Cikó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete

Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2024. 11. 02

Cikó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete

Szervezeti és Működési Szabályzatról

2024.11.02.

Cikó Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. települési önkormányzat

1. § (1) Az önkormányzat elnevezése: Cikó Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).

(2) Az Önkormányzat székhelye: 7161 Cikó, Iskola tér 1.

(3) A Képviselő-testület Hivatalának neve: Kakasdi Közös Önkormányzati Hivatal

(4) Az önkormányzat jogi személy.

2. Az önkormányzati jelképek és kitüntetések

2. § Az Önkormányzat önállóan, szabadon és demokratikusan, széleskörű nyilvánosság mellett intézi a község közügyeit. Gondoskodik a közszolgáltatásokról. Gyakorolja a helyi önkormányzati közhatalmat.

3. § (1) Az Önkormányzat jelképei

a) a község címere,

b) a község zászlaja.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jelképek leírását és használati módját külön rendelet szabályozza.

3. Képviselő-testület szervei

4. § (1) A települési önkormányzat feladat- és hatáskörei a képviselő-testületet illetik meg.

(2) Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják.

(3) A képviselő-testület szervei:

a) a polgármester,

b) a képviselő-testület bizottságai,

c) a közös önkormányzati hivatal,

d) jegyző,

e) társulás.

4. Együttműködési kapcsolatok

5. § (1) Az önkormányzat feladatainak eredményesebb ellátása érdekében más önkormányzattal – a kölcsönös érdekek alapján – társulhat, vagy más módon együttműködhet önkormányzatokkal, önkormányzati szövetségekkel, egyéb szervezetekkel.

(2) Az Önkormányzat az alábbi társulásoknak tagja:

a) Völgységi Önkormányzatok Társulása

b) Mecsek-Dráva Önkormányzati Társulás

c) Társadalmi Ellenőrző Tájékoztató Társulás

II. Fejezet

Részletes rendelkezések

5. Feladat és hatáskör

6. § (1) Az Önkormányzat kötelezően ellátandó fontosabb feladat- és hatásköreinek felsorolását az 1. melléklet tartalmazza

(2) A Képviselő-testület a polgármesterre és a jegyzőre átruházott feladat-és hatásköreit a 2. melléklet tartalmazza. Az átruházott hatáskör gyakorlója az átruházott hatáskörű ügyekben végzett tevékenységéről a Képviselő-testületnek rendszeresen beszámol.

(3) Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a 3. melléklet tartalmazza.

(4) Az önkormányzat – saját felelősségére – vállalkozási tevékenységet folytathat, ennek megfelelően:

a) közvetlenül vesz részt vállalkozásokban

b) helyi önkormányzati politikával segíti a vállalkozókat

(5) Amennyiben az önkormányzat a működési területén lévő vállalkozásokban vesz részt, ezt megelőzően szakértői véleményt kér, valamint (költség-haszon) elemzést végeztet.

(6) Az önként vállalt helyi közszolgáltatások és feladatok tekintetében a képviselő-testület maga határozza meg – a lakosság igényei alapján és anyagi lehetőségeitől függően – mely feladatokat, milyen mértékben és módon lát el.

(7) A képviselő-testület a feladatkörébe tartozó közszolgáltatások ellátása céljából önkormányzati intézményt, gazdasági társaságot, más szervezetet alapíthat, kinevezi a vezetőiket.

(8) Az önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szerv:

a) Kakasdi Közös Önkormányzati Hivatal,

b) Cikói Óvoda,

(9) Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség terheli az 4. számú mellékletben meghatározott személyeket.

6. Átruházott hatáskörök

7. § (1) Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg.

(2) A képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlását a polgármesterre, a bizottságára, a jegyzőre, törvényben meghatározottak szerint társulására ruházhatja.

(3) A hatáskör gyakorlásának átruházását indítványozhatja a polgármester, a települési képviselő, a képviselő-testület bizottsága, a nemzetiségi önkormányzat testülete.

(4) Az átruházott hatáskör gyakorlásának visszavonásáról a képviselő-testület a (3) bekezdésben meghatározott személyek, és szervek kezdeményezésére dönt.

(5) A Ügyrendi Bizottságra átruházott hatásköröket a 4. melléklet tartalmazza. Az átruházott hatáskör gyakorlója az átruházott hatáskörű ügyekben végzett tevékenységéről a Képviselő-testületnek rendszeresen beszámol.

III. Fejezet

A Képviselő-testület

7. A Képviselő-testület megalakulása

8. § Cikó Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) a polgármesterrel együtt 5 főből áll. A Képviselő-testület tagjainak (a továbbiakban: képviselő) névsorát a 5. melléklet tartalmazza.

9. § (1) Az újonnan megválasztott Képviselő-testület a megválasztott polgármester a választás eredményének jogerőssé válását követő 15 napon belüli időpontra hívja össze, kivéve, ha a korábban megválasztott polgármester az eredménytelen polgármester-választás miatt hivatalban marad, akkor a hivatalban maradt polgármester hívja össze a Képviselő-testületet. Ha e kötelezettségének a polgármester nem tesz eleget, helyette a korelnök jár el.

(2) Az alakuló ülés meghívóját és a javasolt napirendi pontokat a polgármester állítja össze. A meghívó, ha az lehetséges, az ülés előtt 3 nappal kiküldendő. Alakuló ülésre nem szükséges írásbeli előterjesztést készíteni.

(3) Az alakuló ülést a polgármester vezeti.

(4) A Képviselő-testület alakuló ülését a polgármester nyitja meg. Ezt követően a Helyi Választási Bizottság (továbbiakban: HVB) elnöke tájékoztatást ad a választások lefolyásáról és hivatalos eredményéről.

(5) A tájékoztatást követően a HVB elnöke a megválasztott polgármesternek és Képviselőknek átadja a megbízólevelét. A megbízólevelek átvételét követően a képviselők esküt vagy fogadalmat (a továbbiakban: eskü) tesznek, melyről okmányt írnak alá.

(6) Az eskütételt követően a polgármester a Képviselő-testület előtt esküt vagy fogadalmat tesz, melyről okmányt ír alá.

(7) A Képviselő-testület az alakuló vagy azt követő ülésen felülvizsgálja szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendeletét, a polgármester előterjesztése alapján megválasztja a bizottság vagy bizottságok tagjait, az alpolgármestert, dönt illetményükről tiszteletdíjukról és költségtérítésükről.

(8) Az alpolgármester személyére a polgármester tesz javaslatot, melyhez módosító indítvány nem fűzhető. Az alpolgármesterhez kérdés intézhető, de személyére vonatkozóan vita nem kezdeményezhető.

(9) Az alakuló ülésen más napirendi pont tárgyalására ezt követően kerülhet sor.

(10) Az alakuló ülésre a rendes ülésre vonatkozó szabályok az e §-ban foglalt eltéréssel alkalmazandók.

8. A Képviselő-testület üléseinek rendje

10. § (1) A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést és ünnepi Képviselő-testületi ülést tart.

(2) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább hat ülést tart.

(3) Az alakuló ülésre a 9. §-ban foglalt rendelkezések az irányadók.

11. § (1) A Képviselő-testület rendes ülést – július és augusztus hónap kivételével, - a hónap harmadik szerdai napján tart 17:15 órai kezdettel, de kivételesen a polgármester más napra és más időpontra is összehívhatja az ülést.

(2) A polgármester rendkívüli ülést hív össze, ha azt

a) szükségesnek tartja, vagy

b) jogszabály kötelezővé tesz,

c) a települési képviselők egynegyedének indítványára,

d) a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára,

e) az Ügyrendi Bizottság indítványára.

(3) A (2) bekezdés b) pontjában foglalt ülés esetén, az ülés tartását indítványozó az indítványt a polgármesterhez írásban eljuttatja. Ebben az esetben a polgármester a rendkívüli ülést az indítvány kézhezvételétől számított 15 napon belülre összehívja. Az indítvány tartalmazza a kezdeményezés indokát, az ülés javasolt időpontját, a napirendjére vonatkozó javaslatot és a határozati javaslatot.

(4) A Képviselő-testület rendkívüli ülésének tervezett időpontja úgy határozandó meg a kérelemben, hogy az lehetőség szerint szerdai napra essen 17 órai kezdettel. A javasolt időpont a polgármestert nem köti.

(5) A rendkívüli ülés napirendjére vonatkozó javaslat interpellációt, kérdést és egyebek napirendet nem tartalmazhat. A rendkívüli ülés napirendjére vonatkozó javaslatban szereplő napirendi ponton kívül a polgármester más napirendi pontra is javaslatot tehet.

(6) A rendkívüli ülés napirendjére kerülő előterjesztés tárgyalásának – kivéve, ha törvény nem zárja ki – nem feltétele a jelen rendeletben előírt, előzetes bizottsági vélemény beszerzése.

