Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzat módosításáról

Hatályos: 2025. 10. 30 20:00- 2025. 10. 31

Szamosangyalos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzat módosításáról

2025.10.30.

[1] A Képviselő- testület az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglaltakra tekintettel, szervezeti és működési rendjének meghatározására, a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024.(X.15.) önkormányzati rendelet módosítására e rendeletet alkotja.

[2] A Képviselő- testület az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „Általános rendelkezések” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „Általános rendelkezések” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. Általános rendelkezések”

3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. § Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Szamosangyalos Község Önkormányzata. Az önkormányzat székhelye: 4767 Szamosangyalos Rákóczi utca 44/a.”

4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „A Képviselő-testület szervezet és működése” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„2. A Képviselő-testület szervezet és működése”

5. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Határozatképtelen a Képviselő-testület, ha az ülésen a (2) bekezdés szerinti képviselői létszám nincs jelen, ebben az esetben az ülést 8 napon belül ismételten össze kell hívni.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 2. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évi 6 alkalommal ülésezik. A Képviselő- testület rendes üléseit tárgyhónap harmadik csütörtökén, 15.00. órakor tartja Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségén. A Képviselő-testület évente egy alkalommal közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségének hirdetőtábláján közzéteszi.

(6) A Képviselő- testület ülését a jogszabályban foglalt kötelező eseteken túl össze kell hívni az éves munkaterv szerint, az önkormányzat bizottságai beszámolóinak, a közszolgáltatók éves jelentéseinek megtárgyalása esetén, a pályázati döntések határideje előtt.”

6. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „Az önkormányzati képviselő” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. Az önkormányzati képviselő”

7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 3. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(5) Az önkormányzati képviselő Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán benyújtott írásbeli előterjesztéssel, egyébként a Képviselő- testület ülésén szóbeli előterjesztés keretében, a döntéshozatal kezdeményezésének indokolásával tehet javaslatot rendelet megalkotására, vagy határozat meghozatalára. A Képviselő- testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítéséért felelőst, és a döntés- tervezet benyújtásának határidejét. Elutasított előterjesztés esetén annak ismételten a Képviselő- testület elé történő terjesztése során az ismételt indítványhoz indokolást kell csatolni, amely bemutatja az új tényeket, jogszabályváltozást vagy körülményeket, melyek alapján az előterjesztés újratárgyalása indokolt. Az előterjesztés ismételt napirendre vételéről a Képviselő- testület hoz döntést.

(6) A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülést megelőző második napig a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségén köteles bejelenteni. Rendkívüli ülés összehívása esetén ettől a határidőtől el lehet tekinteni.”

8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „A képviselő-testület ülése, előterjesztései” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. A képviselő-testület ülése, előterjesztései”

9. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évi 6 alkalommal ülésezik. A Képviselő-testület évente egy alkalommal, december hónapban közmeghallgatást tart. A Képviselő- testület rendes üléseit tárgyhónap harmadik szerdáján, 8.00. órakor tartja. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségének hirdetőtábláján, a honlapon közzéteszi.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az alakuló ülés kötelező napirendjei:)

„e) A Polgármester, Alpolgármester tiszteletdíjának meghatározása”

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az előterjesztések benyújtására, abban önkormányzati határozat hozatal, önkormányzati rendelet alkotás kezdeményezésére a Polgármester, Alpolgármester, önkormányzati Képviselő, valamint a Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézője jogosult. Az előterjesztéseket a Közös Önkormányzati Hivatal Titkárságán, az ülést megelőző 5. napig kell benyújtani. Ezt a szabályt önkormányzati határozathozatallal zárható döntések kezdeményezése esetén nem kell alkalmazni rendkívüli ülés, valamint szóbeli előterjesztés esetén A Képviselő-testület a tárgyalásra benyújtott írásos előterjesztések tartalmi és formai követelményeit a (4) bekezdés szerint határozza meg. Szóbeli előterjesztést a testület csak abban az esetben tárgyal, ha azt a tárgyalandó napirendek közé az ülésen felveszi.”

