Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzat módosításáról

Hatályos: 2025. 10. 28 20:00- 2025. 10. 29

Csenger Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 28.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzat módosításáról

2025.10.28.

[1] A Képviselő- testület az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglaltakra tekintettel, szervezeti és működési rendjének meghatározására, a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024.(X.3.) önkormányzati redndelet módosítására e rendeletet alkotja.

[2] A Képviselő- testület az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Csenger Város Önkormányzat Képviselő-testülete a címer és zászlóhasználatról szóló 8/2025.(X.06.) számú önkormányzati rendelettel megállapított címert és zászlót használja a város jelképeiként. ”

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „A Képviselő-testület szervezet és működése” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. A Képviselő-testület szervezet és működése”

3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Határozatképtelen a Képviselő-testület, ha az ülésen a (2) bekezdés szerinti képviselői létszám nincs jelen, ebben az esetben az ülést 8 napon belül ismételten össze kell hívni.”

4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „Az önkormányzati képviselő, önkormányzati tanácsnok” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„2. Az önkormányzati képviselő, önkormányzati tanácsnok”

5. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzati képviselők névsorát a 1. számú függelék tartalmazza.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 3. § (5)–(7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(5) Az önkormányzati képviselő Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán benyújtott írásbeli előterjesztéssel, egyébként a Képviselő- testület ülésén szóbeli előterjesztés keretében, a döntéshozatal kezdeményezésének indokolásával tehet javaslatot rendelet megalkotására, vagy határozat meghozatalára. A Képviselő- testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítéséért felelőst, és a döntés- tervezet benyújtásának határidejét.

(6) A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülést megelőző második napig a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán köteles bejelenteni. Rendkívüli ülés összehívása esetén ettől a határidőtől el lehet tekinteni.

(7) A bejelentés nélkül távol maradó képviselőt a tárgyhavi tiszteletdíjának, magasabb összegű tiszteletdíjának 25%-kal csökkentett összege illeti meg.”

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 3. §-a a következő (9a) és (9b) bekezdéssel egészül ki:

„(9a) A Közoktatási tanácsnok feladatai közt véleményezi a Képviselő- testület által tárgyalt, köznevelést, közoktatást érintő előterjesztéseket, felügyeli a köznevelési, közoktatást érintő önkormányzati feladatkörök ellátását a polgármesterrel, alpolgármesterekkel és bizottságokkal együttműködve. Figyelemmel kíséri a köznevelést, közoktatást érintő stratégiai jelentőségű feladatok ellátását, részt vesz az önkormányzat közoktatással, közneveléssel kapcsolatos döntéstervezetek előkészítésében.

(9b) A Képviselő- testület egy fő Népjólétért és Egészségügyért felelős Tanácsnokot választ. A Népjólétért és Egészségügyért felelős Tanácsnok feladatai közt szakmai véleményezés keretében véleményt nyilvánít az egészségügyi tárgyú előterjesztésekről, valamint tájékoztatókról. Elkészíti az egészségügyért érintő javaslatokat, és ezeket előterjeszti a Képviselő- testület és a bizottságok elé. Felügyeli az önkormányzat által megvalósítandó egészségügyi fejlesztéseket és beruházásokat, valamint azok szakami megvalósítását. Közreműködik az egészségügyi feladatainak megvalósításában. ”

6. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „A képviselő-testület ülése, előterjesztései” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. A képviselő-testület ülése, előterjesztései”

7. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évi 6 alkalommal ülésezik. Rendes ülést tárgyhó 20. napjáig tart, Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Dr. Simai Zoltán Tanácstermében. A Képviselő-testület évente egy alkalommal közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján közzéteszi.Az előterjesztések benyújtására, abban önkormányzati határozat hozatal, önkormányzati rendelet alkotás kezdeményezésére a Polgármester, Alpolgármester, önkormányzati Képviselő, valamint a Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézője jogosult. Az előterjesztéseket a Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán, az ülést megelőző 5. napig kell benyújtani. Ezt a szabályt önkormányzati határozathozatallal zárható döntések kezdeményezése esetén nem kell alkalmazni rendkívüli ülés, valamint szóbeli előterjesztés esetén.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az alakuló ülés kötelező napirendjei:)

