Veszprém Vármegyei Önkormányzat Közgyűlésének 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelete

A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 11. 28 10:25- 2024. 11. 29

Veszprém Vármegyei Önkormányzat Közgyűlésének 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelete

A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.11.28.

A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselők önkéntes elhatározással képviselőcsoportot alkothatnak. A képviselőcsoport létszáma legalább 2 fő. Egy képviselő csak egy képviselőcsoportnak lehet a tagja. A közgyűlésben mandátumhoz jutott pártnak vagy társadalmi szervezetnek egy képviselőcsoportja lehet. Több párt vagy társadalmi szervezet közös képviselőcsoportot is alkothat.”

2. § (1) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közgyűlés évente legfeljebb tizenkettő ülést tart. A közgyűlés üléseit a közgyűlés elnöke hívja össze, a közgyűlés éves munkatervében meghatározott hónap valamely csütörtöki napjára, elsődlegesen a vármegyei önkormányzat székhelyén. A közgyűlés ülésrendjét a 7. melléklet tartalmazza.”

(2) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 9. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) Az ülés meghívóját a képviselők, valamint a tanácskozási joggal meghívottak részére – a (11) bekezdésben foglaltak kivételével – az ülés időpontját megelőzően legalább 5 nappal kell elektronikusan kézbesíteni.”

(3) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 9. § (13) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A közgyűlésen tanácskozási joggal vesznek részt:)

„d) a tevékenységi körükre vonatkozó tanácskozási joggal résztvevő szervezetek képviselői,”

3. § (1) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A közgyűlés elnöke a munkaterv összeállításához javaslatot kér:)

„a) a képviselőktől,”

(2) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A közgyűlés elnöke a munkaterv összeállításához javaslatot kér:)

„e) a vármegyei gazdasági kamaráktól,”

4. § A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 11. § (3) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az előterjesztések tartalma általában:)

„d) a döntési javaslat és indokai, a döntést megalapozó költség-haszonelemzés.”

5. § A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 14. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) A napirendi téma vitája során a képviselők és a tanácskozási joggal résztvevők lényegre törően kötelesek kifejteni álláspontjukat, megtenni észrevételeiket, valamint egyértelműen meg kell fogalmazniuk a döntéstervezetre vonatkozó esetleges javaslataikat, indítványaikat. A napirendi pont tárgyalása során egy képviselő két alkalommal szólhat hozzá. Első alkalommal 5 perc, második alkalommal 3 perc időtartamban. További hozzászólásra a közgyűlés engedélye alapján maximum 3 percben kerülhet sor. A hozzászólását már megtevő képviselő azonban a személyével foglalkozó hozzászólásra maximum 2 percben válaszolhat. Akitől a szót a közgyűlés elnöke megvonta, ugyanabban az ügyben ismételten nem szólalhat fel.

(5) A közgyűlés elnöke és a képviselők javaslatot tehetnek esetenként a közgyűlésnek a nem tanácskozási joggal résztvevő személy – maximum 2 perc időtartamú – hozzászólásának engedélyezésére, melyről a közgyűlés vita nélkül dönt.”

6. § A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 21. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:

„(8) A képviselő az Mötv. 39. §-ában foglalt előírások szerint vagyonnyilatkozatot köteles tenni, vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas-, vagy élettársa, valamint gyermeke(i) (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) vagyonnyilatkozatát. A képviselő és a vele közös háztartásban élő hozzátartozója vagyonnyilatkozatának nyilvántartási szabályait a 8. melléklet tartalmazza.”

7. § A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 22. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő a közgyűlésen a tisztségviselőkhöz, a bizottság elnökéhez, a jegyzőhöz a vármegyei önkormányzat hatáskörébe tartozó ügyekben, illetve a hivatal hatáskörébe tartozó ügyben interpellációt intézhet. A képviselő ülésenként egy interpellációt nyújthat be.”

8. § A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 23. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„23. § (1) A közgyűlés meghatározott feladat- és hatáskörök önálló gyakorlására, döntéseinek előkészítésére, valamint a döntések végrehajtásának megszervezésére és ellenőrzésére képviselőkből álló állandó bizottságokat hoz, és ideiglenes bizottságokat hozhat létre. A közgyűlés állandó bizottságai tagjainak száma legfeljebb 9 fő.

(2) A közgyűlés esetenkénti feladatokra, meghatározott témakör vizsgálatára, szakmai javaslatok kidolgozására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Ilyen esetben meg kell határozni a bizottság feladatát, megbízatásának terjedelmét és határidejét. Az ideiglenes bizottságok működésére az állandó bizottságokra vonatkozó szabályok értelemszerűen irányadók. A bizottságok ügyviteli feladatait a hivatal látja el.

(3) A bizottságok:

a) Állandó bizottságok:

aa) az Ügyrendi Bizottság,

ab) a Pénzügyi és Területfejlesztési Bizottság,

b) Ideiglenes bizottság: a Területi Operatív Programok Bizottsága.

(4) A bizottság elnöke a tanácsnok. A bizottság elnökét - akadályoztatása esetén - a bizottság alelnöke helyettesíti.

(5) A bizottság javaslatára a közgyűlés albizottságot választhat. Az albizottság választására, működésére vonatkozó szabályok a bizottságra vonatkozó szabályokkal azonosak.

(6) A közgyűlés – elsősorban éves munkatervében – határozza meg azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, továbbá, amelyek csak bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a közgyűlésnek.

(7) Az állandó bizottságok feladatai különösen:

a) döntenek a feladat- és hatáskörükbe tartozó ügyekben, és arról a közgyűlés legközelebbi ülésén számot adnak a testületnek,

b) véleményezik a vármegyei önkormányzat éves költségvetési tervének szakterületüket érintő részét, javaslatot tesznek évközi módosítására,

c) véleményezik a közgyűlés elé kerülő előterjesztések szakterületüket érintő részét,

d) előkészítik a szakterületüket érintő vármegyei önkormányzati rendelet-tervezeteket,

e) folyamatosan figyelemmel kísérik a hivatal szakmai munkáját.

(8) A bizottságok működési szabályait a közgyűlés határozza meg. A bizottságok működési szabályzatát a 9. melléklet tartalmazza.

(9) A közgyűlés hatáskörébe tartozó kinevezések eldöntése előtt az illetékes állandó bizottság, valamint minden esetben az Ügyrendi Bizottság véleményét ki kell kérni.”

9. § A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 24. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A bizottság üléseit a bizottság elnöke az ülést megelőző legalább 3 nappal hívja össze. A bizottság működési szabályainak körében meghatározhatja azokat a napokat, amikor rendes üléseit tartja. A bizottsági tagok részére a meghívót lehetőleg a napirendi előterjesztésekkel együtt kell megküldeni. Rendkívüli ülés összehívása esetén a bizottság elnöke rövid úton: telefonon, írásban e-mailen, vagy jelenlévők esetén szóban értesíti a tagokat az ülés helyéről, idejéről és napirendjéről.”

10. § (1) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 25. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A közgyűlés elnöke:)

„b) Az Mötv. 68. § (3)-(4) bekezdése alapján a közgyűlés utólagos tájékoztatása mellett dönt a 4. mellékletben foglaltak szerinti ügyekben,”

(2) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 25. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A közgyűlés főállású alelnökére a közgyűlés elnökére vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.”

11. § A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„27. § A közgyűlés elnöke, alelnökei, a jegyző és az aljegyző a vármegye lakosságával, a települési önkormányzatokkal, valamint az ellátó és szolgáltató szervezetekkel való közvetlen kapcsolattartás érdekében fogadónapot tartanak. A fogadónapokat a 10. melléklet tartalmazza.”

12. § (1) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 28. § (3)–(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A hivatal szervezeti felépítését a 11. melléklet tartalmazza az alábbiak szerint:

a) elnök,

b) alelnökök,

c) jegyző,

d) aljegyző,

e) területfejlesztési iroda,

f) gazdasági iroda,

g) önkormányzati iroda,

h) paktum iroda,

i) projekt iroda,

j) titkársági és szervezési iroda.

