Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2025. 10. 28 20:00

Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatról

2025.10.28.

[1] Csenger Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglaltakra tekintettel, szervezeti és működési rendjének meghatározására e rendeletet alkotja. [2] Csenger Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Csenger Város Önkormányzat. Az önkormányzat székhelye: 4765 Csenger, Ady E. utca 14.

(2)1 Csenger Város Önkormányzat Képviselő-testülete a címer és zászlóhasználatról szóló 8/2025.(X.06.) számú önkormányzati rendelettel megállapított címert és zászlót használja a város jelképeiként.

1. A Képviselő-testület szervezet és működése2

2. § (1) A Képviselő-testületet a Polgármesterrel együtt 7 (hét) fő képviselő alkotja.

(2) Határozatképes a Képviselő-testület, ha tagjaiból legalább 4 (négy) fő jelen van.

(3)3 Határozatképtelen a Képviselő-testület, ha az ülésen a (2) bekezdés szerinti képviselői létszám nincs jelen, ebben az esetben az ülést 8 napon belül ismételten össze kell hívni.

(4) Minősített többségű döntéshez az önkormányzati képviselők több, mint a felének, azaz legalább 4 (négy) képviselőnek igen szavazatára van szükség.

2. Az önkormányzati képviselő, önkormányzati tanácsnok4

3. § (1)5 Az önkormányzati képviselők névsorát a 1. számú függelék tartalmazza.

(2) Az önkormányzati képviselők az általuk meghirdetett helyen és időben fogadóórát, fogadónapot tarthatnak.

(3) Az önkormányzati képviselőt a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatalban ügyfélfogadási időn kívül is fogadni kell, részére a megfelelő tájékoztatást meg kell adni, kérését lehetőleg soron kívül kell teljesíteni, amennyiben annak jogi és egyéb akadálya nincs.

(4) Az önkormányzati képviselő kötelessége:

a) elháríthatatlan akadályoztatása esetén távolmaradását a polgármesternek, a bizottság elnökének bejelenteni,

b) felkérés esetén közreműködni a képviselő-testület, illetőleg a bizottság ténymegállapító és egyéb vizsgálataiban,

c) képviselői minőségéhez, közéleti tevékenységhez méltó magatartást tanúsítani,

d) tartózkodni attól, hogy e minőségben megszerzett, vagy tudomására jutott információ maga és más előnyére, illetőleg hátrányára felhasználásra ne kerüljön,

e) esküjéhez híven megőrizni minden olyan titkot, amely a város vagy az ország érdekeit, törvényeit sérti,

f) bármilyen körülmény között a város, annak polgárai és az önkormányzat érdekeit védeni, azokat képviselni.

(5)6 Az önkormányzati képviselő Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán benyújtott írásbeli előterjesztéssel, egyébként a Képviselő- testület ülésén szóbeli előterjesztés keretében, a döntéshozatal kezdeményezésének indokolásával tehet javaslatot rendelet megalkotására, vagy határozat meghozatalára. A Képviselő- testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítéséért felelőst, és a döntés- tervezet benyújtásának határidejét.

(6)7 A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülést megelőző második napig a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán köteles bejelenteni. Rendkívüli ülés összehívása esetén ettől a határidőtől el lehet tekinteni.

(7)8 A bejelentés nélkül távol maradó képviselőt a tárgyhavi tiszteletdíjának, magasabb összegű tiszteletdíjának 25%-kal csökkentett összege illeti meg.

(8) A testületi vagy bizottsági ülésről igazoltan távol maradó képviselőt a megállapított alapdíj 75%-a illeti meg.

(9)9

(9a)10 A Közoktatási tanácsnok feladatai közt véleményezi a Képviselő- testület által tárgyalt, köznevelést, közoktatást érintő előterjesztéseket, felügyeli a köznevelési, közoktatást érintő önkormányzati feladatkörök ellátását a polgármesterrel, alpolgármesterekkel és bizottságokkal együttműködve. Figyelemmel kíséri a köznevelést, közoktatást érintő stratégiai jelentőségű feladatok ellátását, részt vesz az önkormányzat közoktatással, közneveléssel kapcsolatos döntéstervezetek előkészítésében.

(9b)11 A Képviselő- testület egy fő Népjólétért és Egészségügyért felelős Tanácsnokot választ. A Népjólétért és Egészségügyért felelős Tanácsnok feladatai közt szakmai véleményezés keretében véleményt nyilvánít az egészségügyi tárgyú előterjesztésekről, valamint tájékoztatókról. Elkészíti az egészségügyért érintő javaslatokat, és ezeket előterjeszti a Képviselő- testület és a bizottságok elé. Felügyeli az önkormányzat által megvalósítandó egészségügyi fejlesztéseket és beruházásokat, valamint azok szakami megvalósítását. Közreműködik az egészségügyi feladatainak megvalósításában.

(10)12

(11)13

(12)14

(13)15

3. A képviselő-testület ülése, előterjesztései16

4. § (1)17 A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évi 6 alkalommal ülésezik. Rendes ülést tárgyhó 20. napjáig tart, Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Dr. Simai Zoltán Tanácstermében. A Képviselő-testület évente egy alkalommal közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján közzéteszi.Az előterjesztések benyújtására, abban önkormányzati határozat hozatal, önkormányzati rendelet alkotás kezdeményezésére a Polgármester, Alpolgármester, önkormányzati Képviselő, valamint a Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézője jogosult. Az előterjesztéseket a Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán, az ülést megelőző 5. napig kell benyújtani. Ezt a szabályt önkormányzati határozathozatallal zárható döntések kezdeményezése esetén nem kell alkalmazni rendkívüli ülés, valamint szóbeli előterjesztés esetén.

(2) Az alakuló ülés kötelező napirendjei:

a) Tájékoztató az önkormányzati választások végleges eredményéről

b) A képviselők, a polgármester eskütétele

c) Megbízólevelek ünnepélyes keretek között történő átadása

d) Alpolgármester megválasztása

e)18 A Polgármester illetményének, Alpolgármester tiszteletdíjának meghatározása

f) Az önkormányzat bizottságai tagjainak megválasztása

(3) A Képviselő-testület éves munkatervet hagy jóvá, amelyet a Polgármester készít elő a helyben működő pártok, társadalmi szervezetek, intézmények vezetői, közszolgáltatást nyújtó szervek, a bizottságok, valamint a jelentősebb gazdálkodó szervek vezetőinek javaslata figyelembevételével. A munkatervben nem szerepeltett javaslatról a Képviselő-testületet tájékoztatni kell.

(4) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések tervezett időpontjait, napirendjeit,

b) a napirendek előadóit,

c) meghatározza azokat a témaköröket, amelyek előzetes bizottsági állásfoglalást igényelnek,

d) rögzíti az előterjesztések elkészítésének határidejét,

e) megjelölheti a meghívottak körét,

f) egyéb szervezési feladatokat is meghatározhat.

(5)19 A Képviselő-testület a tárgyalásra benyújtott írásos előterjesztések tartalmi és formai követelményeit a (6) bekezdés szerint határozza meg. Szóbeli előterjesztést a testület csak abban az esetben tárgyal, ha azt a tárgyalandó napirendek közé az ülésen felveszi.

(6) Az előterjesztés tartalmazza:

a) I. rész: a tárgy pontos meghatározása, annak áttekintése, hogy a téma korábban szerepelt-e már napirenden, abban milyen döntés született, a meghozandó döntés indokolása, az előkészítésben részt vevők megjelölése.

b) II. rész: a határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll, az (esetleges) alternatív döntésre előterjesztett szakértői javaslatok egymástól világosan elkülönülő megfogalmazása, a végrehajtásért felelős szerv, személy megnevezése, a határidők megjelölése.

