Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 12. 01

Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2025.12.01.

1Helvécia Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva, a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 34. § (1) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Helvécia Nagyközség Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye: 6034 Helvécia, Sport u. 42.

(3) Az önkormányzat hivatalának neve, címe: Helvéciai Polgármesteri Hivatal 6034 Helvécia, Sport u. 42.

(4) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.helvecia.hu

(5) Az önkormányzat hivatalos lapjának elnevezése: Helvéciai hírmondó

(6) Az önkormányzat, a képviselőtestület, a polgármester, a jegyző és a Polgármesteri Hivatal kör alakú pecsétjén középen a Magyar Köztársaság címere van, a köríven pedig a felirat a következő:

a) Helvécia Nagyközség Önkormányzata

b) Helvécia Nagyközség Képviselő-testülete,

c) Helvécia Nagyközség Polgármestere
d) Helvécia Nagyközség Jegyzője
e) Helvéciai Polgármesteri Hivatal

2. §2

3. §3

2. Feladatok és hatáskörök

4. § (1) A képviselő-testület gondoskodik mindazon önkormányzati feladatokról, amelyet magasabb szintű jogszabályok kötelezővé tesznek.

(2)4 Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a jegyző és a társulás látják el.

(3)5 Az önként vállalt feladatok megoldásának mértékéről és módjáról a gazdálkodást meghatározó éves költségvetésében dönt a képviselő-testület. Az önként vállalt feladatokat az 1. melléklet tartalmazza.

(4)6 Az átruházott hatáskör gyakorlója az átruházott hatáskörű ügyekben végzett tevékenységéről a képviselő-testület munkatervben megjelölt ülésén beszámol.

II. Fejezet

A képviselő-testület működése

3. A képviselő-testület szervezete és működésének rendje

5. § (1)7 A képviselő-testület tagjainak létszáma a polgármesterrel együtt: 9 fő.

(2) A képviselő-testület alakuló, rendes, és rendkívüli ülést valamint közmeghallgatást tart.

(3)8 A képviselő-testület alakuló ülését a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 43. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint tartja meg.

(4)9 A képviselő-testület évente 8 ülést tart munkaterv szerint..

(5)10 A Képviselő-testület a nyári szabadságolások miatti ülésszünetet minden év július 1. - augusztus 31. közötti időtartamban határozza meg. A képviselő-testület a (közmeghallgatást nem tartalmazó) üléseit a Polgármesteri Hivatal tanácskozó termében tartja. A képviselő-testület munkaterv szerinti üléseit a naptári hónap utolsó keddjén 15.00 órára hívja össze a polgármester. Rendkívüli ülést szükség szerint, a munkaterv szerinti üléstől eltérő időpontra hívja össze a polgármester.

(6)11 A közmeghallgatást igénylő napirendeket tárgyaló ülések időpontját és helyét 8 nappal korábban a Polgármesteri Hivatal és a közintézmények hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, és az önkormányzat honlapján közzé kell tenni. A közmeghallgatás helye: a művelődési ház.

4. A képviselő-testület összehívása

6. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester – akadályoztatása esetén az alpolgármester – hívja össze és vezeti.

(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(3)12 Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a helyi önkormányzati képviselőknek (a továbbiakban: képviselő) és a meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok a munkaterv szerinti ülés előtt legalább három nappal, rendkívüli ülés esetén az ülést megelőző napon megkapják. A képviselő részére - írásbeli nyilatkozata alapján - a meghívót és az előterjesztéseket elektronikus úton kell megküldeni. A képviselő-testület ülésének helyéről, időpontjáról és napirendjéről a lakosságot a jegyző a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével tájékoztatja.

(4) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

a) a képviselő-testület tagjait,

b) a jegyzőt,

c) a bizottságok nem képviselő tagjait

d) a napirend által érintett szerv (intézmény) vezetőjét,

e) a napirend tárgya szerint illetékes hivatali dolgozókat,

f) a napirendi pont előadóját,

g) akinek meghívását jogszabály kötelezően előírja,

h) akiknek jelenlétét a polgármester az adott napirend tárgyalásánál szükségesnek tartja.

(5)13 A Helvéciai Polgárőr Egyesület és a Helvéciai Sport Egyesület képviselőjét tanácskozási joggal kell meghívni az ülésre, amennyiben a tevékenységüket érintő napirend kerül tárgyalásra.

(6) A képviselő-testület ülésére szóló meghívónak tartalmazni kell:

a) az ülés helyét és időpontját,

b) a javasolt napirendi pontokat,

c) az előterjesztők nevét.

(7)14 A meghívót a polgármester írja alá, távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke.

(8) A (4) bekezdés a)–c) pontjában megjelölt személyek esetében a meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket. A (4) bekezdés d)–h) pontjában megjelöltek esetében a meghívóhoz a tevékenységi körüket érintő előterjesztéseket kell megküldeni.

