Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2025. 10. 30 20:00

Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatról

2025.10.30.

[1] Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglaltakra tekintettel, szervezeti és működési rendjének meghatározására e rendeletet alkotja. [2] Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések1

1. §2 Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Szamosangyalos Község Önkormányzata. Az önkormányzat székhelye: 4767 Szamosangyalos Rákóczi utca 44/a.

2. A Képviselő-testület szervezet és működése3

2. § (1) A Képviselő-testületet a Polgármesterrel együtt 5 fő képviselő alkotja.

(2) Határozatképes a Képviselő-testület, ha tagjaiból legalább 3 fő jelen van

(3)4 Határozatképtelen a Képviselő-testület, ha az ülésen a (2) bekezdés szerinti képviselői létszám nincs jelen, ebben az esetben az ülést 8 napon belül ismételten össze kell hívni.

(4) Minősített többségű döntéshez az önkormányzati képviselők több mint a felének, azaz legalább 3 képviselőnek igen szavazatára van szükség.

(5)5 A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évi 6 alkalommal ülésezik. A Képviselő- testület rendes üléseit tárgyhónap harmadik csütörtökén, 15.00. órakor tartja Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségén. A Képviselő-testület évente egy alkalommal közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségének hirdetőtábláján közzéteszi.

(6)6 A Képviselő- testület ülését a jogszabályban foglalt kötelező eseteken túl össze kell hívni az éves munkaterv szerint, az önkormányzat bizottságai beszámolóinak, a közszolgáltatók éves jelentéseinek megtárgyalása esetén, a pályázati döntések határideje előtt.

3. Az önkormányzati képviselő7

3. § (1) Az önkormányzati képviselők névsorát a 1. függelék tartalmazza.

(2) Az önkormányzati képviselők az általuk meghirdetett helyen és időben fogadóórát, fogadónapot tarthatnak.

(3) Az önkormányzati képviselőt a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségén ügyfélfogadási időn kívül is fogadni kell, részére a megfelelő tájékoztatást meg kell adni, kérését lehetőleg soron kívül kell teljesíteni, amennyiben annak jogi és egyéb akadálya nincs.

(4) Az önkormányzati képviselő kötelessége:

a) elháríthatatlan akadályoztatása esetén távolmaradását a polgármesternek, a bizottság elnökének bejelenteni,

b) felkérés esetén közreműködni a képviselő-testület, illetőleg a bizottság ténymegállapító és egyéb vizsgálataiban,

c) képviselői minőségéhez, közéleti tevékenységhez méltó magatartást tanúsítani,

d) tartózkodni attól, hogy e minőségben megszerzett, vagy tudomására jutott információ maga és más előnyére, illetőleg hátrányára felhasználásra ne kerüljön,

e) esküjéhez híven megőrizni minden olyan titkot, amely a település vagy az ország érdekeit, törvényeit sérti,

f) bármilyen körülmény között a település, annak polgárai és az önkormányzat érdekeit védeni, azokat képviselni.

(5)8 Az önkormányzati képviselő Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán benyújtott írásbeli előterjesztéssel, egyébként a Képviselő- testület ülésén szóbeli előterjesztés keretében, a döntéshozatal kezdeményezésének indokolásával tehet javaslatot rendelet megalkotására, vagy határozat meghozatalára. A Képviselő- testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítéséért felelőst, és a döntés- tervezet benyújtásának határidejét. Elutasított előterjesztés esetén annak ismételten a Képviselő- testület elé történő terjesztése során az ismételt indítványhoz indokolást kell csatolni, amely bemutatja az új tényeket, jogszabályváltozást vagy körülményeket, melyek alapján az előterjesztés újratárgyalása indokolt. Az előterjesztés ismételt napirendre vételéről a Képviselő- testület hoz döntést.

(6)9 A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülést megelőző második napig a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségén köteles bejelenteni. Rendkívüli ülés összehívása esetén ettől a határidőtől el lehet tekinteni.

4. A képviselő-testület ülése, előterjesztései10

4. § (1)11 A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évi 6 alkalommal ülésezik. A Képviselő-testület évente egy alkalommal, december hónapban közmeghallgatást tart. A Képviselő- testület rendes üléseit tárgyhónap harmadik szerdáján, 8.00. órakor tartja. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségének hirdetőtábláján, a honlapon közzéteszi.

(2) Az alakuló ülés kötelező napirendjei:

a) Tájékoztató az önkormányzati választások végleges eredményéről

b) A képviselők, a polgármester eskütétele

c) Megbízólevelek ünnepélyes keretek között történő átadása

d) Alpolgármester megválasztása

e)12 A Polgármester, Alpolgármester tiszteletdíjának meghatározása

f) Az önkormányzat bizottságai tagjainak megválasztása

(3)13 Az előterjesztések benyújtására, abban önkormányzati határozat hozatal, önkormányzati rendelet alkotás kezdeményezésére a Polgármester, Alpolgármester, önkormányzati Képviselő, valamint a Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézője jogosult. Az előterjesztéseket a Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán, az ülést megelőző 5. napig kell benyújtani. Ezt a szabályt önkormányzati határozathozatallal zárható döntések kezdeményezése esetén nem kell alkalmazni rendkívüli ülés, valamint szóbeli előterjesztés esetén A Képviselő-testület a tárgyalásra benyújtott írásos előterjesztések tartalmi és formai követelményeit a (4) bekezdés szerint határozza meg. Szóbeli előterjesztést a testület csak abban az esetben tárgyal, ha azt a tárgyalandó napirendek közé az ülésen felveszi.