(7)20 Az egyes település fejlesztésére irányuló, valamint az Önkormányzat gazdálkodását érintő, a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság hatáskörébe tartozó ügycsoportok esetében a Bizottság állásfoglalásával nyújtható be előterjesztés a Képviselő- testület elé. A Képviselő- testület jogosult a Bizottság határozata nélkül is döntést hozni, a hatáskörébe tartozó egyes, a település fejlesztésére vonatkozói, valamint az Önkormányzat gazdálkodását érintő ügyekben abban az esetben, ha a Bizottság nem határozatképes, vagy a tárgyban nem hozott határozatot.

(8)21 A Képviselő-testület ülését Csenger Város Polgármestere, akadályoztatása esetén a főállású Alpolgármester, annak akadályoztatása esetén a társadalmi megbízatású Alpolgármester hívja össze, együttes, akadályoztatásuk esetén a Korelnök hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetére az ülés összehívására a Korelnök jogosult.

(9)22 A meghívót és az írásos előterjesztéseket az ülés előtt 5 (öt) nappal kell eljuttatni a képviselőkhöz és a meghívottakhoz, elektronikus úton, mely az olvasási visszaigazolás feladó részére történő visszaküldésével minősül átvettnek.

a) Rendkívüli érdek, vagy halaszthatatlan döntést igénylő ügyben, azaz mindazon ügyekben, melyek esetén a döntés meghozatalának késedelme aránytalan kárral, az önkormányzat számára előírt, felelős vagyongazdálkodással, az önkormányzati vagyon védelmével, a költséghatékonyság biztosításával kapcsolatos kötelezettségek teljesítésének sérelmével járna. A rendkívüli ülés formális meghívó nélkül telefonon vagy elektronikus úton azonnal, az ülés előtt egy órával is összehívható. Ezen rendkívüli ügyek esetében a Polgármester jogosult két ülés közt is döntést hozni, mely döntésről a Képviselő- Testületet utólagosan tájékoztatja.

b) Kötelező összehívni a Képviselő- testület ülését a Képviselők egynegyedének, vagy a Polgármesternek az írásbeli indítványára, a Város gazdálkodását érintő ügyekben, a költségvetés, éves zárszámadás, költségvetési rendelet módosítására irányuló rendelet-tervezetek benyújtása esetén, ha valamely beruházási, egyéb forrás lehívásra irányuló pályázati határidő miatt az szükségessé válik, illetve minden olyan esetben, amikor az önkormányzati érdek, a költséghatékonyság, a forrásokkal való felelős gazdálkodás követelményének teljesítése miatt az szükségessé válik.

c) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, idejét, napirendi javaslatokat, előadókat.

d) A meghívóban külön fel kell tüntetni, ha adott napirend szóban kerül előterjesztésre.

e) Az ülésre állandó meghívottak az intézmények vezetői, a nemzetiségi önkormányzat elnöke, a jegyző, az aljegyző, a közös önkormányzati hivatal osztályvezetői, és az adott tárgyban érintettetek.

f) Az ülésre adott napirendhez, vagy teljes ülésre meg lehet hívni: Szabolcs – Szatmár – Bereg Vármegyei Kormányhivatal vezetőjét, képviselőjét, más települési önkormányzat polgármesterét, képviselőjét, Csenger Többcélú Kistérségi Társulás elnökét, vagy képviselőjét, az önkormányzati társulások képviselőjét, országgyűlési képviselőt, a rendőrőrs vezetőjét, az egészségügyet, közegészségügyet érintő kérdésekhez az illetékes szerv vezetőjét, a Kamarák képviselőjét.

(10) A Képviselő-testület, a bizottság nyilvános üléséről, és – ha azt képviselő-testület elrendeli – a zárt ülésről hang- és képfelvétel készül, készülhet. Abban az esetben, ha az írott jegyzőkönyv által rögzített kérdés, hozzászólás, vélemény, határozathozatal kérdésében véleménykülönbség alakul ki, az eredeti kép- és hangfelvétel tartalmát kell irányadónak tekinteni. A zárt ülésről készült hang- és képfelvételt a zárt ülés jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.

(11) A meghívót a településen helyben a szokásos módon (Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel) kell közzé tenni, az ülésen biztosítani kell az állampolgárok részvételének lehetőségét. A Polgármester adott napirend tárgyalásakor hozzászólási lehetőséget biztosíthat az állampolgároknak. A jelenlévők napirenden kívüli közérdekű bejelentést tehetnek.

(12) A Képviselő-testület ülését Csenger Város Polgármestere, akadályoztatása esetén a polgármester által kijelölt alpolgármester, együttes akadályoztatásuk, a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Korelnök vezeti.

(13) Az ülés rendje:

a) Az ülés megnyitása, a határozatképesség számszerű megállapítása.

b) Sürgősségi indítvány elbírálása.

c)23 Tájékoztató a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az előző ülést követően tett fontosabb intézkedésekről, eseményekről; a Polgármester két ülés között tett kötelezettségvállalásairól.

d)24 Javaslat a napirendre, amelyről a Képviselő-testület vita nélkül, alaki határozat hozatallal dönt.

e) A Polgármester minden egyes előterjesztés felett vitát nyit. Az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai és tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni.

f)25 A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet, erről a testület határozattal dönt.

g)26 A vita lezárását követően a napirend előadója választ ad a hozzászólásokra.

(14) A Polgármester feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. A rend biztosítása érdekében intézkedéseket tehet:

a) Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, ha tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása.

b) Rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít.

c) Ismétlődő rendzavarás esetén, figyelmeztetés után a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót és a Képviselő-testület vita nélkül dönt arról, hogy a továbbiakban részt vehet-e a tanácskozáson. E szabályt a települési képviselőre nem lehet alkalmazni.

d) Figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, amelynek következménye az, hogy az illető személy ugyanazon ügyben továbbá nem szólalhat fel.

4. A döntéshozatal, és szavazás módja27

5. § (1) A döntés (szavazás) előtt a jegyzőnek szót kell adni, az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.

(2) Tárgyalási szünetet rendelhet el, a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor az ülést meghatározott időre félbeszakítja, vagy berekeszti.

(3) A bonyolultabb, több módosító indítvány előterjesztése, valamint a szóban tett javaslatról hozott döntés szó szerinti megfogalmazásának idejére a Polgármester az ülést szünet elrendelésével felfüggesztheti.

(3a)28 Az egyes napirendek tárgyalására fordítható időkeret legfeljebb 20 perc lehet, mely időkeretet határozathozatallal szükség esetén a Képviselő- testület meghosszabbíthat. Az előterjesztéssel kapcsolatban a Képviselők részére hozzászólásra rendelkezésre álló időkeret hozzászólásonként legfeljebb 5 perc. A Polgármester megvonja a szót, ha a hozzászólás eltér a tárgytól, vagy időkereten túli. Elutasított előterjesztés esetén ismételt napirendre vételre akkor kerülhet sor, ha az előterjesztés megvitatása, és a döntéshozatal szempontjából új, releváns körülmény merült fel. Az indokolással ellátott ismételt napirendre vonatkozó előterjesztés elfogadásáról a Képviselő- testület határozatot hoz.

(4) A Polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról döntsön a testület.

(5) A határozat meghozatalához az egyszerű többséget igénylő kérdésekben a jelen lévő önkormányzati képviselők több, mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).