9. Az ülések nyilvánossága és a zárt ülés

12. § (1) A Képviselő-testület ülése nyilvános.

(2) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és tervezett napirendjéről a lakosság helyi hírközlő szerv útján, valamint az Önkormányzat honlapján való közzététellel tájékozódhat.

(3) A Képviselő-testület ülésének helye elsődlegesen a Hivatal ülésterme.

(4) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívott helyét a polgármester jelöli ki.

(5) A nyilvános ülésen megjelent érdeklődő a tanácskozóteremben külön megjelölt helyen foglalhat helyet.

13. § (1) A képviselő-testület zárt ülést tart önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén.

(2) A képviselő-testület zárt ülést tart az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői meg bízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor.

(3) A képviselő-testület zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.

(4) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, továbbá meghívása esetén a polgármesteri hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt. A nemzetiségi önkormányzat elnöke kizárólag az általa képviselt nemzetiséget érintő ügy napirendi tárgyalásakor vehet részt a zárt ülésen.

(5) Ha a zárt ülés elrendelése a Képviselő-testület döntésétől függ, akkor e kérdésben a Képviselő-testület a napirend elfogadása során, a végszavazás előtt minősített többséggel dönt.

(6) A zárt ülésen való tárgyalást az előterjesztő kezdeményezi, de arra az illetékes bizottság, a polgármester vagy bármely képviselő is javaslatot tehet.

(7) A zárt ülésen tárgyalt napirendi ponthoz tartozó előterjesztés és a tárgyalás során elhangzottak, az elfogadott döntés és a zárt ülés kapcsán keletkezett adatok - a közérdekű adatok és a közérdekből nyilvános adatok kivételével - titkosak.

10. A Képviselő-testület munkaterve

14. § (1) A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző állítja össze, és legkésőbb a november ülésre a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a Képviselő-testület elé.

(2) A Képviselő-testület az előre látható feladatok jobb előkészítése érdekében munkatervet fogad el.

(3) A munkaterv tartalmazza

a) a Képviselő-testületi ülések tervezett időpontját, amely azonban nem köti a polgármestert az összehívásnál,

b) az egyes ülésen megtárgyalásra tervezett jelentősebb súlyú rendelet-tervezet, hosszabb távú stratégia, koncepció vagy programterv elfogadására vonatkozó javaslat és beszámoló felsorolását,

c) a napirendi pont előterjesztőjét - aki felelős az előterjesztés elkészítéséért -,

d) az előterjesztés elkészítésében résztvevő, valamint az előterjesztést véleményező személy vagy szervezet megnevezését és

e) az előterjesztések leadásának határidejét.

(4) A munkaterv összeállításához a polgármester javaslatot kérhet

a) a Képviselő-testület állandó bizottságtól,

b) a jegyzőtől,

c) az Önkormányzat intézménye vezetőjétől,

d) települési nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületétől az elnökön keresztül.

(5) A munkaterv iránymutatás, így annak végrehajtása nem kötelező, módosítása nem szükséges, ha a munkatervhez képest időpont vagy napirend tekintetében bármilyen változás történik, így különösen

a) ha eltérő időpontban kerül valamely napirendi pont megtárgyalásra,

b) ha a tervezett napirendi pont megtárgyalása elmarad, vagy

c) ha új napirend kerül felvételre.

11. A Képviselő-testületi előterjesztések

15. § (1) Előterjesztésnek minősül

a) a rendelet megalkotására vonatkozó javaslat,

b) az önkormányzat szervezeti és működési rendjének kialakítása, megváltoztatása

c) helyi népszavazás és népi kezdeményezés kiírása,

d) az önkormányzat vagyonával kapcsolatos ügyek,

e) az önkormányzat vállalkozásával kapcsolatos ügyek,

f) területrendezési program és rendezési tervek,

g) az önkormányzati intézmények alapítása, átszervezése és megszüntetése,

h) a döntéshozatalra vonatkozó, az a)–g), és az i)–j) pont alá nem tartozó javaslat,

i) a beszámoló és

j) a tájékoztató.

(2) Az (1) bekezdés a)–h) pontjai szerinti előterjesztés a polgármester, alpolgármester, Képviselő-testület illetékes bizottsága, képviselő, továbbá a jegyző előterjesztésében kerülhet a Képviselő-testület elé.

(3) Az (1) bekezdés i) és j) pontja szerinti előterjesztés a (2) bekezdésben feljogosítottakon kívül a beszámolóra vagy tájékoztatóra jogszabályban vagy Képviselő-testületi döntésben kötelezett személynek vagy szerv vezetőjének az előterjesztésében is a Képviselő-testület elé kerülhet.

16. § (1) Az előterjesztés elsődlegesen írásban kerül a Képviselő-testület elé. Kivételesen a Képviselő-testület elé a polgármester vagy a polgármester által felkért 12. § (3) bekezdése szerinti szerv vagy személy szóbeli előterjesztést is terjeszthet a rendelet-tervezet kivételével.

(2) Az előterjesztés főbb formai és tartalmi elemei a következők:

a) az előterjesztés címe és zárt ülésen való tárgyalásra vagy annak lehetőségére történő utalás,

b) a megszólítás,

c) az elemző rész,

d) a döntési javaslat,

e) az előterjesztés készítésének helyének és idejének megjelölése, valamint az előterjesztő megnevezése és aláírása, kivételesen a „saját kezűleg”

(s.k.) megjelölés is alkalmazható.

(3) A (2) bekezdés a) és b) pontjában foglaltakat az előterjesztés előlapja tartalmazza. Az előterjesztés - tartalmi és formai követelményeknek megfelelő - mintáját a 6. melléklet tartalmazza. Indokolt esetben a formai követelményektől a polgármester engedélyével el lehet térni.

(4) Ha az előterjesztést bizottság véleményezi, a Képviselő-testületi ülésen a bizottság elnöke ismerteti a bizottság véleményét.

(5) Az előterjesztést az alakuló ülés kivételével a Képviselő-testület ülése előtt, ha az lehetséges, legalább 8 nappal - a munkatervben nem szereplő, havi gyakoriságnál rövidebb időn belülre összehívott Képviselő-testületi ülés esetén, ha az lehetséges, legalább 3 nappal - korábban leadja az előterjesztő a Hivatal testületi ülés szervezéséért felelős személynek.

(6) Bármely képviselő kezdeményezheti a polgármesternél benyújtva az általa elkészített írásos előterjesztés napirendre vételét.

12. Beszámoló és tájékoztató

17. § (1) Beszámoló

a) a Képviselő-testület valamely határozatának végrehajtásáról,

b) az interpelláció kivizsgálásáról vagy

c) az önkormányzati feladatot ellátó szervezet, tevékenységéről

készíthető.

(2) A beszámolóra, az előterjesztésekre vonatkozó előírások az e §-ban foglalt eltéréssel alkalmazandók.

(3) A polgármester havonta beszámol a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint a két ülés között történt eseményekről.

(4) A beszámoló elfogadásáról a Képviselő-testület határozatot hoz, melynél a felelős és a határidő nincsen megjelölve.

18. § (1) Tájékoztató

a) a polgármester és a bizottság a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben hozott határozatáról,

b) valamely önkormányzati program vagy feladat megvalósításáról, folyamatának állapotáról,

c) valamely a község életével kapcsolatos jelenségnek vagy nem önkormányzati szerv tevékenységének a megismeréséről vagy

d) törvényben meghatározott esetben készíthető.

(2) A tájékoztatóra, az előterjesztésekre vonatkozó előírások az e §-ban foglalt eltéréssel alkalmazandók.

(3) A tájékoztatót előterjesztőhöz kérdés intézhető, de azon vita nem nyitható. A tájékoztató elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül hoz határozatot, melynél a felelős és a határidő nincsen megjelölve.

13. Az ülés összehívása

19. § (1) A Képviselő-testület ülésének meghívóját a polgármester állítja össze és írja alá, akadályoztatása esetén az alpolgármester.

(2) A Képviselő-testületet a polgármester írásbeli meghívóval hívja össze.

(3) A Képviselő-testületi és bizottsági ülés előterjesztéseit az ülésre meghívottak számára a polgármester elektronikus úton küldi meg. A zárt ülés előterjesztését úgy kell megküldeni, hogy ahhoz illetéktelenek ne férjenek hozzá, amennyiben ez elektronikus úton nem biztosítható, a zárt ülés előterjesztéseit postázni kell.

(4) A meghívó tartalmazza

a) az ülés helyét és időpontját, amelyre elsődlegesen a munkaterv irányadó, de az a polgármestert nem köti,

b) a javasolt napirend sorrendjét,

c) a napirendi pont előterjesztőjének megnevezését,

d) azt a tényt, hogy az anyag később kerül megküldésre, feltéve, hogy a meghívóval együtt, a megküldésre nincsen lehetőség, és

e) a napirendi pont zárt ülés keretében való megtárgyalására vagy annak lehetőségére való utalást.

