja el, a Képviselő-testület a válasz elfogadásáról egyszerű szótöbbséggel dönt. Abban az esetben, ha a választ a Képviselő-testület sem fogadja el, az interpelláció címzettje köteles az ügyet újra megvizsgálni és az interpellációt a soron következő ülésen ismételten megválaszolni.
7. Kérdések, észrevételek, tájékoztatók, bejelentések
26. § A képviselő a testületi ülésen önkormányzati ügyekben kérdéssel, illetve észrevétellel fordulhat a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, a bizottság elnökéhez. Részére a választ lehetőleg azonnal, de legkésőbb a következő ülésen meg kell adni.
8. Napirend előtti felszólalás
27. § (1) Napirend előtti felszólalásra a polgármestertől írásban bármelyik képviselő, a felszólalás tárgyának megjelölésével, engedélyt kérhet.
(2)10 Ha az ülés vezetője az engedélyt megtagadja, a képviselő kérésére e tárgyban a Képviselő-testület felszólalás és vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt.
(3) A napirend előtti felszólalás legfeljebb 5 percig tarthat. A felszólaláshoz kapcsolódóan bármely képviselő két-két percre kaphat szót.
(4) A napirend előtti felszólalás tárgyában vitának és határozathozatalnak helye nincs.
9. A tanácskozás rendjének fenntartása
28. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a képviselő-testületi ülést vezető személy gondoskodik. Ennek során:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ,
b) ismételt figyelmeztetést követően megvonhatja a hozzászólótól a szót,
c) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához, illetve a képviselő-testület üléséhez méltatlan magatartást tanúsít.
(2) A nyilvános ülésen megjelentek a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a képviselő-testületi ülést vezető személy rendre utasíthatja a rendzavarót, folytatódó vagy ismétlődő rendzavarás esetén az érintettet a terem elhagyására kötelezheti, amely azonnal végrehajtható.
10. A jegyzőkönyv
29. § (1) Képviselő-testület üléséről hangfelvétel készül, a hangfelvétel alapján a tanácskozás lényegét és a hozott döntéseket tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvet a hivatal –jegyző által kijelölt – ügyintézője készíti el, az általa rögzített hangfelvétel és saját jegyzete alapján.
(2) A jegyzőkönyv tartalmazza:
a) a testületi ülés jellegét (alakuló, rendes, rendkívüli, közmeghallgatás),
b) a testületi ülés nyilvános vagy zárt ülési módját,
c) a testületi ülés helyét és idejét,
d) a testületi ülésre meghívottak nevét, a megjelent képviselők, valamint a tanácskozási joggal jelenlévők nevét,
e) a testületi ülésről távolmaradó képviselők nevét,
f) a javasolt és elfogadott napirendet,
g) napirendi pontként az előadó nevét, a szóbeli kiegészítést, a felszólalók nevét és mondanivalójuk lényegét, a szóban előterjesztett módosító vagy kiegészítő határozati javaslatot,
h) a hozzászóló kérelmére az ügyhöz kapcsolódó szó szerinti véleményét,
i) az ülés vezetőjének a rendfenntartás érdekében tett intézkedéseit,
j) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését,
k) a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát,
l) a döntéshozatalban résztvevők számát, a személyes érintettség miatt a döntéshozatalból kizárt vagy a döntéshozatalban részt venni nem kívánó képviselő nevét és a kizárás indokát,
m) döntésenként a döntéshozatal módját (minősített vagy egyszerű többség, nyílt, név szerinti vagy titkos szavazás)
n) döntésenként a szavazás eredményét és a határozat szószerinti szövegét,
o) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és az azokkal kapcsolatos válaszokat, döntéseket illetőleg határozatokat,
p) az ülés berekesztésének tényét.
(3) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell az ülésre szóló meghívót, az előterjesztések, tájékoztatók, az írásban benyújtott módosító javaslatok, interpellációk egy-egy példányát, valamint a jelenléti ívet.
(4) A jegyzőkönyvet az ülést vezető és a jegyző írja alá.