(6)29 A megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4, azaz négy ) igen szavazata szükséges (minősített többség) a törvényben foglaltakon túl:

a) a sürgősségi indítvány elfogadásához,

b) helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg az arról történő lemondáshoz.

(7) A Képviselő-testület szavazatait nyílt szavazással, kézfelemeléssel, vagy elektronikus szavazatösszesítő berendezés használatával hozza.

(8)30 Egyes esetekben, amelyről a Képviselő-testület határoz, az ülésvezető név szerinti szavazást rendelhet el. Név szerinti szavazást tart a Képviselő testület a törvényben meghatározott eseteken kívül azokban az esetekben, melyekben az átláthatóság, a és a döntéshozatallal kapcsolatos felelősség megjelenítése kiemelt fontosságú, képviselői indítványra. Ilyen ügyek többek között a személyi jellegű döntések, az önkormányzati vagyonvédelemmel, vagyongazdálkodással kapcsolatos ügyek, a közérdekű, és nyilvánossággal kapcsolatos ügyek.

(8a)31 A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik igen-nel, vagy nem-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A jegyző a szavazatokat a névsorban rögzíti, nyilatkozatukat a képviselők aláírásukkal hitelesítik.

(9) A nyílt szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg, ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, bármely önkormányzati képviselő indítványára a szavazás egy alkalommal történő megismétlését.

(10)32

(11)33 Titkos szavazás esetén a Képviselő-testület 3 fős (két fő Képviselő, és egy fő nem képviselő) szavazatszámláló bizottságot választ, a szavazás lebonyolítására. A szavazást a bizottság készíti elő, mely során a szavazólapokat, és azok összegyűjtéséhez szükséges urnát előkészíti, és a szavazólapokat kiosztja a Képviselők részére. A szavazás lebonyolítására a bizottság Képviselők által üres állapotban megtekintett, majd ezt követően lezárt urnát használ. A szavazat számlálás idejére a szavazatszámláló bizottság szünetet rendel el. A szavazás eredményét a bizottság ismerteti a Képviselő- testülettel. A titkos szavazásról, és annak eredményéről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.

(12) Sürgősségi indítványt a Polgármester, bizottság és a képviselő terjeszthet elő. A sürgősség tárgyában a Képviselő-testület minősített többségű döntést hoz. A sürgősség elfogadása azt jelenti, hogy az indítványt a képviselő-testület első napirendi pontként tárgyalja meg.

(13) Ha a Képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az ügyet egyszerű napirendként tárgyalja, a napirendek meghatározásakor dönti el, hányadik napirendként.

(14) Az ülés kezdetén közli a Polgármester a képviselők által már ülés előtt benyújtott kérdések tárgyát. A képviselők kérdéseiket a napirendek megtárgyalását követően mondhatják el, ezeket szóban, vagy írásban lehet megtenni. A kérdésre adott válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül határoz akkor, ha a kérdező a választ nem fogadta el. A kérdés és a válasz elmondásának időtartamáról a testület esetenként határoz.

(15)34 Abban az esetben, ha valamely önkormányzati képviselőt, vagy annak közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti, kizárható a döntéshozatalból. Az önkormányzati képviselő köteles bejelenteni az érintettségét. Azt a képviselőt, aki a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, a Polgármester 1000,- Ft összegű rendbírsággal sújtja, melyet az erről szóló közlésétől számított nyolc napon belül az Önkormányzat költségvetési számlájára köteles a mulasztással érintett képviselő befizetni.

(15a)35 Ha a Képviselő- testület határozatképtelenség, vagy határozathozatal hiánya miatt ugyanazon ügyben két egymást követő alkalommal nem hoz döntést, a Polgármester jogosult dönteni, sürgős, az önkormányzat működőképességét befolyásoló, a költséghatékonyságot szolgáló pénzügyi döntést igénylő esetekben, közszolgáltatások zavartalan fenntartása, vagy az intézmények folyamatos, zavartalan működtetéséhez szükséges kérdésekben.

(16) A közlés időpontjának

a) amennyiben a bejelentési kötelezettség elmulasztása a Képviselő-testület ülésén jut tudomásra, az ülésen való szóbeli közlést,

b) amennyiben a bejelentési kötelezettség elmulasztása az ülést követően jut a Képviselő-testület tudomására, úgy a Polgármester erről szóló értesítésének érintett általi kézhezvételét kell tekinteni.

(17) Az ülés jegyzőkönyve:

a)36 A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza a kötelező elemeken túl mellékletként: a meghívót, az írásos előterjesztéseket, jelenléti ívet.

b) Az ülésen a meghívott, vagy más jogcímen jelenlévő kérheti véleménye, javaslata, hozzászólása szó szerinti rögzítését a jegyzőkönyvben.

c) A jegyzőkönyveket - a mellékleteivel együtt - a jegyző évente bekötteti. A jegyzőkönyvet, valamint az előterjesztéseket a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal titkárságán tekinthetik meg az állampolgárok ügyfélfogadási időben, az Mötv. 52. § (3) bekezdése szerint. Nyilvános és az állampolgárok által megtekinthető a zárt ülésen hozott döntés is, valamint a közérdekű, és közérdekből nyilvános adat is.

d) Az ülésről készült jegyzőkönyvet az Mötv. 52. § (2) bekezdésében foglaltakon túlmenően a Képviselő-testület által megbízott két fő jegyzőkönyv-hitelesítő is aláírja.

(18) Lakossági fórumok:

a) A lakossági fórumokat, amelyek a lakosság közvetlen tájékoztatását szolgálják, a testület eseti döntései alapján kell szervezni.

b)37

c)38 A lakossággal való kapcsolattartás egyéb formái:

ca) A képviselői fogadóóra,

cb) Lakossági fórum (városi fórum, tanácskozás),

cc) A helyi újság,

cd) A városi televízió,

ce) Hirdetőtábla,

cf) Csenger Város Önkormányzatának hivatalos honlapja, valamint a honlapon található interaktív lakossági fórum,

cg) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélterében elhelyezett ötlet, és panaszláda.

(19) A lakossági fórumot a Polgármester hívja össze, a meghívottak a fórum tárgya szerint érintett helyi lakosok, társadalmi, és gazdasági szervezetek képviselői, külső szakértők. A lakossági fórumon a polgármester, vagy a meghívott szakértő előadását követően a résztvevők kérdéseket tehetnek fel, javaslatokat tehetnek, vagy hozzászólásokat, kezdeményezhetik a Képviselő- testület döntéshozatalát. A lakossági fórumon jegyzőkönyv készül, melyet a Polgármester ír alá, és mellékletét képezi a megjelentekről készült jelenléti ív. A lakossági fórumon elhangzott javaslatokról a Polgármester a Képviselő- testületet tájékoztatja.

5. A Képviselő-testület bizottságai39

6. § (1) A Képviselő-testület bizottságai előkészítő, véleményező, javaslattevő, ellenőrzési feladatokat ellátó, önkormányzati ügyekben a Képviselő-testület által döntési jogkörrel is felruházható, egymással mellérendelt viszonyban álló, választott, testületként működő szervek.

(2)40 A Képviselő-testület állandó, és ideiglenes bizottságot hozhat létre. A fontosabb önkormányzati feladatkörökkel, közszolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokra állandó bizottságokat hoz létre. Az állandó bizottságok négy fő önkormányzati képviselő, és három fő nem önkormányzati képviselő taggal működnek.