(4) Az előterjesztés tartalmazza:

a) I. rész: a tárgy pontos meghatározása, annak áttekintése, hogy a téma korábban szerepelt-e már napirenden, abban milyen döntés született, a meghozandó döntés indokolása, az előkészítésben részt vevők megjelölése.

b) II. rész: a határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll, az (esetleges) alternatív döntésre előterjesztett szakértői javaslatok egymástól világosan elkülönülő megfogalmazása, a végrehajtásért felelős szerv, személy megnevezése, a határidők megjelölése.

(5) A Képviselő-testület ülését Szamosangyalos Község Polgármestere, akadályoztatása az Alpolgármester, együttes, akadályoztatásuk esetén a Korelnök hívja össze.

(6) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetére az ülés összehívására a Korelnök jogosult.

(7)14 A meghívót és az írásos előterjesztéseket az ülés előtt 5 (öt) nappal kell eljuttatni a képviselőkhöz és a meghívottakhoz, elektronikus úton, mely a tértivevény visszaküldésével minősül átvettnek.

(8)15 Rendkívüli érdek, vagy halaszthatatlan döntést igénylő ügyben a rendkívüli ülés formális meghívó nélkül telefonon vagy elektronikus úton azonnal, az ülés előtt egy órával is összehívható. Rendkívüli érdek, vagy halaszthatatlan döntést igénylő ügyek azok különösen, melyek esetében az azonnali döntéshozatal elmaradása súlyos jogkövetkezményekkel járna, veszélyeztetné az önkormányzat működését, kárt, vagy jogsérelmet okozna az érintetteknek. Ilyenek a természeti katasztrófák kezelése, közegészségügyi veszélyhelyzetek, a közszolgáltatások zavara esetei, sürgős pénzügyi döntések, jogszabályban előírt határidőhöz kötött döntések.

(9) A meghívó tartalmazza: az ülés helyét, idejét, napirendi javaslatokat, előadókat és meghívottak körét. A meghívóban külön fel kell tüntetni, ha adott napirend szóban kerül előterjesztésre.

(10)16 Az ülésre állandó meghívottak a nemzetiségi önkormányzat elnöke, a jegyző, az aljegyző, a közös önkormányzati hivatal osztályvezetői, és az adott tárgyban érintettetek.

(11) Az ülésre adott napirendhez, vagy teljes ülésre meg lehet hívni: Szabolcs – Szatmár – Bereg Vármegyei Kormányhivatal vezetőjét, képviselőjét, más települési önkormányzat polgármesterét, képviselőjét, Csenger Többcélú Kistérségi Társulás elnökét, vagy képviselőjét, az önkormányzati társulások képviselőjét, országgyűlési képviselőt, a rendőrőrs vezetőjét, az egészségügyet, közegészségügyet érintő kérdésekhez az illetékes szerv vezetőjét, a Kamarák képviselőjét.

(12) A Képviselő-testület, a bizottság nyilvános üléséről, és – ha azt képviselő-testület elrendeli – a zárt ülésről hang- és képfelvétel készül, készülhet. Abban az esetben, ha az írott jegyzőkönyv által rögzített kérdés, hozzászólás, vélemény, határozathozatal kérdésében véleménykülönbség alakul ki, az eredeti kép- és hangfelvétel tartalmát kell irányadónak tekinteni. A zárt ülésről készült hang- és képfelvételt a zárt ülés jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.

(13)17 A meghívót a településen helyben a szokásos módon (Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségének Hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel) kell közzé tenni, az ülésen biztosítani kell az állampolgárok részvételének lehetőségét. A Polgármester adott napirend tárgyalásakor hozzászólási lehetőséget biztosíthat az állampolgároknak. A jelenlévők napirenden kívüli közérdekű bejelentést tehetnek.

(14) A Képviselő-testület ülését a Polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, együttes akadályoztatásuk, a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Korelnök vezeti.

(15) Az ülés rendje:

a) Az ülés megnyitása, a határozatképesség számszerű megállapítása.

b) Sürgősségi indítvány elbírálása.

c) Tájékoztató a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az előző ülést követően tett fontosabb intézkedésekről, eseményekről; a Polgármester két ülés között tett kötelezettségvállalásairól.

d)18 Javaslat a napirendre, amelyről a Képviselő-testület határozat hozatallal dönt.

e) A Polgármester minden egyes előterjesztés felett vitát nyit. Az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai és tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni.

f) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet, erről a testület vita nélkül határoz.

g)19 A vita lezárását követően a napirend előadója választ ad a hozzászólásokra.

(16) A Polgármester feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. A rend biztosítása érdekében intézkedéseket tehet:

a) a. Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, ha tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása.

b) Rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít.

c) Ismétlődő rendzavarás esetén, figyelmeztetés után a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót és a Képviselő-testület vita nélkül dönt arról, hogy a továbbiakban részt vehet-e a tanácskozáson. E szabályt a települési képviselőre nem lehet alkalmazni.

d) Figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, amelynek következménye az, hogy az illető személy ugyanazon ügyben továbbá nem szólalhat fel.