5. A Képviselő-testület ülése

7. § (1) A képviselő-testület ülései általános szabály szerint nyilvánosak, a nyilvános ülésen bárki részt vehet, azonban a hallgatóság csak az ülésterem kijelölt részén foglalhat helyet és az ülés rendjét nem zavarhatja.

(2) A képviselő-testület zárt ülést tart, tarthat és rendelhet el az Mötv. 46. § (2) bekezdés a)-c) pontjaiban szabályozott ügyekben.

(3)15 A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a képviselő-testület legalább 5 tagja jelen van.

(4) Határozatképtelenség esetén az elmaradt képviselő-testületi ülést 8 napon belül össze kell hívni. Ebben az esetben az eredeti napirend is megváltoztatható.

6. Az ülés vezetése

8. § A polgármester a képviselő-testületi ülés vezetése során:

a) megállapítja az ülés határozatképességét, megnyitja az ülést,

b) ismerteti az ülés napirendjét, ha szükséges bejelenteni a zárt ülés tartását,

c) tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, a két ülés között végzett munkáról, valamint az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről,

d) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, majd lezárja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

e) megállapítja a szavazás eredményét, kihirdeti a döntést,

f) biztosítja az ülés zavartalan rendjét,

g) tárgyalási szünetet rendelhet el, meghatározva a szünet időtartamát,

h) bezárja az ülést.

7. Az előterjesztés

9. § (1)16 Előterjesztésnek minősül a (3) bekezdésében megjelölt személyek és szervek által előzetesen javasolt rendelet- és határozat-tervezet, beszámoló, jelentés és tájékoztató.

(2) A képviselő-testületi ülésre az előterjesztést írásban lehet benyújtani vagy szóban előadni. Rendelet-tervezetet és a Polgári Törvénykönyvből eredő jogügyleteket előterjeszteni csak írásban lehet előterjeszteni. Sürgős esetben a polgármester engedélyezheti az írásban foglalt előterjesztésnek, határozat-tervezetnek az ülésen történő kiosztását.

(3) A képviselő-testület ülésére előterjesztési joggal rendelkezik:

a) polgármester,

b) alpolgármester,

c) jegyző,

d) a képviselő-testület bizottságai,

e) helyi önkormányzati képviselő

f) az önkormányzat intézményének vezetője az intézmény tevékenységét, működését érintő ügyekben,

g) azok a személyek és szervek, akiket a polgármester előterjesztés, beszámoló, tájékoztató, jelentés beterjesztésére kér fel.

(4) Az előterjesztést a képviselő-testület rendes ülését megelőző 5 nappal korábban be kell nyújtani a polgármesterhez vagy a jegyzőhöz.

(5) Az előterjesztések előkészítéséért, az abban foglaltak megalapozottságáért a napirend előadója a felelős.

(6) Az előterjesztések formai és tartalmi követelményei:

a) a tárgy bemutatása,

b) annak megjelölése, hogy a képviselő-testület vagy szervei foglalkozott-e korábban az előterjesztés tárgykörével, ha igen, milyen határozatot hozott és milyen eredménnyel történt meg annak végrehajtása,

c) mindazon körülmények, összefüggések és tényszerű információ feltüntetése, melyek indokolják a meghozandó döntést,

d) az előterjesztésnek alkalmasnak kell lennie a tárgykör valósághű bemutatására, megfelelő következtetések levonására, és a legcélszerűbb döntések kialakítására,

e)17 több döntési változat esetén az egyes változatok mellett és ellene szóló érvek, valamint a várható következmények bemutatása,

f)18 a döntési javaslat (rendelet-tervezet vagy határozati javaslat).

8. Sürgősségi indítvány

10. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely az ülés meghívójában nem szerepel, vagy nem a 6. § (3) bekezdés szerinti határidőben került kiküldésre.

(2) A sürgősségi indítvány az ülést megelőző nap 15 óráig - a sürgősség tényének rövid indoklásával - az előterjesztésre vonatkozó szabályok szerint nyújtható be a polgármesternél.

(3) A sürgősségi indítvány napirendre vételéről a képviselő-testület az ülés napirendjének elfogadásával egyidejűleg dönt.

9. A tanácskozás rendje

11. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát. Az írásbeli előterjesztést az előterjesztő szóban vagy írásban kiegészítheti.

(2) A napirendi pont megvitatása során a képviselők, a tanácskozási joggal meghívottak szót kérhetnek. A hozzászólásokra a jelentkezések sorrendjében kerülhet sor. A jegyző, ha törvényességet érintő észrevételt kíván tenni, bármikor szót kérhet.

(3) A hozzászólásokat követően a polgármester a vitát lezárja. A vita lezárása után a napirendi pont előterjesztője válaszol a hozzászólásokra.

(4) A napirendi pont vitáját a polgármester foglalja össze. Kitér az előterjesztéstől eltérő véleményekre, a határozati javaslatot érintő valamennyi módosításra. Intézkedik a tanácskozás során elhangzott egyéb javaslatok, észrevételek érdemi megválaszolásáról.