(3)41 A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot meghatározott feladat elvégzésére, illetőleg meghatározott időre hozza létre, amely az idő eltelte, illetőleg a feladat elvégzése után automatikusan megszűnik, de szükség szerint a Képviselő-testület a működését meghosszabbíthatja.

(3a)42 Az ideiglenes bizottságot a Képviselő- testület határozattal hozza létre, melyben rögzíti a bizottság célját, és feladatait, a tagjainak számát, és személyét, működésének időtartamát ( meghatározott feladat elvégzésére, vagy határozott időre ). Az ideiglenes bizottságot egy konkrét ügy kivizsgálására, vagy előkészítésére hozza létre a Képviselő- testület. A 6 tagú bizottság tagjai közül 3 fő önkormányzati képviselő, 3 fő a bizottság tárgya szerinti illetékes 3 fő külső szakértő.

(3b)43 Az ideiglenes bizottság üléseit a bizottság létrehozásakor a testület által annak összehívásával megbízott személy hívja össze. A bizottság ülésein jegyzőkönyvet kell készíteni, és a bizottság beszámolási kötelezettséggel tartozik a Képviselő- testület felé. A bizottság működése során javaslatokat tesz, előterjesztéseket készít a Képviselő- testület felé.

(4) Az önkormányzat állandó bizottságai:

a) Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság

b) Szociális és Egészségügyi Bizottság

c) Csenger Város Önkormányzat Oktatási, Közművelődési, Egyházügyi Ifjúsági és Sport Bizottsága

7. § (1) A bizottságok taglétszámát és személyi összetételét a bizottsági munka hatékonyságának szempontjai határozzák meg.

(2)44 A Képviselő-testület megválasztott bizottságainak elnevezését, személyi összetételét a 2. függelék tartalmazza.

(3) A Képviselő-testület a Polgármester előterjesztésére a bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a megalakításkor dönt.

(4) Egy képviselő egyidejűleg legfeljebb 3 állandó és egy ideiglenes bizottságnak lehet a tagja.

8. § (1) A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.

(2) A bizottság működésének főbb szabályait az SZMSZ tartalmazza. A részletes működési szabályokat a bizottságok ügyrendjükben állapíthatják meg.

(3)45

9. § (1)46 Az ülést a polgármester hívja össze úgy, hogy a meghívottak az e-mailben, elektronikus úton megküldött meghívót és az előterjesztést, előterjesztéseket az ülést megelőző legalább 5 (öt) nappal kézhez kapják. Ezt a szabályt nem kell alkalmazni rendkívüli ülés összehívása esetén.

(2) A bizottságot a Polgármester indítványára az elnök köteles összehívni.

(3) A több bizottság feladatkörét érintő ügy napirendre tűzéséről a bizottságok elnökei kötelesek egymást tájékoztatni, illetőleg egymás ülésén a képviseletet biztosítani. A bizottságok elnökei megállapodhatnak adott téma együttes ülés keretében történő megtárgyalásáról.

(4)47 A bizottság ülése akkor határozatképes, ha azon a megválasztott tagok több mint fele jelen van.A bizottság határozathozatalához az szükséges, hogy ülésén a megválasztott tagok több mint fele jelen legyen. A bizottság ülésén jegyzőkönyv készül, mely az ülésen elhangzottakat, a határozati javaslatokat, és a határozatok szövegét, és az elnök aláírását tartalmazza.

(5) A bizottság elnöke tájékoztatja a tervezett ülésről és napirendről a képviselőket, a Polgármestert és a jegyzőt.

(6) A bizottság tagja az ülésen köteles részt venni. Amennyiben az egy évben megtartott ülések több mint felén a tag nem vett részt, a Polgármester javaslata alapján a Képviselő – testület állást foglal a bizottsági tagság ügyében.

(7) A bizottság adott témakör feldolgozásához külső szakértőt is igénybe vehet, illetve felkérhet.

(8) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.

6. A Polgármester48

10. § (1) A Polgármester a választópolgárok által közvetlenül megválasztott, főállású foglalkoztatási jogviszonyban álló tisztségviselő.

(2) A Képviselő-testület törvényes képviselője a Polgármester, a Képviselő-testület a képviselet esetenkénti ellátásával az Alpolgármestert, a települési képviselőt, más személyt megbízhat.

(3) A Polgármester feladatai a képviselő-testület céljaival, összhangban a következők:

a) biztosítja a Képviselő-testület demokratikus, széles nyilvánosság melletti működését,

b) a Képviselő-testület tevékenységéről tájékoztatja az együttműködő szervek vezetőit,

c) segíti a települési képviselők munkáját,

d) biztosítja a bizottságok jogainak érvényesülését és kötelezettségeinek teljesítését,

e) kapcsolatot tart a település társadalmi, politikai, civil és egyéb szervezeteivel,

f) rendszeres időközönként fogadóórát tart,

g) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait.

(4) A Polgármester a jogszabályban megállapított hatáskörei gyakorlásán túlmenően:

a) fogadja az önkormányzattal kapcsolatban álló külföldi partnerek képviselőit,

b) véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,

c) nyilatkozik az írott és az elektronikus sajtónak, hírközlő szerveknek,

d) gyakorolja a reá ruházott hatásköröket.

(5) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy a Képviselő–testület következő ülésén történő tájékoztatási kötelezettsége mellett, a képviselő-testület utólagos jóváhagyásával, két ülés között legfeljebb 5.000.000,-Ft erejéig kötelezettséget vállaljon az éves költségvetés terhére. A kötelezettségvállalás a kötelező és a szabadon vállalt önkormányzati feladatok ellátását, és az alapvető működtetést nem veszélyeztetheti.

(5a)49 A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében meghatározott összegű általános tartalék felhasználásáról, melyről a soron következő ülésen beszámol.

(5b)50 A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott, a Polgármester részére kijelölt saját kereten belül elkülönített pénzeszközök terhére történő kötelezettségvállalásról, melyről a soron következő ülésen a Képviselő- testületnek beszámol.

(5c)51 A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az egyes szociális ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott ügyekben ( elhunyt személy közköltségen történő eltemettetése, pénzbeli tanulmányi támogatás lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadásokhoz nyújtott települési támogatás nevelési év kezdési települési támogatás, rendkívüli települési támogatás, gyermekvállalást ösztönző önkormányzati támogatás.)

(5d)52 A Polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről a Képviselő- testületet a soron következő ülésén utólagosan tájékoztatja. A Polgármester részére átruházott hatáskörök visszavonásáról a Képviselő- testület határoz.

(6) A Képviselő- testület a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott, a Képviselő- testület részére megállapított feladatok tekintetében hatáskörét a Polgármesterre ruházza át.

(7) A Képviselő- testület a költségvetési év elején, legkésőbb március 31. napjáig elfogadott éves összesített közbeszerzési terv módosításával kapcsolatos hatáskörét a Polgármesterre ruházza át.

(8)53

7. Az Alpolgármester54

11. § (1) A Képviselő-testület a tagjai közül a Polgármester javaslatára titkos szavazással, a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Polgármester munkájának a segítésére, illetve helyettesítésére 1 (egy) fő főállású, és 1 (egy) fő társadalmi megbízatású Alpolgármestert választ.

(2) Az Alpolgármester ellátja a Polgármester helyettesítését távolléte, vagy akadályoztatása esetén, ellátja továbbá a Polgármester által meghatározott feladatokat. Az Alpolgármester feladatait a Polgármester irányításával látja el.