(5) A munkatervben nem szereplő, havi gyakoriságnál rövidebb időn belül összehívott Képviselő-testületi ülés esetében a meghívó kiküldési határideje, ha az lehetséges, legalább 3 nap, amelyhez lehetőség szerint csatolandó hozzá valamennyi tárgyalandó előterjesztés is.

(6) Rendkívül sürgős esetben a meghívó a (5) bekezdésben foglaltnál rövidebb időn belül is kiküldhető. Kivételesen a meghívó kiküldése elektronikus levél vagy más rövid úton is történhet.

(7) Egyes napirendi ponthoz külön meghívottnak a meghívóhoz csak az őt érintő előterjesztés csatolandó elektronikusan vagy papír alapon, ha azt igényli.

20. § (1) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal kap meghívást

a) a jegyző,

b) a Hivatal köztisztviselője a feladatkörét érintő előterjesztések esetében,

c) a települési nemzetiségi önkormányzatok elnöke,

d) a civil szervezet képviselője - a (3) bekezdés szerint - a tevékenységét érintő napirendi pont tárgyalásához,

e) a helyi gazdálkodó szervezet(ek), intézmények vezetői eseti meghívás alapján vesznek részt a testületi üléseken, valamint

f) a polgármester és a napirend előterjesztője által javasolt személy és szerv képviselője.

(2) A meghívott akadályoztatása esetén az őt helyettesítő megbízottat is megilleti a tanácskozási jog. A helyettesítés tényéről a helyettesítő megbízott az ülés megkezdése előtt a polgármestert tájékoztatja, és bemutatja a helyettesítésre irányuló, teljes bizonyító erejű írásbeli felhatalmazást.

(3) A tanácskozási jog gyakorlásának megengedhetősége tekintetében a polgármester dönt.

14. Az ülés vezetése és az ülés rendjének biztosítása

21. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, a tisztség betöltetlensége vagy akadályoztatása esetén a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester vezeti.

(2) A polgármesteri és a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a Képviselő-testület ülését a Ügyrendi Bizottság elnöke e tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze, és vezeti.

22. § (1) A polgármester az ülés kezdetén megállapítja, majd folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatképességet.

(2) A polgármester az ülés elején ismerteti az előzetes bejelentés alapján hiányzó, továbbá a késést jelző képviselők névsorát.

(3) Határozatképtelenség esetén a polgármester az ülés folytatását elnapolja, vagy az ülést bezárja.

23. § (1) A polgármester az ülés vezetése során jogosult

a) határozatképtelenség miatt az ülés elnapolására vagy bezárására, vagy

b) tárgyalási szünet elrendelésére.

(2) A polgármester az ülés vezetése során jogosult

a) az ülés félbeszakítására és az elnapolását vagy bezárását kezdeményezni,

b) a napirendi pontok összevont tárgyalásának kezdeményezésére és

c) a vita lezárásának kezdeményezésére,

melyről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

(3) Ha a polgármester határozatképtelenség miatt vagy a Képviselő-testület (2) bekezdés szerinti döntése alapján az ülést bezárja, az emiatt elmaradt napirendek a következő ülés első napirendi pontjait képezik. Sürgős esetben az elmaradt napirendek megtárgyalására a polgármester rendkívüli ülést hívhat össze.

(4) Ha a polgármester határozatképtelenség miatt vagy a Képviselő-testület (2) bekezdés szerinti döntése alapján az ülést elnapolja, kihirdeti, hogy a Képviselő-testület az ülését mikor és hol folytatja, melynek időpontja nem lehet későbbi, mint az elnapolástól számított 8. nap. Elnapolt ülésen a napirend nem kerül ismételt elfogadásra, a megkezdett ülés napirendje folytatólagos.

(5) Kivételesen - minősített többséggel - az elnapolt ülés napirendjére új napirendi pont is felvehető.

24. § A polgármester gondoskodik az ülés során a rend fenntartásáról. Ennek biztosítása érdekében jogosult

a) figyelmeztetni az előadót, ha az írásos előterjesztést ismétli, vagy a tárgytól eltér, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén a szót megvonni,

b) figyelmeztetni a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt témától, nem a bejelentkezésnek megfelelő hozzászólást tesz, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén a szót megvonni,

c) figyelmeztetni a hozzászólót, ha a hozzászólásával más személyét sértő megfogalmazást használ, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén a szót megvonni,

d) Az ülésen megjelent állampolgároknak a tárgyhoz tartozó kérdésben a polgármester egyszeri 3 perces hozzászólási lehetőséget biztosíthat a Képviselő-testület hozzájárulásával.

e) rendre utasítani azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,

f) ismételt rendzavarás esetén a rendbontót - kivéve az önkormányzati képviselőt - a terem elhagyására utasítani vagy a teremből kivezettetni, továbbá

g) valamennyi olyan intézkedést megtenni, amit a rend fenntartása érdekében szükségesnek tart.

15. Az ülések napirendje

25. § (1) Az ülés napirendjére a polgármester tesz javaslatot. Az ülés napirendje lehetőség szerint rendelet-tervezet, döntést igénylő ügy, beszámoló és tájékoztató sorrend szerint épül fel.

(2) Ha 15. § (2) bekezdésében feljogosítottakon kívüli, beszámolóra vagy tájékoztatóra köteles, külső szerv vezetőjének az ülésen való jelenléte valószínűsíthető, a beszámolója vagy tájékoztatója megelőzheti a többi napirendi pontot.

(3) Az interpellációra és a kérdésre a napirend végén kerül sor.

(4) A zárt napirendi pont megtárgyalására elsődlegesen a nyílt napirend megtárgyalása után kerülhet sor.

(5) A polgármester a napirendi ponti javaslatát annak elfogadása előtt az ülésen szabadon módosíthatja.

(6) A polgármester által az ülésen javasolt nyílt napirendi pont elsődlegesen közvetlenül a zárt napirendi pont előtt kerül megtárgyalásra. Az ülésen felvett zárt napirendi pont lehetőség szerint a zárt napirendi pontok között folytatólagosan kerül megtárgyalásra.

(7) A polgármester javaslatára a napirend elfogadását követően az ülésen új napirendi pont felvehető, a felvett napirendi pont levehető, a felvett napirendi pont későbbi ülésre halasztható vagy a felvett napirendi pont sorrendje módosítható, mely esetén a Képviselő-testület az új napirend felvételéről, a felvett napirendi pont levételéről, a felvett napirendi pont későbbi ülésre halasztásáról vagy a napirend sorrendjének módosításáról minősített többséggel szavaz. Későbbi ülésre való halasztásról már megkezdett napirend tárgyalásakor is dönthet a Képviselő-testület, mely során - ha mód van rá - az ülés időpontját meghatározza.

(8) A polgármester az e §-ban foglaltaktól indokolt esetben eltérhet.

16. Sürgősség

26. § (1) A 15. § (2) bekezdésében felsorolt személy vagy szerv, indokolással ellátva javasolhatja a Képviselő-testületnek valamely előterjesztés sürgősségi tárgyalását.

(2) A sürgősségi javaslatot, a legalább határozati javaslatot tartalmazó előterjesztéssel együtt a Képviselő-testület ülésének napján 9 óráig nyújtja be a polgármesterhez.

(3) A sürgősség kérdésében a Képviselő-testület a napirend elfogadása során, minősített többséggel dönt.

(4) A sürgősség elfogadása esetén az előterjesztést a Képviselő-testület első napirendi pontként tárgyalja.

(5) Ha a Képviselő-testület nem fogadja el a sürgősséget, úgy a napirendek meghatározásakor dönti el, hogy az ügyet hányadik napirendi pontként tárgyalja.

(6) A Képviselő-testület először a sürgősség, majd a zárt ülés kérdésében, azt követően a napirendi javaslathoz fűzött képviselői módosító indítványról, majd a napirendről az elfogadott módosítással együtt vita nélkül határoz.

17. Képviselői indítvány

27. § Valamely kérdés napirendre tűzését képviselő is kezdeményezheti rövid indokolással a polgármesternél írásban vagy a Képviselő-testület ülésén szóban (a továbbiakban: képviselői indítvány). A képviselői indítvány napirendre tűzéséről a Képviselő-testület a napirendre vonatkozó módosító indítványok között vita nélkül határoz. A javaslat elfogadása esetén a polgármester gondoskodik az előterjesztés elkészíttetéséről, és a Képviselő-testület következő rendes ülésre való előterjesztéséről.

18. A tanácskozás rendje

28. § (1) Az írásos előterjesztés előterjesztője szóban kiegészítheti az előterjesztést olyan kérdésben, mely abban nem szerepel, de a döntéshozatalt befolyásolhatja.

(2) A szóbeli előterjesztés előterjesztője ismertetheti az előterjesztést és a döntési javaslatot.