(17)20 Az egyes napirendek tárgyalására fordítható időkeret legfeljebb 20 perc lehet, mely időkeretet határozathozatallal szükség esetén a Képviselő- testület meghosszabbíthat. Az előterjesztéssel kapcsolatban a Képviselők részére hozzászólásra rendelkezésre álló időkeret hozzászólásonként legfeljebb 5 perc. A Polgármester megvonja a szót, ha a hozzászólás eltér a tárgytól, vagy időkereten túli. Elutasított előterjesztés esetén ismételt napirendre vételre akkor kerülhet sor, ha az előterjesztés megvitatása, és a döntéshozatal szempontjából új, releváns körülmény merült fel. Az indokolással ellátott ismételt napirendre vonatkozó előterjesztés elfogadásáról a Képviselő- testület határozatot hoz.

(18)21 Ha a Képviselő- testület határozatképtelenség, vagy határozathozatal hiánya miatt ugyanazon ügyben két egymást követő alkalommal nem hoz döntést, a Polgármester jogosult dönteni, sürgős, az önkormányzat működőképességét befolyásoló, a költséghatékonyságot szolgáló pénzügyi döntést igénylő esetekben, közszolgáltatások zavartalan fenntartása, vagy az intézmények folyamatos, zavartalan működtetéséhez szükséges kérdésekben.

5. A döntéshozatal, és szavazás módja22

5. § (1) A döntés (szavazás) előtt a jegyzőnek szót kell adni, az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.

(2) Tárgyalási szünetet rendelhet el, a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor az ülést meghatározott időre félbeszakítja, vagy berekeszti.

(3) A bonyolultabb, több módosító indítvány előterjesztése, valamint a szóban tett javaslatról hozott döntés szó szerinti megfogalmazásának idejére a Polgármester az ülést szünet elrendelésével felfüggesztheti.

(4) A Polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról döntsön a testület.

(5) A határozat meghozatalához az egyszerű többséget igénylő kérdésekben a jelen lévő önkormányzati képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).

(6)23 A megválasztott képviselők több mint felének (legalább 3) igen szavazata szükséges (minősített többség) a jogszabályban foglaltakon túl

a) a sürgősségi indítvány elfogadásához,

b) helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg az arról történő lemondáshoz.

(7) A Képviselő-testület szavazatait nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

(8)24 Egyes esetekben, amelyről a Képviselő-testület határoz, az ülésvezető név szerinti szavazást rendelhet el. A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik igen-nel, vagy nem-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A jegyző a szavazatokat a névsorban rögzíti, nyilatkozatukat a képviselők aláírásukkal hitelesítik. Név szerinti szavazást rendel el a transzparencia, és a nyilvános felelősségvállalás jegyében a közérdekű, vitatott vagy nagy horderejű ügyekben, ahol az átláthatóság és az elszámoltathatóság kiemelt szempont, mint a költségvetés elfogadása, vagyonkezelési vagy értékesítési ügyek, önkormányzati ingatlanok eladása, bérbeadása vagy vagyonkezelésbe adása, személyi kérdések, politikailag megosztó döntések, képviselői indítvány alapján.

(9) A nyílt szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg, ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, bármely önkormányzati képviselő indítványára a szavazás egy alkalommal történő megismétlését.

(10)25 Ha a nyílt szavazás során a szavazásra tett javaslat nem kapta meg az elfogadásához szükséges szavazatszámot, a Képviselő- testület a javaslatot elutasítja határozat hozatallal.

(11)26 Titkos szavazás esetén a Képviselő-testület 3 fős szavazatszámláló bizottságot választ, a szavazás lebonyolítására. A szavazatszámláló bizottság három tagja közül kettő fő a Képviselők közül, egy fő nem Képviselőként kerül megválasztásra. A szavazást a bizottság készíti elő, mely során a szavazólapokat, és azok összegyűjtéséhez szükséges urnát előkészíti, és a szavazólapokat kiosztja a Képviselők részére. A szavazás lebonyolítására a bizottság Képviselők által üres állapotban megtekintett, majd ezt követően lezárt urnát használ. A szavazat számlálás idejére a szavazatszámláló bizottság szünetet rendel el. A szavazás eredményét a bizottság ismerteti a Képviselő- testülettel. A titkos szavazásról, és annak eredményéről külön jegyzőkönyvet kell készíteni

(12) Sürgősségi indítványt a Polgármester, bizottság és a képviselő terjeszthet elő. A sürgősség tárgyában a Képviselő-testület minősített többségű döntést hoz. A sürgősség elfogadása azt jelenti, hogy az indítványt a képviselő-testület első napirendi pontként tárgyalja meg.

(13) Ha a Képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az ügyet egyszerű napirendként tárgyalja, a napirendek meghatározásakor dönti el, hányadik napirendként.

(14) Az ülés kezdetén közli a Polgármester a képviselők által már ülés előtt benyújtott kérdések tárgyát. A képviselők kérdéseiket a napirendek megtárgyalását követően mondhatják el, ezeket szóban, vagy írásban lehet megtenni. A kérdésre adott válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül határoz akkor, ha a kérdező a választ nem fogadta el. A kérdés és a válasz elmondásának időtartamáról a testület esetenként határoz.

(15)27 Azt a képviselőt, aki a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, a Polgármester 1.000,- Ft összegű rendbírsággal sújtja, melyet az erről szóló közlésétől számított nyolc napon belül az Önkormányzat költségvetési számlájára köteles a mulasztással érintett képviselő befizetni.