(3) A társadalmi megbízatású Alpolgármester előre meghatározott és meghirdetett időpontokban tart fogadóórát, fogadónapot. A fogadóórák időpontját a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

A jegyző, aljegyző

12. § (1) A Polgármester a törvényben és az álláshely betöltésére kiírt pályázatban meghatározott feltételek figyelembe vételével nevezi ki a jegyzőt.

(2) A jegyző javaslatára az (1) bekezdésben foglaltak alapján a jegyző helyettesítésére, a jegyző által meghatározott feladatok ellátására a Polgármester aljegyzőt nevez ki.

(3) A jegyző

a) előkészíti a Képviselő-testület és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket, illetőleg állást foglal azok jogszerűsége tekintetében,

b) a napirend előtti feladatok keretében tájékoztatja a testület az önkormányzatot érintő jogszabályi változásokról,

c) véleményt nyilvánít, állást foglal a Polgármester, az Alpolgármester, bizottság elnökének, képviselő kérésére jogértelmezési kérdésben,

d) igény szerint tájékoztatja a Képviselő-testületet a hivatal munkájáról,

e) hetente kedden és csütörtökön 8,00 - 12,00 óráig fogadóórát tart,

f) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek, rendeleteinek felülvizsgálatára.

(4) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátásával a Képviselő- Testület Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Városfejlesztési és Pénzügyi Osztályának vezetőjét bízza meg.

8. A közös önkormányzati hivatal55

13. § (1) A hivatal elnevezése:

a) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal

b) Székhelye: 4765 Csenger, Ady E. u. 14.

c) Postacím: 4765 Csenger, Postafiók 7.

d) Telefon: (44) 520-520

e) Telefax: (44) 520-523

(2) Az egységes hivatal szervezeti tagozódása:

a) Igazgatási Osztály

b) Városfejlesztési és Pénzügyi Osztály

c) Titkárság

(3) Az Igazgatási Osztály alapvető feladatai: A hatósági, titkársági, szervezési, a művelődési, egészségügyi, ifjúsági és az oktatási-nevelési feladatok végrehajtása, szervezése, ellenőrzése. Civil szervezetekkel, vállalkozói szférával való kapcsolattartás. Biztosítja a nemzetiségi önkormányzattal való együttműködést, az Önkormányzat, és a nemzetiségi önkormányzat között kötött együttműködési megállapodásnak megfelelően.

(4)56 A Városfejlesztési és Pénzügyi Osztály alapvető feladatai: Fő feladatként ellátja a pénzügyekkel, a helyi adókkal, a költségvetéssel, könyvvitellel, anyaggazdálkodással, pénzügyi nyilvántartással, a belső és a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat.

(5) Titkárság alapvető feladatai:

a) Képviselő-testület, illetve a Bizottságok elé kerülő előterjesztések, rendelet-, határozat-tervezetek előkészítése, azok végrehajtása,

b) Képviselő-testületi, Bizottsági ülések jegyzőkönyveinek vezetése, azok nyilvántartása,

c)57 Rendeletek, határozatok nyilvántartása, városi honlapon történő megjelentetése, Képviselő-testületi, Bizottsági ülések jegyzőkönyveinek Nemzeti Jogszabálytár rendszerben történő rögzítése

d) Ügyiratkezelés

(6) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Székhelytelepülésének, Kirendeltségeinek munkarendje

a) hétfő-csütörtök: 7.30-tól – 16.00 óráig

b) pénteken: 7.30-tól – 13.00 óráig

c) ebédszünet: 12.00-től – 12.30-ig munkanapokon.

(7) A Polgármester fogadónapja, fogadóideje:

a) hétfő: 8.00-tól – 12.00-ig

b) szerda: 8.00-tól – 11.00-ig.

(8) Az Alpolgármester fogadóórái: előre meghirdetett időpontban.

(9) A Hivatal segíti a társadalmi és egyéb civil szervezetek, az önszerveződő közösségek működését, számukra helyiséget, hirdetési és sokszorosítási lehetőséget a Hivatal lehetőségeinek figyelembe vételével, külön eseti egyeztetés mellett biztosít.

(10)58 A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény alapján kötött közigazgatási szerződés szerint, a helyi nemzetiségi önkormányzat részére a Hivatal szakmai segítséget nyújt a hatósági ügyek intézéséhez, a nemzetiségi önkormányzat képviselőinek munkáját felkérésre közvetlenül segíti, feladatellátásához sokszorosítási, ügyviteli és adminisztrációs támogatást nyújt. Igény esetén, a Hivatal lehetőségein belül ellát szervezési és végrehajtási feladatokat, rendezvényeik lebonyolításához helyiséget biztosít.

(11)59

(12) Az iratkezelés szervezeti rendjére vonatkozó előírásokat, a közfeladatot ellátó szervezet iratkezelésére vonatkozó általános követelményeket, és annak szervezeti rendjére vonatkozó előírásokat a Jegyző iratkezelési szabályzatban szabályozza.

(13) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési szerv belső szervezeti egységei, osztályai közti kapcsolattartás módjai az alábbiak:

a) vezetői, munka, apparátusi értekezlet,

b) személyes, telefonos kapcsolattartás

c) elektronikus úton ( e-mail, ASP szakrendszerein keresztül )

d) írásban.

(14) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési szerv egyéb költségvetési szervekkel, Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltségeivel, önkormányzatokkal, társhatóságokkal, dekoncentrált kormányzati szervekkel, egyéb szervekkel történő kapcsolattartás módja:

a) írásban,

b) elektronikusan e-mail formájában, ASP szakrendszerei, Nemzeti Jogszabálytár felületén keresztül.

9. Az önkormányzat társulásai, az azokban ellátott feladatok60

14. § (1)61 A Képviselő- testület jogi személyiséggel bíró társulásokat hozhat létre. Csenger Város Önkormányzat Csenger Többcélú Kistérségi Társulás székhely önkormányzataként, és a társulás székhely településeként összehangolja a térség területén az önkormányzatok szociális igazgatási-, és a szociális szolgáltatásokat végző intézményeinek fejlesztését, szolgáltatásaik biztosítását, működtetését és működését érintő tevékenységét. A társulás ellátja a képviselő-testületek által vállalt önkormányzati és egyéb közszolgáltatások biztosítására, fejlesztésére, szervezésére, intézmények fenntartására, valamint a településfejlesztés összehangolására vonatkozó feladatokat, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint. A Képviselő- testület a társulás fenntartásával, beruházási, fejlesztési források lehívásával kapcsolatos feladat- és hatáskörét, valamint a Társulás által alapított költségvetési szerv vonatkozásában, az alapító okiratban meghatározott, a költségvetési szerv fenntartásával kapcsolatos fenntartói döntések tekintetében hatásköreit Csenger Többcélú Kistérségi Társulásra átruházza. A Polgármester átruházott hatásköreinek visszavonásáról a Képviselő- testület határozattal dönt.

(2)62 Csenger Város Önkormányzat Csenger Mikro- térségi Óvodai Társulás székhelyönkormányzataként, és a társulás tagjaként biztosítja az óvodai neveléssel, és ellátással kapcsolatos feladatok megszervezését, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint. A Képviselő- testület a társulás fenntartásával, beruházási, fejlesztési források lehívásával kapcsolatos feladat- és hatáskörét, valamint a Társulás által alapított költségvetési szerv vonatkozásában, az alapító okiratban meghatározott, a költségvetési szerv fenntartásával kapcsolatos fenntartói döntések tekintetében hatásköreit Csenger Mikro- térségi Óvodai Társulásra átruházza. A Polgármester átruházott hatásköreinek visszavonásáról a Képviselő- testület határozattal dönt.