(5) A polgármester, bármely képviselő a döntéshozatal előtt javasolhatja az előterjesztés napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(6) A vita lezárását követően a szavazás eredményének ismertetése után további kérdéseket feltenni, hozzászólásokkal élni nem lehet.

12. §19 A polgármester az ülésen megjelent állampolgároknak, a tárgyalt napirenden szereplő ügyben, hozzászólási lehetőséget adhat, amennyiben felszólalási szándékukat jelzik. A felszólalás időtartama legfeljebb 5 perc. A felszólalás időtartamát korlátozhatja.

10. Az ülés rendjének fenntartása

13. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.

(2) A képviselő és a képviselő-testületi ülésen résztvevő valamennyi jelenlévő személy köteles az ülés méltóságát tiszteletben tartani, így különösen tartózkodni:

a) az étel- és italfogyasztástól, ide nem értve a víz-, tea- és kávé fogyasztását;

b) az üléshez, a tárgyalt napirendhez nem illő, az ülés rendjét zavaró magánbeszélgetések folytatásától;

c) mobiltelefon vagy egyéb kommunikációs eszköznek az ülés rendjét vagy az ülésen résztvevőket zavaró használatától;

d) az üléshez, a tárgyalt napirendhez nem tartozó sajtótermékek, egyéb nyomtatványok olvasásától.

(3) A polgármester

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt napirendtől, vagy a tanácskozáshoz nem illő sértő kifejezéseket használ. Kétszeri eredménytelen figyelmeztetés után a felszólalótól megvonhatja a szót. Akitől a szót megvonták, ugyanazon az ülésen ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra,

b) rendreutasítja azt, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít;

c) figyelmezteti az ülésen résztvevőt, ha a tanácskozás rendjét magatartásával zavarja, vagy magatartása a (2) bekezdésben foglaltakba ütközik;

d) a képviselő kivételével az ismételt rendzavarót az ülésterem elhagyására hívhatja fel.

(4) Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést félbeszakíthatja, és csak akkor folytatódik, ha a polgármester ismét összehívja.

(5) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

11. Döntéshozatal

14. § (1) A képviselő-testület a döntéseit egyszerű vagy minősített többséggel hozza.

(2) Az egyszerű többséget igénylő döntésekhez a jelenlévő települési képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges.

(3)20 A minősített többséget igénylő döntésekhez legalább 5 képviselő igen szavazata szükséges.

Minősített többség szükséges a Mötv.-ben rögzítetteken túl:
a) gazdasági program elfogadásához,
b) hitelfelvételhez,
c) az önkormányzati tulajdonban lévő vagyon elidegenítéséhez, megszerzéséhez, megterheléséhez, kötelező feladat ellátása céljából önkormányzati vagyon ingyenes átruházásához,
d) díszpolgári cím, önkormányzati kitüntetés és elismerés adományozásához, megvonásához.
(4) A szavazás rendje:
a) a polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott döntési javaslatokat egyenként megszavaztatja,
b) előbb a módosító és kiegészítő, majd az eredeti javaslatok felett kell dönteni.
c) szavazni először a javaslat mellett „igen”-nel, vagy az ellen „nem”-mel, végül a tartózkodásra vonatkozó polgármesteri kérdésre adandó válaszként kézfelemeléssel lehet,
d) a szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a döntést.
(5) 21 Ha a szavazás eredménye felől kétség merülne fel, az újra szavazás elrendelésére az ülés levezetője jogosult.
(6) Adott döntési javaslatról, figyelemmel az (5) bekezdésben foglaltakra is, a képviselő-testület legfeljebb 2 alkalommal szavazhat a következő napirendi pont tárgyalását megelőzően.
(7) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat.
(8) Titkos szavazást a polgármester, bármely képviselő kezdeményezhet. Titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület minősített szótöbbséggel dönt.
(9) 22 A titkos szavazást a képviselő-testület Ügyrendi és Kulturális Bizottsága bonyolítja le. Amennyiben ez bármely okból nem lehetséges, a képviselő-testület a feladat ellátására a polgármester javaslatára 3 fős szavazatszámláló bizottságot választ.
(10) A titkos szavazás szavazólappal történik, a szavazólapok elkészítéséről – a jegyző közreműködésével – a bizottság gondoskodik. A szavazást külön helyiségben, a szavazólapnak urnába helyezésével lehet végrehajtani.
(11) A titkos szavazásról jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,
b) a bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét,
e) a bizottság tagjainak az aláírását.
(12) A titkos szavazás eredményét is alakszerű határozatba kell foglalni.
(13) Név szerinti szavazást kell elrendelni, ha azt törvény írja elő, illetve ha azt bármelyik képviselő javasolja. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(14) Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét, és a jelenlévők nevük felolvasásakor „igen”-nel, „nem”-mel, vagy „tartózkodom”-mal szavaznak. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki. A szavazás eredményét is tartalmazó névsort a jegyzőkönyv mellé kell csatolni.