(4) A hivatalban vezetőnek minősülnek: a jegyző, az aljegyző, valamint a (3) bekezdés e)–g) pontjaiban és i)–j) pontjaiban meghatározott irodát vezető irodavezetők. A (3) bekezdés e) pontjában megnevezett iroda vezetője a térségi főmérnök. A (3) bekezdés h) pontjában megnevezett iroda vezetője a jegyző.

(5) Az irodavezető főosztályvezető-helyettesi munkakört lát el, kivéve a (3) bekezdés h) pontja szerinti paktum irodát.”

(2) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 28. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) A hivatalnál vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök megnevezését a 12. melléklet tartalmazza.”

13. § (1) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 2. melléklet lép.

(3) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(4) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

(5) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 5. melléklet lép.

(6) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 7. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.

(7) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 8. melléklete helyébe a 7. melléklet lép.

(8) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 9. melléklete helyébe a 8. melléklet lép.

(9) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet a 9. melléklet szerinti 10. melléklettel egészül ki.

(10) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet a 10. melléklet szerinti 11. melléklettel egészül ki.

(11) A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet a 11. melléklet szerinti 12. melléklettel egészül ki.

14. § Hatályát veszti a Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 28. § (6) bekezdése.

15. § Ez a rendelet 2024. november 28-án 10 óra 25 perckor lép hatályba.

1. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

1. A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 11. pontja helyébe a következő pont lép:

„11. Szakmai alaptevékenység kormányzati funkció szerinti megjelölése:

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013330

Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

041140

Területfejlesztés igazgatása

047320

Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

081010

Sportügyek igazgatása

095020

Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés

2. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

A Veszprém Vármegyei Önkormányzat szervezeti felépítése

1. null

3. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

1. A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében foglalt táblázat „"A tiszta és virágos Veszprém vármegyéért" közterület szépítési verseny működtetése” sora helyébe a következő rendelkezés lép:

(A feladat- és hatáskör megnevezése

A feladat- és hatáskör gyakorlója

Átruházás)

"A tiszta és virágos Veszprém vármegyéért" közterület szépítési verseny működtetése

közgyűlés

Pénzügyi és Területfejlesztési Bizottság

2. A Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében foglalt táblázat „A Veszprém Vármegyei Értéktár működtetése” sora helyébe a következő rendelkezés lép:

(A feladat- és hatáskör megnevezése

A feladat- és hatáskör gyakorlója

Átruházás)

A Veszprém Vármegyei Értéktár működtetése

Veszprém Vármegyei Értéktár Bizottság
A magyar nemzeti értékekről és a hungarikumokról szóló 2012. évi XXX. törvényben (a továbbiakban: Htv.) foglaltak alapján legalább három tagból álló bizottság, amely a Htv. végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározottak szerint szervezi a vármegye területén azonosított települési és tájegységi értéktárak adatainak összesítését, azonosítja a vármegye területén fellelhető nemzeti értékeket, dönt a vármegyei értéktárba bekerülő nemzeti értékekről, létrehozza a vármegyei értéktárat és nyilvántartás céljából megküldi azt a Hungarikum Bizottságnak.

nem átruházható

4. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

A közgyűlés elnökének feladat- és hatásköre

1. A közgyűlés által átruházott feladat- és hatáskörök

1.1. A vármegyei önkormányzat területfejlesztési tervezéssel összefüggő feladatkörében, a területfejlesztésről szóló 2023. évi CII. törvény (a továbbiakban: Tftv.) 10. § (1) bekezdés a) pontjában megjelölt vármegyei területfejlesztési dokumentumok határozattal történő elfogadása kivételével, ellátja a Tftv. 10. § (1) bekezdés a)-f) pontjaiban megjelölt feladatokat.

1.2. A vármegyei önkormányzat területfejlesztési programok végrehajtásával kapcsolatos feladatkörében ellátja a Tftv. 10. § (2) bekezdésének c), d) és f) pontjaiban megjelölt feladatokat.

1.3. A vármegyei önkormányzat területfejlesztési koordinációval kapcsolatos feladatkörében ellátja a Tftv. 10. § (3) bekezdés a)-c) és e)-f) pontjaiban megjelölt feladatokat.

1.4. A vármegyei önkormányzat vidékfejlesztési koordinációval kapcsolatos feladatkörében ellátja a Tftv. 10. § (4) bekezdés c)-e) pontjaiban megjelölt feladatokat.

1.5. A vármegyei önkormányzat területrendezési feladatkörében ellátja a Tftv. 25. § (2) bekezdés c)-e) pontjaiban foglalt feladatokat.

1.6. A vármegyei önkormányzat koordinációs feladatkörében ellátja a Tftv. 26. §-ban megjelölt feladatokat.

1.7. Területi szereplőként képviseli a Veszprém Vármegyei Önkormányzatot a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: 1. Korm. rendelet) hivatkozott döntés-előkészítő bizottságban, továbbá ellátja az 1. Korm. rendelet 19. § c) és e) pontjában a területi szereplő részére meghatározott feladatokat és a projektfejlesztésben, valamint a projektmenedzsment tevékenységek ellátásában történő részvétel kivételével az f) pontban felsorolt feladatokat.

1.8. Területi szereplőként képviseli a Veszprém Vármegyei Önkormányzatot a 2021-2027 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 256/2021. (V. 18.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: 2. Korm. rendelet) hivatkozott döntés-előkészítő bizottságban, továbbá ellátja a 2. Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) - e) pontjaiban a területi szereplő részére meghatározott feladatokat és a projektfejlesztésben történő részvétel kivételével az f) pontban felsorolt feladatokat.

1.9. Dönt az általános és céltartalékok felhasználásáról, valamint a jóváhagyott költségvetési előirányzatok közötti esetleges átcsoportosításokról.

1.10. A költségvetési rendeletben meghatározott módon és értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a közgyűlést.

1.11. Tájékoztatja a kincstár területileg illetékes szervét az elfogadott költségvetésről.

1.12. Szabályozza és felülvizsgálja a költségvetési beszámolót és költségvetési maradvány-elszámolást.

1.13. A piaci zavarok megelőzése céljából figyelemmel kíséri a vármegye ellátási helyzetét, haladéktalanul kezdeményezi a szükséges intézkedések megtételét.

1.14. Együttműködik a vármegye gazdasági szereplőivel.

1.15. Felkéri a rendőrfőkapitányt az éves beszámolója megtartására.

1.16. Részt vesz a területi információs rendszer kialakításában és működtetésében, információkat nyújt a területi tervek készítéséhez.

1.17. Részt vesz a helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánítás előkészítésében.

1.18. Elősegíti a települési önkormányzatok természetvédelmi tevékenységét.

1.19. Gondoskodik a vármegye területére vagy térségére vonatkozó rendezési terv elkészítéséről.

1.20. Együttműködik a megyei jogú város önkormányzatával és az érintett települések önkormányzataival a területrendezési tervek városkörnyéki összehangolása érdekében.

1.21. A hosszú távú előrejelzések alapján összehangolja a vármegyei önkormányzat kötelező feladatainak területeit, biztosítja az épített és természeti környezet védelmével kapcsolatos, valamint az idegenforgalmi feladatok összhangját a vármegyei gazdaságfejlesztési és foglalkoztatáspolitikai koncepciókkal.

1.22. Koordinálja a vármegye települési önkormányzatai felkérése alapján a települések fejlesztési tevékenységét.

1.23. A települési önkormányzatok felkérése alapján elősegíti a helyi önkormányzatok területfejlesztési társulásainak szerveződését.