10. Az önkormányzat költségvetése, gazdálkodása és vagyona63

15. § (1) A Képviselő-testület az éves költségvetését kétfordulós rendszerben, rendeletben állapítja meg.

(2) Az első forduló tárgyalásán elemzi az önkormányzatok számára kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatait, gazdasági programot állít össze, amely számításba veszi a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségét, meghatározza a kiadási szükségleteket és azok gazdaságos, célszerű megoldásait. A program tartalmazza az igényeket, célkitűzéseket, ezek kielégítésének lehetőségeit, meghatározhatja a megvalósulás sorrendjét, illetve mindezek alternatíváit és hosszabb távú hatásait.

(3) A második forduló előtt a programot nyilvánosságra kell hozni, tárgyában esetenként közmeghallgatást lehet tartani. A második fordulóban a költségvetési törvényben előírt rendelkezések figyelembevételével önkormányzati költségvetési rendelet-tervezetet tárgyal meg a testület, amelyben elsőbbséget kell biztosítani a kötelező feladatoknak.

(4) A rendelet-tervezet előkészítésénél figyelembe kell venni a testület bizottságainak állásfoglalását. A költségvetési évet követően zárszámadási rendelet-tervezetet kell a testület elé terjeszteni, melyet a Városfejlesztési és Pénzügyi Bizottság véleményez.

(5) A költségvetési rendelet- tervezet előkészítése, és annak tervezése során a Polgármester, Jegyző, a Képviselő- Testület Bizottságai, valamint az Intézmények vezetői különös figyelmet fordítanak a költségvetés és az aktuális szakpolitikai prioritások közti kapcsolat viszonyának vizsgálatára, és értékelésére.

(6) Az Önkormányzat az önkormányzati tulajdonával a törvény keretein belül önállóan rendelkezik.

(7) Amennyiben a Képviselő-testület közös vagyont hoz létre, a közös vagyonnal kapcsolatos kérdésekről rendeletet kell alkotni.

(8) Az (6) bekezdés szerinti rendelet megalkotásához név szerinti szavazás szükséges.

11. Az önkormányzat döntései64

16. § (1)65

(2)66 Rendelet alkotását a Polgármester, képviselő, helyi társadalmi szervezet - vezető testülete és a jegyző kezdeményezheti, tárgyhó 15. napjáig. A kezdeményezést a Polgármesternek kell benyújtani, aki a hivatal és az illetékes bizottság bevonásával a tervezetet a testületnek benyújtja.

(3) Az állampolgárokra kötelezettséget előíró, illetve az egyes tervezetek vitája előtt – a testület döntése alapján – közmeghallgatást lehet tartani.

(4) Az előkészítés során a rendelet-tervezetet összhangba kell hozni a rendelet tárgyához kapcsolódó jogszabályokkal és azok keretein belül figyelembe kell venni a helyi érdekeket és szokásokat.

(5)67 A rendeletek kötelező szabályaihoz a testület jogkövetkezmények kapcsolását is előírhatja - szankció alkalmazása, jog megvonása. A helyi önkormányzati rendeleteket a Jegyző a városi honlapon közzéteszi, valamint elérhetők a Nemzeti Jogszabálytár felületén.

(6) Helyben szokásos módon történő kihirdetés: hirdetőtáblán történő kifüggesztés. A közzététel módja: hirdetmény, városi újság, városi televízió, az önkormányzat honlapja. A Jegyző biztosítja továbbá a Nemzeti Jogszabálytár felületén való közzétételt.

(7) A jegyző gondoskodik a rendeletek kihirdetéséről, nyilvántartásáról, hatályosságának szükség szerinti vizsgálatáról, egységes szerkezetbe foglalásáról.

17. § (1)68 A Képviselő-testület jegyzőkönyvben történő rögzítéssel, rendelet elfogadásával, vagy határozat hozatalával hoz döntést. Alakszerű határozatot hoz a Képviselő- tetsületi ülések napirendjének meghatározásáról.

(2) A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét, a végrehajtásért felelős(ek) megnevezését.

(3)69

(4)70

12. Csenger Város Önkormányzat bélyegzői71

18. § (1) Csenger Város Önkormányzat, mint jogi személy által használt bélyegző lenyomata középen Magyarország hivatalos címerével, Csenger Város Önkormányzat körfelirattal van ellátva.

(2) Csenger Város Önkormányzat szerve, a Képviselő- testület által használt bélyegző lenyomata középen Magyarország hivatalos címerével, Csenger Város Önkormányzat Képviselő- Testülete körfelirattal van ellátva.

(3) Csenger Város Önkormányzat Oktatási, Közművelődési, Egyházügyi Ifjúsági és Sport Bizottsága által használt bélyegző lenyomata középen Magyarország hivatalos címerével, Csenger Város Önkormányzat Oktatási, Közművelődési, Egyházügyi Ifjúsági és Sport Bizottsága körfelirattal van ellátva.

(4) Csenger Város Önkormányzatának Szociális és Egészségügyi Bizottsága által használt bélyegző lenyomata középen Magyarország hivatalos címerével, Csenger Város Önkormányzatának Szociális és Egészségügyi Bizottsága körfelirattal van ellátva.

13. Záró rendelkezések72

19. § (1)73 A Szabályzat mellékletei, és függelékei

a) 1. függelék a képviselők név szerinti felsorolása

b) 2. függelék a Bizottság tagjainak névsora

c) 3. melléklet a Képviselő–testület bizottságának feladat – és hatásköre

d) 4. melléklet Csenger Város Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

e) 5. melléklet Csenger Város Önkormányzat Intézményeinek felsorolása

(2)74

(3)75 A Képviselő–testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveibe történő betekintés biztosításáról ügyfélfogadási időben a jegyző gondoskodik. A nyilvános ülés jegyzőkönyveiből másolatot kérni a közérdekű adatok megismerésére vonatkozó szabályok szerint, és Csenger Város Önkormányzatának a Közérdekű adatok megismerésére vonatkozó szabályzata alapján lehet.

20. §76

21. § Ez a rendelet 2024. október 3-án 20 órakor lép hatályba.

1. melléklet a 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelethez77

2. melléklet a 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelethez78

3. melléklet a 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelethez

CSENGER VÁROS ÖNKORMÁNYZAT BIZOTTSÁGAINAK FELADAT – ÉS HATÁSKÖRE

1. I. Városfejlesztési és Pénzügyi Bizottság: A Képviselő–testület munkatervében szereplő időpontok előtt megtárgyalja és véleményezi

1.1. a költségvetési rendelet – tervezetet

1.2. a zárszámadási rendelet – tervezetet

1.3. a költségvetés végrehajtásáról szóló éves beszámolót.

2. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.

3. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát.

4. Véleményezi a helyi adókra vonatkozó önkormányzati rendelet – tervezetet, kialakítja az adópolitikai irányelveket.

5. Véleményezi az önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági szervezetek működését, pénzügyi helyzetét, különös tekintettel az éves beszámolójukra, üzleti tervükre.

6. Véleményezi az önkormányzatnál, az intézményeinél az éves költségvetési javaslatot és végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit.

7. Véleményezi a környezet és természetvédelmi szempontból a kiemelt beruházásokat.

8. Véleményezi a szervezeti és hatásköri kérdéseket.

9. Állást foglal a Képviselő–testület ülésén felmerülő ügyrendi kérdésekben és a Képviselő–testület Szervezeti és Működési Szabályzata értelmezésében.

10. Javaslatot tesz az önkormányzat tulajdonában lévő értékpapírok és más gazdasági érdekeltségek kezelésére.

11. Javaslatot tesz a meghatározott célon felüli bevételi többlet felhasználására.

12. Javaslatot tesz a Polgármester és az Alpolgármester jutalmazásának és annak mértékére.

13. Figyelemmel kíséri év közben a gazdálkodás menetét, szükség szerint javaslatot tesz a költségvetés módosítására, illetve a költségvetési gazdálkodásra vonatkozó intézkedéseket kezdeményez.

14. Javaslatot tesz hitelek felvételére, egyéb banki ügyletekre, véleményezi az ezzel kapcsolatos kezdeményezéseket.

15. Közreműködik az önkormányzat éves költségvetésének tervezésében, a hitelfelvételek és kötvénykibocsátás feltételeinek előkészítésében.

16. Közreműködik az önkormányzat fejlesztési elképzeléseinek kidolgozásában.

17. Ellátja a Pénzügyi Bizottság számára előírt egyéb feladatokat.

18. Véleményezi az önkormányzat és annak intézményei, és szervei pénzügyi tervét.

19. Véleményezi az önkormányzat éves belső ellenőrzési tervét, az önkormányzat Közbeszerzési tervét, a Képviselő–testület választási ciklusra vonatkozó önkormányzati gazdasági programját, és a ciklusjelentést.

20. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi az Önkormányzat és szervei, valamint intézményei pénzügyi gazdálkodását.

21. Ellátja a Polgármester, az önkormányzati képviselők és a velük közös háztartásban élő házas – és élettársak, valamint gyermekük által tett vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát, illetve a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos külön jogszabályban meghatározott feladatokat.

22. Ellátja az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal összefüggő, Mötv-ben meghatározott bizottsági feladatokat, és eredményéről jelentést tesz a Képviselő – testületnek.

23. A Bizottság minden év december 31-ig felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosulását, és a vizsgálat eredményéről beszámol a Képviselő-testületnek.

II. Szociális és Egészségügyi Bizottság:

24. A szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben átruházott hatásköreit gyakorolja.

25. Véleményezi az önkormányzat szociális, egészségügyi alapellátással összefüggő döntéstervezeteit, különösen az erre szolgáló költségvetési előirányzatok nagyságát.

26. Véleményezi az intézményi térítési díjak mértékére vonatkozó előterjesztéseket.

27. Figyelemmel kíséri a szociális célra fordítandó előirányzatok felhasználását.

28. Figyelemmel kíséri a helyi egészségügyi ellátást, indokolt esetben javaslatot tesz egye területek újraszabályozására, illetve az ellátásban közreműködők beszámoltatására.

29. Figyelemmel kíséri az önkormányzati egészségügyi feladatok ellátását.

30. A Bizottság feladata az önkormányzati lakás – és lakásépítési célú előirányzataival való gazdálkodás elősegítése.

31. Javaslatot tesz a Bursa Hungarica Felsőoktatási pályázat elbírálására, és döntésre a Képviselő – testület elé terjeszti.

III. Csenger Város Önkormányzat Oktatási, Közművelődési, Egyházügyi Ifjúsági és Sport Bizottsága

32. Tervezi, szervezi és alakítja a város oktatási, közművelődési, egyházügy- és sportpolitikáját.

33. Jóváhagyja a közművelődési intézmény éves munkatervét.

34. Közreműködik az önkormányzat művelődéspolitikai célkitűzéseinek kialakításában.

35. A Bizottság dönt a költségvetés sportcélú előirányzat ágazati felosztásáról.

36. Figyelemmel kíséri, segíti és összehangolja az oktatási – művelődési intézmények munkáját, szakmai programjait.

37. Figyelemmel kíséri az oktatási és művelődési intézmények szakmai tevékenységének eredményességét, gazdálkodását.

38. Közreműködik a városi sportélet fejlesztésében.

39. Figyelemmel kíséri a gyermekek óvodai – iskolai ellátásának rendjét.

40. Vizsgálja a művelődési intézmények személyi, tárgyi feltételeit, felszereltségét és kihasználtságát.

41. Előkészíti a városi kitüntetések adományozását.

42. Meghatározza a városi rendezvények koncepcióját.

43. Véleményezi a nevelési intézmények pedagógiai programját, házirendjét és intézményi minőségirányítási programját, és elfogadásra azt a képviselő – testület elé terjeszti.

44. A Közoktatási Tanácsnokkal egyeztetve véleményezi az Önkormányzat Sportkoncepcióját, az Önkormányzat Közművelődési - és Közoktatási Koncepcióját.

45. Javaslatot tesz az egyes ágazatokhoz tartozó intézmény beruházási, felújítási, karbantartási munkáira.

46. Figyelemmel kíséri a városi sportlétesítményekkel kapcsolatos vagyonhasznosítási kérdéseket és javaslatot tesz e kérdésekben.

47. Előkészíti és véleményezi az önkormányzat által fenntartott oktatási, nevelési, közművelődési, sport intézmények vezetésére kiírt pályázatokat, javaslatot tesz az intézményvezető személyére.

48. Véleményezi a társadalmi (civil) szervezetek, egyesületek, alapítványok, egyházi szervezetek támogatásával összefüggő pályázatokat, a társadalmi (civil) szervezeteket érintő döntéseket.

49. Véleményezi az oktatási intézmények, a társadalmi (civil) szervezetek, egyesületek tevékenységére vonatkozó tájékoztatóját és beszámolóját.

4. melléklet a 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelethez

Csenger Város Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolásai

1. Csenger Város Önkormányzat államháztartási szakágazat rend szerinti besorolása:

841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

2.79 Csenger Város Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:

2.1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2.2. 013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés

2.3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

2.4. 016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek

2.5. 016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

2.6. 016040 Nemzetpolitikai tevékenység igazgatása és támogatása

2.7. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

2.8. 022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

2.9. 032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

2.10. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

2.11. 041236 Országos közfoglalkoztatási program

2.12. 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

2.13. 042180 Állat-egészségügy (kivéve: kóbor állatokkal kapcsolatos feladatok).

2.14. 045110 Közúti közlekedés igazgatása és támogatása

2.15. 045120 Út, autópálya építése

2.16. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

2.17. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

2.18. 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

2.19. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

2.20. 052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

2.21. 064010 Közvilágítás

2.22. 066010 Zöldterület-kezelés

2.23. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

2.24. 072111 Háziorvosi alapellátás

2.25. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

2.26. 072210 Járóbetegek gyógyító szakellátása

2.27. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

2.28. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

2.29. 074040 Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

2.30. 081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

2.31. 081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

2.32. 081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

2.33. 081061 Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás

2.34. 082030 Művészeti tevékenységek (kivéve: színház)

2.35. 082044 Könyvtári szolgáltatások

2.36. 082063 Múzeumi kiállítási tevékenység

2.37. 082070 Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

2.38. 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

2.39. 082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

2.40. 082093 Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek

2.41. 084040 Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása

2.42. 091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

2.43. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

2.44. 091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

2.45. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

2.46. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

2.47. 102023 Időskorúak tartós bentlakásos ellátása

2.48. 102024 Demens betegek tartós bentlakásos ellátása

2.49. 102031 Idősek nappali ellátása

2.50. 102050 Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok

2.51. 104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

2.52. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

2.53. 104041 Területi gyermekvédelmi szakszolgáltatás

2.54. 104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások

2.55. 104043 Család és gyermekjóléti központ

2.56. 104044 Biztos Kezdet Gyerekház

2.57. 104060 A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok

2.58. 106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

2.59. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán

2.60. 107052 Házi segítségnyújtás

2.61. 107070 Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása

2.62. 107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

5. melléklet a 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelethez

Csenger Város Önkormányzat Intézményei

1. Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal,

1.1. Címe: 4765 Csenger, Ady E. utca 14.,

1.2. Vezetője: Jegyző

1.3. Közfeladata: Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 84. § (1) bekezdése alapján a közös hivatal ellátja az önkormányzatok működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.