(16) A közlés időpontjának

a) amennyiben a bejelentési kötelezettség elmulasztása a Képviselő-testület ülésén jut tudomásra, az ülésen való szóbeli közlést,

b) amennyiben a bejelentési kötelezettség elmulasztása az ülést követően jut a Képviselő-testület tudomására, úgy a Polgármester erről szóló értesítésének érintett általi kézhezvételét kell tekinteni.

(17) Az ülés jegyzőkönyve:

a)28 A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza a jogszabályban foglaltakon túl mellékletként: a meghívót, az írásos előterjesztéseket, jelenléti ívet.

b) Az ülésen a meghívott, vagy más jogcímen jelenlévő kérheti véleménye, javaslata, hozzászólása szó szerinti rögzítését a jegyzőkönyvben.

c)29 A Képviselő–testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveibe történő betekintésre vonatkozó kérelem közérdekű adatszolgáltatásra irányuló kérelemként kezelendő, arra a vonatkozó, hatályos ágazati jogszabályok rendelkezései az irányadók. A Képviselő–testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveibe történő betekintésre vonatkozó kérelem közérdekű adatszolgáltatásra irányuló kérelemként kezelendő, arra a vonatkozó, hatályos ágazati jogszabályok rendelkezései az irányadók.

d)30 Az ülésről készült jegyzőkönyvet a Képviselő-testület által megbízott két fő jegyzőkönyv-hitelesítő is aláírja.

(18) Lakossági fórumok:

a) A lakossági fórumokat, amelyek a lakosság közvetlen tájékoztatását szolgálják, a testület eseti döntései alapján kell szervezni.

b) A települési képviselő lakossági fórumot szervezhet.

(18a)31 A lakossági fórumot a Polgármester hívja össze, a meghívottak a fórum tárgya szerint érintett helyi lakosok, társadalmi, és gazdasági szervezetek képviselői, külső szakértők. A lakossági fórumon a polgármester, vagy a meghívott szakértő előadását követően a résztvevők kérdéseket tehetnek fel, javaslatokat tehetnek, vagy hozzászólásokat, kezdeményezhetik a Képviselő- testület döntéshozatalát. A lakossági fórumon jegyzőkönyv készül, melyet a Polgármester ír alá, és mellékletét képezi a megjelentekről készült jelenléti ív. A lakossági fórumon elhangzott javaslatokról a Polgármester a Képviselő- testületet tájékoztatja.

(19)32 A lakossággal való kapcsolattartás egyéb formái:

a) A képviselői fogadóóra,

b) Hirdetőtábla,

c) Szamosangyalos Község Önkormányzatának hivatalos honlapja.

6. A Képviselő-testület bizottságai33

6. § (1) A Képviselő-testület bizottságai előkészítő, véleményező, javaslattevő, ellenőrzési feladatokat ellátó, önkormányzati ügyekben a Képviselő-testület által döntési jogkörrel is felruházható, egymással mellérendelt viszonyban álló, választott, testületként működő szervek.

(2)34 A Képviselő-testület állandó, és ideiglenes bizottságot hozhat létre. A fontosabb önkormányzati feladatkörökkel, közszolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokra állandó bizottságokat hoz létre. Az állandó bizottság két fő képviselő, és 1 fő nem képviselő taggal működik.

(3) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot meghatározott feladat elvégzésére, illetőleg meghatározott időre hozza létre, amely az idő eltelte, illetőleg a feladat elvégzése után automatikusan megszűnik, de szükség szerint a Képviselő-testület a működését meghosszabbíthatja. Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.

(3a)35 A képviselő-testület határozattal hozza létre az ideiglenes bizottságot. A határozatban rögzítik a bizottság célját és feladatát, a tagok számát és személyét, a működés időtartamát meghatározott időre vagy feladat elvégzéséig),(3e) a bizottság működéséhez szükséges forrásokat. Az ideiglenes bizottság ad hoc testület, amely egy konkrét ügy vizsgálatára vagy előkészítésére jön létre. A bizottság tagjai lehetnek önkormányzati képviselők, és a bizottság tárgya szerint illetékes külső szakértők. Az ideiglenes bizottság üléseit a bizottság létrehozásakor a testület által annak összehívásával megbízott személy hívja össze. A bizottság ülései jegyzőkönyvet kell vezetni, és a bizottság beszámolási kötelezettséggel tartozik a képviselő-testület felé.A bizottság működése során javaslatokat tesz, előterjesztéseket készít a képviselő- testület felé. Az ideiglenes bizottság megszűnik ha a kijelölt feladatot elvégezte, ha a képviselő-testület határozattal feloszlatja.

(3b)36 Az Önkormányzat állandó bizottsága az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozatkezelő Bizottság, mely a 2. számú függelékben megjelölt 2 fő önkormányzati képviselő, 1 fő nem önkormányzati képviselő taggal működik.

(4) Az önkormányzat állandó bizottsága: Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Kezelő Bizottság.

7. § (1) A bizottságok taglétszámát és személyi összetételét a bizottsági munka hatékonyságának szempontjai határozzák meg.

(2)37

(3) A Képviselő-testület a Polgármester előterjesztésére a bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a megalakításkor dönt.

8. § (1) A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.

(2) A bizottság működésének főbb szabályait az SZMSZ tartalmazza. A részletes működési szabályokat a bizottságok ügyrendjükben állapíthatják meg.

9. § (1)38 Az ülést a Bizottság Elnöke hívja össze úgy, hogy az érdekeltek az elektronikus úton küldött meghívót és az előterjesztést az ülést megelőző legalább 5 (öt) nappal kézhez kapják. A meghívó az olvasási visszaigazolás visszaküldésével átvettnek minősül.

(2)39

(3)40

(4) A bizottság elnöke tájékoztatja a tervezett ülésről és napirendről a képviselőket, a Polgármestert és a jegyzőt.

(5) A bizottság tagja az ülésen köteles részt venni. Amennyiben az egy évben megtartott ülések több mint felén a tag nem vett részt, a Polgármester javaslata alapján a Képviselő–testület állást foglal a bizottsági tagság ügyében.

(6)41

7. A Polgármester42

10. § (1)43 A Polgármester a választópolgárok által közvetlenül megválasztott tisztségviselő. Feladatait társadalmi megbízatásban látja el.

(2) A Képviselő-testület törvényes képviselője a Polgármester, a Képviselő-testület a képviselet esetenkénti ellátásával az Alpolgármestert, a települési képviselőt, más személyt megbízhat.

(3) A Polgármester feladatai a képviselő-testület céljaival, összhangban a következők:

a) biztosítja a Képviselő-testület demokratikus, széles nyilvánosság melletti működését,

b) a Képviselő-testület tevékenységéről tájékoztatja az együttműködő szervek vezetőit,

c) segíti a települési képviselők munkáját,

d) biztosítja a bizottságok jogainak érvényesülését és kötelezettségeinek teljesítését,

e) kapcsolatot tart a település társadalmi, politikai, civil és egyéb szervezeteivel,

f) rendszeres időközönként fogadóórát tart,

g) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait.

h) fogadja az önkormányzattal kapcsolatban álló külföldi partnerek képviselőit,

i) véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,

j) nyilatkozik az írott és az elektronikus sajtónak, hírközlő szerveknek,

k) gyakorolja a reá ruházott hatásköröket.

(3a)44 A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében meghatározott összegű általános tartalék felhasználásáról, melyről a soron következő Képviselő- testületi ülésen beszámol.

(3b)45 A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében meghatározott, a Polgármester részére kijelölt saját kereten belül elkülönített pénzeszközök terhére történő kötelezettségvállalásról, melyről a soron következő Képviselő- testületi ülésen beszámol.

(3c)46 A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az egyes szociális ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott ügyekben (rendkívüli települési támogatás, elemi kár vagy egyéb káresemény bekövetkezése esetén nyújtható vis maior támogatás).

(3d)47 A Polgármester átruházott hatásköreinek visszavonásáról a Képviselő- testület határozattal dönt.

(4) A Képviselő-testület a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott, a Képviselő-testület részére megállapított feladatok tekintetében hatáskörét a Polgármesterre ruházza át.

(5)48

(6) A Képviselő- testület a költségvetési év elején, legkésőbb március 31. napjáig elfogadott éves összesített közbeszerzési terv módosításával kapcsolatos hatáskörét a Polgármesterre ruházza át.

(7) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy a Képviselő–testület következő ülésén történő tájékoztatási kötelezettsége mellett, a képviselő-testület utólagos jóváhagyásával, két ülés között legfeljebb 2.000.000,-Ft erejéig kötelezettséget vállaljon az éves költségvetés terhére. A kötelezettségvállalás a kötelező és a szabadon vállalt önkormányzati feladatok ellátását, és az alapvető működtetést nem veszélyeztetheti.

(8) A polgármester a jogszabályban megállapított hatáskörei gyakorlásán túlmenően

8. Az Alpolgármester49

11. § (1) A Képviselő-testület a tagjai közül a Polgármester javaslatára titkos szavazással, a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Polgármester munkájának a segítésére, illetve helyettesítésére 1 (egy) fő társadalmi megbízatású Alpolgármestert választ.

(2) Az Alpolgármester ellátja a Polgármester helyettesítését távolléte, vagy akadályoztatása esetén, ellátja továbbá a Polgármester által meghatározott feladatokat. Az Alpolgármester feladatait a Polgármester irányításával látja el.

(3) A társadalmi megbízatású Alpolgármester előre meghatározott és meghirdetett időpontokban tart fogadóórát, fogadónapot. A fogadóórák időpontját a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

9. A jegyző, aljegyző50

12. § (1)51 Csenger Város Polgármestere a törvényben és az álláshely betöltésére kiírt pályázatban meghatározott feltételek figyelembe vételével nevezi ki a jegyzőt, és az aljegyzőt.

(2)52

(3) A jegyző

a) előkészíti a Képviselő-testület és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket, illetőleg állást foglal azok jogszerűsége tekintetében,

b) a napirend előtti feladatok keretében tájékoztatja a testület az önkormányzatot érintő jogszabályi változásokról,

c) véleményt nyilvánít, állást foglal a Polgármester, az Alpolgármester, bizottság elnökének, képviselő kérésére jogértelmezési kérdésben,

d) igény szerint tájékoztatja a Képviselő-testületet a hivatal munkájáról,

e) hetente kedden és csütörtökön 8,00 - 12,00 óráig fogadóórát tart,

f) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek, rendeleteinek felülvizsgálatára.

(4) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátásával a Képviselő-testület Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Városfejlesztési és Pénzügyi Osztályának vezetőjét bízza meg.