29. § (1) A vitában az előterjesztőhöz kérdés intézhető, valamint az előterjesztéshez hozzászólás és módosító indítvány tehető.

(2) A vitát a polgármester akkor zárja le, amikor már nincs további kérdező és hozzászóló.

(3) Tájékoztató esetén a képviselő csak kérdést tehet fel. Valamennyi kérdésre adott választ követően a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

(4) Ha a Képviselő-testület a tájékoztatót nem fogadja el, az a következő ülésen részletesebb indokolással ismét előterjesztendő.

19. Ügyrendi kérdés

30. § (1) Ügyrendi kérdés a Képviselő-testület ülésének vezetésével vagy rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő eljárási kérdésre vonatkozó olyan javaslat, amelyről a polgármester, vagy a Képviselő-testület döntést tud hozni.

(2) Az ügyrendi kérdésben való hozzászólás az ügyrendi javaslat megfogalmazásával kezdődik, majd azt követően történhet annak indokolása.

(3) Ugyanazon ügyrendi kérdésben napirendi pontonként csak egyszer lehet javaslatot tenni.

(4) Személyes megtámadtatás esetén a képviselő ügyrendi bejelentkezéssel soron kívüli, hozzászólást kérhet, melynek megadását a polgármester köteles biztosítani.

31. § (1) Módosító indítvány tehető a határozati javaslat érdemi részére, felelősére, határidejére, valamint a rendelet-tervezetre.

(2) Az előterjesztő – kivéve, ha az előterjesztő testületi szerv – az elhangzott módosító indítványt befogadhatja. A befogadott módosító indítvány az eredeti határozati javaslatnak, javaslatrésznek vagy rendelet-tervezet szövegrészének a helyébe lép, de a jegyzőnek jelzési kötelezettsége van, ha jogszabálysértést észlel.

(3) A lezárt napirendet a polgármester javaslatára a testület minősített többséggel, egy alkalommal újra megnyithatja.

(4) A megnyitásról szóló döntés után a Képviselő-testület minősített döntéshozatallal rendelkezik a korábban meghozott döntés hatályon kívül helyezéséről, ha az szükséges.

20. A szavazás módja

32. § (1) A nyílt szavazás a (3) bekezdésben foglalt kivétellel kézfeltartással történik.

(2) A Képviselő-testület bármely képviselő ügyrendi javaslatára név szerinti szavazást is elrendelhet.

(3) Név szerinti szavazás esetén a polgármester ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik nevük elhangzásakor igen, nem, vagy, tartózkodom nyilatkozattal szavaznak.

33. § (1) Ha jogszabály előírja a titkos szavazást, a szavazás szavazólapon szavazófülke és urna igénybevételével történik. A szavazólap a kérdést tartalmazza, és az igen, a nem és a tartózkodás lehetőségét, kivéve az alpolgármester-választásnál, amelyen szavazni csak igen szavazattal lehet, de a képviselő jogosult érvénytelen szavazatot leadni. Szavazni tollal, körben elhelyezett két egymást metsző vonallal lehet. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely az ülésről készített jegyzőkönyvhöz csatolandó.

(2) A titkos szavazásnál a Képviselő-testület 3 tagú eseti szavazatszámláló bizottságot választ.

34. § (1) A polgármester a (2) bekezdésben foglalt kivétellel a szavazást követően a szavazás eredményét számszerűen állapítja meg, majd kihirdeti a döntést.

(2) Titkos szavazás esetén a szavazatszámláló bizottság elnöke a szavazatok összeszámlálását követően a szavazás eredményét számszerűen állapítja meg, majd kihirdeti a döntést.

21. Kérdés, interpelláció

35. § (1) A kérdés az önkormányzati hatáskörbe tartozó ügyben - kivéve az egyedi hatósági és a személyiségi jogot (különösen a személyes adatot tartalmazó) érintő ügyet - intézkedési lehetőség iránti tudakozódás.

(2) Az interpelláció az önkormányzati hatáskörbe tartozó, a Képviselő-testület által korábban hozott, a lakosság szélesebb körét érintő konkrét döntés végrehajtásához kapcsolódó felvilágosítás-kérés.

(3) Az elnevezéstől függetlenül a polgármester a tartalom alapján állapítja meg a beadványról, hogy az kérdés vagy interpelláció.

(4) A sem kérdésnek, sem interpellációnak nem minősíthető beadványt, valamint az olyan személyhez címzett kérdést vagy interpellációt, aki nem kérdezhető vagy interpellálható, a polgármester 3 napon belül a képviselőnek az ok írásbeli megjelölésével együtt visszaküldi.

(5) Rendkívüli ülésen nem lehet kérdést vagy interpellációt feltenni.

36. § (1) Kérdést polgármesterhez, alpolgármesterhez vagy jegyzőhöz lehet intézni.

(2) A képviselő a Képviselő-testület rendes ülését megelőző 4. naptári nap 15 óráig beérkezőleg a polgármesternél írásban terjesztheti elő a kérdést, megjelölve azt a személyt, akihez a kérdést intézi.

(3) A polgármester a kérdését válaszadás céljából a kérdezetthez továbbítja.

(4) Az írásban feltett kérdést a képviselő a Képviselő-testület ülésén ismertetheti.

(5) A kérdésre a Képviselő-testület, következő rendes ülésén írásban vagy szóban válaszol a kérdezett. Ha a kérdés megválaszolása több időt vesz igénybe, akkor a válasz a kérdés beérkezésétől számított 15 napon belül írásban küldendő meg a kérdező részére, mely a rákövetkező rendes Képviselő-testületen tájékoztatás céljából kiosztásra kerül.

(6) A válasz elfogadásáról indokolás nélkül igen vagy nem válasszal - az (5) bekezdés kivételével - csak a kérdező nyilatkozik, azzal kapcsolatban a Képviselő-testület nem foglal állást. Ha a kérdés tárgyalásakor a kérdező nincsen jelen, a válasz elfogadottnak tekintendő.

37. § (1) Interpellációt polgármesterhez, alpolgármesterhez, bizottsági elnökhöz, továbbá jegyzőhöz lehet intézni.

(2) A képviselő a Képviselő-testület rendes ülését megelőző 8. naptári nap 15 óráig beérkezőleg a polgármesternél írásban terjesztheti elő interpellációját, megjelölve a személyt, akihez az interpellációt intézi.

(3) A polgármester az interpellációt válaszadás céljából az interpellálthoz továbbítja.

(4) Az interpellációt a képviselő a Képviselő-testület ülésén ismertetheti.

(5) Az interpellációra a Képviselő-testület következő rendes ülésén írásban vagy szóban válaszol az interpellált. Ha az interpelláció megválaszolása több időt vesz igénybe, akkor a válasz az interpelláció beérkezésétől számított 15 napon belül írásban küldendő meg az interpelláló részére, mely a rákövetkező rendes Képviselő-testületen kiosztásra kerül, és az interpelláló - ha a választ nem fogadja el - kérheti ezen rendes ülést megelőző 8. napig, hogy a Képviselő-testület szavazzon az elfogadásáról.

(6) A válasz elfogadásáról az interpelláló indokolás nélkül igen vagy nem válasszal - az (5) bekezdés kivételével - nyilatkozik. Ha az interpelláció tárgyalásakor az interpelláló nincsen jelen, a válasz elfogadottnak tekintendő.

(7) Ha az interpelláló a választ nem fogadja el, arról a Képviselő-testület vita nélkül határoz, egyébként a Képviselő-testület nem foglal állást.

(8) Ha a Képviselő-testület a választ nem fogadja el, egyszerű szótöbbséggel dönt a további szükségesnek tartott intézkedésről, melynek hiányában az interpelláció lezártnak tekintendő.

22. Döntések

38. § (1) A Képviselő-testület rendeletei és határozatai évente elölről kezdődő sorszámmal vannak dátumozva.

(2) Az önkormányzati rendelet megjelölése - az alábbi sorrendben -

a) „Cikó Község Önkormányzata Képviselő-testületének” fordulatát, mint a rendelet megalkotójának megjelölését,

b) a rendelet sorszámát arab számmal,

c) a / jelet

d) a rendelet kihirdetésének évét,

e) zárójelben a rendelet kihirdetésének hónapját római számmal és napját arab számmal,

f) az „önkormányzati rendelete” kifejezést és

g) a rendelet címét „-ról, -ről” raggal

foglalja magában.

(3) A Képviselő-testület határozatainak megjelölése - az alábbi sorrendben -

a) a határozat sorszámát arab számmal,

b) a „/” jelet,

c) a határozat meghozatalának évét,

d) zárójelben a határozat meghozatalának hónapját római számmal és napját arab számmal

e) „önkormányzati határozata” megjelölést

foglalja magában.