„e) A Polgármester illetményének, Alpolgármester tiszteletdíjának meghatározása”

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 4. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A Képviselő-testület a tárgyalásra benyújtott írásos előterjesztések tartalmi és formai követelményeit a (6) bekezdés szerint határozza meg. Szóbeli előterjesztést a testület csak abban az esetben tárgyal, ha azt a tárgyalandó napirendek közé az ülésen felveszi. ”

(4) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 4. § (7)–(9) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(7) Az egyes település fejlesztésére irányuló, valamint az Önkormányzat gazdálkodását érintő, a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság hatáskörébe tartozó ügycsoportok esetében a Bizottság állásfoglalásával nyújtható be előterjesztés a Képviselő- testület elé. A Képviselő- testület jogosult a Bizottság határozata nélkül is döntést hozni, a hatáskörébe tartozó egyes, a település fejlesztésére vonatkozói, valamint az Önkormányzat gazdálkodását érintő ügyekben abban az esetben, ha a Bizottság nem határozatképes, vagy a tárgyban nem hozott határozatot.

(8) A Képviselő-testület ülését Csenger Város Polgármestere, akadályoztatása esetén a főállású Alpolgármester, annak akadályoztatása esetén a társadalmi megbízatású Alpolgármester hívja össze, együttes, akadályoztatásuk esetén a Korelnök hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetére az ülés összehívására a Korelnök jogosult.

(9) A meghívót és az írásos előterjesztéseket az ülés előtt 5 (öt) nappal kell eljuttatni a képviselőkhöz és a meghívottakhoz, elektronikus úton, mely az olvasási visszaigazolás feladó részére történő visszaküldésével minősül átvettnek.

a) Rendkívüli érdek, vagy halaszthatatlan döntést igénylő ügyben, azaz mindazon ügyekben, melyek esetén a döntés meghozatalának késedelme aránytalan kárral, az önkormányzat számára előírt, felelős vagyongazdálkodással, az önkormányzati vagyon védelmével, a költséghatékonyság biztosításával kapcsolatos kötelezettségek teljesítésének sérelmével járna. A rendkívüli ülés formális meghívó nélkül telefonon vagy elektronikus úton azonnal, az ülés előtt egy órával is összehívható. Ezen rendkívüli ügyek esetében a Polgármester jogosult két ülés közt is döntést hozni, mely döntésről a Képviselő- Testületet utólagosan tájékoztatja.

b) Kötelező összehívni a Képviselő- testület ülését a Képviselők egynegyedének, vagy a Polgármesternek az írásbeli indítványára, a Város gazdálkodását érintő ügyekben, a költségvetés, éves zárszámadás, költségvetési rendelet módosítására irányuló rendelet-tervezetek benyújtása esetén, ha valamely beruházási, egyéb forrás lehívásra irányuló pályázati határidő miatt az szükségessé válik, illetve minden olyan esetben, amikor az önkormányzati érdek, a költséghatékonyság, a forrásokkal való felelős gazdálkodás követelményének teljesítése miatt az szükségessé válik.

c) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, idejét, napirendi javaslatokat, előadókat.

d) A meghívóban külön fel kell tüntetni, ha adott napirend szóban kerül előterjesztésre.

e) Az ülésre állandó meghívottak az intézmények vezetői, a nemzetiségi önkormányzat elnöke, a jegyző, az aljegyző, a közös önkormányzati hivatal osztályvezetői, és az adott tárgyban érintettetek.

f) Az ülésre adott napirendhez, vagy teljes ülésre meg lehet hívni: Szabolcs – Szatmár – Bereg Vármegyei Kormányhivatal vezetőjét, képviselőjét, más települési önkormányzat polgármesterét, képviselőjét, Csenger Többcélú Kistérségi Társulás elnökét, vagy képviselőjét, az önkormányzati társulások képviselőjét, országgyűlési képviselőt, a rendőrőrs vezetőjét, az egészségügyet, közegészségügyet érintő kérdésekhez az illetékes szerv vezetőjét, a Kamarák képviselőjét.”