10. A közös önkormányzati hivatal53

13. § (1) A hivatal elnevezése: Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal

a) Székhelye: 4765 Csenger, Ady E. u. 14.

b) Postacím: 4765 Csenger, Postafiók 7.

c) Telefon: (44) 520-520

d) Telefax: (44) 520-523

(2) Az egységes hivatal szervezeti tagozódása:

a) Igazgatási Osztály

b) Városfejlesztési és Pénzügyi Osztály

c) Titkárság

(3) Az Igazgatási Osztály alapvető feladatai: a hatósági, titkársági, szervezési, a művelődési, egészségügyi, ifjúsági és az oktatási-nevelési feladatok végrehajtása, szervezése, ellenőrzése. Civil szervezetekkel, vállalkozói szférával való kapcsolattartás. Biztosítja a nemzetiségi önkormányzattal való együttműködést, az Önkormányzat, és a nemzetiségi önkormányzat között kötött együttműködési megállapodásnak megfelelően.

(4)54 A Városfejlesztési és Pénzügyi Osztály alapvető feladatai: fő feladatként ellátja a pénzügyekkel, a helyi adókkal, a költségvetéssel, könyvvitellel, anyaggazdálkodással, pénzügyi nyilvántartással, a belső és a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat.

(5) Titkárság alapvető feladatai:

a) Képviselő-testület, illetve a Bizottságok elé kerülő előterjesztések, rendelet-, határozat-tervezetek előkészítése, azok végrehajtása,

b) Képviselő-testületi, Bizottsági ülések jegyzőkönyveinek vezetése, azok nyilvántartása,

c)55 Rendeletek, határozatok nyilvántartása, település honlapján történő megjelentetése, Képviselő-testületi, Bizottsági ülések jegyzőkönyveinek Nemzeti Jogszabálytár felületén történő rögzítése

d) Ügyiratkezelés

(6) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Székhelytelepülésének, Kirendeltségeinek munkarendje

a) hétfő-csütörtök: 7.30-tól – 16.00 óráig

b) pénteken: 7.30-tól – 13.00 óráig

c) ebédszünet: 12.00-től – 12.30-ig munkanapokon.

(7) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Ügyfélfogadási ideje:

a) Pénteken és ügyfélfogadási időn kívül a Hivatal nem fogad ügyfeleket.

b) A Polgármester fogadónapja, fogadó ideje: hétfő: 8.00-tól – 12.00-ig, szerda: 8.00-tól – 11.00-ig.

c) Az Alpolgármester fogadóórái: előre meghirdetett időpontban.

(8) A Hivatal segíti a társadalmi és egyéb civil szervezetek, az önszerveződő közösségek működését, számukra helyiséget, hirdetési és sokszorosítási lehetőséget a Hivatal lehetőségeinek figyelembe vételével, külön eseti egyeztetés mellett biztosít.

(9)56 A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény alapján kötött közigazgatási szerződés szerint, a helyi nemzetiségi önkormányzat részére a Hivatal szakmai segítséget nyújt a hatósági ügyek intézéséhez, a nemzetiségi önkormányzat képviselőinek munkáját felkérésre közvetlenül segíti, feladatellátásához sokszorosítási, ügyviteli és adminisztrációs támogatást nyújt. Igény esetén, a Hivatal lehetőségein belül ellát szervezési és végrehajtási feladatokat, rendezvényeik lebonyolításához helyiséget biztosít.

(10)57

(11) Az iratkezelés szervezeti rendjére vonatkozó előírásokat, a közfeladatot ellátó szervezet iratkezelésére vonatkozó általános követelményeket, és annak szervezeti rendjére vonatkozó előírásokat a Jegyző iratkezelési szabályzatban szabályozza.

(12) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési szerv belső szervezeti egységei, osztályai közti kapcsolattartás módjai az alábbiak:

a) vezetői, munka, apparátusi értekezlet,

b) személyes, telefonos kapcsolattartás

c) elektronikus úton (e-mail, ASP szakrendszerein keresztül)

d) írásban.

(13) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési szerv egyéb költségvetési szervekkel, Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltségeivel, önkormányzatokkal, társhatóságokkal, dekoncentrált kormányzati szervekkel, egyéb szervekkel történő kapcsolattartás módja:

a) írásban,

b) elektronikusan e-mail formájában, ASP szakrendszerei, Nemzeti Jogszabálytár felületén keresztül.

11. Az önkormányzat társulásai, az azokban ellátott feladatok58

14. § (1)59 Szamosangyalos Község Önkormányzat Csenger Többcélú Kistérségi Társulás tagönkormányzata. A társulás ellátja a képviselő-testületek által vállalt önkormányzati és egyéb közszolgáltatások biztosítására, fejlesztésére, szervezésére, intézmények fenntartására, valamint a településfejlesztés összehangolására vonatkozó feladatokat, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint. Szamosangyalos Község Önkormányzata Csenger Többcélú Kistérségi Társulás tagönkormányzataként, és a társulás tagjaként együttműködik a térség területén az önkormányzatok szociális igazgatási-, és a szociális szolgáltatásokat végző intézményeinek fejlesztését, szolgáltatásaik biztosítását, működtetését és működését érintő tevékenység szervezésében. A Képviselő- testület a társulás fenntartásával, beruházási, fejlesztési források lehívásával kapcsolatos feladat- és hatáskörét, valamint a Társulás által alapított költségvetési szerv vonatkozásában, az alapító okiratban meghatározott, a költségvetési szerv fenntartásával kapcsolatos fenntartói döntések tekintetében hatásköreit Csenger Többcélú Kistérségi Társulásra átruházza. Az átruházott hatásköreinek visszavonásáról a Képviselő- testület határozattal dönt.