(4) A Képviselő-testület számozott határozat nélkül dönt ügyrendi és egyéb, az ülés vezetésével kapcsolatos kérdésben, beleértve a napirend elfogadását is.

39. § (1) A rendeletek tárgymutatós, a Képviselő-testületi határozatok tárgymutatós és határidős nyilvántartásának elektronikus vezetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A Képviselő-testület határozatait a jegyző továbbítja a végrehajtásért felelősökhöz, folyamatosan figyelemmel kíséri végrehajtásukat.

40. § (1) A Mötv. 49. §-a szerinti személyes érintettségét a képviselő köteles bejelenteni.

(2) Amennyiben a képviselő elmulasztja a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét és ezt a képviselő-testület megállapítja, úgy a polgármester – rosszallásának egyidejű kifejezése mellett – az ülés nyilvánossága előtt nyomatékosan felhívja, hogy a jövőben ez irányú kötelezettségének tegyen eleget. A kizárt képviselő – amennyiben a kizárás ellenére – leadja szavazatát, azt semmisnek kell tekinteni.

23. Az önkormányzati rendelet

41. § (1) A Képviselő-testület rendeleteiről a jegyző sorszám szerint, a rendelet tárgyának megjelölésével nyilvántartást vezet.

(2) A rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő,

b) a Képviselő-testület bizottsága,

c) a polgármester,

d) a jegyző,

e) a helyi társadalmi szervezet vezetője,

f) a nemzetiségi önkormányzat Képviselő-testülete.

(3) A rendeletalkotásra irányuló kezdeményezést - a (2) bekezdés c) pontjának kivételével - a polgármesternél kell benyújtani, aki azt a jegyzővel véleményezteti. A Ügyrendi Bizottság előzetes állásfoglalásával nyújthatók be a költségvetéssel és a zárszámadással kapcsolatos rendeletek és azok módosításai.

(4) A rendelettervezet elkészítése során a Képviselő-testület a lakosság széles körét érintő rendeletek előkészítésénél elveket, szempontokat állapíthat meg. A tervezetet a jegyző készíti el.

(5) A Képviselő-testület a helyi rendeletalkotást megelőzően a településfejlesztési terv, a településrendezési terv, a településképi arculati kézikönyv és a településképi rendelet vonatkozásában írja elő a ta településfejlesztéssel településrendezéssel és településkép érvényesítéssel összefüggő partnerségi egyeztetések helyi szabályairól szóló 8/2017.(VII.24.) önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint

(6) A polgármester a jegyző által elkészített rendelet-tervezetet indokolással együtt a Képviselő-testület elé terjeszti.

(7) A rendeleteket külön-külön, a naptári év elejétől 1-es sorszámmal kell ellátni. A rendelet megjelölése a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III.13.) IM rendelet 11. § (2) bekezdésében foglaltak szerint történik.

(8) Az önkormányzati rendelet megalkotására vagy módosítására irányuló kezdeményezés írásban - a rendelet-alkotás indokainak és főbb elveinek megjelölésével - a polgármesternél nyújtandó be, ha az nem a rendelet megalkotásának szervezeti és működési szabályzat szerinti előterjesztőjétől származik.

(9) A kezdeményezésre kidolgozott rendelettervezetet a jegyző véleményének kikérése után a polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti, mely dönt annak elfogadásáról.

42. § Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző a Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel gondoskodik. A rendelet Cikó község Önkormányzatának honlapján is megjelenik.

24. Határozathozatal

43. § (1) A Képviselő-testület általában egyszerű szótöbbséggel hoz határozatot.

(2) A Képviselő-testület minősített többséggel dönt

a) törvényben, különösen a Mötv.-ben meghatározottakról és

b) az a) ponton kívül

ba) az önkormányzati kitüntetésekről,

bb) a hatáskör átruházásról és átruházott hatáskörnek a Képviselő-testület döntési jogkörbe vonásáról,

bc) a nettó 500 ezer Ft vagyonérték vagy névérték feletti önkormányzati vagyon elidegenítéséről,

bd) a gazdasági társaságba történő belépésről, kilépéséről, tőkeemelésről,

be) a népszavazás és a népi kezdeményezés elrendeléséről, ha az nem kötelező,

bf) a sürgősségi indítványról,

bg) a titkos szavazás tartásáról,

bh) a zárt ülés elrendeléséről,

bi) a napirend elfogadását követően a napirendre új napirendi pont felvételéről - beleértve az elnapolt ülés napirendjét is -, napirendi pontnak a napirendről való levételről vagy későbbi ülésre halasztásáról, a napirend sorrendjének megváltoztatásáról,

bj) a már lezárt napirend ismételt megnyitásáról és szükség esetén a lezárt napirendi döntés hatályon kívül helyezéséről, és

bk) a bizottság eseti feladattal történő megbízásáról és visszavonásáról.

(3) A Képviselő-testület határozatait külön-külön, a naptári év elejétől 1-es sorszámmal kell ellátni. A határozat megjelölése a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III.13.) IM rendelet 15. §-ban foglaltak szerint történik.

(4) A határozat magába foglalja:

a) a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban,

b) végrehajtást igénylő döntéseknél a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését,

c) pénzügyi kihatással járó döntés esetén a pénzügyi fedezet megjelölését, valamint

d) azoknak a felsorolását, akiknek a határozatot meg kell küldeni.

(5) Önkormányzati hatósági ügyben hozott határozat tartalmi elemeire az általános közigazgatási eljárásról szóló 2016. évi CL. törvény vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.

(6) A képviselő-testületi határozatokról a jegyző nyilvántartást vezet. A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követően 15 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.

25. Jegyzőkönyv

44. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyző jegyzőkönyvet készít, mely az Mötv-ben meghatározottakon túl tartalmazza a polgármester, a jegyző aláírását és a pecsétet. A jegyzőkönyv mellékletei:

a) meghívó,

b) előterjesztések a rendelettervezettel, határozati javaslattal,

c) rendelet,

d) jelenléti ív,

e) a képviselő kérésére az írásban benyújtott hozzászólás.

(2) A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a Képviselő-testület jegyzőkönyveibe és mellékleteibe. A jegyzőkönyvek betekinthetőségről a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni a Polgármesteri Hivatalban. A választópolgárok részére a zárt ülésről készült jegyzőkönyvben szereplő közérdekű adat és a közérdekből nyilvános adat megismerhetőségét biztosítani kell.

45. § A Képviselő-testület nyílt ülésének dokumentumai a lakosság tájékoztatása céljából megjelennek az Önkormányzat honlapján. A választópolgár - a zárt ülés kivételével - betekinthet a Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvébe. A betekintésre a Hivatal biztosít lehetőséget.

26. Népszavazás

46. § A képviselő-testület önálló rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és népi kezdeményezés rendjét.

27. A Képviselő-testület és a lakosság kapcsolata

47. § (1) A Képviselő-testület évente legalább egyszer, előre meghirdetett időpontban közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás helye és időpontja az Önkormányzat honlapján és hirdetmény útján közzétételre.

48. § (1) A közmeghallgatáson napirendi pont is tárgyalható, amely esetében a rendkívüli ülésre vonatkozó szabályok az irányadók.

(2) A közmeghallgatáson megjelent személy - nevének és lakóhelyének bemondását követően - 3 perces időtartamban egy közérdekű, a lakosság nagyobb csoportját érintő kérdéssel kapcsolatban egy alkalommal fejtheti ki véleményét.

(3) A közmeghallgatás során elhangzott kérdés és vélemény lehetőség szerint az ülésen szóban megválaszolandó. A kivizsgálást igénylő kérdés vagy észrevétel esetén a hozzászóló a kivizsgálás eredményéről 15 napon belül írásban kap tájékoztatást.

(4) A (2) bekezdésben meghatározott időtartam alól a polgármester felmentést adhat.

28. Lakossági fórum

49. § (1) A lakosság véleményének megismerésére, a döntés-előkészítésbe való bevonása céljából az Önkormányzat lakossági fórumot tart

a) a közterület elnevezéssel kapcsolatos előterjesztés előkészítése során, vagy

b) ha a Képviselő-testület azt határozatban elrendeli.

(2) A polgármester, valamint a képviselő a lakosság fontos döntésről való tájékoztatására vagy a választókkal való találkozás és véleményük megismerése céljából is szervezhet lakossági fórumot.

(3) A lakosság véleményének megismerésére a helyi civil vagy érdekvédelmi szervezetek képviselőinek részvételével szervezett tanácskozás is felhasználható.

50. § (1) A lakossági fórum szervezéséről a polgármester, a jegyző segítségével gondoskodik.

(2) A lakossági fórum helyéről, időpontjáról és témájáról a lakosság és a szervezetek az Önkormányzat honlapján és szórólapok kijuttatásával kap tájékoztatást.

29. Fogadóóra

51. § (1) A képviselő a választókkal való kapcsolattartás céljából szükség szerint, esetenként meghatározott időpontban egyénileg vagy más képviselővel közösen fogadóórát tart.