1.24. A vármegyei önkormányzat feladatainak ellátásában együttműködik a települési önkormányzatokkal, a vármegye fejlesztésében közvetlenül és közvetve közreműködő területi államigazgatási szervekkel, az érdekelt civil és szakmai szervezetekkel.

1.25. Közreműködik a vármegyében kialakult társadalmi és gazdasági válsághelyzetek kezelésében.

1.26. Figyelemmel kíséri az operatív programok vármegyében jelentkező feladatainak megvalósítását, külön döntés alapján közreműködik azok végrehajtásában.

1.27. Előzetesen véleményezi és koordinálja az illetékes területi államigazgatási szervek vármegyét érintő fejlesztéseit és pályázatait.

1.28. Közreműködik a területfejlesztési programok végrehajtásának nyomon követésében és értékelésében.

1.29. A tervezés és a végrehajtás során gondoskodik a partnerség elvének érvényesítéséről.

1.30. Képviseli a vármegyei önkormányzatot a törvény alapján kötelezően létrehozott Balaton Fejlesztési Tanácsban, melynek tagjai – többek közt - a tanács illetékességi területén működő vármegyei közgyűlések elnökei és a vármegyék 1-1 delegáltja.

1.31. A vármegyei önkormányzatot képviselve – az egyes szociális szolgáltatásokat végzők képzéséről és vizsgakövetelményeiről szóló 81/2004. (IX. 18.) ESzCsM rendelet 2/A. § (2) és (3) bekezdésében foglaltak alapján – gondoskodik a falu- és tanyagondnoki szolgálat vonatkozásában a falu- és tanyagondnoki képzés megszervezéséről, a képzés legalább évente egy alkalommal történő megtartásáról, melyet a vármegyei önkormányzat saját maga, vagy más vármegyei önkormányzattal közösen megszervezve végez, vagy ezzel más intézményt bíz meg.

1.32. A vármegyei önkormányzatot képviselve gondoskodik a vármegyei környezetvédelmi programban foglalt feladatok végrehajtásáról, a végrehajtás feltételeinek a biztosításáról, figyelemmel kíséri az azokban foglalt feladatok megoldását.

1.33. Meghatározza a Föld Napja mozgalomban történő részvétel formáját.

1.34. A településrendezési eszközök készítésénél és elfogadásánál a létesítendő kikötő működtetéséhez szükséges és megfelelő parti terület kijelölése, az igénybevétel feltételeinek tervezhető módon, hosszú távra történő meghatározása, a vármegyei önkormányzat bevonásával történik, melynek során e tárgyban képviseli a vármegyei önkormányzatot.

1.35. Amennyiben a vármegyei önkormányzat érintett, akkor javaslatai figyelembevételével véleményezi a szakminisztérium a címzett támogatás iránti önkormányzati igényt megalapozó beruházási koncepciót.

1.36. Ellátja a területi monitoring rendszerről szóló 37/2010. (II.6.) Korm. rendelet 7. § a)-d) és g) pontjaiban foglalt feladatokat.

1.37. A közgyűlés utólagos tájékoztatása mellett jogosult:

1.37.1. a közgyűlés hatáskörébe tartozó vagyonhasznosítási jogügyletek előkészítésére,

1.37.2. 10.000.000.-Ft forgalmi értékhatár alatt a vármegyei önkormányzat vagyonrendelete szerinti üzleti vagyonnal kapcsolatos tulajdonosi nyilatkozatok megtételére, az ingyenes vagyonátruházás kivételével.

1.37.3. a behajthatatlan követelések törlésére nettó 1 millió forint értékhatárig,

1.37.4. a vármegyei önkormányzat korlátozottan forgalomképes törzsvagyonának, és üzleti vagyonának értékesítésével, hasznosításával kapcsolatos versenytárgyalás eredményességéről dönteni, a szerződést megkötni,

1.37.5. a vármegyei önkormányzati tulajdoni hányaddal működő többszemélyes gazdasági társaságok legfőbb szervének ülésein a vármegyei önkormányzatot, mint tulajdonost képviselni,

1.37.6. a vármegyei önkormányzat vagyonkezelésbe adott vagyonával kapcsolatos tulajdonosi ellenőrzési jog gyakorlására,

1.37.7. az SZMSZ-ben meghatározott lakossági fórum összehívására, azon a közgyűlés képviseletére,

1.37.8. a 100%-os támogatási intenzitású pályázatok benyújtására.

1.38. A vármegyei önkormányzat tényleges vagy várományosi vagyonát érintő perbeli vagy peren kívüli egyezséget köthet, követelést ismerhet el nettó 1 millió forint értékig.

1.39. Felelős a közbeszerzési eljárások szabályszerű és határidőre történő lefolytatásáért.

1.40. Gondoskodik a közbeszerzési szabályzat elkészíttetéséről és közgyűlés elé terjesztéséről.

1.41. A vármegyei önkormányzati közbeszerzések előkészítése és végrehajtása során:

1.41.1. jóváhagyja az éves közbeszerzési tervet, a terv módosítására vonatkozó javaslatokat, gondoskodik a közbeszerzési terv Elektronikus Közbeszerzési Rendszerbe (a továbbiakban: EKR) történő feltöltéséről,

1.41.2. jóváhagyja az előzetes tájékoztatót, valamint gondoskodik annak megküldéséről,

1.41.3. elrendeli a közbeszerzési eljárás megindítását,

1.41.4. kijelöli a közbeszerzési munkacsoport tagjait és megbízza a bírálóbizottság tagjait,

1.41.5. dönt a hivatalos közbeszerzési tanácsadást, a közbeszerzési eljárás lebonyolítását végző személyekről, szervezetekről,

1.41.6. dönt a közbeszerzési eljárás lebonyolítását végző személyekről, szervezetekről, a felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadóról,

1.41.7. aláírja a közbeszerzési eljárások lefolytatásához szükséges megbízási és egyéb szerződéseket,

1.41.8. dönt a felhívás módosításáról, az ajánlattételi határidő kiegészítő tájékoztatás megadása miatti módosításáról

1.42. A bírálóbizottság javaslata, véleménye alapján:

1.42.1. jóváhagyja a felhívásban, dokumentációban foglaltakkal kapcsolatban adott kiegészítő, értelmező tájékoztatást,

1.42.2. jóváhagyja a hiánypótlás, indokolás, felvilágosítás, tájékoztatás kérés dokumentumait,

1.42.3. az eljárásokban dönt az ajánlatok érvényességéről, az ajánlattevők kizárásáról, alkalmatlanságáról,

1.42.4. az eljárásokban dönt a részvételi jelentkezések és ajánlatok érvényességéről, a részvételi jelentkezők és ajánlattevők kizárásáról, alkalmatlanságáról,

1.42.5. tárgyalásos eljárások esetében jogosult tárgyalni az ajánlattevőkkel,

1.42.6. meghozza a közbeszerzési eljárási szakaszokat, illetve eljárásokat lezáró döntéseket,

1.42.7. nem EKR-ben lefolytatott eljárás esetében aláírja az írásbeli összegezést,

1.42.8. jóváhagyja a jogorvoslati eljárás során készített előterjesztéseket, dokumentumokat,

1.42.9. aláírja a közbeszerzési eljárás alapján megkötendő szerződést, annak módosítását.

1.43. Legkésőbb a tárgyévet megelőző évről készült zárszámadással egyidejűleg tájékoztatást ad a közgyűlés részére a vármegyei önkormányzat éves közbeszerzéseiről.

1.44. Elrendeli a közbeszerzési eljárások szabályszerű lefolytatásának ellenőrzését.

1.45. Elhunyt személyt a Veszprém Vármegyei Önkormányzat saját halottjává nyilváníthat.

1.46. Magán- és jogi személyek kérelmére, határozatlan vagy határozott időre engedélyezi részükre a vármegye címerének, valamint a vármegye zászlajának – az önkormányzati jelképek használatáról szóló rendelet szerinti – használatát.