(2)60 Szamosangyalos Község Önkormányzat Csenger Mikro-térségi Óvodai Társulás tagönkormányzataként, biztosítja az óvodai neveléssel, és ellátással kapcsolatos feladatok megszervezését, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint. A Képviselő- testület a társulás fenntartásával, beruházási, fejlesztési források lehívásával kapcsolatos feladat- és hatáskörét, valamint a Társulás által alapított költségvetési szerv vonatkozásában, az alapító okiratban meghatározott, a költségvetési szerv fenntartásával kapcsolatos fenntartói döntések tekintetében hatásköreit Mikro-térségi Óvodai Társulásra átruházza. Az átruházott hatásköreinek visszavonásáról a Képviselő- testület határozattal dönt.

12. Az önkormányzat költségvetése, gazdálkodása és vagyona61

15. § (1) A Képviselő-testület az éves költségvetését kétfordulós rendszerben, rendeletben állapítja meg.

(2) Az első forduló tárgyalásán elemzi az önkormányzatok számára kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatait, gazdasági programot állít össze, amely számításba veszi a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségét, meghatározza a kiadási szükségleteket és azok gazdaságos, célszerű megoldásait. A program tartalmazza az igényeket, célkitűzéseket, ezek kielégítésének lehetőségeit, meghatározhatja a megvalósulás sorrendjét, illetve mindezek alternatíváit és hosszabb távú hatásait.

(3) A második forduló előtt a programot nyilvánosságra kell hozni, tárgyában esetenként közmeghallgatást lehet tartani. A második fordulóban a költségvetési törvényben előírt rendelkezések figyelembevételével önkormányzati költségvetési rendelet-tervezetet tárgyal meg a testület, amelyben elsőbbséget kell biztosítani a kötelező feladatoknak.

(4) A költségvetési rendelet- tervezet előkészítése, és annak tervezése során a Polgármester, Jegyző, a különös figyelmet fordítanak a költségvetés és az aktuális szakpolitikai prioritások közti kapcsolat viszonyának vizsgálatára, és értékelésére.

(5) Az Önkormányzat az önkormányzati tulajdonával a törvény keretein belül önállóan rendelkezik.

(6) Amennyiben a Képviselő-testület közös vagyont hoz létre, a közös vagyonnal kapcsolatos kérdésekről rendeletet kell alkotni.

(7) Az (6) bekezdés szerinti rendelet megalkotásához név szerinti szavazás szükséges.

13. Az önkormányzat döntései62

16. § (1)63

(2)64 A Polgármester, a Jegyző, az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén szóbeli előterjesztés keretében, a döntéshozatal kezdeményezésének indokolásával kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát, tárgyhó 15. napjáig . A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.

(3) Az állampolgárokra kötelezettséget előíró, illetve az egyes tervezetek vitája előtt – a testület döntése alapján – közmeghallgatást lehet tartani.

(4) Az előkészítés során a rendelet-tervezetet összhangba kell hozni a rendelet tárgyához kapcsolódó jogszabályokkal és azok keretein belül figyelembe kell venni a helyi érdekeket és szokásokat.

(5) A rendeletek kötelező szabályaihoz a testület jogkövetkezmények kapcsolását is előírhatja - szankció alkalmazása, jog megvonása.

(6)65 A rendeletek kötelező szabályaihoz a testület jogkövetkezmények kapcsolását is előírhatja - szankció alkalmazása, jog megvonása. A helyi önkormányzati rendeleteket a Jegyző a községi honlapon közzéteszi, valamint elérhetők a Nemzeti Jogszabálytár felületén.

(7)66

(8) A jegyző gondoskodik a rendeletek kihirdetéséről, nyilvántartásáról, hatályosságának szükség szerinti vizsgálatáról, egységes szerkezetbe foglalásáról.

17. § (1)67 A Képviselő-testület jegyzőkönyvben történő rögzítéssel, alakszerű határozat hozatallal dönt:

a) a napirend meghatározásáról,

b) az ügyrendi kérdésekről,

c) a kérdésekre adott válasz elfogadásáról,

d) végszavazás előtt az egyes módosító javaslatok elfogadásáról.

(2) A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét, a végrehajtásért felelős(ek) megnevezését.

(3)68

(4)69

(5)70

14. Szamosangyalos Község Önkormányzata bélyegzői71

18. § Szamosangyalos Község Önkormányzata, mint jogi személy által használt bélyegző lenyomata középen Magyarország hivatalos címerével, Szamosangyalos Község Önkormányzata körfelirattal van ellátva.

15. Záró rendelkezések72

19. § (1) A Szabályzat mellékletei

a) 1. melléklet a képviselők név szerinti felsorolása

b) 2. melléklet a Bizottság tagjainak névsora

c) 3. melléklet a Képviselő–testület bizottságának feladat – és hatásköre

d) 4. melléklet Szamosangyalos Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

(2)73

(3)74 A Képviselő–testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveibe történő betekintésre vonatkozó kérelmeket közérdekű adatszolgáltatásra irányuló kérelemként kell kezelni, azokra a vonatkozó, hatályos ágazati jogszabályok rendelkezései, és az önkormányzat közérdekű adatok megismerésére vonatkozó szabályzatában foglaltak az irányadók.