12. A képviselő-testület döntései

15. § (1)23 A Képviselő-testület – a szavazati arányok rögzítésével – számozás és formai követelmények nélküli döntést hoz:

a) a napirend elfogadásáról,

b) a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és a két ülés között végzett munkáról, valamint az átruházott hatáskörben hozott döntésekről szóló jelentés elfogadásáról.

(2)24 A Képviselő-testület az érdemi döntést nem igénylő tájékoztatókat, bejelentéseket döntéshozatal nélkül tudomásul veszi.

(3)25 A képviselő-testület formai követelményekhez kötött döntései:

a) önkormányzati rendelet,

b) önkormányzati határozat.

(4)26

(5)27

(6)28

(7)29

(8)30 A képviselő-testület számozott, formai követelményekhez kötött határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(9)31 A (8) bekezdés szerinti határozatot meg kell küldeni vagy igazolható módon személyesen átadni a határozat végrehajtásáért felelős személyeknek és annak, akit a határozat érint.

(10)32 A képviselő-testület által elfogadott és kihirdetetett rendelet, valamint a (8) bekezdés szerinti határozatok számozására, jelölésére a jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök és más jogi aktusok megjelölésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

16. § (1) Rendelet megalkotását a polgármester, az alpolgármester, bármely képviselő, a képviselő-testület bizottsága, és a jegyző kezdeményezhet.

(2) A kezdeményezést írásban a polgármesterhez kell benyújtani, aki erről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet. Az önkormányzati képviselő részéről érkezett kezdeményezés a képviselő-testület ülésén szóban is előterjeszthető. A képviselő-testület dönt a kezdeményezésről, elfogadása esetén azt a rendelet előkészítése céljából a jegyzőhöz továbbítja.

(3) Az önkormányzati rendelet-tervezet szakmai előkészítése a jegyző feladata, ennek során különösen:

a) elosztja a munkát a közreműködők között,

b) biztosítja a rendelet-tervezet bizottsági véleményeztetését,

c) biztosítja a rendelet-tervezet megismerését a véleményezésre, javaslattételre jogosult szervekkel,

d) gondoskodik az észrevételek feldolgozásáról,

e) részt vesz a rendelet-tervezet képviselő-testület előtti megvitatásában.

(4) A rendelet-tervezet előkészítéséhez a képviselő-testület, a polgármester és a jegyző - szükség esetén - külső szakértőt is felkérhet.

(5) A rendelet-tervezet csak indokolással és hatásvizsgálattal nyújtható be a képviselő-testület elé.

(6) A képviselő-testület által elfogadott önkormányzati rendelet kihirdetése a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel történik. Az önkormányzati rendeletet a kifüggesztéssel egyidejűleg az önkormányzat hivatalos honlapján is meg kell jelentetni.

(7) Az önkormányzati határozatokról és rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, a nyilvántartásért és annak tartalmáért a jegyző felelős.

13. A képviselő-testület jegyzőkönyve

17. § (1) A képviselő-testület üléséről kettő példányban jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A jegyzőkönyvnek az Mötv. 52. §-ában foglaltakon túlmenően tartalmaznia kell:

a) az ülés nyilvános, rendkívüli vagy zárt ülési módját,

b) távolmaradt képviselők nevét,

c) a határozatképesség, vagy határozatképtelenség megállapítását,

d) napirendi pontonként az előterjesztők nevét, szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, a felszólalók nevét és mondanivalójuk lényegét,

e) az elhangzott kérdéseket, bejelentéseket, interpellációkat, valamint az azokkal kapcsolatos válaszok lényegét,

f) a képviselő kérésére írásos különvéleményét vagy az általa elmondottak szó szerinti rögzítését.

(3) A jegyzőkönyv mellékletei:

a) a meghívó,

b) jelenléti ív,

c) az előterjesztések,

d) az elfogadott rendeletek,

e) név szerinti szavazás esetén az arról szóló jegyzőkönyv,

f) titkos szavazás eredményét megállapító jegyzőkönyv,

g) képviselő írásbeli beadványa,

h) képviselői kérdésre adott írásbeli válasz.

(4) A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(5) A jegyzőkönyv eredeti példányát a jegyző évente köteles beköttetni, a második példányt az irattárban kell elhelyezni.

(6) A jegyzőkönyvek – a zárt ülések kivételével - hivatali időben a jegyzőnél megtekinthetők.

III. Fejezet

A helyi önkormányzati képviselő, a képviselő-testület bizottságai

14. Helyi önkormányzati képviselő

18. § (1) A képviselő a jogait és a kötelezettségeit az Mötv-ben foglaltak alapján gyakorolja.

(2) A képviselő a törvényben garantált jogai és kötelezettségei mellett, a képviselő-testület zavartalan működésének biztosítása érdekében köteles írásban vagy szóban előzetesen bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy bizottsága ülésén való részvételben vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van.