(2) A fogadóóra helyéről és időpontjáról a képviselő a lakosságot értesíti.

IV. Fejezet

Képviselő

52. § (1) A képviselő a képviselői munka ellátása során a Faluház kijelölt helyiségeit használhatja, eszközeit díjmentesen igénybe veheti, a Hivatal illetékes szervezeti egységének munkatársától ügyviteli közreműködést igényelhet.

(2) A képviselő

a) olyan magatartást tanúsít, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre,

b) tevékenyen részt vesz a Képviselő-testület, valamint azon bizottság munkájában, amelynek tagja,

c) a tudomására jutott - nem közérdekű vagy nem közérdekből nyilvános adat kivételével - minden információt megőriz azzal, hogy e titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll,

d) bejelenti a polgármesternek, ha a Képviselő-testület ülésén akadályoztatása miatt nem tud részt venni,

e) bejelenti a bizottság elnökének vagy akadályoztatása esetén az elnökhelyettesének, ha annak a bizottságnak az ülésén, melynek tagja, akadályoztatása miatt nem tud részt venni,

f) bejelenti a polgármesternek, ha valamely megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,

g) bejelenti a személyes érintettségét a döntéshozatalnál, valamint

h) vagyon-nyilatkozatot tesz.

(3) A (2) bekezdés g) pontjában foglalt kötelezettség megszegése esetén az ülés vezetője - ha tudomással bír róla - felhívja a képviselőt arra, hogy jelentse be személyes érintettségét.

(4) Ha a képviselő úgy nyilatkozik, hogy ő személyesen nem érintett az ügyben, de a körülményekből arra lehet következtetni, hogy a képviselő személyes érintettsége fennáll, a képviselő kizárásáról a polgármester javaslatára a Képviselő-testület dönt. Ha a Képviselőtestület kizárja a képviselőt, a képviselő az adott ügyben nem szavazhat, de a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek számít.

(5) A képviselő, valamint a képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagjára az Mötv. 36. §., 38. §. szerinti összeférhetetlenségi, és méltatlansági szabályok vonatkoznak.

V. Fejezet

A bizottság

53. § (1) A Képviselő-testület egy állandó bizottságot hoz létre; Ügyrendi Bizottság.

(2) A bizottság tagjainak névsorát az 7. melléklet tartalmazza.

(3) A bizottság ügyrendjét a 8. melléklet tartalmazza.

54. § (1) A bizottság elnökének megválasztására az alakuló vagy azt követő ülésen, tagjainak megválasztására legkésőbb az azt követő rendes ülésen kerül sor. Az elnöki, vagy a tagi viszony megszűnése esetén a választásra legkésőbb a jogviszony megszűnését követő rendes ülésen kerül sor.

(2) A bizottság elnökének és tagjának személyére a polgármester tesz javaslatot, melyhez módosító indítvány nem tehető.

(3) A jelöléshez beszerzendő a jelölt írásbeli elfogadó nyilatkozata és a vagyonnyilatkozat-tételre vonatkozó vállalása.

55. § (1) Az állandó bizottság feladat- és hatáskörét a 4. melléklet tartalmazza.

(2) Az állandó bizottságot – a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben – a 4. mellékletben meghatározott ügyben döntési jogkör illeti meg (átruházott hatáskörben hozott döntés).

(3) A Képviselő-testület a bizottsági hatáskörbe átruházott ügyet esetileg magához vonhat vagy felülvizsgálhat. A Képviselő-testület a hatáskörbe vonás és a felülvizsgálat kérdésében minősített többségű szavazattal határoz.

(4) A 4. mellékletben megjelölt előterjesztés csak az illetékes bizottság véleményének kikérése után terjeszthető a Képviselő-testület elé.

(5) A Képviselő-testület a 4. mellékletben meghatározott tárgykörű előterjesztéseken túl egyéb előterjesztés esetében is előírhatja a bizottság véleményének kikérését. Az előterjesztő is kérheti a bizottság véleményét az előterjesztés megküldésével, de a bizottság ezt nem köteles napirendre venni, és döntést hozni.

(6) A bizottság véleményének hiánya - kivéve, ha azt magasabb szintű jogszabály írja elő - nem akadálya valamely előterjesztés Képviselő-testület elé terjesztésének, ha

a) a bizottságnak lehetősége lett volna a véleményének kialakítására - akár rendkívüli ülés keretében is -, de azt elmulasztotta,

b) a bizottság azért nem működik, mert a létszáma nem éri el a határozatképességet, vagy

c) az előterjesztés benyújtását fontos önkormányzati érdek indokolja.

(7) A Képviselő-testület esetenként minősített többségű szavazattal megbízhatja a bizottságot a hatáskörébe nem tartozó feladat elvégzésével is.

56. § (1) A bizottság elnöke

a) összehívja és vezeti a bizottság ülését,

b) aláírja a bizottsági ülés meghívóját és a bizottság egy tagjával együtt az ülésről készült jegyzőkönyvet,

c) figyelemmel kíséri a bizottság határozatának végrehajtását,

d) évente a tárgyévet követő május 31. napjáig beszámol a bizottság munkájáról a Képviselő-testületnek, és

e) képviseli a bizottságot.

(2) A bizottság tagja

a) szavazati joggal részt vesz a bizottság ülésén,

b) a bizottság feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben felvilágosítást kérhet a jegyzőtől, a Hivatal köztisztviselőjétől, és

c) a bizottság megbízása alapján képviseli a bizottságot.

57. § A bizottságok működésével kapcsolatos ügyviteli feladatokat, bizottsági koordinátorként, a Hivatal jegyzője által kijelölt köztisztviselője teljesíti.

58. § A bizottság a Képviselő-testület munkatervéhez igazodva működik.

59. § (1) A bizottság a Képviselő-testület üléséhez igazodóan évente legalább hat alkalommal - továbbá szükség szerint - tart ülést.

(2) A bizottság ülését az elnök összehívja, ha azt a Képviselő-testület, a polgármester vagy a bizottsági tagok több mint 1/4-e kezdeményezi.

(3) Az elnök a bizottsági ülésre meghívja a bizottság tagjain túl a polgármestert, az alpolgármestert, a képviselőt, a jegyzőt, a tárgyalt előterjesztést előkészítő köztisztviselőt, az előterjesztés előkészítésében közreműködő intézményt, szervet vagy személyt, az érintett önszerveződő közösség vezetőjét. A meghívandó egyéb érdekeltek körét a bizottság elnöke esetileg határozza meg.

(4) Az elnök a Hivatal köztisztviselője útján gondoskodik a meghívó kiküldéséről. A Hivatal köztisztviselője meghívót az elnök nevében az írásos előterjesztésekkel - ha lehetőség van rá - az ülés tervezett időpontja előtt legalább 3 nappal korábban küldi meg a bizottsági tagoknak.

(5) Az előterjesztésekre a 16. §- ban foglaltak az irányadók.

(6) A bizottsági ülésre a Képviselő-testületre vonatkozó szabályok értelemszerűen alkalmazandók az V. Fejezetben foglalt eltérésekkel azzal, hogy polgármesteren a bizottság elnöke értendő.

60. § (1) A bizottság az általa tárgyalt előterjesztésről határozatot hoz.

(2) A bizottság határozatainak megjelölése - az alábbi sorrendben -

a) évente előröl kezdődő számozással a határozat számát,

b) a „/” jelet,

c) a határozat meghozatalának évét,

d) zárójelben a határozat meghozatalának hónapját római számmal és napját arab számmal

e) az 53. § (1) bekezdésben meghatározott, a bizottság nevére utaló rövidítést és

f) a „határozata” kifejezést

foglalja magában.

(3) A határozat tartalmazza

a) a bizottság döntését,

b) a határozat végrehajtásáért felelős személy megjelölését és

c) a végrehajtási határidőt.

(4) A határozat végrehajtásáért felelős személy lehet a bizottság tagja is.

61. § A bizottság átruházott hatáskörben hozott döntéséről a bizottság tájékoztatja a Képviselő-testületet. A tájékoztató elfogadásáról - a tájékoztató napirendi pont keretében - a Képviselő-testület határoz.

62. § A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén a korelnök bizottsági tag vezeti.

63. § Az elnökén keresztül a bizottság jogosult

a) a szakmai feladatai ellátásához a Hivatal illetékes köztisztviselőjét segítségként igénybe venni,

b) a sajtót közvetlenül tájékoztatni munkájáról és

c) a Képviselő-testület éves munkatervére javaslatot tenni.

64. § (1) A Képviselő-testület a feladatai eredményes ellátása érdekében szükség szerint ideiglenes bizottságot is létrehozhat, melynek összetételét és feladatait annak megalakításakor állapítja meg.

(2) Az ideiglenes bizottság tagjai - a polgármester kivételével - képviselő lehet.