(5) A jegyzőkönyv két eredeti példányban készül. Egy eredeti példányt évente bekötve a hivatal irattárban kell őrizni, a második példányt közzé kell tenni a városi könyvtárban. A jegyző a jegyzőkönyvet elektronikus úton (a Nemzeti Jogszabálytár felületén) a testületi ülést követő 15 napon belül megküldi az önkormányzat törvényességi ellenőrzéséért felelős szervének és közzéteszi az önkormányzat hivatalos honlapján.
(6) A zárt ülés kivételével a jegyzőkönyvbe és annak mellékleteibe – a jegyzővel történt előzetes, a hivatal ügyfélfogadási idejére egyeztetett időpontban – a hivatal helyiségében, bárki betekinthet.
30. § (1) A képviselő-testület rendeleteit és határozatait a naptári év elejétől kezdődően külön folyamatos sorszámmal, évszámmal és megkülönböztető jelzéssel kell ellátni.
(2) A képviselő-testület rendeleteinek, határozatainak jelzése:
a) Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének .../20..(.........) önkormányzati rendelete (zárójelben a kihirdetés időpontja),
b) Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének …/20..(.........) határozata (zárójelben a kihirdetés időpontja).
(3) A képviselő-testület döntéseinek nyilvántartása a jegyző feladata. A határozatokat úgy kell nyilvántartani, hogy abból a végrehajtás nyomon követhető legyen.
(4) Az önkormányzati rendelet kihirdetése az önkormányzat hirdetőtábláján való kifüggesztéssel valósul meg. A rendeleteket a hivatal hirdetőtábláján, a városi könyvtárban és az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni. A rendeleteket a Nemzeti Jogszabálytár internetes felületén a módosításokkal egységes szerkezetben, a kihirdetést követő három napon belül fel kell tölteni.
(5) A képviselő-testületi határozatokat az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni. Közzététel során gondoskodni kell a személyes adatok védelméről a közérdekből nyilvános adatok figyelembe vételével.
A képviselő-testület bizottságai
31. § (1) A képviselő-testület az önkormányzati feladatok eredményesebb ellátása, a testületi döntések előkészítése, átruházott hatáskörben a döntések meghozatala, a döntések végrehajtásának szervezése és ellenőrzése érdekében az alábbi állandó bizottságokat, az alábbi létszámmal hozta létre:
a) Pénzügyi Bizottság 4 fő,
b) Humán és Ügyrendi Bizottság 3 fő.
(2) A bizottságok elnökeit és tagjait a testület választja meg nyílt szavazással, minősített többséggel. A polgármester és az alpolgármester nem lehet bizottság elnöke, tagja.
(3) Az állandó bizottságok feladatköreit a rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(4) A képviselő-testület esetenkénti feladatok ellátása érdekében ideiglenes bizottságot hozhat létre. A bizottság tagjaira a képviselő-testület tagjai tehetnek javaslatot. A bizottság elnökét és tagjainak több mint felét a képviselők közül kell választani.
(5) A bizottság ügyviteli feladatait a hivatal látja el.
(6) A bizottság ülésére az elnök külső szakembert, a tárgyalt ügyben érdekelt tisztségviselőt, a belső szervezeti egység vezetőjét és más érdekelteket tanácskozási joggal meghívhat. A képviselők tanácskozási joggal részt vehetnek bármely bizottság ülésén. Az előterjesztés készítőjét tanácskozási joggal a bizottság ülésére meg kell hívni.
(7) A bizottságok munkaterv alapján végzik tevékenységüket. A bizottságok munkaterveiket a képviselő-testület munkatervének elfogadását követő bizottsági ülésen tárgyalják meg és fogadják el. Az elfogadott munkatervet tájékoztatásul bemutatják a képviselő-testületnek.
32. § (1) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnök köteles összehívni a bizottságot:
a) a képviselő-testület határozatára,
b) a polgármester indítványára,
c) legalább 2 bizottsági tag indítványára.
(2) A bizottság ülésének összehívására, működésére, a nyilvánosságára, a határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a bizottság tagjának a kizárására a bizottsági ülésről készített jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat megfelelően kell alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt, a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A bizottság üléséről hangfelvétel vagy írott jegyzet készül.