(3) Az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott személyes érintettség bejelentésének elmulasztása esetén – annak ismertté válását követően – a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztó képviselőt a polgármester jegyzőkönyvben rögzítetten figyelmezteti.

15. A helyi önkormányzati képviselők tiszteletdíja, költségtérítése

19. § A képviselő-testület tiszteltdíjról, költségtérítésről külön rendeletet alkot.

16. A képviselő-testület bizottságai

20. §33 (1) A képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Ügyrendi és Kulturális Bizottság két képviselő és egy nem képviselő taggal, összesen 3 fővel

b) Pénzügyi és Gazdasági Bizottság 5 képviselő taggal, azaz 5 fővel

(3) Ideiglenes bizottságot bármely, a képviselő-testület által indokoltnak ítélt feladat ellátására létre lehet hozni. Az ideiglenes bizottság létrehozására vonatkozó javaslat elfogadása e rendelet módosításával, a bizottság nevének, feladatának, létszámának és a tagok összetételének meghatározásával történik. Az ideiglenes bizottság elnöke lehet más állandó bizottság elnöki tisztét ellátó képviselő is. Az ideiglenes bizottság létrehozásakor meg kell határozni, hogy a bizottság a rábízott feladatot milyen időtartam alatt lássa el, milyen jogokkal rendelkezik és a feladat ellátásáról milyen módon számol be a képviselő-testületnek.

(4) Az állandó bizottságok feladat- és hatásköreit a 2. melléklet tartalmazza.

(5) A bizottságok működése során az ülés összehívására, a tanácskozás rendjére, a döntéshozatalra, a jegyzőkönyvre vonatkozó, e rendeletben meghatározott szabályokat értelemszerűen kell alkalmazni.

(6) Az állandó bizottság feladatkörében a képviselő-testület ülésére a bizottság határozatát magába foglaló írásbeli előterjesztést nyújthat be azokban az ügyekben, melyben a 2. melléklet javaslattételi jogot vagy vizsgálati feladatkört szabályoz.

IV. Fejezet

A helyi önkormányzat tisztségviselői

17. A polgármester

21. § (1) Helvécia Nagyközség Polgármestere tisztségét főállásban látja el.

(2) A polgármester tisztségéből adódóan törvényben meghatározott feladatain túlmenően:

a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,

b) feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése,

c) segíti a képviselők, bizottságok munkáját,

d) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel,

e) véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,

f) nyilatkozik a sajtónak, hírközlő szerveknek.

(3) A képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását a polgármesterre ruházza. A polgármesterre átruházott hatásköröket a 3. melléklet tartalmazza.

18. Az alpolgármester

22. § (1) A képviselő-testület saját tagjai közül a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.

(3) Az alpolgármester feladatköreit a polgármester határozza meg.

19. A jegyző,

23. § (1) A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:

a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek, a bizottságoknak a hatáskörüket érintő jogszabályokról, azok változásairól,

b) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,

c) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok kihirdetését,

d) a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet-nyilvántartás formájában,

e) gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.

(2)34 A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a Polgármesteri Hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő helyettesítésre alkalmas hivatali köztisztviselője látja el

20. Az önkormányzati hivatal

24. §35 Az önkormányzati hivatal szervezeti és működési rendjét, feladatait tartalmazó szabályzat elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

V. Fejezet

Nemzetközi kapcsolatok

25. §36 A település hivatalos kapcsolatot tart fenn Csikkarcfalva (Románia), Zétény (Szlovákia), Sirnach (Svájc), Versec (Szerbia) településekkel.

VI. Fejezet

Társulások

21. Az önkormányzat társulásai

26. §37 (1) Az önkormányzat feladat- és hatáskörének célszerűbb, gazdaságosabb és hatékonyabb ellátása, valamely közszolgáltatás színvonalának javítása érdekében kész együttműködni más települési önkormányzattal. Az együttműködés kereteit a törvény előírása szerint az alábbi önkormányzati társulások társulási megállapodása rögzíti:

a) Helvécia és Mikrotérsége Szociális és Gyermekjóléti Feladatellátó Társulás,

b) Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Társulás.

(2) A Helvécia Nagyközség Önkormányzata gesztorságával működő Helvécia és Mikrotérsége Szociális és Gyermekjóléti Feladatellátó Társulás az általa fenntartott költségvetési szerv útján gyermekjóléti és szociális feladatokat (támogató szolgálat, szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás, idősek nappali ellátása) lát el. A Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata gesztorságával működő Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Társulás feladata a hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése a Duna-Tisza közi régióban.

VII. Fejezet

Helyi népszavazás

22. Helyi népszavazás

27. § (1)38 A képviselő-testület helyi népszavazást rendel el a választópolgárok 20 %-ának megfelelő számú választópolgár kezdeményezésére.

(2) A helyi népszavazás kezdeményezésére, az aláírásgyűjtésre, az aláírások ellenőrzésére, a népszavazás kezdeményezésének elutasítására, a népszavazás elrendelésére, a választási szervekre, a népszavazás lebonyolítására, a szavazatok összesítésére és a jogorvoslatra, az ezekkel kapcsolatos eljárásra és határidőkre a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény rendelkezései az irányadók.

VIII. Fejezet

Lakossági fórumok

25. Közmeghallgatás, falugyűlés

28. § (1) A képviselő-testület évente egyszer a munkatervben meghatározott időpontban előre meghirdetett közmeghallgatást tart.

(2) A polgármester az önkormányzat munkájának közvetlen ismertetésére, a legfontosabb helyi településpolitikai kérdésekről való tájékoztatásra falugyűlést hívhat össze.

(3)39 A közmeghallgatás és a falugyűlés idejéről, helyéről és napirendjéről szóló hirdetményt 8 nappal korábban a Polgármesteri Hivatal és a közintézmények hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel és az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

(4) A közmeghallgatás a falugyűlés keretében is megtartható.

(5) A közmeghallgatást és a falugyűlést a polgármester vezeti, melyről jegyzőkönyv készül. Tartalmukra, készítésükre a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok érvényesülnek.

IX. Fejezet

Az önkormányzat gazdasági alapjai

26. Az önkormányzat vagyona

29. §40 A képviselő-testület és szerve az önkormányzati vagyontárgyak számbavételéről, elidegenítéséről, megterheléséről, vállalkozásba viteléről, illetőleg más célú hasznosításáról az önkormányzati vagyongazdálkodást szabályozó törvényi és önkormányzati rendelet előírásai alapján hoz döntést

27. Az önkormányzat költségvetése

30. § A képviselő-testület a költségvetését a költségvetési törvény elfogadását követően, annak előírásai, követelményei, a központi hozzájárulásnak az önkormányzatot megillető feladatfinanszírozási támogatásai, valamint a saját bevételek figyelembevételével évente rendeletben állapítja meg.

28. Az önkormányzat törzskönyvi nyilvántartása

31. §41 Az önkormányzat által ellátott feladatok államháztartási kormányzati funkció szerinti besorolása felsorolását a 4. melléklet tartalmazza.

X. Fejezet

Záró rendelkezések42

29.43

32. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, előírásait 2014. október 12-től kell alkalmazni.

(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a helyi népszavazásról, és népi kezdeményezésről szóló 6/2008. (V. 28.) önkormányzati rendelet, a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 6/2007. (III.28.) önkormányzati rendelet

1. melléklet a 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez44

AZ ÖNKORMÁNYZAT ÖNKÉNT VÁLLALT FELADATAI

1. Tanyagondnoki szolgálat működtetése

2. Testvér-települési kapcsolatok építése

3. Egyesületek, alapítványok, egyházak, egyéb civil szervezetek támogatása, ezen szervezetekkel való együttműködési megállapodások kötése

4. Természetes személyek részére szabályozott szociális jellegű támogatás nyújtása

5. Önkormányzati újság kiadása

6. Önkormányzati kitüntetések, elismerő címek adományozása

7. Térfigyelő kamera-rendszer kialakítása, működtetése

8. Közterület-fenntartási tevékenység ellátása, közterületek használatának engedélyezése

2. melléklet a 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez45

A BIZOTTSÁGOK FELADATAI

1. ÜGYRENDI ÉS KULTURÁLIS BIZOTTSÁG

1.1. Feladatai:

a) a véleményezi a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatát, figyelemmel kíséri hatályosulását, javaslatot tesz a szükséges módosításokra

b) közreműködik a testületi szavazások lebonyolításában,

c) döntésre előkészíti a polgármesterrel, alpolgármesterrel szembeni összeférhetetlenségi, fegyelmi, anyagi-kártérítési ügyeket,

d) elvégzi a képviselők összeférhetetlenségi ügyében keletkezett kezdeményezések vizsgálatát és annak eredményéről tájékoztatja a polgármestert és a Képviselő-testületet,

e) közreműködik a közművelődési témájú pályázatok elkészítésében,

f) részt vesz a helyi és a nemzeti ünnepek lebonyolításában, e körben együttműködik a művelődésszervezővel,

g) véleményezi az emlékmű és köztéri szobor állításával kapcsolatos előterjesztéseket,

h) ellátja a Települési Értéktár Bizottsági feladatokat,

i) ellát minden olyan feladatot, melyre a Képviselő-testület felkéri,

j) elvégzi a polgármester és a képviselők által benyújtott vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, ellenőrzését és lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást és annak eredményéről tájékoztatja a képviselő-testületet,