(3) A bizottság működésének általános szabályai az ideiglenes bizottság működésére is megfelelően alkalmazandók.

VI. Fejezet

A polgármester, az alpolgármester, a jegyző jogállása

30. A polgármester

65. § (1) A polgármester főállású tisztségviselő. A polgármester munkarendje a hivatali munkarend szerinti, fogadónapja hétfőnként 9 órától 10 óráig tart, de egyébként hivatali munkaidőben és azon túl is rendelkezésre

(2) A polgármester illetményének emeléséről, egyéb juttatásainak megváltoztatásáról a Képviselő-testület határoz.

66. § (1) A Képviselő-testület a 9. mellékletben felsorolt hatásköreit a polgármesterre ruházza át.

(2) A polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről írásban tájékoztatást ad.

(3) A polgármester döntést hozhat, ha a Képviselő-testület - határozatképtelenség vagy elfogadott határozat hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, és halaszthatatlan ügyről van szó, kivéve a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó döntést.

(4) A polgármester átruházott hatáskörben vagy törvény által hatáskörébe utalt ügyben hozott határozatait sorszámmal látja el, melynek megjelölése - az alábbi sorrendben -

a) a határozat sorszámát arab számmal,

b) a „/” jelet,

c) a határozat meghozatalának napját, hónapját, évét arab számmal, „/” jellel elválasztva és

d) a „PM. h.” kifejezést

foglalja magában.

(5) A polgármester határozatának nyilvántartását a jegyző a Hivatal kijelölt köztisztviselője útján végzi.

(6) Ha a Képviselő-testület ülésén merül fel olyan kérdés, amely valamely bizottság hatáskörébe tartozik, a polgármester jogosult a javaslatot megtenni.

(7) A polgármester minden munkanap ügyfélfogadást tart, amennyiben a hivatalban tartózkodik.

31. Az alpolgármester

67. § (1) A Képviselő-testület a Képviselő-testület tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. Az alpolgármester a polgármester irányításával végzi munkáját.

(2) Az alpolgármester a választópolgárokkal történt egyeztetés szerint tart ügyfélfogadást.

32. A jegyző

68. § (1) A polgármester – az Mötv-ben meghatározott módon – pályázat alapján jegyzőt nevez ki.

(2) A jegyző - Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli - kiemelt feladatai:

a) tájékoztatást nyújt a Képviselő-testületnek a hatáskörét érintő jogszabályokról,

b) tájékoztatja a Képviselő-testületet a Polgármesteri Hivatal munkájáról, az ügyintézésről,

c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,

d) előkészíti a Képviselő-testületi ülés és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket,

e) ellátja a Képviselő-testületi ülés és a bizottság, valamint a nemzetiségi önkormányzat Képviselő-testületének szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

f) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését.

(3) A jegyző az ülésen szóban köteles jelezni a Képviselő-testületnek, a bizottságnak, a nemzetiségi önkormányzat Képviselő-testületének, ha a döntés előkészítése során, illetve a döntés meghozatalakor jogszabálysértést észlel.

(4) A jegyző tartós akadályoztatása, illetve a jegyzői tisztség betöltetlensége esetén - legfeljebb hat hónapra – a polgármester írásban, a Polgármesteri Hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő köztisztviselőjét bízza meg.

69. § (1) A jegyzőt – távolléte vagy akadályoztatása esetén – a jegyző által adott megbízás alapján a Hivatal köztisztviselője helyettesíti.

(2) A jegyző minden munkanap ügyfélfogadást tart, amennyiben a hivatalban tartózkodik.

VII. Fejezet

A Hivatal

70. § (1) Cikó Község Önkormányzata, működésével, valamint a polgármester és a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Kakasdi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

(2) A Közös Önkormányzati Hivatal helyi költségvetési szerv, a költségvetés határozza meg a Hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működési fenntartási költségeket. A Közös Önkormányzati Hivatal jogi személy.

(3) A Hivatal a Képviselő-testület által jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal igény és szükség szerint köteles adatokat szolgáltatni és jelentést készíteni a képviselő-testületnek és önkormányzati bizottságnak.

(5) A Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát az SZMSZ 10. melléklete tartalmazza.

71. § A képviselő-testület gazdálkodásának belső ellenőrzéséről jogszabályban meghatározott képesítésű ellenőr útján gondoskodik, külön megkötött megállapodás szerint.

VIII. Fejezet

Társulások, helyi népszavazás és a helyi népi kezdeményezés

72. § (1) A képviselő-testület társulás útján ellátott feladatainak felsorolását az SZMSZ 11. számú melléklete tartalmazza.

(2) A képviselő-testület önálló rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és népi kezdeményezés rendjét.

IX. Fejezet

Az önkormányzat vagyona és gazdálkodása

73. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legfontosabb szabályokat külön rendeletben állapítja meg.

(2) Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a 3. melléklet tartalmazza.

(3) A költségvetést az államháztartásról szóló törvény és annak végrehajtása megalkotott rendelet alapján kell összeállítani.

(4) Az önkormányzat vagyonának növelése érdekében részt vehet különböző gazdasági vállalkozásokban.

(5) A polgármester az önkormányzati vagyon helyzetének alakulásáról köteles az állampolgárokat tájékoztatni. (költségvetést tárgyaló közmeghallgatáson).

X. Fejezet

A nemzetiségi önkormányzat

74. § Cikó Községben a 12. mellékletben meghatározott nemzetiségi önkormányzat működik.

75. § (1) A nemzetiségi önkormányzat szervezeti és működési rendjét – törvény keretei között – saját hatáskörben állapítja meg.

(2) A nemzetiségi önkormányzat munkáját a Közös Önkormányzati Hivatal a segíti.

76. § A nemzetiségi önkormányzat elnöke tanácskozási joggal meghívandó a Képviselő-testület ülésére.

XI. Fejezet

Önkormányzati Társulások

77. § A Képviselő-testület társulásait a 11. melléklet tartalmazza.

XII. Fejezet

Záró rendelkezések

78. §1

79. § Ez a rendelet 2024. november 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat kötelező feladatai

1. településfejlesztés, településrendezés;

2. településüzemeltetés (köztemetők kialakítása és fenntartása, a közvilágításról való gondoskodás, kéményseprő-ipari szolgáltatás biztosítása, a helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása, közparkok és egyéb közterületek kialakítása és fenntartása, gépjárművek parkolásának biztosítása);

3. a közterületek, valamint az önkormányzat tulajdonában álló közintézmény elnevezése;

4. törvényben meghatározott kivételekkel az egészségügyi alapellátás, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások;

5. környezet-egészségügy (köztisztaság, települési környezet tisztaságának biztosítása, rovar- és rágcsálóirtás);

6. óvodai ellátás;

7. 7. kulturális szolgáltatás, különösen a nyilvános könyvtári ellátás biztosítása; filmszínház, előadó-művészeti szervezet támogatása, a kulturális örökség helyi védelme; a helyi közművelődési tevékenység támogatása;

8. gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások;

9. szociális szolgáltatások és ellátások, amelyek keretében települési támogatás állapítható meg;

10. lakás- és helyiséggazdálkodás;

11. a területén hajléktalanná vált személyek ellátásának és rehabilitációjának, valamint a hajléktalanná válás megelőzésének biztosítása;

12. helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás;

13. honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás;

14. helyi adóval, gazdaságszervezéssel és a turizmussal kapcsolatos feladatok;

15. a kistermelők, őstermelők számára – jogszabályban meghatározott termékeik – értékesítési lehetőségeinek biztosítása, ideértve a hétvégi árusítás lehetőségét is;

16. sport, ifjúsági ügyek;

17. nemzetiségi ügyek;

18. közreműködés a település közbiztonságának biztosításában;

19. helyi közösségi közlekedés biztosítása;

20. távhőszolgáltatás;

21. víziközmű-szolgáltatás, amennyiben a víziközmű-szolgáltatásról szóló törvény rendelkezései szerint a helyi önkormányzat ellátásért felelősnek minősül.