20. §75

21. § Ez a rendelet 2024. október 15-én 20 órakor lép hatályba.

1. melléklet a 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelethez76

2. melléklet a 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelethez77

3. melléklet a 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelethez

Szamosangyalos Község Önkormányzat Bizottsága feladat - és hatásköre

1. Vagyonnyilatkozat kezelő és összeférhetetlenségi Bizottság (3 fő)

2. a Bizottság ellátja a Polgármester, az önkormányzati képviselők és a velük közös háztartásban élő házas – és élettársak, valamint gyermekük által tett vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát, illetve a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos külön jogszabályban meghatározott feladatokat.

3. Ellátja az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal összefüggő, Mötv-ben meghatározott bizottsági feladatokat, és eredményéről jelentést tesz a Képviselő – testületnek.

4. melléklet a 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelethez

Szamosangyalos Község Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:

1. Szamosangyalos Község Önkormányzat alaptevékenységének államháztartási szakágazat szerinti besorolása: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

2. Szamosangyalos Község Önkormányzat alaptevékenysé-gének kormányzati funkciók szerinti besorolása:

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011140

Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

042180

Állat-egészségügy

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

082044

Könyvtári szolgáltatások

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

102031

Idősek nappali ellátása

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104044

Biztos Kezdet Gyerekház

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

1

Az „1. Általános rendelkezések” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 1. § a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

3

A „2. A Képviselő-testület szervezet és működése” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

4

A 2. § (3) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 2. § (5) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be.

6

A 2. § (6) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be.

7

A „3. Az önkormányzati képviselő” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

8

A 3. § (5) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

9

A 3. § (6) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

10

A „4. A képviselő-testület ülése, előterjesztései” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

11

A 4. § (1) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

12

A 4. § (2) bekezdés e) pontja a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

13

A 4. § (3) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

14

A 4. § (7) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 4. § (8) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 4. § (10) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

17

A 4. § (13) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 4. § (15) bekezdés d) pontja a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.

19

A 4. § (15) bekezdés g) pontja a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (8) bekezdésével megállapított szöveg.

20

A 4. § (17) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (9) bekezdése iktatta be.

21

A 4. § (18) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. § (9) bekezdése iktatta be.

22

Az „5. A döntéshozatal, és szavazás módja” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

23

Az 5. § (6) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

24

Az 5. § (8) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

25

Az 5. § (10) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

26

Az 5. § (11) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

27

Az 5. § (15) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

28

Az 5. § (17) bekezdés a) pontja a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

29

Az 5. § (17) bekezdés c) pontja a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

30

Az 5. § (17) bekezdés d) pontja a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

31

Az 5. § (18a) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. § (7) bekezdése iktatta be.

32

Az 5. § (19) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. § (8) bekezdésével megállapított szöveg.

33

A „6. A Képviselő-testület bizottságai” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

34

A 6. § (2) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

35

A 6. § (3a) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdése iktatta be.

36

A 6. § (3b) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdése iktatta be.

37

A 7. § (2) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

38

A 9. § (1) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

39

A 9. § (2) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

40

A 9. § (3) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

41

A 9. § (6) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

42

A „7. A Polgármester” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg.

43

A 10. § (1) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 16. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

44

A 10. § (3a) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 16. § (2) bekezdése iktatta be.

45

A 10. § (3b) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 16. § (2) bekezdése iktatta be.

46

A 10. § (3c) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 16. § (2) bekezdése iktatta be.

47

A 10. § (3d) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 16. § (2) bekezdése iktatta be.

48

A 10. § (5) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

49

A „8. Az Alpolgármester” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg.

50

A „9. A jegyző, aljegyző” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 18. §-ával megállapított szöveg.

51

A 12. § (1) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 19. §-ával megállapított szöveg.

52

A 12. § (2) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

53

A „10. A közös önkormányzati hivatal” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 20. §-ával megállapított szöveg.

54

A 13. § (4) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 21. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

55

A 13. § (5) bekezdés c) pontja a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 21. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

56

A 13. § (9) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 21. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

57

A 13. § (10) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

58

A „11. Az önkormányzat társulásai, az azokban ellátott feladatok” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 22. §-ával megállapított szöveg.

59

A 14. § (1) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 23. §-ával megállapított szöveg.

60

A 14. § (2) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 23. §-ával megállapított szöveg.

61

A „12. Az önkormányzat költségvetése, gazdálkodása és vagyona” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 24. §-ával megállapított szöveg.

62

A „13. Az önkormányzat döntései” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 25. §-ával megállapított szöveg.

63

A 16. § (1) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § g) pontja hatályon kívül helyezte.

64

A 16. § (2) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 26. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

65

A 16. § (6) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 26. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

66

A 16. § (7) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

67

A 17. § (1) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 27. §-ával megállapított szöveg.

68

A 17. § (3) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

69

A 17. § (4) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

70

A 17. § (5) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

71

A „14. Szamosangyalos Község Önkormányzata bélyegzői” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 28. §-ával megállapított szöveg.

72

A „15. Záró rendelkezések” alcím címe a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 29. §-ával megállapított szöveg.

73

A 19. § (2) bekezdését a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § j) pontja hatályon kívül helyezte.

74

A 19. § (3) bekezdése a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 30. §-ával megállapított szöveg.

75

A 20. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

76

Az 1. mellékletet a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § k) pontja hatályon kívül helyezte.

77

A 2. mellékletet a Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. § l) pontja hatályon kívül helyezte.