1.2.46

2. PÉNZÜGYI ÉS GAZDASÁGI BIZOTTSÁG feladatai:

a) véleményezi az önkormányzat éves költségvetési javaslatát és a végrehajtásról szóló beszámolókat, tájékoztatókat

b) véleményezi az önkormányzatnál és intézményeinél a hitel-felvétel indokait, gazdasági megalapozottságát,

c) javaslatot tesz a képviselő-testületnek pályázatok benyújtására,

d) véleményezi az intézmények alapítását, átszervezését és megszüntetését,

e) véleményezi az önkormányzati vagyonnal történő gazdálkodás szabályait, a településrendezési és fejlesztési koncepciókat, terveket, a műszaki infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó koncepciókat, terveket, a zöldfelületek, parkok kialakításával kapcsolatos koncepciókat, terveket,

f) javaslatot tesz a polgármester illetményének, költségtérítésének megállapítására, jutalmának meghatározására,

g) véleményezi a helyi adó megállapítására irányuló előterjesztéseket,

h) véleményezi az épített és természeti környezet védelmével kapcsolatos előterjesztéseket, a beruházásokat,

i) véleményezi a kötvénykibocsátást, az alapítványi források átadását és átvételét,

j) javaslatot tesz az önkormányzati tulajdonú telkek vételárára,

k) véleményezi az egyéb pénzügyi tárgyú előterjesztéseket,

l) javaslatot tesz az önkormányzati újság hirdetési áraira,

m) ellát minden olyan feladatot, melyre a Képviselő-testület felkéri

3. melléklet a 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez47

A POLGÁRMESTER FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI

1. A POLGÁRMESTER DÖNT

1.1. megköti az önkormányzat nevében a mezőgazdasági rendeltetésű földterületekre vonatkozó haszonbérleti- és adásvételi szerződést, önkormányzati telkekre vonatkozó adásvételi szerződést, illetve a lakásbérleti szerződéseket.

1.2. gondoskodik az éves költségvetési rendeletben meghatározott céltartalék - célnak - megfelelő felhasználásáról.

1.3. a költségvetési előirányzat erejéig megköti a forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes törzsvagyontárgyak pótlására, létesítésére, gyarapítására irányuló szerződéseket.

1.4. beruházások előkészítése és lebonyolítási rendjének meghatározása, önkormányzati beruházások okmányainak jóváhagyása,

1.5. feladatokhoz kapcsolódó támogatások átvétele települési önkormányzatoktól,

1.6. a jogszabályokon és a központi döntéseken alapuló – külön mérlegelést nem igénylő – támogatás, illetve béralapnövelés végrehajtása

1.7. a Polgármesteri Hivatal – költségvetési rendeletben meghatározott – igazgatási szakfeladat kereteinek felhasználása, fejlesztések, felújítások mértéke és üteme meghatározása, a fő mutatókon (személyi juttatás és dologi kiadások) belüli szükséges átcsoportosítások végrehajtása,

1.8. gondoskodik a közút tisztántartásáról, a hó eltakaríttatásáról, továbbá az út síkossága elleni védekezésről.

1.9. hozzájárul az elidegenítési és terhelési tilalom bejegyzéséhez, törléséhez, rangsorcseréhez

1.10. gondoskodik az út elbontásáról, ha az út megszüntetését engedélyezték és az más célra nem hasznosítható, hozzájárul az út felbontáshoz.

1.11. útépítési érdekeltségi hozzájárulás fizetésére kötelezheti - a részt vevők által vállalt anyagi hozzájárulás mértékéig - az útépítési együttműködésben részt nem vevő, de a közút használatában érdekelt magánszemélyt, vagy jogi személyt, ha az útépítési együttműködésben az érdekeltek több mint kétharmada részt vesz.

1.12. hozzájárul a közút területének nem közlekedési célú igénybevételéhez, ha az valamely hatóság engedélyéhez kötött építmény elhelyezése céljára szükséges.

1.13. hozzájárul, mint a közút kezelője a megengedett legnagyobb tengelyterhelést meghaladó, a túl méretes, illetve lánctalpas jármű helyi közúton való közlekedéséhez.

1.14. dönt a nyomvonal jellegű építmények elhelyezéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadásáról.

1.15. Véleményezi a szomszédos települések rendezési terveit

1.16. véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,

1.17. nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek,

1.18. dönt a települési támogatások: lakásfenntartási támogatás, gyógyszertámogatás, a méltányossági ápolási díj, rendkívüli települési támogatás iránti kérelmekről, köztemetés elrendeléséről

1.19. a polgármester dönt a Bursa Hungarica felsőoktatási önkormányzati ösztöndíj pályázatok iránti kérelmekről.