(5) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 4. § (13) bekezdés c) és d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Az ülés rendje:)

„c) Tájékoztató a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az előző ülést követően tett fontosabb intézkedésekről, eseményekről; a Polgármester két ülés között tett kötelezettségvállalásairól.
d) Javaslat a napirendre, amelyről a Képviselő-testület vita nélkül, alaki határozat hozatallal dönt.”

(6) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 4. § (13) bekezdés f) és g) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Az ülés rendje:)

„f) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet, erről a testület határozattal dönt.
g) A vita lezárását követően a napirend előadója választ ad a hozzászólásokra.”

8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „A döntéshozatal, és szavazás módja” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. A döntéshozatal, és szavazás módja”

9. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 5. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) Az egyes napirendek tárgyalására fordítható időkeret legfeljebb 20 perc lehet, mely időkeretet határozathozatallal szükség esetén a Képviselő- testület meghosszabbíthat. Az előterjesztéssel kapcsolatban a Képviselők részére hozzászólásra rendelkezésre álló időkeret hozzászólásonként legfeljebb 5 perc. A Polgármester megvonja a szót, ha a hozzászólás eltér a tárgytól, vagy időkereten túli. Elutasított előterjesztés esetén ismételt napirendre vételre akkor kerülhet sor, ha az előterjesztés megvitatása, és a döntéshozatal szempontjából új, releváns körülmény merült fel. Az indokolással ellátott ismételt napirendre vonatkozó előterjesztés elfogadásáról a Képviselő- testület határozatot hoz. ”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 5. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4, azaz négy ) igen szavazata szükséges (minősített többség) a törvényben foglaltakon túl:

a) a sürgősségi indítvány elfogadásához,

b) helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg az arról történő lemondáshoz.”

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 5. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) Egyes esetekben, amelyről a Képviselő-testület határoz, az ülésvezető név szerinti szavazást rendelhet el. Név szerinti szavazást tart a Képviselő testület a törvényben meghatározott eseteken kívül azokban az esetekben, melyekben az átláthatóság, a és a döntéshozatallal kapcsolatos felelősség megjelenítése kiemelt fontosságú, képviselői indítványra. Ilyen ügyek többek között a személyi jellegű döntések, az önkormányzati vagyonvédelemmel, vagyongazdálkodással kapcsolatos ügyek, a közérdekű, és nyilvánossággal kapcsolatos ügyek. ”

(4) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 5. §-a a következő (8a) bekezdéssel egészül ki:

„(8a) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik igen-nel, vagy nem-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A jegyző a szavazatokat a névsorban rögzíti, nyilatkozatukat a képviselők aláírásukkal hitelesítik.”

(5) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 5. § (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(11) Titkos szavazás esetén a Képviselő-testület 3 fős (két fő Képviselő, és egy fő nem képviselő) szavazatszámláló bizottságot választ, a szavazás lebonyolítására. A szavazást a bizottság készíti elő, mely során a szavazólapokat, és azok összegyűjtéséhez szükséges urnát előkészíti, és a szavazólapokat kiosztja a Képviselők részére. A szavazás lebonyolítására a bizottság Képviselők által üres állapotban megtekintett, majd ezt követően lezárt urnát használ. A szavazat számlálás idejére a szavazatszámláló bizottság szünetet rendel el. A szavazás eredményét a bizottság ismerteti a Képviselő- testülettel. A titkos szavazásról, és annak eredményéről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.”