1.47. Dönt a „Veszprém vármegye” névhasználat engedélyezéséről.

2. Egyéb feladat- és hatáskörök:

2.1. Ellátja az SZMSZ 26. § (3) bekezdésben meghatározott feladatokat.

2.2. A gazdasági programtervezet, a költségvetési rendelet, valamint a zárszámadási rendelet tervezetét a közgyűlés elé terjeszti. Gondoskodik a vármegyei önkormányzat költségvetésének végrehajtásáról.

2.3. Tájékoztatja a közgyűlést a vármegyei önkormányzat évközi gazdálkodásáról, a költségvetési előirányzatok alakulásáról, a költségvetés egyensúlyi helyzetéről.

2.4. A vármegyei önkormányzat egyes vagyontárgyaira vonatkozóan biztosítási szerződéseket köthet a Pénzügyi és Területfejlesztési Bizottság előzetes egyetértése mellett.

2.5. A vármegyei önkormányzat nevében: kötelezettségvállalás, utalványozás, követelés előírása, a kiadások teljesítésének, a bevételek beszedésének, elszámolásának elrendelése.

2.6. Gondoskodik a nettó 5 millió forintot elérő vagy meghaladó szerződések közzétételéről.

2.7. Tájékoztatja a közgyűlést a vármegyei önkormányzat költségvetési tartaléka felhasználásáról, a hiány, többlet alakulásáról, valamint a költségvetés teljesüléséről.

2.8. A közgyűlés elé terjeszti a költségvetési rendelet módosítását, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy azok a költségvetés teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

2.9. Kezdeményezi önkormányzati biztos kirendelését, amennyiben a hivatal tartozásállománya eléri a vármegyei önkormányzat rendeletében meghatározott mértéket és időtartamot. A közgyűlés döntése alapján megbízza az önkormányzati biztost.

2.10. Felelős a pénzügyi információs rendszer keretében szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségért.

2.11. Irányítja a hivatalt.

2.12. Gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat a főállású alelnök tekintetében.

2.13. Kinevezi a jegyzőt, aljegyzőt.

2.14. Gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében.

2.15. Kapcsolatot tart a vármegye országgyűlési képviselőivel, valamint a vármegyében működő közigazgatási és egyéb szervezetekkel.

2.16. Kapcsolatot tart a helyi önkormányzatokkal, részükre szükség esetén szakmai segítséget nyújt.

2.17. Együttműködik a területi nemzetiségi önkormányzatokkal.

2.18. Feljelentést tesz hatóság, vagy hivatalos személy megsértése miatt, ha a sértett a közgyűlés, annak bizottsága vagy ezen testület tagja.

2.19. Meghatározza az idegenforgalmi és sportfeladatok belföldi és külföldi rendjét, dönt a költségvetési rendeletben e célra szolgáló források felhasználásáról.

2.20. Esküt vesz ki a választási bizottság tagjaitól.

2.21. Együttműködik a vármegyét reprezentáló ismeretterjesztő és művészeti kiadványok kiadásának szervezésében.

2.22. Időszaki lapok és kiadványok szerkesztésével, lektorálásával, nyomdai előkészítésével kapcsolatos kiadói tevékenységet végezhet.

2.23. Kérelmezi a törvényen alapuló, vármegyei önkormányzatot megillető tulajdonjog bejegyzését.

2.24. Bejelenti a népszavazás elrendelésére irányuló kezdeményezést a közgyűlésnek.

2.25. Dönt a Pro Comitatu díj odaítéléséről a közgyűlés illetékes bizottsága egyetértése mellett.”

5. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

A bizottságok feladat- és hatásköre

1. Ügyrendi Bizottság

1.1. Általános feladatköre:

1.1.1. Előkészíti és véleményezi a közgyűlés és bizottságai ügyrendi jellegű, valamint a közgyűlés igazgatási ügyeivel kapcsolatos közgyűlési döntéseket, valamint megszervezi és ellenőrzi az ilyen témában hozott döntések végrehajtását.

1.1.2. Figyelemmel kíséri az SZMSZ és mellékleteinek hatályosulását.

1.1.3. Gyakorolja a közgyűlés által a bizottságra átruházott hatásköröket, ellátja a közgyűlés által átruházott feladatokat, dönt a közgyűlés által átruházott kérdésekben, és ezekről a közgyűlés legközelebbi ülésén számot ad a testületnek.

1.1.4. Kapcsolatot tart a vármegyében működő nemzetiségek szervezeteivel, a nemzetiségi önkormányzatok képviselőivel. Részükre igény szerint szakmai segítséget nyújt, illetve információcserét biztosít. Támogatja és elősegíti a nemzetiségek nyelvének, kultúrájának, történelmi hagyományainak ápolását, az anyaországgal való kapcsolattartását.

1.2. A közgyűlési döntés előkészítéssel kapcsolatban:

1.2.1.Előterjesztéssel élhet a közgyűlés felé, a közgyűlés munkaterve, illetve saját elhatározása alapján.

1.2.1. Előterjeszti a feladatkörét érintő önkormányzati rendelet-tervezeteket.

1.2.2. Előterjesztést tesz a közgyűlés elnöke jutalmának meghatározására.

1.2.3. Véleményezi a közgyűlés elé kerülő előterjesztéseknek a bizottság feladatkörét érintő részét.

1.2.4. Véleményezi a vármegyei önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendelet-tervezetet, biztosítja a törvényekkel való összhangját, javaslatot tesz évközi módosítására.

1.2.5. Véleményt nyilvánít a közgyűlés hatáskörébe tartozó kinevezések eldöntése előtt.

1.2.6. Minősíti a jegyző mellett a közgyűlési előterjesztések SZMSZ-nek való megfelelését és tárgyalásra való alkalmasságukat.

1.2.7. Kivizsgálja a képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést.

1.2.8. Nyilvántartja és ellenőrzi a képviselő és a vele közös háztartásban élő hozzátartozója vagyonnyilatkozatát.

1.2.9. Javaslatára a közgyűlés albizottságot választhat.

1.3. A közgyűlési döntések végrehajtásának szervezésével és ellenőrzésével kapcsolatban:

1.3.1. A feladatkörében szervezi és ellenőrzi a közgyűlési, valamint a bizottsági döntések végrehajtását.

1.3.2. Folyamatosan figyelemmel kíséri a hivatal szakmai munkáját és ellenőrzi a közgyűlési döntések végrehajtásának megszervezését. Ha a bizottság a hivatal tevékenységében a közgyűlés álláspontjától, céljaitól való eltérést, az önkormányzati érdek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli, a közgyűlés elnökének intézkedését kezdeményezheti.

1.4. A közgyűlés által átruházott hatáskörökben:

1.4.1. A települési önkormányzatok érdekében érdekvédelmi feladatok ellátása.

1.4.2. Javaslatot tesz a közgyűlésnek a Veszprém Vármegye Érdemrendje kitüntetés, és a Veszprém Vármegye Tiszteletbeli Polgára cím adományozására.

1.4.3. A „Felelősség a közösségért és a környezetért” díj, valamint a Pro Comitatu díj az egyetértő javaslatával adományozható.

1.4.4. Megállapítja a közgyűlés elnöke és alelnökei tartós akadályoztatásának tényét.

1.4.5. Elfogadja a hivatal szervezeti és működési rendjét, az Ügyrendet.

2. Pénzügyi és Területfejlesztési Bizottság

2.1. Általános feladatköre:

2.1.1. Előkészíti a vármegyei önkormányzat költségvetési tervezési, végrehajtási és pénzügyi ellenőrzéssel kapcsolatos döntéseit, a döntések végrehajtását szervezi, ellenőrzi. A vármegyei önkormányzatnál és a hivatalnál:

a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló éves beszámoló tervezeteit;

b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;

c) ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését.