1.20. dönt a közút céljára kialakított ingatlanok átadás/átvételéhez szükséges hozzájárulás megadásáról

1.21. gyakorolja a közútkezelői hozzájárulást

2. A POLGÁRMESTER A JEGYZŐ ELLENJEGYZÉSÉVEL DÖNT

2.1. megállapodások, együttműködési megállapodások aláírása, azon esetekben:

a) amikor évente visszatérő módon, változatlan tartalommal történik a megállapodás megkötése és az önkormányzat bevételhez jut,

b) amikor a rendelkezésre álló, a költségvetési rendeletben meghatározott kiemelt előirányzat emelkedésével nem jár, továbbá közbeszerzési eljárás lefolytatását nem vonja maga után az adott termékbeszerzés, szolgáltatás igénybevétele, beruházás, feladatellátás

2.2. dönt a pályázat benyújtásáról, amikor a benyújtási határidő szűkössége miatt nincs lehetőség a hivatali út előzetes végig vitelére (bizottságok, képviselő-testület), de a szakapparátus a szükséges igazolásokat, ellenjegyzéseket megtette.

4. melléklet a 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez48

Helvécia Nagyközség Önkormányzata által ellátott önkormányzati feladatok államháztartási kormányzati funkció szerinti besorolása:

1. Alaptevékenység államháztartási szakágazata: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

2. Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása törzskönyvi nyilvántartásba vétel érdekében:

1

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2

011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

3

013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés

4

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

5

013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

6

013370 Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

7

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

8

022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

9

041140 Területfejlesztés igazgatása

10

041220 Munkavédelmi célú támogatások és közcélú információs rendszer működtetése

11

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

12

041236 Országos közfoglalkoztatási program

13

041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

14

045120 Út, autópálya építése

15

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

16

047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

17

051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

18

051060 Veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

19

062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk

20

063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

21

064010 Közvilágítás

22

066010 Zöldterület-kezelés

23

066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

24

072111 Háziorvosi alapellátás

25

072311 Fogorvosi alapellátás

26

072312 Fogorvosi ügyeleti ellátás

27

074011 Foglalkozás- egészségügyi alapellátás

28

081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

29

081041 Versenysport- és utánpótlás- nevelési tevékenység és támogatása

30

081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

31

082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

32

082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

33

082044 Könyvtári szolgáltatások

34

082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel bejelentése

35

082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

36

091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

37

091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

38

091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

39

091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

40

092120 Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

41

096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

42

101222 Támogató szolgáltatás fogyatékos személyek részére

43

102031 Idősek nappali ellátása

44

104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

45

104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

46

104036 Munkahelyi étkeztetés gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben

47

104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

48

104042 Gyermekjóléti szolgáltatások

49

106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

50

107051 Szociális étkeztetés

51

107052 Házi segítségnyújtás

52

107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

3. Támogatási típusú funkciók:

1

084031 Civil szervezetek működési támogatása

2

084040 Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása

3

107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

1

A bevezetőt módosította a 14/2019.(XI.27.) önkormányzati rendelet.

2

A 2. §-t a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 16. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

3

A 3. §-t a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 16. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

4

A 4. § (2) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

5

A 4. § (3) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 16. § c) pontja szerint módosított szöveg.

6

A 4. § (4) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 15. § a) pontja szerint módosított szöveg.

7

Az 5. § (1) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

8

Az 5. § (3) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

9

Az 5. § (4) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

10

Módosította a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 30.) , és 12/2015. (IX.30.) önkormányzati rendelete . Az 5. § (5) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

11

Módosította a 14/2019. (XI.27.) önkormányzati rendelet. Az 5. § (6) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

12

A 6. § (3) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

13

A 6. § (5) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

14

A 6. § (7) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 7. § (3) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

16

A 9. § (1) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 15. § b) pontja szerint módosított szöveg.

17

A 9. § (6) bekezdés e) pontja a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 9. § (6) bekezdés f) pontját a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdése iktatta be.

19

A 12. § a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

20

A 14. § (3) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

21

A 14. § (5) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

22

A 14. § (9) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

23

A 15. § (1) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

24

A 15. § (2) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

25

A 15. § (3) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

26

A 15. § (4) bekezdését a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 16. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

27

A 15. § (5) bekezdését a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 16. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

28

A 15. § (6) bekezdését a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 16. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

29

A 15. § (7) bekezdését a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 16. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

30

A 15. § (8) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

31

A 15. § (9) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

32

A 15. § (10) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

33

A 20. § a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

34

A bekezdést a 13/2017. (XII.19.) önkormányzati rendelet iktatta be. A 23. § (2) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

35

A 24. § a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

36

A 25. § a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

37

A 26. § a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

38

A 13/2017. (XII.19.) önkormányzati rendelettel megállapított szöveg.

39

Módosította a 14/2019. (XI.27.) önkormányzati rendelet.. A 28. § (3) bekezdése a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

40

A 29. § a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

41

A 31. § a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

42

A X. Fejezet címét a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 13. §-a iktatta be.

43

A 29. alcím címét a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 16. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

44

Az 1. melléklet a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 14. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

45

A 2. melléklet a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 8. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

46

A 2. melléklet 1.2. pontját a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 16. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

47

A 3. melléklet a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 14. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

48

Módosította a 8/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelet. A 4. melléklet a Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 14. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.