(4) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (7) és (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(7) A meghívót és az írásos előterjesztéseket az ülés előtt 5 (öt) nappal kell eljuttatni a képviselőkhöz és a meghívottakhoz, elektronikus úton, mely a tértivevény visszaküldésével minősül átvettnek.

(8) Rendkívüli érdek, vagy halaszthatatlan döntést igénylő ügyben a rendkívüli ülés formális meghívó nélkül telefonon vagy elektronikus úton azonnal, az ülés előtt egy órával is összehívható. Rendkívüli érdek, vagy halaszthatatlan döntést igénylő ügyek azok különösen, melyek esetében az azonnali döntéshozatal elmaradása súlyos jogkövetkezményekkel járna, veszélyeztetné az önkormányzat működését, kárt, vagy jogsérelmet okozna az érintetteknek. Ilyenek a természeti katasztrófák kezelése, közegészségügyi veszélyhelyzetek, a közszolgáltatások zavara esetei, sürgős pénzügyi döntések, jogszabályban előírt határidőhöz kötött döntések.”

(5) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(10) Az ülésre állandó meghívottak a nemzetiségi önkormányzat elnöke, a jegyző, az aljegyző, a közös önkormányzati hivatal osztályvezetői, és az adott tárgyban érintettetek.”

(6) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (13) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(13) A meghívót a településen helyben a szokásos módon (Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Szamosangyalosi Kirendeltségének Hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel) kell közzé tenni, az ülésen biztosítani kell az állampolgárok részvételének lehetőségét. A Polgármester adott napirend tárgyalásakor hozzászólási lehetőséget biztosíthat az állampolgároknak. A jelenlévők napirenden kívüli közérdekű bejelentést tehetnek.”

(7) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (15) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ülés rendje:)

„d) Javaslat a napirendre, amelyről a Képviselő-testület határozat hozatallal dönt. ”

(8) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (15) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ülés rendje:)

„g) A vita lezárását követően a napirend előadója választ ad a hozzászólásokra.”

(9) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő (17) és (18) bekezdéssel egészül ki:

„(17) Az egyes napirendek tárgyalására fordítható időkeret legfeljebb 20 perc lehet, mely időkeretet határozathozatallal szükség esetén a Képviselő- testület meghosszabbíthat. Az előterjesztéssel kapcsolatban a Képviselők részére hozzászólásra rendelkezésre álló időkeret hozzászólásonként legfeljebb 5 perc. A Polgármester megvonja a szót, ha a hozzászólás eltér a tárgytól, vagy időkereten túli. Elutasított előterjesztés esetén ismételt napirendre vételre akkor kerülhet sor, ha az előterjesztés megvitatása, és a döntéshozatal szempontjából új, releváns körülmény merült fel. Az indokolással ellátott ismételt napirendre vonatkozó előterjesztés elfogadásáról a Képviselő- testület határozatot hoz.

(18) Ha a Képviselő- testület határozatképtelenség, vagy határozathozatal hiánya miatt ugyanazon ügyben két egymást követő alkalommal nem hoz döntést, a Polgármester jogosult dönteni, sürgős, az önkormányzat működőképességét befolyásoló, a költséghatékonyságot szolgáló pénzügyi döntést igénylő esetekben, közszolgáltatások zavartalan fenntartása, vagy az intézmények folyamatos, zavartalan működtetéséhez szükséges kérdésekben.”

10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „A döntéshozatal, és szavazás módja” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„5. A döntéshozatal, és szavazás módja”

11. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 5. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A megválasztott képviselők több mint felének (legalább 3) igen szavazata szükséges (minősített többség) a jogszabályban foglaltakon túl

a) a sürgősségi indítvány elfogadásához,

b) helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg az arról történő lemondáshoz.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 5. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) Egyes esetekben, amelyről a Képviselő-testület határoz, az ülésvezető név szerinti szavazást rendelhet el. A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik igen-nel, vagy nem-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A jegyző a szavazatokat a névsorban rögzíti, nyilatkozatukat a képviselők aláírásukkal hitelesítik. Név szerinti szavazást rendel el a transzparencia, és a nyilvános felelősségvállalás jegyében a közérdekű, vitatott vagy nagy horderejű ügyekben, ahol az átláthatóság és az elszámoltathatóság kiemelt szempont, mint a költségvetés elfogadása, vagyonkezelési vagy értékesítési ügyek, önkormányzati ingatlanok eladása, bérbeadása vagy vagyonkezelésbe adása, személyi kérdések, politikailag megosztó döntések, képviselői indítvány alapján.”