1.4. Alaptevékenysége: A közös hivatal ellátja a Mötv.-ben és a vonatkozó egyéb jogszabályokban a számára meghatározott feladatokat Csenger, Csengerújfalu, Csengersima, Szamosbecs, Szamosangyalos, Szamostatárfalva, Komlódtótfalu települések vonatkozásában a közös hivatal működtetésére és fenntartására létrejött megállapodás szerint. Csengersima, Csengerújfalu, Szamosbecs, Szamosangyalos, Komlódtótfalu, Szamostatárfalva Településeken Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal állandó kirendeltségei működnek. Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal ellátja a Csenger Többcélú Kistérségi Társulás munkaszervezeti feladatait, továbbá a Csenger Kistérségi Szociális Szolgáltató Központ gazdálkodásából eredő feladatokat.

2. Petőfi Sándor Könyvtári Közművelődési és Intézményfenntartó Központ,

2.1. Címe: 4765 Csenger, Kossuth u. 2.

2.2. Vezetője: Intézményvezető

2.3. Közfeladata:

2.3.1. Az intézmények gazdálkodási feladatainak ellátása, megállapodás alapján.

2.3.2. Helyi Önkormányzati társulási megállapodások alapján kötelező, vagy nem kötelező önkormányzati feladatok, közszolgáltatások ellátása.

2.3.3. A fenntartó és a Csengeri Többcélú Kistérségi Társulás között létrejött megállapodások alapján kötelező, vagy nem kötelező önkormányzati feladatok, közszolgáltatások ellátása.

2.3.4. Művelődési, közgyűjteményi, múzeumi tevékenységek ellátása, diák-és tömegsport, közművelődési és egyéb kötelező vagy nem kötelező önkormányzati feladatok ellátása, a fenntartó és a Csengeri Többcélú Kistérségi Társulás között létrejött megállapodások alapján közművelődési és egyéb feladatok, meghatározott tevékenységek ellátása.

2.3.5. A muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 64. §(1) bekezdés alapján a települési könyvtári ellátás biztosítása.

3. Csenger Város Önkormányzata Népjóléti és Szociális Alapszolgáltatási Központ

3.1. Címe: 4765 Csenger, Ady E. utca 20.

3.2. Vezetője: Intézményvezető Főorvos

3.3. Jogszabályban meghatározott közfeladata, szakmai alaptevékenysége:

Az Intézmény biztosítja a szociális és jóléti szolgáltatások igazgatását, valamint az egészségügyi ellátás feltételeinek biztosítását. Biztosítja a lakosság egészségi állapotának javítását, az egészség megőrzését, a betegségek megelőzését, a háziorvosi, háziorvosi ügyeleti ellátás, járóbeteg ellátás, fogorvosi, laboratóriumi, képalkotó diagnosztikai nővédelmi, ifjúságügyi, és egészségügyi prevenciós tevékenység szervezése, és beteg gondozás útján, a hatóság által kibocsátott mindenkori működési engedélyben foglalt feltételek szerint.

1

Az 1. § (2) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az „1. A Képviselő-testület szervezet és működése” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 2. § (3) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

4

A „2. Az önkormányzati képviselő, önkormányzati tanácsnok” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

5

A 3. § (1) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 3. § (5) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 3. § (6) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 3. § (7) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 3. § (9) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

10

A 3. § (9a) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 5. § (3) bekezdése iktatta be.

11

A 3. § (9b) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 5. § (3) bekezdése iktatta be.

12

A 3. § (10) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

13

A 3. § (11) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

14

A 3. § (12) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

15

A 3. § (13) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

16

A „3. A képviselő-testület ülése, előterjesztései” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

17

A 4. § (1) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 4. § (2) bekezdés e) pontja a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

19

A 4. § (5) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

20

A 4. § (7) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

21

A 4. § (8) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

22

A 4. § (9) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

23

A 4. § (13) bekezdés c) pontja a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

24

A 4. § (13) bekezdés d) pontja a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

25

A 4. § (13) bekezdés f) pontja a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

26

A 4. § (13) bekezdés g) pontja a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 7. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

27

A „4. A döntéshozatal, és szavazás módja” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

28

Az 5. § (3a) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdése iktatta be.

29

Az 5. § (6) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

30

Az 5. § (8) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

31

Az 5. § (8a) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (4) bekezdése iktatta be.

32

Az 5. § (10) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

33

Az 5. § (11) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

34

Az 5. § (15) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

35

Az 5. § (15a) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (7) bekezdése iktatta be.

36

Az 5. § (17) bekezdés a) pontja a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (8) bekezdésével megállapított szöveg.

37

Az 5. § (18) bekezdés b) pontját a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

38

Az 5. § (18) bekezdés c) pontja a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (9) bekezdésével megállapított szöveg.

39

Az „5. A Képviselő-testület bizottságai” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

40

A 6. § (2) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 11. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

41

A 6. § (3) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 11. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

42

A 6. § (3a) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdése iktatta be.

43

A 6. § (3b) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdése iktatta be.

44

A 7. § (2) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

45

A 8. § (3) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

46

A 9. § (1) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

47

A 9. § (4) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

48

A „6. A Polgármester” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

49

A 10. § (5a) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 15. §-a iktatta be.

50

A 10. § (5b) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 15. §-a iktatta be.

51

A 10. § (5c) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 15. §-a iktatta be.

52

A 10. § (5d) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 15. §-a iktatta be.

53

A 10. § (8) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

54

A „7. Az Alpolgármester” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg.

55

A „8. A közös önkormányzati hivatal” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg.

56

A 13. § (4) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 18. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

57

A 13. § (5) bekezdés c) pontja a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 18. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

58

A 13. § (10) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 18. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

59

A 13. § (11) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § g) pontja hatályon kívül helyezte.

60

A „9. Az önkormányzat társulásai, az azokban ellátott feladatok” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 19. §-ával megállapított szöveg.

61

A 14. § (1) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 20. §-ával megállapított szöveg.

62

A 14. § (2) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 20. §-ával megállapított szöveg.

63

A „10. Az önkormányzat költségvetése, gazdálkodása és vagyona” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 21. §-ával megállapított szöveg.

64

A „11. Az önkormányzat döntései” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 22. §-ával megállapított szöveg.

65

A 16. § (1) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

66

A 16. § (2) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 23. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

67

A 16. § (5) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 23. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

68

A 17. § (1) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 24. §-ával megállapított szöveg.

69

A 17. § (3) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

70

A 17. § (4) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

71

A „12. Csenger Város Önkormányzat bélyegzői” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 25. §-ával megállapított szöveg.

72

A „13. Záró rendelkezések” alcím címe a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 26. §-ával megállapított szöveg.

73

A 19. § (1) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 27. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

74

A 19. § (2) bekezdését a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § j) pontja hatályon kívül helyezte.

75

A 19. § (3) bekezdése a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 27. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

76

A 20. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

77

Az 1. mellékletet a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § k) pontja hatályon kívül helyezte.

78

A 2. mellékletet a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete 28. § l) pontja hatályon kívül helyezte.

79

A 4. melléklet 2. pontja a Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.