(3) A képviselő-testület rendeletben döntési jogot adhat, és hatósági hatáskört állapíthat meg bizottságainak. A bizottság eseti döntését hivatalból, vagy a döntéssel érintett személy kérelmére a képviselő-testület felülvizsgálhatja.
(4)11 Bizottsági döntéshozatal esetén a bizottság dönt a bizottsági elnök összeférhetetlenségi ok jelzése alapján a kizárás kérdéséről, ha az ügy a bizottság elnökét vagy hozzátartozóját személyesen érinti.
A képviselő, tanácsnok
33. § (1) A képviselőt megilletik a Mötv.-ben és e rendeletben foglalt jogok és terhelik a kötelezettségek. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak.
(2) A képviselő képviselői tevékenysége során hivatalos személyként jár el.
(3) A képviselő:
a) részt vehet a képviselő-testület döntésének előkészítésében, végrehajtásának szervezésében és ellenőrzésében,
b) megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet,
c) kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a polgármester és a bizottságok – a képviselő-testület által átruházott hatáskörben – önkormányzati ügyben hozott döntéseit,
d) a hivataltól a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést igényelhet,
e) közérdekű ügyben kezdeményezheti a hivatal intézkedését, amelyre a hivatal 15 napon belül érdemi választ köteles adni,
f) a polgármestertől, az alpolgármestertől, a jegyzőtől és a bizottság elnökétől a képviselő-testületi ülésen önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet (interpelláció) amelyre az ülésen – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – érdemi választ kell adni,
g) kérésére az írásban benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, illetőleg kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben,
h) bármely bizottsági ülésen tanácskozási joggal részt vehet,
i) kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát, amely kezdeményezésről a képviselő testület rendeletalkotásra irányuló javaslat esetén minősített többséggel határozat meghozatalára irányuló javaslat esetén egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) A képviselő főbb kötelezettségei:
a) az alakuló ülésen, illetve a megválasztását követő ülésen esküt tesz,
b) köteles tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában,
c) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
d) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,
e) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrizni, amely titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll,
f) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, illetve különböző önszerveződő lakossági közösségekkel,
g) a személyes érintettségét bejelenteni,
h) összeférhetetlenségét megszüntetni, a méltatlanságra okot adó körülményről a körülmény beállta napjától számított három napon belül a képviselő-testületet tájékoztatni,
i) a választópolgároknak évente beszámolni a képviselői tevékenységéről.
(5)12 A képviselő a megválasztásától, majd ezt követően minden év január- 1-től számított 30 napon belül – törvényben szabályozott – vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A képviselő saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házastársának – vagy élettársának – , valamint gyermekének a vagyonnyilatkozatát.
(6) A vagyonnyilatkozat tételének elmulasztása esetén – annak benyújtásáig – a képviselői jogait nem gyakorolhatja, és képviselői megbízatásával kapcsolatban juttatásokban nem részesülhet.
(7) A képviselő vagyonnyilatkozatába a Humán és Ügyrendi Bizottság elnöke felé tett bejelentés alapján, a hivatal ügyfélfogadási idejében, a hivatal helyiségében, bárki betekinthet.
34. § A képviselő összeférhetetlenségére és méltatlanságára vonatkozó szabályokat a Mötv. tartalmazza.
35. § Az összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítását bárki kezdeményezheti a polgármesternél. A polgármester a kezdeményezést a Humán és Ügyrendi Bizottságnak adja át kivizsgálásra. A bizottság előterjesztése alapján a képviselő-testület a következő ülésén, legkésőbb az összeférhetetlenség megállapításának kezdeményezését követő 30 napon belül határozattal dönt az összeférhetetlenségről.
36. § A képviselő-testület a polgármester vagy bármelyik képviselő javaslatára a képviselők közül tanácsnokokat választ.
A polgármester, az alpolgármester, a jegyző
11. A polgármester
37. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester feladatait, hatósági jogkörét törvény, kormányrendelet, valamint e rendelet szabályozza és tartalmazza.