2.1.2. Gyakorolja a közgyűlés által a bizottságra átruházott hatásköröket, ellátja a közgyűlés által átruházott feladatokat, dönt a közgyűlés által átruházott kérdésekben, és ezekről a közgyűlés legközelebbi ülésén számot ad a testületnek.

2.1.3. Működésével elősegíti a vármegyei önkormányzat (Mötv. szerinti) területfejlesztési, vidékfejlesztési és koordinációs feladatainak, továbbá egyéb jogszabályokban meghatározott területrendezési, környezetvédelmi, természetvédelmi, idegenforgalmi, sport és ifjúsági feladatainak ellátását, koordinálja egyes térségi feladatok feltárását és megvalósítását, előkészíti és véleményezi az ezekkel kapcsolatos közgyűlési döntéseket, valamint az ilyen témában hozott döntések végrehajtását megszervezi és ellenőrzi.

2.1.4. Javaslatot tesz a vármegyei önkormányzat vagyongazdálkodási ügyeivel kapcsolatos közgyűlési döntésekre, ezeket előkészíti, valamint az ilyen témájú meghozott döntések végrehajtását megszervezi és ellenőrzi.

2.2. A közgyűlési döntés előkészítéssel kapcsolatban:

2.2.1. Előterjesztéssel élhet a közgyűlés felé, a közgyűlés munkaterve, illetve saját elhatározása alapján.

2.2.2. Előterjeszti a szakterületét érintő önkormányzati rendelet-tervezeteket.

2.2.3. Véleményezi a közgyűlés elé kerülő előterjesztések a bizottság szakterületét érintő részét.

2.2.4. A költségvetési rendelet-tervezetnek a közgyűlés elé történő benyújtásával egyidejűleg csatolni kell a bizottság írásos véleményét.

2.2.5. Véleményezi az éves költségvetés végrehajtásáról szóló éves beszámoló tervezeteit.

2.2.6. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyon változás, vagyon-növekedés, -csökkenés alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.

2.2.7. Vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

2.2.8. Ellátja a közgyűlés rendeletében meghatározott feladatokat.

2.2.9. Előzetesen megtárgyalja a vármegyei önkormányzat vagyonának hasznosítására vonatkozó javaslatokat.

2.2.10. A közgyűlés döntése előtt véleményezi a vármegyei önkormányzat vagyonrendeletében meghatározott:

a) korlátozottan forgalomképes törzsvagyon elidegenítésére, megterhelésére, gazdasági társaságba apportálására vonatkozó döntési javaslatot,

b) 10.000.000.-Ft forgalmi értékhatár feletti üzleti vagyonnal kapcsolatos tulajdonosi jogok gyakorlására vonatkozó döntési javaslatot.

2.2.11. Javaslatára a közgyűlés albizottságot választhat.

2.2.12. Véleményezi a területszervezési eljárással összefüggő közgyűlési előterjesztést.

2.3. A közgyűlési döntések végrehajtásának szervezésével és ellenőrzésével kapcsolatban:

2.3.1. A feladatkörében szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.

2.3.2. Folyamatosan figyelemmel kíséri a hivatal szakmai munkáját és ellenőrzi a közgyűlési döntések végrehajtásának megszervezését. Ha a bizottság a hivatal tevékenységében a közgyűlés álláspontjától, céljaitól való eltérést, az önkormányzati érdek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli, a közgyűlés elnökének intézkedését kezdeményezheti.

2.3.3. Áttekinti a vármegyei önkormányzat és a hivatal pénzügyi helyzetét, értékeli az ellenőrzések tapasztalatait.

2.3.4. Ellenőrzi a vármegyei önkormányzat költségvetésében céljelleggel elkülönített költségvetési előirányzatok felhasználását.

2.3.5. Ellenőrzi az önkormányzati támogatások célnak megfelelő felhasználását.

2.4. A közgyűlés által átruházott hatáskörökben:

2.4.1. Nettó 1.000.000 Ft érték feletti, de nettó 5.000.000 Ft-nál nem nagyobb érték esetén dönt a behajthatatlan követelések törléséről, a vármegyei önkormányzat tényleges vagy várományosi vagyonát érintő perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötéséről, valamint követelés elismeréséről.

2.4.2. Ellátja az önkormányzati biztos kirendeléséről szóló rendeletben szabályozott feladatokat.

2.4.3. Az illetékes állami főépítész megkeresésére véleményezi a területrendezési hatósági eljárásban foglaltakat.

2.4.4. Előzetes véleményt nyilvánít a települési önkormányzati környezetvédelmi programokról, illetve kezdeményezi azok megalkotását.

2.4.5. Állást foglal a települési önkormányzatok környezetvédelmet érintő rendeleteinek tervezeteivel kapcsolatban.

2.4.6. Javaslatot tesz települési önkormányzati környezetvédelmi társulások létrehozására.

2.4.7. Javaslatot tesz helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánításra.

2.4.8. Véleményezi a vármegye területét érintő, külön jogszabályban meghatározott villamos-energiakorlátozás sorrendjét.

2.4.9. A területfejlesztési koncepció alapján a vármegye területére vonatkozó, külön jogszabályban meghatározott energiaellátási tanulmányt készíttet.

2.4.10. Véleményezi a vármegyei térképészeti határkiigazítást, valamint jogszabályban meghatározott körben dönt a földrajzi nevek megállapításáról és megváltoztatásáról.

2.4.11. Dönt a közgyűlés által a bizottság hatáskörébe utalt pénzeszközök, vármegyei támogatási alapok elosztásáról, azok felhasználását ellenőrzi.

2.4.12. Működteti "A tiszta és virágos Veszprém vármegyéért" közterület szépítési versenyt.

3. Területi Operatív Programok Bizottsága

3.1. Átruházott feladat- és hatásköre:

3.1.1. Gyakorolja a közgyűlés által a bizottságra átruházott hatásköröket, ellátja a közgyűlés által átruházott feladatokat, dönt a közgyűlés által átruházott kérdésekben, és ezekről a közgyűlés legközelebbi ülésén számot ad a testületnek.

3.1.2. Kialakítja a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendeletben meghatározott döntés előkészítő bizottság felé az egyes támogatási kérelmek vonatkozásában a vármegyei önkormányzat döntési javaslatát, melyet határozat formájában hoz meg.

3.1.3. Kialakítja a 2021-2027 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 256/2021. (V. 18.) Korm. rendeletben meghatározott döntés előkészítő bizottság felé az egyes támogatási kérelmek vonatkozásában a vármegyei önkormányzat döntési javaslatát, melyet határozat formájában hoz meg.

3.2. A bizottsági döntések végrehajtásának szervezésével és ellenőrzésével kapcsolatban.

3.2.1. A feladatkörében szervezi és ellenőrzi a bizottsági döntések végrehajtását.

3.2.2. Folyamatosan figyelemmel kíséri a hivatal szakmai munkáját és ellenőrzi a feladatkörét érintő bizottsági döntések végrehajtásának megszervezését. Ha a bizottság a hivatal tevékenységében a bizottság álláspontjától, céljaitól való eltérést, az önkormányzati érdek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli, a közgyűlés elnökének intézkedését kezdeményezheti.”

6. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

A közgyűlés ülésrendje

1. Egry József terem

null

2. Szent István terem

null

7. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzati képviselő és a vele közös háztartásban élő hozzátartozója vagyonnyilatkozatának nyilvántartási szabályai

1. A vagyonnyilatkozatok benyújtása, átvétele

1.1. A vagyonnyilatkozatokat a Veszprém Vármegyei Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2022. (XII. 9) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1.2.10 pontjában kapott felhatalmazás alapján az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és gondoskodik azok törvényben meghatározott őrzéséről.

1.2. A kitöltéskori állapotnak megfelelő adatokat tartalmazó képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat két-két példányban kell a bizottság elnökének benyújtani – a vonatkozó jogszabályban előírt határidőn belül –, melyből egy-egy példány az átvevő aláírásával ellátva visszaadásra kerül.