(6) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 5. § (15) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(15) Abban az esetben, ha valamely önkormányzati képviselőt, vagy annak közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti, kizárható a döntéshozatalból. Az önkormányzati képviselő köteles bejelenteni az érintettségét. Azt a képviselőt, aki a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, a Polgármester 1000,- Ft összegű rendbírsággal sújtja, melyet az erről szóló közlésétől számított nyolc napon belül az Önkormányzat költségvetési számlájára köteles a mulasztással érintett képviselő befizetni.”

(7) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 5. §-a a következő (15a) bekezdéssel egészül ki:

„(15a) Ha a Képviselő- testület határozatképtelenség, vagy határozathozatal hiánya miatt ugyanazon ügyben két egymást követő alkalommal nem hoz döntést, a Polgármester jogosult dönteni, sürgős, az önkormányzat működőképességét befolyásoló, a költséghatékonyságot szolgáló pénzügyi döntést igénylő esetekben, közszolgáltatások zavartalan fenntartása, vagy az intézmények folyamatos, zavartalan működtetéséhez szükséges kérdésekben.”

(8) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 5. § (17) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ülés jegyzőkönyve:)

„a) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza a kötelező elemeken túl mellékletként: a meghívót, az írásos előterjesztéseket, jelenléti ívet.”

(9) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 5. § (18) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Lakossági fórumok:)

„c) A lakossággal való kapcsolattartás egyéb formái:
ca) A képviselői fogadóóra,
cb) Lakossági fórum (városi fórum, tanácskozás),
cc) A helyi újság,
cd) A városi televízió,
ce) Hirdetőtábla,
cf) Csenger Város Önkormányzatának hivatalos honlapja, valamint a honlapon található interaktív lakossági fórum,
cg) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélterében elhelyezett ötlet, és panaszláda.
(19) A lakossági fórumot a Polgármester hívja össze, a meghívottak a fórum tárgya szerint érintett helyi lakosok, társadalmi, és gazdasági szervezetek képviselői, külső szakértők. A lakossági fórumon a polgármester, vagy a meghívott szakértő előadását követően a résztvevők kérdéseket tehetnek fel, javaslatokat tehetnek, vagy hozzászólásokat, kezdeményezhetik a Képviselő- testület döntéshozatalát. A lakossági fórumon jegyzőkönyv készül, melyet a Polgármester ír alá, és mellékletét képezi a megjelentekről készült jelenléti ív. A lakossági fórumon elhangzott javaslatokról a Polgármester a Képviselő- testületet tájékoztatja. ”

10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „A Képviselő-testület bizottságai” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„5. A Képviselő-testület bizottságai”

11. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 6. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A Képviselő-testület állandó, és ideiglenes bizottságot hozhat létre. A fontosabb önkormányzati feladatkörökkel, közszolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokra állandó bizottságokat hoz létre. Az állandó bizottságok négy fő önkormányzati képviselő, és három fő nem önkormányzati képviselő taggal működnek.

(3) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot meghatározott feladat elvégzésére, illetőleg meghatározott időre hozza létre, amely az idő eltelte, illetőleg a feladat elvégzése után automatikusan megszűnik, de szükség szerint a Képviselő-testület a működését meghosszabbíthatja. ”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 6. §-a a következő (3a) és (3b) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) Az ideiglenes bizottságot a Képviselő- testület határozattal hozza létre, melyben rögzíti a bizottság célját, és feladatait, a tagjainak számát, és személyét, működésének időtartamát ( meghatározott feladat elvégzésére, vagy határozott időre ). Az ideiglenes bizottságot egy konkrét ügy kivizsgálására, vagy előkészítésére hozza létre a Képviselő- testület. A 6 tagú bizottság tagjai közül 3 fő önkormányzati képviselő, 3 fő a bizottság tárgya szerinti illetékes 3 fő külső szakértő.