(3) A polgármester biztosítja az önkormányzat demokratikus működését és széles körű nyilvánosságát. Együttműködik a különböző szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel. Felelős az önkormányzat gazdálkodásának jogszerűségéért. Szervezi az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait, együttműködését más önkormányzatokkal, szervezetekkel és érdekszövetségekkel.
(4) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai különösen:
a) segíti a képviselők munkáját,
b) összehívja és vezeti a képviselő-testület üléseit,
c) képviseli az önkormányzatot,
d) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,
e) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást, a közakarat érvényesülését,
f) a polgármester – a véleménye szerint önkormányzati érdekeket sértő – képviselő-testületi döntés ismételt megtárgyalását kezdeményezheti.
g) havonta előterjeszti a lejárt határidejű határozatokról szóló jelentést,
h) rendszeres fogadóórát tart a hivatal szervezeti és működési szabályzatában meghatározottak szerint,
i) önkormányzati ügyekben kapcsolatot tart a médiával, hírközlő szervekkel.
(5) A polgármesternek a bizottságok működésével összefüggő feladatai:
a) indítványozhatja a bizottság összehívását,
b) felfüggesztheti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit. E felfüggesztésről a képviselő-testület a következő ülésén határoz,
c)13
38. § (1) A polgármester a képviselő-testületek döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja a közös önkormányzati hivatalt. E körben:
a)14 együttműködik Csépa Község Polgármesterével és Tiszakürt Község Polgármesterével a Kunszentmártoni Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló megállapodás rendelkezéseinek megfelelően, és a jegyző javaslatainak figyelembevételével előterjesztést nyújt be a hivatal feladatainak szervezésében,
b) irányítja a hivatalt és meghatározza a hivatal feladatait az önkormányzat munkájának szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában,
c) dönt a jogszabály alapján hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörben, egyes hatásköreinek gyakorlásának átruházásáról és a kiadmányozás rendjéről,
d) a képviselő-testület döntéseivel összhangban irányítja az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodást,
e) gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében.
(2) A polgármester a jogviszony létesítése és megszüntetése kivételével gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzati intézményvezetők tekintetében.
(3) A polgármester megválasztásakor, majd azt követően évente vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A polgármester vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségére a képviselők vagyonnyilatkozatára vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(4) A polgármester összeférhetetlenségére és méltatlanságára vonatkozó szabályokat a Mötv. tartalmazza.
12. Az alpolgármester
39. § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítésére saját tagjai közül, a képviselő-testület megbízatásának időtartamára, titkos szavazással egy alpolgármestert választ.
(2)15 Az alpolgármester megbízatását főállásban látja el.
(3) A polgármestert távolléte esetén az alpolgármester helyettesíti.
(4) Az alpolgármester segíti a polgármester e rendelet 37–38. §-aiban meghatározott tevékenységét.
(5) Az alpolgármester a képviselő-testület munkaterv szerinti soros ülésén tájékoztatást ad az előző ülés óta történt fontosabb eseményekről, tevékenységéről.
40. §16 Az alpolgármester javadalmazására (illetményére) a Humán és Ügyrendi Bizottság tesz javaslatot.
13. A jegyző
41. § (1) A jegyző a polgármester irányításával gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:
a) gondoskodik a képviselő-testület, a bizottságok elé kerülő előterjesztések elkészítéséről,
b) gondoskodik a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátásáról,
c) tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület és a bizottságok ülésein,
d) a képviselő-testület ülésén az előterjesztés vitájában szavazás előtt – ha szükséges – törvényességi észrevételt tesz,
e) havonta előterjeszti a felelősségi körébe utalt lejárt határidejű határozatokról szóló jelentést,
f) gondoskodik a képviselő-testületi és bizottsági ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről,
g) köteles jelezni a képviselő-testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha döntésüknél jogszabálysértést észlel,
h) a képviselő-testületi és bizottsági ülés jegyzőkönyvét az ülést követő 15 napon belül, továbbá az átruházott hatáskörben hozott döntéseket a döntést követő 15 napon belül megküldi az önkormányzat törvényességi ellenőrzéséért felelős szervnek,
i) rendszeresen tájékoztatást ad a polgármesternek, képviselő-testületnek, bizottságoknak az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
j) tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról, az ügyintézésről,
k) segíti a nemzetiségi önkormányzat törvényes működését, tanácskozási joggal részt vesz ülésein, gondoskodik a jegyzőkönyvek elkészítéséről és továbbításáról.