2. melléklet a 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez

Átruházott feladat-és hatáskörök

A polgármesterre átruházott feladat-és hatáskör:

1. A közterület-használatról szóló önkormányzati rendelet szerinti önkormányzati hatósági feladatok ellátása.

2. köztemetés

3. szociális célú tűzifa támogatásról szóló döntés

4. Az Önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendelet szerinti tulajdonosi jogok gyakorlása.

5. A szociális igazgatás és szociális ellátások szabályairól szóló rendeletben meghatározott feladatok

6. a költségvetésben szereplő kiadási jogcímek előirányzatai a kiemelt előirányzatok kivételével,

7. nem önkormányzati szerv, személy, rendezvény támogatását esetenként legfeljebb 10 ezer Ft értékhatárig a tartalékalap terhére,

8. a mindenkori költségvetési rendeletben meghatározott döntési hatáskörök az abban meghatározottak szerint,

9. nemzetközi kapcsolatok keretében külföldre utazók körének meghatározását

10. a Cikó név jogi személy és jogi személyiség nélküli gazdasági társaság nevében megkülönböztető jelzőként való használatához hozzájárulást,

11. az Önkormányzat nevében kötendő - a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe nem tartozó - együttműködési és bármilyen más megállapodás megkötését, és nyilatkozat, igazolás kiadását az Önkormányzat nevében,

12. az Önkormányzat képviseletére vonatkozó - a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe nem tartozó - döntés meghozatalát, illetve valamennyi szükséges cselekmény elvégzését,

13. A község a településkép alakításáról és védelméről szóló önkormányzati rendelet szerinti településképi , bejelentéssel, kötelezéssel kapcsolatos eljárás lefolytatása, bírság kiszabása.

14. az év közben kapott előirányzat módosítást, amennyiben az előirányzat biztosítása a költségvetési törvényhez kapcsolódik,

15. évközben új, a költségvetésben nem szereplő feladat jóváhagyását 500 ezer Ft értékhatár alatt a forrás egyidejű megjelölésével,

16. Jegyzőre átruházott feladat-és hatáskör

17 .A közösségi együttélés alapvető szabályairól és megsértésük jogkövetkezményeiről szóló önkormányzati rendelet szerinti eljárás lefolytatása, bírság kiszabása.

18. A házszámok megállapítása a közterületek elnevezéséről és a házszám-megállapítás szabályairól szóló önkormányzati rendelet szerint ( nem valóságos állapotnak megfelelő, vagy nem a megfelelő módon kifüggesztett házszámtáblák lecserélése)

3. melléklet a 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez

Önkormányzat szakfeladatai:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető- fenntartás és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
022010 Polgári védelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése
041232 Start-munka program- Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
046020 Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltelevíziós rendszerek
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása , átrakása
061020 Lakó- épület építése
062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk
063020 Víztermelés,- kezelés,- ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074031 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság- egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081071 Üdülői szálláshely - szolgáltatás és étkeztetés
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások
106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése
107051 Szociális étkeztetés, szociális konyhán
107052 Házi segítségnyújtás
107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

4. melléklet a 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez

Ügyrendi bizottságra átruházott feladatkörök
Az Mötv. 57. §. (2) bekezdése alapján ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, és gondoskodik azok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről.
Az Mötv 37. §. alapján ellátja az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat.
Az Mötv 38. §. alapján ellátja a méltatlansággal kapcsolatos feladatokat.
Ellátja a Képviselő-testület pénzügyi tárgyú (költségvetés, zárszámadás, adó) rendeleteinek véleményezését.
Ellátja a titkos szavazással kapcsolatos teendőket.

5. melléklet a 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez

Települési képviselők névsora

1. Molnár Józsefné

2. László Józsefné

3. Dulfné János Anikó

4. Máthé Ferenc

5. Haász Ákos

6. melléklet a 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez

Az előterjesztés formája
A rendelet elfogadásához minősített többség szükséges!
A határozat elfogadásához minősített /egyszerű többség szükséges, és egyben zárt, vagy annak lehetőségére való utalás.
Egyszerű szótöbbség
Előterjesztés Cikó Község Önkormányzata Képviselő-testületének ..-i ülése ... napirendi pontjához:
Előterjesztés címe
Előadó: … polgármester
Tisztelt Képviselő-testület!
Előterjesztés szövege
Határozati javaslat:
Cikó Község Önkormányzata Képviselő-testületének …/év. (dátum.) határozata …ról/ről:

Felelős: polgármester
Határidő: dátum
Cikó, dátum
Előterjesztő sk.
Rendelet esetében:
– az előterjesztés részét képezi a megalkotandó rendelet tervezete és indokolása,
– és a hatástanulmány.

7. melléklet a 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez

A bizottság tagjainak névsora

1. Haász Ákos elnök

2. Dulfné János Anikó tag

3. Máthé Ferenc tag

9. melléklet a 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez

A polgármester feladat- és hatásköre

1. A polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé mindazokat az ügyeket, melyek előterjesztésére e rendelet más személyt nem jogosít fel.

2. A Képviselő-testület a következő hatásköreit ruházza át a polgármesterre döntésre:

2.1. A közterület-használatról szóló önkormányzati rendelet szerinti önkormányzati hatósági feladatok ellátása.

2.2. köztemetés

2.3. szociális célú tűzifa támogatásról szóló döntés

2.4. Az Önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendelet szerinti tulajdonosi jogok gyakorlása.

2.5. A szociális igazgatás és szociális ellátások szabályairól szóló rendeletben meghatározott feladatok

2.6. a költségvetésben szereplő kiadási jogcímek előirányzatai a kiemelt előirányzatok kivételével

2.7. nem önkormányzati szerv, személy, rendezvény támogatását esetenként legfeljebb 10 ezer Ft értékhatárig a tartalékalap terhére,

2.8. a mindenkori költségvetési rendeletben meghatározott döntési hatáskörök az abban meghatározottak szerint,

2.9. nemzetközi kapcsolatok keretében külföldre utazók körének meghatározását

2.10. a Cikó név jogi személy és jogi személyiség nélküli gazdasági társaság nevében megkülönböztető jelzőként való használatához hozzájárulást,

2.11. az Önkormányzat nevében kötendő - a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe nem tartozó - együttműködési és bármilyen más megállapodás megkötését, és nyilatkozat, igazolás kiadását az Önkormányzat nevében,

2.12. az Önkormányzat képviseletére vonatkozó - a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe nem tartozó - döntés meghozatalát, illetve valamennyi szükséges cselekmény elvégzését,

2.13. A község a településkép alakításáról és védelméről szóló önkormányzati rendelet szerinti településképi , bejelentéssel, kötelezéssel kapcsolatos eljárás lefolytatása, bírság kiszabása.

2.14. az év közben kapott előirányzat módosítást, amennyiben az előirányzat biztosítása a költségvetési törvényhez kapcsolódik,

2.15. évközben új, a költségvetésben nem szereplő feladat jóváhagyását 500 ezer Ft értékhatár alatt a forrás egyidejű megjelölésével,

2.16. Jegyzőre átruházott feladat-és hatáskör.

2.17. .A közösségi együttélés alapvető szabályairól és megsértésük jogkövetkezményeiről szóló önkormányzati rendelet szerinti eljárás lefolytatása, bírság kiszabása.

2.18. A házszámok megállapítása a közterületek elnevezéséről és a házszám-megállapítás szabályairól szóló önkormányzati rendelet szerint ( nem valóságos állapotnak megfelelő, vagy nem a megfelelő módon kifüggesztett házszámtáblák lecserélése)

3. A polgármester felügyeli többek között:

3.1. a vízkárelhárítással, a belvízvédekezéssel, az árvízvédekezéssel és a keletkezett kár helyreállításával kapcsolatos műszaki feladat végrehajtását,

3.2. az Önkormányzat által finanszírozott belvízelvezetéssel összefüggő tervezési és kivitelezési feladat végrehajtását,

3.3. a községüzemeltetéssel kapcsolatos feladatok.

11. melléklet a 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez

Cikó Község Önkormányzata részvételével működő társulások és gazdasági társaságok

1. Völgységi Önkormányzatok Társulása Székhely: 7150 Bonyhád, Széchenyi tér 12.

feladatai: - belső ellenőrzési feladatok ellátása, - területfejlesztési feladatok és a kistérségi területfejlesztési projektek megvalósítása - települések közötti koordináció. - gyermekjóléti és családsegítő szolgáltatás, - támogatószolgálat, - jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, - házi segítségnyújtás,

2. Mecsek-Dráva Regionális Szilárdhulladék Kezelő Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás Székhely: 7621 Pécs Széchenyi tér 1.

Feladata: hulladékkezeléssel és ártalmatlanítással kapcsolatos közszolgáltatások biztosítása

3. Társadalmi Ellenőrző Tájékoztató Társulás 7164 Bátaapáti, Petőfi utca 4.

Feladatai: A NRHT hulladéktárolóval kapcsolatos tájékoztatási, ellenőrzési feladatok megvalósítása

12. melléklet a 12/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez

Nemzetiségi önkormányzatok
A nemzetiségi önkormányzatok meghatározása
Cikói Községben német nemzetiségi önkormányzat működik.
A nemzetiségi önkormányzat elérhetősége és a testületének tagjai
Német nemzetiségi önkormányzat
A német nemzetiségi önkormányzat megnevezése:
Cikói Német Nemzetiségi Önkormányzata
7161 Cikó. Iskola tér 1.
Név Tisztség
Beréti Anita elnök
Kiss Erzsébet Katalin elnökhelyettes
Garainé Fátrai Melinda tag
1

A 78. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.