(3b) Az ideiglenes bizottság üléseit a bizottság létrehozásakor a testület által annak összehívásával megbízott személy hívja össze. A bizottság ülésein jegyzőkönyvet kell készíteni, és a bizottság beszámolási kötelezettséggel tartozik a Képviselő- testület felé. A bizottság működése során javaslatokat tesz, előterjesztéseket készít a Képviselő- testület felé. ”

12. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület megválasztott bizottságainak elnevezését, személyi összetételét a 2. függelék tartalmazza.”

13. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az ülést a polgármester hívja össze úgy, hogy a meghívottak az e-mailben, elektronikus úton megküldött meghívót és az előterjesztést, előterjesztéseket az ülést megelőző legalább 5 (öt) nappal kézhez kapják. Ezt a szabályt nem kell alkalmazni rendkívüli ülés összehívása esetén. ”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A bizottság ülése akkor határozatképes, ha azon a megválasztott tagok több mint fele jelen van.A bizottság határozathozatalához az szükséges, hogy ülésén a megválasztott tagok több mint fele jelen legyen. A bizottság ülésén jegyzőkönyv készül, mely az ülésen elhangzottakat, a határozati javaslatokat, és a határozatok szövegét, és az elnök aláírását tartalmazza. ”

14. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „A Polgármester” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. A Polgármester”

15. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (5a)–(5d) bekezdéssel egészül ki:

„(5a) A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében meghatározott összegű általános tartalék felhasználásáról, melyről a soron következő ülésen beszámol.

(5b) A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott, a Polgármester részére kijelölt saját kereten belül elkülönített pénzeszközök terhére történő kötelezettségvállalásról, melyről a soron következő ülésen a Képviselő- testületnek beszámol.

(5c) A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az egyes szociális ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott ügyekben ( elhunyt személy közköltségen történő eltemettetése, pénzbeli tanulmányi támogatás lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadásokhoz nyújtott települési támogatás nevelési év kezdési települési támogatás, rendkívüli települési támogatás, gyermekvállalást ösztönző önkormányzati támogatás.)

(5d) A Polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről a Képviselő- testületet a soron következő ülésén utólagosan tájékoztatja. A Polgármester részére átruházott hatáskörök visszavonásáról a Képviselő- testület határoz.”

16. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „Az Alpolgármester” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„7. Az Alpolgármester”

17. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „A közös önkormányzati hivatal” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„8. A közös önkormányzati hivatal”

18. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 13. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Városfejlesztési és Pénzügyi Osztály alapvető feladatai: Fő feladatként ellátja a pénzügyekkel, a helyi adókkal, a költségvetéssel, könyvvitellel, anyaggazdálkodással, pénzügyi nyilvántartással, a belső és a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 13. § (5) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Titkárság alapvető feladatai:)

„c) Rendeletek, határozatok nyilvántartása, városi honlapon történő megjelentetése, Képviselő-testületi, Bizottsági ülések jegyzőkönyveinek Nemzeti Jogszabálytár rendszerben történő rögzítése”

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 13. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(10) A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény alapján kötött közigazgatási szerződés szerint, a helyi nemzetiségi önkormányzat részére a Hivatal szakmai segítséget nyújt a hatósági ügyek intézéséhez, a nemzetiségi önkormányzat képviselőinek munkáját felkérésre közvetlenül segíti, feladatellátásához sokszorosítási, ügyviteli és adminisztrációs támogatást nyújt. Igény esetén, a Hivatal lehetőségein belül ellát szervezési és végrehajtási feladatokat, rendezvényeik lebonyolításához helyiséget biztosít.”

19. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „Az önkormányzat társulásai, az azokban ellátott feladatok” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„9. Az önkormányzat társulásai, az azokban ellátott feladatok”

20. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 14. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Képviselő- testület jogi személyiséggel bíró társulásokat hozhat létre. Csenger Város Önkormányzat Csenger Többcélú Kistérségi Társulás székhely önkormányzataként, és a társulás székhely településeként összehangolja a térség területén az önkormányzatok szociális igazgatási-, és a szociális szolgáltatásokat végző intézményeinek fejlesztését, szolgáltatásaik biztosítását, működtetését és működését érintő tevékenységét. A társulás ellátja a képviselő-testületek által vállalt önkormányzati és egyéb közszolgáltatások biztosítására, fejlesztésére, szervezésére, intézmények fenntartására, valamint a településfejlesztés összehangolására vonatkozó feladatokat, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint. A Képviselő- testület a társulás fenntartásával, beruházási, fejlesztési források lehívásával kapcsolatos feladat- és hatáskörét, valamint a Társulás által alapított költségvetési szerv vonatkozásában, az alapító okiratban meghatározott, a költségvetési szerv fenntartásával kapcsolatos fenntartói döntések tekintetében hatásköreit Csenger Többcélú Kistérségi Társulásra átruházza. A Polgármester átruházott hatásköreinek visszavonásáról a Képviselő- testület határozattal dönt.

(2) Csenger Város Önkormányzat Csenger Mikro- térségi Óvodai Társulás székhelyönkormányzataként, és a társulás tagjaként biztosítja az óvodai neveléssel, és ellátással kapcsolatos feladatok megszervezését, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint. A Képviselő- testület a társulás fenntartásával, beruházási, fejlesztési források lehívásával kapcsolatos feladat- és hatáskörét, valamint a Társulás által alapított költségvetési szerv vonatkozásában, az alapító okiratban meghatározott, a költségvetési szerv fenntartásával kapcsolatos fenntartói döntések tekintetében hatásköreit Csenger Mikro- térségi Óvodai Társulásra átruházza. A Polgármester átruházott hatásköreinek visszavonásáról a Képviselő- testület határozattal dönt.”

21. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „Az önkormányzat költségvetése, gazdálkodása és vagyona” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„10. Az önkormányzat költségvetése, gazdálkodása és vagyona”

22. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „Az önkormányzat döntései” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„11. Az önkormányzat döntései”

23. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Rendelet alkotását a Polgármester, képviselő, helyi társadalmi szervezet - vezető testülete és a jegyző kezdeményezheti, tárgyhó 15. napjáig. A kezdeményezést a Polgármesternek kell benyújtani, aki a hivatal és az illetékes bizottság bevonásával a tervezetet a testületnek benyújtja.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 16. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A rendeletek kötelező szabályaihoz a testület jogkövetkezmények kapcsolását is előírhatja - szankció alkalmazása, jog megvonása. A helyi önkormányzati rendeleteket a Jegyző a városi honlapon közzéteszi, valamint elérhetők a Nemzeti Jogszabálytár felületén. ”

24. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület jegyzőkönyvben történő rögzítéssel, rendelet elfogadásával, vagy határozat hozatalával hoz döntést. Alakszerű határozatot hoz a Képviselő- tetsületi ülések napirendjének meghatározásáról. ”

25. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „Csenger Város Önkormányzat bélyegzői” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„12. Csenger Város Önkormányzat bélyegzői”

26. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet „Záró rendelkezések” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. Záró rendelkezések”

27. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Szabályzat mellékletei, és függelékei

a) 1. függelék a képviselők név szerinti felsorolása

b) 2. függelék a Bizottság tagjainak névsora

c) 3. melléklet a Képviselő–testület bizottságának feladat – és hatásköre

d) 4. melléklet Csenger Város Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

e) 5. melléklet Csenger Város Önkormányzat Intézményeinek felsorolása”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet 19. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Képviselő–testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveibe történő betekintés biztosításáról ügyfélfogadási időben a jegyző gondoskodik. A nyilvános ülés jegyzőkönyveiből másolatot kérni a közérdekű adatok megismerésére vonatkozó szabályok szerint, és Csenger Város Önkormányzatának a Közérdekű adatok megismerésére vonatkozó szabályzata alapján lehet.”

28. § Hatályát veszti A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelet

29. § Ez a rendelet 2025. október 28-án 20 órakor lép hatályba.

Forján Zsolt
Polgármester

Magyari Ferenc
Jegyző