(2) A jegyzőt távolléte esetén az aljegyző helyettesíti, továbbá ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.
(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós – legfeljebb 6 hónapig tartó – akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a Kunszentmártoni Közös Önkormányzati Hivatal Szervezési, Igazgatási és Humánpolitikai Osztály vezetője látja el.
A képviselő-testület hivatala
42. § A képviselő-testület hivatala a Kunszentmártoni Közös Önkormányzati Hivatal. A hivatal szervezetére és működésére, ellátandó feladat- és hatáskörére vonatkozó szabályokat a Kunszentmártoni Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló határozat tartalmazza.
Önkormányzati társulások17
42/A. § (1) A képviselő-testület egyes feladat- és hatáskörét a hatékonyabb feladatellátás érdekében jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulásban látja el.
(2) Tiszazugi Önkormányzatok Társulása által ellátott feladat
a) a környezet-egészségügy (köztisztaság) közszolgáltatás biztosítására központi orvosi ügyeletet működtet,
b) Hulladéklerakó telep, a Tiszazugi Regionális Hulladékkezelő Központot üzemeltetése.
(3) Nagykun Hagyományőrző Társulás által ellátott feladat a) Nagykun kulturális és sport hagyományok őrzése, ápolása.
Helyi népszavazás, népi kezdeményezés
43. § A helyi népszavazás és népi kezdeményezés rendjét a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény, valamint a helyi népszavazás és népi kezdeményezés rendjéről szóló önkormányzati rendelet tartalmazza.
Az önkormányzat gazdálkodása
44. § Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket a mindenkor hatályos törvények és az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendelet tartalmazza.
Nemzetiségi Önkormányzat
45. § (1) Kunszentmárton városban közvetlenül választott települési Roma Nemzetiségi Önkormányzat működik.
(2) Az önkormányzat a Kunszentmárton Város Roma Nemzetiségi Önkormányzat számára biztosítja a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben előírt és közigazgatási szerződésben részletezett, az önkormányzati működéshez szükséges helyiséget, személyi és tárgyi feltételeket és gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról.
(3) A nemzetiségi önkormányzat elnöke tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület ülésein.
(4) A nemzetiségi önkormányzat elnökét a nemzetiséget érintő ügyekben megilleti az interpelláció és a kérdés-feltevés joga.
(5) A hivatal biztosítja a nemzetiségi önkormányzat működésének ügyviteli és technikai feltételeit.
(6) A képviselő-testület éves költségvetési rendeletében meghatározza a nemzetiségi önkormányzat támogatását.
(7)18 Kunszentmárton Város Önkormányzata és a Kunszentmárton Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata között létrejött közigazgatási szerződés szerinti működési feltételeket a rendelet 6. melléklete tartalmazza.
Záró rendelkezések
46. §19
47. §20
48. §21
49. §22
50. §23
51. §24
52. § (1) Ez a rendelet 2024. október 10-én 16 óra 55 perckor lép hatályba.
(2)25
A bevezető a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § (2) bekezdés e) pontját a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 10. § (1) bekezdése a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (4) bekezdését a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 16. § (1) bekezdése a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 18. § (2) bekezdése a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 20. § (5) bekezdése a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 21. § (4) bekezdése a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 25. § (5) bekezdése a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
A 27. § (2) bekezdése a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.
A 32. § (4) bekezdését a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.
A 33. § (5) bekezdése a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.
Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 19. §-a hatályon kívül helyezte.
A 38. § (1) bekezdés a) pontja a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.
A 39. § (2) bekezdése a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 40. § a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.
A VII/A. Fejezetet (42/A. §-t) a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 15. §-a iktatta be.
A 45. § (7) bekezdése a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg.
A 46. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 47. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 48. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 49. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 50. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 51. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 52. § (2) a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 2. melléklet a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 17. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. mellékletet a Kunszentmárton Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 17. § (2) bekezdése iktatta be.