Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014 (XII.17.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 01- 2024. 10. 02

Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014 (XII.17.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.01.

Helvécia Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva, a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014 (XII.17.) önkormányzati rendelet mellékletének 2/1. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a jegyző és a társulás látják el.”

2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület tagjainak létszáma a polgármesterrel együtt: 9 fő.”

3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 7. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a képviselő-testület legalább 5 tagja jelen van.”

4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 14. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A titkos szavazást a képviselő-testület Ügyrendi és Kulturális Bizottsága bonyolítja le. Amennyiben ez bármely okból nem lehetséges, a képviselő-testület a feladat ellátására a polgármester javaslatára 3 fős szavazatszámláló bizottságot választ.”

5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselőtestület a következő bizottságokat hozza létre:)

„a) Ügyrendi és Kulturális Bizottság 3 fővel,”

6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a Polgármesteri Hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő helyettesítésre alkalmas hivatali köztisztviselője látja el”

7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 25. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„25. § A település hivatalos kapcsolatot tart fenn Csikkarcfalva (Románia), Zétény (Szlovákia), Sirnach (Svájc), Versec (Szerbia) településekkel.”

8. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

9. § Ez a rendelet 2024. október 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelethez

A BIZOTTSÁGOK FELADATAI

1. ÜGYRENDI ÉS KULTURÁLIS BIZOTTSÁG

1.1. Feladatai:

a) a véleményezi a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatát, figyelemmel kíséri hatályosulását, javaslatot tesz a szükséges módosításokra

b) közreműködik a testületi szavazások lebonyolításában,

c) döntésre előkészíti a polgármesterrel, alpolgármesterrel szembeni összeférhetetlenségi, fegyelmi, anyagi-kártérítési ügyeket,

d) elvégzi a képviselők összeférhetetlenségi ügyében keletkezett kezdeményezések vizsgálatát és annak eredményéről tájékoztatja a polgármestert és a Képviselő-testületet,

e) közreműködik a közművelődési témájú pályázatok elkészítésében,

f) részt vesz a helyi és a nemzeti ünnepek lebonyolításában, e körben együttműködik a művelődésszervezővel,

g) véleményezi az emlékmű és köztéri szobor állításával kapcsolatos előterjesztéseket,

h) ellátja a Települési Értéktár Bizottsági feladatokat,

i) ellát minden olyan feladatot, melyre a Képviselő-testület felkéri,

j) elvégzi a polgármester és a képviselők által benyújtott vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, ellenőrzését és lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást és annak eredményéről tájékoztatja a képviselő-testületet,

1.2. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos részletes szabályok

1.2.1. Az első vagyonnyilatkozatot a képviselő és polgármester (továbbiakban együtt: képviselő) a megválasztástól számított 30 napon belül teszi meg, ezt követően minden év január 31-éig kell megtenni.

1.2.2. A képviselő, saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas, vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatát. A vagyonnyilatkozatot az utolsó oldalon dátummal és aláírással kell ellátni. A vagyonnyilatkozat aláírója a képviselő, a hozzátartozó, a hozzátartozó törvényes képviselője. A képviselő saját vagyonnyilatkozata nyilvános, melybe azonosító adatokat nem kell feltüntetni. A saját vagyonnyilatkozatot névvel ellátott nyitott borítékba helyezve, a hozzátartozói vagyonnyilatkozatot, névvel ellátott lezárt, az átvevő által lepecsételt borítékba helyezve, – mindkét fajta nyilatkozatot - igazolás ellenében át kell adni az Ügyrendi és Kulturális Bizottság Elnökének. A vagyonnyilatkozatok egy példányát a nyilatkozattevők maguknál tartanak.

1.2.3. Az Ügyrendi és Kulturális Bizottság elnöke a vagyonnyilatkozatokat a Polgármesteri Hivatal adatvédelmi szabályzata alapján nyilvántartásba veszi és a hivatal által biztosított erre elkülönített zárt lemez-szekrényben az adatvédelmi szabályok szerint megőrzi. Az Ügyrendi és Kulturális Bizottság elnöke személyes felügyelete mellett az iratbetekintés szabályai szerint a nyilvános képviselői vagyonnyilatkozatba betekintést biztosít. A képviselő hozzátartozójának vagyonnyilatkozatába csak az Ügyrendi és Kulturális Bizottság tagjai tekinthetnek be ellenőrzés céljából.