1.3. A vagyonnyilatkozatokat az azok őrzésével és a nyilvántartással kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátásával a Veszprém Vármegyei Önkormányzati Hivatal e célra – a bizottság elnökének egyetértésével – kijelölt köztisztviselője veszi át és igazolást állít ki az átvételről.

1.3.1. A képviselői vagyonnyilatkozat átvétele a névvel ellátott (vagyonnyilatkozatokat kezelő bizottság példánya megnevezésű) nyitott borítékban történik.

1.3.2. A hozzátartozói vagyonnyilatkozat átvétele a névvel ellátott lezárt (vagyonnyilatkozatokat kezelő bizottság példánya megnevezésű) a vagyonnyilatkozatra kötelezett képviselő aláírásával, a bizottság elnökének egyetértésével kijelölt köztisztviselője által lepecsételt borítékban történik.

2. A vagyonnyilatkozatok kezelése, nyilvántartása

2.1. A képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozatok őrzése a vármegyei jegyző által kijelölt helyiségben az egyéb iratoktól elkülönítetten lemezszekrényben külön erre a célra kialakított részben történik. Ezen lemezszekrényrészt az őrzés biztonságossága érdekében két kulccsal kell ellátni, melyből az egyiket a bizottság elnöke, a másikat a kijelölt köztisztviselő őrzi. Ezen kulcsok egy-egy másolati példányait lezárt borítékban a hivatal pénztárhelyiségében lévő páncélszekrényben kell őrizni.

2.2. A vagyonnyilatkozatokról a bizottság nyilvántartást vezet oly módon, melyből megállapítható nyilatkozattevőként külön-külön a vagyonnyilatkozatok leadásának, lezárásának pontos időpontja, a vagyonnyilatkozatok felnyitásának ténye, időpontja, oka és a vagyonnyilatkozatokba betekintő személye.

2.3. A vagyonnyilatkozat nyilvánossága:

2.3.1. A képviselői vagyonnyilatkozat nyilvános (kivéve az ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatok)

2.3.2. A hozzátartozói vagyonnyilatkozat nem nyilvános, abba csak a bizottság tagjai tekinthetnek be ellenőrzés céljából.

2.4. A képviselői vagyonnyilatkozatokat a Veszprém Vármegyei Önkormányzati Hivatal arra kijelölt helyiségében – hivatali munkaidő alatt – bárki megtekintheti.

2.5. A bizottság felel azért, hogy a vagyonnyilatkozatokat az adatvédelmi szabályoknak megfelelően őrizzék, kezeljék, és hogy az azokban foglaltakat – a nyilvános vagyonnyilatkozatok kivételével – más ne ismerhesse meg.

3. Ellenőrzési eljárás

3.1. A képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat a bizottság ellenőrzi.

3.2. Az ellenőrzési eljárást a bizottságnál bárki írásban kezdeményezheti.

3.3. A bizottság eljárására a közgyűlés zárt ülésére vonatkozó szabályait kell alkalmazni.

3.4. Az ellenőrzési eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. A képviselő hozzátartozója vagyonnyilatkozatának felbontásához a bizottság határozata szükséges. A képviselő hozzátartozója vagyonnyilatkozatának felbontását követően a vagyonnyilatkozatot tartalmazó boríték lezárását a bizottság elnöke igazolja aláírásával. Ha a képviselő hozzátartozója vagyonnyilatkozatának felbontását a nyilatkozattevő vagy az érintett képviselő kérte, a boríték ismételt lezárását a felbontást kérő igazolja aláírásával.

3.5. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezést nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát a bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására.

3.6. Ha a kezdeményező 15 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan, a bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.

3.7. A bizottság a kezdeményezés érdemi vizsgálata esetén a képviselőt, illetve hozzátartozóját felszólítja a vagyonnyilatkozatban feltüntetett adatokra vonatkozó azonosító adatok 8 napon belüli írásban történő bejelentésére. Ezeket az azonosító adatokat csak a bizottság tagjai ismerhetik meg, ezeket az eljárás lezárását követő 8 napon belül törölni kell.

3.8. Az ellenőrzési eljárás eredményéről a bizottság a közgyűlés soron következő ülésén tájékoztatást ad.

3.9. Az ellenőrzési eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállást (adatot) tartalmaz. Az ellenőrzési eljárásra irányuló új tényállítás nélkül ismételt kezdeményezést a bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.

3.10. A bizottság eljárása során köteles betartani és betartatni az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény előírását.”

8. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

A bizottságok működési szabályzata

1. VESZPRÉM VÁRMEGYEI ÖNKORMÁNYZAT KÖZGYŰLÉSE ÜGYRENDI BIZOTTSÁGA

1.1. A Bizottság adatai

1.1.1. A bizottság hivatalos megnevezése: Veszprém Vármegyei Önkormányzat Közgyűlése Ügyrendi Bizottsága

1.1.2. A bizottság rövidített megnevezése: Ügyrendi Bizottság

1.1.3. A bizottság címe és elérhetősége: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1., telefon: 88/545-011, fax: 88/545-012, e-mail: hivatal@vpmegye.hu

1.1.4. A bizottság létszáma: 8 fő

1.2. A Bizottság működése

1.2.1. A bizottság feladat- és hatáskörét ülésein gyakorolja. A bizottság ülésének összehívására az SZMSZ 24. §-ában foglaltak az irányadók. A bizottsági ülés meghívóját a vármegyei önkormányzat hivatalos honlapján is közzé kell tenni.

1.2.2. A bizottság szükség szerint tartja üléseit. A bizottságot össze kell hívni minden olyan közgyűlés előtt, ahol a közgyűlés a bizottság feladatkörét érintő napirendet tárgyal. Ilyen esetben a bizottság a napirendet megvitatja és véleményezi.

1.2.3. A bizottság ülései általában nyilvánosak. A bizottság zárt ülést az SZMSZ 12. § (2) bekezdésében foglaltak szerint tart vagy tarthat. A bizottsági ülés összehívásáról a közgyűlés elnökét, alelnökét, a közgyűlés tagjait és a jegyzőt értesíteni kell.

1.2.4. A bizottság határozatképes, ha ülésén a tagok több mint fele jelen van. Határozatképtelenség esetén a bizottság ülését 7 napon belüli időpontra újból össze kell hívni. Amennyiben a bizottság újbóli összehívása a közgyűlés időpontja miatt nem lehetséges, úgy a bizottság az adott ügyben állásfoglalást, véleményt nem terjeszthet a közgyűlés elé.

1.2.5. A bizottság ülését a bizottság elnöke vezeti, akit akadályoztatása esetén a bizottság alelnöke, mindkettőjük távollétében a bizottság legidősebb tagja, mint korelnök helyettesít.

1.2.6. A bizottság elnöke képviseli a bizottságot, feladatai az ülés levezetésével kapcsolatban különösen:

a) megnyitja és berekeszti az ülést, megállapítja és figyelemmel kíséri a határozatképességet,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c) napirendi pontonként vezeti a vitát, összefoglalja az elhangzottakat, szavazásra bocsátja a határozati javaslatokat és kihirdeti az elfogadott határozatokat,

d) meghatározza a vitában a hozzászólások rendjét, megadja és megvonja a hozzászólás jogát,

e) biztosítja az ülés rendjét és zavartalan lefolyását.

1.2.7. Napirendek tárgyalása:

a) a napirend előadója szóbeli előterjesztés esetén ismerteti az előterjesztés lényegét és a döntések tervezetének tartalmát,

b) írásbeli előterjesztés esetén az előadó rövid szóbeli kiegészítést tehet,

c) az előterjesztő meghallgatása után a bizottság elnöke megnyitja a vitát, amelyen belül a résztvevők az előterjesztőhöz kérdéseket intézhetnek, illetve elmondhatják véleményüket és javaslatot tehetnek az előterjesztés, vagy a határozati javaslat módosítására.

1.2.8. A bizottság határozathozatalára a közgyűlésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. A szavazás eredményét a bizottság elnöke állapítja meg.

1.2.9. A bizottság döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját az adott ügy személyesen érinti. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni. A kizárásról a bizottság elnöke esetén a közgyűlés elnöke, bizottsági tag esetén a bizottság dönt.

1.2.10. A bizottság – ügyrendi jellegű javaslatok kivételével – érdemi döntését alakszerű határozattal hozza meg, amelyeket évenként 1-től kezdődően folyamatos sorszámmal kell ellátni, megjelölésükre a jogszabályok megjelölése a kihirdetés során tárgykörű jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

1.2.11. A bizottság döntését, állásfoglalását a bizottság elnöke, alelnöke, távollétükben a bizottság által kijelölt tag ismerteti a közgyűlésen, elmondva annak indokait is. A kisebbségi álláspontot a bizottság ellenszavazatot leadó tagjai közül a bizottság bármelyik tagja előterjesztheti az indokok ismertetésével.

1.3. Egyéb rendelkezések

1.3.1. A bizottság üléseit általában a közgyűlés ülésének napján tartja. A bizottsági tag köteles a bizottság ülésein részt venni.

1.3.2. A bizottság munkáját a hivatal ügyrendjében foglaltak szerint a hivatal kijelölt munkatársa, mint bizottsági titkár folyamatosan segíti. A bizottsági titkár feladata különösen:

a) közreműködik az ülések összehívásában,

b) segíti az elnököt az ülések levezetésében,

c) elkészíti az ülés jegyzőkönyvét,

d) nyilvántartja a bizottsági döntéseket,

e) segítséget nyújt a döntések végrehajtása ellenőrzésének megszervezésében.

1.3.3. A bizottsági ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek tartalmaznia kell:

a) az ülés időpontját és helyét,

b) a jelenlévők nevét,

c) a tárgyalt napirendi pontokat,

d) a tanácskozás lényegét,

e) a hozott határozatokat, melyekben rögzíteni kell a Bizottság döntését,

f) a szavazás számszerű eredményét és

g) a bizottság elnökének és alelnökének aláírását.

1.3.4. A jegyzőkönyv mellékletét képezi:

a) a tárgyalt írásbeli előterjesztés,

b) az írásban benyújtott kiegészítés,

c) a jelenléti ív

d) a bizottsági ülés meghívója.

2. VESZPRÉM VÁRMEGYEI ÖNKORMÁNYZAT KÖZGYŰLÉSE PÉNZÜGYI ÉS TERÜLETFEJLESZTÉSI BIZOTTSÁGA

2.1. A Bizottság adatai

2.1.1. A bizottság hivatalos megnevezése: Veszprém Vármegyei Önkormányzat Közgyűlése Pénzügyi és Területfejlesztési Bizottsága

2.1.2. A bizottság rövidített megnevezése: Pénzügyi és Területfejlesztési Bizottság

2.1.3. A bizottság címe és elérhetősége: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1., telefon: 88/545-011, fax: 88/545-012, e-mail: hivatal@vpmegye.hu

2.1.4. A bizottság létszáma: 9 fő

2.2. A Bizottság működése

2.2.1. A bizottság feladat- és hatáskörét ülésein gyakorolja. A bizottság ülésének összehívására az SZMSZ 24. §-ában foglaltak az irányadók. A bizottsági ülés meghívóját a vármegyei önkormányzat hivatalos honlapján is közzé kell tenni.

2.2.2. A bizottság szükség szerint tartja üléseit. A bizottságot össze kell hívni minden olyan közgyűlés előtt, ahol a közgyűlés a bizottság feladatkörét érintő napirendet tárgyal. Ilyen esetben a bizottság a napirendet megvitatja és véleményezi.

2.2.3. A bizottság ülései általában nyilvánosak. A bizottság zárt ülést az SZMSZ 12. § (2) bekezdésében foglaltak szerint tart vagy tarthat. A bizottsági ülés összehívásáról a közgyűlés elnökét, alelnökét, a közgyűlés tagjait és a jegyzőt értesíteni kell.

2.2.4. A bizottság határozatképes, ha ülésén a tagok több mint fele jelen van. Határozatképtelenség esetén a bizottság ülését 7 napon belüli időpontra újból össze kell hívni. Amennyiben a bizottság újbóli összehívása a közgyűlés időpontja miatt nem lehetséges, úgy a bizottság az adott ügyben állásfoglalást, véleményt nem terjeszthet a közgyűlés elé.

2.2.5. A bizottság ülését a bizottság elnöke vezeti, akit akadályoztatása esetén a bizottság alelnöke, mindkettőjük távollétében a bizottság legidősebb tagja, mint korelnök helyettesít.

2.2.6. A bizottság elnöke képviseli a bizottságot, feladatai az ülés levezetésével kapcsolatban különösen:

a) megnyitja és berekeszti az ülést, megállapítja és figyelemmel kíséri a határozatképességet,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c) napirendi pontonként vezeti a vitát, összefoglalja az elhangzottakat, szavazásra bocsátja a határozati javaslatokat és kihirdeti az elfogadott határozatokat,

d) meghatározza a vitában a hozzászólások rendjét, megadja és megvonja a hozzászólás jogát,

e) biztosítja az ülés rendjét és zavartalan lefolyását.

2.2.7. Napirendek tárgyalása:

a) a napirend előadója szóbeli előterjesztés esetén ismerteti az előterjesztés lényegét és a döntések tervezetének tartalmát,

b) írásbeli előterjesztés esetén az előadó rövid szóbeli kiegészítést tehet,

c) az előterjesztő meghallgatása után a bizottság elnöke megnyitja a vitát, amelyen belül a résztvevők az előterjesztőhöz kérdéseket intézhetnek, illetve elmondhatják véleményüket és javaslatot tehetnek az előterjesztés, vagy a határozati javaslat módosítására.

2.2.8. A bizottság határozathozatalára a közgyűlésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. A szavazás eredményét a bizottság elnöke állapítja meg.

2.2.9. A bizottság döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját az adott ügy személyesen érinti. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni. A kizárásról a bizottság elnöke esetén a közgyűlés elnöke, bizottsági tag esetén a bizottság dönt.

2.2.10. A bizottság – ügyrendi jellegű javaslatok kivételével – érdemi döntését alakszerű határozattal hozza meg, amelyeket évenként 1-től kezdődően folyamatos sorszámmal kell ellátni, megjelölésükre a jogszabályok megjelölése a kihirdetés során tárgykörű jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

2.2.11. A bizottság döntését, állásfoglalását a bizottság elnöke, alelnöke, távollétükben a bizottság által kijelölt tag ismerteti a közgyűlésen, elmondva annak indokait is. A kisebbségi álláspontot a bizottság ellenszavazatot leadó tagjai közül a bizottság bármelyik tagja előterjesztheti az indokok ismertetésével.

2.3. Egyéb rendelkezések

2.3.1. A bizottság üléseit általában a közgyűlés ülésének napján tartja. A bizottsági tag köteles a bizottság ülésein részt venni.

2.3.2. A bizottság munkáját a hivatal ügyrendjében foglaltak szerint a hivatal kijelölt munkatársa, mint bizottsági titkár folyamatosan segíti. A bizottsági titkár feladata különösen:

a) közreműködik az ülések összehívásában,

b) segíti az elnököt az ülések levezetésében,

c) elkészíti az ülés jegyzőkönyvét,

d) nyilvántartja a bizottsági döntéseket,

e) segítséget nyújt a döntések végrehajtása ellenőrzésének megszervezésében.

2.3.3. A bizottsági ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek tartalmaznia kell:

a) az ülés időpontját és helyét,

b) a jelenlévők nevét,

c) a tárgyalt napirendi pontokat,

d) a tanácskozás lényegét,

e) a hozott határozatokat, melyekben rögzíteni kell a Bizottság döntését,

f) a szavazás számszerű eredményét és

g) a bizottság elnökének és alelnökének aláírását.

2.3.4. A jegyzőkönyv mellékletét képezi:

a) a tárgyalt írásbeli előterjesztés,

b) az írásban benyújtott kiegészítés,

c) a jelenléti ív

d) a bizottsági ülés meghívója.

3. TERÜLETI OPERATÍV PROGRAMOK BIZOTTSÁGA

3.1. A bizottság adatai

3.1.1. A bizottság hivatalos megnevezése: Veszprém Vármegyei Önkormányzat Közgyűlése Területi Operatív Programok Bizottsága

3.1.2. A bizottság rövidített megnevezése: TOP Bizottság

3.1.3. A bizottság címe és elérhetősége: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1., telefon: 88/545-011, fax: 88/545-012, e-mail: hivatal@vpmegye.hu

3.1.4. A bizottság létszáma: 5 fő

3.2. A Bizottság működése

3.2.1. A bizottság a feladat- és hatáskörét zárt ülésein gyakorolja. Az üléseket a bizottság elnöke az ülést megelőzően legalább 3 nappal hívja össze, a napirend pontos megjelölésével. Az ülést a Bizottság elnöke ettől rövidebb időn belül is összehívhatja, ha a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet, vagy a 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet rendelkezéseinek végrehajtása megköveteli. Rendkívüli ülés összehívása esetén a bizottság elnöke rövid úton értesíti a tagokat az ülés helyéről, idejéről és napirendjéről. A bizottsági tagok a bizottsági döntéshez szükséges előterjesztést zárt borítékban személyesen vehetik át a hivatal kijelölt ügyintézőjétől a hivatal munkarendje szerinti munkaidőben. A bizottsági ülés időpontját a vármegyei önkormányzat hivatalos honlapján is közzé kell tenni.

3.2.2. A bizottság az üléseit az Irányító Hatóság kezdeményezése alapján, vagy szükség szerint tartja. A bizottsági tag köteles a bizottság ülésein részt venni. A bizottság határozatképes, ha ülésén a tagok több mint fele jelen van. Határozatképtelenség esetén a bizottság ülését 3 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.

3.2.3. A bizottság zárt ülését a bizottság elnöke vezeti, akit akadályoztatása esetén a bizottság alelnöke, mindkettőjük távollétében a bizottság legidősebb tagja, mint korelnök helyettesít.

3.2.4. A bizottság elnöke képviseli a bizottságot, feladatai az ülés levezetésével kapcsolatban különösen:

a) megnyitja és berekeszti az ülést, megállapítja és figyelemmel kíséri a határozatképességet,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c) napirendi pontonként vezeti a vitát, összefoglalja az elhangzottakat, szavazásra bocsátja a határozati javaslatokat,

d) meghatározza a vitában a hozzászólások rendjét, megadja és megvonja a hozzászólás jogát,

e) biztosítja az ülés rendjét és zavartalan lefolyását.

3.2.5. A napirend előadója ismerteti az előterjesztés lényegét és a döntések tervezetének tartalmát. Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés tehető. Az előterjesztés meghallgatása után a bizottság elnöke megnyitja a vitát, amelyen belül kérdések, vélemények, javaslatok tehetők a határozati javaslatot érintően is.

3.2.6. A bizottság döntéshozatalából kizárható az, akit, vagy akinek a hozzátartozóját az adott ügy személyesen érinti. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni. A kizárásról a bizottság dönt.

3.2.7. A bizottság a határozatait nyílt szavazással, kézfelemeléssel, egyszerű többséggel hozza. A bizottság tagja döntéshozatalkor igennel vagy nemmel szavazhat, illetve tartózkodhat a szavazástól.

3.2.8. A bizottság döntéseit határozat formájában hozza. A határozatokat évenként 1-től kezdődően folyamatos sorszámmal kell ellátni, megjelölésükre a jogszabályok megjelölése a kihirdetés során tárgykörű jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni. A bizottság határozatai akkor hozhatók nyilvánosságra, ha a 272/2014. (XI. 5.), vagy a 256/2021. (V. 18.) Korm. rend. szerinti támogatási döntésről a támogatást igénylőt értesítették.

3.2.9. A bizottság munkaszervezeti teendőit hivatal látja el. A bizottság ülésein a hivatal részéről az Önkormányzati Iroda vezetője vesz részt. A hivatal kijelölt ügyintézője az Önkormányzati Iroda munkatársa, a bizottsági titkár, aki

a) közreműködik az ülések összehívásában,

b) biztosítja az előterjesztések bizottsági tagokhoz történő időbeni eljuttatását,

c) segíti az elnököt az ülések levezetésében,

d) elkészíti az ülés jegyzőkönyvét,

e) nyilvántartja a bizottsági döntéseket.

3.2.10. A bizottsági ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek tartalmaznia kell:

a) az ülés időpontját és helyét,

b) a jelenlévők nevét,

c) a tárgyalt napirendi pontokat,

d) a tanácskozás lényegét,

e) a hozott határozatokat, melyekben rögzíteni kell a Bizottság döntését,

f) a szavazás számszerű eredményét és

g) a bizottság elnökének és alelnökének aláírását.

3.2.11. A jegyzőkönyv mellékletét képezi:

a) a tárgyalt írásbeli előterjesztés,

b) az írásban benyújtott kiegészítés,

c) a jelenléti ív

d) a bizottsági ülés meghívója.”

9. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

A Veszprém Vármegyei Önkormányzat szerveinek fogadónapjai

1. A vármegyei közgyűlés elnöke: Minden hónap első szerdáján 9:00 – 12:00 óráig

2. A vármegyei közgyűlés főállású alelnöke: Minden hónap második szerdáján 9:00 – 12:00 óráig

3. A vármegyei közgyűlés társadalmi megbízatású alelnöke: Minden hónap második szerdáján 9:00 – 12:00 óráig

4. A vármegyei jegyző: Minden hónap negyedik keddjén 8:30 – 15:30 óráig

5. A vármegyei aljegyző: -”

10. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

A Veszprém Vármegyei Önkormányzati Hivatal szervezeti felépítése

1. null

11. melléklet a 16/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

A hivatalnál vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök megnevezése

1. Évenkénti vagyonnyilatkozat tételre kötelezettek: Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (továbbiakban vagyonnyil. tv.) 3. § (1) bekezdés b) pontja alapján évenként kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni: a közbeszerzési eljárás során javaslattételre, döntésre, vagy ellenőrzésre jogosult köztisztviselők (jegyző, aljegyző, a közbeszerzésben közreműködő ügyintézők, jogász, téma szerint érintett irodavezető, pályázati referens, pénzügyi szakértő).

2. Kétévenkénti vagyonnyilatkozat tételre kötelezettek a vagyonnyil. tv. 3. § (1) bekezdés c)–e) pontja alapján kétévenként kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni:

2.1. a költségvetési vagy egyéb pénzeszköz felett, továbbá az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás, valamint önkormányzat, pénzügyi, támogatási pénzkeretek tekintetében,

2.2. egyedi önkormányzati támogatásokról való döntésre irányuló eljárás lefolytatása során,

2.3. önkormányzati támogatások felhasználásának vizsgálata, vagy felhasználással való elszámoltatás során javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosultak (belső ellenőr, költségvetési bevételek, kiadások utalványozásával, érvényesítésével, ellenjegyzésével foglalkozó ügyintézők, vagyongazdálkodással foglalkozó ügyintézők, támogatási keretek felosztását előkészítő ügyintézők).

3. Ötévenkénti vagyonnyilatkozat tételre kötelezettek: a vagyonnyil. tv. 3. § (2) bekezdés d) pontja alapján ötévenként kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni a vezetői munkakörben foglalkoztatott köztisztviselők.”