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 5. § (10) és (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(10) Ha a nyílt szavazás során a szavazásra tett javaslat nem kapta meg az elfogadásához szükséges szavazatszámot, a Képviselő- testület a javaslatot elutasítja határozat hozatallal.

(11) Titkos szavazás esetén a Képviselő-testület 3 fős szavazatszámláló bizottságot választ, a szavazás lebonyolítására. A szavazatszámláló bizottság három tagja közül kettő fő a Képviselők közül, egy fő nem Képviselőként kerül megválasztásra. A szavazást a bizottság készíti elő, mely során a szavazólapokat, és azok összegyűjtéséhez szükséges urnát előkészíti, és a szavazólapokat kiosztja a Képviselők részére. A szavazás lebonyolítására a bizottság Képviselők által üres állapotban megtekintett, majd ezt követően lezárt urnát használ. A szavazat számlálás idejére a szavazatszámláló bizottság szünetet rendel el. A szavazás eredményét a bizottság ismerteti a Képviselő- testülettel. A titkos szavazásról, és annak eredményéről külön jegyzőkönyvet kell készíteni”

(4) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 5. § (15) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(15) Azt a képviselőt, aki a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, a Polgármester 1.000,- Ft összegű rendbírsággal sújtja, melyet az erről szóló közlésétől számított nyolc napon belül az Önkormányzat költségvetési számlájára köteles a mulasztással érintett képviselő befizetni.”

(5) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 5. § (17) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ülés jegyzőkönyve:)

„a) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza a jogszabályban foglaltakon túl mellékletként: a meghívót, az írásos előterjesztéseket, jelenléti ívet.”

(6) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 5. § (17) bekezdés c) és d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Az ülés jegyzőkönyve:)

„c) A Képviselő–testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveibe történő betekintésre vonatkozó kérelem közérdekű adatszolgáltatásra irányuló kérelemként kezelendő, arra a vonatkozó, hatályos ágazati jogszabályok rendelkezései az irányadók. A Képviselő–testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveibe történő betekintésre vonatkozó kérelem közérdekű adatszolgáltatásra irányuló kérelemként kezelendő, arra a vonatkozó, hatályos ágazati jogszabályok rendelkezései az irányadók.
d) Az ülésről készült jegyzőkönyvet a Képviselő-testület által megbízott két fő jegyzőkönyv-hitelesítő is aláírja.”

(7) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 5. §-a a következő (18a) bekezdéssel egészül ki:

„(18a) A lakossági fórumot a Polgármester hívja össze, a meghívottak a fórum tárgya szerint érintett helyi lakosok, társadalmi, és gazdasági szervezetek képviselői, külső szakértők. A lakossági fórumon a polgármester, vagy a meghívott szakértő előadását követően a résztvevők kérdéseket tehetnek fel, javaslatokat tehetnek, vagy hozzászólásokat, kezdeményezhetik a Képviselő- testület döntéshozatalát. A lakossági fórumon jegyzőkönyv készül, melyet a Polgármester ír alá, és mellékletét képezi a megjelentekről készült jelenléti ív. A lakossági fórumon elhangzott javaslatokról a Polgármester a Képviselő- testületet tájékoztatja.”

(8) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 5. § (19) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(19) A lakossággal való kapcsolattartás egyéb formái:

a) A képviselői fogadóóra,

b) Hirdetőtábla,

c) Szamosangyalos Község Önkormányzatának hivatalos honlapja.”

12. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „A Képviselő-testület bizottságai” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. A Képviselő-testület bizottságai”

13. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület állandó, és ideiglenes bizottságot hozhat létre. A fontosabb önkormányzati feladatkörökkel, közszolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokra állandó bizottságokat hoz létre. Az állandó bizottság két fő képviselő, és 1 fő nem képviselő taggal működik.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 6. §-a a következő (3a) és (3b) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) A képviselő-testület határozattal hozza létre az ideiglenes bizottságot. A határozatban rögzítik a bizottság célját és feladatát, a tagok számát és személyét, a működés időtartamát meghatározott időre vagy feladat elvégzéséig),(3e) a bizottság működéséhez szükséges forrásokat. Az ideiglenes bizottság ad hoc testület, amely egy konkrét ügy vizsgálatára vagy előkészítésére jön létre. A bizottság tagjai lehetnek önkormányzati képviselők, és a bizottság tárgya szerint illetékes külső szakértők. Az ideiglenes bizottság üléseit a bizottság létrehozásakor a testület által annak összehívásával megbízott személy hívja össze. A bizottság ülései jegyzőkönyvet kell vezetni, és a bizottság beszámolási kötelezettséggel tartozik a képviselő-testület felé.A bizottság működése során javaslatokat tesz, előterjesztéseket készít a képviselő- testület felé. Az ideiglenes bizottság megszűnik ha a kijelölt feladatot elvégezte, ha a képviselő-testület határozattal feloszlatja.

(3b) Az Önkormányzat állandó bizottsága az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozatkezelő Bizottság, mely a 2. számú függelékben megjelölt 2 fő önkormányzati képviselő, 1 fő nem önkormányzati képviselő taggal működik.”

14. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az ülést a Bizottság Elnöke hívja össze úgy, hogy az érdekeltek az elektronikus úton küldött meghívót és az előterjesztést az ülést megelőző legalább 5 (öt) nappal kézhez kapják. A meghívó az olvasási visszaigazolás visszaküldésével átvettnek minősül.”

15. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „A Polgármester” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„7. A Polgármester”

16. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Polgármester a választópolgárok által közvetlenül megválasztott tisztségviselő. Feladatait társadalmi megbízatásban látja el.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (3a)–(3d) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében meghatározott összegű általános tartalék felhasználásáról, melyről a soron következő Képviselő- testületi ülésen beszámol.

(3b) A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében meghatározott, a Polgármester részére kijelölt saját kereten belül elkülönített pénzeszközök terhére történő kötelezettségvállalásról, melyről a soron következő Képviselő- testületi ülésen beszámol.

(3c) A Polgármester átruházott hatáskörben dönt az egyes szociális ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott ügyekben (rendkívüli települési támogatás, elemi kár vagy egyéb káresemény bekövetkezése esetén nyújtható vis maior támogatás).

(3d) A Polgármester átruházott hatásköreinek visszavonásáról a Képviselő- testület határozattal dönt.”

17. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „Az Alpolgármester” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„8. Az Alpolgármester”

18. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „8.A jegyző, aljegyző” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„9. A jegyző, aljegyző”

19. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Csenger Város Polgármestere a törvényben és az álláshely betöltésére kiírt pályázatban meghatározott feltételek figyelembe vételével nevezi ki a jegyzőt, és az aljegyzőt.”

20. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „A közös önkormányzati hivatal” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„10. A közös önkormányzati hivatal”

21. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 13. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Városfejlesztési és Pénzügyi Osztály alapvető feladatai: fő feladatként ellátja a pénzügyekkel, a helyi adókkal, a költségvetéssel, könyvvitellel, anyaggazdálkodással, pénzügyi nyilvántartással, a belső és a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 13. § (5) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Titkárság alapvető feladatai:)

„c) Rendeletek, határozatok nyilvántartása, település honlapján történő megjelentetése, Képviselő-testületi, Bizottsági ülések jegyzőkönyveinek Nemzeti Jogszabálytár felületén történő rögzítése”

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 13. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény alapján kötött közigazgatási szerződés szerint, a helyi nemzetiségi önkormányzat részére a Hivatal szakmai segítséget nyújt a hatósági ügyek intézéséhez, a nemzetiségi önkormányzat képviselőinek munkáját felkérésre közvetlenül segíti, feladatellátásához sokszorosítási, ügyviteli és adminisztrációs támogatást nyújt. Igény esetén, a Hivatal lehetőségein belül ellát szervezési és végrehajtási feladatokat, rendezvényeik lebonyolításához helyiséget biztosít.”

22. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „Az önkormányzat társulásai, az azokban ellátott feladatok” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„11. Az önkormányzat társulásai, az azokban ellátott feladatok”

23. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 14. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Szamosangyalos Község Önkormányzat Csenger Többcélú Kistérségi Társulás tagönkormányzata. A társulás ellátja a képviselő-testületek által vállalt önkormányzati és egyéb közszolgáltatások biztosítására, fejlesztésére, szervezésére, intézmények fenntartására, valamint a településfejlesztés összehangolására vonatkozó feladatokat, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint. Szamosangyalos Község Önkormányzata Csenger Többcélú Kistérségi Társulás tagönkormányzataként, és a társulás tagjaként együttműködik a térség területén az önkormányzatok szociális igazgatási-, és a szociális szolgáltatásokat végző intézményeinek fejlesztését, szolgáltatásaik biztosítását, működtetését és működését érintő tevékenység szervezésében. A Képviselő- testület a társulás fenntartásával, beruházási, fejlesztési források lehívásával kapcsolatos feladat- és hatáskörét, valamint a Társulás által alapított költségvetési szerv vonatkozásában, az alapító okiratban meghatározott, a költségvetési szerv fenntartásával kapcsolatos fenntartói döntések tekintetében hatásköreit Csenger Többcélú Kistérségi Társulásra átruházza. Az átruházott hatásköreinek visszavonásáról a Képviselő- testület határozattal dönt.

(2) Szamosangyalos Község Önkormányzat Csenger Mikro-térségi Óvodai Társulás tagönkormányzataként, biztosítja az óvodai neveléssel, és ellátással kapcsolatos feladatok megszervezését, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint. A Képviselő- testület a társulás fenntartásával, beruházási, fejlesztési források lehívásával kapcsolatos feladat- és hatáskörét, valamint a Társulás által alapított költségvetési szerv vonatkozásában, az alapító okiratban meghatározott, a költségvetési szerv fenntartásával kapcsolatos fenntartói döntések tekintetében hatásköreit Mikro-térségi Óvodai Társulásra átruházza. Az átruházott hatásköreinek visszavonásáról a Képviselő- testület határozattal dönt.

24. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „Az önkormányzat költségvetése, gazdálkodása és vagyona” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„12. Az önkormányzat költségvetése, gazdálkodása és vagyona”

25. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „Az önkormányzat döntései” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. Az önkormányzat döntései”

26. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Polgármester, a Jegyző, az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén szóbeli előterjesztés keretében, a döntéshozatal kezdeményezésének indokolásával kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát, tárgyhó 15. napjáig . A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 16. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A rendeletek kötelező szabályaihoz a testület jogkövetkezmények kapcsolását is előírhatja - szankció alkalmazása, jog megvonása. A helyi önkormányzati rendeleteket a Jegyző a községi honlapon közzéteszi, valamint elérhetők a Nemzeti Jogszabálytár felületén. ”

27. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület jegyzőkönyvben történő rögzítéssel, alakszerű határozat hozatallal dönt:

a) a napirend meghatározásáról,

b) az ügyrendi kérdésekről,

c) a kérdésekre adott válasz elfogadásáról,

d) végszavazás előtt az egyes módosító javaslatok elfogadásáról.”

28. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „Szamosangyalos Község Önkormányzata bélyegzői” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„14. Szamosangyalos Község Önkormányzata bélyegzői”

29. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet „Záró rendelkezések” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„15. Záró rendelkezések”

30. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet 19. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Képviselő–testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveibe történő betekintésre vonatkozó kérelmeket közérdekű adatszolgáltatásra irányuló kérelemként kell kezelni, azokra a vonatkozó, hatályos ágazati jogszabályok rendelkezései, és az önkormányzat közérdekű adatok megismerésére vonatkozó szabályzatában foglaltak az irányadók.”

31. § Hatályát veszti A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelet

32. § Ez a rendelet 2025. október 30-án 20 órakor lép hatályba.

Adorján György
polgármester

Magyari Ferenc
jegyző