1.2.4. Az Ügyrendi és Kulturális Bizottság elnökénél a vagyonnyilatkozat ellenőrzését bárki kezdeményezheti. Az ellenőrzési eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a kezdeményező tizenöt napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan, a bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállítást (adatot) tartalmaz. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásra irányuló - új tényállítás nélküli - ismételt kezdeményezést a bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja. A bizottság elnöke tekintetében a bizottság által kijelölt másik bizottsági tag jár el. A bizottság eljárására a zárt ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. Az Ügyrendi és Kulturális Bizottság a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét 60 napon belül köteles megvizsgálni és megállapítását, javaslatát képviselőtestület elé terjeszteni. A bizottság elnöke a testület döntéséről értesíti az eljárás kezdeményezőjét.

2. PÉNZÜGYI ÉS GAZDASÁGI BIZOTTSÁG feladatai:

a) véleményezi az önkormányzat éves költségvetési javaslatát és a végrehajtásról szóló beszámolókat, tájékoztatókat

b) véleményezi az önkormányzatnál és intézményeinél a hitel-felvétel indokait, gazdasági megalapozottságát,

c) javaslatot tesz a képviselő-testületnek pályázatok benyújtására,

d) véleményezi az intézmények alapítását, átszervezését és megszüntetését,

e) véleményezi az önkormányzati vagyonnal történő gazdálkodás szabályait, a településrendezési és fejlesztési koncepciókat, terveket, a műszaki infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó koncepciókat, terveket, a zöldfelületek, parkok kialakításával kapcsolatos koncepciókat, terveket,

f) javaslatot tesz a polgármester illetményének, költségtérítésének megállapítására, jutalmának meghatározására,

g) véleményezi a helyi adó megállapítására irányuló előterjesztéseket,

h) véleményezi az épített és természeti környezet védelmével kapcsolatos előterjesztéseket, a beruházásokat,

i) véleményezi a kötvénykibocsátást, az alapítványi források átadását és átvételét,

j) javaslatot tesz az önkormányzati tulajdonú telkek vételárára,

k) véleményezi az egyéb pénzügyi tárgyú előterjesztéseket,

l) javaslatot tesz az önkormányzati újság hirdetési áraira,

m) ellát minden olyan feladatot, melyre a Képviselő-testület felkéri”

2. melléklet a 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat törzskönyvi nyilvántartása szerinti alaptevékenységi besorolása

1. Szakágazati rend szerinti besorolása:

841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

2. Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:

1

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2

011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

3

013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés

4

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

5

013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

6

013370 Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

7

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

8

022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

9

041220 Munkavédelmi célú támogatások és közcélú információs rendszer működtetése

10

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

11

041236 Országos közfoglalkoztatási program

12

041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

13

045120 Út, autópálya építése

14

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

15

047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

16

051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

17

051060 Veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

18

063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

19

064010 Közvilágítás

20

066010 Zöldterület-kezelés

21

066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

22

072111 Háziorvosi alapellátás

23

072311 Fogorvosi alapellátás

24

072312 Fogorvosi ügyeleti ellátás

25

074011 Foglalkozás- egészségügyi alapellátás

26

081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

27

081041 Versenysport- és utánpótlás- nevelési tevékenység és támogatása

28

081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

29

082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

30

082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

31

082044 Könyvtári szolgáltatások

32

082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel bejelentése

33

082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

34

091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

35

091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

36

091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

37

091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

38

092120 Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

39

096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

40

101222 Támogató szolgáltatás fogyatékos személyek részére

41

102031 Idősek nappali ellátása

42

104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

43

104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

44

104036 Munkahelyi étkeztetés gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben

45

104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

46

104042 Gyermekjóléti szolgáltatások

47

106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

48

107051 Szociális étkeztetés

49

107052 Házi segítségnyújtás

50

107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás