Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 12. 01- 2025. 12. 02

Helvécia Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.12.01.

[1] Helvécia Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az egyértelműség, normavilágosság érdekében módosítja a szervezeti és működési szabályzatának egyes rendelkezéseit, valamint a bekövetkezett változásokra tekintettel a szabályszerű működés érdekében módosítja a vállalt önkormányzati feladatokat, a kormányzati funkciókat meghatározó mellékleteket. A tevékenységével összefüggésben további ellátott és támogatott közfeladatok megnevezésével és azok osztályozásához kapcsolódó jelöléssel kívánja kiegészíteni a szabályozást.

[2] Helvécia Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva, a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014 (XII.17.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi és Kulturális Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 5. § (3)–(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A képviselő-testület alakuló ülését a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 43. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint tartja meg.

(4) A képviselő-testület évente 8 ülést tart munkaterv szerint..

(5) A Képviselő-testület a nyári szabadságolások miatti ülésszünetet minden év július 1. - augusztus 31. közötti időtartamban határozza meg. A képviselő-testület a (közmeghallgatást nem tartalmazó) üléseit a Polgármesteri Hivatal tanácskozó termében tartja. A képviselő-testület munkaterv szerinti üléseit a naptári hónap utolsó keddjén 15.00 órára hívja össze a polgármester. Rendkívüli ülést szükség szerint, a munkaterv szerinti üléstől eltérő időpontra hívja össze a polgármester.

(6) A közmeghallgatást igénylő napirendeket tárgyaló ülések időpontját és helyét 8 nappal korábban a Polgármesteri Hivatal és a közintézmények hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, és az önkormányzat honlapján közzé kell tenni. A közmeghallgatás helye: a művelődési ház.”

2. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a helyi önkormányzati képviselőknek (a továbbiakban: képviselő) és a meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok a munkaterv szerinti ülés előtt legalább három nappal, rendkívüli ülés esetén az ülést megelőző napon megkapják. A képviselő részére - írásbeli nyilatkozata alapján - a meghívót és az előterjesztéseket elektronikus úton kell megküldeni. A képviselő-testület ülésének helyéről, időpontjáról és napirendjéről a lakosságot a jegyző a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével tájékoztatja.”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 6. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A Helvéciai Polgárőr Egyesület és a Helvéciai Sport Egyesület képviselőjét tanácskozási joggal kell meghívni az ülésre, amennyiben a tevékenységüket érintő napirend kerül tárgyalásra.”

(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 6. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A meghívót a polgármester írja alá, távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke.”

3. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 9. § (6) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az előterjesztések formai és tartalmi követelményei:)

„e) több döntési változat esetén az egyes változatok mellett és ellene szóló érvek, valamint a várható következmények bemutatása,”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 9. § (6) bekezdése a következő f) ponttal egészül ki:

(Az előterjesztések formai és tartalmi követelményei:)

„f) a döntési javaslat (rendelet-tervezet vagy határozati javaslat).”

4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„12. § A polgármester az ülésen megjelent állampolgároknak, a tárgyalt napirenden szereplő ügyben, hozzászólási lehetőséget adhat, amennyiben felszólalási szándékukat jelzik. A felszólalás időtartama legfeljebb 5 perc. A felszólalás időtartamát korlátozhatja.”

5. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 14. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A minősített többséget igénylő döntésekhez legalább 5 képviselő igen szavazata szükséges.

Minősített többség szükséges a Mötv.-ben rögzítetteken túl:
a) gazdasági program elfogadásához,
b) hitelfelvételhez,
c) az önkormányzati tulajdonban lévő vagyon elidegenítéséhez, megszerzéséhez, megterheléséhez, kötelező feladat ellátása céljából önkormányzati vagyon ingyenes átruházásához,
d) díszpolgári cím, önkormányzati kitüntetés és elismerés adományozásához, megvonásához.”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 14. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Ha a szavazás eredménye felől kétség merülne fel, az újra szavazás elrendelésére az ülés levezetője jogosult.”

6. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 15. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Képviselő-testület – a szavazati arányok rögzítésével – számozás és formai követelmények nélküli döntést hoz:

a) a napirend elfogadásáról,

b) a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és a két ülés között végzett munkáról, valamint az átruházott hatáskörben hozott döntésekről szóló jelentés elfogadásáról.

(2) A Képviselő-testület az érdemi döntést nem igénylő tájékoztatókat, bejelentéseket döntéshozatal nélkül tudomásul veszi.

(3) A képviselő-testület formai követelményekhez kötött döntései:

a) önkormányzati rendelet,

b) önkormányzati határozat.”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 15. § (8)–(10) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(8) A képviselő-testület számozott, formai követelményekhez kötött határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(9) A (8) bekezdés szerinti határozatot meg kell küldeni vagy igazolható módon személyesen átadni a határozat végrehajtásáért felelős személyeknek és annak, akit a határozat érint.

(10) A képviselő-testület által elfogadott és kihirdetetett rendelet, valamint a (8) bekezdés szerinti határozatok számozására, jelölésére a jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök és más jogi aktusok megjelölésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.”

7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„20. § (1) A képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Ügyrendi és Kulturális Bizottság két képviselő és egy nem képviselő taggal, összesen 3 fővel

b) Pénzügyi és Gazdasági Bizottság 5 képviselő taggal, azaz 5 fővel

(3) Ideiglenes bizottságot bármely, a képviselő-testület által indokoltnak ítélt feladat ellátására létre lehet hozni. Az ideiglenes bizottság létrehozására vonatkozó javaslat elfogadása e rendelet módosításával, a bizottság nevének, feladatának, létszámának és a tagok összetételének meghatározásával történik. Az ideiglenes bizottság elnöke lehet más állandó bizottság elnöki tisztét ellátó képviselő is. Az ideiglenes bizottság létrehozásakor meg kell határozni, hogy a bizottság a rábízott feladatot milyen időtartam alatt lássa el, milyen jogokkal rendelkezik és a feladat ellátásáról milyen módon számol be a képviselő-testületnek.

(4) Az állandó bizottságok feladat- és hatásköreit a 2. melléklet tartalmazza.

(5) A bizottságok működése során az ülés összehívására, a tanácskozás rendjére, a döntéshozatalra, a jegyzőkönyvre vonatkozó, e rendeletben meghatározott szabályokat értelemszerűen kell alkalmazni.

(6) Az állandó bizottság feladatkörében a képviselő-testület ülésére a bizottság határozatát magába foglaló írásbeli előterjesztést nyújthat be azokban az ügyekben, melyben a 2. melléklet javaslattételi jogot vagy vizsgálati feladatkört szabályoz.”

8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„24. § Az önkormányzati hivatal szervezeti és működési rendjét, feladatait tartalmazó szabályzat elkészítéséről a jegyző gondoskodik.”

9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„26. § (1) Az önkormányzat feladat- és hatáskörének célszerűbb, gazdaságosabb és hatékonyabb ellátása, valamely közszolgáltatás színvonalának javítása érdekében kész együttműködni más települési önkormányzattal. Az együttműködés kereteit a törvény előírása szerint az alábbi önkormányzati társulások társulási megállapodása rögzíti:

a) Helvécia és Mikrotérsége Szociális és Gyermekjóléti Feladatellátó Társulás,

b) Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Társulás.

(2) A Helvécia Nagyközség Önkormányzata gesztorságával működő Helvécia és Mikrotérsége Szociális és Gyermekjóléti Feladatellátó Társulás az általa fenntartott költségvetési szerv útján gyermekjóléti és szociális feladatokat (támogató szolgálat, szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás, idősek nappali ellátása) lát el. A Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata gesztorságával működő Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Társulás feladata a hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése a Duna-Tisza közi régióban.”

10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 28. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közmeghallgatás és a falugyűlés idejéről, helyéről és napirendjéről szóló hirdetményt 8 nappal korábban a Polgármesteri Hivatal és a közintézmények hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel és az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.”

11. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„29. § A képviselő-testület és szerve az önkormányzati vagyontárgyak számbavételéről, elidegenítéséről, megterheléséről, vállalkozásba viteléről, illetőleg más célú hasznosításáról az önkormányzati vagyongazdálkodást szabályozó törvényi és önkormányzati rendelet előírásai alapján hoz döntést”

12. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 31. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„31. § Az önkormányzat által ellátott feladatok államháztartási kormányzati funkció szerinti besorolása felsorolását a 4. melléklet tartalmazza.”

13. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet a 29. alcímét megelőzően a következő fejezetcímmel egészül ki:

„X. Fejezet

Záró rendelkezések”

14. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

15. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet

a) 4. § (4) bekezdésében a „képviselő-testületnek rendszeresen” szövegrész helyébe a „képviselő-testület munkatervben megjelölt ülésén” szöveg,

b) 9. § (1) bekezdésében az „ezen §” szövegrész helyébe az „a” szöveg

lép.

16. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet

a) 2. §-a,

b) 3. §-a,

c) 4. § (3) bekezdésében a „számú” szövegrész,

e) 29. alcím címe,

17. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

1. melléklet a 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

AZ ÖNKORMÁNYZAT ÖNKÉNT VÁLLALT FELADATAI

1. Tanyagondnoki szolgálat működtetése

2. Testvér-települési kapcsolatok építése

3. Egyesületek, alapítványok, egyházak, egyéb civil szervezetek támogatása, ezen szervezetekkel való együttműködési megállapodások kötése

4. Természetes személyek részére szabályozott szociális jellegű támogatás nyújtása

5. Önkormányzati újság kiadása

6. Önkormányzati kitüntetések, elismerő címek adományozása

7. Térfigyelő kamera-rendszer kialakítása, működtetése

8. Közterület-fenntartási tevékenység ellátása, közterületek használatának engedélyezése”

2. melléklet a 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

A POLGÁRMESTER FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI

1. A POLGÁRMESTER DÖNT

1.1. megköti az önkormányzat nevében a mezőgazdasági rendeltetésű földterületekre vonatkozó haszonbérleti- és adásvételi szerződést, önkormányzati telkekre vonatkozó adásvételi szerződést, illetve a lakásbérleti szerződéseket.

1.2. gondoskodik az éves költségvetési rendeletben meghatározott céltartalék - célnak - megfelelő felhasználásáról.

1.3. a költségvetési előirányzat erejéig megköti a forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes törzsvagyontárgyak pótlására, létesítésére, gyarapítására irányuló szerződéseket.

1.4. beruházások előkészítése és lebonyolítási rendjének meghatározása, önkormányzati beruházások okmányainak jóváhagyása,

1.5. feladatokhoz kapcsolódó támogatások átvétele települési önkormányzatoktól,

1.6. a jogszabályokon és a központi döntéseken alapuló – külön mérlegelést nem igénylő – támogatás, illetve béralapnövelés végrehajtása

1.7. a Polgármesteri Hivatal – költségvetési rendeletben meghatározott – igazgatási szakfeladat kereteinek felhasználása, fejlesztések, felújítások mértéke és üteme meghatározása, a fő mutatókon (személyi juttatás és dologi kiadások) belüli szükséges átcsoportosítások végrehajtása,

1.8. gondoskodik a közút tisztántartásáról, a hó eltakaríttatásáról, továbbá az út síkossága elleni védekezésről.

1.9. hozzájárul az elidegenítési és terhelési tilalom bejegyzéséhez, törléséhez, rangsorcseréhez

1.10. gondoskodik az út elbontásáról, ha az út megszüntetését engedélyezték és az más célra nem hasznosítható, hozzájárul az út felbontáshoz.

1.11. útépítési érdekeltségi hozzájárulás fizetésére kötelezheti - a részt vevők által vállalt anyagi hozzájárulás mértékéig - az útépítési együttműködésben részt nem vevő, de a közút használatában érdekelt magánszemélyt, vagy jogi személyt, ha az útépítési együttműködésben az érdekeltek több mint kétharmada részt vesz.

1.12. hozzájárul a közút területének nem közlekedési célú igénybevételéhez, ha az valamely hatóság engedélyéhez kötött építmény elhelyezése céljára szükséges.

1.13. hozzájárul, mint a közút kezelője a megengedett legnagyobb tengelyterhelést meghaladó, a túl méretes, illetve lánctalpas jármű helyi közúton való közlekedéséhez.

1.14. dönt a nyomvonal jellegű építmények elhelyezéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadásáról.

1.15. Véleményezi a szomszédos települések rendezési terveit

1.16. véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,

1.17. nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek,

1.18. dönt a települési támogatások: lakásfenntartási támogatás, gyógyszertámogatás, a méltányossági ápolási díj, rendkívüli települési támogatás iránti kérelmekről, köztemetés elrendeléséről

1.19. a polgármester dönt a Bursa Hungarica felsőoktatási önkormányzati ösztöndíj pályázatok iránti kérelmekről.

1.20. dönt a közút céljára kialakított ingatlanok átadás/átvételéhez szükséges hozzájárulás megadásáról

1.21. gyakorolja a közútkezelői hozzájárulást

2. A POLGÁRMESTER A JEGYZŐ ELLENJEGYZÉSÉVEL DÖNT

2.1. megállapodások, együttműködési megállapodások aláírása, azon esetekben:

a) amikor évente visszatérő módon, változatlan tartalommal történik a megállapodás megkötése és az önkormányzat bevételhez jut,

b) amikor a rendelkezésre álló, a költségvetési rendeletben meghatározott kiemelt előirányzat emelkedésével nem jár, továbbá közbeszerzési eljárás lefolytatását nem vonja maga után az adott termékbeszerzés, szolgáltatás igénybevétele, beruházás, feladatellátás

2.2. dönt a pályázat benyújtásáról, amikor a benyújtási határidő szűkössége miatt nincs lehetőség a hivatali út előzetes végig vitelére (bizottságok, képviselő-testület), de a szakapparátus a szükséges igazolásokat, ellenjegyzéseket megtette.”

3. melléklet a 15/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez

Helvécia Nagyközség Önkormányzata által ellátott önkormányzati feladatok államháztartási kormányzati funkció szerinti besorolása:

1. Alaptevékenység államháztartási szakágazata: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

2. Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása törzskönyvi nyilvántartásba vétel érdekében:

1

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2

011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

3

013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés

4

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

5

013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

6

013370 Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

7

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

8

022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

9

041140 Területfejlesztés igazgatása

10

041220 Munkavédelmi célú támogatások és közcélú információs rendszer működtetése

11

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

12

041236 Országos közfoglalkoztatási program

13

041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

14

045120 Út, autópálya építése

15

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

16

047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

17

051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

18

051060 Veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

19

062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk

20

063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

21

064010 Közvilágítás

22

066010 Zöldterület-kezelés

23

066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

24

072111 Háziorvosi alapellátás

25

072311 Fogorvosi alapellátás

26

072312 Fogorvosi ügyeleti ellátás

27

074011 Foglalkozás- egészségügyi alapellátás

28

081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

29

081041 Versenysport- és utánpótlás- nevelési tevékenység és támogatása

30

081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

31

082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

32

082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

33

082044 Könyvtári szolgáltatások

34

082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel bejelentése

35

082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

36

091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

37

091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

38

091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

39

091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

40

092120 Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

41

096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

42

101222 Támogató szolgáltatás fogyatékos személyek részére

43

102031 Idősek nappali ellátása

44

104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

45

104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

46

104036 Munkahelyi étkeztetés gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben

47

104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

48

104042 Gyermekjóléti szolgáltatások

49

106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

50

107051 Szociális étkeztetés

51

107052 Házi segítségnyújtás

52

107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

3. Támogatási típusú funkciók:

1

084031 Civil szervezetek működési támogatása

2

084040 Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása

3

107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások